~LOKAKUUN lapset **2010** heinäkuussa <3~ 1 vauva syntynyt !

terve taas!

hurjan paljon tekstiä taas tullu, ei taida kukaan oikein viihtyä ulkona kun on niin saaaaketin kuuma!!

Heikulla on kyllä kestämistä!hyi hitto että vihaan kaikkia öttiäisiä, rrrr.... :x paarmat, ampparit, kaikki siivelliset... :x
meilläkin aina alkukesästä on noita tavallisia muurahaisia, mutta ne häipyy aina kun hämähäkit saapuvat taloon :/ syököhän hämähäkit niitä vai...?eikö ne vaan mahdu saman katon alle.nii, että jos hämppyjä näät, niin älä listi niitä!!

makuuhuoneasiaa..mulla on nuo halut myös vähän hiipunu..tai oikeastaan, limakalvot tuntuu kuivuneen niin että ei oo enää kauheen mukavaa itse akti..luovuus kunniaan ja vaihtelu virkistää, aina voi keksiä jotain muuta ;) ja ihan oikeesti alkaa tuo maha olemaan jo aika inhottavasti tiellä yrität sitte olla ihan miten vaan!!

huomiseksi on tänne luvattu vieläkin kuumempaa..tänään oli jo 31 astetta varjossa, alkaa kyllä kohta tuo merivesikin kiehumaan, ollaan oltu rannalla joka päivä ja koskaan ei ole ollut niin lämmintä vettä kuin nyt on! ei kyllä tarvii yhtään "totutella" siihen veteen kunhan juoksee vaan veteen ja tekee mahaplätsin baywatchin-tyyliin.tai alkaa kyllä olemaan tuo mun rannalla pyöriminen tän mahankaa jo sellaista eläimellistä menoa-tyyliä pikemminkin.

ja yhä edelleen ihmettelen: mistä kaikki nämä vauvamasut tulivat?? tuntuu että puolet rannalla olijoista ovat raskaana!?kotkalaisilla on näemmä vauvabuumi nyt meneillään
:p
ai kauhee ku kävin kattomassa niitä kuvia taas siitä lokapoikasesta..mun sydän sulaa..toivottavasti nämä molemmat kasvavat isoiksi ja vahvoiksi, tämä toinen kun oli aika paljon pienempikin :(

no eipä mulla taaskaan ollut mitään järkevää...lara koittaa ja levätä!ihankuin se olisi jotenkin tosi vaikeaa näillä ilmoilla kun ei oikein muuta jaksakaan ;)

emmabella & tytöntylleröinen 28+4 :heart:
 
Heippa rallaa taas pitkästä aikaa.
Täällä kärsitään kyllä tuosta kuumuudesta ihan kamalasti, jokapaikka turpoaa ja tuntuu että vatsakin on vähän väliä ihan kova (harjoitus supistuksiako?) eikä jaksaisi tehdä mitään. :(

Huomenna olisi vielä se sokerirasituskoe, toivotaan että en nyt ihan pyörry sinne!

tsemppiä kaikille ja ihanaa lomaa niille jotka ovat jo lomille päässeet :)

T R ja öttiäinen 24
 
:wave:

Täällä kanssa kärsitään toivottavasti vain harjotussuppareista ja hirveestä korventavasta ylävatsakivusta. Nice :)
Mä kyllä säälin meitä kaikkia tällä hetkellä näiden helteiden vuoksi :hug:

Bubbeli 25+5
 
Meitsi on kans ihan finaalissa tän kuumuuden takia. En jaksa enkä pysty tekemään yhtään mitään. Supisteleekin niin vietävästi heti kun jotain yrittää.
Autolla ollaan lasten kans ajeltu, siinä on ilmastointi ja ainoo paikka kauppojen lisäks missä on viileetä...Meillä on makuuhuoneet yläkerrassa ja voi jestas siellä on kuuma |O Meillä on kaikilla huoneissa tuulettimet mutta ei ne mitään enää auta.
Tänään meinasin ihan pyörtyä päivällä, niin huono-olo tuli yht äkkiä. Opetin sit esikoista soittamaan hätänumeroon jos vaikka oikeesti tänne pyörrynkin. Tosin se ei kyllä muista meidän osotetta millään, mutta ehkä ne tosipaikan tullen löytää sitten nimellä kun se osaa meidän nimet kertoo :whistle:


Zeena, en mää muista enää viikkojakaan kun oon niin TÖÖT
 
Mäpä käpäsin äsken eka kertaa tänä kesänä uimassa. :D Aiemmin viileemmissä vesissä en uskaltanut ettei tulis ylimääräisiä supistuksia, mut nyt vesi oli niin lämmintä, että uskaltauduin. Mukavasti viilensi tän hikisen päivän päätteeksi!

Meillä on ollu makkarin puolella melko hiljasta koko tän raskauden ajan. Mulla ei oo ollu kamalaa hinkua missään vaiheessa, kun mua ärsyttää ne seksin mukanaan tuomat supistukset. Jotenkin oon niin tietoinen tosta mahastakin koko ajan. Jossain vaiheessa tuntu et mieskin arasteli tän raskauden takia, mut aina välillä huomaa, et kyl sen tekis mieli. Sillon tarttettas vaan sitä alotteen tekijää, mikä onkin meillä ollu aina ehkä se isoin ongelma... Onneks sentään välillä jompikumpi viittii sen alotteen tehdä. :)

Tatara ja tirriäinen 28+3
 
Heippa taas pitkästä aikaa! Vähän on palstailu jäänyt vähälle näin lämpimien ilmojen myötä!

Täällä ollaan saikulla supistelujen ja liitoskipujen takia. Torstaina mulla alkaiskin virallisesti loma muutenkin :)

Lähetään ensi viikolla Kreetalle :) Pääsee pois kotoonta. :D

Makuuhuoneen puolella Mulla on kaikki halut hävinnyt :ashamed: Mullakin pistää seksi supistelee tosi kovin niin ei ole oikein kivaa :/ No sitku on rv 37 täynnä niin voi rupea seksiä harrastaa joka ilta :)

Hankintoja Meillä on kaikki oikeestaan valmiina. Ei siis paikoillaan mutta ei tarvitse mitään erityistä ostaa. Kantokassi tupliin pitää hommata!

Nyt pyykit kuivumaan ja vanhat viikkaamaan :) Huomenna aamusta passi kuvat ottamaan ja passihakemukset viemää poliisi asemalle :)

Pikku prinssi 25+4


 
Terveisiä yöuinnilta :)

Pitkästä aikaa tulin tänne piipahtamaan. Enempi tulee lueskeltua facessa.

Helteet vetävät kyllä kaikki mehut tästäkin mammasta. Jalkojen turvotus on hervotonta!

Täällä isäntä onneksi lomalla ja suurperheen pyöritys yhteisvoimin rullaa huomattavasti jouhevammin. Hertan kanssa paljon tutkimuksia epilepsian ja kehityksen viivästymän vuoksi. Lääkitys alotettiin jo, kun kohtaukset tihenivät. Tähän asiaan paneutumiseen mennyt kyllä energia aikas tehokkaasti.

Vaunut sain huuto.netistä ja haettiin Vantaalta viime viikonloppuna. Ihanat oli! Brio Happyt, sellaiset retron ruskeat :)

Voimia teille kaikille jaksaa näitten helteitten kanssa!!!!

Noora ja Vilja 25+1
 
Mä en kykene mitään saamaan aikaseksi kun on niin hiostavaa.Tulis nyt se ukkonen jos se jotain auttais :/

Seksistä oli puhetta.. Joo,mä olen ollut koko vuoden aika haluton sen suhteen..Joskus mietin että miten sitä ollaan raskaanakaan :D Mutta nyt parin viikon sisällä tuntuu etten mitään muuta mietikään kuin SITÄ :p Noh,kun minä haluisin niin mies ei..Tuntuu että se vierastaa tätä mun vatsaani :/ Mä sanoin että sopii mulle rajusti takaapäinkin :D Toivotaan että tähän tulee muutos,synnytyksen jälkeen on kumminkin jonkun aikaa pakostakin hiljaiseloa.

Vakuutuksesta Ei sitten otettu kun oltiin kans hieman myöhään liikenteessä.Esikoiselle kyllä otettiin ennen syntymää jo.

Mulla on tosiaan alkanut vetää öisin suonta pohkeesta..Ei mikään kiva tunne.Nukunkin sitten villasäärystimet jalassa.. :snotty:

Joku jutteli vauvan tärinästä. Mä tunnen myös sitä tärinää melkein päivittäin.En tie onko se hikkaa vai pissaamista.Se on sellasta aika nopeetemposta.
Kiva päästä maanantaina taas ihastelemaan vaavia.Toivottavasti istukka ei ole kohdunsuulla ja kaikki olisi muutenkin hyvin :heart:

Kaikille hyviä vointeja ja koitetaan kestää tätä kuumuutta.Miltäköhän niistä tuntuu jotka ovat viimisillään...

Kävin kans lukees Lokapoikasten uutiset.Voi mahoton että on pienillä pojilla ollut kiire :heart: Kaikkea hyvää toivon heille ja toivotaan että pienet siitä voimistuu ja vahvistuu.

MUKSU ja Monni 28+3

Muoks.Mulle sais lisätä yhden vuoden lisää jos viitsit mama-L.Kiitos :flower:
 
MUKSU1, no ei sun pohkeille ainakaan pitäis kylmä tulla näillä keleillä villasäärystimissä! :LOL:

Mä tulin tekee gradua parvekkeelle, kun sisällä on ihan yhtä kuuma, kun täällä ulkona. Parvekkeella sentään käy välillä tuulenvire...

Mut ei mulla muuta. Oli vaan pakko kommentoida noita MUKSUn säärystimiä :D ...Niin ja onnea MUKSU1 synttärien johdosta!

Tatara ja tirriäinen 28+4
 
terveeks!

huh tätä hellettä ja painostavaa ilmaa, ukkosta ootellessa.viime yönä jyrähti täälläpäin muutaman kerran muttei mitään kunnollista ollut. tulis nyt kunnon ukkonen jospa tuo ilma raikastuis kun tuntuu nyt että niin ahistava ilma, kuuma koko ajan..ei oikein pysty mitään tekeen ja väsyttää koko ajan.

viime viikko meni lomaillessa etelä-suomessa ja siellä riikassakin kävästiin.lennot meni hyvin, ei tullut mitään ongelmia sen suhteen. mukava reissu kaikenkaikkiaan oli, mutta huomas kyllä että väsyy paljon herkemmin nykyään ja jalat on toodella poikki jos päivän kävelee niinkun me latviassa tehtiin..

ihanaa kun tuo pikkuihme tuola mahassa potkii ja myllertää <3 tosi voimakkaat liikkeet jo.. mahakin alkanu kasvaa silmissä :)

meillekkin oli reissun aikana tullut lappu että äitiyspakkaus on postissa, hetihän se lähettiin sit hakemaan.oli kyllä ihania kaikkia juttuja siellä, vaatteet yllätti positiivisesti. tykkäsin väreistä kyllä,niistä kirkkaista varsinkin.

kävin kattomassa kaverin 7ja puolen kuukauden ikästä vauvaa, oli niiin ihana tapaus että. ja vasta se kaveri ootti sitä, äkkiä menny aika.kohta meilläki on nyytit jo sylissä. vaikea uskoa todeksi. jos sitä lähtis lastentarvikeliikkeessä käväseen ajankuluks, jos vaikka jotain tarttuis mukaan :D

miraaz ja vaavi 26+0 POKKKS :heart:
 
Terve pitkästä aikaan :wave:

kantamisesta on ollu puhetta tietääkseni noita kantoreppuja ei suositella vastasyntyneille, koska niistä pää saa tukea liian huonosti. Itse pakkaan sairaalakassiin rengasliinan mukaan, se on tosi helppo heittää päälle ja siinä saa imetettyäkin. Ei tarvii sitoo joka kerta erikseen. Kotona on sitten pari trikooliinaa, jos meinaa pidemmälle lähtee vauvan kanssa liikkumaan tai muuten venkuroida. Meillä myös mies käyttää kantoliinoja, vaikka ne onki vähän tyttöväreissä :whistle: Tosin mies on muuten niin viikingin näkönen ettei varmaan siksi häpeile noita tyttöliinoja :D
Meille ei varmaan kantoreppua tule vieläkään, sitten varmaan jos lähettäs vaeltamaan Lappiin.

Neuvolassakin kävin joskus viikko sitten. Ottivat aterian jälkeisen arvon, joka oli 6,2, eli ei hätää silläkään rintamalla. Toivottavasti paasto arvokin ois hyvä niin ei ois pakko mennä sinne sokerirasitukseen -_-

Paino oli lähteny nätisti nousuun, kaheksan kiloa nyt oli saldona. Eikä ihme kun tässä kuumuudessa ja tavaroiden roijaamisessa paikoilleen ei tule mieleenkään tehdä itse ruokaa.. Sf oli 25, kasvaa ihan samaa tahtia masu kun esikoisestakin, hieman yläkäyrillä =)

Hemoglobiiniki on päässy romahtamaan ihan kunnolla viikossa, kun rautatabletit nojailivat jossain muuttolaatikon pohjilla. oli siis jotain satasen pintaan.

Niin ja sit piti kysyäkin teiltä arvon mammat missä vaiheessa toista odottavat pääsee nauvolalääkärille? Mie en ainakaan oo vielä päässy, seuraava neuvola aikakin on joskus kuukauden päästä ja sekin on vaan terkkarikäynti. Mie kuvittelin et sen ois pitäny olla jo :eek:

Menhit ja Mr. Hyde 27+4 :heart:
 
avee kiitos vinkistä,tarviipa ruveta niitä sitten popsimaan :)

Menhit Mulla on ainakin ollut jo kaksi neuvolalääkäri käyntiä.Eka oli muistaakseni viikolla 13 paikkeilla ja toinen kerta oli viikko sitten eli 27+3. Sit on luultavasti vielä se synnytystapa-arvio rv 35-36.
 
Nostelen vaan kun kohta tipahtaa pino...

Nyt alkais niinku nää helteet kyllä riittää!!! :headwall: :headwall: Koti alkaa olla ku pommin jäljiltä, mitään ei jaksa tehdä ja öitä ei saa nukuttua ja 2-vuotiaasta hirveä huoli kokoajan... rrrrrgggghhhh.

Aamukiukku mama-L ja vauva 28+3
 
Mä tulin vaan poksumaan. Ei jaksa (edelleenkään ) paljon kommentoida, liian kuuma (laiska?! ) :D
Suonenvetoihin otan itse "hoitona" kivennäisvettä, siinä myös suolaa ja maistuu hyvältä B)

Voikaa kaikki hyvin ja paksusti!!! :hug:

Lara ja pieni poika rv30+0
 
Taidan pitää pienen tauon nyt kirjoittelusta, sillä kuultiin tossa että yksi meijdän läheinen henkilö joka on taistellut viimeiset reilu puoli vuotta sairaalan sisällä keuhkosyövästä, pääsi kotiinkin tässä yhdessä välissä, mutta nyt joutunut takasin sairaalaan ja lääkärit ovat luvanneet elinajaksi muutamia päiviä :'( :'( :'(

Vettä rupesi satamaan.. taivaskin itkee :'(

Heidi ja Mörkky 29+1.
 
heikku suuren suuri :hug: ja voimia kovasti sinne! Surullista kun joutuu seuraamaan sivusta läheisen ihmisen taistelua elämästä.

Täälläkään ei mieli kovin korkealla. Viime yö meni valvoessa ku supisteli ja kipuili koko masu. Kävin sitten aamulla terveydenhoitajan luona, joka tarkisti kohdunsuun ja totesi että kaikki kuitenkin ennallaan. Levättävä vaan enempi ja juotava kans. Masentaa vaan jo tämä jatkuva makaaminen, vaikka tiedänkin sen olevan vauvan parhaaksi. Mulla on vielä lauantaina kaverini häät ja oon myös kaaso niin tekemistä olis enempi ku jaksais tehdä varmasti ja apua tarvis tämä mun kaveri, mut tympii sitten kun ei voi/sais tehä oikeen mitään. Argh! No luvan sain onneksi et voin häihin mennä, mutta pitää muistaa istuskella mahdollisimman paljon ja jos mahdollista nii käydä välissä levähtämässä jossaki myös.

Jaksamisia kaikille ja voikaa hyvin!

HayLina ja Hippu 28+1 (eilen poksu! :) )
 

Yhteistyössä