LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 32

Huomenta kaikille! :flower:

Mammoliino: omaan sänkyyn nukahtamisesta: Alussa meillä näin: Lasken pojun omaan sänkyyn ja jään itse siihen vierelle. Pieneen ininään tai kitinään tarjoan käden. Jos pysyy kylkiasennossa, niin silitän päästä varpaisiin (pää, niska, käsi, selkä, peppu, jalat ja sieltä takaisin). Pojulla ainakin sai hieman tuntuvammin kädellä painaa, mikään kutittelu-silittely ei toiminut. Välillä pepusta hytkytin. Mikäli alkoi kuitenkn huutamaan, niin nostin syliin, pystyasentoon, vasemmalle puolelle, jotta tunsi mun sydämen sykeen. Jatkoin siinä silittelyä päästä peppuun kunnes rauhoittui. Laskin omaan sänkyyn ja aloitin silittelyn ja pepusta hytkytyksen. Eli en huudattanut omassa sängyssä yhtään. Aina kun poju hiljeni omassa sängyssä, lopetin hetkeksi silittelyn (jotta ei siihen nukahtaisi) , mutta jäin viereen. Jos kitinä alkoi niin uudestaan silittelyä jne. Jos oli poju oli hiljaa, niin siirryin pois sängyn vierestä. Ihan heti en mennyt, jos kitinä alkoi, mutta jos itku, niin menin ja nostin syliin ja rauhoittelin.
Tätä sai joskus illalla pidemmänkin aikaa toistaa ja kärsivällisyyttä kysyttiin, mutta nykyään poju nukahtaa ilman silittelyjä itsekseen omaan sänkyyn. Alusta lähtien on poju kyllä omassa sängyssä nukkunut, mutta alkuaikoina nukahti aina tissille. Kun tissille nukahtelu loppui, niin piti opettaa nukahtamaan itsekseen.
 
Täällä taustalla minäkin.. En oo vielä viime viikon kirjotuksia kerenny lukeen enkä oikein tän viikonkaan, joten ehkä ei voi ees sanoo että oon taustalla. :D

Johannalle ja Rimppulille tervetuloa minunkin puolestani! :flower:

Kiva kuulla Heidistä ja Oliiviastakin! :)

"Säikähdin" myös minä noita Tyttelin raskausviikkoja! Se pienihän syntyy ihan kohta! :eek: Miten tämä aika menee näin nopeaa, äskenhän sulla oli viikkoja jotain 15.. Jaksuja sulle loppuajalle, toivottavasti saat levättyä mahdollisimman paljon, että oot oikein iskussa sitten. :hug:

Dogtorin ja Emman näyttelyviikonloppuhan meni kivasti, tuohonhan on tosiaan hyvä päättää näyttelyura. Saat sitten sen uuden tulokkaan kanssa jatkaa harrastusta. :)
Meidän Lunan kasvattaja kysyi että annanko Lunan hänelle mukaan Saksaan erikoisnäyttelyyn syyskuussa, en ole vielä päättäny päästänkö tuota maailmalle, voi olla hankaluuksia saada sitä Etelä-Suomeen. Ja muutenki, koti-ikävä kai sille tulee...

Meidän typyllä vauhtia piisaa, vähän väliä on seisaallaan jotain vasten, onneksi välillä osaa jo laskeutuakin itse. Hienosti osasi jossain vaiheessa heiluttaa kättä kun sanottiin "moi" tai "heippa", mutta sitten oppi taputtamaan ja nyt taputtaa aina kun sanoo "heippa", "hyvä" tai "taputapu".. Eilen illalla nukkumaan mennessäänkin vielä taputteli! :heart:

Pari päivää on kuunneltu että ihan kuin sanoisi koira, mutta kuulostaa kyllä paremmin "oia". Vissiin tärkein perheenjäsen tytön mielestä. :LOL: No onneksi ei ole vielä sanonut isiä, se varmaan leuhkisi viikkotolkulla sillä.. :kieh:

Meidän typsykkä kuulostaa heränneen tuolla, täytyypäs lopettaa tämä naputtelu. Sori kun en muiden juttuja nyt kommentoinut.. :ashamed:
 
Uusille - Johannalle ja Rimppulille tervetuloa , ja tervetuloa taas hieman hiljaiseloa viettäneille myös !!!

Allergisilel ja sairastelijoille jaksua - voi että on harmi lukea Millin Saran allergiakiemuroista !!! Mie niin toivon ja pelkään että jospa tuo Viude säästyisi moislta , vaikka ennuste ei ehkä ole paras kun äippä on ellergeeni suht monelle asialle ...
Mutta sormet kyynärpäitä myöten ristiin.
Yks päivä oli par läikkää naamarissa, päättelin sit yhden ruuan varsiselleri, tomaatti tms olevan ehkä syynä. meillä vaan se ruoka käytetään isäisesti ja ulkosiesti tehokkaasti , ihana on hieroa ympäri naamaa soosit.
Eikä tartte hiusgeeliäkään, kun on sama tahna hiuksissakin...

Onko muut hommanmneet suihkuapuvälineitä? liinoja ? Tai muovi ikeasyöttötuolia siihen puuhaan tms ? Meillä ei enään oo kylpeminen olt kivaa pitkään aikaan ja oon sylissä suihkutellut Viuta , yks kiva juttu on mm kädessä suihkun pitäminen suihkulähteenä ylöspäin - jonka voip neiti sitten itse kontrolloida , siis panna suihkun päälle käden , jalan tms...
On aikas painava tuo suihkutettava , meillä varmaan on lukemat jo > 11 kg, luulen ...

Ihahhaa , ihaahhaa hepo hirnahtaaa .... on meillä nyt suokkarina, Viude laulaa itte tuon ... noh sen ihahhaaa osan sentään ... ja kamalan on kivaa . Triljoona ziljoonaa kertaa ... :)
Vaan onhan se suloista ...
Oon väliin yrittänyt muitakin biisejä, ja miettinyt missä ois yhtä tarttuva sanapari ..

Nyt vielä hommaileen, ennekuin alkaa kaupunkiin lähtöepisodit...

Onko muut ilmottautuneet muskareihin sun muihin ?
Oulussa olikin ihan sigatäynnä kaikki muskarit jo par viikkoa sitten ...



 
Mammoliinolle kiitos pinosta !!!
Ja tsemiä Pariisin ja Madonnan kans, vaikka joutuis olemaankin epämadonnamainen moisen saavuttaaksesi ... :)
Eikä meilläkään sänkyyn itte nukahda, vellittelen sylissä soffalla telkkua katsellen ja kannan sänkyyn... vaankun on minusta ollut ihan leppoisa hetki ja myöskin toimiva ja tehokas tapa nukuttaa ... meillähän on vielä se yöherääminen, tosin eilen klo 06, tänään klo 04 ...
 
Keiju07
Kirjottelin tästä jo tuonne yleisellekin puolelle, mut koppaan tännekin, jos jollakin olisi viimeaikaisia tai aiempia kokemuksia:

"Kaipaisin apuja seuraavaan ongelmaan:

Sairastin hankalan vatsataudin, jonka aikana en pystynyt imettämään, en jaksanut pumppailla, eikä käsinkään lypsämällä mitään irronnut. Kaiken kaikkiaan olin imettämättä lähes 72 h, joista tosin vain viimeiset 32 h olin kipeänä. Edeltävät vuorokaudet lapsi oli hoidossa isovanhemmillaan, kun itse olin kahtena peräkkäisenä iltana juhlissa. Välillä kävin kertaalleen imettämässä, ja pumppailin 3 kertaa, mutta sairaus vei nyt kaikki mehut, eikä maitoa tunnu enää irtoavan lähes yhtään.

Lapsi on nyt 9 kk, ja kovasti olisin halunnut imettää vuoden ikään asti. Olisiko kellään nyt vinkkejä, miten maidontuotannon saisi taas käyntiin? Kyse ei ole siis nyt herumisen vaikeudesta vaan nimenomaan maidon loppumisesta. Tyttö oli eilisen päivän ja yön ihan ihmeissään, kun maitoa ei tule vaikka imisi , päätyy sitten tuhahtelemaan rinnalle, päristelemään ja puraisemaan

Onko vertaiskokemuksia kellään? Voiko tästä vielä siis saada maidontuotannon käyntiin mitenkään?"

***

Ehkä joku lokakuisista muistaa, kun muutama kk sitten mainitsin, että sain ruokamyrkytyksen häissä. Noooh, tämä nykyinen vatsatauti sai alkunsa myös häistä - ja on mitä todennäköisemmin myös ruokamyrkytys, koska niin moni häävieraista sairastui, mutta ei muut ihmiset joiden kanssa olen ollut tiiviissäkin tekemisissä... et silleen... mä en sit enää mene kesähäihin tai en ainakaan syö noista buffeteista... on ne vaan sellasia... aika heikko olotila tällä hetkellä, ja mieltä painaa tuo imetys. Olen vähän sen sortin ihminen, että asetan ittelleni jonkin tavoitteen ja sitten kovin harmittaa, jos sitä en saavutakaan... mut jos teillä on jollakulla jotain vinkkiä, niin kertokaapa. Hankalinta tässä on se, että Viena ei todellakaan juo maitoa missään muussa muodossa: pullo on kauhistus, nokkamukista ei tykkää, taikanokkamukia ei tajua, lasista jaksaa ottaa yhden hörpyn, lusikallisia menee muutama ja se on sitten siinä... Eli miten mä saan tohon lapseen nestettä/maitoa alas, jos imetys ei enää lähde käyntiin???

 
poika nousi juuri tukea vasten seisomaan :heart: ! ja tuiskahti sitten nurin ja muksautti päänsä,jota tässä nyt puhallellaan! vaihdoin toiselle jarrusukat jalkaan,jos olis vähän parempi pito :D !

äityli on vähän poikki,unettomuus taas vaivaa eikä nykyiset lääkkeet enää auta;niistä menee teho jos joutuu liikaa popsimaan :ashamed: ........alakulo aina iskee kun uniukko ei tuu,väsyneenä ei jaksa mitään eikä ketään :ashamed: ......
 
Hei taas kaikille!

Tyttelille rauhallista loppu odotusta! :hug: ja muillekin rauhallisia òità =)

Viime yònà noustiin kello 01.00 ja 04.30 ja aamulla sitten neiti jo kello 7 oli reippaana sàngyssààn!!! Siis ei tuo ipana ole koskaan noussut noin varhain...

Ja kuinka teidàn muksut sitten nukahtaa itsekseen sànkyyn ? Siis kyllà tààllàkin aikaisemmin, ei tarvinnut kun valot sammuttaa ja neiti nukahti itse, mutta nyt kun pààstààn liikkumaan niin ei tule mitààn.. Pitàà sàngyssà nukuttaa neitin ja siinàkin menee tunti :/ Ettà vali vali tààllà :D

Eilen Annika otti ensimmàisià askeliaan, pitàà lujasti pòydàstà kiinni ja kàvelee silleen sivuuttaisin :D Hienosti meni jo kulmatkin :heart:

Oikeaa kotiruokaa olen nyt sitten tarjonnut vaihtelevalla menestyksellà tuolle neiti nòtteròlle.. Ei sano juuta eikà jaata.. Pitàà vaan yrittàà tarjota :)

Enàà 3 pàivàà suomen lomaan! Jipiii :D Ja tànààn pààsen vielà manikyyriin ja kulmatkin laitan kuntoon :D ettà siinàkin pieni levàhdys tauko :D

Nyt ruuanlaittoon :D
 
Lastenlääkärillä käyty. Aiheena oli tuo pojan maitoallergia. Saatiin resepti uuteen ja kalliimpaan maitoon. Niinhän siinä kävi, että se soijamaito aiheutti myös oireita :headwall: aluksi meni niin hyvin ja sit alkoi taas noi samat oireet. Iho on nyt aikas ikävän näköinen, siihen saatiin joku hieno voide. Pitäs rasvailla pojan iho kuntoon ja sit olis maitoaltistuskoe.

Ruokailuista
oli kyselyjä. Meillä syödään aamupuuro, lämmin päiväateria (lihaa, kalaa tai kasvis) välipala (hedelmä/marjasose) toinen lämminateria ja iltapuuro. Joskus voi ennen iltapuuroa tarvita vielä pienen välipalan, riippuu miten nuo päikkärit on menny. Meillä poika selvästi tarvitsee ruokaa 3 tunnin välein, vaikka ihan kunnon kokoisia annoksi syökin. Lisäksi saa samalla kun itsekin syödään sormiruokaa (hedelmiä, marjoja, perunaa, lohta....). Nekin saattaa olla välillä ihan kunnon kokoisisa annoksia. Maitoa tarjotaan ruuan yhteydessä, ei enää erillisinä aterioina.
 
dirlittanille :hug: jaksuja..
yksäiti :hug: peetulle..jospa se pian innostuisi jo..pessillä kuulostaa olleen mukavaa :D
keiju minäkin suosittelen sitä imetystukipuhelinta..ja sitähän ne sanoo aina että mitä enemmän imetät,sitä enemmän maitoa tulee,ja yöllä varsinkin..juuri luin jostain myös sen että jos on vauvan kanssa ihokosketuksissa paljon (vaavi paidan alla paljaalla iholla) niin tuokin lisäisi tuotantoa..
tilda mitäs lääkkeitä sä syöt?mun ei oo tarvinnu nyt ottaa,tai en oikeestaan ees uskalla kun sain niin vahvat että nukun seuraavankin päivän..jaksoinko olla jopa 4 tuntia hereillä seuraavana päivänä kun edellis iltana klo20 olin ottanu lääkkeen :x

poitsulle puhkes alakulmahampaat ja ne on niin kipeet että..piti jo jäätelöä antaa pojalle kun ei oikein suostunu syömään mitään,heti jos yritin katsoa suuhun niin kipu itkua huusi :'(
illalla ois sirkus täällä,mennään ehkä pojan kanssa..riippuu löydetäänkö täältä peltorit ennen sitä :D
 
Keiju: yritä mahdollisimman usein tarjota tytölle rintaa, parin tunnin välein. Ja dogtorin mainitsema ihokontakti on myös hyväksi. Yritä kuitenkin saada jollain tavalla tytölle juotettua hieman muutakin nestettä, koska saatta kestää (huom! erittäin yksilöllistä ) viikon pari ennenkuin maidontuotanto palautuu normaaliksi.
 
Yksin sänkyyn nukahtelu oli eemelillä hanskassa ihan syntymästä lähtien... En ole koskaan "nukuttanut"... siellä se saattaa puuhailla omiaan vähän aikaa, mutta aika pian hiljenee lopullisesti. Jossain välissä oli sellainen itkuisempi vaihe. Silloin kävin välillä silittelemässä, mutta istuin välillä oven ulkopuolella kuuntelemassa, kun toinen itkee... sitten se vaan loppus. Mä luulen, että se onnistuu juuri tuon takia niin hyvin, kun on aloitettu ihan syntymästä "harjoittelemaan".
 
eipä ole muutamaan päivään kerenny kirjoittaa,nytkin töistä tulin,ja ajattelin et istahan koneelle,kun tyty nukkumassa..mutta ketun hännät se mitään nukkunu,melkein het kävi kälkättämään tuolla vaunuissa..nyt roikkuu lahkeessa ja tirisee,niinkuin eilen illallakin..meni sit ilta tytön kanssa istuessa sylikkäin.. :eek: ja yöllä haluu viereen...aina samaan aikaan 00.30!

pitää toista kai lähtee sylittelemään..
 
Meillä piti opetella itsekseen nukahtaminen sen jälkeen kun lopetin yötissittelyn ja enää sen jälkeen en ole antanut nukahtaa illallakaan tissille. Opettajana tässä asiassa toimi mies, koska minulta tuo huusi vaan tissiä ja rauhoittui miehen kans huomattavasti helpommalla.

Meillä on tuolla Aatun huoneessa vanha parisänky johon mies meni makoilemaan pojan kans vierekkäin, mutta ei tehnyt mitään erityistä. Meillä kun tuossa itsekseen nukahtamisessa oli se ongelma ettei poika pysynyt paikoillaan vaan lähti konttamaan, nousi ylös ja mesusi vaikka kuinka. Miehen oli helpompi passittaa poika takaisin paikoilleen kun makoili itse vieressä ja sitten kun oli nukahtanut nosti omaan sänkyyn. Nyt ollaan kaksi viikkoa opeteltu tuota rauhoittumista nukkumaan. Enää ei tarvitse muuta kuin laittaa poika kyljelleen niin nukahtaa siihen aika pian. Seuraavaksi pitäisi vaan kokeilla laittamista omaan sänkyyn, mutta en usko että se on ongelma koska ei tuo mies mitään tee vaikka vierekkäin makaavatkin. Meidän tyyli oppimaan itsekseen nukahtamista ei ole varmasti kaikkein paras mahdollinen, mutta mies koki helpommaksi sen kun makoili vieressä ja sai pojan kätevästi siitä takaisin kun lähti kuljeksimaan. Sitähän sanotaan että lapsen olisi paras herätä samasta paikasta mihin nukahtaakin. Eipä tuo ole meillä ollut ongelma vaikka nukahtaakin isoon sänkyyn ja Aatu nukkuu nykyään 10-12 tuntia heräämättä kertaakaan.

Voi että tulee taas korvista ulos tämä kodin-lasten hoitaminen. Tänään olen siivonnut koko huushollin ja vielä pitäisi jaksaa lähteä ruoka kauppaan. |O Poika on kans ollut sellaisella kitinä tuulella koko iltapäivän ettei jaksa kuunnella. Annille keittelen tuolla vasta iltapäivä ruokaa enkä edes tiedä missä se tyttö viilettää. Pitää lähteä hakemaan tai oikeastaan tappeleemaan siitä että malttaa tulla edes syömään tuolta kartanolta. :headwall: Kesällä on vissiin niin kiva olla ulkona ettei nokkaa paljon sisällä näy. :(
 
Saralta löytyi välikorvantulehdus, oikeassa pahempi ja vasemmassa lievempi. Kolmen päivän kuuri.
Mä olin niin loppu että jäin siksi aikaa nukkumaan ja nukuinkin sitten 3 tuntia putkeen.
meillä taas vaihteeksi ongelmia miehen exän ja pojan kanssa..alan olla ihan täysin loppu tuohonkin koko kaksikkoon. Eikö me saada ikinä elää rauhassa??!! :headwall:

No mutta tälläista tänne..

Aion viedä huomenna Saran sinne allergialääkärille, en enää jaksa odottaa sitä ja stressata milloin sinekin pääsen.
 
Keiju onpas kyllä harmillinen tilanne! en minäkään mitään ihmeempiä neuvoja osaa antaa... :/ Lämpimässä suihkussa yrittäisin rintoja hieroa ja sitten vaan sinnikkäästi yrittää rintaa tarjota. Meillä ei myöskään syö pulloa, mutta tavallisesta nokkamukista hörppyytän joko maissi tai peruna-porkkanavelliä (ei suostu korviketta juomaan) näin saan menemään useamman desin päivää kohden.
 
Mammoliino: meillä on heti alusta asti viety omaan sänkyyn nukkuun, en siis nukuttanut tissille enkä pullolle. Sama oli Onnin kanssa. Samoin menee kuin Pupullakin, jää univirttä veisaamaan hetkeks ennen unta.

Meillä oli se korvakontrolli ja kunnossa oli. Onnin korvat kans katottiin samalla. Voi sitä huutoa, mitä tuo iso jätkä piti!! :headwall: Sit oli siitä tunnin päästä hammastarkastus Onnilla ja meni sentään himpun verran paremmin kuin odotin: kerran sai täti suuhun katsoa peilin avulla ja se oli siinä :headwall: :headwall: Mennään sit myöhemmin uudelleen, kutsuvat sitten..

tervetuloa uusille!!

Tytteli: Mähän menin Eerosta sairaalaan 35+4, onneks oli suurin osa vaatteista pesty ja kaapissa, vimpat jäi narulle kuivaan... Tsemppiä ja jaksamista vaan loppumetreille!!

Nyt pää tyhjä, sain suruviestin tunti sitten.. :'(
 
Keiju07
Kiitokset kaikeista vinkeistä! :hug: Vaikkei tämä tästä lähtiskään enää sujumaan, niin jotenkin olen jo paremmalla mielialalla, kun tulee jälleen kerran vertaistukea!!! Mulle tämä imetys on tällä hetkellä lähinnä emotionaalinen juttu: en raaskisi luopua vauvastani, vaikka tottahan se on, että vieroitus olisi nyt hoitunut aika sopuisasti (ongelmaksi jäisi vain keksiä, millä korviketta saataisiin tyttöön, tiipiin velli-idea ei muuten hullumpi!). Mutta katellaan nytten; mieskin sanoi, että yritetään vielä. On parhaillaan hakemassa sitä imetysteetä mulle. Ehkä hiljaa hyvä tulee, vaikka päivän saldo onkin ollu noin 30 ml :/ :( ...
Ja kiitos imetystukivinkistä Enja ja dogtor, soittelen sinne. Kiitokset myös pepisalle!

Jos nyt muutakin kuin omaa napaa: harmin paikka noita sairastelijoita, etenkin Saraa, kun kuulostaa muutenkin siltä, että Milli ei ihan eniten täällä unta saa.

Tyttelin odotusta seuraan mäkin mielenkiinnolla, mulla ei itsellä kyllä vauvakuumetta ole, enemmänkin sellainen mukava tunne seurata jonkun muun tunnelmia, kun ei itse ole samassa tilanteessa.

Äh, sellaista puurokitinää, että nyt on sitä varmaan mentävä antaamaan, vaik ois kommentoitavaa. Sori virheet, en ehdi nyt lukasta lävitse enää. :wave:
 
tin
keiju: kiva kuulla teistäkin. mulla otti kans lujille ku maito loppu sillon toukokuus ku mummu kuoli. tai poika ei suostunu koskeenkaa tissiin ja ku pumppasin niin ei tullu ku n. 10ml kerta vaikka ennen yli 100ml. mutta kyllä siitäki selvisin sit ku huomasin et pullohetkistäki saa kivoja=)
 
Nyt on mun tarhalaiset sängyissään naureskelemassa/kitisemässä... Pessi siis nukahtaa omaan sänkyyn tosiaan itekseen kun ovat Peetun kanssa ensin sielä mesonnu ja meuhkannu aikansa..
Nyt onkin oppinu uuden jutun..Kun kuulee että mä tuun huoneeseen ja sanon pojat päät tyynyyt niin ennen kun kerkeen pinnikselle Pessi sukeltaa sinne pää tyynyyn ja nauraa :D ihme heppu...Peetun kanssa yhdessä molemmat sukeltaa päät tyynyyn kun äiti tulee komentaan :LOL:

Mä oon nyt ihan puhki poikki väsyny.Tänään olin pumpissa ja nyt väsyttää jäseniä niin urakalla että.. Tuli vähän painoja lisäiltyä :p ja pojat on heränny ma ja ti 06 aikaan..en ymmärrä miks ihmeessä.Tosin hyvää harjottelua mullekkin ens viikoks kun tarttee oikeesti herätä.
Hyvin oli molemmilla mennyt tarhassa,ei Peetu ollu tänään enään niin kauan itkeskelly kun eilen. Peetuhan on siis ollut jo tarhassa,alotti 1v3kk ja oli elokuu07-toukokuu08 kaks pvä viikossa,kesän nyt välissä sit kotona. Että eiköhän tuo tuosta suttaannu ihan hyvin.
Pessi syö sielä kun mikäkin..tarhassa siis. Aamulla annoin klo.6-7 2dl maitoa,tarhassa klo.8 lautasellinen puuroa+leipä,klo.11 kinkkukiusausta oli tänään+leipä,klo.14 puuroa mehukeitolla,klo.17 kotona peruna-porkkana-kananmuna mössöö+riisikakku,iltapalaks söi nyt klo.19 leipää ja sit 2dl maitoa päälle pullosta. Ja kuitenkin tuollanen luikero koko ukko :LOL:

Nyt pojat hiljeni,meni noin puolisen tuntia..ite en kuitenkaan huoneessa kun käyny välillä.
Taidan mennä tekeen itelleni iltapalaa

 
tänään käytiin eläinpuistossa =)
poika tykkäs eniten ponista ja sitten ne kanat nauratti kovasti :D
oli mukava reissu!
makkaraa paisteltiin ja kierreltiin monta tuntia.
poju nukui rattaissa tunnin päikkäritkin,ja menomatkan!!
hyvällä tuulella siis oli!

millille toivon parempia öitä :hug:
kyllä nuo allergiat on sitten... :headwall:

meilläkin muuten kummaa länttiä edelleen poskissa!
mitähä ihmettä se voi olla?uutta ruokaa ei oo saanut.
eli oisko auringosta?

rimppuli
kuulostipa tutulta tuo jokapäivänen imurointi,ja joka kuitenkin tuntuu turhalta...
illalla ku lattiaa kuitenkin peittää karvakerros :whistle:

yksäidin pojilla oli mennyt kivasti päivä tarhassa =)
voi ku pessi syö hyvin,ihana :D

mut nyt kipinkapin suihkuun ja pikku-ukkoa laittamaan unille :wave:

unohtuikohan multa nyt jotain..hm..
 
Täälä jännitän huomista kun on kouluun pääsykokeet.Oon ihan p***at housussa jo nyt, vaikkakin ei kai se niin erikoista ole..on vaan niiiiin kauan aikaa siitä kun viimeeks kävin pääsykokeissa. :ashamed: :whistle:

Ella on tänää ollu hirvee kitinäkaaleppi,sit illalla söi hyvin ja annoin 2dl maitoa,olin viemässä sänkyyn ku hää rupeski hirveesti oksentelee ja sen jälkeen tärisemään. :x :( En tiiä onko hänel mahatauti vai mikä kumma,pelottaa jos yöllä rupee oksentelee enkä kuule. Veikkaan et ens yönä herää aikasin maidolle kun masu on nyt tyhjä.Voisko muuten johtuu tuo oksennus ku vaihdettiin semperistä nanniin,oksenti muuten yks toinenkin päivä vaunuissa.En vaan muista oltiinko sillon jo annettu nanniakin. (annetaan molempia)

keiju kannattaa soittaa imetystukipuhelimeen.Hiero rintoja kuuman veden alla suihkussa ja tarjoa rintaa mahdollisimman paljon.Ella kun ei pienenpänä ottanu pullosta niin hätätilanteessa hörpytettiin tai annettiin lusikalla.Toivottavasti imetys lähtee taas sujumaan :hug: Mie just lopetin imetyksen ja haikeelta tuntuu.. :ashamed:

uusille tervetuloa :wave:

yksäitin pojilla hyvin menny tarhareissu ja kyllä se siitä Peetullakin lähtee vielä sujumaan. =)

milli :hug:

itsekseen nukahtamisesta yleensä neiti nukahtaa pullolle/rinnalle ja siitä nostan sänkyyn.Välillä saattaa apinoida vastaan sänkyyn laittoa mutta puolessa tunnissa nukahtaa.Huutaa,päristelee ja ölisee,nousee seisomaan,käyn laittaa kylelleen ja annan käden tai silitän hetken..sitten hiivin pois huoneesta,monta kertaa sama jatkuu ennenku nukahtaa.Nyt mietin miten saisin Ellan nukahtamaan päikkäreille sisälle?!Siinä voi olla haastetta kerrakseen..
 
Heipsan kaikille =) ja tsempeistänne taas kiitosta :hug: ja kyllähän minä koetan teidät pitää niin ajan tasalla kuin mahdollista :D
Ja mammoliinolle kaippa tuo mies sinne tulee, niinkuin Eemililtäkin, ellen sitten jostain syystä taas häneen niin raivostu, että jätän ulkopuolelle odottamaan :whistle:
Tänään ollaan täällä kaverini kanssa koetettu järjestellä ja laitella tavaroita ja vehkeitä paikalleen. Ei tuon ukon kanssa se kyllä käynnisty se asia, joissain tarvinee tuota kaveria. Pitää näin vähän vauhdittaa, että tapahtuu. Siirsi yhden kaverinsa kanssa nyt nuo yhdet kaapit! Tasan 10 minuuttia meni, mitä minä ole suorastaan viimeiset 2 kk anellut :kieh: :headwall: Joskus on niiiiin saamaton tapaus, että huh ja kun minä olen sellainen että tehdään nyt ja heti!

Meillä kun ollaan 2 perhettä yhdistynyt, niin jestas että on tuota krääsää ja rompetta |O ja tuo ukko ei raaskis luopua mistään! Vaikea saada tätä huushollia, joka jo muutenkin on jotenkin epätoimiva, niin toivaksi, kun rompetta joka nurkka täynnä! Meillä on yhteensä 3 sohvaa ja olen yrittänyt, että jos yhdestä nyt edes luovuttaisiin, niin hänen sohvaa ei saa hävittää, vaan minun :eek: Mun sohva on kuitenkin uudempi ja ehyempikin... ihme äijä välillä :kieh: Esim. kun tulen vaunujen kanssa sisälle, joudun aina sitä yhtä sohvaa siirtämään mennen tullen |O jotenkin välillä tuntuu, että mies jämähtänyt jollekkin aikakaudelle, josta ei pääse yli :LOL:

Noh neuvolassakin kävin tänään ja perätilassa edelleen ollaan :eek: ensi viikon perjantaina meno sitten synnytystapa-arvioon, siellä sitten näkee tuonkin tilanteen ja oli puhe jos tuosta närästyksestä lääkärin kanssa puhuisin, josko jo sais jotain muutakin lääkettä ottaa, kun raskaus niin pitkällä :/ Viime yönä, en oksentanut kertaakaan, sain nukkua ihan kiitettävän hyvin =) toivotaan että myös ensi yönä.
 
en oo ehtiny tänne puolelle kirjotella kun oon yrittäny kaupitella kirppariosiolla meijän tuplia |O Haluun uudet emmaljungan scootterit...meen heti ostamaan ne kun saan nuo myytyä :D

vip onnea pääsykokeisiin :)

Mielenkiinnolla täälläkin odotellaan millon tytteli jakaantuu..heh =)
 

Yhteistyössä