~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

Heipä hei!

Kiitos mama-L:lle uudesta pinosta :flower:

Oikein suuret onnittleut Pirkkikselle ja koko perheelle pojasta!!!! :heart:

Kylläpäs on taas tullut paljon tekstiä, en ole kerennyt täällä nyt vähään aikaan käymään... Alkoholi keskustelu näyttää kuohuttanneen...!

Heikulle
jaksamista näin vaikeana aikana... paljon haleja :hug:

Pokermama ja Nana09,
toivottavasti teidän voinnit pysyy hyvinä ja pikkuiset vielä hetken aikaa masuissa!!!

Itse olen sairaslomalla tämän viikon kun epämääräistä päänsärkyä ollut, johtuen monen asian mahdollisesta yhteensummasta---> migreeni, niskat, kuumuus yms... Kohdunsuulla myös kypsymistä tapahtunut, nyt 1.5cm kun 3vkoa sit vielä 3cm, vauva myös laskeutunut tavallista alaspäin, pitäs nyt lepäillä ja sen semmosta...

Aatelkaa.. nyt on jo elokuu ja kohta on lokakuu =)

Jaksamista kaikille!!!
-Kultasiipi + Pikku-neiti Ilmari 30+3
 
huomenna taas polille.
Toivottavasti lara--:lla kaikki ok ja muillakin sairaalassa olevilla (uskon siis vakaasti, että Larakin on sairaalassa)

KYSYMYS
Onko teillä muilla ikinä sellaista tunnetta, että vauva tulee alapäästä ulos? Siis, että "nyt tulee"? Vai liittyykö toi liitoskipuihin?
Eilen makasin sohvalla ja hädissäni sanoin miehelle, että nyt tuntuu, että syntyy! Ja tuli tunne, että jalat pitää nostaa ylös ettei vauva oikeasti synny.. Ja mahakin oli selvästi valahtanut alas. Onneksi huomenna se ultra+lääkäri!

Bubbeli 28+4
 
Kiitti mama-L taas uudesta pinosta! =)

Voimia Lara-:lle, nana09:lle ja pokermamalle :hug: Toivottavasti kaikkien masukit malttaa vielä siellä massussa pysytellä ja voivat hyvin.

Bubbeli Mulla on ollu nyt parina päivänä semmonen kovaki paineen tunne tuolla jalkovälissä ja välissä tulee itellekki iha paniikki et nytkö se syntyyki. Muutenki ollu semmosta ihme polttelua masussa ja selän puolellaki. :/ Huomenna mulla on kuitenki kontrolliultra tuosta kohdunsuun tilanteesta, nii oon sinne asti nyt aatellu sinnitellä. Levossa tämä kuitenki aina vähä helpottaa ja panadolia oon ottanu kans.. Toivotaan et kaikki on hyvin!

Voikaahan kaikki hyvin ja jaksamisia vaivojen kanssa! :hug: ihan jokaiselle!

HayLina+Hippu 30+5
 
poks 31+0 :heart:

Tänne ei mitään kummempia... Väsymysmaanantai. Hommia olis kotona vaikka pienelle kylälle mut voimien mukaan hipsuttelen eteenpäin ja teen asian kerrallaan. Mitä pidemmälle menee viikot niin sitä enemmän kyllä otan pikku lepotaukoja pitkin päivää. Näin se kai kuuluukin olla. :)

 
Pitää tässä jotain tänne kirjottaa et pääsee mainitsemaa et tänää täällä poksu 30 viikkoo täytee!!! :heart:

Mulla vauva ei oo kyllä yhtää laskeutunu, eikä luultavasti laskeudukaa, esikoinenki laskeutu sit vasta ku oli pakko eli ponnistusvaiheessa :D Mut välillä tulee alapäähä kuitenki semmosta painetta, ei mitää kovaa et tuntuis et se on sieltä oikeesti tulossa, ja joskus juilii, et ilmeisesti toukka potkii johki hermoo tai johki et tuntuu sielä.. Ankkaoloo ei kyllä oo yhtää just ku kohtu niin ylhäällä, et kylkiluihi kyllä painaa ja välillä on vaikee istua.

Ja täältäkin jaksamisia kaikille, varsinki teille joilla se synnytys uhkaa olla jo ihan lähellä! :heart: huomena mulla on lääkärineuvola niin varmaan palaan sit niitten kuulumisten kanssa :)

MissHappy rv 30+0
 
Kiitokset uudesta pinosta :D

täällä käyty lääkärissä tsekkaas tuon alapään tila ja kuten olin itse arvellut,paikat pehmenneet ja kohdun kaulaa kadonnut :/ nyt siis totaali rauhoittuminen ja lepäillen loppuaika.....saikulla jatkaa myös tämä ihan äippälomaan asti.....

sutulii 28+5 :heart:
 
Kiitos taas uudesta pinosta mama-L!

Voimia teille pokermama, lara, thyme ja nana!

Onko kukaan kuullut mitä Pirkkikselle ja vauvalle kuuluu? Multa on ainakin mennyt iahn ohi.

Vatsakivuista, tosi ärsyttävää sellasta lihaskipua heti jos seisoo tai kävelee vähän aikaa tossa ihan ylämahalla. Varmaan noi ylimmät vatsalihakset. Helpottaa heti kun istuu tai makaa.

Mulla alko vihdoin loma! vähän on tyhjä olo vaikka tätä päivää on niiin odotettu.

Sofiia eikä hajuakaan viikoista tai päivistä..
 
Täällä myös ovat liitoskivut vaivanneet jo useamman viikon. Kävely ei onnistu kuin pieniä matkoja. Tukivyön kävin ostamassa jo kolme viikkoa sitten, se auttaa onneksi tilanteissa, joissa on pakko jaksaa seisoa pidempään tai kävellä enemmän. Suosittelen sitä kaikille kipuileville.

Itselläni neuvolalääkäri ylihuomenna, mielenkiinnolla odotan kuulumisia paikkojen kehittymisestä. Täällä kun monella jo tuota totaali lepoa suositellaan. Toivotaan, että vaavit saisivat vielä kasvaa pitkään masuissamme. Itse olen tyytyväinen, jos pääsisin tuonne lokakuun alkuun asti edes. Keskosriski on kuulemma suurempi, kun itse olen 5 viikkoa keskonen. Toivotaan kuitenkin, etä edes suht normiaikaisena tulisi poju vasta maailmaan.

Kesälomaa on vielä tämä viikko jäljellä, sitten kolmeksi viikoksi töihin. Ja motivaatio on puhdas nolla!! Sitten jää kahdeksi viikoksi vuosilomalle vielä ennen äippälomaa. Eli eiköhän tuo kolme viikkoa töissä jotenkin mene.

Nautitaan viimeisistä kesän viikoista täysillä mahakivuista huolimatta. Ensi kuussa on jo syksy. Ei kivaa.

Nappula-10 29+2

 
Mulla oli nyt aamulla se kontrolliultra ja kaikki vaikutti olevan ihan hyvin. Kohdunsuu oli edelleen pehmeä, mut kanava ei ollu lyhentyny kuitenkaan. *huokaa helpotuksesta* Vauva oli hyvin kasvanu ja siellä kovasti myllersi menemään. Painoarvio oli nyt 1900g, et ihan hyvän kokonen kaveri siellä asusteleepi. :) Tukkaaki näky jo päässä vähäsen. :D Nyt voiki sitten rauhallisin mielin jatkella odotusta ja lepoa vaan aina ku supistelee tai tulee sitä painon tunnetta alamahaan. Koon puolesta laskettuaika ois 28.9, et reippaan viikon on edelleen isompi mitä laskettuaika nyt on. Alkaa kyllä jo vähä jännittään! :)

Mukavaa viikkoa kaikille! Toivottavasti muillaki ois yhtä hyviä uutisia. :)

HayLina+Hippu 30+6
 
Hei!

Näin saikulla pääsee lukee useemmin kirjotteluja, ihan kiva!!

Itkuhälyttimistä: Mun kaverilla on ollut Philisit ja mun mielestä ne on näyttänyt toimivan tosi hyvin ja hänkin niitä kehunut... muuten mulla ei ole tietoa mut ajattelin et ehkä itekkin hankin philipsit...

Kohta on kaikki vauvapyykki pesty, ihanaa! Vaunujen kankaita en ole vielä pessyt...käsinhän ne pitää kait pestä...

Pääkipu mulla taas ylty yöllä ja näin aamulla oli sellainen olo kun olisi auton alle jäänyt mut nyt taas helpottaa...nää oireet kyl viittaa aika paljon niskakipuihin... torstaiksi olen varannut hierojan. En tajunnu kyllä mainita et olen raskaana mut eiköhän sillä joku tuoli ole, että istualtaan hieronta onnistuisi...

Mut mukavaa tiistaita!

Kultasiipi ja Pikku-neiti Ilmari 30+4
 
Moiks ja poksista!!
Huomaa etä mies on lähtenyt taas töihin, kun meikäläisellä taas aikaa notkua täällä :whistle:
Pojat makaavat reporankana kuumeisina, tulivat kaikki toissayönä kipeiksi. Rupesin jo epäilemään sinilevää, kun kävivät toissailtana uimassa. Mutta en tiiä, voihan olla että on ihan tavistautiakin.
On kyllä ensimmäinen kerta, kun kaikki sairastuvat yhtäaikaa. Peräkkäin ja limittäin on kyllä podettu :|

Njaa, kävin eilen taas neuvolassa. Käytiin pitkät keskustelut noista levottomista jaloista, mitkä on piinanneet erityisen pahasti kohta viimeset kaks viikkoo. Joka yö on valvottanut tonne puoli kolmeen asti. Kaikkee on kokeiltu, no sain viimesenä vinkkinä testata ihan kipulääkettä.
Otin sit eilen illalla kaks poretabua panadolia ja oisko sitten auttanut kun hypin ja kävelin "vain" yhteen asti. Onneksi on pystynyt päivisin nukkumaan velkoja takasin, kamalaa jos joutuis töihin raahautua :eek:
Tässä muita neuvolaterkkuja;
rv30+6 (29+0)
paino 69,9 -200g/vko (70,3 +509/vko)
RR 102/68 (113/73)
Prot +/- , gluk - (+/-, -)
Sf 29,5 (26)
tarjonta RT (pt)
syke 130 (130)
liikkeet ++ (++)

Seuraava käynti taas kahden viikon päästä :heart:

Täällä kans bubbelin tavoin ootetaan syksyä.. pimeneviä iltoja, kuulaita päiviä, ruskaa ja yöpakkasia :p Ja ehkä tollanen pieni rakkauspakkaus vielä lisää odotusta entisestään =)
Mulle riittää ihan täysin jo kesä, haluisin pukeutua ihanan lämpöisiin pörröisiin neuleisiin, saappaisiin, kietoutua takkatulen ääreen pehmeän viltin ääreen, nauttia kynttilöistä.. HUOKAUS!

Meilläkin on tosiaan itkuhälyyttimen hankinta. Meillä oli aiemmin philipsin häläri ja olin tosi tyytyväinen siihen, taidamme pysyä merkissä. Saapi nähdä, kunhan pääsee rauhassa kaupoille..

Eiä nyt kai muuta, Ciao!

:wave: Puskajussi ja Onni 31+0 :heart:
 
bubbelin ja puskajussin tavoin myös minä ootan syksyä ihan innolla! oon aina ollut syysihminen, rakastan kävellä ulkona tuulen ja sateen tuiverruksessa kun syksyn lehdet kahisevat maassa ja illalla kietoutua vilttiin ja polttaa kynttilöitä ikkunalla :heart: :heart: ja sit nyt muutamana syksynä on tullut ihan mieletön innostus säilöä kesää talteen, tehdä kaikenmaailman pikkelssejä ja hilloja yms :) varsinkin kurpitsajutuista oon innostunut nyt.kunhan toreille ilmestyy kunnon kurpitsoja niin hukutan lähisukulaisetkin kurpitsasäilykkeisiin ja -piirakkaan :p
tykkäsin tästä kesästä kyllä kun oli(ja on) niin lämmintä mutta tässä kämpässä ne helteet ei lopu yölläkään kun on huono ilmastointi eikä mitkään kattotuulettimetkaan paljon auta. jos yölläkin on yli 30 astetta reippaasti lämmintä sisällä voitte vaan kuvitella kuinka hyvin nukumme, varsinkin esikoinen....

nimimerkki "silmät ristissä eikä mitään elollista toimintaa pääkopassa"

 
Neuvolakuulumisia! :wave:
rv 31+1
paino 72,8kg ( lähtöpaino 65kg )
turvotus -
rr 100/60
u-prot +-
u-gluk -
hb 101
sf 27
tarjonta rt?
syke +150
liikkeet ++

Vien perjantaina pissanäytteen neuvolaan.Toivottavasti ei oo raskausmyrkytystä.Ei musta taida olla enää töihin menijäksi kun kaik arvot alhasia ja vauvastakaan ei oo tietoo onk rt vai pt,huoh. Koitan ol ressaamat.

Laittelin tossa hetki sitten vauvan vaattei kaappiin järjestykseen ja voi ihanuus kun ne on pieniä.Ja kuin lyhyt onkaan se aika kun ne pienet vaatteet mahtuu päälle :heart: Oih ja voih. Mikä vauvankaipuu nyt iskikään..

Itkuhälyttimistä meillä on oiskohan doro merkkinen..ukkeli saa kattoo että se pelittää kun en mä mitään ymmärrä elektroniikan päälle :D

Alkoimetyskeskusteluun kommentoin sen verran että mun molemmat vanhemmat on alkoholisteja, ( isä juonut kyllä jo itsensä hautaan ) että koko elämäni olen sitä läträämistä seurannut enkä itsekään raitis ole.Mitä tulee imetykseen ja alkoon niin voisin ajatella että joisin yhden ja sitten voisin vielä imettää.Mutta mä kyllä yleensä tykkään ottaa sitten alkoa kunnolla,lähtee baariin ja tanssia joten lapset ei silloin kuulu ohjelmaan. Jokainen tekee tietysti miten tykkää :)

Tsemppiä hurjasti kaikille joiden vaavit pyrkii jo pois masuista! :hug: Toivotaan että kaikilla menee tää loppuaika hyvin,eihän tässä enää kauheesti oo matkaa. Ja Pirkkiksen kuulumisia tietysti kaipaan että mites siellä sujuu mutta on varmasti nyt mielessä muutkuin palstailut,voimia sinnekkin :)

MUKSU 31+2
 
Nyt on sit neukkulääkärissä käyty, ensin peruskuulumiset:
Viikkoja 30+1
Paino 65,8kg, -200g/vko (eka kerta ku tippunu)
Turvotus -
RR 108/68
Pissa puhas
Hemppari 110 (jee, se nous!)
Sf 33 (valtavaa!)
Raivotarjonta ja liikkeet ++
Kohdunsuu on kiinni ja kiinteä, kaula vähentyny 5cm->3cm

Ja sit siihen valittamiseen :D Mua siis pelottaa et tää vauva on iso syntyessää, viime neukussa mulla oli sijaine, jolle mainitsin asiasta ja hän oli aivan ihana, ja oli kyl kans sitä mieltä et on iso viikkoihi nähe. No nyt omalle terkalle mainitsin asiasta ja kyselin onko mahollista päästä painoarvioon enne laskettuu, ei sanonu vielä juuta eikä jaata, vaan et katellaan ens kerralla miltä se tuntuu ja jutellaa enempi, et nyt voisin kysyy sitä lääkäriä tunnustelee et onko vauva sen mielestä iso viikkoihi nähe. No lääkärilleku sanoin tästä, ni oli sillee et ei sitä vielä tässä vaiheessa tiiä ja jäkäjäkä, ei siis sanonu kokoasiaan mitään, ja vielä ku satuin mainitsemaan sen et haluisin sinne painoarvioultraan, ni oli TOSI tympee ja sano et ei sinne nii vaa pääse et pitää olla hyvä syy (niinku rd) ja et arvioiaanha se vauvan koko sit ku synnyttämään menee.

Ja mä vaan mietin että mitä väliä sillä on sitte synnyttämää mennessä jos on jo liian myöhästä!! Eikä sitä tietääkseni sillonkaa millää ultralla katota! Ja siis esikoineha mulla meni yliaikaseks, mutta se kuitenki käynnistettiin sit enne sitä ku kaks viikkoo oli menny yli nimenomaa ku kokoarvio oli 4000-4100 ja synnytyslääkäri sano ettei voi enää antaa kasvaa.. Ni ei siihe mun mielestä pitkää matikkaa tarteta ettei sieltä nytkää paljoo sen isompaa mahu jos ei viimeksää! Ja toi sf on kans niiii yli käyrien.. Ja vaikka se pitäs tota "turhana" pelkona, ni ois se nyt silti asiallista olla ystävällisempi ku asiakas oikeesti pelkää! Empatiakyky kyllä puuttu siltä lääkäriltä..

Mähä pelkään sitä en vauva sit kuolee tai vammautuu jos jää synnytyksessä jumiin ku on niin iso. Että en tiiä teenkö nyt taas kärpäsestä härkäsen mutta itku kurkussa mä sieltä neuvolasta lähin. Luoja nää hormonitkaa yhtää auta tässä! Mut onneks mun ei tartte enää sen lääkärin kanssa olla tekemisissä.. Katotaa nyt mitä se oma neukkutäti ens kerralla sanoo, pelkopoliahan tässä pikkusairaalassa tuskin ees on.

Mutta toukalla siis kaikki hyvin ja se on pääasia :heart:

Vielä itkuhälyttimestä: meillon kans Philipsin hälytin ja ollu hyvä!

MissHappy rv 30+1
 
Kultasiipi Mä olen käynyt hierojalla aina kyljeltään makoillen nyt raskausaikana. Paljon paremmin saa rentoutettua paikat, eikä pylly puudu. Laittaa vaan tyynyn jalkojen väliin ettei kellahda kumoon. Nuo on kyllä inhottavia nuo niskapäänsäryt. Täälläkin niitä nyt koko ajan, muttei rahanpuutteessa oikein hierojalla voi viikoittain käydä.

Nyt Filmtowniin hakemaan 2 leffaa yhden hinnalla ja nannaa. Jee!

Pirkko 30 + 0 taitaa olla
 
jaksamista ja lepoa kaikille joilla meinaa vauvan ottaa varaslähtöä! toivotaan että pysyivivät viel yksiöissään kasvamassa.

itkuhälyistä:
Meillä ei vauva aikana sellaista ollut, vasta epilepsia puhjettua ostimme 1PRO kamerallisen hälyn. Toimi mahtavasti kunner jr rikkoi se. Mut uuden samanlaisen meinaan ostaa nytkin.


Mä oon niin kypsä mun työnantajaa tällä hetkellä et KIEHUU!!!!! X) POKS!!!!

neuvolakin oli tänään ja pistää taas masentamaa...

31+5 on siis viikot
...paino 69.1 +450/viikko
turvotus -
RR 104/66
Pissa prot - Mut sokerit 1+ (mitä tämä sitten tarkoittaa? en tiedä?)
HB 93 (viimeviikolla verikokeista mitattuna 98)
SF 27, Rt, sykkeet/liikkeet (144)+/++


Miks mun HB laskee laskee laskee vain vaikka syön rautaa?! ei ymmärrä. Alkaa oikeasti pelottaa miten synnytyksessä viel käy :( Torstai aamulla pitää viedä uus pissanäyte.

Plääh menee masentuneena laittamaan ruokaa
 
Täällä kans neuvolassa käyty, ja kyselin että millon ois sit lääkärineuvola ja vastaukseksi sain ettei lääkärineuvolaa tarjota uudelleen synnyttäjälle ollenkaan! Siis miulta oli tippua leuka lattialle ja mies sitten hölmönä kyseli että mitä helvettiä :D No juupa joo, lääkäriin kuulema pääsee eriyissyistä, jälkitarkastuksenkin tekee terkkari |O Siis onko täällä ketään jolla ei ole neuvolalääkäriä ollenkaan?

Itse neuvolakuulumiset:

rv 30+3
paino 79,8kg (570/vko) ehkä miulla on jotain toivoa siitä ettei menis 90kg rikki tän raskauden aikana....
turvotus + -
rr 127/71 (ihme ettei korkeempi kun kerkesin nukkumaan vaan tunnin yöunet)
pissa puhdas
hb 124
Sf 28.5
paastosokeri 4,6
tarjonta RT
syke 130-140
liikkeet ++

Ain niin, tänään oli eka kerta ku tapasin semmosen neuvolatädin jonka oon kerran aikasemminkin tavannu! Hurjaa :D Sinänsä perseestä ku nimenomaan tarviisin hyvän suhteen neuvolaan, ni ei tämmösestä tätien ja paikkojen vaihtelusta kyllä oo ollenkaan hyötyä. Ja kukaan ei oo ees kysyny kuinka oon jaksanu -_-

Seuraavan kerran päästään moikkaamaan pikkumiestä syyskuun 16. pvä painoarvio/synnytystapa/mitämahaankuuluu ultrassa. Se on kyllä kiva juttu. Sitten varmaan sen jälkeen on vielä yks ultra rv 41-42+ sitten yliaikaiskäynnillä..

Menhit ja Mr. Hyde 30+3 :heart:
 
Mua kans ketuttaa, kun täälläkään ei tehdä tuota synnytystapavaimikälie ultraa. Esikoisesta kävin ultrassa viikkoa ennen synnytystä, kun neuvolassa arvioitiin käsikopelolla suureksi ja tuomio oli, että yli nelikiloinen tulee. Se on kyllä tosi ahdistava viikko odotella pelko perseessä synnytystä.

Mä jouduin käymään synnytysvastaanotolla tänään eilen töissä alkaneen tosi kovan vatsakivun vuoksi. Kaikki oli kuitenkin hyvin (kipukin oli jo poissa)! Kaikki tutkittiin tosi tarkasti. Vauveli ultrattiinkin ja kokoarvio oli 1300g ja vastasi ihan viikkoja, joten en nyt ainakaan vielä kasvattele jättivauvaa =) Suolistokramppia meinasi kivun syyksi!

Hituli ja rv 29+1
 
Pirkkikselle paljon onnea!

Toivottavasti nyt muut saisivat hetken ainakin kasvatella asukkeja!

Tänään tuli käytyä neuvolassa. Kaikki oli ihan hyvin mitä se täti nyt kerkesi 10minuutissa kattomaan kun ensin 30min tietokoneen kanssa sähläsi, ekaa kertaa kun olin Tampereen puolen neuvolassa.
Seuraava neuvola onkin jo 18.8 niin jos sillon ehtisi jopa kyseleenkin jotain asioita.
Painon nousu oli onneks hidastunut +540g/vk kokonaisuudessaan 90,2kg, alkupaino siis n.74kg...
Hb:tä ei viittiny kuulemma mitata kun se mitattiin viimeks 2kk sitten..
RR oli 110/70 kauheesti kyseli että onko ollu aina noin alhainen kun koko aika aikasemmin ollut n.120/75, eikä kyllä kukaan ole sanonut että tuo olisi mitenkään alhainen?
Pissa puhdas, syke 140, tarjonnasta ei sanonut mitään kun pyöri ihan jatkuvasti ympyrää ja hyvä kun sai sykkeen just ja just mitattua:D

Onkos teidän asukkeilla useasti hikkaa? Täällä kun hikotellaan vähintään kolmeen kertaan per päivä:D

Mulla on ollut sitä painon tunnetta jo reilu 2kk mutta vaan sillon tällön, nyt on alkanut olemaan pari kertaa viikossa. Varsinkin kun käyn kaupassa, joskus kaveri saattaa tulla auttamaan kantamisessa, mutta yleensä saan yksin selvitä. Sillon ei paljoa pysy istahtamaan mihinkään että helpottais varsinkin kun maidot lämpenee ihan heti ja kun kävellen kuljen etana vauhtia niin ei pääse kauhean nopeasti kotiin..
Toivottavasti nyt ei tulisi helteet takaisin vaikka ne niin kovasti uhkaili jo viikonlopuksi.

Taitaa olla lantionpohjalihakset vähän huonossa kunnossa kun virtsaputki on tullut aika reippaasti ulos päin.. Ehdin siitä kysymään neuvolassa niin anto vaan jonkun lihasharjote lapun kouraan ja sano lue siitä...:D

Ensimmäinen vauvakoneellinen pyykkiä tuli pestyä ja pari ainakin olisi jäljellä, jos joku päivä innostuis pesemään:)

Multatassu 31+1
 
Neuvola takana 31+4:

paino +700g/vko
turvotus +
rr 127/72
pissa puhdas
hb 137
kohdunpohjan korkeus 28cm
tarjonta Rt
syke +
liikkeet ++

Opiskelija oli, ens kerralla taas oma neuvolantäti
Eli kaikki ok, painoa nyt noussu se 10kg!!! Se vituttaa, mut ei voi mittään :(
Seuraavan kerran sitten 2vkon päästä 17.8

Kopsasin saman kirjotuksen fb:stä, ei jaksa naputella uudelleen

Nyt ollaan lähössä kaupungille tsekkaamaan jos vauvojen syysvaatteet ois tullu jo kauppoihin..

Kiitti muuten MAMA-L uudesta pinosta :)

Palaan myöhemmin, nyt menoks!! B)

Hanttaliini ja pittunen 31+4 :heart:
 
kirjoitan aina neuvola kuulumiset et tiedätte et hengailen jossain taustalla =)

eli paino +550 (alkuun +5,5kg ihan ok)
turvotus +
rr 108/70
hb 112
pissa puhdas
tarjonta rt
sf 26
syke 146-160
liikkeet ++ (sai taas anturikin potkuja =) )
 
Lääkärineuvolakuulumisia :wave: Eilen jo kävin, mutta en kerinnyt sen jälkeen koneelle.

rv 28+0
paino +350 g /viikko
rr 112/66
hemppa 135
kpk 25 cm
kohdunkaula oli kiinteä ja kiinni, pituutta oli 2,5 cm joten puoli senttiä oli pituudesta hävinnyt. Lääkärin mukaan ihan normaalia näillä viikoilla.

Olikin muuten riuskaotteinen lääkäri tällä kertaa. Ja varoitus nyt sit voi seurata ällöä tekstiä :x Kohdunkaulaa tunnustellessaan hän päätti sitten kolme kertaa työntää sormensa vielä syvemmälle, että varmasti saa paikat kunnolla kokeiltua. Ei siinä mitään, mutta kun hän otti oikein vauhtia ja tuntui siltä että ne sormet olis voinu käydä kohdunkin puolella. Niin lujaa työnsi. Jos en olisi keskittynyt siihen, etten huuda kivusta niin tiedä sitten mitä olisin hälle sanonu tai tehny. Jos katse voisi tehdä vahinkoa, niin tällä tädillä olis aika pahat haavat just nyt :kieh: Kyseinen toimenpide ei muutenkaan kuulu mun suosikkeihin, mutta viimeksi se sentään oli siedettävällä tasolla ja jos tämä oli näin karsea kokemus niin mitä seuraava käynti on. Sitä siis "innolla" odottaessa :/

Muuten oli ihan mukava käynti, neuvolan puolella oli kesälomansijainen. Varmaankin mua nuorempi tyttö, joka oli myös raskaana. Mukava oli ja osasi kyllä hommansa ja hyvin pärjättiin vaikka äidinkieli oli kummallakin eri.

Nyt vain näin omanapaista tekstiä, palailen myöhemmin viikolla tarkemmin.

Sähikäinen ja Nöttis 28+1
 

Yhteistyössä