Lokakuun lapset 2013 <3 *Kesäkuussa*

Meidän pojalla sykkeet ovat olleet 140-168 välillä. Alussa sykkeet olivat jatkuvasti tuolla yläpäässä ja nyt jo jonkin aikaa jo lähinnä 140-155. Ilmeisesti pitää siis sykkeiden puolesta paikkansa tuo vanha uskomus sukupuolesta. Samoin mahan muoto pitää paikkansa omalla kohdallani, sillä mulla on kyllä aivan selkeä poikamaha. Mitäs niitä muita uskomuksia/ennusmerkkejä olikaan...? Näitä on ihan hauska vertailla nyt kun sukupuoli on jo tiedossa =)

Meillä on aika stressaava ja kiireinen ajanjakso menossa. Viimeisiä viikkoja viedään töissä ennen kesäloman alkua ja tähän pitäisi saada nyt muuttokin yhtäkkiä sovitettua. Yritän olla stressaamatta, vaikka yöunet ovat jääneet aika vähiin ja tekemistä on enemmän kuin ehtii tehdä. Huomenna painun mökille ja pysyn siellä relaamassa jokusen päivän. Jospa tää pinnan alla kytevä stressi siitä helpottuisi! :cool:

Nii ja pieni poika 24+5
 
Moi taas pitkästä aikaa :)

RU:ssa oli kaikki ok ja mulle voi päivittää poikalupauksen
Sen verran selkeä pieni pippeli sieltä heti näkyi ettei erehtyä voinut :)
Pieni vastasi 5 päivää suurempaa mutta LA ei lähdetty muuttamaan, suunniteltu sektio on luvassa rv39.

RD diagnoosi tuli jo rv16 ja siitä saakka mittaillut sokereita kotona ja nyt tuntuu paukkuvan kaikki rajat yli että insuliineja odotellessa.Rv24 pääsee taas ultraan jossa katsotaan pienen kokoa.

Potkuja on ruvennut tuntumaan varsinkin aamuyöstä kun nukun kyljelläni niin herra aloittaa kauheat jumpat että patja tärisee.

Sykkeet on koko ajan olleet 130-145 eli meillä tavallaan poikasykkeet pitää paikkansa, mahan muoto on juts kuin poikamaha ja mulla rupes taas käsikarvat kasvamaan joten siitä osasin aavistella.

Jonkun verran olen ostellut 50 kokoista vaatetta,56 mulla onkin jo iso laatikollinen.

Hyvää juhannusta kaikille :)

Shenda ja pikkumies 21+1 (22+6)
 
Mua on alkanut ahdistaa. Mua ahdistaa se, että miten osaan olla äiti kahdelle lapselle, kun välillä tuntuu etten osaa olla tuolle yhdellekään. Olen esikoisen kanssa kesälomalla ja mulla on niiiiiiiiiiiiiin pinna kireällä ihan ilman syytä, en vaan jaksa olla kotiäitinä, tarvin aikuista seuraa. Ja varsinkin kun esikoinen ei ole mikään herra omatoimi, syöminen ei suju koska ei tykkää syömisestä eikä pysty istumaan paikoillaan, pukeminen ei suju koska on liian vilkas keskittyäkseen pukemiseen, nukkuu minimimäärän vuorokaudessa ja herää aamulla kukonlaulun aikaan... Mä en tiedä miten jaksan sitten kun on vielä vauvakin. Tää väsymys on vaan niin hirveä ja pää on ihan tyhjä, en jaksa keksiä mitään tekemistä. Plööh. En vaan jaksa kokoajan vääntää tuon lapsen kanssa, toivoisin että se tekisi jo jotain itse eikä kokoajan vaan soittaisi suutaan ja kiukuttelisi.

Ihanat vuodet siis edessä...
 
Heippa!

Aattelin kysellä täältä, onko muilla ollut yöllisiä suonenvetoja??
Mulla on alkanut (n. viikko) olemaan ja heräänkin niihin välillä useamman kerran yössä. Sattaa molemmat jalat "kouristella" yhtäaikaa, tuntuu ihan hirveältä! Auttaisiko magnesium? Jostain palstalta luin, että toiset kokeilee sillä saada vaivan pois...

Leijonamama tsemppiä sulle. Minkän ikäinen esikoinen on? Multa ei tuollaiseen omakohtaisia neuvoja ole, mutta mietin että hyvällä onnella arki helpottaa myös esikoisen suhteen, jos tämä vaikka ymmärtää kokeilla olla esimerkillinen "isoveikka". Vaikka niin menisikin, niin toivottavasti saisit jo nyt apuja, että voisit levätä vähän. Kuulostaa kyllä rankalta. Uskon kuitenkin että osaat olla äiti kahdelle, nyt oot vaan liian väsynyt. Ei me koneita olla...

Täällä sykkeet olleet 125-150, pääsääntöisesti noin 140. Ja siis poitsu on tulossa :) Sykkeisiin en kuitenkaan luottaisi minäkään. Esim. veljen vaimon kanssa tutkittiin heidän kahden tyttönsä odotusajankortteja, johon sykkeet on merkattu, ja molemmilla 122-140 ollut normaalisti.

Tää baby on nyt ollut pari päivää jalat alaspäin ja potkii tietysti suoraan haaruksiin. Liekö siksi tuntuu että vessattaa kokoajan :)

Hauskaa päivää kullekin!

Nanneli82, 23+6, Oys
 
Tsemppiä Leijonamama! Tiedän tuon tunteen, erona vaan että mulla on jo 3 niitä kotona jotka riehuvat ruokapöydässä, eivät saa puettua ja heräävät aikaisin joka aamu! Yleensä vanhempien lasten kinastelu alkaa jo ennen 8 aamulla ja jatkuu pitkin päivää. Ja siihen päälle vielä kuopuksen temput. Huh, huh! Mut itse olen näitä mukuloita halunnut :D. Eikä sitä tartte aina olla supermutsi joka hymyilee ja on mukava ja leikkii lasten kanssa ja jaksaa touhuta aamusta iltaan. Kaikilla menee välillä hermot ja se on ihan normaalia :).

Meidän vauvan syke on ollut siinä 140 paikkeilla koko ajan ja poika siis tulossa. Mutta mun mielestä noista sykkeistä ei voi päätellä mitään, koska tutkin aikaisempien odotuksieni neuvolakortit ja tytön sykkeet olivat samaa linjaa kuin poikien.

Täällä on viimeinen työpäivä ennen lomaa menossa, jihuuu :). Huomenna aamulla on neuvola, ja sen jälkeen suunnataan mökille! Eli taitaa tulla jonkinlainen palstatauko tässä välissä, vaikka kone onkin mukana mökillä. Mutta siellä on niin paljon tekemistä (työtä) ettei taida koneella ehtiä olla kovin usein. Yritän kuitenkin käydä lukemassa kuulumisia silloin tällöin =).

Olo on melko hyvä tällä hetkellä, joskin väsymys vaivaa välillä jos on huonosti nukuttu yö takana. Liitoskipuja on jonkun verran ja välillä maha on hellänä. Närästystä esiintyy myös silloin tällöin, mut ei vielä päivittäin. Turvotusta on jaloissa jos olen pitänyt kengät jalassa kauan tai istunut liian kauan paikoillani. Suonenvetoa on jalanpohjissa ja pohkeissa ja sormet puutuvat kun meikkaan (turvotusta). Lonkat kipeytyvät öisin kun nukun liian kauan samalla kyljellä ja välillä oikein särkee. Muita vaivoja ei tällä hetkellä ole, mut kyllähän nuokin riittää ihan hyvin!

Eipäs tässä muuten sen kummempia. Toivotan kaikille oikein mukavaa juhannusta ja ihanan lämmintä kesää :D.

Misu78 ja poika rv 23+5
 
Kiitos vastauksista tuohon sykeasiaan! Lisää vielä on tervetulleita! Kyllähän sen nyt tietää että hauskuutusta tuo enimmäkseen on eikä siitä mitään luotettavia johtopäätöksiä voi vetää. Tosiaan vaan kun itsellä ei ole tiedossa, niin on kiva nyt arvuutella kumpi vois tulla kun sykkeet on "poikasykkeet" ja maha poikamaha. Muutama kuukaus niin selviää :)

Suonenvedoista ja levottomista jaloista joku kyseli. Itsellä alkoi about viikko sitten myös nuo oireet ja noi levottomat jalat on pakottaneet nukkumaan sängyssä väärinpäin jotta saa ne seinää vasten. Eilen tosian tajusin ottaa magnesiumia annoksen ja heti helpotti yötä vasten, oli eka rauhallinen yö viikkoon. Aion jatkaa magnesium kuuria, Diasporalia otin.

Luna ja mysteeriotus 24+2
 
Suonenvedoista: Oletteko merisuolaa vielä kokeilleet? Mulla on nyt ensimmäinen raskaus, että tuo vaiva on poissa ja olen ottanut nokareen merisuolaa kielenalle kerran/pari päivässä :) Diasporal on myös hyvä tuohon vaivaan, sitä olen aiemmin käyttänyt :)

Leijonamama, kuulosti hyvinkin tutulta, kuten myös Misun kirjoitus :D Sitä se välillä on, mutta on niitä hyviäkin päiviä. Ajatusten purkaminenkin aina auttaa :) Meillä nuo isommat juurikin kinastelevat melkeinpä jatkuvasti ja sillä aikaa nuorin tekee kaikkea muuta "mukavaa". Olen joka päivälle yrittänyt kehitellä jotain ohjelmaa, ettei pyörittäisi niin paljon tässä kotona. Silloin kaikki jaksavat paremmin :)

Mahan muodosta, niin mulla on ollut aina samanlainen ja takana siis 2 tyttöraskautta ja nyt menossa toinen poikaraskaus :) Nuoremman tytön kohdalla ihmiset sanoivat, että selkeä poikamasu, mutta niin vain tyttö tuli. Tuo karvaisuus-juttu pitää kyllä paikkansa, että poikaodotuksissa kasvaa mustia karvoja, mulla tulee nyt masuun, viimeksi tuli myös leukaan :x Tein tän raskauden alussa sen soodatestin, joka povasi tyttöä, mutta niin vaan ultra näytti poikaa :D

Tänään oli neuvola, ja kaikki hienosti :) Painokin yhä miinuksella, mitä vähän etukäteen stressasin :D

Mulle voisi päivittää LN 17.7 ja N 8.8 :)

kääkkis ja sisu 22+3
 
Hui kamala, kun alkaa jo meijän neuvola-ajat mennä elokuun puolelle. Tuntuu, että yhtäkkiä aika meneekin liian nopeesti ohi. En näköjään ollenkaan osaa elää hetkessä kun kalenteria lärään joka päivä ja etsin jo uutta. 8'D Jos sitä juhannukseksi lähtisi mökille hiukan nollaamaan, kun siellä ei mikään kiire onneksi ole mihinkään, jos sitten tämä kiireily ja siitä stressaaminen loppuis tai ainakin rauhoittuis täällä kaupungissa.

Suonenvedoista Aah, ne on niin melkein joka öistä. :S Muutaman kerran yössä sitä herää kun tuntuu, että kohta vetää suonta varsinkin pohkeissa. Monesti pitkä varovainen venytys, riittää ehkäisemään kivun, mutta joskus ei ehdi venyttämään ja sitten saa tippa linssissä kinttuja hieroa. Olen yrittänyt pitää jalkoja lämpiminä päivällä ja joskus nukkunut sukat jalassa, mutta yöllä ainakin tulee mulle sitten niin kuuma, etten sen takia saa ollenkaan nukuttua ja varsinkin nyt kesällä on muutenkin kuuma. Toivon todella, että tämäkin vaiva olisi ohimenevää.

Toinen tympeä vaiva joka minulle tuossa rantautui on hirvittävät lonkkakivut, jos ei ole jalkojen välissä tyynyä. Sekä toissa yönä sain valvoa närästyksen kourissa. Ensin valvoin sängyssä melkein tunnin, kunnes vihdoin jaksoin nousta ottamaan rennien. Nooh sitten uni ei enää tullut, joten istuin koneella pari tuntia suunnitellessa kaikenlaista, kuten ristiäisiä ja häitä. Sitten onneksi aamuyöstä uni palasi ja pääsi nukkumaan. Yöllä on tympeä valvoa kun ei voi tehdä juuri mitään kun herättää puolison tai naapurit ja sitten päivällä nukkuminen, menee päivä ihan hukkaan ja sitten puoliso marmattaa, että "...kun tuun töistä niin sinä menet nukkumaan päikkäreille ja nähdään päivän aikana, ehkä muutama tunti.."

Meillä poijjaan sykkeet ollut 145-150 väliltä, joten jos noista niin muka näkee kumpi tulee niin meille se ainakin osuu oikeeseen. Täti heti oli ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen sykettä kysymässä ja sanoi, että poika sieltä tulee ja niin se on tulossa. <3 Jotain hän sanoi, että kun hän on tyttöjä odottanut, sykkeet aina olleet sen yli 150. :)

Mahan muoto mulla on se ns. poikamasu, eli kasvaa jotenkin eteenpäin, pieni ja piukee pallomasu. Tyttöjä odottaessa kuulema leviää sitten leveyssuunnassa masu, mutta niin en tiedä onko tuolla kuulemallani mitään perää. :D

-elwwis&pieni pojan palleroinen 23+6<3.-
 
Täällä ollaan ilta levätty kotosalla, olis pitänyt mun mennä meidän raksalle siivoamaan mutta mulla on ollut nyt jonkin aikaa vihlovaa kipua alavatsalla niin jäin lasten kanssa kotiin sillä välin kun mies raataa yksin. Ja onhan tuota tultu oltua päivä töissä, niin ihan kiva välillä vaan makoilla ja ottaa pieniä torkkuja siinä ohessa:) En tiedä mistä tuo vihlonta johtuu, onhan noita vilomisia ja kolotuksia ollut aiemmissakin odotuksissa mutta ei tällasta. Mulla vihloo väliin koko aluetta navasta alapäähän asti ja pissatessa vihloo kans alavatsalle, sitten taas välillä ei mitään erityisiä tuntemuksia :confused: Kävin tänään viemässä pissanäytteen labraan niin nähdään olisko virtsatulehduksesta kyse. Sitä väliin epäilen, mutta vähän on outoa tuo että oireet katoaa aina väliin ja sitten taas yhtäkkiä palaa.. Eikä mitään vihlontoja ole tuolla vitsaputkessa, vaan vatsalla ja siitä menee niinku suonimaisena alas asti. Sen takiakin tuota virtsatulehdusta olen epäillyt kosksa mulla on tuota hiiva/bakteeritulehdusta niin ajattelin että jos on bakteereita päässyt nousemaan virtsarakkoon. Välillä oon myös miettiny että jos mun etuseinämässä oleva istukka jotenkin oireilee? No huomenna aamulla soitan neuvolaan ja kysyn labratulokset, katotaan mitäs sitten jos ne onkin ihan ok
 
Suonenveoista Ei ole varsinaisesti pahemmin ollu. Kerran heräsin siihen, että veti pohkeesta ihan kunnola, mutta muuten on loistanu poissaolola. Onneksi. Mie tosin olenki syöny kohta 3 vuotta päivittäin magnesiumia. Ja tuo kääkkiksen vinkki tuosta merisuolasta on ihan pätevä apu nuihin vaivoihin. Jonki asteista levottomuutta on jalasa (siis toelaki vain toisesa :confused: ) ollu. Mutta ei jatkuvasti, joskus vain tullee semmonen tunne, että sitä on pakko alakaa liikuttammaan, mutta mennee hetkesä ohitte.

Sukupuolen ennusmerkit tuota sykeasiaa jo kommentoinki aikasemmin. Kyllähän sitä on hupimielesä kiva aina testailla ja arvuutella, että kumpikohan sieltä on tulosa jos siittä ei kerta tietoa ole. En ole tuota soodatestiä ikinä teheny, mutta sormustestin tein (oma hius ja siihen sormus, jota sitten roikutettaan mahan päälä) ja se ainaki mulle poikaa povas. Oliko lie sattuma vai mikä, mutta poikahan sieltä on tulosa :) Ja kaikki kyllä puhhuu, että mulla on maha niinku poikaa oottaesa, takkaapäin ei kuulemma etes näe, että olen raskaana.

Shenda81 Siis onko tosi, että pojan ootuksen aikana voi tuo käsikarvojen kasvuki kiihtyä?!? Se selittäs toki asian, ku olen sitä itekseni täsä matkan varrela ihimetelly. Mietin jo, että vippaako mulla pääsä ku ei ne minusta aikasemmin ole nuin pitkät ollu :LOL: Toivottavasti tilanne normalisoituu sitten ku lapsi on tullu ulos tuolta vuokrayksiöstänsä..

Hankintoja Muutamia bodyja on tullu hankittua ite ja mummo jottain kans laittanu muutammaan otteeseen. Ukon siskolta saahaan turvakaukalo muksule. Ajattelin alakaa nyt kesälomala hankkimmaan tavaroita enempiki ku tuota aikaaki on. En tykkää venyttää hankintoja kovin myöhään ku sitten tullee stressi ja parempi muutenki ostella pikkuhilijaa eikä kerrala.

Oma olo on ollu nyt ehkä reilun parisen viikkoa ihan mukava. Kivut ja säryt on ollu minimisä, mistä olen ollu enemmän ku ilonen. Väsymys vain ei eelleenkään meinaa väistyä mihinkään. En ymmärrä. Rauta-annoksetki tuplattu. Noh, jos ei meinaa nousta, niin pitänee kokkeilla sitä nestemäistä rautaa, josko se immeytys paremmin. Maha heiluu ku mukula telemii, mutta onhan se niin hauskaa katottavvaa ja mukava niitä potkuja on tuntia :)

Millään ei malttas oottaa huomista klo 16 ku se usiamman viikon vappaus, elikkästä loma, koittaa.. Paitti, että loman alakamisen kunniaksi ens ma klo 8 on myös sokerirasitus, hyi!

o873060 ja haba 23+6
 
Tuosta ihokarvojen kasvusta. Onko teillä muilla odottajilla kasvanut karvaa masuun? :'D Mulla nimittäin on tullut sellainen näkyvä untuva kerros tuohon masun iholle ja saan siitä pientä piikittelyä puolisolta. :D Ja tosiaan en ole käsikarvojen kasvussa huomannut mitään kummallista, että ei minulla ainakaan ole vielä tummunut karvat. Eli en ainakaan vielä *koputtaa puuta* näytä ihan apinalta. xD

Masun muodosta. Sain eilen puolisoltani hellyyttävän kommentin suihkussa. "Rakas, näytät ihan siltä kuin olisit nielaissut rantapallon." :D No joo, alkaahan tuo masu kunnon pallolta näyttämäänkin. Pikkuveljeni (kohta 8v.) sanoi porukoilla, että olen vaan valeraskaana, että olen vain nielaissut ison tyynyn. x'D Ah, tuo oli niin paras, vaikka pikkuveljeni edellisenä iltana oli saanut tulevalta siskon pojaltaan monotusta kämmeneen.

-elwwis&pieni pojan palleroinen 24+0<3!, että POKS van tännekin. ;) <3-
 
elwwis mullakin on karvainen maha! Moneen otteeseen ukko vetelee niitä mahakarvoja ja naureskelee :D Käsikarvat taas tuntuu vähentyneen. Mut tosiaan, aiemmin en pitänyt mahaani mitenkään karvaisena ja voin vannoa että ne karvat on kasvanu reilusti :)

Luna ja mysteeriotus 24+3
 
Luna85 Ei todellakaan ole sellainen fiilis, että vois lähtee bikinit päällä julkiselle uimarannalle ottaa arskaa karvainen masu pystyssä siellä. :D Jos sitä tuolla mökillä sitten nauttisi tuosta aurngosta ja uimisesta, jos sinne järveen vielä uskaltaa mennä edes. :D

-elwwis-
 
Meidän vauvalla sykkeet ollu usein yli 150 ja siksi epäilin tyttöä, mutta poika siellä kuulemma aika varmasti on. Eli meidän kohdalla sykkeisiin ei voinut luottaa eikä kiinalaiseen horoskooppiin eikä masuviivaan, jota joskus sanotaan poikaviivaksi, minulle kun ei ole tullut koko viivaa, vaikka tiedän, että tyttöraskauksissakin se voi tulla. Mekin olimme vähän pettyneitä pojasta, mutta nyt ajatukseen on jo tottunut ja tuntuu luonnolliselta, että poika sen pitää ollakin.

Minustakin mahan untuvat ovat lisääntyneet, eivät näytä kovin kivoilta, joten ei tule nosteltua paitaa ja näyteltyä mahaa ihan jokaiselle. Toisaalta, ei minua kauheasti haittaa, vaikka joku rannalla ihmettelisi karvojani.

Mullakin närästystä tullut niiden lonkkakipujen kaveriksi ja välillä liikkuessa alkaa mahasta sattua, en usko sen olevan supistelua, koska tunne ei ole aaltoileva vaan pysyy siihen asti kun hidastaa tahtia. Eli nyt tuntuu meillä lokakuun odottajilla jo olevan vaivoja..

Minulla alkoi tänään raskauden viimeinen kolmannes, ainakin kaksplussan odotussähköpostien mukaan. Jossain lasketaan, että se alkaa vasta myöhemmin, mutta kiva ajatella, että ollaan kuitenkin jo loppusuoralla. Onneksi on vielä aikaa hankinnoille, niin paljon puuttuu vielä. Tärkeimpänä vaatteet, vaunut, turvakaukalo, kestovaipat ja kantoliina.

Huomenna lähden juhannuksen viettoon, hyvää juhannusta kaikille!
 
Meidän pojulla kans sykkeet on ollu aina siinä 150-160 hujakoilla. Joten siitäkin ajattelin että tyttö ois tulossa. Huomenna ois neuvola niin saa nähä mitä on sykkeet taas :)

Tänne kans mahakarvat hyökänny :D Tai siis lähinnä se on semmosta haituvaa, mutta selvästi kyllä lisääntyny. Ykski päivä piti ihan kattoo että onko mulle linea negra ilmestyny, mutta haituvasta se johtu :D

Suonenvetoja ei vielä oo ollu. Ainoastaan jos kovin venyttelee niin sitten huomaa että meinaa ruveta suonta vetään. Nuorempaa kun ootin, niin jossain vaiheessa rupes ihan tosissaan vetään suonta kesken unien. Toivotaan että nyt ei tarvis niistä kärsiä.

Omaan napaan ei sen kummempia. Liitoskivut meinaa vaivata, ja tänäänkin ollu nivuset kipeenä : / Saas nähä miten selviin heinäkuun lopussa olevasta kahen viikon sijaisuudesta palvelukodissa. Onneks se on kuitenkin sen verran helppo paikka, että voi tarpeen tulle istua kun siltä tuntuu :)

Marlin ja Vimma 21+6
 
Mulla on kans aina odotusaikana ollut pientä ihokarvaa/untuvaa vatsan seutuvilla. Oon vaan tosi vaalea niin noissa ei mitään pigmenttiä ole, eli eivät kyllä näy mihinkään. Jaahas se alkaa sitten juhannus huomenna...ihanaa!
Me mennään asumaan appivanhempien nurkkiin kun he lähtevät itse mökkeilemään, heidän koti on lähellä meidän tulevaa kotia niin sieltä on hyvä mennä raksalle aikasin aamusta ja olla iltasin pidempään. Toki grillausta ja saunomista on myös suunnitelmissa, mutta pääosin rakentamista =)

HYVÄÄ JUHANNUSTA MEILLE KAIKILLE!!! :flower:
 
Täällä on kans yks poikaa odottava karvamasu. :D Onneks haituva on niin vaaleeta, ettei sitä juurikaan näy. Kehtaa juhannuksena masua esitellä vaikka bikineissä. :p

Tällä viikolla oli neuvola. Painoa oli tullut 4 kiloa lisää. Hemoglobiini oli tippunut 130 -> 117, mutta ei kuulemma tartte vielä ruveta syömään rautaa erikseen (raskausvitamiineissä sitä taitaa vähän ollakin). Ja kohdunpohjankorkeus oli 18,5 cm. Esikoinen (2 v 3 kk) oli mulla ekan kerran äitiysneuvolassa mukana ja oli ihan ihmeissään, kun kuunneltiin vauvan sydänääniä. Jotenkin sen jälkeen musta tuntui ensimmäisen kerran, että se jossain määrin ymmärsi, että äitin masussa todella on vauva. Asiasta ollaan kyllä paljon puhuttu, mutta ainakin itsestäni on tuntunut, ettei esikoinen ole asiaa ollenkaan sisäistänyt.

Tosiaan, mahtavaa säätä on huomiseksi luvattu, joten iloisin mielin voi suunnata juhannuksen viettuun. LEPPOISAA JUHANNUSTA KAIKILLE!!
 
Minä en ole huomannut mitään erityistä karvankasvussa, en esikoisenkaan aikana. No, ihan hyvä kai niin. :)

Täällä on ollut vähän kiireisiä päiviä enkä ole ehtinyt käydä kuin pikaisesti vilkuilemassa ja kaiken lisäksi läppärikin sekosi hetkeksi, joten jos jonkun tietoja on jäänyt päivittämättä niin huutakkee kovaa. :)

Meillä myös mökkijuhannus luvassa, tänään jo ajateltiin mennä käväisemään sateisesta säästä huolimatta ja huomenna sitten koko päiväksi mökille miehen vanhempien seuraan. Yöksi tullaan kotiin, sen verran mukavuudenhaluinen olen raskaana etten kauhean kauaa nuhjuisissa oloissa viihdy. :D

Ihanaa ja toivottavasti myös aurinkoista juhannusta teille kanssa-pallomahoille! :)
 
Aamulla neuvolassa käyty, eikä siellä sen ihmeempää :) Pojun sykkeet 159, eli meillä ei ainakaan sykkeet viittaa poikaan. Joten aika epävarma tapa määrittää vauvan sukupuoli. Sf-mitta oli 23, eli aika komeesti yläkäyrän yläpuolella :D Mutta th sano että uudelleensynnyttäjillä se yleensä onkin isompi, joten ei ollut yhtäään huolissaan siitä. Hb laskenu 117 -> 112, ja rautaa pitää ruveta popsiin.

Mekin lähetään huomenna reissuun heti aamusta ja tullaan takas vasta maanantaina :) Hyvää juhannusta kaikille mammoille!

Marlin ja Vimma 22+0
 
Heipsan ja hyvää juhannusta kaikille!

Vielä ennen juhannuksen viettoon lähtemistä kyselisin teidän mielipiteitä vauvavakuutuksista. Ootteko aikoneet ottaa vauvavakuutuksen jo odotusaikana? Ootteko vertailleet eri vakuutusfirmojen tarjontaa? Mulle on nyt muutama äiti suositellut niin tosissaan noita vakuutuksia, että todennäköisesti ollaan ottamassa.

Esimerkiksi toisen vauva jouduttiin ottamaan sektiolla ja sit punkteeraamaan(?) keuhkoputki. Nyt myöhemmin lapsella on todettu astma. Mikäli heillä ei olis ollut vakuutusta jo odotusaikana, eivät he olis saaneet mitään korvausta myöhemmin ilmenevistä keuhkoihin liittyvistä sairauksista vakuutuksesta. Nyt vakuutuksesta on menneet kaikki astmajutut.

Vielä ei olla vertailtu eri firmojen tarjontaa, eilen kyselin if:istä, jossa meillä muutkin vakuutukset on, että minkälainen vauvavakuutus niillä on tarjolla.. Kuitenkin pitäis nyt ruveta toimiin reippaasti, sillä jos odotusajalle+synnytykseen haluaa valuutuksen, niin aika monesta firmasta vakuutus pitää kuulemma ottaa vähintään 3kk ennen laskettua aikaa. Ja kun meilläkin LA on 6.10., niin ei tässä enää turhaa aikaa oo.. Tulevan viikon to do -listalla on siis tuokin kela-juttujen lisäksi.

Mutta nyt, aurinkoista ja turvallista juhannusta kaikille!

Salmiakki13 ja pikkuinen 24+5
 
Minä en oo osannut vielä edes ajatella moista... Hyvä tuo kyllä olis olla olemassa, mutta minullakin aika tiukalle menee, joten tuskin ehdin asiaa ottaa selvitykseen saatika hoitaakaan ennen kuin kyseinen 3kk menee umpeen. Täytyy kuitenkin laittaa harkintaan.

Nii ja pieni poika 25+3
 
Vauvavakuutuksista, en ole ainakaan toistaiseksi ajatellut ottaa. Esikoisenkaan aikana ei otettu, vaikka sitä harkittiin, ja hyvin ollaan pärjätty. Kunnallisella puolella ollaan saatu hyvää hoitoa kaikkiin vaivoihin ja se on vakuutushintoihin nähden halpaa. Ja jos lapsella sattuisikin olemaan jokin vaikeampi sairaus joka vaatii paljon hoitoa, niin aika nopeasti ne maksukatotkin tulee vastaan jolloin hoito siirtyy sitten korvattavaksi. Lapsilla muutenkin on taipumusta sairastua lääkärihoitoa vaativasti aina iltaisin ja viikonloppuisin, jolloin yksityiset lääkäriasemat ei ole auki, joten kunnalliseen päivystykseen on silti mentävä ja siitä maksettava sitten erikseen. Ja omassa lähipiirissä on sekä astmaa sairastavia lapsia että kuulo- ym. rajoitteisia ja kaikki he ovat saaneet hoitonsa kunnallisella puolella ja hyvin on mennyt. :) Joten jokseenkin koen nuo vakuutukset vähän turhiksi.

Juhannus on mennyt rauhaisasti mökkeillen, saunoen ja kylmässä merivedessä uiden. :) Esikoisen riemua ja vesileikkejä on ollut ihana seurata, mutta vähän jo stressaa ajatus siitä että pian niitä vahdittavia on kaksi. No, täytyy toivoa että vanhempi oppisi nopeasti uimaan.

Leppoisaa juhannuspäivän iltaa kaikille!

Leijonamama ja Jytä-Jamppa 23+5
 
Leijonamama En tiedä miksei tietoja ole listassa, mutta siis LA 27.10., synnäri KOS, esikoinen ja tyttölupaus.

Huh huh, mä oon viikko sitten alottanut vierashuoneen rempan, jotta siitä sais isomman makkarin. Viime viikonloppuna maalattiin ja pikkuhiljaa viikon aikana oon tehny hommia, mm. koottu aivan kauhea pilipali lipasto (en osta enää ikinä Jyskistä mitään..!). Tänään sitten sain vihdoin loputkin siivoushommat siellä valmiiks ja raahattua sängyn sinne ja vierassohvan pois. Kyllä pistää selän herkästi kipeeks :( Huomenna vielä sitten viimesiä tavaroita "uuteen" vierashuoneeseen paikoilleen, niin alkaa olemaan homma pulkassa. Nyt on sitten tilaa pinnasängylle ja hoitopöydälle, jälkimmäistä pitäiskin ruveta metsästämään, pinniksen saan käytettynä.

Mahaotus on kyllä pistänyt potkien aikas reilusti jo monena päivänä, tänään on ollut vähän vaisumpaa. Oon kyllä miettinyt, että mitenköhän selviän, kun tuosta kasvaa, nyt jo tukalaa ajoittain :/ Tänään taisi myös potkia suolia, kun joutu käydä oksentamassa, hyh!

Onkos muut vielä miettinyt kauheesti nimiä? Mulla pää aivan tyhjä! Toinen nimi on jo selvillä, tulee sama kuin minulla ja äidilläni. Myös sukunimestä pitäisi ton miehen kanssa vääntää, ollaan "yllättäen" erimieltä..
Meillä kyllä muutenkin ollut nyt aika hankalaa miehen kanssa kaikki. Älytöntä väsymystä ja ressiä molemmilla. Oon taas itkenyt apaut joka asiasta, perhanan hormonit!

Suonenvetoja ollut täälläkin päässä jonkin verran, ei onneks vielä pahasti. Täytynee hankkia jotain magnesium-valmistetta jo varuiksi..

Sykkeet täällä ollut 145-155 ja tyttö siis tulossa. Maha ei kyllä mun mielestä sovi "tyttömahaksi", mutta siis varmaa on, että tyttö tulee.

Vauvavakuutuksiin en ole perehtynyt, mutta uskon että ei tule otettua.. Jo ihan oman ammatin ja työpaikan takia, aion niitä hyödyntää tarvittaessa ;)

Puuh, nyt sohvalle pitkäkseen loppuillaksi ja jätkiä naamariin. Hyvä sitten mennä ens vkolla neuvolaan punnittavaksi, kun on taas tullut syötyä vähän liiankin hyvin.. :p

Niin ja hyvää Juhannusta vielä kaikille!

Daredevil & rinsessa 21+6 (huomenna poksuu!)
 
Minäkin voisin tänne ilmottautua, jos vielä mukaan sopii.
La on 29.10.2013
Miramei 25v./ 1. lapsi / ?
tyttölupaus saatiin keskiviikkona RU:ssa. Täällä sykkeet "poikamaiset" 135-145 mutta alusta asti olen miehelle sanonut, että tämä on muuten tyttö :)
Vakuutusta ollaan suunniteltu otettavaksi piakkoin.

Miramei & Sintti 21+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82

Yhteistyössä