~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

peppioliina minäkin mietin et oisko tämä poika,kun ei ole pahoinvointia ja oireet muutenkin tosi vähäiset ;) Esikkoa odottaessa oksensin ekat 3 kuukautta ja paino tippui,silloin syntyi ihana tyttö. Oksentaminen alkoi heti plussatestin teon jälkeen.

Tänä aamuna eka kerran meinas yökkäyttää ja olo oli heikko ennen aamupalaa. Ja toisaankin ummetus on vaivannut jo monta päivää,inhottavaa!

Mulla on eka neuvola 5.3 ja np-ultra 7.4. Tekis kyllä mieli käydä ultrassa aiemmin,et sais selvyyden onko masussa ketään.

Mää otin possupiikin 28.1.2010 ja positiivisen raskaustestin tein 8.2. En ole kertaakaan miettinyt onko piikistä vahinkoa sikiölle.Koko vouhotus sikapiikistä nousi mun mielestä aivan liian isoksi,rokotus muiden joukossa on minun mielipiteeni. Mun oireet piikistä oli vain pari päiväinen käsikipu,ei mitään muuta.

t 77 ja asukki 6+0
 
Tervetuloa uudet :flower:

mama-L Mullekkin on tehty papa heti alkuraskaudesta. Koska edellisestä papasta oli niin kauan aikaa ja se oli 2.. Neuvola tätikin ihmetteli kyllä sitä että lääkäri on sen ottanut.
Ei meillä ainakaan pääse varhaisultraa. Joillain tietenkin on neuvolassa ultra laita niin sieltä näkee sitten ennen np-ultraa.

Nyt ulos!

pikku prinssi 5+3
 
Huomenta ja tervetuloa uusille! :flower:

Hei,miks mä en pääse kerhosivulle?Siis kirjauduin ja muille sivuille esim.kuvat ja jutut pääsee mut keskustelu-osioon en pääse ja sanoo et kerho tarkotettu jäsenille..Whaat??

PS.Ei kauaa kestäny mein neitin hyvin nukkumiset....tänä aamuna taas herätty kolmen pintaan,huoh! :headwall: :headwall: :headwall:
 
Hei muuten,ootteks kokeillu pahoinvointiin akupunktiopisteiden painelua?
Ette ikänä usko,mutta mulla loppu pahoinvointi eilen illalla siihen,kuin seinään!.Muutaman minuutin painelin ja vielä tänäänkään ei oo tullu sitä pahanolon aaltoa vaikken oo painellukaan tänään.Helpompi ois tietty ostaa noi sea band-rannekkeet,kun painella kokoajan ite.Kuka on kuullu niistä?Mä ite eilen kirjotin huvikseni googleen et mistä apua pahoinvointiin niin tuli sit noi rannekkeet siihen ja sitä kautta löysin noi akupunktiopisteet sitte.Mutta jos jotakuta kiinnostaa kellä tosiaan on karmee :x :x :x -olo koko ajan ja hela tiden ni tällanen osote kun : http://www.pahoinvointi.fi/ Kannattaa oikeesti kokeilla jos ei mikään muu tunnu auttavan!
 
Lilein... Possupiikki jää myös multa väliin, en vaan missään vaiheessa ole edes harkinnut sitä ottaa.

Neuvolaan on nyt sitten soitettu ja terveydenhoitaja halusi minut ottaa vastaan jo ensi viikolla, että saadaan asiat käyntiin =) Eli tiistaina olis sitten eka neuvolakäynti.

Eilen kerrottiin minun vanhemmilleni ja anopille vauvauutiset...Kyyneleitähän se toi pintaan :'( Mutta ilosta ja onnesta =) Muutoin ei vielä paljon asiasta ilmoitella, annetaan ajan vähän kulua, vaikka ei meillä kyllä niin hirmuista tarvetta ole tätä salaillakkaan :heart: Luottaen ja positiivisin ajatuksin mennään eteenpäin tätä tarinaa :heart: :heart: :heart:

Silitti elämän kulkua enkelin siipi, onnenovesta hiljaa kun luoksemme hiipi. Kauneinta keinoa kaikesta käytti, hartaimman toiveemme todeksi täytti...
 
mama-L, ainakin mun kunnassa on varhaisultra, meillä on kyllä muutenkin NIIN hyvät terveyspalvelut :heart:
Mä soitin eilen vasta neuvolaan ja sainkin heti ens viikolle sen varhaisultran. Sit eka neuvola on siitä 2-3 viikon päästä, en muista tarkkaan koska se oli. Ultria meillä saa yhteensä 4, eli tän varhaisultran, sit niskaturvotuksen, rakenne ja viimenen oli sit joskus 35 viikkojen jälkeen, kokoa siinä sitten vielä katsotaan. Että ihan mukavasti :)

Ja sen verran juttelin terkan kans, et sairaslomaa saa jos siltä tuntuu. Mulla on siis niin huono-olo kokoajan ja sen lisäks nukun ihan hirveesti. En pysty hoitaan töitä enkä lapsia päivän jälkeen, olo on niin kamala.
Aikasemmissa raskauksissa oli tätä kans, mutta näyttää vaivat vaan triplaantuvan jokaisen raskauden kohdalla :headwall:
Tän viikon saakin olla kotona kun esikoinen sairastaa, yks työpäivä jäis jos sen jaksais käydä sitten tekemässä. Ja siellä varhaisultrassa aion sitten puhua jatkosta muuten.


Zeena ja pölliäinen 6+3
 
Elikäs ilmottautuisin mukaan..
tähtynen - 21v. - esikoinen - VKS
Ja nettilaskureiden mukaan la olisi 15.10.. tosin voi vielä vaihdella kun kierto ollu epäsäännöllinen.. =)
Ja viikkoja olisi nyt sitten 5+ 4 :heart:
 
25v. kolmas lapsi matkassa :) esikoinen 04/05 ja tuo vielä muka niin vauva 09/07.
Kierto heitelly, joten laskettu aika olis jotain 12.-17.10 välillä mahdollisesti. Varmaankin 15.10. olis se millä mennään ultraan asti. Molemmista pojista on siirtynyt lasketut ajat melkein viikolla eteenpäin ultrassa..

Ja sairaala olis TAYS... keffeli ja masu rv 5+4 :heart:
 
stemia:
täällä yksi Hyvinkään nurkilta oleva äippä, LA aika lailla samaan aikaan ku sulla :).


Mun kohdalle vois tonne eka sivulle laittaa LA:ksi 18.10. näin alustavasti ja synnäriksi HYS. Kaippa tänään tarttis soitella neuvolaankin, kun vaan tietäis minne! Meillä on sitten viime kerran muuttunut täysin nää neuvolasysteemit joten aika arpomiseks menee koittaa löytää oikee neuvola ja numero... Kai mä selviän ;)

Tosiaan tuo viimeinen kierto oli melko outo, ensin tuli 25.kiertopäivän kohdalla parin pvän vuoto, sit vähän taukoa, sit kp 29 kohdalla "normaalin" mittaset menkat. 8.2. aivan haalean haalea plussa, torstaina ja perjantaina sitten hiukan vahvempaa viivaa ja digitaalinen viikkonäyttö lopulta sanoi että raskaana 1-2 viikkoa. Otapa näistä nyt selvää että kuin laskea LA:a ja mistä päivästä :/

 
Hei siskot!

Uusi taas ilmoittautuu joukkoon! Yli vuoden tätä on nyt odotettu ja vihdoin, vihdoin! Elikkäs nettilaskurien mukaan LA 16.10 ja sairaala on PHKS. Ikää mulla on 24 vuotta ja esikoista odotellaan. IIIIIK, varasin eilen ajan varhaisultraan Lahteen yks. äippäneuvolaan. Aika on vasta parin viikon päästä. Rv on silloin jotain 7+6 elikkä pitäis näkyä sykkeet sun muut!! Ei malttaisi millään odottaa!

Ihmeellisen oireeton tämä alku mulla ainakin on ollut. Toivottavasti kaikki on hyvin. Ainoastaan tissit järisyttävän kipeet ja jatkuva nälkä piinaa. Hieman pelottaa tää ylenpalttinen syöminen. Oon lihonut jo 2 kiloa tähän alkuun. Onko teille muille tullut kiloja heti lisää? Tein itelleni sellasen tavotteen, että kymmenen kiloa max. saa tulla raskuaden aikana. Saa nähdä miten käy!!
 
Ompas täälä kirjoteltu ei ole toviin ehtinyt käydä..

Täälä on jatkunut pahoinvointi 24/7 kohta viikon, aalloittain joskus tulee se erittäin huono olo ja toisinaan parempi,hedelmillä elellään ja omppo mehulla. Ja väsymys myös, ei voinut taloa siivota kun joutui huilimaan aina välissä. Sammuisin jo iltapäivällä jos voisin. Niin en sitten täälä ole viitsinyt vähäsiä torkku hetkiä käytellä. Aika rankkaa kun esikoisesta ei tällästä ollut, ja tuli niin puuntakaa kun yölläkin on paha olo. Sekä eilen sitten alkoi oksennustauti esikoisella joten sitä sitten tähän päälle odotellessa...

Onnea uusille :flower:

Taikamyrsky ja aarresammakko 7+3
 
=) olipas tekstiä,paljon on plussattu :LOL: :LOL: mulla ei kauheesti ole nyt oireita,rinnat on kyl jäätävän kipeet ja maha ihan järjettömän turvonnu :LOL: :LOL: mutta muuten ei kummempia....aika samanlaista kun kahta ensimmäistä ootellessa eli liekö pojan koltiainen tämäkin..... :LOL: kuinka olette kertonu esim,sukulaisille ja ystäville tai töissä.....
mä sanoin anopille ja omalle äidille,joka oli onnesta soikeena vaikkakin anoppi oli vähän notta aattele kun noi teidän pojat on jo niin isoja ni joudut kaiken taas alottaan alusta...pöh....no kyllä se sitten siitä leppyi.... :D muutama ystävä tietää....töissä käsittelen myrkyllisiä aineita joten joudun siellä varmasti asian ilmaisemaan hyvin nopeasti että saan sitten siirron toiseen tehtävään.....no joo menipäs oma napaseksi...eli kuin ka muilla....milloin kerrotte.....niin ja kuinka sisaruksille jos sellaisia on niin sanotte... :D nyt päivänjatkoja...tää poistuu töihin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-L:
Pirkkis, ei ollu mullakaan esikoisesta vielä hisahdustakaan oireista näillä viikoilla ja terve neiti tuolla porskuttaa unta palloon. :heart: Oireiden määrä ei oo mikään raskauden mitta!
Mulla ei myöskään ekassa raskaudessa ollut oireita. Sen takia vähän ihmettelen, että voiko molemmat alkuraskaudet mennä niin hyvin. Edellisessä palelin aivan järkyttävästi (hirveet helteet ja mulla toppatakki päällä :whistle: ). Nyt sitten tulee kylmiä aaltoja välillä. Ja välillä in hirvee hiki |O Kiva olla töissä, kun tekis mieli heittää vaatteet välillä pois :|

Eka lääkärineuvola mulla on 11.3. Meillä äitiysneuvolan lääkäri haluaa tehdä tutkimukset edelleen ihan normaaliin tapaan vaikka ultria on lisätty. Syynä tähän on se, että ultralaitteella ei näe, jos emättimessä on esim. tulehdus, josta voi tulla jotain ongelmia raskauden suhteen.
Ultra on 5-7 viikon päästä ja samalla lultavasti nt-ultra.

Uusille tervetuloa :flower: Mä poistun metsään koirien kanssa :wave:

Pirkkis ja Urho-Kyllikki 6+5
 
Moikka!

Ja kaikille uusille tervetuloa! Mukava kun on hyvinkäänkin nurkilta tullut porukkaa mukaan =)

Mä olin tänään varhaisultrassa yksityisellä, kun viikko sitte alko hirveet hartia ja niskakivut ja sain sitten hirveitä pelkoja aiheutetuksi itselleni. Oman mielenrauhan vuoksi sitten menin.. Ja sieltä löytyi alkio oikeassa paikassa, oikean kokoisena ja sykekin näkyi! :heart: :heart: :heart:

Nyt mä oon kyllä niin onnellinen!! =)

Täällä jotkut ihmetelleet oireiden katoamista välillä. Mulla kyllä myös oireilu vaihdellu ihan päivittäin, tai sitten en vaan kiinnitä niin enää huomiota. Jonain päivinä on ihan "tuskaa",
jonain toisena ei oireen oiretta :D

Kirjoittelemisiin!

:flower: Murmu ja Muru 6+2
 
6 + 0 tänään, uutta viikkoa aloitellaan. Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan ensi viikolle. Kotiin kuulemma lähetetään esitietopaketti etukäteen täytettäväksi ja tietoa muuttuneista ultrakäytännöistä. Toivottavasti eivät olisi niitä karsineet.
Tervetuloa kaikki uudet lokakuun porukkaan! Täällä ainakaan ei sitä huomaa, että lokakuu, marraskuu ja joulukuu ovat pienimmän syntyvyyden kuukausia (lehdessä luki). Eniten vauvoja syntyy heinäkuussa, mikä oli mulle yllätys. Olen luullut, että keväällä syntyisi eniten.
 
Kuinka moni on käynyt siellä vapaaehtoisessa seulassa? Mie ajattelin sinne mennä, eihän siitä haittaakaan ole :)

Täällä oireita on ainoastaan mahan turvotus! Nännit oli hetken kipeänä, mutta ei ole enää. Joskus ajoittain tulee kuumia pahoinvoinnin aaltoja, mutta nekin menee nopeasti ohi! Tuntuu etten edes ole raskaana!

FL ja maailmanihanin 5+2
 
Listoille tahtoisin mukaan vaikkakin varovaisesti. Edellinen yritys oli tuulimuna, joka todettiin varhaisultrassa rv 8, joten nyt pidän matalaa profiilia siihen asti, kunnes todistetusti mukana on elämää.

Tämä lapsi on kahdeksas, ennestään meillä on kuusi elävää lasta sekä enkelipoika, joka syntyi kohtuun kuolleena rv 40+1 lähes kolme vuotta sitten.

Joukon seniori? Scala rv 5+3, 37v, kahdeksas, la 16.10., NKL
 
Hui miten paljon uusia, tervetuloa!! Ootte listalla :flower:

FL, mä en ollu esikoisesta missään seuloissa mut tästä toisesta haluaisin nyt kyllä sen niskaturvotuksen mittauksen ja veriseulan... Toisella kerralla sitä jotenkin ymmärtää pelätä kaikkee kun tietää mitä voi menettää, en osaa oikein selittää. :ashamed:

Sikapiikillä oon käyny tuossa loka-marraskuussa '09 samaan aikaan ku 1½v tyttäreni enkä kadu yhtään ja kaikki fine siis tuolta osin.

Mä oon ollu nyt jo niin kauan flunssassa et alkaa riittää... Tänään oli pakko käydä perhekahvilassa availee ovet ja entistä raadompana tulinkin sieltä sit kotiin. Ihanaa kun raskaus vie multa aina kaikki vastustuskyvyt täysin nollaan. :snotty:

Kaupungille olis ollu asiaa, sitä pissanäytettä labraan (kätevää ku ei voi ottaa neuvolassa/terveysasemalla, pitää mennä keskustaan!!!) ja sit täytyis hakee uus mp3-soitin ku vanhaa ei voinukkaan korjata. No, saanpahan uuden ku meni takuuseen :D

Tällästä tänään,

mama-L & Salme, salamatkustaja 7+3 :heart:


 
White Lily: No hyvä, on joku muukin sitten ilman possurokotetta, en ole ihan yksin :D Varsinaisesti se rokote ei mua pelota, en usko että siitä mitään haittaa ole, en siis ole mikään foliohattu :D Mut muuten tuntuu vaan suurennetulta koko tautikin.

Ruokavaliosta: mä oon kyllä aina tykännyt syödä terveellisesti, vaikka tosin herkkujakin menee, mutta nyt ollut himon kohteena avokadot ja greipit. Viinirypäleetkin on välillä hyviä, mutta niissä on kauheita eroja...

Raskausarpia mulle ei ole tullut, vaikka en ole rasvannut mitenkään erikoisen paljon. Ilmeisesti se on enemmän kudostyypistä kiinni, mutta varmaan lisärasvauksesta ei haittaakaan ole.

Mun tekisi mieleni niin paljon kertoa anopille, kun kerran joka päivä nähdään. Mutta vielä ei oikeen raaskisi, kun kuitenkin on vielä epävarma itse tästä odotuksesta. Tilasin kuopukselle tuon isosisko paidan ja se olisi kyllä hyvä tapa kertoa, mutta katsotaan, täytyy nyt vielä vähän aikaa pitää suu supussa, jos pystyis kun tänäänkin meinasi jo lipsahtaa :LOL:

Tervetuloa uudet ja onnea odotukseen! :flower: Scalalla onkin jo aika moista vipinää kotona, toivottavasti kaikki menee tässä odotuksessa hyvin! :heart:

Lilein + piipiäinen 6+1
 
Heips!!

Uusia lokakuisia on tullut taas mukaan!!
Onnittelut kaikille ja tervetuloa kasvattelemaan mahaa =)

Possupiikistä on ollut puhetta täällä. Sain sen työn puolesta jo loka-marraskuun vaihteessa.

Täällä tuntuu että oireet vähentyneet..
Eilen ja tänään ei niin minkäälaisia oireita
:eek: Illalla maha oli kyllä kuin jalkapallo, ja töissä yritin sitä peitellä, ettei kukaan kiinnittäisi huomiota. Mutta palelu, nipistelyt ja yökkiminen on loppunut!!!
Alkaa hieman pelottamaan, onko kaikki kunnossa.. :|
Torstain varhaisultraankin on vielä aikaa.. Mutta ei auta kun odotella ja toivoa että siellä näkyisi pieni sydämen syke :heart:

Omistaako kukaan kotidoppleria?
Sellainen olis ihana vekotin kotona! Lueskelin aiempia sivuja niin oli puhetta että neuvolakäynnit harvenee toisen ja siitä useamman raskauden kohdalla.. Minen kestä, jos ekan neuvolan jälkeen seuraava on joskus lähempänä rv20:tä!!
Jos jollakulla on tuo laite, niin onko sen käyttö helppoa ja saako sillä äänet kuuluviin selvästi?

Nyt etsimään jonkunlainen "teltta" päälle ja iltavuoroon... Jos pukeutus tänään vähän väljempään niin ei tarttis vetää mahaa sisään illalla :LOL: :LOL: :LOL:

Niin, vielä kaikille jotka oli jo käyneet varhaisultrassa ja nähneet sykkeen: :flower: :heart:

Hermoilija-hoikkis ja rusina 7+0 ¤ PoKs ¤
 

Yhteistyössä