Lokakuun lapset 2013 <3 LOKAKUUSSA, eli MEIDÄN OMA KUU <3

Täällä on eilen kotiuduttu ja tosiaan poika syntyi suunnitellulla sektiolla maanantaina 14.10 ( rv 39+2 ) klo: 9.39, mitoin 3760g ja 51 cm :heart:

Taisi olla paras synnytyskokemukseni kaikista :) Pelotti niin hirmusti etukäteen, kaikki meni kuitenkin täysin niinkuin pitikin. Mies oli vierellä kokoajan, sain pojan rinnalle heti leikkaussalissa ja imetin siellä jo ensimmäisen kerran. Heräämöönkin sain pojan rinnalle ja heti vain vierihoitoon osastolle, missä mieskin oli muutaman tunnin auttamassa. Pienellä oli verensokerit alhaalla ensimmäisen päivän, mutta tilanne onneksi korjaantui nopeasti :) Itse olin jo samana iltana jalkeilla ja keskiviikkona varmaan olisi päästy jo kotiin, mutta halusin olla itse torstaihin. Kovia kipulääkkeitä en tiistain jälkeen tarvinnut ollenkaan, ensi tiistaina on sitten tikkien poisto :) Sterilisaatiokin tehtiin, mitä ei tosiaan huomaa kyllä mistään :D ( klipsit).
Poika on ollut tosi rauhallinen, muistuttaa nuorempaa tyttöä paljon ulkonäöltäänkin :heart: Musta tukka löytyy, kuten muillakin oli vauvoina, aivan ihana pikkuinen :heart:

Onnea myös muille tällä aikaa vauvautuneille :heart: !!!

kääkkis ja sisu 4 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: clearbrook
Voi ei, eihän näitä kaikkia viestejä edes jaksa lukea! Kovasti onnea kaikille vauvan jo saaneille :)

Meillä oli LA 14.10., mutta eipä tyttönen vielä ole syntynyt. Pientä menkkamaista jomottelua ja suht kivuttomia suppareita ollut paljon. Kyllä noi supparit on vähän ehkä vahvistuneet, mut ei muuta. Pläähhhhh........

Nyt rv 40+4.
 
Meidän hurmuripoika syntyi eilen 17.10 strategisin mitoin 3420 g ja 51 cm. Synnytys eteni vauhdilla kestäen yhteensä 4 tuntia. Luomuna mentiin pakon edessä, sillä sairaalaan tultaessa olin jo 9 cm auki ja sairaalassa ehdin olla alle tunnin kun poika oli jo maailmassa. Kipeetähän se teki, mutta onneksi ilokaasusta oli hieman apua ja ponnistusvaihe kesti noin 5 minuuttia. Tuossa se nyt tuhisee sylissä ja tuntuu niin käsittämättömän pieneltä. <3
 
Viimeksi muokattu:
Ihan pelkkää omanapaa. Yliaikaiskontrolli takana ja jos ei lähde käyntiin niin maanantaina laitetaan näillä näkymin ballonki. Oon niin pahalla päällä etten vastaa enää puhelimeeni. Ainiin, painoarvio 4,2kg eli hyvää joulua vaan kaikille. Sellainen kiukku päällä ettei oo ennen nähty. Varmaan kirjoittelen tännekin vasta kun vauva on ulkona, tulee huono omatunto kun muut iloitsevat ja itse on kun mikäkin myrskynmerkki. Kiitos ja anteeksi jälleen kerran.

Luna ja mysteeriotus 41+5
Luna, täällä myös sama edessä. kontrolli oli itselle täysin turha, sillä lääkäri oli kaikkea muuta kuin asiakaspalveluhenkinen vanha ukko. Ei antanut minkäänlaista tietoa esim mitoista ja mutisi vaan itsekseen sanelukoneelle tiedot. Olin niin hämilläni etten edes tajunnut kysyä mitään. Jäi kyllä aika paska maku koko keikasta. Kyllä me vielä pari päivää jaksetaan!
 
Onkohan Phoebes käynyt Kättärillä kontrollissa? Kuulostaa niin samalta idioottilääkäriltä, jolla eilen kävin ja oli kyllä tooooodella turha reissu.. Mulla käynnin syynä samana pysynyt sf-mitta ja raskausmyrkytysoireilu, mutta tuntui että tuhlasin arvokkaan lääkärin aikaa vaan, ei tehnyt juur mitään.. Ja samasta lääkäristä kuullut muiltakin huonoa palautetta..
Täällä perjantain kunniaks mielialat aivan sekasin ja nyt ihmettelen, että oiskohan tihkunut, saunaan mennessä tuntu sisäreisille valahtavan jotain vetistä ja suihkussa huomasin myös, että jotain vetistä on kyllä tuloillaan.. En kyllä usko, että lähtö on lähellekään, mutta saahan sitä toivoa ;)

Hyvää viikonloppua ja paljon onnea vauvautuneille!

Daredevil ja rinsessa 38+6
 
Heippa!

Onnea paljon Tertsi ja Rakkaudesta äiti!!! :heart:

Nyt on mun ystävän häät juhlittu, melko väsynyt olo on kun kello jo pikkutunneilla, pitää painua pehkuihin. Mutta kun pakko oli tulla nopeesti kurkkaan mitä kuuluu... Mulla ei mitään erityistä muutosta olotilaan eli kaikki edelleen hyvin. Nyt saa meidänkin vauva ihan luvan kanssa syntyä kun kerran häät on takanapäin, paitsi ei kiitos tänä yönä, mies on nimittäin jonkin verran tuiterissa :whistle:

Luna meillä esikoinen 4040g ja synnytyksen kesto 2vrk, toinen lapsi 4700g ja kesto 6h josta ponnistusvaihe vain 9min, eli vaikka toinen oli noinkin iso niin paljon helpommalla selvisin! Voimia viikonloppuun! :hug:

dita rv 40+0 jee, nyt oli mun vuoro poksua kunnolla!!! :D
 
Onnea Kääkkis ja Marni!!

Dita oot sä aika sissi kun jaksoit vielä häät näillä viikoilla. Mä kävin synnärille lähtöpäivän aamuna naapurissa kahvilla ja se oli oivoi muka niin raskasta! :D

täällä uneton yö vaikka vauva tuhisee somasti vieressä. Mittaan parin tunnin päästä paastosokerit ja nälkä ja huono olo vaivaa..
 
Onnea paljon vauvan saaneille ja voimia teille jotka vielä odottavat..

Aika mennyt nopeasti pienen neidin kanssa.. Meillä oli muuttokin vaavin syntymän jälkeen joten touhua riitänyt ihan tarpeeks..

Pikaisesti synnytystarinaa.. Aamulla siis piti käynnistää, mutta neiti alkoin ilmoitella tulostaan 5.30 muutamalla epäsäännöllisellä supistuksella, jotka sitten muuttui pian säännölliseksi.. Vietiin yksi lapsi hoitoon ja loput kouluun ja ajeltiin vauhdilla synnärille.. Mennessä 4-5cm auki, joten pikaiseen päästiin saliin.. Siitä reilun puolen tunnin päästä sain spinaalin, jotka veivät ihanasti kivut pois.. Sai kätilöopiskelijakin arvokasta kokemusta kun pystyi tutkimaan kunnolla :) Kalvot puhki ja pian alkoi sen jälkeen ponnitusvaihe, joka kesti 8min.. Yhteensä synnytys kesti sen 5t :) nopeaa toimintaa siis.. Kätilö ohjeisti hyvin ponnistusvaiheessa niin ei revennyt paljon mitään.. Epiostomian tekivät kuitenkin ja hyvä niin..

Neiti nukkuu paljon ja syö, hieman maha välillä vaivaa, mutta onneksi ei pahemmin..

Kiinnostaisi jatkaa keskustelua joko fb:s tai täällä :)

muumimamma-81 ja neiti 3vk
 
Suuret onnittelut vauvoista kääkkis ja Marni :heart: ja myös muille jos joku jäi huomaamatta!

Anteeksi LUNA ku olin kirjottanut ihan mitä sattuu..luin just uudelleen sun kirjotuksen ja olitkin siis jo käynyt siellä yliaikakontrollissa:whistle: Toivotaan siis että vauva syntyy ennen sitä käynnistystä eikä sulla tarvis mennä sinne:hug: Mulla on vauvan syntymän jälkeen pää lyönyt välillä ihan tyhjää ja unohan näköjään kaiken mitä oon hetki sitten lukenut/kuullut;) Yks päivä huikkasin koululaiselle että "laita nyt se tutti laturiin!" :LOL: Ja tarkotin siis tietty puhelinta;)

Pikku tyttönen alkaa sängyssä jo vähän äännellä joten täytyy lähtä vaipanvaihtoon ja syöttämään.Joka aamu tuntuu niin ihanalle kun saa alkaa vauvaa hoitelemaan.Toinen on kyllä niin söpö!! Hurmannut meidän koko perheen ja myös sukulaisiakin ketä on jo nähnyt=)

..Outoa ku vatsa nyt vähän kipee vasemmalta puolelta.Jälkivuoto lähes loppunut ja nyt tuntuu vähänkuin menkkakipua.Ne ei kyllä vielä voi/saa alkaa!! Mulla aijemmin pysyny pois koko imetysajan ja vähintään sen ajan ku oon öisinkin imettänyt.Pisimmillään tainnu siis pysyä pois sen 1v7kk ja lyhimmillään 10kk tai reilu ku eihän ne heti oo alkanu ku oon imetyksen tai yöimetyksen lopettanut.

Nyt ois kyllä haaveena taas täysimettää 6kk ja sen jälkeen imettää kiinteiden ohella ainakin tuonne reilusti yli vuoden ikään.Tää imetyskin taitaa olla mulle nyt viimenen kerta...:'( Täytyy siis nauttia ja imettää pitkään=)

Millonkas teillä muilla on vauvan ristiäiset? Meillä parin viikon pästä ja kauheena ois tehtävää,eikä oo jaksanut miettiä niitä vielä juuri yhtään ku muutenkin ihan liikaa hommia ja lapset ja me vanhemmat ollaan sairastelleet.No jospa tää tästä kuhan sairastelu helpottaa.Ens viikko lapsilla koulusta lomaa niin täytyy yrittää saada sillon jotain aikaseksi ku ehkä vähän pirteempi olokin kun saa aamulla nukkua pitempään.Nimi on lähes kokonaan päätetty ja kaunis nimi tuleekin.Toinen nimi tulee mun mummun mukaan.

Rakkaudesta äiti ja lokakuun prinsessa 3viikkoa ja 5päivää :heart:
 
Onnea taas nyytin saaneille!

Omakin kiukku hieman helpottanut... Tosin en kestä enää sukulaisten ja kavereiden tiedusteluja. Ihmiset oikeesti luulee et ei olla vaan ilmoitettu. phoebes olipas sulla tympeä kokemus! Olisin varmaan saanut skitsokohtauksen tollaisen lääkärin kanssa, sen verta herkillä mennään nyt. Pidetään nyt peukkuja että nää masuasukit tajuis tulla pihalle ennen ku niitä aletaan todenteolla kiusaamaan. Piti tosta pmasta käynnistä sanoa sen verran, että ärsytti kun lekuri ja kätilö hokivat et kyllä se syntyy ennen maanantaita. Mua ei pätkääkään helpota että ihmiset hokee tota kun sitä ei voi vaan tietää. Vahva tunne itselläni että maanantaina vasta alkaa tapahtumaan. Kätilökaverini antoi eilen akupunktiota mutta eipä tuo tunnu mitään saaneen aikaan. Elen tuli muutama suppari mut täään ei yhtään mitään.

Eipä tässä, jatkan ajan murhaamista. Onneksi edes nukuin hyvin viime yönä!

Luna ja edelleen mysteeriotus (koska eihän se sukupuoli nytkään äkynyt) 41+6

Ps. Kiitos kun kerroitte yli nelikiloisten synnyttämisestä, ehkä se sittenkin mahtuu!
 
Moikka pitkästä aikaa.....ei tule kirjoiteltua kun tuolla fb:n puolella on jotenkin helpompi kirjoitella.

Täällä tänään rv38+5 ja sovittu leikkauspvä on ensi ke eli 23.10..onneksi :)
Pieni painaa jo 3.7kg eli menee varmaan vähän päälle 4kg kun syntyy.

Samalla mulle tehdään sterilisaatio kun 3 lasta riittää meille ja ei mun kohtu loputtomiin sektioitakaan kestä ja niitä on sitten 3kpl takana.
Sokerit pysyneet ihan ok ja insuliinia pistän joka ilta.
Painoa tullut n.5kg ja rv17 jälkeen ei ole tullut kilon kiloa onneksi.
Autolla ajo alkaa olla pikkaisen haastavaa kun tää maha on valtava,kaverit vitsailee että jos siellä onkin piilossa toinen....hope not :)

Onnea jo kaikille vauvautuneille ja isot tsempit ja jaksamiset vielä kärvisteleville.
Kyllä ne vauvat sieltä tulee vaikkei nyt siltä tunnukkaan :)

Shenda ja murunen 38+5
 
En tajunnut katsoa herran nimeä, mutta sellainen iso äijä joka suhteessa ja silmälasit. Ja sisätutkimuksen teki niin ronskisti, että meinasin jo käskeä lopettamaan kesken kaiken. Eilen oli oikein vaikea kävellä, mutta eipä saanut aikaan kuin joitakin suppareita. Saitko itse hänestä mitään selkoa?
 
Onnea kovasti vauvautuneille!

Tsemmpiä ihan kauheasti vielä tuskasteleville, erityisesti yliajalla meneville. Se on tuskaa...

Me päästiin jo torstaina kotiin, mutta en ole koneelle päässyt kun istuminen on tikkien takia ollut aikas vaikeaa. Ei niitä onneksi tullut kuin neljä, mutta yksi on niin keleen huonossa paikassa, että tuskin tarvii kauheasti istuskella vielä viikkoon :(

Imetys lähtenyt käyntiin (ainakin joten kuten). Tyttö on tyytyväinen elämäänsä noin yleensä.

clearbrook ja tytsy 4 pv
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :)

Meillä ei olla vieläkään synnytty! Alkaa jo pikkusen ärsyttämään,saisi tulla jo.
Kaikki maailman vaivat on ja öisin ei saa nukuttua :/
Ei taida olla mikään kiire pojulla tänne kylmään maailmaan on mukavampi olla siellä lämpösessä masussa.
Tosin laskettuaika on vasta 30.10 että onhan tässä vielä aikaa....

Neuvolaan taas tiistaina, viime kerralla vauva oli vielä todella ylhäällä ja pääkään ei ollut kiinnittynyt.
Toivottavasti alkaisi laskeutumaan jo pian :D
Kokoa taitaa olla aika paljon,3800g veikkasi terkka mutta itse veikkaan lähemmäs 4 kiloa ja on huisin pitkän oloinen myös. Ihan on kylkiluissa asti koko vaavi.

Muuttokin olisi ensi kuun puolessa välissä tiedossa,että olisi ihan kiva jos kohta syntyisi.

Malinelle24+masukki rv 38+4
 
Malinellella taitaa olla viikot merkitty väärin, kun täällä ton verran viikkoja ja la 29.10 ..kolotuksia vaihtelevasti. Toivon kyllä myös, että syntyisi pian. Mielellään ei yli la:n. Eipä vaan oo mun käsissä..tulee kun on valmis<3

Miramei&Vaava 38+4

Onnea vauvautuneille! :flower:
 
Kääkkikselle onnittelut pojasta ja hyvin sujuneesta sektiosta! Sinähän oot hyvin toipunut leikkauksesta, varmaan osaltaan auttaa aktiivinen liikunta ihan raskauden loppuun saakka =) Harmittaa kun itse ei ole pystynyt raskauden aikana harrastamaan liikuntaa, mulla alavatsa on alusta asti tullut tosi vähästä kipeäksi ja on ollut myös läpi raskauden ilmeisesti kohdunkiinnikkeiden krammpausta. Uidakaan ei ole voinut kun on ollut alusta asti hiiva/bakteeritulehdusta. Tosin, millä ajalla sitä ees ois voinu mitään tehdä kun meillä mies on kaikki vapaa-ajat raksalla ja minä lasten kanssa. Onneksi talo valmistuu muutamien kuukausien kuluttua! Saa nähä kuinka nopeasti sitä sitten synnytyksestä lähtee toipumaan kun tuntuu että kroppa ei ole ollenkaan oma enää.. Miten muuten meinaat alottaa liikunnan ja missä vaiheessa? Itse ajattelin ainakin äiti/vauvajumppaan mennä kun vauva on 2kk ikänen ja jos siitä sitten alottais myös itse jumpissa käynnit hiljalleen. Varmaan kotona voi alkaa jo aiemmin tekemään jotain varovaisesti? Niin ja tietenkin vaunulenkit yms arkihommat.

Luna musta on ihan parasta se että ei tiedä vauvan sukupuolta etukäteen! Minä en oo tiennyt kenestäkään meidän vauvasta ja se on aivan mahtavaa kun siinä synnytystuskissa on vielä sellanen yllätysmomentti tulossa! :D Nyt olis kiva saada poika tyttöjen jatkoksi, mutta toki pieni tylleröinenkin olisi yhtä ihana ja rakas :heart:

Kirjoittelun jatkamisesta täällä tai fb:ssa minä mielelläni jatkan kirjoittelua täällä, facebookissa en ole, eikä ole suunnitelmissa sinne liittyäkään. Mutta mikäli täällä jatkossakin ihmiset kirjoittelee niin minä varmasti siinä mukana =)

On ollut vähän ankea fiilis tänää, johtuu varmaan siitä kun eilen oli ne häät niin tänään on sitten jonkin verran väsynyt olo ollut. Mies on taas puurtanut koko päivän raksalla ja itsellä ollut lasten kanssa hermot tiukilla vaikka melko kilttejä ovatkin. Sen verran liikkeellä käytiin että esikoiselle ostettiin uusi talvihaalari ja ruokakaupan kautta äkkiä takasin kotiin. Lapset leipoi marjapiirakan ja sitten ollaan vaan kotona oleiltu kotitöitä tehden. Nyt on tytöt meneet sänkyihin, eivät kyllä äänistä päätellen vielä nuku, itse otan vähän omaa aikaa ja odottelen miestä kotiin. Varmaan pitäis yrittää mennä aikasin nukkumaan kun kerran synnytys lähenee, oon vaan luonteeltani yökukkuja ja mielelläni valvoisin pikkutunneille asti vaikka väsyttääkin..:ashamed:

dita 40+0
 
Siis tää mun vauva ei vaan tule ulos, ei sitte niin millään. Nyt en vaan saanut unta, alan laittamaan ruokaa tässä. Eilen iski ekaa kertaa jännitys käynnistykseen liittyen, sekin on ihan arpapeliä miten hommat sit etenee. Eilinen meni tosi nopeesti, oli ohjelmaa koko päivän ajan. Nyt is paniikki et pitää saada koti kuntoon ennen huomista.

Oon kyllä pettynyt kroppaani kun ei synnytys tunnu alkavan millän, mut minkäs teet. Tänään vanhemmille päiväksi ja kotona muuten sit siivoamista ja laittamista ja huomenna aamusta sairaalaan nähtävästi balonkin laittoa varten.

Luna ja mysteeriotus 42+0
 
Heippa kaikki lokakuun äitylit! :wave:
Olen seurannu teidän keskustelua jo useamman kuukauden, ja miettinyt kirjautuako vai ei.. Lähinnä mietin sitä, että onko mulla edes mitään sanottavaa :) ..se jää nähtäväksi :p
Iso kiitos kaikille tänne kirjoittaneille, olen myötäelänyt teidän fiiliksiä sivusta :)

Täällä raskausaika meni nopeasti ja hyvin, vaikka järkyttävä närästys ja raskausdiabetes mullakin sitä varjosti. Kuitenkin ruokavaliolla pysyi verensokerit hyvänä, eikä insuliinia tarvittu :) Kokoarvioultrassa olin rv 37+0, jolloin vauvan arvioitiin olevan melkein 3600g. Lääkäri kertoi hymyillen, että n. 200g per viikko tulee vielä vauvalle painoa loppuraskaudessa.. Olin kauhusta jäykkänä pari päivää, esikoista kun odoteltiin ja olin varma, että yliajalle ropistaan, kun mitään synnytykseen viittaavaa "oiretta" ei ollut mulla ollut.. :O Mutta sitten ryhdistäydyin ajatellen, etten vauvan koolle mitään mahda, ja moni mua myös lohdutteli, että nuo arviot saattaa heittää häränpyllyä..

Kaikesta huolimatta synnytys alkoi lapsiveden tiputtelulla 1.10 ja ihana tyttö syntyi 2.10 alkuillasta rv 39+0. Synnytys oli kivulias ja pitkä (vesien menosta 25h, ponnistusvaihe 1h30min), vaikka enhän mä sitä helpoksi tietenkään kuvitellutkaan.. Tyttö oli 49cm pitkä ja painoi syntyessään 3435g, eli kokoarvio tosiaan meni metsään meidän kohdalla ja hyvä niin :)

Lunalle ja muillekin yliajalla tuskaileville tsemppiä! Olen varma, että kiipeilisin seinille minäkin, jos vauva olis vielä mahassa! Ja onnittelut kaikille äideille! :)

Kalaäiti85 & Rimprenssa 2vkoa4pv
 
Kalaäiti onnea ja tervetuloa vielä joukkoon! :) Tuli tuosta sinun painoarviojutusta mieleen että mulla heitti arvio toiseen suuntaan, rv 35 lääkäri laski ultrassa, että 200 gramman viikkovauhdilla vauvan paino olisi laskettuna aikana 3800g. Vauva meni vain 3 pv yli mutta painoi 4330g eli yli puoli kiloa enemmän. :) En oikeastaan edes tiedä miksi noita painoarvioita tehdään ja kerrotaan äideille, kun eivät pidä paikkaansa. Ainoastaan jos näyttää siltä että lähentelee viittä kiloa tai reilusti alipainoinen, niin sitten ymmärrän koska sillä on jo lääketieteellistä merkitystä.

Me ollaan vielä osastolla, pikkuinen on ollut hieman huonossa kunnossa saatuaan liian vähän maitoa ja on nyt ollut tarkkailussa yön yli. Huomenna todennäköisesti päästään kotiin.
 
Onnittelut Kalaäitille ja tervetuloa mukaan!=)

Mulla painoarvio on että jos menee noin viikolla yli kuten aiemmatkin, niin painais noin 4200g. Tuo on mulle ihan ok paino, jännä vaan nähä miten hyvin tuo pitää paikkaansa. Meillä myös terkkari joka käynnillä kokeilee vauvaa ja sanoo oman arvionsa sen hetkisestä painosta ja nuo hänen sanomansa näyttävät menevän yksiin ultran arvion kanssa.

Kyllä vaan vetää väsyneeksi tämä loppuodotus. Nytkin on ihana sää ulkona eikä mitään erityistä hommaa päivälle mutta silti tuntuu ylivoimaselta lähteä lasten kanssa puistoon. Vaikka minä hurautan sinne autolla ja istun katsomassa kun tytöt leikkivät :D Mutta pakkohan se on vähän ulkoilemassa välillä käydä joten ei auta kun ottaa itseään niskasta kiinni!

Lunalla jännät ajat alkamassa! Voihan käynnistyksessä mennä tosiaan aikaa, mutta ainakin jotain konkreettista alkaa tapahtumaan ja vauvan vointia seurataan tasaisesti! =)

dita rv 40+1
 
Phoebes: En tosiaan saanut juurikaan järkevää selkoa ko. herrasta. Ja multa ei edes katsonut paikkoja, pelkästään ultrasi.. Kauhee ukko kertakaikkiaan!

Onnea taas vauvautuneille, voi kun kohta pääsis itsekin sille listalle!

Se olis sitten 39+0 POKS! Eilen ja tänään käyty kirppiksillä kiertelemässä, ihanaa kun on ollut ohjelmaa! Aika kovia vihlasukipuja tullut välillä alapäähän ja jotenkin outo tunne siellä koko ajan. Kunnon supistuksia ei näy eikä kuulu kyllä vieläkään. Mut järkyttävästi lisääntynyt limainen valkkari jälleen, olihan tossa jo muutama päivä että oli normaalimpaa. Ilman pikkuhousunsuojaa ei kyllä pärjää ollenkaan ja senkin kanssa tuntuu "märältä" vähän väliä, eli vaihtoa joutu tekemään..
Hommaa olis vielä tässä kotosalla, mutta jotenkin ei tunnu siltä, että pitäis laittaa muksulle mitään, kun ei se kuitenkaan vielä tuu pihalle, vaikka alkais olemaan kyllä jo aika! Hirvee stressi päällä, kun perjantaina hautajaiset joihin haluan päästä, eli sais tulla nyt pihalle tai sitten vasta viikon päästä. Mieskin lähtee pe-la Kuopioon reissuun (sillä oman ukin hautajaiset) ja mä en lähde yllättäen mukaan, etten siellä sitten joudu synnyttämään..
Vauveli ollut tänään aika vaisulla tuulella, pitäis varmaan malttaa rauhottua kuulostelemaan liikkeitä, mutta nyt kun olis energiaa niin tuntuu tylsältä mennä makoilemaan, kun sitten taas väsähtää. On tää nyt vaikeeta :D
 
Meillä syntyi poika maanataina käynnistyksellä rv 38+6. Synnytyksen kesto oli n. 54min+3min sekä istukkaa synnyteltiin n. 44min. Taas kerran ilman puudutteita, vaikka oltiin valmiina sairaalassa. Anestialääkäri kerkesi huoneeseen n. puoli tuntia synnytyksen jälkeen. Tekisi mieli kiroilla. No tietenkin ensisijalla ovat ongelmasynnytykset. Siinä tilanteessa ei vaan voi antaa ymmärrystä asiaan. Palkkaisi enemmän lekureita:):). Onneksi olen nopea, ettei tarvitse kärsiä ajallisesti kauan.
Paino pojalla oli 3700g ja pituus 52cm.
Olo on kuin Dolly Partonilla. Rinnat niin valtavat ettei mahaa näe, niin voin kuvitella sen niin hoikaksi kuin haluan.:)
Ei muuta kuin onnea kaikille, jotka lisääntynyt ja onnea myös tuleville synnyttäjille.
 
Heippa!

Täällä on mennyt yö valvoessa, olo on ollut levoton ja supistelee. Eilisen päivän olin väsynyt mutta kroppa ja mieli kävi ihan ylikierroksilla. Sain puolenyön aikaan unen, mutta heräsin klo 3.00 kun kuopuksella oli tullut pissi sänkyyn. Otin lapsen pesun jälkeen meidän viereen ja siitä hetken päästä siirsin lattialle patjalle kun en mahtunut kunnolla nukkumaan. No eihän siitä omasta nukkumisesta enää mitään tullut kun lapsi imee äänekkäästi peukkua ja mies väliin kuorsaa tai muuten vaan huokailee unissaan |O Alavatsa oli oudon tuntonen ja olo tosi levoton! Sitten alkoikin harjotussuppareita tulemaan useampi tuntiin. Supistukset on saaneet tässä aamuyön aikana lisää pontta ja tuntuvat jo selässäkin kuten synnytyssupistuksilla mulla on tapana. Nousin klo 5.00 ylös kun uni ei tullut ja mielessä pyöri vain kaikki tekemättömät asiat mikäli synnytys alkaiskin. Laitoin varalta lasten vaatteet ja lelut kasaan mummulaa varten, pissaset pyykit koneeseen, tyhjensin jääkaapin ja paketoin esikoisen synntärilahjat (synttärit on keskiviikkona, mutta onneksi juhlat on pidetty hyvissä ajoin!) yms.. Ja koko yön on tehnyt mieli mäkkärin tuplajuustoateriaa! Kohta herätän miehen, saa hän ottaa päävastuun nyt tulevasta päivästä ja alottaa sen viemällä esikoisen eskariin ja tulemalla mäkkärin kautta takasin kotiin. Itse ajattelin yrittää levätä kun kerran kaikki hommat on nyt tehty mikäli lähtö synnärille tulisikin jo tänään. Vielä ollaan siinä rajoilla että lähteekö synnytys käyntiin vaiko eikö.. aiemmissa raskauksissa mulla on alkaneet kipeät supparit vasta sitten kun on tullut synnytyksen aika, joten jännä katsoa mihin tämä etenee. Kuopukselta oli niin että edellisyönä supisteli mutta rauhottui päiväksi, seuraavana iltana alkoi kuitenkin uudestaan ja sitten olikin jo tosi kyseessä, esikoiselta lähti käyntiin heti ekasta kipeästä supparista... ja vessassa tässä on saanut istua isommalla hädällä :whistle:

Kattellaan mitä päivä tuo tullessaan..

dita rv 40+2
 
Monella jo viikot tosi pitkällä. Tsemppiä loppu rutistukseen! :)

Mä olen tänään menossa tyksiin keskustelemaan taas kerran lääkärin kanssa pelko sektion mahdollisuudesta. Saas nähdä mitä lääkäri sanoo. Jännityksellä odotan lääkärin tutkimusta, koska alapää on ollut viime viikot todella kipeä. Paljon mitään ei tarvitse tehdä, jonka jälkeen ei pääse enää kävelemään kun sattuu. Nyt viime päivinä ei ole kyllä tarvinnut muuta kuin olla ja silti sattuu. :D flunssakin kiusaa. Ärsyttävää kun joutuu nukkumaan suu auki jotta saa happea ja sitten herään vähän väliä siihen, että olen unissani kuolannut tyynyn märäksi. Noloa!!:D supistuksiakin tuli viime yönä. Muutaman kerran oli tosi napakoita ja miettisin, että tuleeko kohta lähtö mutta hävisivät sitten kokonaan.

Jos vielä jaksaisi kokata ennen lääkärille lähtöä. Hauskaa maanantaita kaikille!:)
 

Yhteistyössä