Lokakuun lapset 2013 <3 *Kesäkuussa*

Poks 23+0! (Voiko olla jo?! Tuntuu laskuvirheeltä!) Poksumisen kunniaksi huomasin tänään, että nänneistä tulee nestettä :S On muuten erikoinen tunne, sillä vauvaa ei kuitenkaan vielä ole eikä nuista nänneistä ole ikinä aiemmin mitään tihkunut! Väsyttänyt ihan hirveästi ja aloitin nyt omin päin rautakuurin, miks turhaan kärvistellä seuraavaan neuvolaan...

Luna ja mysteeriotus
 
Jos kirjottais pitkästä aikaa jotain.. Alkupahoinvoinnista selvinneenä tämä keskiväli tuntuu jo taas mukavalta. Mulle voi päivittää la muutoksen 3.10. Ultras näkyi mahdollinen pieni prinsessa, mutta en ite osaa uskoa koko asiaan viel niin paljon poikaunia tullut katsottua.. Olisihan sen ihanaa tämän poikalauman keskelle :) Onko kukaan saanut synnytyksen käynnistystä vauvan ison koon takia? Itse meinaan ottaa puheeks, kun pääsee synnytystapa-arvio ultraan kuitenkin. Kummassakin raskauden RD ja tod näköisesti tässäkin narahtaa, kun käy juhannuksen jälkeen rasitukses. Se kasvattanut vauvojen kokoa ja nyt pelottaa miten isoksi tämä kasvaa :/ Tällä viikolla nla ja pääsee täyttelee kelan anomuksia.

muumimamma-81
 
  • Tykkää
Reactions: Nimia
Tervetuloa N|nka! Tiedot päivitetty listaan ja Muumimamman laskettu aika muutettu. Oliko vielä joku muu päivitettävä?

Täällä sairasloma loppu ja töihin palattu. Toivottavasti jaksaisin nyt kesän yli että työkamut pääsee kesälomille, meillä kun joudutaan tuuraamaan toinen toisiamme. Neuvolasta sanottiin perjantaina että jos vielä alkaa supistelemaan säännöllisemmin ja kipeästi niin siihen loppuu sitten työnteko loppuraskauden ajaksi.. Joten yritän ottaa nyt rauhallisesti vaan.

Viikonloppuna käytiin pikku reissulla Etelä-Suomessa, oltiin hotellissa yötä, ja eilen vielä miehen vanhempien mökillä saatiin nauttia ihanasta kesäpäivästä ja esikoinen sai touhuta rantavedessä. Ihana kesä!

Eipä sitten kai muuta, vauva potkii kovasti.

Ai niin joo ja kukas siitä hääohjelmasta kysyi? Eihän sitä häissä periaatteessa tarvitse olla tanssin lisäksi mitään, jokunen kilpailu ehkä? Meillä kaasot ja bestmanit aikoinaan huolehtivat ohjelmanumeroista.. Oli lakanoiden viikkausta silmät sidottuna, morsiamen ryöstö.. Muita en muistakaan mutta oli niitä jotain. Liikaa ohjelmaa ei kannata olla, sekin on tylsää. :)

Leijonamama ja Pikku Fisu 22+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: Addoda
POKS 20+0 tänään :) eli puoli väli jo...
Eilen sitten tuntui masun läpi ensimmäiset kunnon iskut,nyrkillä tai jaloilla :) <3 voi ihanuus miltä se tuntuikaan :)
Perjantain rakenne ultraa kovasti ootellaan, silloin myös selviää onko masussa todellakin poika, koska meil molemmil on ollut poikaolo toooosi pitkään.. mutta tyttö kans ois yhtä rakas :)
masu kasvaa mutta puntarin mukaan painoa ei ole edelleenkää tullut (ja kokeillut useampia vaakoja jos jossai ollaa käyty :D ).. Iltasin olen huomannut että jalat on melko turvoksissa,etenkin ku oli noita kunnon hellepäiviä ja enemmän ulkona,mutta vieläkin on jonkin verran.. Ruoka maistuu, ja muutenki täytyy syödä tosi tiheään pienniä välipaloja ettei huono olo yllätä..Rinnat ovat alkaneet olla kipeät ja "raskaat" ja nännit varsinkin tosi arat.. Muuten olo ja vointi kyllä hyvä.

omaa napaa tää viesti
 
Hyvää maanantaita jälleen taas! Mihin nuo viikonloput oikein katoaa?

Huonosti nukuttu yö takana ja tänään väsyttää. Uutena vaivana lonkkien kipeytyminen nukkuessa. Välillä kun herää niin särkee oikein lonkkaa jos on nukkunut liian kauan samalla kyljellä. Masukin on hellä öisin ja aamuisin joka paikka on vähän jumissa. Ja liitoskipu nivusessa yltyy istuessa töissä koko päivän. Tästä se oireiden valittaminen alkaa... Onneksi alkaa kesäloma ensi viikolla!

Kuten Muruliini mainitsi niin minullakin on "raskaat" rinnat ja arat nännit. Rinnat ovat nyt viime aikoina kasvaneet ja pitäisi siirtyä isompiin rintsikoihin kun tuntuu että ovat puristuksissa. Tukivyönkin voisi kaivaa kaapista esille jos voisi käyttää öisin tukena masulle ettei olisi hellänä.

Ensi viikolla taas neuvola ja silloin saan raskaustodistuksen äippärahaa varten :). Eikun hakemaan.

Misu78 ja poika rv 22+4
 
leijonamamma minä kaipasin hääohjelma neuvoja. :) kilpailut ei oliskaan huono idea ollenkaan, ainoa ohjelma on tällä hetkellä yksi puhe isältäni ja se tanssi johon joudun alkaa valmistelemaan miestä nyt jo hyvissä ajoin kun ei kuulemma ole sitä tanssijalkaa ollenkaan luotu, harjottelemalla se menee sanon minä. :)) täytyy nuo kilpailut laittaa korvan taa kun paikan vuoksi on lyhyet pippalot tulossa päiväseltään eli ei mitään yölle asti juhlintaa. En jaksaisikaan sellaista. :)

Omaan napaan ei kummempia, vointi ihan hyvä, jässikkä liikkuu hirmuisesti aamu kuuden ja ilta kymmenen välillä. :) kymmenen aikoihin malttaa itsekin torkahtaa ja onkin ihan rauhassa aamuun saakka joten nukkumiset mulla alkaneet sujumaan paremmin päivä päivältä. Toivottavasti rytmi säilyisi synnytyksen jälkeenkin. :) <3 neuvola ajat voi mun puolesta myöskin laittaa pois. :) itsellä neuvola siirtyi keskiviikosta torstaille, ei tosin haittaa yhtään kun aikaki sattui iltapäivälle nii voi tehdä lyhyemmän päivän töissä. :))
Tosiaan, lonkkaa alkoi tänää pistellä, pistikin niin paljon etten voinu kävellä eteenpäin ollenkaan. :eek: onneks meni ohi yhtä nopsaan kun tulikin :)

Addoda & minimiesnappula :) 21+5 (22+1 ultran mukaan) :)
 
Pitkästä aikaa minäkin saan aikaseks kirjoteltua! Tervetuloa uudet ja tsemppiä paljon pullerolle!

Eilen poksahti vihdoin 20+0! Huomenna sitten ultraan aamusta, lääkäri tekee. Ja jännittää ihan tosi paljon, pelkään että josko taas tulee huonoja uutisia..

Muuten vointi ollut kohtalainen, työnteko ollut tosi raskasta viime ajat, teen pitkiä vuoroja ja työnkuva varsin fyysinen. Ja eilen vielä vähän vaaratilanteen tynkää, aiheutti suuren ressin, varsinkin vauvan takia. Kaikki onnelks meni hyvin, mutta joutunee jäämään kohtuu ajoissa pois noista hommista ja koittaa keksiä jotain muuta..

Liikkeitä tuntuu vaihtelevasti, nyt tuntunut taas vähän vaisummalta.. Maha tuntunut vähän pienentyneen, liekö turvottelu helpottanut. Tissit taas tuntuu vaan paisuvan edelleen, ne räjähtii tosi isoiks jo aikoja sitten ja rintsikoita on joutunut ostamaan. Tykkään kyllä tästä koosta, harmi etteivät taida pysyä :p

Jaahas, tulipahan taas tuijotettua vaan omaa napaa :D
 
Heips vaan taas!

Meillä oli tänään uudestaan ultra, kun viimeksi ei sukupuoli selvinnyt - ja niinhän siinä kävi että poikaolo meni ihan metsään :D Tosin viimeiset pari viikkoa onkin alkanut tuntua siltä, että mitähän jos siellä onkin tyttö. Söpö pikku neiti olikin!! Viimeksi ei nähty melkein mitään muuta kuin vain erinäisiä ruumiinosia... Nyt oli toinen lääkäri ja saatiin ihan 4D kuvatkin!! En tiennyt että Kättäriltäkin saa sellaista palvelua, mutta oli ihan huippua :D Söpö pikku nöpönenä on tytöllä, meidän puolen suvulta peritty! :) Painoa oli jo 680g! Eli 230g enemmän kuin kahden viikon takaisessa ru:ssa.

Eli tyttölupaus siis meille <3

Nyt mietiskellään jo nimiä...vielä ei ole miehen kanssa kohdaneet ajatukset, mutta eiköhän se yhteinen sävel löydy :) Parisuhteesta sen verran, että me ollaan oltu kanssa tosi lyhyen ajan yhdessä, mutta lapsi oli silti toiveissa molemmilla. Ollaan niin kuin alusta asti nähty meidät perheenä enemmän kuin vaan pelkkänä pariskuntana, siksi kaikki on käynyt tosi luonnostaan. Silti vähän tuli yllätyksenä miten nopeasti meillä tärppäsi, mutta hyvä niin :D Joka päivä olen onnellisempi; rakastun enemmän mieheen - ja tietysti myös vauvaan! Ultrakäynti sai taas molempien kiintymyksen uuteen tulokkaaseen ihan uudelle asteelle.

Syöpöttely ja herkuttelu on jääneet kyllä aika vähäiselle, en muutenkaan ole kova napostelemaan herkkuja. Paitsi välillä iskee himo salmiakkiin, mutta onneksi menee ohi Apteekkarin pienellä rasialla. Karkit ja herkut tuppaa turvottamaankin, mikä ei ole kivaa. Appelsiinit ja melonit, hedelemät ja marjat menee kyllä hyvin alas! Vaikka turvottaahan nekin....mutta on ainakin terveellisiä :)

Olo on ollut vaihteleva. Unettomuus vaivaa, mikä on tylsää koska muuten olen vihdoin taas enemmän oma itseni ja aika energinenkin. Tänään lähdin pois töistä aiemmin kun viime yö meni valvoessa. Vauva potkiskeli pari tuntia putkeen; ihan ihmeellistä kun yleensä se hipsuttelee ja muljuu siellä muutamia kertoja kerrallaan. Taisi olla vähän vauvakin ylikierroksilla kiireisen viikonlopun jälkeen....

Mietinkin juuri, että jäisin mammikselle jo elokuun puolivälissä tai jopa alkupuolella, töiden niin salliessa. En nimittäin usko että tämä unettomuus ja väsymys tästä ainakaan helpottaa masun kasvaessa. Lomaa ei ole muuta kuin palkatonta. Jos olen poissa töistä väsymyksen takia niin sekin on sitten palkatonta, eli jos tulisi paljon poissaoloja, voisi tuo äitiyspäiväraha olla ihan hyvä diili.

Mutta täytyy kyllä sanoa, että ajoittaisin raskauden juuri samoin kuin nytkin, että kesällä on jo paha olo helpottanut ja pääsee uimaan Stadikalle ja voi kävellä joka paikkaan. Saa ulkoiltua ja liikuttua, mikä tekee ihmeitä omalle ololle (verrattuna tuohon aikaisempaan kun ei jaksanut kotoa paljon ulos liikkua). Onneksi on kesä ja kauniit kelit!

Tulipa kirjoitettua paljon! Täällä siis kaikki hyvin ja odotus jatkuu onnellisena. Toivon mukaan jatkossakin kaikki menee hyvin. <3 Tsemppiä kaikille muillekin "kanssasisarille" ja voimia niihin vaikeisiin päiviin kun mistään ei meinaa tulla mitään! ;)

T.Yonn + Vauveli, 23+2
 
Tänään oli viimeinkin rakenneultra :) Painoa oli pikkuisella 318 g ja meille on tulosa kolmas POIKA,vaikka ihan tyttöolo mulla olikin silti saadaan kolmas poika taloon.
Peukkua toinen näytti meille ultrassa,oli hauskan näköistä eli näytti että kaikki on OK. Ja kaikki oli niinkuin pitääkin olla.

Huomenna olisi reissuun lähtö kuukaudeksi,tulee hetkeksi hiljaiseloa täältä suunnalta sitten. Toivotaan että matka sujuu hyvin :)

Mukavaa kesää kaikille! Palaan kuuumisilla sitten heinäkuussa :)

Malinelle24+masukki 19+5
 
Muumimamma minkä kokosia sun aiemmat vauvat on olleet syntyessä? Mun esikoinen oli 4040g ja toinen 4700g, joten nyt tässä raskaudessa vauvan painoa seurataan tarkemmin raskauden lopussa. Aiemmissa odotuksissa en edes tiennyt että on isot vauvat tulossa (onneksi :LOL:) ja sokereitten kanssakaan ei ollut mitään ongelmaa. Painoa mulle kerty kyllä sellaset 20kg, joten sitä yritän kerryttää tällä kertaa vähemmän :whistle: Ite tänään jus mietin että minkähän kokosta vauvaa aletaan käynnistämään.. varmaan taitaa olla yksilöllistä eli äidin lantiosta riippuvaista, mun lantiosta nyt todistetusti mahtuu ulos vaikka ja mitä :O
Ite en kuitenkaan toivo käynnistystä, esikoisen synnytystä vauhditettiin avaavalla lääkityksellä ja sain siitä niin helvetilliset supistukset että toista kertaa en siihen suostu ellei vauvan terveys ole vaarassa. Ballongilla voisin antaa kokeilla, mutta luomukäynnistystä mieluiten odottaisin. Mulla on molemmat synnytykset käynnistyneet 40+5 joten yliajalle taidetaan mennä tälläkin kertaa...
 
muumimamma Mulla esikoisen synnytys käynnistettiin 40+2 koska painoarvio vauvalla oli sillon 4.2kg. Menin kyllä ihan muun syyn takia äitipolille, mutta lääkäri sano että turhaan on vauvan enään antaa kasvaa kun on niin iso jo. Poika synty 40+3 ja paino 4430g. Toista kun ootin sf huiteli taas yläkäyrän yläpuolella ja rd oli myös jälleen kerran. Silti ä.polin lääkäri sano että normi ya-kontrolli rv 41+3 riittää. Eräs tuttu taas pääsi käynnistykseen ison sf-mitan takia rv39 vaikka hällä ei rd:tä ollutkaan. Eli ihan taitaa olla lääkäristä kiinni...ainakin täällä meillä päin :mad:
 
Mul oli esikoinen 4100g ja toinen 4610g ja molemmista revenny ihan mukavasti.. Lääkäri (PHKS) ei suostunut käynnistää toista vaikka näki, että iso tulossa. Ja meni viel 6pv yli lasketun ajan.. Ja nyt hieman pelonsekaisin tunnelmin odotan mitä täällä päin (K-SKS) sanotaan asiasta :/ Supistukset iso vauva mahas tuntu kolme kertaa pahemmalta kuin ekasta, joten en sitä käynnistystä enää osais jännittää..
 
heinis1 Onhan tämä ootusaika välilä ollu stressaavaa, mutta lähinnä sen takia, että haluaisin tietää mihin tämä minun ja ukon välinen suhe on menosa. Aikasemmin stressasin toki sitäki, ku en tienny, että millä tavala ukko meinaa olla lapsen hoiosa mukana, mutta nyt ku se asia on puhuttu, niin ei ole stressannu ennään. Ja on me puhuttu tästä meän suhteestaki, mutta nyt on omasa mielesä stressittömämpi ajanjakso menosa ja elän sen päivän kerrallaan. Katotaan kauanko kestää.. :LOL:

Muruliini ihan sammaa täälä havaittavisa, nännit on ihan sairaan arat. Jopa paian pääle pukeminen tuntuu. Mutta onneksi se ei minua niin häiritte kuitenkaan. Ja jollaki muulaki oli alakanu tulemaan nestettä rinnoista, sama täälä.

Mulla on alakanu nyt aikalaila joka päivä tulemaan supistuksia. Ei ole kippeitä, mutta kiristää aika hyvin ja maha on sitten välilä hellänä. Mutta kuulunnee asiaan, onhan niitä monilaki teistä jo ollu.

Kukahan se oli mittaillu mahan ympärystä edelliselä sivula.. Noh, uteliaisuutta mittasin mieki ja sain lukemaksi 87,5cm. Mielenkiintosta nyt seurata, että millä tahila se kasvaa.

Muutoin täsä oottelen vain kesäloman alakamista, töitä jälelä sen 6 päivää ennen lommaa. Ja kokonaisuuessaan ennen mammalommaa sen pikkusen reilu 5 viikkoa :D

o873060 ja haba 22+5
 
Tein ekan hankinnan vauvalle, ostin turvakaukalon autoon. Sattumalta tuttavalla oli myytävänä suht edullisesti samanlainen Brion isofix-kaukalo mikä meillä oli aikoinaan esikoisella. Nyt saatiin samanlainen ja olen tyytyväinen. :)

Toivottavasti ei ollut hätiköityä alkaa ostelemaan vauvajuttuja...

Leijonamama ja Pikku Fisu 22+1
 
Heippa taas!

Täällä kärvistelty jo toistamiseen tämän raskauden aikan oksennustaudin kourissa:ashamed:... Kauhia ku supistaa ja mahaa kääntää yhtä aikaa, nyt onneksi alkanut helpottaa.

Täälläkin oli RU maanantaina ja kaikki oli hyvin, kaikki tarvittava saatiin näkyviin, vaikka sydäntä tutkittaessa mun piti kääntyillä kyljeltä kyljelle että lääkäri sai tarvittavan näkyvyyden. Istukka oli etuseinässä, minkä arvasin ku liikkeet oli niin pitkään vaimeita/olemattomia, nyt vihdoin tuntuvat jo kohtalaisen kunnolla. Painoa vauvalla oli jo 424g ja haarojenvälikin nähtiin, mutta pidetään se salassa=).

Pullerolle tsemppiä!

Ja onnittelut muillekin vauvansa nähneille, poika ja tyttölupauksista! :heart:

Mulla on olo loistava! Paikkoja ei säre ja liitoskivutkin on kadonneet! Kuitenkin odotan jo kuudetta niin luulis että seisomatyö tekis tehtävänsä, mutta ei näköjään.


Sinnuli ja papu 22+1
 
Hei kaikille!

Tännehän on tullut paljon uusia viestejä sen jälkeen kun olen viimeksi käynyt katsomassa.

Jotkut puhuivat nännivuodoista, minullakin on sitä, varsinkin toisesta nännistä tulee esimaitoa tipoittain erityisesti öisin ja päivisinkin, jos ei ole rintsikoita. Aika outoa, mutta täysin luonnollista. Olen silti kuullut, ettei siitä voi päätellä mitään tulevasta imetyksestä.

Oli ihanaa lukea muiden onnesta, siitä että vauvaa odotetaan innolla ja rakkaus kasvaa niin mieheen kuin vauvaankin. Minullakin tunteet taitavat olla kasvaneet lapsen isään tai ainakin muuttuneet, hän tulee aina olemana erityisessä asemassa, vaikka suhteemme ei kestäsikään. Toivon kuitenkin todella kovasti, että pieni perheemme pysyisi yhdessä ja suhteemme lujittuisi.

Minulla on ollut vähän aikaa outoa toispuoleista kipua yläjalassa eli ilmeisesti lonkassa. Se tuntuu esimerkiksi kävellessä, sängystä tai sohvalta noustessa ja yöllä kääntyessä. Ajattelin sen olevan vain rasituskipua jostain pyöräilystä tai muusta, mutta sitä onkin jatkunut jo niin kauan, että mietin onko tämä nyt niitä raskauasjan lonkkakipuja? Onko muilla kokemusta niistä tai hyviä vinkkejä, mikä voisi auttaa? Jos tätä olisi molemmilla puolilla, niin liikkuminen saattaisi olla aika ikävää, koska nytkin vihlasee välillä niin, että pelkään etten pääse liikkeelle. Kuitenkin pystyn kulkemaan ja pääsääntöisesti kipu on poissa. Onneksi ei tarvitse olla töissä, vaikka joku kiva rauhallinen työ kelpaisikin rahan takia. Äitiysloman aloitan jo elokuun puolessa välissä varhennettuna, koska kouluun ei kannata mennä muutamaksi viikoksi syksyllä.

Leijonamama mietti, että oliko liian aikaista tehdä hankintoja pienelle. Tiedän tuntee, itsekin tulee lähinnä tutkittua mitä on saatavilla ja olen katsonut turvakaukaloitakin, mutta en ole uskaltanut hankkia. En tiedä mikä siinä on, ostaahan monet heti 12. raskausviikon jälkeen kaikkea vauvalle ja ajattelin kuuluvani niihin. Nyt on kuitenkin ostettu vasta vaatteita ja niistäkään en osannut niin paljon iloita kun mietin, ostinko liian aikaisin. Toisaalta, ei sitä voi odottaa ihan loppuunkaan.

Oletteko muuten miettineet nimiä? Kun saimme tietää, että poika olisi melkein varmasti tulossa, aloimme miettimään, mutta meillä olisi ollut tytölle enemmän nimiehdotuksia valmiina. Haluaisin jonkun pehmeän ja rauhallisen nimen, jonka merkityksen tietäisin. Se voisi olla luontonimi, mutta ei ainakaan kristillinen nimi. Nimi on niin merkityksellinen, että on hirveän vaikeaa päättää se toiselle koko elämäksi (ellei hän muuta sitä itse jossain vaiheessa). Pidän monista nimistä, mutta sen pitää olla enemmän kuin pitämistä, kun valitsee nimen lapselleen. En ole kuitenkaan vielä löytänyt nimeä, joka tuntuisi juuri oikealta ja todella kauniilta.

-ItuH 23+0 POKS!
 
Moikka!
Liityn sitten minäkin tänne. Olen viikolla 22+2 ja laskettu aika on 14.10. Kaikella todennäköisyydellä mennään synnyttämään joko Naisten klinikalle, jos mahdutaan, tai Kätilöopistolle.
Raskaus on sujunut alusta asti todella hyvin. Ei pahoinvointeja eikä muuta suurempaa vaivaa.
Tämä tulija on meidän ensimmäisemme ja kauan kaivattu ja odotettu. Kolme vuotta oltiin lapsettomuushoidoissa. PCO todettiin 2011 ja sen jälkeen käytin Clomifen-hormonia vuoden-kahden ajan. Onneksi ei jouduttu inseminaatioihin.
Kaksi keskenmenoa 7/12 ja 12/12, siksi tämä raskaus tuntuu uskomattomalta onnenpotkulta!!
Tyttöä odotetaan.
 
  • Tykkää
Reactions: elwwis ja Pullero85
Pähkyt tervetuloa joukkoon ja onnea raskaudesta pitkän yrityksen jälkeen! :) Itsellä oli esikoista ennen kolme keskenmenoa ja tätä toista ennen kaksi keskenmenoa, joten raskaus tuntuu ihmeeltä niiden jälkeen. :) Meillä onkin sama laskettu aika.

Tänään oli neuvola, kaikki oli ok. Hemoglobiini 110 joten neuvolantäti suositteli raudan aloittamista. Olo ei vielä ole kovinkaan huono koska ei tuo hemppa minusta nyt aivan mahdottoman huono ole, mutta normaaliin n. 140 lähtöarvoon nähden toki on tullut alas paljon. :) Joten ei muutaku apteekkiin rautaostoksille. Ja ummetuslääkeostoksille...
 
Leijonamama Suosittelen rautaa nestemäisessä muodossa, esim Floradix tai Ferronol. Maha kestää niitä paremmin, ainakin mulla. Tabuista mulle tulee aivan järkyttävä ummetus. Itselläni on Floradix litkua kotona, mutta en muista ottaa sitä joka päivä.... Viimeksi ei mitattu sitä Hb:tä mut ensi viikolla kyllä, niin sit näkee auttaako tämä satunnainen raudan ottaminen :).

Olen viikonloppuna menossa hakemaan pinnasänky vauvalle. Sit olis enää se turvakaukalo hankittava. Ja tuleehan sitä varmasti ostettua vähän vaatteitakin vielä vaikka niitä on vaikka muille jakaa :D.

ItuH Nuo sun oireet kuulostavat kyllä liitoskivuilta, ja valitettavasti ne eivät juuri katoa mihinkään ennen kuin vauva on tullut maailmaan. Siitä yleensä vaan pahenevat raskauden myötä. Itselläni on liitoskipuja nivusessa jo, ja tiedän niiden leviävän pikku hiljaa myös lonkkiin ajan myötä. Mulla särkee lonkat öisin jos makaan liian kauan samalla kyljellä.

Nimiä olen miettinyt jo kauan =). Tytölle olisi ollut kaikki kolme nimeä valmiina, mut nyt kun tuleekin poika niin pitää vähän miettiä vielä. Etunimi on aika lailla selvä, kunhan mies sen hyväksyy (vähän pakko ;)), mutta muut vielä mietinnässä.

Tervetuloa joukkoon Pähkyt!

Misu78 ja poika rv 22+6
 
Poksuti POKS vaan täältä päin rv 23+0<3.

Tänään käyty aamulla neuvolassa jutskailemassa terkkaritätin kanssa ja luulin saavana huutia kun olen herkutellut ja se näkyy painossani, niin ei se kuulema ole vaarallista. Hih. :> Ja kuulema viikoilla 20-30 paino vauvalla nousee eniten koko raskausaikana, joten painon nousu voi johtua enemmän siitä kun herkuttelusta. :D Nooh, mutta verenpaine oli ok, mutta hemoglobiini laskenut viime kerrasta vielä ja nyt sitten saankin syödä kaksin käsin rautatabletteja. Pissa oli puhdas ja saatiin raskaustodistus nyt mukaan. Teinkin sitten heti kotiin päästyäni äitiysavustushakemuksen sekä vanhempainrahahakemuksen, että niistä ei tarvitse olla onneksi enää huolehtimassa (saan avustuksen, että pääsen vauvalle tavaroita shoppaileen ;)). Sf-mitta oli huimat 24cm ja vauvan syke +147, siellä se pieni pojan palleroinen liikehti anturia karkuun. :D Neuvolaterkkari laittoi minulle myös lähetteen sokerirasitukseen ja siihenkin piti tuossa aika varata, saas nähdä jaksanko olla syömättä niin kauhian pitkään eli sen 12h + kokeen ajan. :D

Sain myös täytettäväksi "Synnyttäjän esitietolomakkeen", joka pitää palauttaa seuraavalla kerralla kun mennään käymään neuvolassa. Aika hassulta alkaa tuntumaan kun ajattelee, että sitä voi olla hyvällä tuurilla synnyttämässä jo reilun kolmen kuukauden päästä. o_O¨' Siis oikeesti kun en ole aikaisemmin haaskannut ajatustakaan asialle, nyt pitäisi jo sitten miettiä noita juttuja. Mutta joo kerkiäähän sitä, elokuussa olisi tutustuminen synnärille ja siellä erilaisiin synnytystapoihin jne. Jos sitä sitten kerkiäisi miettiä hiukka tarkemmin.

Eilen kävin fysioterapiassa lihashuolto-ryhmässä muiden odottavien äitien kanssa jumppaamassa. Oli ihan kivaa kun sai ihan kokeilla sen tätin avustuksella helppoja jumppa ja venytysjuttuja. Se täti sitten korjasi asentoa, jos meni päin mäntyjä ja niitä liikkeitä on toosi helppo tehdä kotona tuossa, eikä niihin mene kauaa. Heti tuntuu selässä paremmalle kun jumit lähtee ja veri kiertää. :D http://files.kotisivukone.com/selkaliittory.kotisivukone.com/odottavan_selk_painoon.pdf <- Selkäliiton sivuilta löytyy tuollainen vihkonen kun Odottavan selkä. itse tykkäsin tosi paljon kun ei mene montaa tuntia jumppaillessa, niin kerkiää muutakin tehdä. :D

Mitäs muuta... Mulla on ollut ihan järkky kipeät rinnat/ nännit. En tiiä onko rintaliivini sitte huonoimmasta päästä vai mitä mutta ne on pakko saada aina pois päältä kun pääsen kotiin. On vaan niin paljon helpompi olla. :D Nestettä ei ole vielä tiputellut tisseist, mutta kaikki aikanaan. 8)

Nimi ollaan pojalle jo tavallaan päätetty. Minä kyllä sanoin heti miehelle, että hänen toisesta nimestään tulisi vauvan kolmas nimi ja mies keksi sitten etunimen ohimennen eräs päivä. Sanoin hänelle, että viimeinen päätös tehdään vasta sitten kun vauva on syntynyt, koska jos sitä alkaa kutsumaan jollain nimellä ennen syntymää ja sitten kun se syntyy, vauva ei näytäkkään yhtään "janijussipetteriltä", vaan vaikka "ristomatilta". En tiiä ymmärsikö kukaan mun pointtia tuossa, mutta joka tapauksessa, näillä näkymin tytön nimi jonka päätin alkuraskauden aikana saa jäädä nyt sitten odottelemaan sitä päivää jos ja kun meille prinsessaa odotetaan. ;) <33

-elwwis&pieni pojan palleroinen 23+0<3.
 
Uusi odottaja ilmoittautuu mukaan! Oon lueskellu täällä kyllä jo pitkään, mutten oo saanu aikaseks rekisteröityä. 27-vuotias, esikoinen tulossa, laskettu 14.10. ja synnyttää pitäs Naistenklinikalla, mikäli sinne vaan sillon mahtuu. Niin juu ja tyttölupaus saatiin tuossa parisen viikkoa sitten.

Jos vähän sitten taustatarinaa. Mä oon tämmönen pitkänlinjan kuumeilija; aktiivisesti haaveilin ja kuumeilin perheestä kuudentoistavanhasta. Halusin nuorena äidiksi ja toivoin, että lapset olis saatuna 25-vuotiaana. Vaan elämä päätti toisin. Oli pitkä parisuhde, mentiin naimisiin, haluttiin perustaa perhe. Kaksi vuotta yritettiin ja Clomitkin oli käytössä puolisen vuotta. Ei yhden yhtä plussaa. Mulla taustalla endo ja toisestakin osapuolesta löytyi vähän vikaa.
Avioliitto päättyi kolmisen vuotta sitten. Välissä sinkkuilua ja yksi erittäin vaikea parisuhde. Vuosi sitten helmikuussa tapasin tuon miespuolisen, joka rinnalla nyt kulkee. Tasan vuosi ensitapaamisesta tein positiivisen raskaustestin. Ehkäisyttä oltiin oltu, tjottaillen, miespuolisen ehdotuksesta. Yllätys ja onni oli suuri, kun raskaus alkoi ja ihan yrittämättä.
Raskaus on sujunut muuten tosi hyvin ja helposti, mutta pahoinvointi vaivaa edelleen. Jonnekin viikolle 16 saakka elin lähinnä mehukeitolla ja mandariineilla, sen jälkeen vähä vähältä on syöminen alkanut sujua paremmin. Nykyisellään oksentaa tarttee enää noin kerran viikkoon, pahoinvointia on vaihtelevissa määrin ja täysin pahoinvoinnittomia päiviä yks tai kaks viikossa.

Nyt jumahti ajatus ihan täysin, mutta tuli kai tuossa jo jotain. :D Lueskellut tosiaan oon täällä jo pitkään, mutta yritän nyt jatkossa ainakin välistä osallistua keskusteluunkin.
 
Mulle saa päivittää poikalupauksen :heart:

Rv11-12 asti ollu erittäin vahva tyttöolo, koska tämä raskaus oireineen on ollut ihan samanlainen kuin tyttöä odottaessa. Pojasta oli ihan erilaista. Aamulla jännitti ihan sairaana että jos jotain ilmeneekin, ja sain aika monta kertaa vessassakin rampata :whistle: Onneksi vauvalla on kaikki hyvin. Nyt vaan alkaa armoton nimien miettiminen kun tytölle oli jo nimikin valmiina :) Ja tytön vaatteet saan myydä kaapeista tilaa viemästä. Saas vaan nähä miten niistä raskin luopua :D

Tervetuloa meedo joukkoon :wave:

Marlin ja Vimma 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82

Yhteistyössä