~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

heissulivei

minäki tuun palstalle suoraan lokakuisten sivuille, tuonne selaimeen muistiin kun niin usein käyn lukemassa.painan aina vaan sitten siihen sivulle mihin oon jäänyt.

nyt ei tarvi enää mennä töihin kipuilemaan tän selän kans, sain sairaslomaa äippäloman alkuun (15.9) asti. meinas jo usko välillä loppua töissä ja varsinkin työpäivien jälkeen kun selkä ja häpyliitokset niin kipeät. muuten oman voinnin suhteen kaikki on hyvin, eikä tuo selkäkään kipuile kun ei tarvi enää seistä koko päivää.

tänään oon ollu ahkera, leivoin heti aamutuimaan pellillisen sämpylöitä :) oli ne vaan hyviä*nams* tavaratki oon järjestelly,vielä pitäs imuroida, jospa jättäsin sen miehelle hommaks :D

eikai tänne muuta, ens tiistaista neuvolaa ootellessa,

miraaz ja vaavi 32+1
 
Tänään tuli postilaatikkoon tilaamani 3kpl kuvioharsoja ja sulosia on. Ja Tiiun 2.v synttäri tarvikkeetkin sain ja 4 päivä sit vietellään esikoisen 2.v synttäreitä. Supistuksia on päiväpäivältä enemmän ja muistelin että Tiiusta alko supistukset kuukautta ennen laskettua eli tästä nyt alkanu jo aikasemmin. Saa nähä kuinka käy että syntyykö aikasemmin vai meneekö yli. Tiiu syntyi rv 39+1.

Tiukuliina ja tinttaralla 31+6
 
Neukka kuulumisia
Painon nousu 90 g per viikko oli nyt enempi vaatettakin kun helteillä
rr 124/82
kohdunpohjan korkeus 31
raivotarjonta (vaikkeipa tuolle väliä)
vaavi syke n.150
sokerirasitus vastaukset hyväy
hemppa noussut vähän nyt 123
(edellisellä kerralla 118)
väsyttää koko ajan viime yönäkin valvoin kolmisen tuntia kun vaan uni ei tule
Viime lauantaina kävimmä ostaan vaaville uudet vaunut jäivät liikkeeseen säilytykseen haemma sittä lähempänä h-hetkeä
Mulla oli tänään 4 vuotias tyttäreni luonnollisesti mukana neukassa tuo kyseli terkalta jalkatukien tarkoitusta neukka sanoi ne on semmoiset tuet tyttäreni kysyi ai vanhat ukotko niistä pitää kiinni
vähän me naurettiin sille letkautukselle
No jos sitä ruokaa tässä laittaisi

32+6
 
Huih, täällähän oni han uusi ilme foorumissa. Täytyypä kokeilla osaanko edes kirjoittaa tänne. :confused:

Tänään taas olin neuvolassa, otettiin verenpaineet, painonnousu ja pissa. Maanantaina siis otettiin vimeksi. Edellee alapaine lähes sata 99 ja yläpaine heittelee 145-169 välillä. Pissa oli puhdas ja painoakin tullut vain 100g kolmessa päivässä eli ei hälyyttävää raskausmyrkytyksen suhteen. Seuraavaksi kokeisiin taas ensi maanantaina.
Tänään jäin saikulle kahdeksi päiväksi ja maanantaina aloitan vuosiloman, joka kestää äippälomaan asti!! JIPII! Käyn ensi viikolla jonain päivänä töissä palauttamassa avaimeni ja työpuhelimeni yms., mutta ei siis enää varsinaisia työpäiviä. HUH HELPOTUSTA!! :cool:

Nyt vaan siis lepäilen, että yleisolo parantuisi ja saataisiin nuo verenpaineet laskemaan. Meillä rakkaan kanssa edessä ihana rauhallinen viikonloppu. Taidetaan nauttia pimenevistä illoista, hyvästä ruoasta ja toisistamme. Nyt kun vielä on näitä rauhallisia kahdenkeskeisiä iltoja. :heart:

Nappula-10 32+5
 
Nappula -10 Se on kun tää uusi versio herjaa kuulema. mama-L on kyllä yrittänyt saada etusivua kuntoon =)

Pinnisepisodi päättyi kun päättyikin hyvin, sain sen kummiskin kasattua kun vähän kiukultani laannuin. Tajusin ettei se viimonen reikä siellä levyssä vaikuta mitenkään tohon nostamiseen. Mut se on kun suuttuu niin sit suuttuu..:ashamed:

Heidi ja Mörkky 35+1
 
ups, meinataan melkein tippua tokalle sivulle!:whistle:

eipä mulla sen kummempia, jostain syystä seikkailen netissä kun en osaa nukkumaan mennä.huomenna neuvolaan mittailtavaksi, sen jälkeen taas lisää kuulumisia!

noonie 34+5
 
Viimeksi muokattu:
hello taas pitkästä aikaa! itsekin melkein kokonaan siirtyny tonne fb:n puolelle:ashamed: ,käyn täällä kuitenkin joka päivä lukemassa muiden kuulumiset...

täällä aletaan pikkuhiljaa panikoimaan että noita vauvan tarvikkeita pitäisi saada ostettua ja laiteltua valmiiksi. mulla on vaatteet silitettynä kaapissa ja hoitotaso koottuna, sängyn kokosin siskontyttöä varten viime viikonloppuna, mutta purin sen itkua vääntäen tällä viikolla kun mies oli sitä mieltä että se vie vaan turhaan tilaa tuolla makkarissa vielä:mad: mulle tuli niin paha mieli ja itkeä vollotin kun tuli sellainen tunne, että eikö se vauva nyt sitten tulekaan meille...:'( kllähän se mies sanoi että ei sitä tarvii purkaa kun näki miten paha mieli mulle tuli, mutta se ei enää siinä vaiheessa auttanut kun olin jo ihan raivona .
Eilen tilattiin carenan double wavet joten vaunuasia hoidossa. Eilen oli prismasta tarkoitus ostaa kaikki piennippeli; pullot, tutuit, vaipat, voiteet ym. mutta kun pääsin siihen vauvaosastolle niin sanoinkin vaan miehelle että en miä nyt jaksa, vaikka mies oli ihan innoissaan jostain marimekon tuttipulloista :D tarttui mulle vauvan harja ja kampa matkaan, että jotain kuiteskin.

On niin ristiriitaista kun toisaalta tuntuu, että kauheella vauhdilla täytyis saada kaikki valmiiksi, mutta toisaalta tuntuu,että ei tässä mikään hätä ole! mies on sanonut monet kerrat että hän hoitaa kyllä sitten että täällä on kaikki tarvittava vauvaa varten kun kotiudutaan, mutta..

lonkkakivut alkaa olemaan sitä luokkaa että öisin herätään jokaiseen käännökseen. viimeyönä tuo issiaskin vihoitteli; säteili nilkkaan asti. tuosta on tullut kyllä tosi ilkeä vaiva kun ei enää voi kauhean pitkiä matkoja kävellä tai pitkiä aikoja seistä kun puutuu koko ulkoreisi polveen asti.

ihana valitusvirsi taas....................................................

ihanaa viikonloppua kaikille mammoille!!!

Emmabella ja beibe 35+0 poks :heart:
 
Mul on nyt mennyt jotenkin maku tähän palstaan..Käyn päivittäin mut mä en totu tähän oikeen :mad:

Vein typyn päikkyyn ja kävin kaupassa ja aattelin että vois leipoo sämpylöitä,kun joku muukin oli tainnut niitä tehä :) Eilen aloitin myös ikkunapesu urakkaa ja jos tänään jatkais.

Öisin saa nousta ainakin kerran vessaan.Ja kun kylkeä meinaa kääntää niin siihen saa oikeen panostaa kun paikat rutisee..Ja aamulla kun nousee ylös niin hetki on istuttava sängyn laidalla että sisuskalut "palaa omille paikoilleen" :D Onko muilla ilmennyt tällästä?

Mä sain neuvolasta viimeksi lainaan TYKSin tekemän syntymäpäivä-dvd:n. Katoin sen ja mielestäni oon nähnyt sen jo esikoista odottaessa.Varmaan näytetty perhevalmennuksissa. Oliko täällä muita TYKSiin synnyttämään tulijoita?? Joo,näkishän sen varmaan tuolta etusivulta :whistle:

Mulla on maanantaina taas neuvolaan meno niiden proteiinien takia.Muita oireita mulla ei kyl ole ilmennyt,joskus lievää päänsärkyä mut se on pientä.

heikku hyvä ettei mitään peruuttamatonta ollut tapahtunut.Tiedän kyllä tunteen kun hermo palaa niin mun on lähes pakko saada jotain rikki.Sit on taas niin,ah,helpottunut olo :ashamed:

Flunssaa tuntuu olevan vähän jokapuolella.Typy on niiskuttanut kans eilisestä asti ja aamulla se yskikin jonkun verran.Päikyssä on jokatoinen lapsi nuhassa.

Kaikille hyviä vointeja! Loppu lähenee ja synnytys pyörii enempi mielessä.Tsemppiä kaikille! :wave:

MUKSU 34+5
 
Ääh, onpa tosiaan jotenkin tylsäksi muuttunut nämä sivut. Tykkäsin enempi vanhoista, mutta ehkä tähänkin tottuu...

Emmabella, minä en ainakaan luota siihen, että mies osaisi hankkia kaiken tarvittavan kotiin, sillä aikaa kun me vauvan kanssa ollaan sairaalassa :D Sitä ei paljon tunnu kiinnostavan nuo pikkutavarat, koskaan kaupassa se ei jää mun kanssa vauvatavaroita katselemaan, vaan suuntaa muille hyllyille... Eipä tuo taida tajuta, että kaikkia niitä pikku nippeleitäkin tarvitaan...
Meillä on jo suuremmat tavarat hankittuina, mutta kaikki tuo pikkusälä puuttuu.

Minusta kans tuntuu, että eihän tässä oo mikään kiire, aikaa on vielä vaikka kuinka, ja toisaalta olis kova polta laittaa kaikki valmiiksi. Minä kyllä luulen, että meillä menee huolella yli lasketun ajan...

Eilen lenkin päätteeksi taisi supistaa, oliskohan tuo ollut toinen tai kolmas kerta, kun olen tuntevinani niin... Useimmat täällä taitaa kärsiä jatkuvasti supistuksista...

Olen tosiaan nyt kyennyt käymään lenkilläkin ja alkuviikosta kävin uimassakin. Sokeriarvoille tuo on ainakin tehnyt hyvää, tänäänkin pystyin syömään aamupalaksi 2 ruisleipää ja sokerit vaan 5.9. Normaalisti ne nousee aamuisin herkästi ja leipä nostaa yli kahdeksaan...

Heilo, joka on sekaisin viikoista... oisko nyt 34+5?
 
neuvolakuulumiset 34+6:
painonmuutos +650g/vko (auh..)
turvotus +, verenpaineet 127/71, pissa ok, sf 32, sykkeet 150, liikkeet ++ ja rt:ssa, kuulemma pää jo aika alhaalla, ei kummiskaan kiinnittynyt. pelotteli täti kummiskin jo että jos kipeempiä suppareita 4-5 tulee niin soittoa heti synnärille, sen verran on alhaalla vauva ja kun hyppelen tuo esikoisen kanssa päivät niin on omiaan rasittamaan tilannetta.

ihan kamalaa, en mä vielä halua synnyttää tai luopua tästä mahasta vaikka paikat alkaa oleen jo hajalla ja nyt istuminenkin sattuu luihin ja ytimiin. sieltä tutkimuspöydältä alastulo alkaa olemaan jo aika kivuliasta kun toinen puoli selästä/pehvasta jumittaa ihan totaalisesti siinä sykkeitä kuunnellessa :| tässä raskaudessa mulla ei oo mikään kiire synnärille.esikoista oottaessa en ois malttanut kivuiltani ja jännitykseltä oottaa yhtään mut nyt on ihan eri ääni kellossa...

noonie 34+6 joka oottelee sitä 9-13 kestävää sähkökatkosta mikä tänään tässä talossa piti olla :confused:
 
Alkaa kyllä tuntua siltä, että mielelläni ottaisin vanhat sivut takaisin. Mä en oikein tiedä miten nää sivut toimii ja tickerinkin olivat hyväkkäät menneet poistamaan. Pöh : /

Mut iloisempiin asioihin, se mun kauan odottama äitiyspakkaus tuli sitten eilen =) Kaikkea ihanaahan siellä oli ja taas konretisoitui se, että parin kuukauden kulutta meitä onkin kolme :heart:

Sähikäinen 31+3
 
Täällä kotiuduttu juuri neuvolasta.

Rv 32+0
Pano + 500g/vk eli yhteensä 9,9kg
turvotus -
pissa puhdas
paineet 119/74
hb 117 ja taas saa alkaa rautaa syömään kun vähän laskussa
sf 27 ja tarkkaillaan ja tarvittaessa ultraan muutaman viikon päästä kattoo vauvan kokoa.
syke 150
ja rt oli siis vihdoin kääntyny ainakin hetkellisesti. Pieni vauva kuulemma kyseessä kun tilaa on vaikka muille jaettavaks vattassa ja kun vauva niin hyvin mahtuu viellä liikkumaan. No saa ny nähä sitten lopulta minkä kokonen vauveli maailmaan putkahtaa.

tiukuliina ja tinttaralla 32+0 POKS
 
tänään oli käynti kättärillä ja nyt olisi pojulla painoa n. 3kg ja taas kolmen viikon kuluttua mittailemaan. Tällä kertaa oli kättäri joka kysyi ihan minultakin että miltä musta se lasketun ajan arvioitu paino 4,5kg kuulostaa...

Kättärin jälkeen menin itikseen pyörimään ja nyt kyllä tiettää ja tuntee pyörineensä siellä. Pitää varmaankin vain purra nyt hampaat yhteen ja ruveta imuroimaan villakoiria pois nurkista, tykkään meinaan paljon enemmän tuosta ihan oikeasta koirasta.

uni ja poju 35+1
 
Heips :wave:

Neuvola kuulumisia tässä päivittelen..

RV 31+1 olis nyt viikkoja nyt kasassa ja puntarille mone kyllä pelotti,oon meinaan syönnyt ku hevonen:headwall:
Oliki vaan + 100g tullut ja viimeksi kävin neuvolassa 2.8,että aika hyvin. Kokonais painonnousu nyt 6.1kg..
Valkuaista oli yhen + verran,mut kysyiki täti että jouduitko puristamaan tipan..?!:LOL: Meinaan oli semmonen tippa vaan kupissa. No.kävin ennen lähtöä kotona vessassa.
Verenpaine on vähän koholla mitä mulla on yleensä ollut..130/87, mut ei ollut huolissaan,ku olen nukkunut huonosti koko viikon kun nää pikkuset on räkätaudissa ja itelläkin pukkaa flunssaa..
Hb.oli sitten laskenut 118 oli arvo,joten nyt pitää alkaa rautaa napsii.
Syke 140 ja raivotarjonta.. mistä en nyt ole ihan varma,kaveri puorii ja potkii miten sattuu joten epäilen närästyksestä johtuen että olis poikittain.
Sf.28, eli 5cm oli tullut lisää viime kerrasta.
Sanoinki miehelle että nyt masu on tullut kunnolla tuohon eteen,meinaan istuessa ja kumartelussa tuntuu hyvin.
Ja taas saan tilata ajan sinne labraan,veressä oli niitä vasta-aineita taas..mut onneksi arvot pysyneet samana alusta asti,joten ei sen puolesta ei hätää.

Varasin sitten ajan lekuriin seuraavalle kerralle, eli 7.9 silloin jään saikulle äoppäloman alkuun asti,en jaksa enää töissä urheilla ja pomoki sanoi että jää nyt jo pois,ei sun tarvii ittees täällä kiusaa..Kiva pomo:flower:

eipä tässä muuta,illalla kylälle kattelemaan,,joku tapahtuna siellä.

Miiju ja PikkuMyy 31+1
 
Huomenta ja *poks* rv 34 <3

Pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö takana. Hirvee energia määrä ihan yhtäkkiä. Täytyy käyttää hyödyksi ja mennä siivoamaan lapsen vaatekaappi! :)

Mukavaa viikonloppua mammat.
 
Huomenta päiviä! Täälläkin ihan hyvä olo :) Mies oli aamulla keittäny kahvit ja tehny putrot, oli kivaa vaihteeks =) Se mitä ei ollu muistanu tehä oli et vaippa pitää heti vaihtaa tytölle kun on heränny ja eikös tyttö kammennu tonne sänkyyn mun viereen ja ollu kostuttanu juuri eilen vaihtamani lakanat. Mut ei se mitään, hyvä aamu silti.

Hieman mietitytti eilen illalla kun se kutina palasi takasin. Nyt taasen aamulla niin ei mitään. Oisko vaan tästä ilmojen viilenemisestä ja ihon kuivumisesta. Noh,mä en vaivaa nytr päätäni sillä nyt on sentäs viikonloppu :p

Heidi ja Mörkky 35+3
 
Tänään POkSUUU 35+0!!
Hui! Ihan jänskättää kun raskaus etenee ihan kohtuu vauhtia kohti h-hetkeä :heart:

Mä oon koittanu alkaa liikkuakin vähän enempi vaikka koskeekin. Eilenkin käytiin joku ehkä 4 kilsan lenkki suht reippaasti. Mä rakastan syksyä kun ilmat viilenee ja hämärtyy ;) Jotenkin hyvä mieli <3 Se mieli jatkukoon, on tässä sen verran satanu paskaa meidän niskaan. Tai miehen lähinnä. Työjuttuja..

Eipä nyt muuta, tulin vaan poksumaan.

Hanttaliini ja neitinen
 
huomentapäivää ja poks vaan 35+0!!

vaikka toinen puoli alaselkää ja lonkat huutaa hoosiannaa niin silti pitää sanoa että oli hauskaa eilen! mun sisko miehensä kanssa ja tämän sisko kävivät kylässä ja lähdettiin koko porukka pyörimään taiteiden yöhön. tosin me oltiin takas jo ysiltä kun tuo pikkumiekkonen vaati toki omat aikataulunsa nukkumaanmenon takia, mut silti :) ja vähän pisti ärsyttämään ne vellovat teinilaumat töölönlahden ympäristössä, sen verran ajattelemattomia kaljaa kittaavia huutajia ne on tollasissa massatapahtumissa,muutaman kerran meinasivat tulla rattaiden päälle ja kävellä päin kun eivät osaa aatella ja nähdä napaansa pidemmälle: /

nyt mies lähti pojan kanssa vielä katsastamaan poliiseja rautatientorille ja minä jäin lepuuttelemaan paikkojani.

aatella että kahden viikon päästä tää maha-asukki on jo "täysaikainen" ja laskettuun aikaan 5 viikkoa!!! kauheen nopeeta mennyt tää raskausaika!

noonie+plikka 35+0
 

Yhteistyössä