~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

bubbeli Joo, siis multa kysyttiin millon haluisin seuraavan kerran tulla taas ultraan. Ja mä oisin voinu varata ajan vaikka heti ensi kuulle, mutta koska matka täältä on naikkarille kuiteskin semmonen 40 min autolla niin sovittiin että seuraava on sitten tossa raskausviikolla 28. Viime kirjotuksessani kysyinkin onko täällä nyt naistenklinikalle menijöitä muita, että miten on muille tarjottu noita ultria kun jäin miettimään kun kaikilla muilla tuntuu ultrat olevan vain ne kaksi, eli np ja rakenne :) Mutta näin mulla oli tosiaan vienoakin odottaessa, että ultria oli..ööö.. kuinkakohan monta niitä nyt olikaan.. :LOL:
Niin ja mulla ei oo mitään ongelmia siis raskaudessa, että sen takia pitäis tarkkailla tai mtn.

mama-L Joo!! Mulle saapi laittaa tytylupauksen :heart:

Mitäs muuta... ihania päiviä ollut nyt ja kaikki niistä vietetty ulkona ja vasta illalla sisään. Ruokailu hoidettu grillaamalla, niin ettei vahingossakaan tartte mennä sisälle kun hakeen lautaset ja mukit :D Puhuko täällä joku että raskaana ruskettuu paremmin kun normaalisti?
Mä olen kait sitten saanut väriä kerta mies huomautti eilen saunassa että olisin saanu väriä :eek: ja mä kun olen tosiaan punasta tukanväriä luonnollisesti omaava ja tällanen pisamanaama ilman hiusvärejä ja meikkiä niin.. jes!! Rusketusta!

Ihanaa viikonalkua kaikille :heart:

Heidi ja Mörkky 20+5.
 
MAMA-L:LLE ONNEA ULTRAAN!
meilläkin lähenee ultrapäivä,uuh,can't wait! :D

Kiitos Sutinaa tiedosta! ei siis tarvii vielä alkaa psyykkaamaan vauvaa kääntymään oikeinpäin, dellinen kun nökötti perätilassa koko raskauden ajan :/

minttu-marialla tosi inhottavan kuuloinen vaiva!onneks ne arvot siitä kuitenkin alkaa laskemaan jossain vaiheessa ettei pahene vaan raskauden edetessä!

vaatteita olen miäkin metsästänyt..täällä kotkassa en tiedä onko muita kun tuo h&m jossa edes on raskausajan vaatteita. sielläkin suurin osa paidoista on jotenkin mammamaisia :/ löysin yhden kivan pitkän ruututunikan,jäi ostamatta kun tisseistä kirras tai oli muuten ihan lörppä. jos kävelis bikineis tän kesän :D

Emmabella ja heiluribeibe 20+3
 
Siis vitsi miten epäreilua et noi ultrakäytännöt voi vaihdella NOIN paljon... "Millon HALUAISIT tulla seuraavan kerran?" Täällä sai tapella niin kauan että saatiin edes tuo rakenneuä "ilmaiseksi" ja siihenkin lätkäisivät poliklinikkamaksun...

Mä en edes osannut kaivata muita kun nää perinteiset 2 ultraa, samat oli esikostakin paitsi että rakenne maksettiin ite 4D:nä kun ei tää armas kaupunki tullut yhtään vastaan ja samaten jättivät tekemättä sen rv 36 kokoarvion mikä olis mulle kuulunut... Köyhä käpykylä!!! argh. :D

Hirveen ilonen oon silti teidän puolesta jotka saatte usein käydä vilkuilemassa :heart: En minä sillä! Oliks puskajussi sulla joku syy miks seuraillaan ja meet jo rv24 seuraavan kerran? Vai meettekö 4D:hen omalla kukkarolla?

Noh nyt me lähdetään neidin kanssa puistoon, sit menee papalle hoitoon ja me lähdetään vilkuilemaan Nyytilöistä.

mama-L ja puoliväli 20+0!! jipii :heart:
 
Helteistä huomenta kaikille!
Jos minäkin taas jotain yrittäsin kirjotella, ei muka oikein oo kerenny kirjottaa mitään, kun on tarvinu juosta aina aamusta ensimmäisenä pihalle ja vasta illalla tullu sisälle (lukuun ottamatta kiiruisia ruokailuja välillä).
Tällä hetkellä ei aurinko juurikaan paista täällä meillä päin, mutta lämmin oli kyllä ulkona siltikin.

Mä kävin eilen lainaan noita mamma vaatteita serkultani ja hakemassa jokusen omankin vaatteen, mikä oli vastavuoroon ollu lainassa serkkulikalla edellisessä raskaudessa...me tälleen käytetään vuoroon samoja vaatteita, niin ei tarvii sit aina ostaa ihan koko vaate varastoo uutena odotusaikana. Jotain nättejä paitoja tarvis mennä nyt katteleen hiukan lisää, mutta se on kyllä hyvä nyt että niitä saa lähes joka kaupasta nykysin sellasia pitkiä paitoja jotka yltää sit kunnolla masun yli :) että on kyllä mukava että nuo tunikat on muodissa nyt.

Allergiasta täällä kans kärsitty, toivotaan että on taas vaan sellanen hetken juttu, että menis mahdollisimman pian ohitte, kun lääkkeitä ei tosiaan mielellään ottain yhtään mitään jos vaan ilman suinkin pärjäis.
tuntuiskin että nyt olis jo alkanu hiukan helpottaan tuo tukkoisuus tai sitten siihen vaan on jo tottunu.

Mutta jos sitä nyt ottais kupin kahvia ja menis istuskeleen ulos =)

merette 17+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Mua kutisee kokoajan joka paikastaa... En tiedä johtuuko se nyt tosta auringosta? Oon rasvannu ihan tavallisesti eli paljon :D Tää alkaa olee jo hiukan häiritsevää..

Mä raavin kanssa itseäni koko ajan, aika rasittavaa.

Mulla tänään sitten ultra klo 12.45! Jännittää "hieman".. :heart: . Ja sukupuolta siis meinataan udella :p .

19+6
 
Hitsit, karkasi pitkät liirum laarumit bittiavaruuteen :kieh:

No lyhyesti vielä;

Perätila tässä vaiheessa on täysin normaalia että vauva on perätilassa. Alle 28 viikkoisistakin vielä 20 % on perätilassa, vaikka täysiaikaisista enään 3-4%. Useimmiten kääntyvät viikkoon 34 mennessä.

Minttu-Maaria75Toivottavasti nyt selviäisit edes kohtuullisilla arvoilla ja lievemmillä oireilla. Onpas sinulle osunut ikäviä raskausvaivoja :(


Päänsärkyjä minullakin on lähes päivittäin, vaikka normaalisti ei juuri ollenkaan.Onneksi menee useimmiten ohi ilman lääkettä. Taitaa olla aika yleinen oire.

Onnea ultraan menijöille:heart: . Tulkaahan kertomaan kuulumisia.

Bubbelille muukavaa matkaa :wave:

Vauvan liikkeistä Meidänkin pallero hileni kummasti viikonloppuna. Olin jo niin hysteerinen että piti hakea kaverin doppler lainaan. Ihanat äänet kuuluivat! Vauveli on vieläkin aika hiljainen aiempaan verrattuna. Eiköhän tuo tuosta pian piristy.

P123 19+6
 
Täälläkin on masu-asukki ollu 3 päivää tosi hiljainen. Olin jo ihan huolissani, mut sitten välillä tuntu taas liikettä. Ja mies muisti, että muidenkin kohdalla on ollut tätä samaa, tulee näitä hiljaisempiakin kausia :)


Meillä kunta tarjoaa 4 ultraa: varhaisultran, nt-ultran, rakenneultran ja kokoarvion. Ja lisäks kontrollit päälle jos on istulla edessä tms. Ja mullakin katottiin joka kerta ultralla kun kävin noiden sairaslomien takia.
Tuo nt- ja rakenneultra tehdään yksityisellä lääkäriasemalla, muut neuvolassa.
Oon tyytyväinen B) Varsinkin kun tuolla yksityisellä näkee myös 4-D: nä.
Mulla on rakenneultra ens maanantaina.



Zeena 20+1
 
Nyt oli pakko tulla kysymään...
Te jotka liikkeitä jo tunnette, niin missä kohtaa masua niitä tuntuu? Navan alapuolella vai ylämasussa? Tunsin tänään sellaisen kutittavan hipaisun muutaman kerran mutta kun se oli sen verran ylhäällä niin en edelleenkään ole varma. Viikkoja on vasta 16+6, joten melko varmasti kuvittelin omiani :ashamed:

Sähikäinen 16+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sähikäinen:
Nyt oli pakko tulla kysymään...
Te jotka liikkeitä jo tunnette, niin missä kohtaa masua niitä tuntuu? Navan alapuolella vai ylämasussa? Tunsin tänään sellaisen kutittavan hipaisun muutaman kerran mutta kun se oli sen verran ylhäällä niin en edelleenkään ole varma. Viikkoja on vasta 16+6, joten melko varmasti kuvittelin omiani :ashamed:

Sähikäinen 16+6
Kohtu ylettyy vasta navan alapuolelle, joten navan alapuolella ne liikkeetkin tuntuvat. Minun vauveli on vielä perätilassa ja usein liikkeet tuntuvat myös "pepussa" - ihan kuin olisi kultakala persuuksissa. :D

P123 19+6
 
HEIPS PITKÄSTÄ AIKAA!

Kamalasti ootte jutelleet viikonlopun aikana! Mä olin perjantaista saakka siskon luona Mikkelissä kyläilemässä, kaupunkiviikonloppua viettämässä. B) Kauppoja kierrettiin koko kuuma lauantai ja kyllähän sieltä jotain mukaankin tarttui - ei vaan juhlamekkoa, jota olin etsimässä. :( Mitähän sitä kaksiin kesän häihin oikeen päälleen laittais?

Osalla on puoliväli poksunut, meilläkin poksui lauantaina. JEI! Sen kunniaksi on pikkukaveri ollutkin harvinaisen liikkuvainen koko viikonlopun. Minun äiskäkin sai katella mun mahan muljahteluja eilen, kun potkut näky selvästi paidanpäältä. Viime yönä vessassa käynnin jälkeen mahassa alko hirmu elämä... Pikkunenhan se siellä pyöri. :D Hassua, kun nykyään liikkeet tuntuu monesta kohtaa mahaa yhtä aikaa. Taitaa olla jo sen verran iso, että liikkeet ylettää kerralla useampaan eri kohtaan.

Samalla, kun pikkunen myllersi viime yönä mahassa, mulla oli sellasta menkkamaista jomotusta ja poltetta alaselässä ja mahassa. Kun supisteluja ei kuitenkaan ollu, niin ajattelin, et se johtuu varmaan kohdun kasvusta. Emmabella, nuo kivut voi olla sitäkin. En tosin tiedä, millasia kipeet supistukset on, joten en oo ihan paras vastaamaan... :ashamed:

Sähikäinen, noilla viikoilla mulla tuntu liikkeet aika alamahassa, usein vähän jommalla kummalla sivulla, vähän karvotuksen yläpuolella. Koko ajan viikkojen edetessä liikkeitä on alkanut tuntua ylempanä. Nyt niitä tuntuu ihan navan tietämillä asti - riippuen missä kohtaa masua pikkunen millonkin on.

Lavelyn, mullakaan ei oo hemppaa mitattu neuvolassa kun ekalla kerralla. Viimeks sitä ei mitattu. Mäkin vähän ihmettelin asiaa, mutta kuulema säännölliset mittaukset alotetaan vasta myöhemmillä viikoilla. Oon syönyt raskausajan multivitaa koko ajan, joten en itse oo ollu huolissani raudasta.

Vauvan hikkaa en oo vielä huomannut. Ehkä senkin tajuaa sit joku päivä... :)

Heikku, onnea tyttölupauksesta! Kiva, kun tulee Vienolle sisko leikkikaveriksi! :)

Rakenne ultra olis keskiviikkona. Ei jaksas odottaa...


Aurinkoista päivää toivotellen

Tatara ja tirriäinen 20+2
 
Heipparallaa!!

Vauvan tarjonnasta: Minulla esikoinen kääntyi vasta rv32 raivotarjontaan. Ehdittiin jo neuvolassa puhua vauvan kääntämisestä mahan päältä, josta en ollut kovin iloinen! Onneksi sitten kääntyi itse. Pelkään tota kääntämistä ihan hirmuisesti :(

mama-L: Jouduitko sä maksamaan polimaksun nt-ultrasta? Mä nimenomaan ihmettelin, kun ei tullut mukaan mitään laskua, luulin että polimaksun verran joutuu itse pulittamaan, niin sanoivat että edes sitä ei tarvitse maksaa koska nt- ja rakenneultrat on ainoat mitkä Jyväskylässä kaupunki tarjoaa. Kysyin vielä erikseen rakenneultrastakin, niin sekin on kävijälle ilmainen! Niin väärin, jos olet polilaskun siitä saanut!!!!!
Tule kertomaan ultra-kuulumiset kunhan kotiudut =)

Itsekkin jännään huomista rakenneultraa ja malttamattomana odotan sinun kokemusta siitä, sama sairaala kun on kyseessä :D

Mä olen ollut sitä mieltä etten aio kysyä sukupuolta, mutta nyt on alkanut mieli muuttumaan kun ultra lähestyy... :whistle:
Huomenna sen tosiaan saisi tietää, jos tyyppi suostuu pyllyosaston paljastamaan :D
Saas nähdä utelenko, vai jätänkö ylläriksi synnytys-saliin..

Mukavaa päivää kaikille!! Ja tsemppiä kaikille joilla tänään tuo ultra!!!!

Hoikkis ja rusina 20+2
 
Hellurei!!

Ultrassa käyty ja kaikki on niinkuin pitääkin :heart: Siellä se NEITI siis köllötteli ja rävelteli välillä omia varpaitaan, välillä käsi niskan takana =) Eli meille siis tulossa TYTTÖ!!! Oon niin häpihäpitsoitsoi et voi että!! 3 profiilikuvaa antoi muistoksi mukaan.. Laittelen joko tänne toi tonne faceen kuhan saan ne laitettua kameralle ja koneelle!
Meijän sukuun kovasti jo tyttöjä odoteltiinkin kun on aika poikavoittoista ollut.. En vaan jotenkin osaa kuvitella tai paremminkin todeksi uskoa että tyttö masussa kasvaa kun on niin tottuneesti aina poikia odottanu.. No nyt pääsee hankkimaan vaatteita ja kaikkee!!!! Lähtiissä vielä varmistin että onhan varmasti tyttö ettei pojaksi voi muuttua niin tuhahti että en ymmärrä sellasia ultraajia jos sanotaan toista ja tuleekin toinen että sillon täytyy jättää kertomatta sukupuoli jos ei selvä ole. Että ei voi muuttua :) Että näin.. Painoarvio oli 320g nyt ja koko vastasi viikkoja 20 ja nythän olen 20+2 et aika hyvin..
Istukka oli siis takaseinässä että täälläkin liikkeet senkin takia tuntuneet jo pitkään tosi selvästi. Lapsivettä normaalisti.

Isoveljet oli ihan innoissaan kun kerroin että saatte sitten pikkusiskon.. Voi että kun tiiän jo etukäteen miten ihania ne on hoivatessaan pientä! Molemmat siis myös halusivat tytön meidän perheeseen

Iltavuoro tänään ja ei niinkun huvittas yhtään! Alkaa innostus töihin lopahtaa kyllä ihan täysin.. Varsinkin kun kaupassa olen töissä ja lihatiskillä vielä niin siellä kurotella mahan päällä kun ei enää mahan takia yllä sinne ihan eteen.. Hittolainen! Haluis jo lomalle!!!

Onnea teille muille ultraan joilla tänään oli aika.. Aika monella näky olevan :D

Sähikäinen kyseli potkuista. Mulla ne ensimmäiset tuntui ihan alhaalla sillälailla jännästi kutkutti.. Eli siis häpyluun yläpuolella ja myös silleen ihan tuolla alhaalla niinkun ei mahanpinnassa. Vaikee selittää.. Nytkun on jo yli puolenvälin niin kyllä potkii minnesattuu.

Eipä mulla nyt muuta tähänhätään.. Kohta täällä tullee vettä.. ihan harmaaks meni taivas :/ Ihanaa alkanutta viikkoa!!!

Hanttaliini81 & Pittunen neiti 20+2
 
Heippa kaikille, toivottavasti aurinko paistaa! :wave:
Täällä on aivan mahtava sää ja pakko suunnata ulos taas pian...

Sähikäinen: Mulla kohtu on jo himpun verran navan yläpuolella ja joskus jos vauva on pää alaspäin niin tunnen potkut navassa :D Mutta useimmiten liikkeet tuntuu alavatsalla, ihan alhaalla tai sivuilla enemmän kylkeen päin.

Maksuista ja ultrista: Minähän jouduin käymään pienillä viikoilla ultrassa joka toinen viikko, kun mulla oli se munasarjakysta... Np- ultrassa se oli jo kadonnut... Mutta niistä ekoista maksoin poliklinikka-maksut, np- ultrasta ei tullut laskua ja tänään posti toi rakenneultrasta tuon saman poliklinikka- maksun...

Kuina paljon olette tehneet hankintoja vauvalle? Itse tilasin vaunut ja olen joitain tavaroita saanut... Ostanut olen muutaman vaatteen kirpparilta.

Onnea ultraan menijöille!!! :heart:

Lara- ja Nuna rv21+4
 
Onnitteluja ihanista ultra kuulumisista :heart: itellä vasta 4.6.....tuntuu niin pitkältä....
mulla poikaolo vaan vahvistuu päivä,päivältä......

ai niin se täti tohtori pisti mut sitten kolmen viikon levolle näin alkuun....sit katotaan jatko.....
ke,ois neuvola......

Lara,meillä ainakin on vauvahankintoja jo vähän liikaa,vaatetta sun muuta krääsää on vaikka kuinka,mutta mullahan toki ennestään on jo nuo isommat pelit ja vehkeet.Vaunut ajattelin tässä kaivella tuolta tallista ja katsella vähän kuntoa....ainakin ne olivat tosi hyvässä vedossa kun sinne vein :D

sutulii 17+5
 
Neuvolakuulumisia täältäkin =) pihahommat meinaa täällä maalla tyällistää aikalailla lisäksi nuo työkuviot meinaa ime meuhut, ei se esimiesasemakaan ole kovinkaan kiitollinen paikka vaikka kuinka kaikkensa antaa... :headwall: No mutta, neuvola siis takana ja meilläkin seuraava käynti JO 3 viikon kuluttua, välissä rakenne ultra. painoa oli tullut n 200g/viikko lisää ja sydänäänet terkka löysi, liikkeitä itse en ole juurikaan tuntenut ja siksi oliki pieni huoli sydämellä viime päivinä asian suhteen. :| Onneksi kaikki oli hyvin =) syke 140 vauvalla...

vaunut on tullut hommattua, päädyttiin firkonin semmosiin tumma/limevihreä värisiin ja gragon kaukaloon, se klikattava malli jossa se "teline" johon se painastaan... kaveri toi vauvan vaatteita, itse ei olla vielä ostettu mitään, kaippa tuota ehtii. MUtta nyt takaisin piha hommiin, hyvää vointia kaikille B)
 
Sykkeestä kumpi tytön ja kumpi pojan piti vielä sanoa et nyt ultrassa tytöllä 140 syke , eli ei meinaa meikäläisen kohdalla nuo mittään. Vieno pani menemään 155 samoilla viikoilla kun nyt oon tän kanssa :D
 
Täälläkin ultrassa kaikki loistavasti! Oon niin onnellinen! :heart: Seuraa kuva-arvoitus melko "selkeästä" sukupuolesta :D :



Mutta siis kaikki oikeasti tärkeät asiat myös oikein mallikkaasti masussa. Painoarvioksi saatiin nyt 308g ja viikoiltaan vastasi keskimäärin 19+4 eli 7.10 antoi lasketuksi mut ei lähdetä 3 pvän heittoa muuttamaan. :) Lapsivettä oli myös ok määrä, liikkeille saatiin oikein kaks plussaa neuvolakorttiin kun oli niin melskettä ja sydän, aivot ja muut kaikki erittäin fine.

Tosi vaikea uskoa että kolmen tytön jälkeen (miehellä 2 tyttöä ex-liitosta, meillä ½ ajasta) meille oikeasti olis tulossa POIKA... Anoppi ultrasi ja ensin ei näkynyt mitään ja sanoi jo että kyllä sieltä se "Alma" näyttäis tulevan. Meni hetki ja kuulu että "Hetkinen!!! MITKÄS NÄÄ PALLOT TÄÄLÄ JALKOVÄLISSÄ ON???" Anturit ja geelit vaan lenteli kun mummi meni sekasin :LOL: Ja hyvin anteliaasti levitteli poikanen siellä kyllä jalkojaan ettei jäänyt epäilystä enää... :')

Pitää keksiä uusi tekonimi kun Bebe ja Salme ei oo kumpikaan yhtään poikamaisia... hmmm.

Ei vaan voi uskoa vieläkään tätä todeksi :D. Mutta sinnikäs poikaolo mulla oli!

Hoikkalori, ei tullut np-ultrasta polimaksua mut anoppi tosiaan sano (on tuolla äitiyspolilla töissä ) että polimaksun perivät rakenneultrasta... Ellen sit ymmärtänyt jotain väärin. :whistle:

Hanttaliini ja Pinklady, laitetaankos teidän neitilupaukset listaan?

- onnellinen mama-L ja Poikanen 20+0 :heart: :heart:

edit: Perätilasta piti vielä sanoa että meillä ainakin poitsu istui siellä suurimman osan ajasta, mut tilaa riittää ja mahtuu vielä pyörimään ihan väkkärää!
 
Täältäkin neuvolakuulumisia... Kaikki ok. Ainoastaan sf-mitta oli hurja eli 21,5. MIkähän jättiläinen sieltä on tulossa. Minulla oli yksi poika 4500 g. Tyttökin 3900 g.

Kaksosraskaudessa toinen pojista kiepsahti vielä perätilaan 33+5. Ihmeesti mahtui, vaikka kaksi. Siihen se sitten jäikin. Onneksi oli B-vauva. A-vauvahan pitää olla raivotarjonnassa, niin että alatiesynnytystä edes yritetään.

Minulla on rakenneultra ensi maanantaina Taysissa.

Discovery 19+1
 
Hei Mammat!

Mama-L: Onnea Pojasta!!! Ihania uutisia :heart: En malttaisi millään odottaa rakenneultraa. Mulla se on vasta 19.6...

Onnittelut myös Puskajussille ja muille ultralaisille hyvistä uutisista!

Täällä ollut melkoista hoppua lasten nimppareiden ja synttäreiden järjestämisessä. Kakkua ja koristeita on saanut vääntää oikein urakalla! Seuraavat isommat juhlat taitaakin olla sitten tirriäisen ristiäiset :)

Aikaa on tuhraantunut myös puutarhassa kökkiessä. Ihanaa kun vihdoin tuli lämmin!

Liikkeet on vieläkin aivan heikkoja. Ihmettelen, mutta yritän odottaa rauhallisin mielin.

Kaikkea hyvää masujenne kasvatukseen,

Noora ja Sulo 16+6
 
:wave:

Onnittelut kaikille ultrassa käyneille, että kaikki on hyvin ja saitte sukupuolenkin tietää :)
Me jännätään sitä kahden viikon kuluttua.

Minä hiljenen lauantaihin saakka, ainakin!
Mukavaa viikkoa siis toivottelee
Bubbeli ja kaveri 17+4
 

Yhteistyössä