Lokakuun lapset 2013 <3 LOKAKUUSSA, eli MEIDÄN OMA KUU <3

Tänne syntyi 22.10.2013 4075g ja 54cm tyllerö! synnytys käynnistettiin 42+1 ballonkilla ja käärö syntyi alateitse monien mutkien jälkeen seuraavana aamuna 42+2. Laitan synnytyskertomusta myöhemmin, täällä pitkän ja hartaan odotuksen jälkeen on ihana kölliä ja nauttia elämästä nyt.

Sylin täydeltä onnea muillekin vauvautuneille ja mahan kanssa eläville paljon jaksamista! Ja kyllä siitä näköjään selviää vaikka odotus meneekin megaöveriksi :)

Luna ja tyllerö 5päivää

Ps. Tulen tuonne uuteen ketjuun jossain kohtaa, fbn puolelle en edelleenkään halua.
 
Hei kaikille :)

Meille syntyi 23.10 klo 12.01 ihana pieni poika mitoin 4154g ja 51,5cm ja pipo 37.5cm rv 39+2
sunnitellulla sektiolla.Ja multa katkaistiin piuhat siinä samalla kertaa.Leikkausepikriisistä selvisi että mulla on kohtulihas paikoitellen erittäin ohut eli jostain paikoista vaan 1-2mm paksu ja leikaava lääkäri sanoi ettei missään nimessä suosittele enää uusia raskauksia.

Pieni viihtyy rinnalla ja toivottavsti saa maitoa tarpeeksi kun tutnuu ettei sitä osaa taaskaan arvioida.
Mä olen tosi kipee ja liikkuminen on hyvin vaikeeta.

Onnea kaikkille vauvatuneille ja jaksamisia vielä niille jotka odottelee omia vauvojaan vielä.

Shenda ja poika 4vrk.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: clearbrook
Onnea ItuH, Dita, Luna ja Shenda! :) Olipas vallan monta vauvauutista nyt kerralla. Ja Lunakin sitten sai odottaa ihan loppuun asti, vaan odotus palkittiin kuitenkin. Olipa muuten pitkä tyttö teillä. :)

Ja tosiaan tervetuloa uuteen vauvaketjuun, kovin hiljaista siellä vielä on mutta ehkä se tästä. Ei tässä vauvahöyryissä oikein meinaa muistaa itsekään kirjoitella sinne mitään vaikka kaikenlaisia ajatuksia pyörii päässä kokoajan.

Leijonamama ja poika 10 pv
 
Viimeksi muokattu:
Tänne syntyi 22.10.2013 4075g ja 54cm tyllerö! synnytys käynnistettiin 42+1 ballonkilla ja käärö syntyi alateitse monien mutkien jälkeen seuraavana aamuna 42+2. Laitan synnytyskertomusta myöhemmin, täällä pitkän ja hartaan odotuksen jälkeen on ihana kölliä ja nauttia elämästä nyt.

Sylin täydeltä onnea muillekin vauvautuneille ja mahan kanssa eläville paljon jaksamista! Ja kyllä siitä näköjään selviää vaikka odotus meneekin megaöveriksi :)

Luna ja tyllerö 5päivää

Ps. Tulen tuonne uuteen ketjuun jossain kohtaa, fbn puolelle en edelleenkään halua.
Onnea Luna ja toki kaikki muutkin lokamammat. Meillä ei onneksi sitten tarvinnutkaan käynnistellä nollatilanteesta vaan su-ma yönä oli lähdettävä vauvanhakureissulle vaikka olin menossa hakemaan vain voimakasta särkylääkettä. Kokoarvio meni kyllä totaalisen pieleen ultrassa, sillä esikoisen tapaan veikkasivat kolmikiloista nyyttiä, mutta tulikin sitten nelikiloinen ja 55cm pitkä mimmi. Yliaikaisuus teki todellakin tehtävänsä=)
 
Taas sain päivitettyä listaa, toivottavasti kaikki ovat mukana. Phoebes, laittaisitko vähän tarkemmin päivämäärää, niin saan lisättyä sinutkin synnyttäneiden listaan :)

En ole päässyt koneelle vähään aikaan, kun olen järjestellyt esikoisen kolmevuotissynttäreitä tässä vauvan hoidon ohessa. Niitä vietettiin lauantaina, ja onneksi ovat ohi. Viikonloppuna oli lisäksi kahdet muut kolmevuotissynttärit, joten pikkuneitimme on päässyt jo kolme kertaa pukeutumaan juhlamekkoon :) Siirryn sinne vauvapuolelle, kun arki tästä hieman rauhoittuu. Jos joku haluaa FB-ryhmää meidän kanssa, jotka eivät jo ole noissa odotusajan FB-ryhmisissä, niin voisin tulla mukaan, mutta ihan kauhean hektistä menoa en siellä jaksa (niin kuin oli tuossa odotusajan FB-ryhmässä alkuaikana, jonka takia sieltä poistuinkin sitten).

Joku kyseli supistusten erosta käynnistetyssä ja luonnollisesti alkaneessa synnytyksessä. Itsellä nyt takana yksi kappale molempia, ja mä tunsin luonnollisesti alkaneessa supistukset PALJON voimakkaampina kuin käynnistetyssä. Eli voisi sanoa, että olen poikkeus sääntöön...

Täällä on jouduttu antamaan tytsylle lisämaitoa, kun paino ei ole imetyksellä noussut tarpeeksi. Tänään käytiin lisäpunnituksessa neuvolassa, ja nyt näyttää tilanne paremmalta. Vielä ei ole saavutettu syntymäpainoa, mutta lähellä ollaan jo, enää 100 g vajausta. Senttejä oli viime torstaihin tullut jo kaksi lisää syntymäpituuteen!

clearbrook ja pikkusisko 1 vk 6 pv
 
Täälläkin yksi mattimyöhäinen ilmoittautuu.. Meille syntyi siis tyttö 19.10. 3500g 50 cm . Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin, syntymäpaino jo ohitettu, itse olen kyllä edelleen tosi kipeä sektion jäljiltä ja rajoittaa älyttömästi elämää. Mutta kirjoittelen lisää sinne vauvaketjuun!

Viola ja mytty 9 pv
 
Huomenna ois neuvola ja silloin viikkoja 39+6 :)
Eiköhän kohta tule jo poitsu ulos,että pääsisi häntä hoitamaan.
Eilen ja aamulla tullut sellaista vaaleanpunaista vetistä vuotoa,on kastellut pikkarit pari kertaa. Nyt sitä ei enempää ole tullut,paitsi ruskean väristä vuotoa jonkin verran. Enteileeköhän tulevaa synnytystä kenties? :)

Itse olen vaan niin kipeenä ollut viikon.
Tosi kamala silmätulehdus päällä. Eilen siirtyi toiseenkin silmään,eikä mene millään ohi.
Verenpuaniset silmät ovat jotka rähmivät keltaista venyvää limaa.
Kävin päivystyksessä ja sain silmätipat,jos ne auttaisivat.
Ja flunssa myös on nenä tukossa ja kurkkukipeenä toista viikkoa,ottivat nieluviljelyn ja saan kohta soitella tuloksista. Lämpöäkin ollut 37,5 astetta.

Olsii kiva parantua,ennekuin vauva päättää syntyä :/ Kipeenä ei oikein voimia ole.

Malinelle24+asukki 39+5 <3
 
phoebes ollaanpas teilläkin pitkiä! Ja paljon onnea sinne kanssa! Onneksi nuo kasvoivat tuota pituutta noin reippaasti niin se 4kg venyi vähän pidemmälle matkalle... Muutama tikki tuli, emättimeen ja häpyhuulen yläosaan. Hassua, sillä olin jotenkin kuvitellut että aina revetään sieltä välilihasta. Onneksi sille ei käynyt kuinkaan. Komeat kakat kylläkin väänsin siinä ennen kun vauva tuli :D voi kun tuo olisi niitä asioita mitä en synnytyksestä muistaisi...

Täällä imetys sujuu erinomaisesti, ollaan aika luonnonlahjakkuuksia tässä hommassa. Likka on nyt siis 6pvää vanha ja tänään painoi jo 4270g, eli yli syntymäpainon jo mennään. Omakin paino tippuu tässä kilon päivässä, synnärille tosin jäi vain 4kiloa. Nyt kuitenkin jo kymmenisen kiloa tippunut!

Luna ja tyllerö 6päivää
 
pikku hetki vieärähtänyt kun tänne kirjottelin viimeksi (noh, vaaa vko sitte :D )

Onnentoivotukset vauvautuneille ! :) kumpa pian itsekin :)

Eilen POKSUI 40+0, ja edelleen yhtenä kappaleena. parina yönä tullut useita kipeitä suppareita,mutta ennen aamua on loppuneet... Niin kuin aiemmin totesin, outoja tuollaset "muutama suppari tuolla ja toinen täällä.." ..
Olo on kyllä aika tukala :/

Eilen oli neuvolakin, mutta ei sielläkää mitää ihmeellistä. ens ma seur kerran (silloin rv 41+0) ellei sitä ennen tapahdu jotain, ja sit katotaa käyntiä myös äippäpolin puolelle.
Pienen liikkeet on kyllä selvästi vähentyneet johtuen tietty tilan puutteesta,mutta kyllä hän möyrii silti :D,ja kovaakin! Pää on edelleen enemmän tuol vasemmalla puolella alhaalla, ja aiheuttaa välillä sitten iskiasoireita painaen päällään. Mutta hyivn odennäkösesti kääntää ittensä iha oikeesee asentoon synnytyksen kynnyksellä,niin kuin aiemmatkin. Ei ole siis laskeutunut..

Mutta siis.... vielä odotellaan...

Muruliini82 ja masu-asukki 40+1
 
Onnea onnea uusille vauvansa syliin saaneille!!!:)

Malinelle mulla tuli vaaleanpunaista/ruskehtavaa vuotoa vuorokausi ennen synnytyksen alkamista, joten eiköhän siellä ala myös kohta tapahtua! ;)

Täällä arki vauvan kanssa sujuu jo kivasti, alkuun valvottiin kaikki yöt, mutta nyt on mies nukkunut kaksi yötä sohvalla ja vauva posottanut tyytyväisenä mun vieressä =) Taitaa mihen paikka olla sohvalla tästä eteenpäinkin :LOL: Tänään kävi terveydenhoitaja katsomassa poikaa, ja kaikki hyvin. Saatiin myös lupa käydä ulkoilemassa, joten läksi sitten heti lasten kanssa pienelle vaunukävelylle. Olipa ihana ilma ulkona ja kummasti piristää mieltä kun pääsee ulkoilemaan!

dita ja poika 1viikko :heart:
 
Sieltähän se sitten tuli! :) Alkoivat supistukset illalla 28.10 tossa 23.30 aikaan ja 6 minuutin välein tulivat heti.
Sain äitini tänne soitettua ja hän lähti viemään synnärille. Vaati tuli poikein seuraksi kotiin,tosin he olivat jo tuohon aikaan nukkumassa.
Oli muuten se myrskyinen ilta juuri sopivasti,vettä tuli kaatamalla.

Sairaalalla oltiin klo 1.45 maissa ja käyrälle laitettiin. Kätilö ei olisi millään iskonut,että olen synnyttämään tullut :/ Sanoi että johtuu supistelut tosta mun flunssasta ja silmätulehduksesta.
Pääasia että itse tiesin. Sisätutkimuksessa klo 2.30 selvisi että 5 cm auki ja saliin siirryttiin.

Supistukset jatkuivat tosi kivuliaina. 7 cm oli auki kun päätin,että otan spinaalipuudutuksen. Se vei aivan kaikki kivut pois,en tuntenut supistuksia lainkaan. Alkoi vaan iho kamlasti kutisemaan ja jalkoja nipisteli.
Vedet eivät menneet,joten kalvot puhkaistiin.

klo 4.58 29.10 51cm & 3544g syntyi sitten meidän pienimies <3 5 minuutin ponnistamisella.
Päästiin kotiin samana päivänä,kun molemmat oltiin niin hyvinvoivia :)
Lääräri tarkisti,kaikki oli ok eikä lämpöäkään ollut vauvalla.
Mukavaa oli päästä samana päivänä kotiin,kun sairaalassa en viihdy.
 
  • Tykkää
Reactions: clearbrook
Meidän suureksi peloteltu pieni ihana tyttäremme syntyi 23.10. rv 39+3 3140g j 52cm rakkauspakkaus<3
Vedet meni 22pv aamuna ja säännölliset supistukset alkoivatkin sitten klo 10 mutta kipujen kanssa pärjäsin hyvin koko päivän. Illalla käytiin käyrillä päivystyksessä, eivät ensin meinanneet päästää kotiin napanuoran ulos luiskahtamisvaaran takia, mutta antoivat sitten luvan mennä. Kotona ehdittiin olla tunti kun supistukset muuttui kivuliaammiksi ja lähdettiin takasin. Saliin päästiin heti pikaisen tarkastuksen jälkeen kun olin ekan kätilön mukaan jo 6cm auki. Ilokaasut naamalle ja epiduraali laitettiin äkkiä tilaukseen. Sitten odoteltiin. Epi hidasti avautumista, mutta yhtäkkiä loput sentit rysähtikin auki. 31min ponnistuksen jälkeen ihanainen maailmassa.<3

Osastolle päästyä mulla meni olo huonoksi ja meinasin pyörtyä kun yritin sängyn reunalla istua. Mies soitti kelloa ja yhtäkkiä huone täynnä hoitajia ja lääkäreitä. Kohdusta runnottiin 1.5l hyytymää ja verta ja letkua ja piikkiä tungettiin joka paikkaan. Heräämössä vietin 3h tarkkailussa ja kohtua paineltiin tyhjäksi moneen kertaan. Osastolle takasin ja pääsin miehen ja vauvan luo toipumaan. Toi kokemus oli todella pelottava ja luulin oikeesti, että nyt kuolen, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Hb tippu tosi roimasti ja olo oli tosi heikko, mutta nyt olo jo hyvä.

Ensimmäinen sairaalareissu mulla koskaan ja sai kokeilla kaikki lääkkeet ja letkut mitä löytyy. Uudestaan en tuota vuotoa kyllä ottaisi, mutta synnytys oli positiivinen kokemus.

Onnea ja ihanaa vauva-arkea kaikille <3

Malsa ja maailmannapa 8pv
 
Viimeksi muokattu:
Malinellelle ja Malsalle superonnittelut vielä! :heart: En ole meinannut ehtiä tännekään lainkaan.. Malsan synnytyksen jälkeinen kokemus kuulosti aika lailla samalta kuin mun kokemukset molempien synnytysten jälkeen. Mistä sun vuoto johtui? Mulla ekassa synnytyksessä istukka ei tullut ulos ja se irrotettiin tunnin jälkeen käsin väkipakolla mun hereillä ollessa, ilman puudutuksia. 1,5 l verta menetin ja olin tosi heikossa kunnossa pari päivää synnytyksen jälkeen kunnes sain verensiirron. Tässä jälkimmäisessä synnytyksessä istukka kyllä irtosi mutta kohtu ei supistunut ja istukan jättämä haava alkoi vuotaa reippaan oloisesti, mutta onneksi verta meni vain reilu 700 ml joka lasketaan vielä normaaliksi vuodoksi. Hieman huippasi muutamana päivänä synnytyksen jälkeen, mutta onneksi meni sitten itsekseen ohi.
 
Täällä ainakin ollaan vielä yhdessä koossa. Viime viikollakin käynnistyksessä mutta ei halunnut tulla ulos joten tulin viikonlopuksi kotiin. Viikonlopun aikana on ihan kivasti supistellut mutta ei niin kipeästi että olisi tarvinnut synnyttämään lähteä. Huomenna olisi uusi yritys käynnistää ja jos ei onnistu niin viimeistään tiistaina sektio.

Onnea vauvansa saaneille ja tsemppiä muillekin loppu odotukseen!:)
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :)
Jäänyt multa hehkuttamatta, eli 26.10. tuli meidän prinsessa vauhdilla maailmaan. Heräsin yöllä joskus 3.45 kun meni vedet kertarysäyksellä ja siitä vartin verran eteenpäin niin kipeet supistukset 5min välein. 1,5h selvisin kotona, sit oli pakko lähtee synnärille. Siellä suoraan saliin ja olinkin täysin auki. Pudendaalin sain ja ilokaasua, kummastakaan en kokenut olevan sen suurempaa apua. 20min ponnistelua ja klo 8.05 3470g, 48cm ja pipo 34cm neiti oli ulkona <3
Kokemuksena oli aivan kamalaa, mutta onneksi palkinto on mitä ihanin. Kotiin päästiin parin päivän jälkeen ja tässä nyt totuteltu vauva-arkeen ja kaikki mennyt kivasti :) Itsellä vaan epparihaava kiukutellut reilusti, en osaa päättää et meniskö näytille vai ei, kun välillä tuntuu olevan ok..

Tsemppiä vielä yhdessä osassa olijoille, ei oo enää pitkään kellään odoteltavaa :)
 
Onnea taas vauvautuneille!

Täällä alkaa huomenna arki, kun mies palaa isyyslomalta töihin, ja tytsy täyttää huikeat kolme viikkoa! Tänään pitäisi vielä hommata seisomalauta esikoiselle vaunuihin, niin uskalletaan lähtää vähän pidemmällekin reissulle ilman autoa.

Tytsy oli ensimmäistä kertaa yökylässä mummolassa la-su yönä, mä tietysti mukana ja esikoinen myös. Hyvin meni, kerran herättiin yöllä syömään, ja kukaan muu ei ollut herännyt meidän kekkulointiin keskellä yötä :)

clearbrook ja pikkusisko 2 vko 6 pv
 
SR
Tässä pikainen päivitys meidän tilanteeseemme...
Meidän pikku miehemme syntyi (41+2) su yönä 3.11. klo 3.40, eli ei tarvinnut käynnistää vaikka olin jo siihenkin asennoitunut. Paino 3410 kg ja pituus 51 cm. Itse synnytys oli kamalampi kokemus kuin ensimmäinen aikoinaan, nyt ei kivunlievitykset tuntuneet auttavan ollenkaan. Sain epiduraalin ja siihen vielä lisä annostusta, sekä kohdunkaulanpuudutettakin lopulta kokeiltiin, eikä suurta eroa kivuissa ollut senkään jälkeen. Olen kyllä itse toipunut nyt paremmin synnytyksestä kuin viimeks, edes jokin meni sitten paremmin.

SR ja pienimies 3 pv
 

Yhteistyössä