~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Täällä kans hiukan jännittä, ku oireita ei pahemmin ole. Mutta toisaalta mennäänkin vasta 4+1 tai jtn. Yhden keskenmenon kokeneena kuitenkin pelko kolkuttaa takaraivossa. Pitäs tässä malttaa 3vko niin vois käydä varhaisultrassa.

Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saanneille :hug: ja Voimia kaikille jotka vielä joutunee odottamaan tilanteen selviämistä :heart:
 
Ei pahan olon puuttuminen ole mikään huono asia välttämättä. Neuvolassa kun oon töissä niin yllättävän suurella osalla naisista ei ole lainkaan pahoinvointia, ainakaan oksentelua. Tuntuu vain, että on luotu myytti raskauspahoinvoinnista, joka kohtaisi kaikkia. Vaikka tosiaan näin ei ole. Eihän synnytyksessäkään läheskään kaikki huuda niin kuin leffoissa
:D

Mä nukuin huonosti taas, yöllä herään vessaan klo 3:n maissa ja sit herään uudestaan vessaan 3-3,5h päästä. Yhtenä yönä nukuin pidemmän pätkän tässä. Vaikka nukuttaa, en saa unta ja viime yönä olin hereillä varmaan lähemmäs tunnin. Väsymystä lukuunottamatta olo on hyvä, välillä pystyynnoustessa huimaa. Nälkä on mieletön ja vatsa toimii tavallista useammin.

Ella 4+2
 
Minnäi, kiva kun seurasit mua tänne kuumeilupuolelta :heart:
Mulla on varhaisultra 15.3. rv 7+0.

lisäys vielä, luin vanhasta odotuspäiväkirjastani että rv 6+ alkoi yökkäilyt ja välillä tuli oksennus aamuisin. Yökkäilyt liittyivät lähinnä hajuihin, moni asia yökötti. Ajattelenkin, jos saisin nyt ainakin pari viikkoa olla yökkimättä niin olisi hyvä. Mun on tosi vaikea olla töissä jos aamuisin laatta lentää..
 
Emily isot pahoittelut :hug: ja muillekkin surun kohdanneille.

Sukupuolenselvittämisestä; luulen et halutaan tietää se jos se vaan näkyy, en sit tiedä tulisko sitä miten kerrottua, ehkä varmaan vanhemmille ja siskoille, mut ei varmaan kaikille tutuille, en vielä tiedä.

Mulla pahaolo on lisääntynyt :x toisaalta hyvä että on oireita, mut ei tää kivaa ole kun tuntuu et ei oikein jaksas keskittyykkään mihinkään. Pitäs tänään varmaan noita neuvola-aikojakin soitella. Täällä etelä-suomessa kun asustellaan, niin heti pitää päättää synnytyssairaala, kauheen vaikeeta jotenkin.

Mukavaa talvipäivää kaikille! Tää oli just tos 1,5h lumitöissä ;)

Danuli rv 6+2
 
Uskaltaisinkohan miekin jo tänne...jos vaan huolitte :)

Plussatestin tein viime viikon torstaina ja sen jälkeen tunteet on vaihdellu silkasta riemusta pelkoon, että mitä tässä vielä käy. Olo on aika clueless..

Esikko olisi siis tulossa vihdoin noin puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Tuossa joulun alla huomasin kauhukseni, että mullahan on lyhyehkö luteaalivaihe, vain noin 9-11 päivää. Tästä ahdistuneena sitten varasin ajan lääkäriin, joka oli tässä helmikuun alussa ja sain onneksi sieltä ihan hyviä uutisia. Mitään vikaa musta ei onneksi löytynyt ja ultrassa näkyi iso folli, joka kuulema gynen mukaan puhkeaisi noin 6h sisällä käynnistä. Lugesteron reseptin sain myös mukaan, jotka sitten aloitin muutama päivä oviksen jälkeen, ja kappas, täällä sitä nyt ollaan paria viikkoa myöhemmin :D

Itse olen 23-vuotias kieltenopiskelija Turun seudulta ja miehen kanssa ollaan asusteltu täällä jo hyvän aikaa. LA olisi tuosta hedelmöitysajankohdasta laskettuna 28.10 ja paikkana TYKS.

Jotenkin tässä kun mulla on ollut tää vajaa viikko aikaa ajatella tätä asiaa, niin koko ajan vahvistuu se tunne, että oon ihan avuton enkä tiedä mistään mitään. Mulla ei täällä ole samassa tilanteessa olevia ystäviä, joilta voisin kysyä ja neuvolaankaan en ole vielä soittanut. Ja itse asiassa mua hävettää tunnustaa, että mua jopa vähän pelottaa soittaa sinne neuvolaan, kun en tiedä mitä sanoisin :ashamed: Toisaalta olisi varmaan hyvä soittaa sinne neuvolaan, kun mun pää on niin täynnä kaikkia kysymyksiä..

Huomasin, että olitte täällä puhuneet liikunnasta. Mitä mieltä olette lentopallosta? Itse oon sitä pelannut koko pienen ikäni ja nyt sitten pelottaa, että jospa se onkin liian riskialtista. Kysymys on siis ei ole mistään läpsyttely-pelistä, vaan ihan kunnolla joutuu laittamaan itsensä likoon. Itse rakastan nopeatempoista liikuntaa ja oon hyvin fyysinen pelaaja, eli lattialle tulee syöksyttyä tämän tästä..mietin siis, että olenkohan nyt vaaraksi itselleni.. Kauhunsekaisin tuntein mietin jo myös seuraavaa viikkoa, kun ollaan lähdössä Lappiin mun vanhempien kanssa hiihtämään ja aikaisemmin oon hiihdellyt siellä, siis luisteluhiihdellyt, tunturia ympäri, että mitenkäs se nyt onnistuu. Siis tiedän, että ladulla sais hiihtää ihan huoletta, mutta en kyllä edes omista murtsikkasuksia.. :/

Huh, sainpas taas aikamoisen romaanin aikaiseksi :) Toivottavasti edes joku jaksaa lukea.

Lavelyn rv 4+6
 
Ella, Mä olin kyllä tämmöinen yllätysseuraaja :D olin ihan saletti et menkat alkaa.. Mut totta kai upeeta et näin kävi.
Voi, sä oot jo varannu ultra ajan..mä aattelin vielä odotella hetken ja sitten varailla..
Ei mullakaa muuten noiden oireiden puuttuminen niin jännittäis mutta ku muissa raskauksissa ne on olleet aika voimakkaita. Mut sitä en kyllä muista että onko ne alkaneet myöskään näin aikaseen vaikko myöhemmin.. niitä odotellessa... :whistle: tokis huippua ois jos hiukan vähemmällä pääsis kuin aikasemmin :saint:
 
Lavelyn itse lentopallon pelaajana olen jättänyt pelit pois, sillä teen mielelläni tiikereitä pelissä ja en varmasti muista pelin tiimellyksessä varoa mahaa....aivan varmasti mahalle se ainakin liian kova lyönti...Kannattaa miettiä tarkkaan....pahoitteluni huonojen tulosten saannista niitä saanneille :hug:
 
pahoittelut surun kohdanneille :hug:
joku kirjoitti et yöllä ei saa unta, no täällä on sama homma, yöllä herään ja en millään meinaa saada unta uudelleen. saatan tunninkin pyöriä sängyssä, muistan kyllä et muistakin raskauksista oli ihan sama homma :snotty:
Täällä iski flunssa päälle ihan rytinällä :snotty: :kieh: pää on ihan täynnä räkkää ja keuhkoputki on ihan tulessa. kävin äsken tekeen lumityöt, huh huh et otti koville näin flunssasena. ja kun tuo meidän piha ei ole sieltä pienimmästä päästä |O

Aamulla soitin neuvolaan ja sain siirettyä neuvola ja ultra aikaa viikolla aikasemmaksi.eli se ois nyt sitte 10 pv, saa nähä mitä sitte löytyy :ashamed:
mut nyt panadoolia kehiin ja lepäilemään :snotty:
 
Huomenta!

Meillä täällä minä oon raskaana ja mies on toistaiseksi ainut, joka voi pahoin ja oksentelee. :) Täällä päin leviävä vatsatauti iski eilen meillekin. Ehkä mäkin pääsen kohta oksentamaan ekaa kertaa - tosin vatsataudista.

Vaikka ei olla suunnitellukaan vielä oikeesti mitään vauvan varalle, nimet on sellasia, mitä mietittiin yhdessä jo kauan ennen kun edes jätettiin ehkäsy pois. Sit, kun vauvaa alettiin yrittämään mä tein listat minun mielestä parhaista tyttöjen ja poikien nimistä. Listoilla on aika paljon erityylisiä vaihtoehtoja, joten eiköhän me löydetä sieltä lopulta molempia miellyttävä nimi.

Lavelyn, tervetuloa! Älä huoli, vaikka et paljoa mistään tietäisi, en tiedä minäkään tai varmaan moni muukaan ekakertalainen. Soita vaan rohkeasti sinne neuvolaan. Kyllä niidenkin luulis ymmärtävän meidän ekakertalaisten epävarmuutta. Ja voithan sä kysellä nyt kaikkee täälläkin! :)

Voimia joukosta poistuneille ja kaikille teille, joiden mieltä vaivaa pikkuisen kyytiläisen vointi!

Tatara, 8+4
 
Huomenta munkin puolesta.Tänään olis sitten neuvola,taas :D Just toissapäivänä oli..no ei kai kun esikolla on tänään oma neuvolansa,saas nähä onko siellä nyt se meidän "oikee" neuvolantäti kun toissapäivänä siel oli se sijainen.

Aamu alkanu täällä kiukulla,mikään ei oo tytöllä hyvin.Nyt tosin tää maidoton dieetti on tuottanut tulosta ja tyttö nukahtaa sänkyyn tosi hienosti ja jos herää yöllä niin nukahtaa muutamaan pepuntaputukseen,jes!Että mun puolesta saakin kiukutella näin vaik heti aamusta kun se että huutaa tuntitolkulla keskellä yötä |O

emily67 pahoitteluni tapahtuneesta :hug:
 
Grr.. nyt on pakko avautua tänne. Olen siis melko rauhallinen persoona muuten (ainakin olin ennen raskautta). On siis sanomattakin selvää että johtuu nyt hormooneista tää v***ttaminen! Siis pinna palaa paljon useammin kuin ennen. Eniten pännii kun mies ei tunnu tajuuvan että mun täytyy saada rähjätä ja se ei tajuu että johtuu hormooneista! Se alkaa rähjätä takas, VAIKKA sen pitäs rauhotella mua. En siis auo päätäni usein, mutta silloin kun ketutta, antais mun rähjätä rauhassa! Aukooko teidän ukot päätänne teille kun ootte huonolla tuulella??

Ilolintu ja toukka 6+5
 
En nyt ole kerennyt lukea kun täällä on esikoinen sairastellut oikein kunnolla. Eilen ei ollut enään kuin illalla tosi vähän lämpöä ja tänään ei ole ollut mitään. Viime yö nukuttiin vasta hyvin niin en ole päivisin jaksanut edes koneella käydä.. Lähdetään vielä tänään laivalle niin en kerkeä nytkään lukea kaikkea :/ Toivotaan että laivalla ei tulla enää uudestaa kipeäksi.

Mutta kaikki jotka oli huonoja uutisia kuullut :hug: :hug:

Nyt pakkailemaan!!

Pikku prinssi 6+4
 
mama-L: Missäs olet?? :)

Ilolintu: Aika usein mies tulee mukaan rähjäilyyn, mutta lopettaa ennen mua ja rauhottelee.... Mutta ei ne tunnu ymmärtävän, että on hormoneista kyse!

Täällä paha olo jatkuu jatkumistaan ja väsymys on älytöntä.
Unettomuus vaivaa myös täällä, yöllä heräilen millon vessaan ja muuten vaan... uni ei sen jälkeen tule ja saatan pyöriä tunteja.

Lara- ja nallekarkki rv9+1
 
Voi EMILY pahoittelut teidän perheelle :'(

Sukupuolen kysymisestä mä oon molemmista aimmista tiennyt kumpi tulee. Eka oli ihan selkeä poika ja toinen "en löisi palkkaani pantiksi, mutta tytöltä näyttää" ja tyttö tuli. Mun mielestä on kiva tietää kumpi tulee niin on jotenkin helpompi kerätä vaatteita yms. tavaraa vauvaa varten. Kysyn tästäkin varmasti kumpi tulee.

(.) mulla on tänään neuvola jonka piti siis olla aborttikeskustelu mut meenkin selvittään et miten mun lääkiykset hoidetaan nyt kun vauva päätettiin pitää ensijärkytyksen jälkeen. Mulla oli toissa päivänä ihan hirveen kipee alamaha ja sit vasemmalle puolelle sattui ja pääsin sit ylimääräsenä ultraan. Lääkäri sanoi ettei kohdun ulkopuolista voi sulkea täysin pois, MUTTA kohdussa näyttäisi olevan limakalvopaksuuntumaa juurio kuten viikkoihin nähden kuuluukin ja että vasemmalla tuntuva kipu ei tunnu olevan munasarjoissa. Odottelen nyt soittoa pissakokeen tuloksista että onko tulehdus ja tuntuu että on taas hiivatulehduskin alkamassa |O
Oon muutenkin joutunut toimimaan kun haen erityisäitiysraha hakemusta kun en todennäköisesti voi olla töissä koska siellä käsitellään paljon liuotinpohjaisia yms. aineita. Saa nähdä miten käy et meneekö ihan lauunnolla läpi vai pitääkö tehdä mittaukset työpaikalla.
Ultraaja sanoi että ensiviikolla näkyy sykekin varmasti jos vauvalla kaikki ok :)

Champion ja tirpunen 5+0
 
Heippa, jospas minäkin hipsisin tänne seuraanne eli neljättä odotellaan,lasketusta-ajasta ei vielä tietoa kun ei edellisen jäljeltä vielä kunnolla menkat alkaneet mutta varmaankin jossain loppupuolella kuuta. Uusi tulokas oli aivan täysi yllätys ja tunteet on mennykkin aivan laidasta laitaan, pelottanut että miten jaksaa neljän pienen kanssa eli siis meillä pojat reilu 4 vuotias, 2 vuotias ja pienimmäinen vasta 5kk, mutta eiköhän tästäkin selvitä =)
 
Ilolintu meillä mies aina välillä koittaa onneaan ja siihen se jääkin.Mulla palaa kiinni niin pahasti,että vissiin kattoo parhaaksi että tässä taloudessa on sillä hetkellä oltava ainakin yksi selväjärkinen! :kieh: Noi on niitä hormoneja,i feel you ja sit ku tuntuu että toinen on täys puupää kun ei sitä tajuu.MUTTA..onneksi ne menee ohi!huh..onneksi..

Heidi ja Muxu-kax rv. 8+4.
 
:hug: kaikille surun ja menetyksen keskelle joutuneille. Kovasti voimia!

Tervetuloa myös kaikille uusille ja onnea plussasta! :heart:

Eilen oli mulla se eka neuvola. Ihan mukava käynti oli kyllä. Poristiin ja otettiin multa verikokeita ja punnittiin, sekä mitattiin verenpaine ja hemoglobiini. Kaikki vaikutti olevan iha hyvin. Eka lääkäri aika mulla ois 22.3 ja siitä sitte 26.3 ois eka ultra. Oottavan aika on kyllä pitkä. Munkin laskettuaika nyt aikastui sillä päivällä, et 6.10 se nyt vielä ainakin on. :heart: Muutatko Mama-L sen tuonne listaan.
Mulla taas tämä pahoinvointi ylty. Kerkesinki jo iloitseen useemman päivän ku ei ollu huonoa oloa ja pysty syömäänkin normaalisti, niin eilen se sitten taas hyökkäs kimppuun ja tänään ei oo taas mikään pysyny sisällä, eikä kyllä nyt ees ne rannekkeet auta. :/

Sukupuolesta oli puhetta, niin kyllä mekin varmaan halutaan se tietää heti kun voi. Kärsimätön luonne ku oon, nii en malttais kyllä oottaa synnytykseen asti. :D

Mutta minäpä lähen takasi levähtämään, jos tämä olo tässä helpottais vähä ees...

HayLina ja Hippu 8+0 :heart: poks poks :)
 
ilolintu mä sain viimeks eilen aivan kauheat kilarit kun en illalla saanu koiratarhan ovea kiinni ja huusin pää punasena miehelle siitä. Ihme kyllä ei alkanu inistä mitään vaan meni korjaamaan sen oven noin klo 22 ja risat :snotty: tietää kyllä mistä nämä johtuu ja yleensä sulkee suunsa vaan, joskus sanoo takas jotain. ei, luojan kiitos, ole alkanu kauheaa mekkalaa nostaa mun hormonimyrkytysten takia ;) Ei siis aivan toivoton tapaus, kai.

Ihmettelen minne mulla on pahoinvointi ts. kuvotus kadonnut... Ainoa "oikea oire" tuntuu olevan erittäin aristava rintavarustus. Ei tarvi kun hipasta ni aiiiiihhhh. Tilasin jo isännältä peltiset tms rintsikat, voisi töissä varmaan hitsata mulle ;)

Onpa nätti ilma ulkona. Saiskohan aikaan että lähtis pihalle? Laiskistunu aivan sairaasti eikä nää pakkaset ja jatkuva lumentulo ainakaan näytä reipastavan mua lainkaan...

Blääh. Taas oma napa näkyy olevan kaikista lähimpänä, sorppa siitä :ashamed:


Höplömmöö ja viikot 6+2 kaiketi
 
Mekin voisimme mukaan liittyä :)
Elikkä siis toinen tulossa (minulle, eka miehelleni). LA ois 12.10.... Ite oon 25v ja mies 24v :)
Tää on ainakin nyt aivan erilainen rakaus kun tuo eka. Vähän olen jopa kauhuissani... Ekasta ei ollu oireen oiretta.. Nyt oon kamalan väsyny ja alavatsan vihlasut ilmottaa kyllä joka päivä että jotain tapahtuu.. Tämä raskaus on meillä 4kk yrityksen tulos :) Toivottavasti kaikki menee hyvin :) Itselle jäi kiloja tuosta ekasta raskaudesta, niin on nyt ylipainoa jonkun verran.. Se hieman jännittää myös. Yritän syödä järkevästi, mikä on vaikeeta kun on nälkä koko ajan :LOL: Isosiskoksi on siis tuloss 2v2kk vanha neiti :)
 
emily67: pahoittelut, kyllä tässä niin surku tulee kun näitä lukee :'(

Muillekin, jotka kamppailevat epämääräisten oireiden/vuotojen kanssa paljon voimia, toivotaan parasta :hug:

Ilolintu: me ei miehen kanssa nyt hirveesti riidellä eikä huudeta, mutta mua ärsyttää miehessä se, että se ei ymmärrä kuinka voi tää väsymys olla niin kokonaisvaltaista. En oo jaksanut oikeen pitää huolta kodista niin kuin ennen ja se kun tota miestä niin ärsyttää. Mä oon sille ihan suoraan sanonut, etten jaksa! Ja se nyt on vaan niin :LOL: En siltin usko, että se pahaa tarkoittaa ja ei ole siis mulle mitenkään pahasti siitä huomauttanut että on vähän hommat jäänyt kesken. Jotenkin tuntuu, että miehet ei vaan ymmärrä näitä juttuja... :D

Rinnoissa kovat aristavat kivut jo näin alussa tarkoittais poikavauvaa. Ja meillehän on tulossa tyttövauva, kun mun rinnoissa ei oo kertakaikkiaan mitään tuntemuksia! =)

Onnittelut myös kaikille ketkä ultrassa kuulleet sydänäänet :heart: :heart: :heart:

Ja tervetuloa uusille! :flower:

Jollekin piti lentopallosta sanoa, että en kyllä itse uskaltaisi, jos tosiaan oikeen kovasti/tosissaan pelaa, vaikka toi "vaavi" niin pieni onkin mutta jos oikeen lattialle mätkähtelee niin ei kait kovin hyvääkään tee :LOL: Mut jos rauhallisesti pystyy pelaamaan niin miksei...

Lilein + Piipiäinen 7+2
 
Kaikille menetyksen kokeneille :hug:

tänään oli neuvolan varhaisultra ja kaikki oli ok. Laskettuaika muuttui mullakin sen päivän, eli on nyt 8.10.
Saikkua sain ensi viikon loppuun, sen verran on huono-olo ja karmea väsymys. Ihana ajatus ettei tarvitse viikkoon tehdä mitään. Laitan isommat lapset päiväkotiin ja lepään itse :)
 
Täällä :wave: Kerhokuvatkin näkyy nyt !

Niin paska päivä suoraan sanottuna että mä en nyt jaksa vaan mitään... Ei liity tähän raskauteen vaan ihan taas mun aina niin aurinkoisiin sukulaisiin jotka ei ymmärrä käsitettä uusperhe. Niin ja sit siihen vielä siihen vuoden aurinkoisin-palkinnonsaajaan eli miehen ex-vaimoon jonka käytöstä oon nyt niinku tätä myöten täynnä.

Mut ei enempää tästä aiheesta... Päivittelen listan.
 
Sanoinkin tossa eräänä ehtoona miehelle, että jos tuolla joku on, niin se on varmaan poika. Kun ei tosiaan tee sitä makeaa mieli, ja jotain muitakin vertailukohtia olin keksivinäni edellisiin kertoihin kun vertasin.

No, sepä nähdään joskus sitten =) Missähän täällä Kanta-Hämeessä voisi/kannattaisi käydä 4D-ultrassa tms sitten kun se on ajankohtaista? Ja kuin hunajaa&mansikoita se maksaa?
 

Yhteistyössä