~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Moikka

Täällä on tällänen v-75 syntynyt äiti.
Neljäs lapsi olisi tarkotus syntyä 14.10.10
Edellinen lapsi on vasta 5kk, mutta jotenkin vain plussaannuin:)
Toivottvasti mahtuu mukaan:)

VippeVappe ja vielä niin pieni 3+6
 
hei!

Varovainen tervehdys!
Täällä 23 vuotias äiti joka plussasi tänään, esikoinen kohta 3 v. Ihme ja kumma ekalla kierrolla tärppäsi (esikoisessa menikin sitten aikaa) toivottavasti päästään loppuun asti. toivottavasti mahtuu vielä kirjottelemaan! Lemission ja vielä nimetön tyyppi 4+4 la ilmeisesti 9.10 ja sairaalana LKS
 
Moi!

Emmabella
: mulla oli viime viikolla selkä kanssa tosi kipee ja vatsaa vihlo ja juttelin kätilöystävän kanssa joka sanoi että se on ihan normaalia, varsinkin jos ei vuotoa. Kohtu kasvaa ja se voi tehdä niitä kipuja. Sillä oli omassa raskaudessa aina silloin kun menkkojen ois pitänyt alkaa (siis oli raskaana eikä ne alkanut mutta siis niinä päivinä kun menkat ois ollu, jos ei ois ollu raskaana... tulipas sekavasti :LOL: ) niin aina silloin menkkakipuja selässä ja vatsassa...se on varmaa joku hormoni juttu!! Ja sillä oli tosi kipee selkä alkuraskaudesta ja pelkäs kanssa että menkat alkaa mut terveen tytön sai!!! Eli älä huoli...!!

Mama-L, kiitos uudesta pinosta ja päivityksistä, oot nähnyt tosi paljon vaivaa!!!

Taikamyrsky: Jos sun kierto saattaa olla noin pitkä niin sähän olet tosi varhaisilla viikoilla, eli ihan oikeesti se sydän ei voi vielä näkyä...mä uskon että kaikki on hyvin!!! Ymmärrän hyvin sun huolesi ja hyvä että pääset nyt tutkimuksiin!!! kaikkee hyvää sulle!!!

Lara: Toivotaan että kaikki menee parhain päin!!!

Mulla oli viime viikolla sitä huonoa oloa ja nyt tuntuu että ei ole oikein mitään kummempia oireita... rinnat vähän arat mutta ei ole ollut nyt selkä tai vatsakipuja eikä oikein muitakaan kipuja... pelkään että asiat ei ole kunnossa... mut en voi oikeen tehdä mitään... neuvola mulla 4.3, silloin myös yksityisellä alkuraskauden ultra eli siihen asti pitäs jaksaa odottaa... toivon että kaikki olisi hyvin...mutta pelkään... mä toivon oikein niitä oireita...

4+5
 
Moikka!

Tein plussatestin jo eilen, mutta tänään se vahvistui ja uskalletaan jo uskoa, että vauva meille tulee jos kaikki suinkin menee hyvin.

Olen 30v. ja pojat on 11/06 ja 08/08. Kolmas siis tulossa. Synnäriä en vielä osaa sanoa, olisko se sitten Hys tai Kos. Pojat syntyi Kättärillä, mutta kotipaikkakunta on nyt vaihtunut.

Muutosta & Pikkuruu 3+1
 
Hui kun täällä on tapahtunut!

Laralle ihan jättihalit, aivan kamalaa! Toivottavasti asioilla olisi vielä toivoa ja kääntysivät parhain päin! :hug:
Ja Taikamyrskylle myös :hug: toivottavasti kyse on vain liian aikaisesta ultrasta...


Voiko oikeesti olla jo pahoinvointia??? 3+4 vasta viikot :eek:
Mulla ei edellisistä raskauksista ole ollut, mutta tänään on huipannut, väsyttänyt ja etonut oikeen kunnolla. Olen myös jo aika hermoraunio :D Voi mies parkaa....
Nooooo, hyvän asian vuoksi tämä kiukuttelu on!

Varhaisultraan en aio mennä, ellei tule tarve. Viime raskaudessa olin päivystävän kautta kun oli niin kovia kipuja.

Olen ostanut parit odotusvaatteet vanhojen jatkeeksi ja yhdet housut vauvalle käytettynä. Ostin jo ennen plussaa. Kuitenkin jos tämä menee kesken niin alkaa kuitenkin uusi yritys, mutta ei parane ajatella sellaisia.

Onko kenelläkään jo selvää tyttö/poikaoloa?
Mulla on tyttöolo. Toisin niin on olut jokaisesta :D
Esikoinen on tyttä, mutta toinen oli poika. Mulla taitaa olla krooninen tyttöolo :p


Kultasiipi Mulla ei ainakaan edellisistä raskausista ollut oikeen mitään oireita tosi pitkään aikaan :) Ja täysin terveitä mukeloita on tullut.

lemission :wave:
Mullakin tärppäsi nyt ekasta kierrosta. Olin hivenen hämmentynyt kun olin varautunut pariin kolmeen.

VippeVappe :wave:
Onpa nuori pikkanen sulla vielä! Eiköhän tuohon touhuun mukaan mahdu :) Mulla on ystävä kenen lapsilal on vuoden ikäero ja nyt kun pienempi on vuoden ovat kuin paita ja peppu ja leikkivät tosi kivasti yhdessä :)

Pahoittelen jos mulla tulee paljon kirjoitusvirheitä. Ostin kesällä läppärin ja en vaan totu tähän näppikseen :ashamed:
 
Täällä saa nopeesti ajan neuvolaan, kun on pieni paikka :) Ekasta soitin muutama päivä plussaamisen jälkeen, niin täti sanoi, että tule huomenna :D

Kuinkas moni teistä on jo ottanut possupiikin? Mä en oo vielä. Enkä tiedä, otanko edes. Jotenkin pelottaa, jos siitä on jotain haittaa sikiölle... Täytyy siitä keskustella sit neuvolassa oikein kunnolla.

Lemission kirjoittelitko huhtimasuissa esikoista odottaessasi? Jotenkin mulla hämärä muistikuva.

Pirkkis ja masu 4+4?
 
Varhaisultrasta: Minä en ole menossa, jännitän niiiiiin paljon aina kaikkia lääkärissä / hoitajalla käyntejä että ei yhtään ylimääräistä! (Joo, ja oon itse siis kans hoitsu :wave: )

Possupiikin olen ottanut jo töiden takia aiemmin. Mutta en nyt sitten tiedä, että pitäisikö siihen ottaa vahvistus jossain vaiheessa? Tuskin otan, eiköhän tuo yksi piikki suojaa sen minkä tarvii.

Ja ONNEA kaikille uusille plussanneille! :flower: Ja tervetuloa pinoon! :heart:

-Smurfi ja maha 5+2
 
Soitin Teratologiseen possupiikistä, ja mikään ainesosa ei vaikuta mitenkään sikiöön. Elohopeetakin on niin pieni määrä, että määrän pitäisi olla kymmenkertainen, että sillä olisi edes pientä riskiä. Euroopan tutkimuksissa on raportoitu 25 keskenmenoa possupiikin yhteydessä, siis sadoista tuhansista rokotuksista. Ja se, että nämä todellisuudessa edes johtuisivat rokotteesta on epätodennäköistä sillä keskenmenot ovat muutenkin yleisiä ja yhteyttä ei voi todistaa :)

En ole vielä ottanut, mutta otan varmaan.
 
Hei, täällä ilmoittautuisi yksi lokakuinen lisää :wave:

Taustastani sen verran, että esikoinen on haaveissa ja melko varovaisella mielellä mennään, kolme keskenmenoa takana vuoden sisään.. mutta toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato! :D Laskettu aika 7.10.

Oireista sen verran, että ne antavat tällä hetkellä eniten toivoa, edellisissä raskauksissa ei ollut läheskään näin paljon oireita. Menkkamaisia kipuja ja jomotuksia, jotka kiertää eri kohtiin vatsaa, rinnat arat, finnejä pukkaa selvästi ja väsymys on aivan käsittämätöntä :eek:

Tällä hetkellä kaikki on ihanasti ja se riittää :)

Supukkasuu ja masuasukki 4+6
 
josko minäkin ilmoittautuisin:wave: .
tänään tehty raskaustesti näytti vahvat viivat plussan puolesta ja kyllähän tuo olokin on joitakin päiviä jo siihen vihjannut.
eli toista lasta odotellaan, esikoinen syntyi 11/08, ja tämän laskettu aika viime kierron mukaan (ja tärppäsi tokalla kierrolla) olis 10.10.2010. Synnäri tulee mitä todennäköisemmin olemaan Kätilöopisto, siellä esikoinenkin syntyi ja sen verran hyvää "palvelua" sieltä saatiin, että uudestaan mennään jos suinkin vaan voidaan.

oireita on toista päivää jatkunut pahoinvointi, onneks ei ole vielä pöntöllä asti tarvinnut käydä :whistle:, arat rinnat, turvonnut maha ja muutama päivä sitten oli vielä enemmän menkkakivun kaltaisia oireita ja muita ihme nippailuja, nippaillut on tänäänkin.
ja joo JANO on koko ajan! tekee mieli makuvichyjä ja appelsiinia... :p
 
No huomenta naiset! Mä olen ollut pystyssä puol neljästä kun tyttö päätti vetää soolot ja ei millään rauhottunut,ei auttanu laulu, maito, hellimiset, ei sitten niin mitkään..Mies sitten lähti äskön töihin niin arvatkaas tietty kun neiti nukahti just viis minuuttii ennen ku läks..hehee..ukko paralta vielä eilen revittiin hammaskin niin ei saanu edes yötä nukkua..voe toista.. :D

Varhaisultrasta : Juu,ei..en ole menossa.Oon kanssa "hieman" hermoraunio siinä suhteessa että jos sykettä ei löytyskään yms.muut mitä saattaa näkyä,niin satavarmasti se jäis päähän möröksi kummittelemaan.Ja muutenkin..pärjäsin mä viime raskaudessakin ilman sitä, miksen nytkin =) .

Sikapiikistä: Äh, en oikeen tiedä kumpaan suuntaan sitä kallistus..tällä sekunnilla tunne on et en ota kyllä.

Janosta moni puhuu, täällä sama vika rahikaisella, ja se painottuu lähes AINA iltaan..Mulla ei oo mitään mielitekoja noiden mehujen,vissyjen tai limujen suhteen,mutta KAHVI, ah!Siis niin hyvää!! Onpa hyvä mieliteko nyt kun sitä pitäs vähän niinkun vältellä.. :ashamed:

Vauvanvaatteista: En oo kierrelly nyt viime aikoina kirppiksillä tai muuallakaan,meillä on tota vauvanvaatetta esikosta jota ei keretty ees hälle pukee,kun oli niin paljon,joten varastossa siis "uutta" jo valmiiksi,eli ihan perusvalkosta ja ns.neutraalia väriä niin sopii tytölle tai pojalle.

Äitiyspakkauksesta..Jaa-a..jos ottaski rahana tällä kertaa..kun tosiaan tota vaatetta jo on..MUTTA..sitte tietty kun ne kuvat julkastaan niin se rupee hellyttään niin kamalasti että sitten kuitenkin otan sen..saas kattoo.

Muista mieliteoistaa ja kuulutus :wave: :Oliko täällä joku muukin joka himoitsi sipsejä..siis voi tsissus..sipsejä, ihan sama mitä sipsejä, niin täällä uppoais :kieh: ..ja toinen mikä on niin nuudelit..eli kaikki roska uppoaa kitaan, voi herranjestas sentäs..mutta minkäs teet..niin..

Tervetuloa kaikille uusille,teitä oli aika monta joten sori kun en nimiä nyt kaikkia erittele,kun en muista.. :ashamed: Ja onnea pienestä ihmeestä teille :heart: :flower: !

Heidi ja Muxu-kax 5+4.
 
otatteko minut mukkaan.....
viime viikolla plussasin hedelmöityshoitojen avulla...yhtään en itse usko vielä raskauteen, koska ajattelen että se keskenmenoriski on meillä lapsettomuushoidon käyneillä suurempi....koko ajan vaan mietin, että tuleeko se ulos vai ei vai miten....antaa tosi paljon voimia lukea täältä teidän muiden juttuja......varhaisultra on 18.2 rv 7 kohdalla.....
 
No mutta paljon onnea vauvakuumeilija! :heart: :flower: Otetaanhan me sinut tietty mukaan!

Muokkaus: Ja tiedän miltä tuntuu kun koko ajan on pelko,tossa tammikuun ketjussa itsekin purkauduin tänne kun tuntui etten enää saa henkeä kun pelottaa, mutta entistä vahvempi viiva testissä rauhoitti mut sitten jotenkin =)
Nyt vain rauhallisin mielin ja paniikkinappula pois päältä :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pirkkis:
Täällä saa nopeesti ajan neuvolaan, kun on pieni paikka :) Ekasta soitin muutama päivä plussaamisen jälkeen, niin täti sanoi, että tule huomenna :D

Kuinkas moni teistä on jo ottanut possupiikin? Mä en oo vielä. Enkä tiedä, otanko edes. Jotenkin pelottaa, jos siitä on jotain haittaa sikiölle... Täytyy siitä keskustella sit neuvolassa oikein kunnolla.

Lemission kirjoittelitko huhtimasuissa esikoista odottaessasi? Jotenkin mulla hämärä muistikuva.

Pirkkis ja masu 4+4?

Juu kirjottelin minä ( siis vuonna 07) sulla on hyvä muisti jos samassa vuodessa ollaan :) kirjoittelitko silloin itse samalla nimimerkillä (niin jos sama vuosi oli :) ? *koittaa raksuttaa ja etsiä muistikuvia*
 
Huomenta!

Ja Onnea ja teretulemast kaikille uusille :heart: :wave: Nukuin koko yön taas niin sikeästi että joka kerta kun esikko heräs mies joutui herättämään mut (ja se ei todellakaan oo tyypillistä meillä :))! Eilen oon syönyt kuin pikkupossu (iltapalaksi 3 palaa pullaa ja puolipussia kaatissäkistä, ja mä syön harvoin makeaa) ja nyt jo taas ihan kauhea nälkä :D
Eli vissiin nää on niitä raskausoireita kun raivohulluuskin on jo helpottanut ja esim. pahoinvoinnista ei oo tietoakaan.

Possukorotteesta ja varhaisultrasta sen verran että rokotetta en ota ainakaan ennen 12. vkoa ja varhaisultraan en ole menossa. En ole edes neuvola aikaa vielä soittanut kun se annetaan täällä netin mukaan vasta viikoille 9-11 joten soittelen tossa seiskaviikon tienoilla :D Jostakin syystä mä olen ollut tässä toisessa raskaudessa paaaaljon rauhallisempi kuin esikoisessa eikä esimerkiksi keskenmenopelkoa oo juurikaan ollut. Jotenkin sitä aattelee et ei se murehtimalla parane ja asiat ei kuitenkaan oo tässä vaiheessa raskautta mun hallussa. Vaikka tietenkin se pahalta tuntuisi jos jotakin ikävää tapahtuisi, mutta täytyy vaan koittaa uskoa että kaikki menee hyvin! :)

Vauvalle en oo vielä mitään suunnitellut laittavani, ehkä sit toisella kolmanneksella alan jotain hankintoja pikku hiljaa tekemään. Esikoiselta ei oo enää tallessa kuin pinnasänky, joten hankittavaa riittääkin :D Uutena pyrin ostamaan mahdollisimman vähän ja luulisin et tutuilta saadaan melko hyvin kierrätettyä noita vauvavuoden tarvikkeita & vaatteita.

Niin ja mä olen ihan varma ( :ashamed: :D ) et meille tulee nyt poika, mikä tosin liittyy varmasti siihen et toivoisin kovasti poikaa. Aika näyttää kuinka käy :whistle:
 
Heikku, mä kiroilin kun lapsi alkoi puol kuudelta höpötellä pinniksessä ja halusi nousta ylös... Mutta huuto konsertti puoli neljästä, auts!

vauvakuumeilija, paljon onnea plussasta! Erityisen ihanaa, kun joku onnistuu hoitojen avulla.

:heart: Murheet pois mielestä ja nauti raskaudesta! Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän...


Possupiikistä, olen ajatellut ottaa. Uskon että sikalentsu on vaarallisempi sikiölle kuin rokote. täytyy vielä jutella neuvolassa.

Mulla on ylitarjontaa vauvanvaatteista ja esikon kaikki kamat on ihan priimaa vielä joten ainoa isompi hankinta lienee tuplavaunut. äitiyspakkausta en tarvitse. otan rahana ja satsaan sen vaunuihin.

Mä himoitsen appelsiinituoremehua. Täytyy vissiin taas juoda mukillinen! =)
 
Mooi uusille :wave:

Minä en varmaan ota äitiyspakkausta kun tuo kuopus on vasta vuoden niin ei olla oikeen mitään vauvavaatteita annettu mihinkään. Mitä nyt muutamia mistä en pitänyt annoin pelastuarmeijalle. Ajattelin ostaa sillä rahalla manduscan :) Olen sitä himoinnut, mutta en ole raaskinut ostaa...

Tajusin, että en ole kertonut mitään itsestäni :)
Eli olen 23 vuotias taideopiskelija ja tuossa rinnalla on 24 v miekkonen. Lapset ovat tyttö 5v ja poika 1v. Olen vielä äitiysvapaalla joten samaan putkeen menee lomat, ja toivon, että vielä saisi kolmannenkin loman samaan kasaan ;)
Raskaus oli tosiaan toivottu ja tärppäsi jo ekasta kierrosta :heart:
 
Huomenta vaan kaikille!

Täällä herättiin jo ennen kuutta huutavaan nälkään ja kauhiaan pissahätään, enkä sitte oo saanu enää unta ku on ollu iha virkku olo. On tämä nyt omituista, ku normaalisti mua ei sais hereelle aamulla sitte millään tähän aikaan. Mieski nauro aamulla, et mistä nyt tuulee ku olin jo sille kahvit keittäny ennen ku se heräs ees. :LOL:

Mieliteoista: Siis mulla tekee mieli kaikkee epäterveellistä koko ajan. Hirvittää jo muutenki, ku on koko ajan nälkä et kui sitä lihoo jo heti alkuunsa ku masu ei vielä kasva, ku koko ajan jotaki pitää puputtaa suuhunsa. No oon kuitenki yrittäny pysyä ihan hedelmissä, jugurtissa ja leivässä ettei mitään kovin epäterveellistä jatkuvasti söis. Mut heikku sipsit kelpaa kyllä mullekki tosi hyvin ja oi ku telkkarista näkyy hesen mainos, nii johan tekis mieli hampurilaista. :D Täytyy yrittää pitää ittensä kurissa kuitenki. :p Mulla on muutenki kauhee turvotus jo nyt varsinki iltasin mahassa, nii se pullottaa koko ajan. :LOL:

Possupiikkiä oon itekki tässä mietiskelly. Sain eka neuvola-ajan 23.2 ja mietin sitte kovasti että uskallanko ottaa sitä piikkiä vai en. Ennen raskautta ajattelin et ottasin, ku oon muutenki herkkä sairastamaan kaikki flunssat ja kiertävät taudit, mut nyt tuntuu kovin epävarmalta olo kun ei tullu sillon otettua. No pittää mietiskellä...

Varhaisultraa en oo kyllä ite aatellu ollenkaan. Taidan vaan ootella ihan rauhallisin mielin sen eka neuvolan ja ultran. Mut eihän sitä tiiä jos mieli tästä vielä muuttuu. Päivä kerrallaan tässä yritän nyt nautiskella rauhassa tästä omasta onnellisesta olotilasta ja yrittää piilottaa takaraivoon kaikki pelot ja epäilykset. :)
 
Huomenta kaikille! :)
Kamala yö takana... Olin valmis sänkyyn jo kahdeksalta mutta sinnittelin yhdeksään. Näin painajaisia sukulaisten suhtautumisesta tähän raskauteen ja pyöriskelin koko yön. Tiedän, että äitini on onnellinen mutta isä...Hän varmaan saarnaa naimisiinmenosta ja vakituisesta työpaikasta. Samoin pelkään keskenmenon saaneen kälyni reaktiota.
Kunpa kaikki osaisivat olla tästä yhtä iloisia kun me ollaan :heart:

Lisäksi sain taas yöllä hikoilukohtauksia, huh...
 
Kiitos kultasiipi ja R u u s u t a r h a kannustuksista :flower:

Menin eilen ja etsin esikoisen varhaisultra kuvan,no ei paljon mieltä ylentänyt kun siinä on selvä alkio ja toisessa sikiöpussi, ja päiviä välissä noin viikko ehkä..no kuitenkin ei jaksa uskoa että kaikki olis hyvin. Kun ei enää tarvi ravata öisin vessassa, mieliteot ja yökötykset on poissa. Olis tämä hyvä uni voinut jatkua loppuun asti ilman tällästä herätystä :'(

Ja kaiken kukkuraksi tuli iso riita miehen kanssa eilen yöllä, kun sehän nyt on ainoa hetki itkeä ja purkaa tunteita kun esikoinen nukkuu. Muutenhan pitää jaksaa ja jaksaa. Hän sitten sanoi näin tiivistäen, että lopeta tuo jollotus ja yritetään uudestaan heti kun voidaan. No mähän suutuin kun ei v#ttu saa edes surra ja puhua siitä. Kun hänellä on joku itse oikeus vaan kiukutella jos kiukuttaa yms. Ja mun pitäis olla se viilipytty joka vaan kestää kaiken tuli mitä tuli. No ei ollu tarkotus purkautua näin mutta ottaa niin päähän. Joten hyvät on tunnelmat.

Kerkesin mäkin hankintoja suunittella viime viikolla ja kaikkia huonekeluja yms. joku pesän rakennus vimma iski. No nyt ne sitten meni jäähän. Pitää ensikerralla pitää jalta tiukasti kuin mudassa siihen asti kun vaavi on terveeneä ulkona. Kuten viimeksikin.

Teistä täälä on ollut apua, ja tukea kiitos :flower:
 
Taikamyrsky :hug: No olipa tökerösti sanottu mieheltä :/ Toisin harva mies varmaan ymmärtää miltä keskemeno tai tuulimuna tuntuu. Äiti tuntee lapsen jo sisällään alusta. Se on mukana. Mutta älä kokonaan vielä luovu toivosta. Raskaudet ovat erillaisia. Varaudu pahimpaan ja toivo parasta :heart:

Mulla oli keskenmeno ennen kuopusta. Se oli aivan kamalaa. Ja siitä on njjänyt niin kova pelko persuksiin, että ei oikein uskalla vielä täysillä iloita.
 
Täytyy sanoa,että soitin eilen vanhemmilleni elämäni pelottavimman puhelun!
Kerroin siis olevani raskaana,mutta painotin asiaa,että olen ihan alussa,ja mitä tahansa voi tapahtua..
En olisi ikinä uskonut,että vanhempani ottivat sen niin hyvin. Vaikka puhuimme siitä,että ollaan nuoria, ja miehen kanssa asuttu yhdessä vasta vuosi,niin kannamme täyden vastuun,ja olemme onnellisempia kuin ikinä ! :)

Isäni oli mennyt ulos,ja takas tullessaan todennut äidille,että on joskus pelännyt,että tuleekohan hän koskaan näkemään lapsenlapsiaan, ikää hänellä on pian 64,ja minä ainut olen 21,joten ymmärrän huolen.

Näin helpottavaa ja onnellista tunnetta ei minulla ole ollut vuosiin,nyt tiedän,että vanhempani tukevat ja auttavat meitä,eikä minun tarvitse stressata.

taikamyrsky,vaikken sinua tunnekkaan, silti mietin,että miten jaksat tuossa tilanteessa. Pidän sormet ja varpaat pystyssä, että kaikki olisi hyvin! Onneksi asioilla on tapana järjestyä,kävi miten kävi :hug:
 
Ensimmäinen neuvola varattu...Eli maaliskuun alkuun menee kuten vähän arvelinkin. Mitenköhän ne tuolla aina laskee tuon lasketun ajan, kun laskurit näyttää päivää myöhempää LA:ta kuin, minkä neuvola antaa. Sama juttu oli edellisenkin tyttären kanssa. Eli tänään onkin sitten vissin "jo" 4+6...

Eli LA onkin nyt 8.10.10. Josko sais päivitykseen sen...

Mulla on molemmat tytöt syntyneet toukokuun lopulla, ja nyt tuleekin syyslapsi. Eli ihan eri tahtia kulkee tämä odotus...

Oireita ei edelleenkään ole kummempia...kaipa ne sieltä sitten tulee aikanaan...

-PieniRunotyttö-

 

Yhteistyössä