Lokakuun herhiläiset, viikko 35

Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
oon yrittäny ettiä teille ukkelia joka pudottais housut (siis netistä ettiny) mutta en oo vielä löytänyt. :/

Kaitpa sen joskus löytää...... :snotty:

:LOL: :LOL: :LOL: ihanaa toi täsmennys; siis netistä etsinyt..ettet mistään kyliltä :LOL: :LOL:
:LOL: :LOL: pakko oli laittaa että ette luule mun juoksevan kylillä miesten perässä kyselemässä että kukahan mahdollisesti haluaisi tulla pudottamaan housuja jalasta ja vieläpä video kuvatuksi :LOL:

Johan siinä meinisi mun maine ja kunnia. Tai siis kyllähän te kai tiedätte että olen kunniallinen kotiäiti??!! |O :saint: :saint: :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
ei helvetin helvetin helvetti..pojalle tuli viime yönä vesirokko :'( :headwall: :kieh: :eek:
pari päivää on ollu aika kitinä ville,ja haronu päätään..vesirokkohan alkaa päänsäryllä,noh,aamulla jätkä täynnä niitä näppyjä ja kutisee niin maan perkuleesti..neuvolaan soitin,sieltä käskivät tk:lle soittaa,noh lääkäri kirjottaa sit atarax reseptin..
Voi reppanaa
:'( :hug: toisaalta kun se kuulema tulee näin pienelle, voi olla lievempänä, mutta taas kun ne ei vielä ymmärrä ja se kutina ja olo voi olla kaameaa! Muistaa kun itsellä oli, olin 5v.... JOs me päästäisiin sinne yli vuoden ikään, olen ajatellut josko ottaisi sen vesirokko rokotteen :/ nykyäänhän sen saa, mutta itse pitää maksaa... mietinnässä vielä :/

Onko kukaan ajatellut ottaa sitä?
 
Piitulille kiits uudesta pinosta ja piristävistä kuvista :flower: :D

Meillä Juho päivän ainoilla päikyillään nyt. Mies palas takasin töihin joten arki taas alkoi. Oli kivaa kun oli lomalla ja olis voinu vielä ollakkin, mutta minkäs teet.

Mulle iski kyselyikä, joten nyt pukkaa kysymystä kysymyksen perään :whistle: :D :saint:
D-vitamiinista ----- Lähinnä siis noista mini sun tableteista (vaimitänenytoli) kun paketissa lukee, annostus 1-2 tabua päivässä, niin annankos mä nyt Juholle sen yhden tapletin kun juo maitoa semmosen 550-650ml /vrk. Takottaako se kaksi tablettia siis samaa kun jekovitissä 5 tippaa ja tuo yksi sitä jekovitin 3 tippaa?? ja pitääkö ne purra, imeskellä vai voiko vaan nielasta? kait mä voin laittaa sen tabletin lusikkaan ja työntää suuhun ruuan mukana? kun äsken annoin, niin Juho kaivo sen pelkän tabletin pois suustaan ja kun laitoin ruuan päälle sen ja suuhun, niin sitten söi.
Ja sitten :whistle:
Hapanmaitotuotteista ---- ollaan syöty viiliä, maistuu jotenkin. Sitten bulgarian jogurttia, maistuu huonosti. Raejuustoa, ei syö ollenkaan, kakoo vaan, enkä ihmettele, en syö itekkään, on se niin kamalaa :x :x Mitäs muuta vois kokeilla???, piimää vissiin, entä tavallinen maustamaton jogurtti (vai onko joku sokeripommi tms.? )
:whistle:
Kananmunasta ---- en ole antanut Juholle, ja tässä nyt pohdiskelin, että kun pitäs koittaa vissiin sitäkin maistattaa, niin annanko vähän valkuaista ja vähän keltuaista vaiko kummatkin erikseen, kumpi niinstä on se allergisoivampi jos aiheuttaa allergiaa?
Että mä vihaan näitä maistattamisia, kun tuo on NIIIIIIIIN nirso ettei sille kelpaa mitkään uudet maut |O jättää sitten mieluummin syömättä kun syö jotain mikä ei maistu samalle kun aina ennen. Onneks nyt kuitenkin syö kuitenkin aika laajasti, mutta jotenkin kuitenkin tuntuu että mikään uus ei kelpaa (kuten kala, tai hapanmaitotuotteetkaan ei kauheesti maistu).
:whistle:
Infuenssa rokote, eikös se ollu viime syksynä tarjolla ilmasiks kaikille yli 6kk- alle jotain ikäsille lapsille? onkohan sitä tänävuonna? Muistaakseni sitä varten piti olla kananmunat maisteltu koska se rokote sisälti jotain kananmunaa? :eek: tai jotain, eikä sitä voitu antaa jos oli kananmuna allergia.

Mulla oli vielä jotain mutten muista :eek: :kieh:

Tuoreraasteista, olen kokeillu kurkkua ja porkkanaa, mutta ei kelvannu :/

1-v. lahjasta, toki sitä tulee jotain ostettua, mutten tiedä mitä. Koko ajan tulee osteltua vähän liikaakin tuolle pikku ukolle, eilenkin sai dubloja ja perässävedettävän veturin, toissapäivänä 3 uutta autoa ja viimeviikollakin kasan autoja ja sun muita leluja ja taaperokärrynkin tossa jokin aika sitte, tietty vaatteitakin on tullu osteltua. En tiiä sitten, olisko hiekkalaatikko yks hyvä lahja tuolle, kun sitä hiekkista ei vielä ole, ja sitten jotain leluja sinne hiekkikselle lisää.
Synttäreille tarjolle ihan perus jutut, eli kakkua, pullaa ja suolasta, ehkä voileipäkakkua jos viitin ite kokeilla sen tekemistä.

Pyllyn punottamisesta, Juholla ei punota oikeestaan koskaan, hyvin hyvin harvoin, ehkä sitten jos on ollu pitempään kakkendaalit housussa (kuten vaikka yöllä) mutta punotus on hävinny sitten jo seuraavaan vaipanvaihtoon ilman mitään rasvoja tai muita.

Onneks Pessi voi jo paremmin ja toivottavasti on oma pirteä itsensä sitten taas.

Kaikille sairastelijoille paranemisia!! ja simpalle vähän kutisevaa vesirokkoa! :flower:

Taidan mennä siivoomaan keittiön pöytiä kun siellä joku hurrigaani poikennu :whistle:
 
piitulille suuret kiitokset uudesta pinosta!!ja kiva se kuva herhiläisistä =)
ja ei tuo ukkokaa paha oo ollenkaa...:p

mammoliini: ai sullakin hiki virtaa,oot varmasti kirj.aikasemmin ku mutta en oo muistanu sit kommentoida...huono muisti nimittäin vaivaa.
niin,katos ku mullakin tässä useemman viikon ollu ihan kamalaa hikoilua,nihkeä olo koko ajan.
oon käyny t-paita päällä ulkoilemassakin,ku kuuma tulee jos villapaita päällä.
mun on kotona pakko ottaa aina paita pois(jos vain ei satu vieraita olemaan)
mitähän tää on???
tuus kertoo mitä ne sulle sanoivat tk:ssa.

niin ja siitä sannasta,samaa näköä löytyy munkin mielestä :)

arvatkaas mitä...aamulla herättiin 8:n maissa(huonosti meni viime yö)
laitoin pojan potalle ja samalla otin yöpukua siinä pois,niin eiköhän sieltä paljastunut monia isoja punasia länttejä,rakkulaisia...hui!
huusin ukolle että tulee kattomaan.no siinä kateltii niitä ja pistin bebanthenia,oli nii ilkeen näkösiä.
mies soitti tk:n että ilmeissesti antibiootista(?) nyt tällästä...käskivät tulla heti sinne.
no tultiin perille ja hoitaja alkoi kattoo niitä länttejä,ne oliki hävinneet :eek:
oltiin vähä ihmeissään.
no kuitenkin piti lääkärille mennä,ooteltiin siinä 2½tuntia..(kiva ku oltii kiireellä lähetty |O)
no,siinä se läikät tuli ja meni vähän väliä...välillä tosi pahanaki,koko selkä!
kun lääkärille päästiin nii se katto kurkun nii sielläkin tulehus,keuhkot ei enää pitäneet nii pahaa ääntä.
tänää ei anneta mitää lääkettä,pitää ihon antaa kuulemma rauhottua.
ja kurkkukipuun suppoja 3Xpäivässä.
ei oo ruoka oikee maistunutkaa,hedelmäsosetta saa alas.
no,jospa tää tästä pian ois ohi!!

en kerenny lukea vielä kaikkia juttuja,piti äkkii kommentoida mammolle ku nyt kerranki muisti
eli 1sivulle

:wave:
 
piituli: pistähän vaa kuvia kehiin =)

pupu: meilläkin noi kanamunat maistelematta,en oo vielä uskaltanut antaa.
mullon vahva tunne että meijän herkkämahasella ukolla tulee masuvaivoja.
ja ei tuollekkaa maistunu maustamaton jukurtti!aika nirso muutenkin.
aattelin raejuustoa seuraavaksi kokeilla,kunhan tää tauti on ohi.

krisu: poijaan pylly punottaa joskus,etenki jos on kakat yöllä tulleet.
ja nyt on parina päivänä punottanu aika pahasti.
bebanthenilla nopsaa paranee,mutta saattaa taas kohta punottaa.

1vee lahjaksi aattelin taaperokärryä!
tykkäs nii nukenrattaita lykkiä tuolla tk:n leikkihuoneessa:D
isänsä oli huolissaan että eikö tuo oo tyttöjen juttuja :LOL:
ei siis kävele poika vielä,mutta silleen tuettuna pukkaili niitä.

no nii,mää lähen päikkäreille!oli se viimeyö taas niin valvomista.
:wave:
 
piitulille kiitos pinosta, ja kuvista :D ! musta se yks kuva jäi ihan puolitiehen |O :D !

simpalle jaksuja,toivottavasti menee pikaiseen ja tuskattomasti ohi :flower: .

en oo vielä maistattanu hapanmaitojuttuja; poikahan just täytti 10kk; kun en oo muistanu kaupasta ottaa :ashamed: .......no voi pahus nyt se jätkä heräs taas ihan kesken kaiken :ashamed: enkä kerinny mittää tehä pahus sentään :ashamed:
 
mä olen antanut Eemin maistella hapanmaitotuotteista piimää, raejuustoa ja maustamatonta jogurttia, ihan pieniä määriä.
Kovasti tykkää.
Eemillä tulee vasta pe täyteen tuo 10 kk, eli olen hiukan ajoissa liikkeellä..huono äiti-syndrooma iskee.. :x
 


Jee mä osasin tehdä tuon :)
Mä olen antanut Millalle maustamonta jugurttia ja viiliä..hyvin uppoo.En enää osta noita valmiita vauvajugurtteja.

Te jotka teette esim pikakaurahiutaleista puuron.Teettekö sen veteen vai Nanniin vai voiko sen tehdä jo tavalliseen maitoon???????

Ajattelin kohta ruveta antamaan puoliksi nannia ja puoliksi maitoa.

Jos mun menkat alkaa viikonloppuna niin mä lähen ryyppäämään....vedän perseet olalle ja suren.Mies saa olla lapsenvahtina.

Eilen käytiin kattoo ihan unelma kämppää..saatiin jo riita aikaiseksi kun mä olisin halunnut sen ja mies sanoi ettei me ekaa oteta...
 
Simpalle pikaista paranemista vaikkakin tuo tauti oman aikansa kestääkin :hug: Ja äidille ja isälle paljon voimia hoivata pientä :hug:

Meillä on esikoinen aikoinaan sairastanut rajun vesirokon, Jepellä taas oli tyyliin 5-6 näppyä. Danielilla ei ole viel ollut. Rokotetta ollaan mietitty ja jos ei tässä kotona olo aikana tauti tule niin eiköhän se hommata noille pienimmille.

Kiiukka on nyt sitten pipi :/ Ihan räkänen ja köhänen. Silmätkin valuu vaan vettä. Tuntui aika lämpöiseltä, pitää mittailla kun tuolta heräilee (toivottavasti nukkuis pitkään). Voihan tuo nuhakin sitä nostaa... Voi mun pientä räkänokka rassukkaa :heart:

1-v lahjaa oon pähkäillyt eikä hajuakaan ole. Sen tiijän että Kiia saa pienet rottinkiset nukenvaunut kummiltaan (kiitos äidin) :whistle: Jos en muuta keksi niin ostan maalit tytön huoneeseen :LOL: Jotain kivaa ois kyl hauska keksiä. Mut toisaalta pojilta on periytynyt noita leluja ihan kiitettävästi ja nukkejakin alkaa muutama olla. Ellei sitten niitä tyttömäisiä prinsessa megabloks- palikoita/systeemejä ostais...

Tarjottava. Totta kai kruunukakku kultaisella kruunulla, siitä en tingi yhtään :LOL: Ja siihen se jääkin mitä oon miettinyt :ashamed:
 
Maanantaita kaikille!

Huh mikä viikonloppu, itse olin flunssassa ja ihan rätti. Sit piti vielä viihdyttää tuota poikaa minkä ehti... Onneksi flunssa alkaa helpottamaan ja pääsin tänään jo vähän liikkeellekin. Tosin imurointi nostatti taas "tuskahien" pintaan ja tekis mieli heittäytyä tuohon sohvalle...

PuPu 10-07
D-vitamiini jees, näin olen ymmärtänyt että 1 tabl (Minisun) riittää, jos sitä D-vitamiinia tulee myös muualta (maitotuotteet). Eli siis 1 tabl vastais 3 tippaa jekovittia ja 2 tabl sitä 5 tippaa. Mäkin ajattelin siirtyä noihin tabuihin kun saadaan viimeiset tipat syötyä tuosta jekovit pullosta.

Hapanmaitotuotteita meilläkin ollaan alettu maistelemaan. Välipalana ollaan maisteltu rasvatonta viiliä, johon ollaan jotain marjoja tai banaania sotkettu mukaan. Samoin raejuustoa "sormiruokana", siitä tuo poika tykkää (ehkä siinä on hohtona se sotkeminen :D ). Maustamattomasta jugurtista ei tykännyt, vaikka sekoittelin sinne vattuja joukkoon...

mileko35
Ootko mitä maitoa Sannille antanut? Mä mietin, että joskos tuota rasvatonta suoraan antais, vai pitäiskö aloitella ekaks jollain hyla- tai luomumaidolla?!

shenda81
Mä oon puurot tehnyt melkeinpä tähän asti veteen, mut nyt aloittelin keitellä puurot rasvattomaan hylamaitoon. Ekaks laitoin 1/4 osan maitoa ja loput vettä, sit 1/2 maitoa ja 1/2 vettä ja nyt huomenna meinasi keitellä suoraan maitoon, kun masu ei ole reagoinut mitenkään... Mites muut?

Nyt pikaisesti kahvin keittoon, ennenkuin tuo jäpykkä heräilee...
 
Tuo GueenBee on hyvä :LOL:

Mukava päivä ollut =) Aamulla käytiin neuvolassa ja hyvin oli kasvanu tällä kertaa, tämähän oli kasvuseurantakäynti.

Hapanmaitotuotteista oon viiliä antanu päivittäin ja tykkää kyllä kovasti eikä tartte ees sekottaa mitään hedelmäjuttuja joukkoon! Piimää ajattelin kokeilla tässä joku päivä.

Kiitoksia YOdottajalle ja Viulle seurasta! Teillä on niin hieno leluskaala sielä että Silja vaikuttaa taas jonnin verran tylsistyneeltä kun kotiin tultiin :LOL:

 
tin
:kieh: inhoon tätä flunssaa. nyt kymmenes päivä menossa. Käytiin pojan kans kävellen tos keskustas, matkaa huimat 400m niin kyllä olin kuollu! josko huomenna soittelis että pääsiskö verikokeisiin vai onkohan tää vaan ihan sikasitkeetä kesäflunssaa. :headwall:

onneksi pessi on entisensä :heart:
Topsylle kiitti vinkeistä! Noita Fuzzy Bunzeja oon miettiny mutta... täytyyks niihin laittaa jotain lisäksi vai onks ne semmosenaan hyviä? Päivävaipoiksi siis aluksi ajattelin...
Piitulille kiitti päivänpiristyksestä;)
Rattaina meillä emmaljungan ec sport, ihan kivat, tai siis tosi hyvä mutta mä oon tosi lyhyt niin kaipaisin säädettävää työntöaisaa... Ehkä scooterit meiltä löytyy joskus;)

Mulle tulee kaveri pian kaffeelle ku noi ukot menee autoo kuunteleen, siis siivoileen vähä:)

Päikkäreistä piti vielä kysyä että nukkuuks kaikki viä kahdet?
 
tin
niin ja hapanmaitotuotteita meilläki maistellaan: viiliä, jugurttia, piimää tänään( ei tykänny ) ja joskus oon lorauttanu vähä tavallista maitoo korvikkeen sekaan. tänään tein ekan kerran mannapuuron punaseen maitoon ja ai että se oli tatun herkkuu!
 
Meillä unet vaihtelee toooosi paljon! Mennään 2-3 unilla. =)

Siä olis tin siullekin ainakin katsastettavaa tuolla huutonetin puolella...Ihan perusvaatetta oon laittanu ja edullisesti. Ainakin omasta mielestä edullisesti... :LOL:
Paan siulle linkin johkin niin kato sen kautta niitä muita

http://salattu.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=84911525

Yritän tosissaan saada tota varastoo tyhjemmäksi!!! :LOL:
 

Yhteistyössä