~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

tervehdys kaikille !!!


olen uusi täällä ja tulen tuolta lapsettomuus puolelta tänne plussa laisiin.
olo on hirveän onnellinen mutta, uskomaton. ei meinaa millään uskoa todeksi että siellä on nyt elämää. 6v on yritystä takana ja nyt sieltä plussa tuli.
)
oireet: äklötys (ei vielä oksentamista mutta yökkäilyä nälkä vähän väliä, palelu,jalkojen särky ja ala selkä kivut

näillä eväillä eteen päin nyt 4+2 eli aika alussa ollaan varhais ultra on 26.02 ja neuvvola aika on 24.02
 
Tervetuloa onnellinen onneton! :flower: Mikä sulla oli LA jos laitetaan tonne listalle vähän tietoja? Niin ja iän ja synnärinkin voin tuonne päivitellä jos haluat kertoa. :)

Lilein, meillä on yksi BabyBjörnin reppu mut se on ollu aika vähällä käytöllä, musta se oli harmi kun siinä pysty kantaa vasta jostain 6kk-> ja ei saanu vauvan kasvoja menosuuntaan.. Ollaan tosin saatu tuo tutuilta et en tiiä miten antiikinaikanen on. :D Mäkin haluaisin jonkun kantosysteemin, Ergon tai Manducan vauvalle et saa kädet sitten vapaaksi ton ehtiväisen esikoisneidin kanssa. Kantoliinakin houkuttelis, monet kaverit käyttää niin siihen saisin kyllä varmaan niitä sitomisohjeitakin, ite en sais sellasta ku kaikkien aikojen umpisolmuun...

 
Onnellinen Onneton tervetuloa mukaan! :)

Joo, sen repun/liinan tarvitsisi olla mahd. yksinkertainen, toi Manduca vaikuttikin aika yksinkertaiselta ainakin kuvasta katsottuna. Meidän toinen Babybjörn on esikon aikanen ja taitaa olla original, mikä on todistetusti aika surkea (toisesta ei ole tietoa mikä lienee, mutta ei sekään oikeen hyvältä tunnu varsinkin kun vauva kasvaa). Sen voi varmaan viskaa suoraan roskiin, tuskin ketään haluaa. Kun vauva syntyy niin on tuo kuopus kaksi vuotias, niin varmaan vaatii vielä huomiota paljon niin ois todella tärkeetä saada kädet vapaaksi, ja mielellään niin ettei tosiaan selkä särkisi koko ajan. Vinkkejä siis otetaan vastaan, kiitos nipsuliini83 ja mama-L. =)

limeeelle tsemppiä! Kyllä mä luulen, että yksin pärjää vaikka ois ne kaksi koiraakin. Ja tosiaan kyllä isänkin täytyy auttaa, ainakin rahallisesti vaikka muutenkin mielestäni kyllä. Onhan hän aika iso osa sitä, että vauva on tulossa. Hyvä on myös jos vanhemmat tosiaan lähellä, niin saa hoitoapua. Kyllä sä pärjäät, usko vaan siihen :hug:
 
iCandystä vielä, että katselin muutamia suomalaisia nettikauppoja (kuten ozbaby), niin ilmeisesti jälleenmyydään. Paikan päällä täytyy käydä katsomassa, tampereella ilmeisesti myös joku liike, en muista nyt nimeä. Jostain luin, että valmistaja vaatii, että paikanpäällä käydään katsomassa niin että on asiantuntevaa apua.
 
Tervetuloa onnellinen onneton!

Kantovälineistä oli puhetta. Mä liputan manducan puolesta. Nopea pukea ja simppeli kiristellä ja säädellä. käy isolle ja pienelle kantajalle, eteen tai selkään ja kasvaa lapsen mukana. Ja ennenkaikkea asento on ergonominen sekä vauvalle, että kantajalle.
Kantoliina on myös hyväksi havaittu, mutta sidosten opettelu ja sopivaksi saaminen vaatii harjoittelua.
 
Äääh, ei meinaa millään pysyä perässä, juttua on niin paljon :D

Tervetuloa siis Onnellinen onneton! Uskon että teillä on kovin jännät paikat ja vaikea uskoa, kun itsellänikin on samat fiilikset ja meidän yritys kesti kuitenkin vain 8kk! Toivottavasti nyt saatte parhaan mahdollisen palkinnon odotuksestanne :)

Kantovälineenä meillä tulee varmaan olemaan kantoliina, joka siis odottelee jo kaapissa (kympillä kirpparilta, käyttämättömänä!). Olen tuttujen lapsia moisissa kantanut, ja ihanasti toimii, eikä perussidonnat vaadi kauheasti opettelemistakaan. Varmaan hankitaan miehelle sitten vielä jokin yksinkertaisempikin systeemi, esim. kantopussi tai rengasliina :)

Ja tottakai mekin ollaan vaunuja katseltu, ollaan alustavasti päätetty että ABC pramy luxit tulee meille. Ihan hyvä kokemuksia olen kuullut sekä netistä että tutuilta, jotka tätä mallia käyttäneet. Ja alle kolmensadan saa parhaimmillaan, ei tunnu liian kalliilta meidänkään opiskelijabudjettiin.

Ja sitten vielä valitusvirsi siitä turvotuksesta! Voi hyvää päivää, miten sitä pystyy keneltäkään enää salaamaan, että missä tilassa ollaan, kun iltaisin maha turpoaa ihan hillittömän kokoiseksi. Eikä se katoa edes, vaikka vetäisi vatsaa sisään :D Hirveä, ihana röllykkä! Aamulla ei näy mitään, mutta iltapäivällä/illalla kun tulee kotiin, niin maha on komeasti esillä...

Kätsy ja pikku-Seppo 5+5 (joka muuten tuntuu jo tooosi paljolta :D )
 
Hei!

Jokohan sitä uskaltaisi ilmottautua joukkoon. Ekan selvän plussan sain clearbluen herkkään testiin maanantaina, ovulaation mukaan laskettuna siis raskausviikolla 3+3
:eek:

No sen lisäksi että testit näyttää plussaa, kaiken näköset himot ovat kerenneet riivata jo pari viikkoa, ja tänään alkoi ah, niin ihana raskauspahoinvointi. En kyllä kaivannut sitä yhtään |O

Kovasti oon miettiny meneväni varhaisultraan, ensinnäkin siksi että saisi tietää ollaanko siellä nyt oikeassa paikassa, sais osviittaa ehkäpä lasketusta ajasta, ja että onko siellä vain yksi. Epäilykset on hieman nousseet näitten oireiden kanssa, jotka tuota esikoista oottaessa alkoivat vasta raskausviikolla 7 ja kaksosia löytyy suvusta vähän turhakin läheltä. No todennäköisesti siellä on kuitenkin vain se yksi :D
Varhaisultran hinta hieman mietityttää.

Elikkä tiedot: Menhit, 21v, toinen lapsi tulossa, la noin 18.10 :D ja synnärinä PKKS
 
Onnellinen onneton Tosi lämpimät onnittelut plusasta. Tunne on uskomaton, kun pitkän yrittämisen jälkeen raskaustesti on vihdoin positiivinen. Tarrasukkia matkaan! :flower: :flower: Kuuden vuoden aikana ehtii monesti menettää toivonsa, mutta tässä nyt ollaan :heart: ONNEA! :heart:

Menhit myös, onnea kovasti :flower: :flower: ja tarriksia :heart:

Mä aloitin jo kesäkuussa syömään folvite 1mg, että se suositeltu 3kk ennen yritystä tuli täyteen. Ehdinkin sitten loppujenlopuksi napsia niitä sen puoli vuotta, että ei pitäisi ainakaan puutoksia olla. Näillä meidän viikoillahan tuo foolihappo on kaikkein tärkeintä, mulla on vielä kaiken lisäksi neurotol-lääkitys, miksi tarvin tuon tupla-annoksen. Riski hermostoputken sulkeutumishäiriöön on moninkertainen verrattuna "normiraskauteen".
Siksi nyt taas vähän huolettaa, että kaikki menisi tuolla pikkuisella hyvin :/
Kalsiumia oon yrittäny nappailla nyt päivittäin, vaikkakin syön tosi paljon juustoa ja ainakin puoli litraa luonnonjugurttia sekä kaakaota pari mukillista äivittäin.. Tossa mukana tulee tietty D. Muut vitskut ja hivenaineet pyrin sitten saamaan ihan ruuasta. Monipuolista ruokaa päivittäin, niin eiköhän varastot ole ookoo. :) Todennäkösesti rautaa taas joutuu jossain vaiheessa naippailla :x Vatsa ei tykkää :x

Nyt täytyy ihan käydä kattoo, mikä toi manduca on..? Mulla oli aiemmin BB:n reppu, mutta laitoin sen kiertoon. Ei hajuakaan missä se on, kuten itkuhälyytin tai sitteri. Lainasin ne eteenpäin, ne sit soitti et saako lainata seuraavalle... etc :LOL: Onneks on ollu tarpeen ja hyödyks B)

Vaunut ois ullakolla, tai puolikkaat. Otin sen kantokopan koiranpennulle toissa kesänä makuualustaks.. Tais sitten tuhota sen. Uudet tai uudet käytetyt aiotaan hankkia, mut sen aika on sitten joskus myöhemmin.

Kätsy Täällä kans ihmettelen tota turpeaa vatsaa, toivon että jotenkin pystys piilottelee sen vielä kaks viikkoo, sit hiihtoloman jälkeen ollaan jo toisella kymmenellä viikolla, et sit vois jo raottaa salaisuuden verhoa (tai paidan liepeitä) ;) ja kertoa lähipiirille ja niille jotka huomaa jottain

Hei te muut lapselliset, ooteko kertoneet isommille sisaruksille? NO osalla tais olla aika pieniä, et ei vissiin ihan imeväinen tajua.. :LOL:

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille :heart:
 

Jaahas terve:)

Sain ajan ultraan vasta 16.2.. Kuulemma oli täyttä.. Noo eiköhän siihe asti jakseta odotella:)
Ite en äippäpakettia ota, kun just syyskuussa otettiin yksi ja niitä on kertyny jo kolmisen kertaa tänne päin :wave:
Esikoinen(12.v) aloitellee murrosikäänsä, tänään taas kuulin huutoa, kun en päästänyt tyttöä kaverille yöksi, olen ehkä liian tiukka, mutta sovittiin tytön kanssa,että lukee tänään kokeisiin niin en muuta tapoja= )D/
Täälläpäin on myös 4 hevosta, jotka tarvitsee jokapäiväistä huoltoa, myös koirat ja kissat:)
Itse ratsastan ainakin vielä, katsoo sitten jos vauva pysyy mukana, niin lopettelen jossain vaiheessa, ite toimin ratsastuksenohjaajana hankkisin koulutuksen parisen vuotta sitten kun hevosia tuli ja ratsastamassa käy 4 tyttöä ja 2 naista ma-pe välillä. Oikea ammattini on insinööri:D
Miekkonen ei niinkään tosta ratsastuksesta välitä, mutta hoitaa silti heposet:D Tyttö harrastaa ratsastusta mutta 4.v poikaa ei oikee innosta:D
Aina mulle tulee pelko että raskaus keskeytyy varsinkin nyt kun lapset syntyy niin lähekkäin, että pelko kasvaa..
Meillä on nyt tolla 5kk ikäisellä tytöllä uudet vaunut ostettiin tuolta Lauran lastentarvikkeesta Esprit Houstonit, hyvin hommaansa hoitaa, mutta meidän pitää luultavammin ostaa uudet taas, tuplarattaita meinaan katottiin, koska kuopus on sillon vuoden ikäinen, ni kulkis molemmat samoissa. Kateltiin noita Akjax Geminejä, yllättäen lauran lastentarvikkeesta.
Mäkin koitin clearblue merkkisellä testillä n. 2vk sitten
Meilläkin on toi Manduca ja oon niin rakastunu siihen,että siitä en luovu!
Mutta eipä tässä muuta, miekkosen kanssa laittamaan ruokaa

VippeVappe ja PieniHöplä 4+1 oiskoha?..
 
Moikka!
Mulla ei ole vieläkään oikein mitään raskausoireita :kieh: Välillä mietin, onko tuolla edes ketään mukana... Janottaa enemmän kuin aiemmin ja nenä on tukossa. Siinä "oireet".

Uusille tervetuloa :flower:

Pirkkis ja Urho-Kyllikki 4+6?
 
onko se sit niin että jos raskausoireet alkaa tosi aikaisin niin vois olla mahdollisuus kaksosiin?? aargh ja apua! mulla nimittäin jo nyt kolmatta päivää on ollut pitkin päivää huono olo, eilen kaks kertaa jo jouduin kipittämään vessaan kun pelkäsin et nyt laatta lentää. pyörryttänyt on ja ällöttää kun on tehnyt mieli sipsiä kans (ja nyt vedin kourallisen grillisipsei ja tottahan toki alkoi tehdä pahaa). mulla muuten kans suvussa kaksosia ihan hyvästi...

ja miten sitä voikaan nukuttaa näin?! "onneks" oon pojan kanssa kotona(hoitovapaalla) niin voidaan ottaa päikkärit yhdessä, auttaa edes hiukan.

pitäis kans hakea niitä multitabseja tai vastaavia. ja soittaa neuvolaan.
 
Huomenta kaikille :)

Mä näin viime yönä unta, että olin viimeisilläni raskaana ja synnytys alkoi. Enpä ole vähään aikaan herännyt yhtä tyytyväisenä :D Jotenkin nyt pikkuhiljaa alkaa tuntua siltä, että hyvä tästä tulee.. Ja se, että pian alkaa jo 7. raskausviikko, tuntuu ihan mahtavalta! Meillä siis viikonvaihtopäivä on sunnuntai, jolloin tulee 6+0 täyteen :)

Oletteko muut lueskelleet näitä raskausviikkojuttuja, että mitä tapahtuu milläkin viikolla? Itse olen lukenut varmaan sadalta eri sivustolta, että varmasti tiedän että mitä siellä on meneillään :D Ja tottakai niitä pitää sitten vähän itkeä tihrustaakin, "vooooi, meidän pikku-Sepolle on tänään alkanut muodostua kasvonpiirteet! Niiskniisk!" :D

Olisipa jo kesä! Siihen mennessä nyt pitäisi jo mahaakin olla niin että näkyy ja kunnolla :D
 
Kätsy, mä kaivoin välittömästi kaikki neuvolasta saadut vihkoset ja ihanan raskauskirjani esiin, kun plussasin. Mies parka ei ole vielä edes sisäistänyt että meille tulee tonen vauva, kun taas mä tiedän täsmälleen sen tämänhetkisen kehitysvaiheen ja ulkonäön. Monta kertaa päivässä pitää ihailla sitä "solumöykkyä" kuvassa... :LOL:

Ihanaa, tällä kertaa mulla on massu kesällä, viimeksi suurin mahavaihe osui talveen. Inhottavaa oli pitää telttakokoista päällystakkia ja taaperrella jäisillä kaduilla. Nyt voi ostaa ihania mammavaatteita ja ne kanssa näkyy, eikä tarvii piiloutua toppavermeisiin! =)
 
limeee:
Mulakin on kaksi koiraa (+hevonen vuokratallilla) ja en varmaan miehen apuun hirveästi voi turvautua, koska sen työajat on miten sattuu. Kaks päivää viikossa on sentään kotona.
Tarttis noi koirat varmaan opettaa kulkemaan rattaiden kanssa ennenkuin vauva on tullut, että eikö kaverilta rattaita lainaamaan ja työntelemään tuonne kylän raitille ;)
Sitten mietin sitä noiden koirien kannalta että ollaanko vauvan kanssa ensimmäiset kaksi viikkoa oikeastaan vallan sisällä??

Turvotuksesta: Musta tuntuu, että lihoin HETI plussattuani 3 kg!! aikamoinen röllö jostain "ilmestyi" :whistle:
Ei silti haittaa yhtään, kunhan pysyis masu piilossa vielä jonkin aikaaa.

Mulla on pissalla ravaaminen yöllä rauhottunut ja eikös se keskenmenomörkö taas nosta päätään mun ajatuksissa. Jessus, mä stressaan niin paljon ettei siinä oo mitään järkeä enää. En voi näin jatkaa 7 kuukautta, se on varma.

Onko muuten muita lähes kolmekymppisiä ekakertalaisia?

Tarrasukkia kaikille ja ihanaa raskaanaoloa! :heart:

Toivoo Tuike81 ja "pikku-Paavo" 6+1?
 
mulla meinää mennä hermo kun koko ajan ETOO, mitää ei tee mieli syödä.

aloitin eilen uudessa/vanhassa työpaikassa ja tänään on olo kuin katujyrä olis mennyt yli.

Keskiviikkona jouduin meneen kovan vatsakivun takia lääkärille, joka epäili kohdunulkopuolista raskautta ja passitti mut VKS:sää, siell gyne teki tutkimuksia ja ultras. Kaikki oli kuitenkin niinkuin pitää. Sellanen pieni musta möykky siel oli kuvassa.

Auroora ja möykkis 5+7? vai meneekö se jo sitten 6+0?
neuvolaa odotan 22.2. jos töistä antaa luvan mennä myöhässä.
 
Moi!!

Taikamyrsky
: Toivon että kaikki menee hyvin ja saatte kokea iloisen yllätyksen pian!!!! jaksamista teille :hug:

heikku
: Mullakin on tuo kahvihimo iskenyt nyt raksuden myötä... siis normaalisti en juo kahvia..en inhoo sita, eli voin juoda vierailulla yms. mutta teetä yleensä juon, niin nyt on pakko saada kahvia ja kahvin hajukin on niiiiiiiiiiiiin ihanaa =)

Niin ja oli puhetta niistä raskausvitamiineista.. kyselit heikku että miksi Multivitassa ei ole kalsiumia, niin kysyin farmaseutilta apteekissa ja se sanoi, että periaatteessa kun siinä on rautaa niin se ei jotenkin imeydy kunnolla jos on samassa tuotteessa (meniköhän noin!) mutta siinä Multitabsissa se kalsium on jotenkin kapseloitu sillai että pitäisi imeytyä mut sit kun kysyin siltä että "niin eli, se siis imeytyy?" niin se vastas, että "niin, no tiedähäntä..niin ne väittää" eli mulle jäi sellainen käsitys siitä farmaseutista että järkevämpää ottaa kalkki eri purkista ja kuulema eri aikaaan vuorokaudesta kuin se vitaaminitabletti... että tälläistä =)

tervetuloa uusille!!!

Kultasiipi + pikkuruinen 5+1
 
Kiitos tsempityksistä!! Ja tervetuloa kaikille uusille, meitähän alkaa olemaan iso liuta jo.
Hitsi kun tulee kiire kävästä täällä kun kirjoitatte nopeaan tahtiin :D

Tässä juuri heräillään ja kohta pitäisi siivota ja käydä suihkussa. 12h työvuoro edessä ja aamuyöllä vasta pääsee kotiin. Vaatii voimia kun ei voi sitä röökiäkään nyt polttaa!

Tuike81: Onko sulla minkä kokoisia koiria? Mulla on kaks dalmatiankoiraa jotka ovat melko aktiivisia ja lenkeillä on kova kiire. Mietin vain rattaiden kanssa kulkemista, täytyy ruveta tosiaan ajoissa harjoittelemaan! Harmi vaan kun mä tykkään noita juoksuttaa vapaana metsässä, sinne ei rattaiden kanssa taida hirmuisesti päästä. Rintareppua mietin myös mutta kovin pientä vauvaa ei siihen kai voi laittaa.

Kai sitä vauvaa hiukan ainakin ulos saa viedä, täytyyhän mahd. kaupassa tai jossain käydä? Itse ajattelin että jos äiti ottaisi koirat hoitoon ainakin muutamaksi ensimmäisekis päiväksi että voidaan kotiutua rauhassa vauvan kanssa.

Äidille en tosin vielä ole kertonut mitään enkä isälle pelottaa että stressaavat siitä miten minä pärjään. Huh kun on vaikeaa.

Ai niin ja jos on hyviä linkkejä sivuille jossa on raskauden kehityksestä viikko viikolta niin pistäkää. niitä olis kiva katsoa!
 
limeee: Mulla on kaks cockerspanielia, eli paljon pienemmät kyllä kun sulla.. On silti erittäin energisiä ja kun molemmilla on vauhti päällä niin on siinä tekemistä! :D
Mä käyn myöskin paljon metsässä ja päästän koirat vapaaksi, ja oon samaa miettinyt että mitenköhän sit onnistuu.. Kantorepussa saa kai vastasyntynyttäkin kantaa (???) mutta mites sitten loppusyksyllä kun on kunnon toppavaatteet päällä, mahtaako onnistua? kaikki varmaan selviää aikanaan :)
 
Tuike81: No ei ne nyt sentään ihan pikkukoiria kuitenkaan oo ja varmasti vauhtia riittää :D se vaan häiritsee että mitä jos kaatuupi metikössä kun käyn tosiaan ihan pikkupoluilla ja rämeiköissä enkä pururadalla. tosin sielläkin hiljaisempaan aikaan kun ei ihmisiä ole paljoo liikenteessä. olisipa se oma piha niin hoituisi heti hiukan helpommin :D
 
Tervetuloa Menhit! :flower: Uudet tiedot päivitetty listaan kaikkien osalta :attn: !

Kätsy, sulla taitaa olla viikonvaihtopäivä maanantai, kun sun LA on 4.10 ja mulla on 3.10, eli mulla on tänään 5+6 viikkoja ja sunnuntaisin vaihtuu. :)

"Kivaa" et muillakin löytyy jo runsaasti oireita... Mäkin ehtiny pelätä moneen kertaan jo kaikki kaksosmahdollisuudet läpi kun iltaturvotus on ihan mahotonta! Mun kummityttö on kaksonen myös, mut eikös kaksosuus periydy äidin suvun puolelta? Hänen äiti ei nimittäin oo mulle mitään sukua, mut isänsä on mun eno.

limeee, on olemassa sellasia rengasliinoja ja reppujakin missä voi ihan pientä kantaa. Varmasti pääset jatkossakin kunnon metsälenkeille!

http://www.miajoki.com/vauvaint.htm <-- tuolla oli musta ihania juttuja sikiön kehityksestä. :heart: Tai jotenkin kauniisti kirjotettu.

Auroora, 5+6 jälkeen tulee sit 6+0 :)

Nyt kerkee viel hetken lepäillä kun neiti on päikkäreillä. Viime yönä nukuin 12 tuntia 23-11 :LOL: Ihanaa ku on viikonloppu niin saa ottaa ihan rennosti!! Mä voisin nukkua vaikka kokoajan... Tän oireen muistan parhaiten ensimmäisenkin alkuraskaudesta.

mama-L :heart: Salme-ötökkä 5+6



 
millaisia oireita teillä on mulla on tää päivä ollu jalat kipeät eikä jaksa tehdä siis yhtään mitään, pahoinvointia ei ole pelottaa että olis ulkopuolinen. ei voisi uskoa että se vauvva nyt olisi tulossa en saa jatuksia muualle millään ja ultra vasta 26.02 toivottavasti kaikki hyvin en ole edes tänne jaksanut kirjoitella .

missä vaiheessa alatte ostaa vauvvalle tavaroita nyt 4+3
 

Onnellinen onnetton
Mä en taida osta ainakaan kauheesti uutta tavaraa, tyttö joka on nyt 5kk, niin aika hyvin säilyy tavarat varmaankin lokakuuhun. Ainakin turvakaukalo, vaunuista on ollut puhetta että pitöiskö ostaa sitten tuplat mutta katellaan sitte parin kuukauden päästä. Mutta jotain uusia vaatteita ja muuta tavaraa ostan joskus 8 kuukaudella.
Pahoinvointia oli tänään hieman, mutta meni ohi aika nopeesti, ylimääräisen ratsastustunnin pidin ja muuten lasten kanssa.
Nyt pitäis lähteä noitten koirien kanssa mettää, ku miekkonenki tuli äskettäin töistä. Piha on meillä iso, mutta koirat tarvitsee muutakin kun pihalla kiertelyä, joten se on meno nyt!

VippeVappe+ masu 4+2
 

Yhteistyössä