~LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 31~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heissan :wave:

Pitkästä aikaa...olen lukenu kyllä kaikki jutut, ihan jokaisen, mutta kun tämä kirjoittaminen on vaan jääny niin ois tuhat ja miljoonaa asiaa kommentoitavana, mutta nyt ei tietty muista mitään.

Ihana ilma ollu ja meillä ollaankin ahkerasti ulkoiltu (joku on hulluna auringonottoon), kummipoika 6v oli lomalla täällä melkein kolme viikkoa niin joka päivä on touhuttu aamusta iltaan, ja pikkumies siinä tullu völjyyssä... Se on oppinu nyt nousemaan ite seisalleen lattialta, vieläkin sitä säikähtää oikein ku jossain pojottaa seisallaan yhtä-äkkiä :laugh: minun vauva, ei se saa vielä seisoskella eikä kävellä!!!!!! Sanoja ei vielä sen kummemmin tule, mämmämmäämää elikäs maitoa, ja äiti joskus. Mutta meillä näyttääkin olevan siis näin päin, että ensin lähetään liikkeelle ja varmaan puhe tulee sit myöhemmin.

Mulla loppuu äippäloma lauantaina ja tiistaina alotan työt vuodeosastolla... kotiin oli kyllä tarkoitus jäädä, mutta käyn nyt miehen kesäloman aikana tekemässä pari viikkoa töitä, ja sit sen jälkeen harvakseltaan. Samapa tuo, kun me kuitenkaan mihinkään reissuun mennä, eikä muitakaan lomasuunnitelmia ole, johtuen rahatilanteesta!

Mammoliino :hug: :hug:

Ja muillekin jotka tuntee tarvitsevansa lämmintä halausta :hug:

Palailen taas joskus :wave:

Moikkelis :wave:
nukkumisesta meillä neiti nukkuu vrk 11-12h,13h ehkä kerran kahteen kuukauteen.

tinakenkätyttö kuulostaa kyl hurjalle toi pääkuvaus..hui.

maidosta ja ruuista mie oon tehny Ellalle esim,tonnikalakiusausta ja laitoin siihen lirun tavallista maitoa,ja mausteita mutten suolaa.Ja tonnikala oli vedessä.Muuten en oo erityisesti vielä maitoo antanu.Ärsyttää hirveesti kun ei päästä yhteisymmärrykseen miehen kanssa |O |O Hän ku syöttäis karkkia,jätskiä,limua ja mehua |O Ja mie en todellakaan halua että Ella niitä nyt sais jo.Mies on sitten salaa antanut herkkuja.Toinen on kun ihmettelin kun Ella ei oikein syö ruokaaikoina ku pari lusikallista,no ei ihme kun mies on syöttänyt ruokien välillä millon mitäkin.Tänää ei syöttäny (ku oli miun valvovan silmien alla) ja jo maistu neidille ruokakin ihan eritavalla.Onks teillä muilla lapsen kasvatukseen liittyviä riitoja paljonkin vai ootteko miestenne kanssa samalla aaltopituudella kasvatuksen suhteen? Meillä muuten kaikki on menny tähän asti ihan yhteisillä linjoilla mut ketuttaa työ salaa syöttäminen.

Jaa miula oli vaikka mitä vielä,unohin.Mies on huomenna lähös nesteralleihin ja tiedossa viikonloppu neidin kanssa kaksin.mammoliinolle :hug: No mut nyt nukkuu =)

iltoja!!:)

mammoliinille halit ekaksi :hug: toivottvasti saatte asiat selvitettyä!

vip1 kasvatuksesta kyselit,samoilla linjoilla mennään miehen kanssa,eikä oo ollu mistään kärhämää.
toivottavasti pysyykin näin,että pidetää kiinni yhdessä sovituista jutuista.

nukkumisesta
: muru nukkuu sellaset 13h/vrk,arvioisin..

voi että harmittaa kun tuo meijän ukkeli syö nyt huonosti :|
ilta ja aamupuurot menee kyllä hyvin alas!!(ja illlalla meni vielä päärynäsose päälle!)
mutta päivällä niin hankalaa,ei vaan uppoa!
oon yrittäny vakka mitä konsteja mutta ei...
voiko tää kuumuus tehä tuota??ja lisäksi on ollut nuhanen,jos se sit tekee ettei maistu??
en tiiä,mutta ihmetyttää!!
oon kokeillu oma tekemää(ennen maistu), kaupan soseita
ja sit sekotellu omia ja kaupan ruokia,mutta ei...
mutta huomenna taidanki kokeilla että maustan enemmän,en oo uskaltanu laittaa ku oreganoa,jos laittas paprikaa ja jotain muuta!

no nyt kuitenkin painun petiin,jos sitä sais nukahettua "ajoissa" :wave:

Iltoja ;)

Tulin just tuolta autotallista, olin tekemässä "naisten hommia" elikkäs kittaamassa papan auton helmoja, mies ne hitsas ja mä sitten hoidan oman osuuteni, eli pohjamaalaan, kittaan, hion ja maalaan :D Ihanaa ja rentouttavaa välillä :attn: välillä :attn: Ihanasti mieli lepäs ja rentoutu tuossa hommassa, vähän vaan tuntuu kun olis jossain pöllyssä ;) :whistle: :ashamed: tuo kitin haju on jotain ihan kamalaa. Enpä pariin vuoteen ole ollutkaan autohommissa, sattuneesta syystä, eli ensin siis raskaus ja nyt tuo pieni mies :D

Tohtorilla makeet kärrit, ihan jees. komiat siis

Meillä mennään samalla aaltopituudella lapsenkasvatuksen suhteen, tai ainakin suuremmaksi osaksi. No pari poikkeusta on, esim. se kun mies hankki Juholle akkukäyttöisen ajettavan traktorin |O :headwall: Ihan kun tuo sitä tarvis :/ Juu ja aikasintaan vuoden päästä voi sillä edes koittaa ajaa. Kulkee muutes 3-4 km/h vauhtia, pitäsköhän mun pärryyttää sillä kauppaan, kun siinä on peräkärrykin :whistle: sais vähän tuuletusta ittelleen :D
Tai ei kai tuommosta hankintaa voi verrata lapsenkasvatukseen, mutta oikeestaan kyse oli siitä, että mies roudas sen traktorin kotiin ja vasta sitten sano semmosen ostaneensa.. Kasvatukseen ehkä siinä suhteessa, että tarviiko tuon oppia kaikenmaailman vempeleille. Kohta sitä pitää olla ostamassa lokariautoa, pelotoautoa, mopoa ja sitten jo autoa :o :headwall:

Meilläkin on jonkinasteinen huonomman syömisen kausi meneillään, aamusta ei maistu ruoka sitten millään, 100ml maitoa ja pari lusikkaa aamupalaa, ihan sama mitä tarjoaa, ei maistu. Nestettä menee aika heikosti, väkiseen saa olla juottamassa jotta saa edes päivän nestetarpeen täyteen. Lounas, välipala, päivällinen ja iltapala menee jotenkuten.

Tin, huijui, onneks ei pahempaa. ja homma selkis. Toivottavasti paranee pian!! :flower:

Menis käymään pesulla, eikun hitto, tuo ukko ehti lähteen ensin, samaan aikaan en viiti mennä, kun luulee kuitenkin, että tarkottaa tasan vaan ja sitä yhtä ;) :whistle:
No jokatapauksessa :wave:

Huomenta!

Toivottavasti pupu pääsi nukkumaan ilman vaimon velvollisuuksien suorittamisia ;) :laugh: Voi että nauratti kun viestis luin :D

Tin toipumisia sinne, oisit vaan ottanut kaikki saikut mitä ois annettu :)

Milla-Maria
, annatko päivällä pojulle maitoa pullosta? Se vei meillä ruokahalun Mintulta, jos muistat?

Lapsenkasvatuksesta me ollaan samoilla linjoilla. Luulen että minä päätän aika paljon, mies tekee sitten niin. Se on meillä ehdoton että toisen päätöstä ei saa pyörtää lapsen edessä, vaan sitten illalla vaikka jutella asiasta.

Jep, mutta tänään pitää siivota, tehdä synttärikortteja 8 ja 84 vuotiaille ja laittaa pyykit kaappeihin. Ei muuta kuin menox siis :wave:

Huomenta! :)

Melina vielä nukkuu,joten saan rauhassa koneella pörrätä :D
Yö meni ihan ok eli 1herätys oli tai oikeestaan 2,mutta ne tapahtu muutaman minuutin sisällä joten lasken sen yhdeksi :whistle:

Lapsenkasvatuksessa
meilläkin ollaan aikalailla samoilla linjoilla..ainakin tähän asti oltu. Saas nähdä miten tulevaisuudessa käy. Mummi kyllä tuppaa olemaan aina välillä erimieltä ja ois tuputtamassa mellulle pullaa sun muuta. :kieh:
Ensinnäkin meillä maitoallergia joten tavis pullaa ei voi syödä ja toiseksi tän ikänen ei vielä mielestäni tarvitse mitään herkkuja/sokeria!!!! Niitä kyllä kerkiää sitten syödä,kun sen aika tulee :D eli välillä vähän joutuu tuota mummia "kovistelemaan" :laugh:

Nukkumisesta meillä taidetaan nukkua sellaset 13-14h/vrk keskimäärin. eli 11-12h yöunta ja sit 2x60min päikyt.

Jaa,josko sitä menis aamupalalle :wave:

huomenta!
meillä poika nukkui koko viimeyön heräämättä :o ! en edes muista millon on tämmöstä päässy sattumaan mutta ei ihan viime kuukausina :D ! onkin kyllä hyvällä tuulella nyt sitten :heart:

meillä ei uppoo aamiainen missään muodossa :/ ,tai siis maito menee mut ei muuta. ei kyllä mekään harrasteta aamupalaa,kahvikupposet riittää.

pyykkiä pesen ukolle puhtaita vaatteita rallireissulle,melkoinen palvelu eikö vaan ;) ! mutta naismaiseen tyyliin mul on taka-ajatuksena uudet ratsastushousut,ja kengittäjäkin tilattiin josko senkin ukolla maksattais ;) ! että ei oo taas ukolla halpaa tuo reissaaminen :laugh: ,viimekshän se osti mulle ton koiranpennun!

jooo ei kai muuta :wave:

Huomenia :) , täällä on niin virkee ja tyytyväinen äippä että :D ! Mulla oli eilen varmaan kesän rentouttavin päivä, ihanaa. En tehnyt juuri mitään kotitöitä, luin, olin auringossa ja viltillä leikittiin tytön kanssa ja siinäkin sain paljon luettua, kun tuo oli tyytyväinen, kun äiti vaan oli vieressä :ashamed: . Oon yleensä sellanen työmyyrä, että eilinen oli mulle erikoisuus ja kaivattu sellainen! Mietin, että jos olisi vain tuo yksi lapsi, tällaset päivät olis jotenkin ihan eri tavalla mahdollisia. Ei olisi niin monta sotkijaa, ruokaa ei vielä tarvitsisi laittaa samalla tavalla, ei tulisi tiskiä ja pyykkiä niin paljon jne. No, enhän mä ikinä noista lapsista luopuisi, mutta huomasi vaan jotenkin, että kyllä yks vauva on eri, kun vauva ja 2 muuta. :laugh: Olipa suuri huomio :laugh: . Ja mietin kyllä sitäkin, että vähän voisin yrittää relata noitten kotihommien kanssa. Illalla oli vielä kaveri ja ihana päivä kaikkinensa. - Jonka kruunasi tämä aamu, kun heräsin ja tajusin, että mehän on nukuttu koko yö :o :o :D :D !!! Nyt on siis mun vuoro kuuluttaa, että meillä on nukuttu eka koko yö :D ! Unet on muutenkin parantunut jo ihan pienellä koulutuksella ja nyt heräsi toivo, josko tämä tästä sittenkin ihan itsellään. No, varmasti herätään taas ensi yönä, mutta lupaavalta tuntuu. Jaha, tuohon tuli juuri viesti, että Tildallakin on nukuttu :D

Ostin eilen ekat purkit Tutteli 2 ja laitoin eilen ja tänään puuron sekaan. Päätin, että ei nyt vielä sitten sitä tavallista maitoa. Muutamissa vuosissa Tuttelikin muuttunut, tuon nimi kun nyt oli joku vieroitusmaito vai mikä lie. Ja on tässä imettäessä jonkun euron kyllä säästänyt, kun pieni purkki oli lähes 50 senttiä :o

Tinakenkätytön päänkuvaus oli aikasten mielenkiintoinen :| , ärsyttävän kauan joutuu odottamaan tuloksia.

Jotenkin nauratti tuo, että vipin mies syöttää pienelle salaa herkkuja :ashamed: . Mutta siis ärsyyntyisin itse kanssa :headwall: , toivottavasti mies alkaa uskomaan sua Vip :whistle: . Meillä on menty suht samoilla linjoilla miehen kanssa. Lähinnä sillä tyylin, miten minä sanon :ashamed: . Joskus mies liikaa minusta itkettäisi, ettei ota syliin, jos kitisee ja kitisee. Tai isommille mies olisi joskus ehkä tiukempikin kuin minä, mutta pääsääntöisesti ei mitään kummempia ristiriitoja.

Pepisa, mä kyllä vielä suosittelisin tuota Tupperin silikonista nokkamukia. Musta se vaan on NIIN hyvä ja meillä on kaikki lapset siitä sitten huolinut :)

Eilen oli typyllä yhtä kitinää aamu tässä sisällä ja ajattelins en osin johtuvan, kun ei isommat ole paikalla. No, tänään on kumminkin ihanan touhukkaana leikkinyt itekseen :) , äiti saa rauhaa istua koneella :ashamed: . Isommat tulee tänään 14 jälkeen, siihen asti meinaan taas vaan olla, mitä nyt kaupassa käydään.

Ja hienot kärryt Simpalla - ja mitkä lelut :D . Ei ole meillä rattaissa leluja...

Lämpöpussista taisin eilen kysellä, että kuka meinaa hankkia. Ite tässä mietin, että ehkä ei sittenkään ainakaan ennen talvea ostella mitään. Kun ei ole varmuutta, minkä verran neiti tulee ulkona nukkumaan ja jos tuleekin taas lauha talvi, niin tuo perinteinen makuupussi ja ehkä vilttiä päälle riittää varmasti mainiosti. Lämpöpussin etu voisi olla se, että sen sisään ei tarvitsisi niin paljon pukea?

Monilla ukko lähdössä rallireissuun, täällä siis rallileskiä pari päivää... Tildalla hyvät takaa-ajatukset :snotty:

Äitivaan, oli mukava kuulla taas sinustakin :).

Mammoliinolle edelleen lähetän tsemppiä :hug: . Tuo Dirlittanin toteamus, että rakkaus ei loppupeleissä riitä oli musta aika osuva, mutta myös jotenkin hätkähdyttävä ajatus. Monesti olen näissä suhdekiemuroissa miettinyt sitä, milloin on yritetty tarpeeksi.. Miten ihmeessä sen rajan voi vetää. Tai kai sen sitten tietää, jos asia omalle kohdalle osuu ja mitta vain tulee kerta kaikkiaan täyteen. Mutta itse kun olen sitä mieltä, että nykyään ei aina tarpeeksi yritetä ja nähdä vaivaa suhteen korjaamiseen, niin sitten mietin aina sitäkin puolta, että ei loputtomiinkaan tarvitse jaksaa, missä siis raja? Mutta teidänkin kohdalla kun on lapsia ja rakkautta kerran riittää, niin joku ammattiapu kannattaisi varmasti vielä kokeilla? Tosin en itsestänikään tiedä, miten sellaiseen tulisi lopulta mentyä, kynnys olisi varmasti jotenkin suuri. Mutta kun astuisi tuon kynnyksen yli, voisi olla hyvinkin kannattava juttu. Voisi olla kannattava meillekin miehen kanssa, vaikka sinänsä meillä ei huonosti menekään. Oppia taas arvostamaan toista paremmin, puhumaan enemmän jne. Ammattia auttajan voisi ajatella osaavan jotenkin auttaa tuon luottamuspulan yli, vaikka tokihan luottamus on aina ansaittava, oltava luottamuksen arvoinen...

Tyttelille sinne taas myös kanssa tsemppiä :hug: . Ihanan onnellinen olit ihanasta pienestä aamuhuomiosta :heart: . Ajatella todella, että kun nuo miehet ymmärtäisivät miten pienestä kaikki voi olla kiinni :whistle: . Voin kuvitella, miten itsekin olisin kihissyt raivosta ja voinut itsekseni vaikka itkeä tirauttaakin, jos mies olisi noin ottanut ja lähenyt heti töistä tullessaan ajattelematta minua ollenkaan. Tuossakin olisi auttanut jo tosiaan se, kun olisi edes kysynyt sinun jaksamista ja ei paljon olisi ollut sekään, jos olisi vaikka edes puoli tuntia antanut sinulle loikomis aikaa ja lähtenyt sitten. Puoli tuntia - lyhyt, mutta olisi ollut erittäin merkittävä aika varmasti kuitenkin. Joo-o :headwall: :headwall: . Ihanasti tuo tyttö sinua auttanut ja kannattaakin varmasti niin paljon kehua ja pienesti tosiaan palkitakin, jos vaan aihetta löytyy. Postiiivinen kun olisi aina parempi kuin negatiivinen. Sitä yritän nyt taas itelleni takoa mieleeni tuon esikoisen suhteen.

Mutta jeps, tais tulla taas maratoni-teksti :ashamed:

Hei,

Voi että te ootte ihania. :heart: vai olen minä piristynyt, kaunis kiitos kaikille! Oli tosi ihana lukea noita Katjanna piristynyt viestejä :heart: Nyt olen varmaan hymy korvissa koko päivän.
k055.gif

Meillä nukuttiin myös Rontin tapaan viime yönä ensimmäisen kerran täys yö!
k040.gif

Tänne on tullut niin paljon tekstiä mun edellisestä kerrasta etten ehtinyt ihan kaikkea ajatuksella lukea, mutta jospa ehtisin myöhemmin. Nyt ei malta kun ulkona on nätti ilma ja pitää joutua sinne.

Ja syy miksi en eilen ehtinyt palstailemaan on se että me oltiin eilinen päivä Kalajoella. Reissu meni niin hyvin kuin vauvan kans vaan voi mennä ja olen ihan kohtuu tyytyväinen. Olihan se yhteen väliin yhtää huutoa kun Apinanpoika väsyi muttei meinannut malttaa unille. No sai sen sitten lopulta nukahtamaan kovan työntelyn jälkeen.

Mutta mun pitää nyt mennä kun miehellä on joku kirjoitus jota pitää mennä lukemaan ja arvostelemaan onko hyvä.

Palailen myöhemmin. :wave:

Huomenta! :)

Oli tullut sillà vàlin sen verran vàhàn juttua ettà ehdin lukaista làpi.. Itse en ole ehtinyt nyt tànne kun mies oli tyòmatkalla ja mà vaavin kanssa kahdestaan :)

Eli ihan ekana..
Milla-maria talvet on tààllà leutoja, sellaista 0 - +10 asteeseen , mutta voipi mennà -10 asteeseenkin.. Lunta sataa pari kertaa vuodessa mutta sulaa muutamassa pàivàssà pois.. Huono puoli nàissà talvissa on sitten sumu.. Tosi vahva ja kostea sumu haittaa monia talvipàivià :|
tin kiva kuulla ettà mun seura kelpaa!!! =) Ja ihana olla taas tààllà :)
Rontti + muut ei siinà mitààn vaikka ette nyt samalla aaltopituudella olekaan tuossa ruoka asiassa ja EHDOTTOMASTI pitàà aina kertoa mitkà ovat nuo suositukset suomen puolellakin! Saan sitten ite pààttà mità tietà menen! Eli kiitos vaan :hug:
Tuota jugurttia en nyt joka pàivà anna, silloin tàllòin kun haluan hellià tuota pikkuista enemmàn.. On niin hulluna siihen ettà silmàt puoli ummessa siità nautiskelee :heart: Jààtelòà useammin sitten kuumuuden takia, mutta sekin on kàsintehtyà, joissa on ihan oikeaa hedelmàà ja tààllàpàin lààkàrit suosittelee vàlipaloiksi kesàllà juuri noita jààtelòbaarin jàdejà :p Tuota sokeripitoisuutta jogurteissa tààllà ei kukaan tiedà, itse sitten miehen kanssa tuli kinaa siità kuinka sokerisia nuo ovat ja tuli laskettua.. eli kyllà se siinà 8 sokeripalan verran pinnalla liikkuu...

vielà tuohon lapsenkasvatus asiaan... tààllà ollaan sellaisella linjalla ettà vàlistà on oksat pois :D Minà tiukkana ja isà sitten hellempànà.. Olisihan tuo jo antamassa vaikka mità ruokia annikalle, ja antaisi tehdà vaikka mità.. Yksi suurimmista kinoista on varmaan miehen puoleisen suvun puuttuminen kasvatukseen.. Mummolassa annikan annetaan tehdà ja syòdà mità vaan, vàhàn neiti inahtaa niin heti ollaan juoksemassa peràssà.. Hermoja vaatii ja tiukkaa otetta sekà selvàà rajojen nàyttàmistà heille ( jota pitàà sitten nàyttàà joka pàivà.. ) Kotona saa sitten taas uudestaan opettaa neidille kuinka ollaan ihmisiksi ja miksi ei saa tehdà nàin tai nàin ja àiti saa taas pahan noidan roolin... Koska jos mummo kerran antaa tehdà nàin niin àitihàn vaan kiusaksi sitten kieltàà.. eikòstà ?? ;)

Heippa kaikille ihanaisille piiiiiitkästä aikaa,

Mä en edes muista milloin olen viimeksi tänne kirjoitellut - lueskelemasssakin olen vain satunnaisesti käynyt. Kesä on ollut niin täynnä touhua, että koneella istuminen on ollut todella vähäistä. Ja aika pitkään oli vähän mieli maassa, kun en Hilman sairastuttua päässyt sinne tapaamiseenkaan. Mä odotin sitä niin hirveän paljon! Mutta lehden kävin heti ostamassa sen ilmestyttyä ja oli ihana lukea hyvin menneestä reissusta.

Tämän viikon jutut nopsaan äsken luin läpi - kommentoimaan en nyt pahemmin rupea, kun unohtaisin kuitenkin jotain...

Meille kuuluu ihan hyvää - Hilmalla on tosin nyt korvatulehdus, mutta aika helpolla ollaan sen suhteen päästy. Yöt on vähän levottomia, mutta päivisin on ihan virkeä ja iloinen.

Heinäkuussa meillä on edetty isoin harppauksin. Hilmahan on fyysisen kehityksen kanssa ollut aika hidas - ryömimäänkin oppi yli puolen vuoden ikäisenä ja silloinkin vain takaperin. Nyt kahden viikon sisällä on sitten tullut ensin eteenpäin ryöminen, sitten nousi itse istumaan, siitä kahden päivän päästä konttamaan ja samana päivänä nousi tukea vasten seisomaan - kiirettä on meillä siis riittänyt, kun vauhtia on nyt melko lailla - mutta ihana on ollut seurata neidin touhuja.
Matkii myös kaikkea mitä me tehdään ja äiti tulee hienosti :heart: - niin vain äkkiä on meiltäkin se vauva jonnekin hävinnyt..vaikka pieniä meillä vielä ollaan, Hilma täyttää maanantaina 9 kk ja pituutta löytyy 70cm ja painoa 7,2kg..

Minä imetän edelleen. Öisin Hilma ei enää syö ( paitsi nyt kipeänä olen antanut kerran), mutta päivisin imetän noin 5 kertaa. Hilma on ihan tissityttö ja repii äidiltä paidan pois päältä, kun maitoa haluaa :heart: - ajatuksena mulla on nyt sitten se, että jos näin hyvin sujuu niin jatketaan näin vielä pari kuukautta ja sitten siirrytään suoraan tavalliseen maitoon.

Onnittelut vielä kaikille kokonaisen yön nukkuneille - monella taisi nyt viime yö olla eka kerta :)

topsy: juu muistan kun kerroit mintun syövän hyvin:)
ja olikos niin että maitoa annoit sellaset 4,5dl?
minä oon antanut tosiaa maitoa pullosta,vettä mukista.
täytyykin seuraava maito satsi antaa mukista!oishan tuo kiva ku alkas syömään paremmin.

kiitos topsy ku muistutit=)

ihana ilma ulkona!!poju päikkäreillä,täytyy mennä ulos ku heräilee.
tekis mieli käydä rannalla pyöräilemässä,samalla vois ukkeli käydä varpaita kastelemassa.
aatelkaa että kohta taas syksy,yötkin alkaa jo olla pimeitä.
kyllä nää kesät menee nopeeta...harmi!!

pupun yölliset suihkuun menot kyllä nauratti :D

minäpä painun kahveelle taas

:wave:

Hyvää puoltapäivää! :)
Yöllä herätyksiä oli neljä tai viisi, en muista. :laugh: Hieman kuitenkin parannusta. Enää ei huutoa ollut kuin noin vartin verran (ekoilla kerroilla) . Puoli kuuden aikaan alkoi taas huhuilu ja kitinä, sitä kestikin reilu puoli tuntia, mutta nukahti kuitenkin (otin viereen :ashamed: ) .
Puoli kahdeksalta noustiinkin sitten ylös aamupuurolle. Jospa tämä tästä. =)

Täälläkin on nyt nukuttu taas parina yönä koko yö putkeen....paitsi nyt kun kehun niin ei varmana nukuta. :laugh:

tytöt ovat kovia menijöitä, Emma menee jo vähän matkaa "puita pitkin" mutta Essi vasta harjoittelee nousua jalkojen varaan.

Nyt on ihanaa kun tytöt leikkivät ja touhuavat jo jonkun verran yhdessä niin jää taas äipällekkin aikaa olla koneella.

Ellakin on hoidossa ja Juho katselee Karvisen 2 dvd:ltä, kun kävin vuokraamassa.

Aurinko paistaa ja ulkona on kuuma. :D

Joskos sitä vaikka menis kahvin keittoon ja kotihommia tekis edes vähäsen.

Onnea yhden yön nukkujille ja äideille!! :flower: :D Meillä herätty jo monena yönä vain yhdesti syömään eikä muuten, joten tyytyväisiä olemme mekin :)

Milla-Maria, olepas hyvä, ja olen muuten huomannut että jos annan ruokailujen välissä maitoa, se vie heti ruokahalua, eli meillä juodaan maitoa VAIN ruokailujen yhteydessä.

Rontti, samaa mietin usein, jos olisi yksi lapsi, olisihan se elämä leppoisaa... mutta! Onhan meillä ollutkin joskus :D Ja oltiinkos sitä silloin rennosti? Eli kai sitä näin huomaa virheensä vasta sitten kun ne useammat lapset on, että olisi pitänyt silloin nauttia :) Eli nauttikaahan nyt yhden lapset äidit, pian siihen ei enää ole mahdollisuutta :laugh:

Nyt kahville :wave:

tilda mä ostin noi vaunu rahoilla,huutiksessa sain myytyä entiset..ja toi lämpöpussi ja rataslelut on ihan erikseen ostettu..siel oli emmaljungan samanlaisia 250e mutta niissä ei saa käännettyä ratas osaa,eli niitä työnnetään vaan lapsen kasvot menosuuntaan,kun taas mä tykkään nähä lapsosen naaman koko ajan..mut emmaljungalla oli camo kuosia eriväreissä PALJON ja enpäs tiedä veinkö viimoset herkkulekset camolla :D

nyt koira hommiin,hitto pitää emmalle ne ´siivet jostain tekasta..

topsy kiitos miunkin puolesta "vinkistä",mie kokeilen kanssa maitoa neidille ruuan yhteydessä.Jospa neiti sitten rupeis paremmin syömäänkin. =)

Sain Ellan vasta päikkäreille.Nykysin hirveen työn ja tuskan takana jos meinaa saada neidin päivällä edes hetkeksi unten maille.Vaikka on väsynyt niin ei malta ummistaa silmiään.Yleensä nukahtaakin vaunuihin istuvilleen josta lasken makaamaan =)

Miula on ankeeta..ulkona ihana ilma mutta en tiiä mitä sitä touhuis.Blaah.

rontti kiitos kauniista sanoistasi, jotenkin lämmittivät mieltäni :heart: kyllä se on tosiaankin pienestä kiinni ja kun miehet joskus sen huomaavat, en tiedä huomoasiko minun mies. Jotenkin olen ollut kuin eri ihminen ja sellainen iloisempikin. Mieheni on pohjimmiltaan kyllä niin hyvä ja hellä mies... mutta viime ajat ovat jotenkin menneet päin jotain. Tuohon miehen huomiointiin ja hellyyden osoituksiin niin avoimesti aikanaan tais olla yksi syy mihin niin ihastuin ja rakastuin. Tunsi silloin itsensä niin täydelliseksikin, vaikka minun itsetunto oli isketty edellisessä suhteessa niin kasaan kuin vaan voi..

Olikohan heräteostos mulla, kun ostin leikkikehän :| :snotty: :o Puolella hinnalla myivät tuolla lastentarvikkeessa, muuten ei varm,aankaan sillä juuri käyttöä olisi, mutta ajattelin tulevaisuutta, kun tulee toinenkin tähän. Jos hetken esim pitää saada Eemil "pysymään tallessa". Nytkin jo kontatessa vauhtia ja vaara tilanteita riittää, saati kun saa jalat alle :o Kehä oli sellanen Camin vähän matkasängyn tyyppinen, pieneen tilaan säilyttää jne. 99e. Olis siellä ollut hintaan 50e sellaisia perinteisiä puisiakin, mutta oli jotenkin niin karun oloinen ja ruuvattava systeemi ja kun meillä tuo säilytystila on aina uupeloa, ja kun tuota ei välttämättä aina tartte..

Onko muilla leikkikehiä miten ovat viihtyneet? Tarvetta tosiaankin ajattelin lähinnä kun tuo toinen syntyy. Ja jos suihkussa saan käydä ja vessassa, ettei tarvitse hermoilla ettei mitään satu. Pinnasänkykin on siinä ja siinä että uskaltaako jättää samoin syöttötuoli.. vielä olen uskaltanut sänkyyn jättää kun vien esim. pyykit kuivuun, hetken ainakin viihtyy lelujen kanssa ja mulla itkuhälytin mukana.

Kauheen painostava ilma, ukkosta ilmassa, taas nukutin Eemilin sisälle, heti tiesin ettei nuku kyllä ulkona kun niin kuuma tulee vaunuissa.

joo pepisa, minähän se ja meilläkin nuo tytöt oppivat siitä tosi nopsaan juomaan. Eikä vuoda vaikka kääntää ympäri ämpäri.

Ja nyt siis kokoajan käytössä. Piti jo tilata yksi varamuki, jotta saa edes joskus kunnolla pestyä. :laugh:

Yhteistyössä