voi
vanessa miten surullisia uutisia :'( Mulla oli viimeraskaudessa kkm ja melkonen romahdus siitä johtuen.Siis hirveetä suremista ja sen päälle iski aika kova väsymys.Suretti ja masensi se niin paljon.Joten en voi kyllä edes kuvitella miltä tuntus kokea se monta kertaa.Onneksi sulla on kuitenkin mahdollisuus tulla raskaaksi ja varmasti vielä sen oman pienen nyytin saat :heart: Sanon tämän myös ihan kokemuksesta koska meillä on kolmen vuoden lapsettomuustausta jollon luulin ettemme saa yhtään lasta ja nyt meille odotetaan jo viidettä kullannuppua,joten sinäkin voit saada vielä useammankin lapsen.Mutta nyt tähän hetkeen suuren suuret voimahalaukset :hug:
zoelle kiitokset päivityksestä =)
Kiitos Misu78, LukLu ja PottuSäkki On tää tosiaan niin ihanaa ja huojentavaa että nyt on ihan tietämättäni ohitettu se pahin keskenmenon rajakin.Minä kun oon kovasti oottanut että rv.12 tulee täyteen ja nyt yhtäkkiä saankin hölmistyneenä ootella että jo la tuleekin rv.13
Mulla on kyllä niin huippu olo siitä eilisestä ultrasta ja nyt on taas paljon todellisempi olo siinä asiassa että meille todella on tulossa vauva.Ei sitä vaan voinut uskoa että mahassa on jo niin kehittynyt pieni ihminen joka näyttääkin jo ihan oikealle vauvalle.Se kun pieni heilutteli käsiään ja jalkojaan näytti niin hellyttävälle ja tuo yksi ultrakuva mikä mulla on näyttää niin suloselle että voin ihan kuvitella kuinka otan tuon oman rakkaan palleron sitten lokakuussa syliini :heart:
Nyt sitten kun alkaa jo vähän enempi uskoa tähän vauvantuloon niin on ruvennut miettimään hankintoja.En haluaisi vielä hätäillä,mutta on loppujen lopuksi niin paljon hankittavaa tai sellasta mitä muka ihan välttämättä haluan vauvalle,niin pitäs vissiin ainakin säästää niihin jo valmiiksi rahaa.Kerrossäky meillä on isommille ainakin hankittava tai oikeestaan kaksikin koska huoneeseen ei mahu enään yhtään sänkyä,mutta jos neljän petit ois kahessa tasossa niin sitten voisivat olla väliaikasesti tuossa huonneessa siihen saakka jotta saamme laajennukseen rahat ja sen valmiiksi.Eli suurin menoerä ois siis nuo sängyt ja laajennus,johon en kyllä tiiä mistä rahat revitään jos oon jollain minimi äippärahalla ja sitä ennen ja jälkeen sillä "ruhtinaallisella" kotihoidontuella.No pikkuhiljaa pitää säästää.Siihen on kyllä tottunutkin että mitään ei saa heti kun on monta vuotta ollut ilman palkkaa.Kotiäitinä oon ollut vuodesta 2003,mutta kaks kertaa on ollut ystävien lapsia perhepäivähoidossa.Viimeksi sillon kun odotin kolmatta lastamme,eli siitäkin on jo aikaa.Olikos täällä joku muukin pph? Muistelen että joku kirjotti että oli hoitolapset juuri lähteneet
mriic ja Pömppis83 Onnittelut ja tervetuloa:flower:
Kertomisesta Minä olen kertonut muutamille ystäville,siskoilleni ja äidilleni,mutta veljet,iskä,isovanhemmat ja muut läheiset ei vielä tiedä eikä mulla jotenkin vielä halutakkaan kertoa.Näkevät sitten kun vatsa kasvaa tai sitten kun yökin=) Lapset meillä ei myöskään vielä tiedä,mutta oon aika varma että tytöt epäilee jo jotain kun mun mahahan on oikeesti ihan lättänä ja nyt siiä on selvä kumpu.Oksentamaankin aina välillä joudun, mutta oon yrittänyt salailla sitä laittamalla hanan päälle.Luulen että yökkimistä silti voi kuulua...
Lapsille kerrotaan varmaan joskus tuossa kuukauden päästä tai aijemminkin,mutta tuntuu että vielä ois liian aikasta,varsinkin kun se ei sitten pysyis läheisiltäkään salassa.
Mulle muuten tehtiin tuo ultra alakautta ja sen jälkeen vielä vatsan päältä,mutta ite huomasin selkeen eron ultrakuvassa.Selvästi alakautta tehtynä näkyi paremmin vaikka oonkin hoikka ihminen.Muistelen ettei koskaan aijemmin oo tehty alakautta mulle tuota ultraa ja tässä raskaudessa myös rv.6+5 ultrattiin mahan päältä eikä alakautta.
Pääkivusta Mulla on alkanut olla tuota pääkipua nyt ihan jatkuvasti ja tuntuu että niskatkin ehkä jumissa.Ainakin nyt.Tänä aamuna heräsin nimittäin siihen että pää oli kipeä ja niskat tuntuu olevan jumissa.Päätä kiristää uhkaavasti ja vähän pelottaa mitä tästä päivästä tulee kun mulla on ollut myös migreeniä.Ei onneksi nyt raskausaikana kertaakaan.Lääkettäkään en oo ottanut vielä kertaakaan tän raskauden aikana mutta nyt pääkipu tuntuu jo aamusta sen verran että luulen joutuvani turvautumaan tänään lääkkeeseen.Nyt ensin yritän kuitenkin pitää lapset mahollisimman hiljasena(helpommin sanottu ku tehty
) ku mullahan ääni pahentaa pääkipua ja venytellytkin oon tässä jo monta kertaa.
Poika ja tyttö olo mulla seilaa päivästä toiseen vaihtoehosta toiseen
Välillä tuntuu että on tää ihan varmana poika ku maha on tuollanen niinku pojista on ollut(heti näkyvillä) ja ruokavaliokin on niin terveellinen toisin kuin tyttöjä oottaessa.Sillon oli niin kauhea pahoinvointi ettei ees paljon pystynyt terveellisyyttä miettiin.Yritin kyllä mutta tuli syötyä niitä herkkujakin.Nyt taas en voi sietää esim.pitsaa,hampurilaisia tai kauheesti mitään herkkuja.Pienet määrät menee terveellisen ruuan jälkeen mutta kauheesti ei tosiaan haluta mitään herkkuja.
Sitten tää mun jatkuva paha olo saa mut miettiin että oisko tää sitten tyttö.Mutta jotenkin on ehkä kuitenkin enempi poikaolo ja varsinkin kun yhessä ultrakuvassa vauvan haarovälissä näkyy pojan "sukupuolielimet" ja joo eihän niitä vielä pitänyt näkyä.Se on varmaan napanuora tai jotain muuta,mutta kun siellä näkyy jotain niin heti tulee olo että sehän on sitten poika
Mieskin huusi eilen kuvaa katsoessaan että "sillähän on munat",vaikken ollut omasta huomiostani sanonut mitään joten poika se nyt vaan on meidän mielestä
Ja heti perään täytyy kertoa että tavallaan tuntuu kun tuota kuvaa katsoo että tyttöhän se on,jos ei huomioi tuota haaroväliä.Mutta ottakaa musta nyt sitten selvää ku en ota itekkään.Kerron sitten oloni kun oon varmempi
Nyt on pakko alkaa pukemaan poikien kanssa ulkovaatteet päälle jotta ne pääsee ulos meluamaan.Alkaa tuo äänen voimakkuus uhkaavasti niillä nousta ja mun pää eit ykkää yhtään joten nyt tuonne ihanaan auringonpaisteeseen.
Rakkaudesta äiti rv.12+4 & lokakuun lapsonen :heart: