Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

Niin ja finneistä... Mä olen aivan kamalan näköinen! Ihanan freesi olo suihkun jälkeen kun koko naama on täynnä ties minkä kokoista hormooninäppylää, mieskin jopa kauhistui kun tulin suihkusta.:LOL:
Huomenna vielä tiedossa edustus juhlat, ei muuta kuin pakkelikerrosta kerroksen päälle.:D
 
Rakkaudesta äiti - huomasin sinun kirjoittaneen ultrakuulumiset. Hieno juttu, hyviä vointeja ja iloista odotusaikaa!
Me suurperhepinolaiset ollaan perustettu kerhon puolelle oma ryhmä, meidät löydät sieltä! Odottajia ja kuumeilijoita.

Terv. Hotmilk suurperhekuumelijoista
 
Meill on se kotidopleri :) ostin esikoisen odotusaikana, viel ei olla uskallettu kokeilla sydänäänien kuuntelemista. Isovanhemmat kuunteli usiamman kerrran esikoisen aikana vauvan sydääniä

Joku kyseli niistä menkkakohtauksista, niin itellä tulee niitä välillä :/ aina säikähtää, että menee kesken :(
 
Tästä se varmaan sit lähtee; mun kahvittomuus. Pystyin just ja just puoli kupillista juomaan tänä aamuna ja yks kaks yllättäen lattialla istuessani nousikin sitten sekin puolikas kupillinen takas suuhun. Esikoisen odotusaikana olin n.puoli vuotta juomatta kahvia, kun ei vaan maistunut. Ja niitä näppyjä löytyy täältäkin, ei tarttis taas tulla samanlaista näppykasaa kuin edellisellä kerralla :/
 
Hei lokakuiset odottajat! Täältä yksi joukkoon!

Olen Luna85, esikoista odotan ja aion synnyttää Jorvissa mikäli sinne asti pääsen. Laskettu aikani on omien laskujeni mukaan 14.10.2013. Varhaisultra varattu 25.2.

Tämänhetkisestä olotilastani sen verran, että väsymys ja **tutus ovat päälimmäisenä, olen alkanut saamaan ihan hirveitä raivareita ihan ihme jutuista. Temperamenttia löytyy jo valmiiksikin mutta tämä raivo mikä välillä nostaa päätään on jotain ihan silmitöntä.... Koitan tässä nyt vaan pärjäillä. Tissit ovat kipeät ja turvonneet ja mahaa turvottanut jo pari viikkoa niin, ettei nappi mene housuista kiinni! Olen hoikka ihminen ja jos maha turpoaa tästä enää yhtään, niin en tiedä miten saan sen salattua enää. Toistaiseksi kuljen suurissa villatakeissa jne. Onneksi ei ole kesä!

Olen muuten aina ajatellut että esikoinen on poika. Tehtiin tällä viikolla miehen kanssa taas se neula-lanka juttu millä ennustaa lapset ja siinä saatiin molemmat TAAS esikoinen pojaksi ja kuopus tytöksi.

Neuvolaan en ole vielä ilmoittanut mitään, soittelen sinne varhaisultran jälkeen varmaan... Toissapäivänä ois maha-asukin sydämen pitänyt muodostua ja alkaa sykkiä... Rukoilen että niin on käynytkin!

Mahakipuja mulla on päivittäin, välillä voimakkaampia ja välillä miedompia. Ollut ihan alusta asti joten en osaa pelätä niitä. Luulen et se on sitä kohdun/mahan kasvamista koska huomaa että kasvaa kyllä ku niin pömpöttää! Ja paino ei oo noussu yhtään!

Sekava teksti kuten on olokin... :)

Luna85 ja 5+6
 
"Nyt loppu herkuttelu!" Tämmösen lapun laitoin just itseäni varten meidän herkkukaapin oveen. On tullut herkuteltua ihan liikaa - tyyliin joka päivä. Aina sitä keksii jonkun syyn, että saa herkutella: flunssa, onni, juhlat, viikonloppu jne. Ei mulla painon kanssa ongelmia ole, mutta vauvan tuolla massussa olis varmaan parempi kasvaa terveellisemmällä ruoalla.

Nimim. tänäänkin syönyt jo irtokarkkeja ja suklaata
 
Hei, varovaisesti ilmottaudun mukaan :) Plussasin torstaina, viikkoja nyt 5+6, LA vissiin jossain lokakuun puolessa välissä, kierto vielä hakusessa. Pikkukakkonen siis tulossa, esikoinen syntyi 12/11 ja on kohta 1v2kk <3 Ikää on 28 ja synnytän Kysissä. Todella vilkas ketju teillä jo täällä :) Toivottavasti me pysytään mukana loppuun asti!

Kairi, 28v., LA lokakuun puolen välin paikkeilla, toinen lapsi, KYS
 
Heipsis,

onpa mukavaa että täällä on jo näin varhain näin aktiivinen porukka. Innolla odotan, että saan tutustua teihin paremmin. :)
Rakkaudesta äiti onnea hirmusti hienoista ultrakuulumisista, hieno juttu! Ja Luna85 tervetuloa mukaan :)

Turvotuksesta
: mulla ei kyllä ole vielä yhtään turvotusta. Mahan koosta ei kyllä pysty päättelemään yhtään mitään =) Muita raskausoireita mitä mulle nyt on kertynyt, on nuo jälkisupistusten tuntuiset alamahatuntemukset. Inhottavia on, enkä muista esikoisen odotukselta tällaisia. Huimailee aina nopeasti ylösnoustessa. Muutoin on olo mitä mainioin. Esikoisesta pahoinvointi alkoi kertalaakista 6+2 aamulla kahvikupillisen jälkeen, kun oksensin niin kauan ja hartaasti, että kasvot täyttyivät punaisista verenpurkaumista. Tätä jatkui silloin n. rv 13 saakka.

Varhaisultrasta
: en oikein osaa sanoa, mennäänkö. Mies haluaisi, mutta mulle ei nyt niin väliksi ole. Jos tulee keskenmeno, niin sitten on tullakseen. Mut katsellaan nyt, mihin päätökseen tullaan miehen kanssa. :)

Hyviä vointeja lokamammoille toivottelee
Bethany ja masukki 4+6
 
Moi,

Joku täällä oli maalari. Onko tietoa maalien vaikutuksesta masuvauvaan? Onko niissä siis joitan vauvalle vaarallisia aineita, jos raskaana oleva äiti (=minä) niitä hengittelee. Meillä on talonrakennusprojekti käynnissä, niin maalaushommiin jossain vaiheessa pitäis ruveta...

Lokakuinen
Minä ainakin oon maalari :)

Mä en oo huolinu vesiohenteisista maaleista sen enempää, mutta jos liuotinohenteisia käytän nii käytän myös asianmukaisia suojaimia. Suurin osa maaleista löytyy jo vesiohenteisina :)

Siellähän jo olikin sulle ohjetta het kysymykses perään :D
 
Viimeksi muokattu:
Olipas kova homma kirjautua tänne, en oo moneen päivään päässy :(

Oon kyllä käyny lukemassa kaikkien jutut ja kommentoinu niitä itelleni :D

Tervetuloa uusille :)

Tässä mun kuulumiset pikaisesti:
Kävin läpi varsin mielenkiintosen viikon. Maanantaina alko raju oksentelu, mikä kesti tiistain. Keskiviikkona helpotti, kunnes taas iltapäivästä sama ruljanssi alko. Ei muuta kun päivystykseen, lääkäri sano että oksennustautia on, katellaan vielä pari päivää ennen ku joutuu tiputukseen. Torstaina olo ei yhtään parempi, aamulla koiran kanssa pienellä lenkillä ollessa oksensin kolme kertaa :O. Sit soitin terveyskeskukseen ja selitin tilanteen, että nyt en enää jaksa. Käskivät heti sinne. Ja tiputukseen, neljästi yritti hoitaja laittaa tippaa, kunnes viides kerta onnistu. Taisin olla aika kuivunu :(. Olin reilu kolme tuntia letkun päässä ja olo kyllä koheni. Lääkäri siinä kävi mun kanssa juttelemassa ja hää oli sitä mieltä että on ihan raskauspahoinvointia, koska ripulia ei ollu. Mulla on nyt pahoinvointilääkkeet ja yleensä illalla kun meen pitkälleen joutuu ottamaan. Mulla on kädet aivan mustelmilla kun yritti löytää hyvää suonta. Joten vietin YSTÄVÄNPÄIVÄSTÄ osan tipassa :)

Punanen vuoto tosiaan loppu ja kivut, sit alko ruskea vuoto, mikä on nyt kestäny jo hyvän tovin. Tänää on ihan pikkusen tuntunu juilintaa alavattassa. Ja mun vainoharhasuus nostaa kovasti päätään. Niin kauan ku se vuoto ei ole kirkasta punasta nii on vielä toivoa. Maanantaina on sitten VU, missä selviää kaikki.

Mä en nyt sen kummemmin kommentoi kenellekkään erikseen, kun oli niiiin paljon tullu tekstiä. Toivotaan että jatkossa pääsen tänne himpun verran helpommin.

Fossiili ja "pikkunen" ?
 
Täälläkin kärsitty niistä menkkakivuista lähes koko vkn, lääkettäkin joutunut ottaan. Pientä vuotoa taas to.Sen jälkeen ei tipan tippaa. Oireita ei minkäänlaisia.. Maanantainen rintojen kipeys ja turvotus kadonnut, ei öklötyksiä, ärsytyskynnys potenssiin tuhat mut se on mulla aina :ashamed:.

Poika/ tyttöraskaus; tytöistä ollut tosi kovat pahoinvoinnit, huimaukset yms, pojasta kerran ykäsin ja muuten söin kun hevonen 2h;n välein jota en siis tytöistä tehnyt. Erot raskauksissa huomasi kyllä todella! Tiesin heti kun poikaa aloin oottaan että tämän täytyy olla poika kun on niin erilainen kuin edellinen.

Exä tavattu mutta välit tulehtui muusta syystä sen verran pahaksi ettei ollut mitään mahiksia alkaa kahdesta ylläri viivasta kertomaan :(. Se ois voinu jopa käydä päälle siinä raivossa missä taas oli jos oisin uutiset pamauttanut.. No, odotan tilaisuutta ja sitä että ensin tarkastutan onko masuasukki matkassa vaiko ei ( tämä oireettomuus ei oikein nyt tunnu siltä että kaikki olisi ok, mutta toivotaan!). Tosiaan kävin lukemassa että ultraan ei kannata mennä liian aikaisin, saattaa näkyä 6+ risat mutta varmempi jos menee vasta vkoa myöh. Joten pari vkoa pitäs sitten odotella.. Viimeksi kävin 8+2 ja silloin näkyi jo tosi hyvin.

Kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia! =)

5+1
 
Viimeksi muokattu:
Rakkaudesta äiti Ihania kuulumisia! :heart: Voi että! <3

Nuista erittäin kivuliaista menkka-kivuista. Mulla oli ennen ultraa sitä edeltävänä yönä ihan kamala kipukohtaus ja pelkäsin jo, että siinä se sitte oli. Mutta kuinkas ollakkaan, pikkuinen näkyi ultrassa sydämen sykkeineen kaikkineen! :)

Neuvolassa varoitteli mahdollisesti rajuistakin kivuista, että ne kuuluvat osalle odottajista. Samoin rusehtava vuoto. Melkoinen ihme tämä naisen keho!

Hopeakissa ja Murunen 6+3 :heart:
 
Mä olen täällä taas ihan heikkona, kun mun tyttö (3v9kk) laulaa Etkö ymmärrä -laulua, se on niin liikkis. :heart: Muuten sitten oonkin tänään ollu taas ärrin murrin ja toisaalta nukkunu puol päivää. Tuol mahassa olis parempi olla elämää, ei tätä tunteiden heittelyä ja väsymystä muuten kestä. :kieh:
 
Fossiili Mikkä lääkkeet sait? mä oon pyytänyt raskauspahoinvointiin lääkkettä, mutta ei anneta :/ mulla oli esikoisen raskaus yhtä helvettiä oksentamisen takia, olin lähes viikottain tiputuksessan. vietin lähes 50pv sairaalassa esikoisesta tiputuksessa. Silloinkaan ei annettu mitään lääkettä :/ Nyt alan pikkuhiljaa oleen taas tippa kunnossa.
Tsempti pahoinvoinnin kans! tälle päivälle ruokasaldo on 1 mehujäätelö ja 2 voileipä keksiä, muu tulee ulos.

Dana ja sala-asukki
 
Tein tänään sen digi-testin :) Näin painajaisia koko yön siitä, että tuli " ei raskaana" : / Kävin unessa uudelleen ja uudelleen läpi sitä ja aamulla pelko persiissä sitten tein testin. Tovin sai odottaa, sitten tuli " Raskaana" ja hetken päästä 2-3 :) Aivan oikein näytti, sillä tänään viikot 4+5. PregCheckiin tuli myös ihan nätit viivat, ei kyllä vieläkään tasavahvat. Nyt tuli kyllä helpottunut olo :) Mulla on ollut niin oireetonta, aamulla särki taas rintoja, mutta repimiskipuja lukuunottamatta ei ole paljon mitään. Uupuneempi olen kyllä, esim. jumpan jälkeen ei meinaa jaksaa tehdä mitään.
 
Heippa taas.
Onkin pitkä aika, kun oon täällä viimeksi käynyt. Paljon uusia tullut mukaan. Onnea kaikille.

Mä en oo oikein uskaltanut nauttia raskaudesta ollenkaan. Takana siis kaksi peräkkäistä keskenmenoa, tosin aikaisessa vaiheessa. Nyt on viikkoja takana sen verran, että nuo keskenmenojen viikot on ohitettu. Jonkinlaiset virstanpylväät jo ohitettu, joten uskaltaa jo vähän hengähtää. Tänään kerroin siskolleni raskaudesta ja hän sanoi arvanneensa :)

Töissä en ole kellekään mitään kertonut ja neuvolaan en ole vielä soittanut. Maanantaina ajattelin neuvolan varata. Viimeksi varasin heti plussatestin tehtyä ja sitten saikin perua ajan :( Nyt haluan pelata varman päälle.

Varhaisultraan haluaisin mennä katsomaan että kaikki on kunnossa, mutta täytyy nyt vielä katsoa :) oireita ei hirveästi ole ja sekin mietityttää, että onko kaikki kunnossa. Alaselkä on kipeä, alavatsaa juilii ja kivun olen paikallistanut nivusiin. Varsinkin jos seison koko päivän särkee nivusia ja jalkoja paljon. Välillä hajut yököttää ja varsinkin jos ajattelen jotain ruokaa meinaa okšennus tulla :) Repäisykipuja tuntuu aina välillä, aivastaessa ja nopeasti noustessa. Rinnat ovat kipeät ja niitä tökin aina kun haluan olla varma, että on jotain raskausoireita :D

Harmittelin tuossa yksi päivä, kun en ekassa raskaudesta kirjoittanut oireita ja viikkoja ylös niin nyt olisi helpompi seurata raskautta :)
Yritän vain asennoitua, että kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan. Se vaan on niin vaikeaa. :/
Tulipahan paljon tekstiä ja kaikki omaan napaan. Ehkä pitäisi käydä useammin täällä :D

Marsilio 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82

Yhteistyössä