~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

Oon vähän "myöhässä" :ashamed:, mut toivotaan et mahdun vielä mukaan joukkoon :)
Mulla on 2v tyttö, ja toista odotellaan, ja laskettu aika on 25.10.2010, ja tyttöä on veikattu ultrassa :) synnytyssairaalana on toi Mikkelin keskussairaala :) Ikää mulla itsellä on 22v.

Toivottavasti en aiheuta hirveää hämminkiä ton listan päivityksen kanssa! :headwall:
 
Heips! Superpaljon onnea kaikille vauvan jo saaneille:flower: Täällä puolen saattaa ollakin vielä joku, jota en ole muistanut onnitella....

Kovasti tuntuu ihmiset olevan jo tuskissaan. Mä en jaksa vielä stressata, la on vasta ensi viikolla ja ei se vauva yhtään nopeammin tuu vaiks kuinka tuskailisi. Aika kuluu vain sillä tavalla hitaammin.

Ite oon ehkä enempi kärsiny unettomuudesta, mikä ei johdu olleskaan tästä raskaudesta. Noh, okei.. vessahätä herättää, mut sitten jään funtsimaan meidän ääliönaapureita, kun on nyt kärhämää niitten kanssa. Niitten poika on kiusannut meidän poikaa, mutta he eivät sitä usko ja jos sellaista "muka" tapahtuisi, niin se on meidän vikamme..... Et silleen
Et nyt ei tod jaksaisi lähteä pukertaa vauvaa maailmaan.. vaiks tässä on aamusta lähtien ollu tuntuvia suppareita 10-20 min välein, niin ihan normisti oon tuolla jäähallilla viettäny aikaa ja puhissu sit siellä kaukalon reunalla. Mies läksi vanhimman kans pelireissulle Helsinkiin, ni mä hoisin nää kaks muuta täällä treeneihin:D

Perjantaina oli neuvolakeikka, jälleen. Täs terkkui;
39+3
Paino 70 (-600g/vko)
RR 122/75
Pisut ok
SF 34 cm
Veden määrä N
RT, edelleen alhaalla ja kiinnittynyt (mut ei tunnu olevan kiirettä)
Syke +130 ja liikkeitä oikein näkyvästi.. naureskeli, et yrittääkö tää tulla nahkojen läpi..
Kovasti yritti maanitella, et valmista ois jo tulla pois;)
Oli sellanen nopee alle vartin käynti, kuulema syyskuulta 14 yliaikaista ja hirvee härdelli niitten kans. Viimeks käytiin pitkät turinat noista mielialoista ym. läpi, et nyt ei ollu tarvetta löpinöihin

Ihan mielenkiinnosta kurkkasin edellisiin kortteihin, esikoisesta oli sf sama tällä viikolla ja nää kaks nuorempaa olivatkin molemmat 38 cm, nuorin vkolla 41 tasan 40 cm:eek: Ilmankos oli viimeksi todella tukala ja hapeton olo

Nyt olo on oikein hyvä, maha on tipahtanut tosi alas tässä viime päivinä ja henki kulkee
Vähän pelästyin yksi päivä ton astman kanssa, kun kolautin aika pahasti sääriluun auton peräkärryn nuppiin ja sain siitä kohtauksen, yskäsellasen. Mietin, et mites kipu voi laukaista moista. HUIH!

Mäkin oon kyllä miettiny tota suppariasiaa, kun kipukynnyskin on mitä on, eikä koskaan oo tarvinnu lähtee suppareiden takia synnärille, et osaisko sitä lähtee ajoissa.
Kyllä tunnen joitain, jotka on päässeet suoraan ponnistaan, kun ei vaan oo supistellu tarpeeks kovaa tai pitkään. Mut kyllä yleensä sen kivun tuntee, kyl se sen verta napakkaa on.
Voi, hassua et ihan oottaa tulevaa synnytystä ja että rupeis sattuun.. harvemmin mitään kipua toivookaan.

Nyt tää lähtee nepalilaisen noutosapuskan kimppuun, ihan kauhee himo iski aamulla ja oon jo ekan satsin tos syöny ja nyt mahtuu taas lisää:whistle: pienen sulattelutauon jälkeen..

Rauhaisaa ja rentoa loppuodotusta :)

:wave:puskis 39+5 ja Onni :heart:

Niin ja kiitos viimosesta pinosta, mama-L
 
Paljon Onnea vauvautuneille!!
Ihana lukea noita synnytyskertomuksia.
Sain äsken kirjoitettua pitkän tarinan, mutta poika kävi nappuloimassa ja ne hävis avaruuteen..
Yritänpä taas muistella mitä kirjoitin.
Täällä ei siis mitään merkkejä siitä, että lähtö voisi tulla. Sain tänään jopa vauvansängyn laitettua. Esikoiselta se oli jo paria kuukautta ennen laskettua pystyssä pölyttymässä. :) Olen hieman myöhässä. Kassi, autonistuin ja hakuvaatteet on seuraava projekti. :)
Sain tänään mojovan iskun alapäähän. Tuntuu niinku ois luut tulessa. Alaselkää on myös poltellut, mutta ei mitään vakavaa. Noita iskuja alapäähän en vaan muista esikoiselta..

Jäin tuossa miettimään, että miten Hoikkaloori on päässyt niin pian pois sairaalasta? Kuinka kauan ne pitävät uudelleensynnyttäjiä? Meidän 2,5vee herra on niin kiintynyt minuun kesän aikana, että en pysty kerhoonkaan itkutta jättämään. Saa nähdä miten pärjäävät mummon ja isän kanssa.

Huomenna ois vielä neuvola, joka toivonmukaan jää viimeiseksi..

Haikara 39+3
 
Viimeiset neuvolat takanapäin.. tuntuu ihan hassulta :)
Tällä kertaa oli jotain sanomistakin. HB oli laskenut tooosi hurjaa vauhtia ja on nyt siellä 100 kieppeillä. Ei hyvä. Tosin aloitin raudan vasta reilu viikko sitten. Olis ehkä ton neuvolasedän pitäny ennakoida ja pistäny mut rautakuurille aikasemmin. Mutta kun ollut niin hyvät arvot niin..
Protskut oli 1+ joten huomenna pitää vielä viedä labraan pissat, varmuuden vuoksi. RR oli tosi hyvät joten tuskin mitään kummempaa. Viikonloppu on sitten mennyt verilettuja syöden :x

Mulla kun on se sektio keskiviikkona niin olis ihan hyvä saada arvot nousuun .. Kaiken lisäksi esikko on tarhasta tuonut pienen flunssan :( Kuumetta ei onneksi ole, pientä nuhaa vaan.

Tuskin kirjoittelen tänne nyt ennen keskiviikkoa joten tsemppiä kaikille odottajille ja onnea kaikille synnyttäneille :) Ja minulle rutkasti onnea matkaan keskiviikolle, hieman jännittää..

Perlage 39+5
 
Haikara: Mulla tämä toinen synnytys meni hienosti, en itse ole kipeä eikä muutenkaan kunnossa ole hämminkiä. Imetys sujuu jo hyvin vaikka maito ei ole vielä noussutkaan kunnolla.
Pojalla ei ole hätää. Katsoivat verikokeilla bilirubiiniarvot, seurasivat ekan yön vauvan verensokereita ja lääkäri tutki jo lauantai-aamuna. Kaikki oli hyvin ja päästiin kotiin.

Itse toki tätä ehdotin jo perjantaina synnytyksen jälkeen kun menimme osastolle, jotta osasivat kirjata seuraavan päivän lääkärilistalle meidän vauvan tarkastuksen.

Kerroin haluavani kotiin jo seuraavana päivänä koska vauva syntyi aamupäivällä mikäli vauvan ja minun oma vointi sen sallii.

Kovana koti-ikävöijänä helpotti kuulla ettei kotiutumiselle ole mitään estettä.
Asiasta kannattaa siis mainita sairaalaan mennessä, jos pikaista kotiutumista toivoo.

Hoikkis ja poikanen 2vrk
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille!:)

Täällä on alkanut vihloon kunnolla vauvan pienikin liikahdus ja tuo kun ei ole mistään rauhallisimmasta päästä. Tänään on sentään tullut supistuksia vaikkakin kivuttomia ja vaan sillon tällön, mutta kuitenkin jotain "elämää":D Harvemmin sitä kyllä toivoo kipuja itelleen, mut nyt kyllä toivoo:D Energiaakin olis kauheesti, mutta taas tekemistä ei oo paljon yhtään. Nyt vielä pääsis käveleenkin kohtuullisen hyvin, mutten viitsi lähtee kun on vielä flunssaa. Välillä oon vaan kävelly ympäri kämppää kun ei muutakaan keksi:D

Ei kyllä pitäis ikinä puhua mitään kodinkoneista ja olla koputtamatta puuta.. Kävin keskiviikkona psygologilla ja siellä tuli jostain puhe että hyvä kun on toimiva pesukone ja eikö tuo kone sitten sanonu ittensä irti heti torstaina kesken pyykkien pesun:D Toivottavasti huomenna tulis korjaaja kattoon tota. Äitelläkin just hetki sitten hajos jääkaappi kun oli edellisenä päivänä puhunu jollekin että ihme kun mikään keittiönkone ei oo menny vielä rikki:D Sen siitä saa kun avaa suunsa..:D

Multatassu 39+6 huomenna poksumiset:p
 
Onko täällä muita, joille ollaan arvioitu isoa vauvaa? Jos niin mikä on ollut painoarvio? Onko sairaala tehnyt jotain suunnitelmia asian hyväksi?

Tänään olisi neuvola, kirjoitan siitä kuulumiset tänään myöhemmin.

Nallu ja Hattivatti 37+2
 
Huomenta kaikille! Noista supistuksista sen verran että mä tunsin ensimmäisen lapsen kohdalla supistukset todella herkästi ja supistusten alusta menikin 14 tuntia niin neiti syntyi.... mutta sitten toisen lapsen kohdalla tunsin ensimmäiset supistukset n.1 h 45 min ennen kuin poika päätti syöksyä maailmaan oikein vauhdilla... joten hiukka jännittää nyt tän kolmannen kohdalla et mahdanko ehtiä edes sairaalaan asti. Tosin voihan hyvinkin olla mahdollista että tulee pitkäkin synnytys vaikka edellinen oli syöksy.
mulla on ollu aivan hirveen paha mieli tässä pari päivää, mies lähti kävelee enkä tiedä tuleeko takaisin, joudun luultavimmin ottamaan lapset mukaan sairaalaan kun synnytys alkaa mulla kun ei oikein ole minkäänlaista tukiverkkoa ympärillä... eipä tässä voi oikeastaan ku itkeä ja miettiä että mitenhän sitä pärjätään... laskettuun aikaan on vielä 11 päivää, tänään tosin mulla on neuvolalääkäri ja katsotaan jos saisin käynnitysajan kun edellinen oli syöksysynnytys... ei oikein nyt jaksa edes iloita uudesta ihanasta ihmeellisestä elämästä kun meidän perheen elämä heitti tollaisen täysvoltin... anteeks purkaus, mutta eipä ole muitakaan kelle tästä kertoa.
 
Vilttis82:hug: eipä osaa mitään sanoa muuta kun että miehet ne sitten osaa hoitaa hommansa hyvin:| Jaksamista:hug:

Täälä ei mitään uutta vielekään, toiveet on niin korkealla että josko nyt jo tulis La huomenna. Mutta ei merkkiäkään. Jos ei sitten lasketa selkäsärkyä ja noita liitoskipuja joita ne kai on. Kun nousee istumasta seisomaan niin ei meinaa ylös päästä kun alavatsaa kirisää niin ja vihloo. Tälläset huonot olot on niin uutta kun esikoisesta ei ollut mitään. Ja pinna on hirmu kireällä, kaikki vaan ottaa niin päähän oli asia mikä tahansa. Jopa nukkumaan meno eilen illalla *itutti niin että voi... On pää varmaan lahoamassa totaalisesti! Ja sekin että ei meinaa mennä jakeluun edelleenkään että tulija on todennäköisesti poika. En ymmärrä itsekkään että mikä tässä nyt on niin ongelma! Varmaan tosiaan jotain jakomielitautia pukkaa..

Sekopäissään, Taikamyrsky 39+5
 
Onnea limee!! :flower: :heart:

Ja vilttikselle jaksuja :hug: Toivottavasti asiat jotenkin selkiintyisi.

Mä nukuin viimeyönä vaan jotain tunnin pätkiä..Tuntuu olevan taas kaikki maailman murheet niskassa : / ukkeli soitti töistä aamulla ja kysy vointia.Sovittiin et jutellaan kun tulee töistä. En mä tie,onkohan se normaalia että vituttaa ja itkettää näin loppusuoralla?!? Teenköhän mä vaan kärpäsestä härkäsen..noh,toivotaan et illalla selvii asiat ja mäkin saan nauttia loppuraskaudesta hyvin mielin =)

Taikamyrsyllä ollut eilen illalla vähän samat fiilikset..Mä otin tyynyn ja peiton kainaloon ja läksin sohvalle nukkumaan kiukunpuuskassani! :kieh:

Nyt on lakupussi melkein tyhjennetty joten tarttis varmaan mennä imuroimaan..tai jotain :)

MUKSU 40+1
 
Onnea Limeee ja muut vauvan saaneet!

Nallu
Täällä on yksi, jolle on povattu isoa lasta jo heti raskaustestin jälkeen.. Syynä isokokoinen esikoinen.
Näillä meidän viikoilla aletaan luultavimmin miettiä käynnistystä, jos painoarvio lähenee "huippua".
Joissain sairaaloissa otetaan myös lantionkuva, jotta tiedetään mahtuuko vauva tulemaan maailmaan alakautta.

perlagelle tsemppiä keskiviikon sektioon! Nappula taisi myös olla menossa sektioon tällä viikolla? Tsemppiä myös sinulle!


Facebook-ryhmää ylläpitää Lara-- sekä pikkuprinssi

vilttis82
:hug: perhetilanteesi vuoksi. Kuulostaa kurjalta tällaisessa tilanteessa, jossa pitäisi olla onnellisimmillaan ja nauttia. Paljon voimia!
Toivottavasti neuvolassa tulee edes jonkilaista positiivista!

Taikamyrsky

Eihän sitä ikinä tiedä koska lähtö tulee ;)
Selkäsärky voi aina olla hyvä merkki..

Oi, toivoisin itsekin nopeaa kotiutumista sairaalasta!

Bubbeli 37+4
 
Muksu ja muut "kiukuttelijat"
täällä on myös yksi, joka vetää herneet nenään kaikesta! Mies eilenkin ihmetteli mitä paiskoin tavaroita. Sen jälkeen ottaa päähän vielä enempi, kun toinen ei edes ymmärrä :D
Yhtenä yönä olin raivona miehelle, kun yritin kääntyä sängyssä ja olin ihan jumissa ja kääntyminen oli hankalaa. Meinasin potkasta miestäni, kun hän vain nukkui rauhallisesti, mikä sika :LOL:
Mies saa meillä siis kärsiä..

Osaatteko muuten sanoa, että mistä saisi turvakaukaloon sellaisen lämpöpussin ja mihin hintaan?
 
vilttis Voimia raskaaseen tilanteeseen:hug:

bubbeli Mulle on puhuttu käynnistämisestä, mutta varmaksi ei olla luvattu. Siksi halusinkin tietää toisten kokemuksia, että onko mitään toivoa päästä käynnistykseen. Pelottaa että antavat vauvan kasvaa loppuun asti..

Neuvolakuulumisia tältä päivältä (rv 37+2) :

Painon muutos/vko: +1.244kg (ja mullako turvotusta?)
Turvotus: +
RR: 120/82
Prot: + - kuulemma ei ihan yhdellä plussalla
Gluk: -
Hemoglobiini: 124
Sf-mitta: 36cm (enää 1cm yläkäyrän yläpuolella!)
Tarjonta: RT
Sydämen syke: 140
Liikkeet: ++

Tuota painoa on kyllä tullut kovaa vauhtia tässä lopussa, olo onkin yhtä paisunut kuin pullataikina. Yhteensä painoa on tullut n.10kiloa. Neuvolassa vaaka näyttää puoli kiloa enemmän kuin kotona.
 
Tänne ei nyt kuulu muuta kuin ihan järkyttävä räkätauti!!! pitikin sattua koko syksyn välttynyt vaikka miehellä ollut jo vaikka kuinka monta, mutta nyt iski. Pää vaan humiseen ja tuntuu että koko naamaa särkee kun niin paljon painetta päässä :( Ei ole kivaa!

Bubbeli taitaapi ainkin babyidea ja vekaravintti myydä netissä noita fleece pusseja, maksavat sen päälle 30e. Meillä tuollainen odottamassa ja näyttää kyllä tosi kätevältä. (noita oli kyll huuto.net:ssäkin aika monta myynnissä)

Kipeä ryöminkäinen ja vähän rauhallisempi pyöriäinen 35+6
 
Toivottavasti vilttissaat jotain selkoa tilanteeseesi. Voisko neuvolasta kysellä ratkaisua siihen että ei lapsia sairaalaan tarvis ottaa?

bubbeli me ostettiin Eisbärchen merkkinen fleece-pussi. Olisko maksanut noin 30 euroa. Ne niiden untuvapussit on isompia mutta toi fleece mene justiinsa sopivasti kaukaloon.

Täällä kanssa välillä kiukuttaa kaikki tyhmät asiat ilman mitään syytä.. Kai se kuuluu asiaan.

Nukkuminen alkaa olla tosi hankalaa. Joutuu yöllä ottamaan lisää särkylääkettä että pystyy makaamaan. Aamuyöstä viimeistään alkaa särkeä vatsalihasta, kylkiä ja selkää. Ah.. Pitäis varmaan lisätä tyynyjen määrää ja kokeilla jotain uutta. Voi että mä odotan että pääsee makaamaan selällään! Ja mahallaan!!

Sofiia 36+6
 
Nallu
Kuulostaa jo aika isolta tuo painoarvio, minun korvaani! Itelle tehtiin painoarvio , 36+0 3300g, 37+0 3400g (tuo ei ole siis oikea kasvutahti, mutta arviot heittelehtivät).
Ja synnytyksen ei anneta mennä yli lasketunajan. Varmaan tuossa sinun seuraavalla käynnillä tarkentuu mitä meinaavat tehdä. Tässä vaiheessa raskautta vauva saattaa kasvaa jopa 200-500g/vko.

ryöminkäinen ja sofiia
Kiitos vinkeistä! Lähdenkin tästä nettishoppailuille!

Paranemisia ryöminkäinen sinne!

Bubbeli 37+4
 
Onnea Limeelle!!

Nallu, tännekin ollaan lupailtu isoa vauvaa, ei kyllä mitään noihin sun painoarvioihin verrattuna. Mutta mulla oli siis 38+0 painoarvio 3500-3700g, sain uuden poliajan lasketulle, ja ainenki se lääkäri lupaili ettei päästetä yli 4kg, eli käynnistys luvassa siinä vaiheessa kun arvio alkaa olla sen verra.. Mulla näin ku esikoine oli reilu 4kg ja käynnistettiin sen koon taki (toki vasta 41+4) kun lääkäri ihan vaan kädellä kokeilemalla arveli ettei paljoa isompi mahdu tulemaan.

MissHappy rv 39+0
 

Yhteistyössä