~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Mua alko nyt vähän ärsyttämään, että täällä neuvola aikas myöhään :/ Miksiköhän...Nyt jos sitten joudun loppuviikosta käymään hakemassa sitä saikkua, niin tuntuu jotenki tollolta ku en oo käyny ees sitä ekaa käyntiä, mut oon jo vinkumassa sairaslomaa :ashamed:

Sukupuolen selvityksestä, halutaan tietää, meidän kunta ostaa molemmat ultrat Suomen terveystalolta, jossa ultrat tehdään 4d-ultrina ja kuulemma dvd:n saa mukaan!

Mies on suhtautunu raskauteen varovaisen ilosesti. Pienin askelin täälläkin mennään eteenpäin, ei ole kertonut vielä omalle perheelleen edes. Juttelee ja silittelee masua päivittäin :heart:
 
Kiitos kaikille :hug: :sta.

Ultrassa varmistettiin että kohdussa ei enää ollut meidän pikkuista. Kamala olo, raukka on mennyt vessanpöntöstä alas vuodon mukana...

Minut saa siis merkitä listassa niihin jotka menettivät pienensä. Surun määrä on sen verran valtava että pysyn varmaan kokonaan pois palstalta, vaikea ajatella raskautta ja sitä mitä olisi ollut.

Voimia ja tarrasukkia kaikille!!
 
Hei!

Olen tuolta lapset 0-2v puolelta ja lueskellut teidän alku huumaanne täällä silloin tällöin. Vuosi sitten samaan aikaan minäkin täällä odottelin nyt 5kk pikkukakkos tyttöämme lokakuisissa -09-, mutta tyttö päätti ottaa varaslähdön rv39+2 josta olin vallan kummissani esikoisen mentyä 2vk yliajalle =)

mannalle tahdon välittää suuret osanottoni menetyksestä :hug:

Sen enempää sekaantumatta juttuihinne, jotten vallan repsahda taas kuumeilemaan (se taitaa olla minulla kroonista :D ), toivotan teille odottaville hyvää odotusta. :flower:
 
manna-lle pahoittelut. :hug: Ei tässä sanat riitä. Tiedän, miltä tuntuu katsoa vessanpönttöön ja itkeä suuren odotuksen ja haaveilun jälkeen. Toivottavasti pääsette pian yrittämään uudestaan ja teillä tärppäisi yhtä pian kuin meilläkin km:n jälkeen eli heti seuraavasta.
 
:hug: :hug: :hug: :hug: halaukset kaikille! Otan osaa kaikille jotka ovat menettäneet pikkuisensa. Tiedän miltä se tuntuu koska 11/09 menetin omani.

Tänään oli eka neuvola. Ihan mukavan oloineinen neuvolan tätsy. Vaikka jännitin kovasti sinne mennä. Nyt pitäis päättää ens keskiviikkoon mennessä osallistutaanko siihen mikä se oli joku riski juttu tutkimus. 2 ultraa maksaa meillä kunta. eka on 10-12 viikoilla ja toinen 26-? itse sai vähän vaikuttaa siihen millä viikoilla ne otetaan. Kovasti tekis mieli mennä lisä utraa jonnekkin kun kuitenkin keskenmeno viel tuoreessa muistissa. Neuvolassa neuvottii syömää d-vitamiinia ja muuten vain moni puolista ruokaa. Hb oli matalalla mutta ehkä se kun ottaa taas tuota rautajuomaa niin ala siittä nousta vähä.

Nyt lepäämään kun ihana migreeni on palannut elämääni. AARGHT!!! :kieh:

auroora ja nuppunen 8+4 ( LA ne sai tänää 30.9.2010, mut haluan olla täällä silti teidän seurassa)
 
nyt jollain tasolla itseä järkyttää: ainoa himo mitä tullu, on SALAATTEIHIN!!! Suklaa ym makea lähinnä tuntuu vastenmieliseltä... Outoa. No, näähän on muuttuvia asioita, voihan olla että jo huomenna oon hakemassa muovikassillista suklaata kaupasta ;)

isot halit kaikille jotka saaneet huonoja uutisia :hug:


höplömmöö 6 tasan jos laskin oikein
 
Manna :hug: :hug: :hug: ei oikein löydy sanoja kuvaamaan! Voin kuvitella miten pahamieli sulla nyt on, kaiken sen odottamisen ilon jälkeen. Toivotaan että suru helpottaa jossain vaiheessa ja sitten kun aika on valmis, niin ehkä voisi olla uuden raskauden aikakin.

Auroora mukavaa että neuvolassa meni kaikki ok. Pahoittelut sullekkin keskenmenosta, toivotaan että tällä kerralla odotus päättyy pieneen nyyttiin. Itse menen huomenna varhaisvarhaisultraan ja varmaan ehkä viel varhaisultraan jos huominen antaa toivoa masuasukista. Meilläkin kunta kustantaa 2 ultraa, vissiin rv 12 ja 20. Itsellä yksi varhainen km takana ja sairastettu klamydia, joten pelottaa et pikkunen ei oo päässy kohtuun asti vaan jäänyt putkeen kiinni. Tosin mul toi inha tauti ollut kerran, gyne sano et saa olla tosi huono tuuri jos kerrasta vetää putket tukkoon, mut saa nyt nähdä!

Onnea Ellalle plussasta ja tervetuloa pinoon!

Haylina tsemppiä huomiseen neuvolaan, toivotavasti kaikki menee hyvin!

Danuli rv 5+4
 
iltoja :wave:
mulla alko viime yöllä toi ylämahan kipu joka on sitte puolikuun muotoisesti kippee alamahaan asti. pelkään et on kohdunulkopuolinen. mitään vuotoja ei toistaseksi ole, kun toi kipu joka on viime yöstä ollut. no täytyy tässä seurailla tilannetta, sillä en halua ainakaan päivystykseen (arvauskeskuksen) lähteä sillä siellä palvelu on mitä on :kieh:
niin ja nyt tosiaan vasta ultra 9 viikolla |O ennen olen saanut sen just keskenmenojen takia vkolle 7. kunta varmaan taas säästää :snotty:
tervetuloa uudet ja pahoittelut joita suru on kohdannut :hug:
mä lähen nyt lämpimän peiton alle, väsymystä pukkaa... :wave:
 
Vitskuista, just tänään kävin ostamassa Multivitaa, siinä enemmän foolihappoa ja isompi purkki ja 1 tabletti/pvä. Kalkkia siinä ei ole, mutta sitä saan muutenkin. Rautaa oli myös tuossa. Uskon kyllä, että vitskuja on hyvä syödä, varsinkin näin talvisaikaan ja sen foolihapon takia. Mutta tottakai ravinnosta se olisi parhain saada.

Sukupuolesta, luultavasti otetaan selville. Esikoisesta ei otettu mut toisesta kyllä. Tai ei saatu silloin kovin hyvää vastausta, kun pikkuinen oli niin kippurassa, mutta veikkaukset osuivat oikeaan. Olen niin kova ostelemaan vaatteita lapsille ym, niin onhan se kiva saada tietää. Mutta tosi jännää on pitää se sukupuoli salassakin, puolensa kummassakin =)

Mannalle halauksia! Olen niin pahoillani!

Mintukas 4+4

 
Aaah, täällä rauha maassa ja lapsoset nukkumassa! Tai ainakin toinen, ja toinen koittaa nukahtaa :D On ne niin söpöjä :heart: :heart:

Miehestä: se on kyllä tyypillinen suomalainen mies (tai en tiedä millaisia ne nykyään on, mutta tuo -70 luvulla syntynyt) ei puhu tunteistaan mitenkään hirveesti. Mutta kyllä mä tiedän, että se välittää! Ja varmaan odottaa vauvaa tulevaksi, nyt tämän viikonlopun "kriisin" jälkeen kannusti kovasti uskomaan, että kaikki on hyvin kun minä jo meinasin luovuttaa. Sitten sillä on näitä hauskoja uskomuksia, on jo muutaman kerran tän lyhyen raskausajan aikana kieltänyt mua nostamasta mitään tai kehottanut syömään (kun ei yhtään tekisi mieli). Oi että, on sekin niin söpö :heart:

Sukupuolesta: oon aina halunnut tietää, että kyllä varmaan nytkin. Mulla on itsekkäät syyt, huoneen sisustus ja muut ostokset. Oishan se kyllä hienoa saada tietää vasta synnytyssalissa, mutta en usko että maltan odottaa. :D

Heh, oon jo nimiäkin miettinyt . Ei oo varmaan ketään muu näin pitkällä...

Vitamiineista: neuvolasta on aina suositeltu käyttämään + oon itse huomannut, että kynnet menee huonoon happeen mulla raskauden aikana jos en syö lisää mitään. Rautaa oon yleensä saanut loppuraskaudessa, viimeksi taisi täti mitata niinkin alhaisen kuin 83 hemppa, mutta kyllä mä ihan pystyssä pysyin. Heikun kanssa oon samaa mieltä siitä, että kauheen ristiriitaista tietoa liikkuu nykyään asioista. Tänäänkin mtv3 sivuilla joku, että voi ja makkara terveellistä, kuten muutkin eläinrasvat. Sitten kaikki nää possuflunssat ja muut ei oikeen lisännytkään mun luottamusta joihinkin tahoihin. Mut neuvolasta saatuihin tietoihin oon kyllä vielä ollut ihan tyytyväinen. Pitäis olla joku ravitsemusalan ammattilainen ja ottais näistä asioista selvää.

Kiva kun kaikilla on ollut hyviä neuvola kokemuksia, se on kiva kun kemiat pelaa tädin kanssa, niin menee mielellään juttelemaan ja on helppo kertoa asioista. Mun neuvolatäti on tosi rempsee ja nuorekas, ei mikään vouhkaaja kyllä...

Duffylla onkin hienoa, kun kunta noin "törsää" ja saa noin hienot ultrat! Mäkin muutan sinne... Meillä kun ultrat on tuolla samassa neuvolassa, ja tuskin on mitään 4D näyttääkään, murrrr...

mama-L: ei tartte muutta LA. Odottaa siihen ekaan "kunnon" ultraan. Vaikka uskon kyllä, että menee eteenpäin, mut ootetaan nyt sinne =)

manna: voimia sinne. Kyllä tohon on vaikee oikeen mitään sanoa, toivottaa vaan onnea jatkossa. :'(

Jaksuja kaikille, palaillaan :wave:

Lilein + piipiäinen 7+0
 
Manna- Olen todella pahoillani tapahtuneesta.

Tulin just töistä kotia. Vuoto lisääntynyt. Aattelin että odotan kuiten siihen 4.3. ultraan, jolloin ainaki näkee onko kohtu täysin tyhjentynyt & tietää koska voi aloittaa uuden yrityksen.

Onnittelut teille kaikille, jotka olette saaneet hyviä uutisia :) Minä pidän peukkuja teille kaikille :)

Wendy79
 
Moi!

Lilein ihana kuulla että kaikki hyvin!!! Samoin Lara-, oli mukava lukea ultra kuulumiset, samoin ihanaa Menhit, että ultrassa kaikki hyvin!

Jaksamista sulle Wendy, toivotaan että kaikki hyvin!

Me käytiin tosiaan tänään kanssa ultrassa!!!!!! Ja siellä se köllötteli pikkuinen ja sydän sykki kunnolla, kuultiin äänikin :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Oli ihana nähdä se omin silmin. Mun laskemat viikot hedelmöityksestä piti paikkaansa eli tällä hetkellä tasan se 7+3... Pituutta oli nyt 1.18cm :D Ainoo pieni murhe oli se että mun virtsarakko ei tyhjentynyt kunnolla joten joudun menee huomenna katetroitavaksi tk:seen residuaali virtsan katsomista varten... :( Olen joutunut ravaamaan vessassa pissalla koko ajan ja aina vain pieni määrä tulee mutta luulin että se on jotain näitä raskausjuttuja kun silloin aineenvaihdunta kiihtyy yms. mut se lääkäri sanoi että mulla näyttäis olevan "ylivuoto" rakko... sanoi että tyypillistä raskauden aikana, siitä ei ole haittaa raskaudelle mutta raskaus vaikeuttaa sitä.... puuh.. mitenköhän mä taas mun pomolle selitän että taas pitää käydä terveysasemalla... se ei ole ollut kauhean ymmärtäväinen mun aikaisempiin menoihin kun meillä työvoima pula.. en haluais vielä kertoo sille raskaudesta.. no eihän se sille oikeestaan kuulu miksi tk:seen menen...

Mut ihanaa oli tietää et vauvalla kaikki hyvin!! Se lääkäri sanoi että toki km mahdollisuus on suuri 12 viikoille asti mutta sydämen syke jotenkin vähän pienentää sitä riskiä (tais joku muukin täällä siitä puhua...) No mut hyvä että nyt kaikki hyvin.. olinkin miettinyt kun mulla ei ole mitään oksentelua vain pientä pahoinvointia kun en ole syönyt mut ehkä se oksentelu on vasta edessäpäin...

T. Kultasiipi + Pikuruinen :heart: 7+3

 
Tervehdys... kovasti on tullu tekstiä sitten viime lukeman, sivulle 32 asti pääsin vasta :whistle:

:hug: kaikille sitä tarvitseville.

En nyt muista kenen kirjoitusta luin, että ehdottomasti Vammalaan synnyttämään eikä missään nimessä taysiin... olis kiva kuulla minkä takia?... Itsellä kaks aikasempaa synnytystä taysissa eikä kyllä valittamista ja nyt olis muuton jälkeen ilmeisesti mahdollisuus valita tays tai vammala... Molempiin taitaa tulla aikalailla sama ajomatka, kai...
Synnytys ei sinäänsä pelota, tosi hyvät kokemukset molemmista. Mä vaan jännitän sitä kestoa... ensimmäinen kesti 3h30min, toinen 12h... ja jotenkin jäi takaraivoon toi ekan synnytyksen jälkeen sanottu että tulee nopeempaa seuraavat. Tosin näinhän se ei viimeks mennyt, mutta entäs nyt.. aiemmin sairaalaan ollu se n.15 min ajomatka, nyt vähintään 30min.
Ammatiltani oon lähihoitaja, päihdepuolella töissä ja kolmivuorotyö. Saa nähdä kuinka yövuoroja jaksaa |O

Onnitteluja uusille tulijoille :flower: on tää mukavaa aikaa.

Oireita ei ihan kamalasti oo, pientä ällötystä sillon tällön. Tänään lääkkeitä jakaessa jotkut pillerit haisi ihan hirmusen pahalle :$ mahaa välillä vähän juilii ja nivusia särkee, näitä oli kakkosestakin. Jalat mulla on joka ilta ihan turvoksissa, tuttu oire tämäkin.

Nyt unille, että jaksaa aamulla herätä aamuvuoroon :wave:
 
Täältä :hug: kaikille sitä tarvitseville...
Täällä mietin miten voi olla tunteet näin vuorostoratamaisia vaikka yleensä olen tasaisuuden perikuva :ashamed: Lapsen synttärit oli tänään ja mies oli jo meidän lahjan antanu ennen kun ehdin töistä kotiin ja sitten pahoitin mieleni tietty...olisin halunnu olla näkemässä ja jakamassa ko. hetkeä ja sitten olen suunnitellut synttärijuhlia ja hip, mummo ilmoitti pitävänsä huomenna synttärit, on kutsunu jo naapurit jne lapsineen...ja kakkukin on...no, tarkotus lieneen hyvä mutta, mie pahoitin mieleni niin kovin..en ymmärrä itsekkään... :ashamed: MUmmolle en mitään sanonu mutta mies sitten sai kiukutteluna tuta nahoissaan mun pahan olon...ja syytä tai ei, laukas sitten puolustuksekseen että onneks sillä on yövuoro, pääsee musta sentään hetkeks eroon...ja taas valutettiin krokotiilin kyyneleitä..eipä mulla siihen enää ollu mitä sanoa...kurja oli ilta ja paha on mieli mennä nukkumaankin...huokaus..

pieniähän nää mun murheet on isompien rinnalla, mutta ihmetyttää tää tunneherkkyys ja ylireagointi...sitä kai se on...huomenna sitten töihin samalla hyvällä mielellä, ja jo päätin etten miehelle mitään viestiä enää laita...olkoot siellä töissänsä kun niin on hyvä. Ja tosiaan miehen biologisesta tytöstä kyse, ed. liitosta joten uusioperhe arkea tässä koetellaan rakentaa ja siksikin oisin kotona halunnu juhlia, ja lapsen mummi, siis miun anoppi vei ne kekkerit...kai se on mummin oikeus?? nyt mie täälläkin marisen turhasta... :headwall:

kai sitä vaan pitäs mennä suosiolla unta tavoittelemaan... :ashamed:
parempaa illan jatkoa kaikille ja oikein kauniita unia :wave:

Neila rv 5+2
 
Heips Kukkuu !

Täällä mahtava Spinning tunti takana ja jalat ihan maitohapoilla =)

Mites te muut LIIKKUJAT !! Onko etenkin alkuraskaudelle jotain rajoituksia? Mä en liikkunut yhtää esikoisesta ja nyt oon hurahtanu Zumbaan, Paceen, Pumppiin ja Spinninkiin..
Mitenköhän on, saankohan jatkaa hurahtaneisuuttani niin pitkään ku vaan kykenen, vai pitääkö varoa jotain tiettyjä liikkeitä jne?? Kertokaa, ken tietää!! Käyn 4-6krt vkossa ja tähtämimenä oli 0 raskauskiloa, ku niitä on riittävästi jo ennestäänkin =(

Vitamiineista, mä oon syöny jo pikkukakkosta haaveillessa MultiTabsin Raskaus multivitaa, ku sitä suositellaan myös raskautta suunnitteleville! Oon myös syönyt omega3 ja D-vitamiinia. Jatkan näitä kaikkia ihan raskauden aikanakin. Viime raskaudesta sain eka rautakuurin jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja söin ihan loppu raskauteen asti ja ylikin.. HB oli 83-113 välillä, ettei korkeella olleskaa! Toivottavasti nyt vois olla pitempään syömättä niitä kammotuksia...

Mun hyvä ystävä synnyttää parhaillaan. Se on vkoilla 36+4 ja tänään aamulla jääkiekkoo jännätes meni vedet =) Vähäkö mä oon täällä jännityksessä mukana ja odotan malttamattomana väliaikatietoja !! Ihanaa !! :heart:

Mua on alkanut jännittää myös hulluna se ens viikon ultra.. Ku siellähän periaattes vois olla myös kaksoset! Kuinkahan mahdollista se on? Clomifen kuurista kontrolliultrassa kaks johto follikkelia ja tästä siis moinen jännitys. Tietääkö joku?

Tänään on ollut ihan oloton päivä, ja ihan kivaki niin ni asia ei pyöri kokoaikaa mieles!!
Jännää, et sitä alkaa heti elämään pitkälle tulevaisuuteen ja listaamaan päässään kaikki tekemättömät hommat! Onneksi mulla on aikaa, ku oon ton esikoisen kans edelleen kotosalla ja aion pysyäkki !!

Lämmin osannotto kaikille pienokaisen menettäneille! Surullista... :hug:

Mä taidan lähtee nukkumaan...

Nati Nati, Pikku Voice 5+2
 
angel08 : Mä söin ennen esikoista clomeja, ja silloin lääkäri sanoi et noin 5% clomiraskauksista on kaksosia :) Nyt tämä raskaus tuli vähän yllättäenkin ja luomuna, mut ultrassa näkyi 2 sikiöpussia, toisessa vaan ei enää ollut asukkia.. Kyllä se aika hurjaa ois jos ois kaksoset tulossa.

Mä ilmottelen vaan että mukana ollaan vaikken kirjotellu paljoa ookaan. Yli viikon ollu kuumeessa ja nyt lekuri määräs antibiootin korvatulehdukseen ja poskiontelontulehdukseen :/ Ja nyt sit poitsu tulossa ilmeisesti kipeeks...

Nipsuliina ja Sintti 8+0 POKS
 
Paljon halauksia ja voimia mannalle ja wendylle! :hug: Surullista kyllä..

Angel08 Itse kysyin eka neuvolaa varatessani tuosta liikkumisesta ja sanoivat sieltä et voi liikkua niinku ennenki ja ihan oman voinnin mukaan. Ei mitään rajoituksia pitäis olla lihaskuntojutuissakaan kuulemma. Ainut mitä juttelin erään ystäväni kanssa joka ohjaa Zumbaa, et sitä ei kuulemma suositella raskaana oleville, kun se on niin kovaa keskivartalon sheikkaamista. En sitten sen tarkemmin kyselly, et mitä haittaa siitä vois olla.
 
:hug: kaikille jotka ovat kokeneet ikäviä asioita!

Mie oon lueskellu mutten jaksanu kirjotella, nimittäin ihan kamalia mielialanmuutoksia ollu toista viikkoa! Välillä tekis mieli heittäytyä vaan lattialle itkemään ilman sen kummempia syitä :LOL: ja välillä ärsyttää tuon ukkoraukanki naama niin että tekis mieli painua pariksi yöksi hotelliin ja vielä pojan uhmakiukut niin avot :headwall: noh, eiköhän se tästä helpota..
Mulla oli esikoisen synnytyksessä ihan kaamea kätilö, meinasinkin nyt neuvolan kautta saada papereihini etten sitä akkaa halua nähä mailla halmeilla enää! :D
vihlomisesta mulla vihloo kamalasti välillä tuonne nivuksiin jos nousen liian äkkiä ylös ja välillä jomottaa tuota häpyluuta melko kovasti, mut eiköhän nämä kuulu asiaan.

sitte on ihan outo oire, minun kohtu värisee on tehny jo sitä parina päivänä. Tuntuu tuossa kummun päällä vasemmalla puolen semmonen muutaman sekunnin mittanen värinä. mitähän hitsiä tuo on??? onko kellään muulla ollu samaa?

lemission 7+4
 
ja lisäystä
sukupuolesta me varmaan halutaan tietää, otettiin esikoisestakin selvää, ei malta olla kysymättä :)

ammatista mie olen ravintolakokki ja lähdin syksyllä opiskelemaan ammattikorkeaan restonomiksi eli hotelli ja ravintolapuolen esimieskouluksikin sitä vois sanoa. nyt vaan tulee sitte välivuosi tän pahkuran johdosta
 
Itkuista huomenta!

Mannalle paljon voimia tuleviin päiviin. Olen hengessä mukana.

Mulle tuli eilen semmoinen hartiakipu ja lähdin tarkistuttamaan tilannetta. KOhdun ulkopuolella ei näkynyt mitään. Kohdun sisällä näkyi jotain, muttei mitään selkeää, hcg matala 1285. Luultavasti tuulimuna. Keskiviikkona uudet labrat ja viikon päästä ultra.

Hankala ymmärtää tarkoitusta :'( Meidän 13 vuotta odotettu Ihme kesti liian vähän aikaa. Olin niin iloinen että kerroin jo kaikille. Tiesin kyllä riskit, mutta halusin uskoa Ihmeisiin. Kyllä se usko varmasti vielä joskus palaa. Tällä hetkellä en tiedä mihin uskoa. Juuri kun olin saanut asiat käsiteltyä niin, että jatkan elämääni, niin mulle luvataan se mitä olen eniten koskaan toivonut. Ja sitten kun olen taas miettinyt elämäni uusiksi se viedään pois. Paljonko yksi ihminen kestää?

Noora 5+4 tai ei mitään
 
nordenskjold, haluaisin toivottaa niin miljoonasti jaksamista sinulle ja teidän perheelle... Ei oikein edes sanat riitä. Voihan kuitenkin olla että sulla on niin vähän viikkoja ettei vielä kuulukkaan näkyä mitään. Joka tapauksessa olen pahoillani. En edes viitsi viljellä mitään "jokaisella pilvellä on hopeareunus". Nyt tuntuu varmasti ihan helvetin pahalta. Täällä ollaan tukena. :hug:
 
Ihan nopeesti vaan tsempitykset:

Wendy79: voimia sinne! Oisko mahdollisuutta päästä aikasemmin tarkistuttamaan, ettei tarvitsisi odottaa eikä stressata. Jos kaikki sitten kuitenkin olisi hyvin, jos ei kipujakaan ole... :hug:

nordenskjold: Ei menetetä toivoa vielä! On kuitenkin niin aikaisessa vaiheessa, ettei vielä välttämättä näy mitään suurempaa siellä. :hug:

 
manna :hug:, olen niin pahoillani.

Wendy79 :hug: , jaksamisia.

Nordenskjold :hug: , toivotaan että kaikki olisi kunnossa, jaksamisia.

Itselläkin oireet niin vähäiset, että tuskimpa tuolla mahassa mitään elämää on. Esikoiselta kun oli kaikki mahdolliset oireet.

Peppioliina rv5+4
 
nordenskjold voimia :hug:
aamulla soitin terkkarille ja se käski soittamaan omalle lekurille ajan tuon mahakivun takia. tunnin päästä on aika ja katotaan mitä lekuri sanoo ja laittaako sitte kysiin naistenpolille. tk:ssa oma ultra mut en ymmärrä minkä takia sillä e voi kahtoa et onko kohdunulkoinen vai kaikki ihan ok siellä. |O mahakipu tulee ajoittain ja yöllä koski mahottomasta ja hiki virtasi.
Voimia myös muille surun kohdanneille :hug:
perämaan emäntä rv 5+3
 

Yhteistyössä