****LOKAKUUN HERHILÄISET 2007**** VIIKKO 28

niin ja Milli mä haluun kans pojat tollaseen kouluun..miks ei täälä oo sellasta :kieh: no on tuossa noitten tarhan yhteydessä tuollanen pienempi koulu et sinne sit toivottavasti pääsevät.

Miks kaikki pitää olla niin hankalaa..siis oman pään sisällä?. :/ Mulla on ihan hirvee hinku sinne häihin,siis ootan niitä ihan hulluna. Sielä on paljon lapsuuden kavereita ja varmasti mukavat ja hienot kemut..sit oli puhetta et perjantaina mentäs jonnekkin teltalle istuun tms.kun on ne tammerfestit. Mutta mutta..asian kääntöpuoli on se että mulla nyt jo kauhee morkkis siitä et pojat menee v-lopuks hoitoon...enkä ees tajua miks. Hitto vie,toisaalta haluais niin omaa elämää ja muuta kun kotona olemista mut sit taas toisaalta haluais olla vaan poikien kanssa kotona. Ehkä tää helpottuu kun koulu alkaa niin on sit muutakin kun kotona olemista mut silti ei yökyläily juttuja tms...argh..että tätä äitin ajatusmaailmaa..
Välillä tulee just sellanen olo että eihän mulla saa olla mitään muuta kun pojat,vaikka todellakin pitäis olla jotain muutakin..eihän pää kestä muuten..

No mut joo,mä painun unille...rakkaat riiviöni nukahti jo 19.15 molemmat :eek:
 
niin joo,noista maitotuotteista..mä oon antanu Pessille raejuustoo sormiruuaks nyt aikas paljon,jugurttia on myös maistanu ja viiliä ja piimää... Kaikki on hyvin sopinu,ei oo tullu ees ilmavaivoja.Elikkäs enkös mä vois kohta alkaa maitookin kokeileen??... Pessihän on siis sen 9,5kk. Niin ja sitten tuli mieleen että kun poika menee tarhaan, niin ei kai sille vielä sielä syötetä samaa ruokaa kun muillekkin??...Ei siis muuten mutta tuo suola... Onks kellään tietoo?
 
Topsy; minä teen ihan samaa virhettä ja ihan molempien kohdalla. :ashamed: Meillä on molemmat olleet kamalia mamman lillittäjiä ja sitten eivät syö oikeaa ruokaa. Minä puolestani sitten valitan että kun ei ruoka uppoa. :eek: pitäisiköhän munkin katella peiliin :/
 
Katjanna minä oon ihan varma että teille ainakin se kolmonen vielä tulee :D muistan kun joskus sanoit että haluat vielä lisää lapsia näiden kahden lisäks ja kun tässä joku päivä sitten kirjotit ettei sittenkään enempää niin ajattelin itekseni että näinköhän... :LOL: kyllä se aika toivottavasti kultaa muistoja, ei kait sitä Siljaakaan viitsi ainokaiseks jättää :whistle:
 
Tiipii; piti äsken vielä sanoa että minähän pelkään kaikkia tukehtumis juttuja aivan kamalasti. En uskalla yhtään jättää poikaa yksin mihinkään kun aina se löytää lattioilta jotain mitä minä en näe. :eek: siksi minä olen alkanut siivoamaankin kahden viikon välein ihan kunnolla vaikka normaalisti olen yli laiska koti hommissa. :D Siljalle ainakin pitää kaveri saada, =) nyt kun itsellä on kaksi niin kyllä olen monesti miettinyt mikä rikkaus nuo sisarukset ovatkaan toinen toisilleen. Annihan mulle jo sanoi yksi päivä että; et sinä voi jättää Aatua ilman pikkusiskoa tai veljeä. Ja niinhän se taitaa olla. Raskaina päivinä vaan tulee monesti mietittyä ettei ikinä enää tähän pyöritykseen :ashamed: Ja täytyy nyt sitten tunnustaa että tunti sitten puhuttiin miehen kans kolmannesta lapsesta, mutta vasta viiden vuoden päästä aikaisintaa :LOL: ;) Tässä välillä meidän pitää hoidella parisuhde ihan perusteellisesti, alku ajan tasolle :eek: ja millähän ilveellä se tehdään :whistle: :LOL:
 
Mulle muutin sanottiin tiukasti neuvolassa että EI maitoa ennen 1 v ikää. Kuulemma yhteyksiä suolisto-ongelmiin. Katsoi syvälle silmiin ja sanoi " kai sinä Mintun takia voit vielä 4 kk odottaa..." :| Että perille meni, meillä aloitetaan maito 1 v ikäisenä :LOL:
 
Katjanna meilläkin välillä puhetta jo toisesta eikä tuon ehkäsynkään kanssa kyllä kovin tarkkoja olla oltu :whistle: (noh, Siljaahan tehtiin pitkään+imetys päälle, niin tuskin sitä mitään "vahinkoa" pääsee meille tapahtumaan) Mutta välillä sitten taas hekumoidaan ajatuksella että jos ei tuliskaan enempää, miten helpolta elämä tuntuskaan....mutta ehkä sitten myös tylsältä?
No tuo mies ilmeisesti ainakin haluaa lisää ja kyllä kait minäkin...välillä sitä vaan aattelee että miten hullu sitä on että vapaehtosesti alkaa tähän hullunmyllyyn uudestaan :LOL:

Niin ja flirttailulla ja hurjalla seksillä se parisuhde kohenee :LOL: Ihan niinku musta ois näihin neuvomaan |O
 
minä vähän arvelinkin että kruunu rinsessa kipsutin :heart: :heart: :heart: on kuvaan päässy,on se niin suloinen :heart:
mutta mikshän se toimittaja sit mulle soitti ja kysy käykä tällanen kuvateksti simpan kuvaan? :attn: valitus :attn: :LOL:

en oo vielä soittanu lääkäriin,ajattelin loppuviikkoon odottaa ellei kivut kovene,tänään on kyl ollu taas ihan hirveen kipee maha,kamalaa :'( siitä lohdutukseksi tilasin h&m vaatteita 260e :whistle: itselleni :D

apua,oli mul muutaki..
yksäiti sitähän tää on,haluu omaa aikaaki välillä mut sitte ei haluu lastaan jättää kellekkää :D meilläki ukko halus mökille mennä ens viikon loppuna yöks ja et ois siihen 100m päähän jätetty sen vanhemmille anska yöks,nii hyvä etten räjähtäny,vastahan me oltiin ryyppäilee ja se oli mun porukoilla yötä,ei sen tarvii taas mennä jonnekki yöks,varsinki ku on hirvee ero ahdistus menossa..

isi lähti tänään vaihattaa uudet renkaat autoon,poitsu hirveetä huutoo huus perään,no,sain asettumaan sen ja kohta tuo yks tuli takas ja simppa huomas sen,sit se lähti ja taas hirvee huuto sen perään,niin kauan itki raastavaa itkua kunnes nukahti,ei kelvannu syli ei mikään :ashamed: toisella on vaan niin kova ikävä..

saimon osaa sanoo jo isi,se rankuttaa aina ääetti-itshi :LOL: :heart: ihana..
 
Maidosta Mäkään en uskalla pitää kiirettä maidon kans. Systerin pojalla ärtyi maha todella pahaksi vaikka aloitti 10kk. Poitsu huusi kuin eläin kakatessa ja pylly oli tulipunainen. Tuli kovasti takapakkia ja nyt reilun vuoden ikäisenä kokeileevat uudelleen, josko maha kestaisi paremmin, kun ilmeisesti allergiasta ei ollut kuitenkaan kysymys. Suolisto ei kai vaan ollut vielä valmis.
Topsy KIITOS. Tuo sun ja ystäväsi vuoropuhelu auttoi kovasti. Mä olen ollut epätietoinen, että pitääkö tuota maitoa juottaa, ja miten paljon. Ei mahdu päivään viittä ateriaa ja maitopulloa joka unille :ashamed: Neuvola-aikoja täältä ei saa. Viimeksi ollaan käyty kun Eeli oli 6kk ja seuraavan kerran kun ikää on 9,5kk, eli kovin omillaan tässä ollaan...
Juhosta loistavia kuvia. Minä myös jatkaisin kalan tarjoamista, vaikka parin päivän välein. Eeli on myös aika huono syömään kalaa. Parhaiten on ehkä uponnut itse keitetty kuha. Ei vaan enää kodinhoidontuella kuhaa ostella. Yllätykseksi myös 8kk tonnikalapurkkiruoka maistui kohtuu hyvin, kun isompiä möykkyjä vähän tilsi.
Kukas se kyselli possunlihan laittamisesta...? Minä olen tehnyt possun (ja naudankin) karjalanpaisti tyyliin, mutta ilman suolaa. Läskit uunivuokaan. Sekaan sipulia, porkkanaa, laakerinlehti ja pari pippuria (jotka noukin lopuksi pois). Antaa olla muutaman tunnin uunissa, että tulee varmasti mureaa.
Äitivaan Lähinnä mietin sitä, että voiko teippipidennystä pitää kiinni, kun lisäke on "laatoina" ei tupsuina, kuten sineteissä? Ja onko tosiaan vaikeahoitoisempi, mutta sitähän ei toki voi tietää ennen kuin on kokeillut molempia. Opettele vaan laittamaan niitä kuvia, hop hop :D
Jokohan tässä tuli kaikki... Palaan asiaan, jos jotain unohtui.
 
:kieh: Miun mahaa on nyt nippaillu ja juilinu viikon. Selkääkin jomottaa siihen maliin kuin olis kuukautiset tulossa. Miulla ei olekaan ollut synnytyksen jälkeen vielä kertaakaan :whistle: Mutta alkais nyt sit oikeesti eikä vain härnäilis. Kiukuttaa. Tekis mieli kauheasti jonkun kanssa tapella :kieh: (mies parka...)

Sais kuukautiset kyllä jo alkaa. Ei kai sitä voi aikasemmin toisesta alkaa haaveileen. Eihän :snotty:
 
Ai niin, mun mielestä kaunis tatska Heidi Klumilla. Jos oisin ottamassa tatskaa, niin haluaisin jotain tän tyylistä, mutta siinä ei lukis Seal tai oman ukon nimeä. Ehkä Eeli? No ei ole ajankohtaista, mutta piti jakaa tämäkin ajatus teidän kanssa, nyt kun kerran rupesin palstailemaan :LOL:
http://theblemish.com/2008/06/heidi-klum-has-a-new-tattoo/
 
tohtori:tuleeko se kipu "aaltoimaisesti"
kun mulla sillon oli niitä kipuja, niin välillä sattui niin julmetusti ettei voinu mitää muuta ku olla kyykyssä,sit se pahin kipu alkoi laantumaan ja lähti pois.
tätä eestaas.. :x
himpura kun vaikee selittää..toivottavasti jotain selkoa saat :/
 
Susa hyvä että oli jollekin muullekin apua :) Annan siksi ruualla vain 40 ml, kun ajattelin että jos päivällä antaa 5*40 ml eli joka ruualla, niin yölle jää vielä se 3 dl, kun tähän asti minttu on juonut kaksi kertaa 1½ dl maitoa yöllä. jos toinen (tai haaveissa molemmat) jää pois, lisään sitten päiväruokien yhteyteen maidon juontia tai sitten annan vaikka välipalana sellaista jugurttipurkkia tms.

Vitsi mäkin haluaisin hiuksiin tuuhennoksia, kaveri vois tehdäkin, pitäis saada vaan aikaiseksi käydä ostaan. On kampaaja, sen kautta tulis kustantaan 80 euroa, kampaamossa hyvin 500 euroakin :O
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
tohtori:tuleeko se kipu "aaltoimaisesti"
kun mulla sillon oli niitä kipuja, niin välillä sattui niin julmetusti ettei voinu mitää muuta ku olla kyykyssä,sit se pahin kipu alkoi laantumaan ja lähti pois.
tätä eestaas.. :x
himpura kun vaikee selittää..toivottavasti jotain selkoa saat :/
se on oikeestaan koko ajan mut välillä tuntuu ihan samalle ku synnytys supistukset,veskissä istuminen on kaikista pahin kun on sellasessa asennossa,pitäs vissiin opetella seisaalleen pissimään :LOL: ja mä taas en kyykyssä voi olla..

 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Mammoliino; mikä ihmeen ohje tuo on ettei saa maitoa antaa? Oletko vierottamassa yösyönnistä vai miksi se neuvolan täti tollaisia neuvoo :eek: Minä ainakin annan heti maitoa puoli viiden aikaan kun tuo herää silloin syömään, mutta se on sitten eri asia jos olet ihan niillä töin että aiot päästä yösyönneistä. Mulla ei ole pienintä aikomustakaan vielä alkaa yösyönneistä saikkaamaan, vaikka olisihan tuo kieltämättä kiva jo nukkua yö putkeen. Mutta siinäkin asiassa koitan luottaa siihen että luonto hoitaa senkin asian itsekseen :LOL: Minä en ole kuitenkaan väsynyt tuohon yhden kerran heräämiseen ja siksi en jaksa alkaa tappelemaan tuon raivo hullun apinanpojan kans :D Oikeasti se sais varmaan kauheat pultit jos palvelu loppuisi pelaamasta yöaikaan.

Niin se piti vielä Mammoliinolle sanoa että; katohan meille molemmille vielä tulee se kolmonen. ;) tämä aika on oikeasti mennyt niin varkain ettei siihen kauan mene kun aika on kullannut muistot siihen malliin, että ne ruusunpunaisen unelmat tulee taas mielikuviin. :whistle: ;)
:eek: Elä maalaa piruja! Ja toiseksi, ei niitä pyhästä hengestä kait tule :LOL: Peiton heiluttelut jääny vähemmälle kun nämä pillerit alotin, MULLA ON VUOTANU 30 PÄIVÄÄ PUTKEEN |O Minen jaksa! miten sitä sen jälkivuodon kanssa oli vaan ihan lunkisti. Sentään 5 viikkoa yhtä soittoa. Nyt tämä 30 päivää on ollu jotain ihan yhtä Hoota. Parisuhdekin natisee vaan liitoksissaan kun ei meille ainakaan mitkään pelkät kutittelut riitä :LOL:

Ja se maitoasia. Tuo meijän neuvolantäti oli TODELLA VAHVASTI sitä mieltä, että yli 6 kk ikäisen EI tarvitse syödä yöllä, ja on suorastaan LAISKUUTTA (hän käytti siis sanaa -viitsiä) jos ei vauvaa jaksa vierottaa yösyönneistä. Ja karhunpalveluksen teen kuulemma sitten niinä öinä kun sitä maitoa annan. Vaikka sitä ei meillä mene kuin satunnaisesti, ehkä kerta/viikko. Minä vielä yritin, että no mitä jos sillä on oikeesti nälkä niinä öinä kun se sitä maitoa haluaa. "Ei ole. Kunhan haluaa vaan läheisyyttä keskellä yötä". :eek: No ei sitten... Mutta en minä halua tuota huudattaakkaan :ashamed:

Minä oon muuten kans huomannu tuon maidonjuottamis-asian. En anna Siljalle maitoa muuta kuin ruuan kans, paitsi yksi poikkeus on ne ensimmäiset päikkärit. Silloin annan n.150ml unimaitoa. Muuten tulee niin saakelin pitkä väli puurosta lounaaseen. Ja lounasta tuo laps ei syö ennen unia kuin hätätapauksissa.
 
Topsy Ehdottomasti käyt laittaa, jos noin halvalla saat (vrt. Sulo Vilen :LOL: ) Mulla on ollut tuuhennus (100 sinettiä, puolitettuja) ja tuli maksaa n. 200 euroa tai saatto olla vähän ylikin. Kivathan ne on ja sinetit musta suht helpotkin. Pitää vaan harjata luonnonharjasharjalla -vai mikä se nyt on. Tulipa sanahirviö. VAROITUS! Niihin jää koukkuun... Niin ja Äitivaan Ei ole tarkoitus mollata teippejä. Varmasti hyvät (ja edullisemmat?) nekin. Mulla ei ole vaan kokemusta niistä, mutta kiinostais kovasti joskus kokeilla.
 
tohtori: jaa sulla niinpäin ettei voi kyykyssä olla,
minä aina sen pahimman kipuaallon aikaan menin vaan kyykkyyn ja itkutki tuli monesti.
samperi kun nyt selviäis tuo sun kipuilus syy!!!
montakos päivää tuota nyt olikaan jatkunu??
piän peukut ja varpaatkin pystyssä että alkais olo jo helpottaa!!

ja topsy,kiitos että laitoit tänne sen teidän vuoropuhelun,meillähän nyt lakkoiltu
ja kai mää vaan tuppaan liikaa maitoo!!
eli huomena uudet tuulet puhaltaa maito rintamilla=)
kannattaahan se yrittää!

tosiaan,tänää täälläki kehuskelin hyvillä syönneillä..liian aikasten taas kehuin!!
samperi ku alettiin iltapuurolle niii jäppinen syöny mitää!
maitoa vaan...

mulla on ähky :x tuli sitä jäätelöö vedettyä taas urakalla..
musta on ihanaa sulatella vaniljajäde ja sit ripotella nomppiksia päälle :p
vähän niinku pehmistä!

nyt meen kattoo tölsää viel hetkeksi,sit unten maille!
Hyviä öitä kaikille :wave:
 
milla-maria öö onkohan melkein viikon ollu,kovenee tuo kipu päivä päivältä..kiva kun jaksat myötä elää mun kans tätä :hug:
mut mä oon sitä mieltä et tää on joko kystaa tai sit tää on sitä crohnin tautia,mitä multa tutkittiin ennen raskautta,mut jäi kesken ku tosiaan olin raskaana..jos siis ei löydy mitään ultrassa (mikäli pääsen sinne) niin pyydän lähetteen paksusuolen tähystykseen :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Osaako joku neuvoa, millä ohjelmalla voi jakaa videonpätkiä?
Mulla on Photobucketissa kuvia ja videoita pojasta, jotta isovanhemmat ja kummit voi kattelaa pojan kuvia. sieltä voi linkittää niitä myöskin. (oon myös joskus tänne tainnut linkittää jonkun videon).

http://photobucket.com/
 
Alkuperäinen kirjoittaja PuPu 10-07:
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Osaako joku neuvoa, millä ohjelmalla voi jakaa videonpätkiä?
Mulla on Photobucketissa kuvia ja videoita pojasta, sieltä voi linkittää niitä. (oon myös joskus tänne tainnut linkittä jonkun videon).
Sieltä sitten mun vanhemmat käy kattelemassa pojasta kuvia.
Mulla on Picasassa, mutta Eelin kansiossa on myös ultrakuvia, joissa näkyy hetu jne. Picasa ainakin antaa katsoa kansion kaikki kuvat, vaikka laittaisin linkin vain videonpätkään. Olikohan sekava selitys. Silmät jo ihan ristissä. Pitää varmaan tehdä oma kansio tai kokeilla tuota photobuckettia. Kiitos vastauksesta. Kokeilen huomenna. Nyt pakko painua nukkumaan.

 

Yhteistyössä