~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Aisla

j-22 Kaikki joille on tehty sektio (siis kiireellinen/hätä-) pääsee synnytystapa-arvioon joskus rv 36 jälkeen (onpa aikaisin, huh). Enpä kyllä tiedä tarkasti mitä siinä tapahtuu mutta mittaillaan lantion ja vauvan kokoa toisiinsa verrattuna.

Mä oon myös veriryhmältäni O- ja ed. synnytyksen jälkeen tosiaan annettiin se piikki. Ärsytti kun piti anella se itse, koska tiesin tarkkaan että se pitää saada ja sain sen kyllä sitten kun olin monta kertaa kysynyt että onko se vauvan veriryhmä jo tiedossa ja millonkohan saan sen. Keskenmenoja mulla ei ole ollut mutta olen kuullut että niidenkin jälkeen pitäis se piikki saada. Toivottavasti asiat selviää teille jotka tuskailette parhain päin!
 
Huojentavaa et tääl on muitakin miinusmerkkisiä... Luulin olevani ihan yssin. :heart:

Onneks tollanen antiD on jo nykyään keksitty!!! Ei siitä niin kauaa oo ku ei ollu vielä paljon mitään infoa rhesustekijöistä.
 
Mama-L: Kyllä munkin mielestä pitäis synnärillä tai neuvolasta kyllä tiedottaa, että varmaan sitten tietää tulevaisuudessa miten toimia. Mutta kuitenkin tosi hyvä, että ei ole hätää ja raskaus etenee normaalisti! :flower: Ja kun noi äkkiä sait tiedon, niin ei tarvinnut kauan stressata!

Taikamyrskyä piti vielä onnitellu, todella mukava juttu! Ja onnea paljon teille :flower:
 
Olisin soittanu vaikka koko läänin läpi tänään, epätietosuus on ihan hirveetä... Nyt mennään sit ekaan neuvolaan ens maanantaina eli 15.2 rauhallisin mielin ja vasta-aineet testataan normaalisti 3 kertaa. :)
 
No ompas täällä tekstiä!

Lara- ja Taikamyrsky, ompa ihana että saitte hyviä uutisia! Itselläkin takana sen verran inhottavia tilanteita, että ymmärrän miten helpottavilta hyvät uutiset kuulostaa :)

Tunnustan heti alkuun, etten tule olemaan kauhean ahkera kirjoittaja. Yritän olla innostumatta liikaa tästä raskaudesta, koska ei voi todellakaan tietää miten käy..

Olo on ollut tosi väsynyt, jonka parhaiten huomaa talon siivosta :D ja muutenkin olo on ollut jotenkin alamaissa, kun jouduin aloittamaan verenhyytymistä estävät lääkkeet -> Kerran päivässä verenhyytymistä estävä lääke + lexale piikitettynä vatsanahkaan. Toivotaan, että ne auttavat vauvaa!

Joku kyseli valkovuodosta, itselläni on tullut oikein lörähtämällä :eek: mutta varmasti yksilöllistä, kuten monet raskausoireista :)

Tarrasukkia kaikille matkaan :flower:

Supukkasuu ja masuasukki 5+6
 
Onnea Taikamyrsky ja Duffy hyvistä uutistista! :)

Tsemppiä kaikille tupakoinnin lopettajille! Ite en oo koskaan polttanu, nii ei osaa samaistua tilanteeseen, mutta varmasti se on vaikeeta aluksi, mut hyvän asian takia se kannattaaki lopettaa. =)

Nyt kysymystä sitte kaikille taas. Onko teillä kellään ollu alkuraskaudessa aiemmin virtsatietulehdusta? Mulla se on ollu aiemmin jatkuvana vaivana, mut pysyny nyt tosi pitkään poissa. Nyt taas sitten tänään on alkanu ilmaantuun oireita. Onko se kui vaarallista masuasukille, et tarviiko mulla nyt päivystykseen lähteä vai riittääkö jos huomenna meen aamusta päivystykseen?! Oon vaan joskus jostai kuullu et se ois vaarallinen alkuraskaudessa... Alko huolettaan! :(
 
HayLina, soita päivystykseen ja kysy? Tuskin kannattaa mitään turhia riskejä lähtee ottamaan :/ Tulehdukset ei oo ikinä hyvä juttu raskaana olevalle... Mullakin on ollu toi vti ikuisuuden riesana, oon joskus syöny estolääkitystäkin... Munuaisissakin kävässy, että ei kiva. Kantsii hakea hoitoa ajoissa.
 
limeee: Hankala tilanne sulla! Itse odotan myös yksin, kun mies on armeijassa ja on kaksi koiraa ja kisua. Toivotaan nyt kuitenkin, että vanhempasi ja ystäväsi olisivat kanssasi vaikeana aikana. Yksinhuoltajuus tuskin on herkkua, mutta varmasti sen saa toimimaan, jos haluaa. Voimia päätöksen tekoon! :hug:
 
Ooiiikein paljon onnea kaikille ilouutisia saaneille :) :flower: Toivottavasti pääsen huomenna itsekin kertomaan hyviä uutisia tänne :)

limee: tosi kurjaa että lapsen isä suhtautuu noin :/ Uskon kyllä että pärjäät, jos vauvan päätät pitää! Vaikka lähipiirisi aluksi olisikin järkyttynyt ja suhtautuisi negatiivisesti, niin kyllä ne sydämet sulaa viimeistään kun tapaavat vauvan - useimmissa tapauksissa ainakin :) Ja eikä sitä tiedä, vaikka lapsen isäkin vielä hyväksyisi ajatuksen, kunhan ensin pääsee yli ensijärkytyksestä.

Niin, ja vielä lisäyksenä: olen itsekin todella nuoren yh-äidin esikoinen, ja ihan hyvin me pärjättiin :D Siitäkin huolimatta, että isovanhempani vaativat aikoinaan aborttia, olin synnyttyäni sitten ihan lellipentu :D
 
Lara-: Aikas hyvä huomio nuo viikot. Itsekkin vähän mietin mutta uskon kyllä tuohon laskettuun aikaan 5.10 kun herra tohtori sen niin painokkaasti etsi kiekostansa ja kirjoitti vielä toiseen kuvista jonka sain. Sanoi tosin että se on sitten +- neljä päivää. Että en sitten tiedä :LOL: Oli sallainen setä että sen kanssa ei paljon kanattanut kinata, ei rento vaan aikas "asemastaan tietoinen". Kävin kyllä vau.fi sivuilla laskurilla nyt kun tiedän että sellanen on, ja taakseppäin laskettuna hedelmöityksen olis pitäny tapahtua 12.1. mikä ei kyllä voi pitää paikkaansa, tai sitten siipat elää sen viikon ainakin! Että himpun epäselvää. Mutta näillä mennään ja pääasia että kaikki on nyt kunossa, hän saapuu sitten kun kerkiää :heart: Ja voihan sitä np-ulrassa taas muttaa :LOL:

limee: meillä oli aikoinaan jonkinlainen shokki miehelle kun aloin odottaa esikoista, ja hetki mentiin sukset pahasti ristissä. Ja nyt tyttö on kaikki kaikessa hänelle ja niin kuin tämä tulevakin, helppoa se ei ole isäksikään tuleminen kaikille. Tarkoitan vain että asiat voi muuttua kun lapsesi isä saa aikaa miettiä asioita rauhassa. Että älä tee vielä mitään peruuttamatonta, tai jos teet niin tee niinkuin sinun sydän sanoo eikä kenenkään muun. Tälläisissä asoissa vain sinä tiedät mikä on parsta ja mitä itse jaksat. :hug:
 
Kiitos Taikamyrsky, Kätsy ja Lara! Jotenkin sitä kaipaa juuri noita lohduttavia sanoja. Me ei siis seurustella miehen kanssa ja hän on aikaisemmin jo ilmoittanut että ei aio mun kanssa koskaan seurustellakaan. Joten paria meistä ei tule vaikka lapsi tulisikin maailmaan enkä sitä todellakaan odotakaan.

Ajattelin että ihan rauhassa odotan neuvolaan ja mietin sitten mitä teen ja päätän. Ainut mikä jännitätä on juuri se että yhtälö että mulla on kaksi koiraakin. Jos niitä ei olisi niin päätös olisi paljon helpompi. Enkä niistä todellakaan pysty luopumaan.

 
limeee kannattaa kyllä kuunnella juurikin omaa sydäntään ja mikä itsestä tuntuu parhaimmalta ratkasulta. Ihan varmasti tuut pärjäämään, vaikka yksinkin lapsen kanssa ja kuten muutki sano nii ihan varmasti ystävät ja läheiset tukee kans. Pystysitkö saamaan alkuunsa sitten koiria vaikka jonnekkin hoitoon, kun vauva syntyy? Ja ihan varmasti se arki sitten alkaa luistamaan omalla painollaan, kun koirat vauvaan tottuu ja oppivat kulkemaan vaunujen kanssa ulkona.

mama-L Soitin päivystykseen ja sanovat et jos ei kuume nouse tai ala pissassa olemaan verta, niin voi rauhassa oottaa huome aamuun ja mennä terveysasemalle. Panadolia käskivät ottaa ja juoda paljon nestettä. On tämä kyllä niin ikävä riesa, et toivottavasti se kierre ei nyt sitten tämän raskauden myötä ala uudestaan.. :(
 
limeee, Aluksi voi olla rankkaa koirien ja vaavin kanssa, mutta jos saat apua, niin kyllä siitäkin selviää.
Voimia tulevaan, päätit sitten mitä tahansa. Varmasti tiedät itse mikä on paras päätös! :hug:

Onnea Taikamyrskylle hyvistä uutisista. Meillä onkin sama synnäri! Kuka ties ollaan vielä samaan aikaan puskemassa pikku kakkosia maailmaan. :LOL:
 
Onnea Taikamyrskylle! Ja Limeelle voimia :flower:

pokermamalle tsemppiä lopettamiseen. Minäkin olen nyt vähentänyt tupakointia ja kokonaan yritän päästä irti! ( ja perhana pääsenkin, päästään molemmat! B) )
Mullakin kyllä vaan töissä rassaa aika pahasti. Tänään sain ihan ihme kohtauksen, meni hermot ihan totaalisesti ku yks juttu on aina siinä mun tiellä ja sit vaan karjasin et eikö tätäkin nyt vois jossain muualla säilyttää! Et sillee.. JOs en nyt kuiteska tavaks ottais.. :ashamed:

Aamulla säikähdin kun oli tullut ruskeaa valkovuotoa (ehkä puolikkaan pikkurillin kynnen kokonen läntti siinä seassa) Ja sitte ravasinki vessassa vähän väliä tarkistelemassa, mutta ei onneks enää ole tullu mitään ainakaa vielä!

Kahvin juontia oen saanut tooosi paljon vähennettyä. Ennen meni helposti 5-8 kuppia päivässä :D Nyt enää 1-2 kuppia :)

Tosiaan, mitä tuossa ekassa neuvolassa tapahtuu?
 
Voisin ilmottautua tänne :) Tein tänään testin ja postiivinenhan se oli :) Kakkosta odotan ja ikää on 23.v ja synnytyssairaala ls. Esikoinen on nyt 9kk. Ei tätä kyllä vieläkään usko todeksi. En yhtään tiedä koska la on koska en muista koska viimeksi menkat on ollut :ashamed: Tammikuun alussa joskus.. Ajattelin testin tehdä kun on ollut jo muutaman päivän raskaus oireita esim. iltaisin huonoa oloa ja vessassa ravaamista. Mahaakin on särkenyt muutaman päivän samalla lailla kun esikoisestakin oli alku aika. Aloitin 3 vko sitten työt, kotona kylläkin niin ei tarvitse sitten niitäkään kauaa tehdä :) Koskas ekaan neuvolaan mennäänkään? Varasin eilen just pojalle 10 kk neuvolan ajattelin että soitan sinne joku päivä jos saisin samalle päivälle itellekki neuvolan :)

Lopetin polttamisen heti samana iltana kun tein testin esikoisesta ja nyt sama. Yhden tupakin ajattelin vielä polttaa ennen kuin menen nukkumaan kun sellainen on vielä taskussa :) En ole muutenkaan polttanut kauhesti koska en pysty työaikana polttaa ja meidän pojan kanssa kun on hankala tupakilla käydä :)
 
Haylina, mulla kans ollu riesana jatkuvat virtsikset ja nyt kans ollu sellasia tuntemuksia välillä, oon juonu reippaasti niin lähteneet pois. Mulla siinä mielessä hankalaa, että myös jos juon liian vähän, tulee samantapasia oireita :/ Kannattaahan se näyte käydä antamassa, sillä se selviää onko siellä tulehdus vai ei :)

 
mama-L: Laitoin kerhoon oikeen kunnon iltaturvotuskuvan teidän ihmeteltäväks :D
Ilmotatko, kun olet ehtinyt hyväksyä, niin käyn nauramassa sille :D :D :D :D

Mulla on tullu joku kauhee nirhauma/ ihottuma sormiin, jouduin ottaa sormuksetki pois, kun kädet kutisee ja on näppylöitä :'(
 
Kiitos ihanista sanoista kaikille..! :heart: Uskoisin että äidille saisin ainakin hetkeksi koirat hoitoon että saisin kotiutua rauhassa vauvan kanssa. Ihan helppoa ei tule varmasti olemaan mutta olen tupannut selviytymään kyllä vaikeistakin paikoista joten toivottavasti tästäkin!

Muakin kiinnostaisi mitä tapahtuu ekassa neuvolassa?
 
Meillä ei ainakaan ekassa neuvolassa silloin esikoisen kanssa ollut muuta kuin täytettiin se äitiyskortti ja otettiin verikokeet (paino, verenpaine, hemoglobiini, pissatesti) Jotka otetaan joka kerta muutenkin. Lappuja sai vaikka kuinka paljon kaikesta syömisesta ym. Katsoinkin juuri että olen esikoisesta ollut 8+5 rv neuvolassa.
 
Tämä väsymys on jotain ihan järkyttävää :(
Töissä jaksan juuri ja juuri, sitten haen lapset kotiin, annan niille ruokaa ja loppuillan nukun sohvalla. Eilenkin lapset touhuili omiaan ( toivottavasti kattelivat lastenohjelmia ) Ja minä vaan nukuin sohvalla. Sitten onneks mies tuli ja lapsetkin sai seuraa :whistle:
Eli mä en pysty mihinkään normaaliin toimintaan. Sen lisäks yököttää kokoajan, saa yökkiä ja yrittää oksentaa jatkuvasti. Eien yritin käydä kaupassa, mutta oli pakko lähtee pois kun yökin kaikille hajuilla ja meinasin yrjötä :$

Että enpä tiedä miten sitä kykenee hoitamaan työt ja muut vevollisuudet. Aika heikolle tuntuu :headwall:
 
Tervetuloa Pikku prinssi! :flower: Lisäilen sut listalle.

Lara- nyt on kuva hyväksytty! Söpö iltaturvotus :D

Ekassa neuvolassa saadaan lippusia ja lappusia hirveä kasa, otetaan veri- ja pissanäytteet, alkupaino ja siinäpä se sitten aikalailla onkin. Meillä nyt sit täällä Jkylässä on ilmeisesti silleen et kun odotan toista ja jos menee normaalisti kaikki niin mulla on nyt maanantaina neuvola rv 7+1 ja seuraava sitten rv 23 jotain??? Uskomatonta. Pikku säästölinjalla mennään taas... Eli rakenneultrakin on jopa ennen tokaa neuvolaa!

Jännästi kyl laskettu noi sun viikot Taikamyrsky. :whistle: Tosin kaippa se on siellä ultrassa meidän muidenkin käytävä ennenku voi varmaksi LA:ta sanoa.

Me ollaan neidin kanssa lähdössä 1½v-lääkärineuvolaan... Ikäähän on maaliskuussa se 2 v :LOL: Tää kaupunki on sellanen asshole suoraansanottuna välillä terveyspalvelujen kanssa... Nyt on ekaa kertaa johonki puoleen vuoteen neuvolalääkäri ylipäänsä paikalla meidän neuvolassa. JIPII. Onneks mpr-rokote saatiin ajallaan jne.

Kivaa pakkaspäivää kaikille, täällä taas -19!! hrr.

toivottelee mama-L & Salme 6+4 :heart:


 

Yhteistyössä