LOKAKUUN ÄIDIT 2006-2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kannatetaan Tampereen tapaamista, nimim. mökkihöperö mamma kaipaa seuraa :)

Tälle viikolle on tuota ohjelmaa kyllä: huomenna Jooan polikäynti (katsotaan painokäyrä aiheuttiko pulauttelu siihen jotain), to pääsen IKEAAN ja ITIKSEEN kun miehellä on työreissu ja mummo suorastaan hinkui lapsenvahdiksi (mummo jäi just eläkkkelle ja taitaa tuoreella eläkeläisellä olla vähän liikaa vapaa-aikaa....). Sitten lauantaina pikkujoulut.

Täytin just poikien päivähoitohakemukset, hoidon tarve alk. 28.11.2007.....Kuulemma kamalat jonot tuohon päiväkotiin (haen siis samaan missä esikoinen on jotta saan alennusta maksuista) Jotkut on hakeneet sinne jo ennenkuin lapsi on edes syntynyt! Jos ei tuolta saa paikkaa niin pakko yrittää saada esikoinen sitten muualle hoitoon, muuten tulee konkurssi (muutoin maksut 200e per pää...)

Lähtis tästä laittamaan päälle, täällä aamutakissa vielä heilun...

Kiva kuulla että teidän vähän isompien vauvojen yöunet alkavat pidentyä. Nimittäin tämä vauvahomma on muuten ihan kivaa mutta yöheräilystä en tykkää (enkä siitä ettei saa syödä tai saunoa rauhassa).

Meidän "pikkuprinsessa" painaa jo 2-viikkoisena 5kg! Pituutta on 56 cm ja pään ympärys on 38,5 cm. Maitoa siis minulla ilmeisesti riittää, vaikka lypsämällä en saa irti mitään ja rinnat ovat tosi pehmeät, joskus harvoin vähän pingottavat.

Niin kuin Manna kirjoitti niin ei meidänkään vauva tykkää olla selällään. Hoitopöydällä tekee paniikkiliikkeitä levittäen kädet äkkiä sivulle. Kyljellään on ihan rauhallinen.

Tänään aloitin Jekovit-tipat. Tähän asti vauva ei ole itkenyt kuin nälkää, seuraa tai väsymystä. Saapa nähdä alkavatko ne kamalat mahavaivat nyt...

Ja vielä kysymys: oletteko te imettelijät vielä jättäneet lasta esimerkiksi pariksi tunniksi tai illaksi hoitoon miehelle tai muille? Oletteko antaneet korviketta pullosta vai lypsäneet maitoa? Minulle ei tuo lypsäminen ainakaan vielä onnistu.

Olipas kiva tapaaminen eilen : ) Tosin oltiin tytön kaa kummatkin niin poikki, kun kotiin päästiin, ett nukuttiin sellaset "pienet" neljän tunnin päikkärit... Onneks ei vaikuttanut kummankaan yöuniin.

Tänään pitäis uskaltautua lähtee vauvauinti-infoon... Ei siinä muuten mitään, mutta kun ovat sitten fiksuina laittaneet sen pahinpaan ruuhka-aikaan ja silloin on todella lystiä yrittää mahtua joukkoliikennevälineisiin rattaiden kaa... Eilenkin kotimatkalla, vaikka ei ees ollu mikään ruuhka-aika, niin sai taas aika kylmiä katseita bussissa, kun bussi oli täys koululaisia (ei siis niiltä koululaisilta, vaan harvalta keski-ikäiseltä naiselta, jotka oli kai lähteneet aikaisemmin töistä tai jotain...)

Uskaltaiskohan lähtee rintarepun kaa? Hankalaa vaan pukea kaikki vermeet päälle... Hittolainen... Tyttökään ei silloin kyllä taatusti jaksa olla nätisti, kun on jo niin myöhä... Tekis kyl mieli jättää väliin koko homma, mutta pakko kai se on, kun ei mieskään luvannu lintsata koulusta, höh ; )

Meidän pojuhan on ihan pirpana verrattuna Arielin ja Lalaan lapsokaisiin. Tänään 1 kk neuvolatarkastuksessa painoa oli 4710 g ja pituutta 56 cm, päänympärys sentään kunnioitettava 39 cm... Olemme pitkiä ja isopäisiä...

Kahden viikon takaisesta on paino kuitenkin noussut 670 grammaa, mikä ei ole yhtään hullumpaa.

Kateeks käy teitä hyvinnukkujia. Meillä on nyt ollut kaksi aika huonosti nukuttua aamuyötä. Viime yönä olimme käytännössä katsoen hereillä klo 3:40 alkaen. Poika nukahti vasta 22:20. Olin nukuttanut häntä jo pari tuntia ja lopulta itse ihan hereillä ja nälkäinen. Nukahdin ehkä vähän ennen puolta yötä. Poika heräsi syömään ensimmäisen kerran vasta kahdelta.

Aamuyön piltti sitten kähisi ja heilui - meilläkin kädet heiluvat vinhaan ja sukat lentelevät pitkin petiä. Erityisen kiinnostuneena vauva katseli kattoon heijastuvia valoja, kääntyi sitten välillä kurkkimaan minua ja "juttelemaan". Hyvällä tuulella oli, mutta siis täysin pirteänä. Äitinsä aivan rydman...

Täällä Lahden keskustassa rakennetaan keskellä yötä viihdekeskusta! Aika kiire joillakin saada elokuvateatterit ja baarit pystyyn. Nostokurki heilui yöllä ja sen valo vilkkuu meillekin. Sekös kiinnostaa pojua.

Meillä on muuten seuraava neuvola kahden ja lääkärikäynti vasta neljän kuukauden iässä.

Lalaa: Olin jo ekalla viikolla sairaalasta palattuani illan hurvittelemassa kaupoilla. Olin kerännyt maidonkerääjällä päivänmittaan sen verran, että isä sai syötellä vauvaa pullosta. Korviketta on jääkaapissa, muttei vielä tarttenut antaa. Tottakai voi lypsääkkin, mutta minusta on niin näppärää kerätä 1vrk:n sisällä kerääjällä maidot ja laittaa pussiin ja pakkaseen. Siellä on nyt varmaan n. 300 ml säästössä. Ensin koetin saada kerta-annokseksi 100 ml, mutta aloin pakastamaan pienempiäkin eriä: 40-60ml. Hukkaan en ole maitoa kerännyt tai lypsänyt, paitsi lauantaina otin lasin viiniä niin en halunnut sitä imettää. Pieni määrähän se oli, mutta halusin pelata varman päälle.

Meillä on miehen kanssa alustava sopimus, että ainakin yksi ilta viikossa on mun vapaa-ilta. Tänään taas sellainen, mutta taidan jäädä kotiin ja askarrella jotain.

Suosittelen ehdottomasti, että yritätte irtautua kotoa ilman vauvaa. Minusta ei edes ole tuntunut mitenkään pahalle lähteä muualle illaksi. Ei kerkeä tulla siinä ajassa edes ikävä tulemaan, mielestäni saan olla vauvan kanssa niin paljon. Ja on ihanaa, että isä ja vauvakin saa yhteistä aikaa ilman äitiä.

Tulispa se isukki jo kotiin...

Meillä mies haluaa antaa mulle vapaa-aikaa vauvasta ja on mielellään vauvan kanssa kahden, mutta en ole mennyt kuin 15 minuutin päähän kotoa (kauppaan) ilman vauvaa, sillä sen ajan mies pystyy vauvaa hyssyttämään ilman ruokaa, jos nälkä alkaa iskeä vauvalle.

Tuo pulloruokinnan kokeilu ja korvike pelottaa, kun on tuon Annetenkin jutun rinnan syönnin loppumisesta lukenut. Ehkä parempi vain elellä pari kuukautta rauhassa rintaruokinnalla ja kuljettaa vauvaa reippaasti mukana... hmm.

Lalaa: minä olen päässyt myös viikottain johonkin tuulettumaan (kampaajalle, joululahjaostoksille ym) ilman vauvaa. Maksimipoissaolo on ollut tähän mennessä päiväsaikaan noin neljä tuntia. Tällöin pumppasin pulloon 80 ml jonka mies syötti siinä välissä, ja imetin viimeiseksi humputtelemaan lähtiessä.

Viime perjantaina oltiin ekaa kertaa kunnolla ulkona (lue: ryypyllä) miehen ja kavereitten kanssa, ja hoitaja (äityliini) ruokki pari kertaa sinä aikana ja teki iltapesut ym ja nukutti. Ja kyllä se illavietto teki hyvää! Parisuhteelle ja pään sisällölle. Eli 8 viikkoisena ainakin pärjää hienosti koko illan muidenkin hoivissa.

Täällä on vietelty kivaa päivää, oltiin terveysaseman äiti&lvauva-kerhossa (kokoontuu kerran kuussa) ja pikkumies oli kuin itse aurinko koko ajan. Oli kiva nähdä muita äitejä - eli tavataan mekin ihmeessä taas pian!

Nyt pikaisesti suihkuun ennen illan kohokohtaa, 'pakoa'..!

Mies pääsi sairaalasta ja anoppi lähti. Ihanaa. Otettiin oikein viiniä eilen sen kunniaksi. Miehellä on 2 kk saikkua, joka siirtää isyyslomaa. Menee töihin vasta huhtikuun alussa. Ihanaa. Vai on Jyväskylässä päivähoitopaikat noin tiukassa. Me olemme vähän suunnitelleet, että jos mies pitää hoitovapaata jonkin aikaa.

Meillä pojat teidän vauvoihin verrattuna tosi pieniä. Kävin taksilla katsomassa miestä Taysissa poikien kanssa ja naistaksikuski onnitteli "tuoreesta" perhetapahtumasta, kun lähdettiin pois. No olihan Jarnonkin paino 2 kk kuitenkin jopa tuplaantunut. Viime yönä nukuttiin puoliyhdestätoista aamu puoli seitsemään. Ihanaa.

Täytyy lähteä piskien kanssa lenkille, kun mies ei pysty vielä aikoihin. Ei myöskään saa nostaa mitään yli 3 kg painavaa. Hankalaa, kun huomenna pitäisi käyd töissäkin.

Terveiset jälkitarkastuksesta.

4 tunnin yöunien jälkeen oli aika kauheeta olla tarkastettavana! Siis vauvahan hoiti oman osuutensa sekä kätilön, että lääkärin tutkittavana inahtamatta mutta äiti meinas pyörtyä jälkitarkastuksessa. Tuli tosi heikko olo. Vuotoa tulee edelleen, pitää tarkkailla että loppuu parin viikon sisällä. Jos ei, niin joudun ultraan.

Vauvamme on nyt 4895g (eka neuvolapaino 3460) ja pituus 58cm. Kaikki kunnossa.

Eilen taas oli vaikeaa tuo nukkumaanmeno, piti kieräistä kapaloon ja juottaa pullosta päivän aikana kerätty maito, n.60ml. Sillä se sitten sitkeän taistelun jälkeen(kapalossa ähki ja rapisteli kynsillään lakanaa) uuvahti. Nyt nukkuu tosi sikeästi.

Taidan sinnitellä iltapäiväpäikkäreihin ja nyt ommella isompia kestovaippoja.

Manna ja Väiski 7vkoa

Heissan!

Juubas juu ei paljon nukkumisesta tule mitään. Olen ihan haudasta nousseen näköinen. Mieheni kyllä totesi aamulla, että te olle varmaan nukkuneet hyvin yön...niin kaikki on niin suhteellista kyllähän pari parin tunnin pätkää tuli nukuttua. Mieheni nukkuu toisessa huoneessa ja minä ja vaaveli makkarissa. Saamme siis meluta melkein mielemme määrin.

En ole minäkään paljon minnekään poistunut kotoota ilman vauvaa. Yksi painava syy on se, että ei kiinnosta. Kyläilemään en jaksa mennä kun vieraita ramppaa muutenkin ja miksi menisin yksin shoppailemaan kun mitään ei tarvita ja itse olen niin paksu, että mikään nuttu ei mahdu päälle. Joululahjoja emme ostele kun kaikilla on kaikkea ja olemme tulleet siihen tulokseen, että aikuisille on niin vaikea mitään hommata. Emme osta edes toisillemme lahjoja sillä miehelläni on niin tarkka ja kallis maku, että en viitsi tuhlata rahojamme ja vastineeksi saada myrtyneen naaman epäsopivasta lahjasta. Mielummin shoppailemme kahdestaan ja teemme yhteiset päätökset jopa toistemme vaatteista.

Lauantaina on sentäs kampaaja, jotta saan tämän harakanpesän vähän inhimillisempään kuntoon. Rakennekynsien jämät vain ropisevat lattiaan.

Taidanpas suunnata suihkuu....

Fantti

Nyt täytyy leuhkia, että meillä nukuttiin taas iltayhdestätoista aamukuuteen. Edelleen ihanaa... Meillä kyllä syödäänkin isoja määriä eli lähes tai 200 ml kerralla. 60 ml:n määrästä eivät tule kuin vihaiseksi :).

Minä kävin onneksi kampaajalla ristiäisiin ja laitatin rakennekynnet. Nää on jollain uudella tekniikalla tehdyt eli sellaisella nestemäisellä siveltävällä ja sitten kovettuvalla aineella. Tosi hyvän tuntuiset.

Muuten kurjaa aikaa tää marras/joulukuu. Nyt ostin toisen kinkun. Alkaa taas paino nousta, kun mies kotona. No jospa kesäksi putoais. Ei edes menkat ole alkaneet, vaikka lypsyt jo loppuivat viikkoja sitten. Päivät menevät vauhdilla. Vähän on naatti olo, vaikka hemppakin oli hurjat 150 jälkitarkastuksessa.

Kivasti nuo pojat ovat ruveneet olemaan niin seurallisia. Etenkin Vertti on oikea hurmuripoika. Jarno taas on vähän totisempi. Olen ostanut aivan "ylipainon" Libero-vaippoja ja ne pitävät hyvin. Yhtään yöllistäkään vahinkoa ei ole sattunut. Taitaa niissä olla mitoitus vähän pielessä.

Käytiin polilla. Jooalla oli paino noussu 300g viikossa ja pituuttakin tullut sentti. Jos pulauttelu ja oksentelu jatkuu niin sitten soitto suoraan polille.
Esikoiseen iski eilen illalla silmätulehdus, toivottavasti ei tartu vauvoihin. Lääkäri kirjotti kyllä varuulta isomman satsin että riittää tarvittaessa koko perheellekkin :)

Meillä on Jooa alkanut taas syödä yöllä kerran, toisinaan nukkuu koko yön. Anton possottaa aamuun asti. Menevät maate viim. klo 20 tai sitten alkaa hirveä huuto joka hiljenee vasta kymmenen maissa. Ruokamäärät on max 1,5dl joten ihme että sellasella määrällä jaksaa nukkua.
Huomenna Ikeaan, jeejee!

Kiva kuulla Äiskä, että miehesi on päässyt jo sairaalasta. Ja että anoppi poistui :). Täällä kovat ristiäisvalmistelut... Mokomista bileistä meikä ottaa taas kunnon kiireen itselle. Lisäksi on tuon isomman pojan synttärit samaan aikaan, joten kahdet juhlat tulee vietettyä samalla. Äsken soitin äidille ja siellä ne paistoivat naapurin tädin kanssa talkoilla karjalanpiirakoita leivinuunissa! Hyvä ettei kaikkea tartte tehdä itse. Onneksi on nyt kaksi hyvin nukuttua yötä takana. Tänä aamuna poika tosin heräsi klo 6 ja oli hyväntuulisena kaksi tuntia hereillä. Lopulta nukahti itsekseen ja nukuttiin 10.30:n. Olis varmaan vielä nukkunut, mutta hellävarasesti vihjailin, että nyt on kyllä päivä eikä yö ja nyt on lähettävä kauppaan... Nyt sitten on nukkunut jo kohta kaksi tuntia päikkäreitä. Hyvä niin! Toivottavasti nämä hyvät unet jatkuvat, olen nimittäin taas huomannut miten tavattoman huono väsymyksensietokyky mulla on.

Meillä natiainen kieltäytyi lauantaina syömästä pullosta, kun olin kampaajalla. Vähän pelottaa, jos ei enää suostukaan pullolle! No sitten täytyy hörppyyttää tai tunkea suoraan ruiskulla suuhun, jos joudun olemaan poissa. SAmoin tuttia ei enää juurikaan huolita. Harmittaa sekin, mutta minkäs teet. Nyt kuitenkin imuote on kunnossa ja rintaraivarit loppuneet, joten se on kuitenkin parempi vaihtoehto. Ja kohtahan tämä tihein imukausi on jo ohi, kolmen kuukauden jälkeen tuttia ei juuri kannata kuulema yrittää, jos siihen mennessä ei ole ottanut suuhunsa. Joten tammikuuta odotellessa...

Mutta hyvänen aika miten pimeetä täällä on! Eilen laiteltiin jo jouluvaloja, vähän sentään piristystä tähän harmauteen.

Annette: laitan kutsun tulemaan sinulle illalla tänään on kone tökkinyt ja odottelen tuon oman atk tukeni kotiin saapumista.

Neuvolassa ja lääkärissä käyty, kaikki hyvin ja minipillerit mukana. Syönnin saa kuulemma aloittaa heti kun tykkää ehkäisee kuulemma viikon päästä aloittamisesta.
Nooa on kasvanut paljon eli painoa tullut vähän yli viikossa puoli kiloa ja pituutta noin kaksi senttiä, eli mitat nyt 5570g, melkein 59cm ja pää 40,5cm.
Yöt ovat alkaneet mennä paremmin ja nyt nukutaan jo kolmen tunnin pätkiä... ja äiti kiittää... Tosin nukahtaa vieläkin vasta 11 kieppeillä.
Syömis rytmi on tässä samalla muuttunut täysin, mutta sekin parempaan suuntaan, jos pieniä rintaraivareita toisen rinnan kanssa ei lasketa (toinen rinta suihkuaa pojalle liian kovaa) Uutena on tullut myös suht runsas kuolaaminen, mieluiten isän paidalle(ja juuri silloin kun mies on lähtemässä kouluun).
Olen ollut yhden pidemmän pätkän(lue noin viisi tuntia) pois kotoa. ja hyvinhän he pullon kanssa selvisivät(minun juuri ennen pumppaamaa maitoa). Minä olin se joka hätäili ja soitteli ja jolle ehti tulla kauhea ikävä... vaikka olihan se toisaalta tosi kivaakin käydä ihan itsekseen kaupungilla.
Ristiäiset pidetään ensi lauantaina ja pitäisi tehdä sinne suolaiset itse makeat on äitini luvannyt hoitaa.... Kertokaas hyviä ideoita voileipäkakun täytteeksi ja pinnalle. en ole pitkään pitkään aikaan tehnyt.
Kiva että Äiskän mies on päässyt sairaalasta ja onnea anopista eroon pääsemisen johdosta minä täällä sinnittelen heh... kyllä me nyt taas ihan hyvin tullaan toimeen. (Hyvä sanoa kun hän on perjantaihin asti matkoilla... :)) Minua harmitta kun anoppi ja appiukko huomauttelevat miehelleni koko ajan että hän pitää Nooa muka liian kovakouraisesti. Vaikkebn minä ainakaan ole mitään huomannut... Vaikuttaa että tahtovat vain päästä edes vähän puuttumaan... jatkuu diktaattori kutsuu...

Meidän pikku-ukkelilla on nyt ihan uudet kujeet. Eilen valvottiin iltapäivästä 16-21, nukahtaminen oli nopeaa (JEEE!) ja eka kerran syötiin yöllä vasta 02:30. Amazing! Äiti kiittää ja kumartaa. Jännästi huomaa, että pari kuukautta jaksoi jollain ihmeellä valvoa öitä paremmin, ja nyt oman unen tarve kasvaa, ja kasvaa, ja kasvaa.

Tänään on jatkunut sama hieno tahti, kun ekat päikkärit oli kolme tuntiset ja nyt vedellään sikeästi jo toisia. Tämä antaa vähän uskoa siihen että vauva-ajasta selviää järjissään. Eilisessä äiti&vauva-kerhossa sai kuulla jos jonkinmoisista yökukkujista. Yksi suloinen tyttö valvotti äitiänsä jo kymmenettä kuukautta niin että vaati rintaa parin tunnin välein ympäri vuorokauden. Aina ei unikoulut ja tassuttelut kuulemma tepsi. Neuvolan tätikin kertoi oman poikansa nukkuneen eka kerran yön putkeen 2-vuotiaana.

Tsemppiä ja jaksamista siis kaikille! Minäkin taidan nyt vähän pötkähtää.

Jesh : ) Eilinen keskustassa ruuhka-aikaan sompailu sujui todella hyvin. Ei mitään hämminkiä, vaikka oltiinkin rattaiden kaa liikenteessä. Ja tyttökin oli tosi kiltisti koko reissun. Mä taisin olla ainut, joka imetti siellä infossa, mut ei sekään tuntunut ketään häiritsevän (tai sit eivät kehdanneet sanoa), vaikka tyttö söikin tosi äänekkäästi : ) Alko oikein naurattaan, ku maiskutti niin antaumuksella.

Meillä ei ole vieläkään huomattavissa mitään sen kummempia rytmejä. Ei oo kyl mulla itselläkään nyt, kun ei tartte käydä töissä. Aikasemmin mietin, ett pitäis saada tyttö nukkuun aikaisemmin, mut haluun itekkin nukkua myöhään, niin en valita enää : ) Voi olla vähän vaikeeta kyllä sen vauva-uinnin kaa, kun se on niin aikaisin aamulla... Jos sinne nyt ensinnäkään edes päästään, ni pitää sit kai itekkin opetella nousemaan aikaisin... se tuskin riittää, ett vaan lapsi heräis ; )

Yritin tänään miehelle vihjasta, ett hän vois joskus olla tytön kaa kahdestaan, ett voisin käydä vaikka jalkahoidossa (jalat on ihan hirveessä kunnossa raskauden jälkeen...), mut ei innostunu ajatuksesta. Sanoi, ettei ainakaan ennen joulua... : ( No, meillä on kyl se ongelma, ettei tyttö syö pullosta eikä huoli tuttia, mut enhän mä olis mitään puolta päivää siellä. Ehkä vaatii vielä vähän suostuttelua...

Toivottavasti pääsen mukaan seuraavaan Espoo/Hki tapaamiseen, maanantaina oltiin tosiaan 1 kk neuvolassa. Painoa oli 4240 g pituutta 54.2 cm. Painonnousu oli aika hurjaa, ekalla viikolla kotiutumisesta painoa oli tullut 400 g, ja nyt kahtena viime viikkona 300 g/vko... Kyselin, onko vähän liikaa, mutta neuvolasta eivät sanoneet, että olisi. Poika on kyllä ollut tosi usein rinnalla, iltasaikaan jatkuvasti ja puklautteleekin vastaavasti paljon pois.

Eilen oli vielä (yksikuukautispäivä!) Jorvissa lääkärikontrolli (pojan syntymä oli sen verran rankka, epäiltiin hapenpuutetta etc. koska jäi vähän jumiin), ja lääkäri taas sanoi, että nyt kannattaa rajoittaa syömistä. Eli jos poika syö esim. iltasaikaan jatkuvasti, hän saa vaan vatsakipuja, joita se rinta hetkellisesti rauhoittaa, mutta oikeastaan vaan pahentaa tilannetta. Nyt ollaan sitten kaksi iltaa kärvistelty tiukoilla 2 tunnin syöttöväleillä ja se on kyllä särkenyt meikäläisen sydämen. Se on melkein rankempaa minulle kuin pojalle :(

Mutta itkettyään pitkin iltaa niin paljon, poika teki sitten nukkumisennätyksensä 4,5 h putkeen! Oli reppana kyllä ihan puhki kun nukahti. Ja nyt rinnat ei vielä ole päässeet tähän tahtiin mukaan, yölläkin täytyi käydä pumppaamassa toista rintaa, kun kivisti niin kovasti.

Muuten meillä on ollut ihanaa, nautin niin pojan kanssa olemisesta, mutta olisi kyllä ihana tavata muita vauvallisia!

Voisko jonkun tapaamisen suunnitella myös vähän pidemmällä suunnittelu ajalla, niin että täältäkin ehdittäisi mukaan... kun minulle ei ihan viikon varoitus aika riitä kun ei ole autoa, eikä korttia ja matkakin on vähän pidempi, niin pitää järjestää jostain kyyti yms...

Hello Mamas!
Täällä on nukuttu jo kaksi yötä peräkkäin yhdeksän tuntia putkeen, puoli kymmenestä puoli seitsemään! En meinaa uskoa silmiäni aamulla kun katson kelloa :) Tänä aamuna heräsin lisäksi itse maitolammikosta. Lakanassa oli sellainen reilun kolmenkymmenen sentin halkaisijaltaan oleva maitoläikkä... Itse en edes heti tajunnut, luulin että olin jotenkin kylmässä hiessä :) Täytyy varmaan alkaa nukkua yöpaita päällä.

Tänään oltiin rotavirusrokotteella, saatiin kutsu sinne tutkimukseen. Hirvitti, kun ottivat pieneltä kyynärtaipeesta verikokeen ihan sellaisella aikuiskokoisella neulalla. Katsellaan tuleeko sivuvaikutuksia. Muuten kaikki hyvin, parit pidemmät päikkärit vedellään päiväsaikaan, muuten syödään parin tunnin välein.

Olisikin ihan hyvä idea suunnitella joku isompi tapaaminen pidemmällä varoitusajalla. Sopisko vaikka joskus tammikuun puolivälissä?

Kävin juoksemassa!! Kylläpä teki hyvää, vaikka muistutin lähinnä keski-ikäistä laahustelijaa. Varjokuva näytti aivan kamalalta, läskit senkuin hölskyivät lantiolla, uuh.Nyt uuteen nousuun!
Meillä vauvalla ollut tänään tosi omituinen rytmi, nyt mokoma nukahti tuohon sohvalle. Kumpa ei veisi nyt yöunia pois, on nyt nukkunut niin hyvin. Hereillä ollessaan tuo muuten "polkee polkupyörää" jaloilla, huvittavan näköistä! Ja on ihan tohkeissaan, kiljuu ja hihkuu.

Tapaaminen sopisi hyvin esim. tammikuussa, se on niin tylsä kuukausi muuten. Ja Manna, voitais treffata Ompussakin joku päivä, nyt ei kyllä sovi, kun on nämä juhlajärkkäilyt. Puhelinnumeroni löydät Yahoolta.

Heippa!

Mekin käytiin maanantaina 1kk neuvolassa. Paino 4260g pituus 54,5 cm. Päänympärys 38,2 cm.
Kyllä se pikkumies alkaa kasvaa.

Tampereen tapaaminen Ideaparkissa sopii hyvin! Tammikuu voisi olla hyvää aikaa sille, sovitaan sitten tarkemmin.

Manna: Sanottiinko sinulle, että mitä sitten, jos jälkivuoto ei lopu? Siis ultrataan, mutta mitä se tarkoittaa, jos vielä vuotaa? Minulla on kanssa vielä vuotoa. Tosin synnytyksestä on vasta 1 kk ja pari päivää.. Mutta mietityttää silti!

Meillä mies on hoitanut poikaa, kun olen käynyt kaupassa. Joko olen pumpannut tai sitten mies antaa korviketta. Perjantaina pääsen jouluostoksille!

Poika on alkanut nukkua öisin. Rintamaidolla nukkuu vain 1-2 h putkeen, mutta iltaisin annan korviketta n. 50 ml rintamaidon lisäksi, niin nukkuu 3-4 h putkeen. Sekin jo vähän auttaa omaan väsymykseen, kun saa nukkua edes 3-4 h putkeen.

Välillä poika nukkuu päivisin vain ½-1h päiväunet. Se on aika raskasta pojalle itselleenkin, kun on väsynyt mutta ei nuku. Taitaa vatsa vaivata.. Poika ei varsinaisesti itke, mutta kitisee.

Minä stressaan aivan älyttömästi ristiäisistä! Äiti tekee tarjottavia, mutta en ole saanut edes kutsuja askarreltua. Ei vain ehdi. Mieskin on ollut töissä isyysloman jälkeen joka ikinen päivä 10-12 h ilman yhtäkään vapaata!! Alkaa pikkuhiljaa voimat loppumaan minultakin tämän kodin pyörittämisen kanssa. Onneksi viikonloppu vapaata..Tosin kylppäriremonttia tiedossa.

Anna ja poika 1 kk 3 pv

Huomenta!
Kysymys teille joiden vauvelit nukkuu jo yönsä hyvin..
Miten (mihin aikoihin) teillä nukutaan päiväunia iltapäivästä eteenpäin?
Meillä tehtiin (taas!) yöenkka, mutta muuten on hakusessa. Eli nukuttiin 21-03 jonka jälkeen sinnikkäästi yritettiin herätellä äitiä ja isää 03-05 jolloin vasta nukahdettiin uudelleen. Eli hyvin nukuttu alkupätkä virkisti niin ettei uni enää jatkunut. Iltasella valvottiin (kuten toissa iltana) 16-21. Mikäköhän auttaisi.. On ihan älyttömän väsyttävää kuhkia aamuyöstä hereillä..

No ni, nyt on nimipaniikki! Hyviä ehdotuksia? Lueskelin juuri nimikirjaa, miltä kuullostaisi vaikkapa Osama Voltti Atlantis? Ei hyvä päivää, tästä tuu mitään. Mies ei ole vieläkään avannut sanaista arkkuaan, joten yksin täällä nyt pähkäilen. Etunimi ja muutkin oikeestaan mulla kyllä on mielessä, mutta mies vaan kutristelee kulmiaan, kun niitä ehdottelen. Plääh.

Oon muuten tässä miettinyt, että voiko miehellä olla jonkilainen synnytyksen jälkeinen masennus tai järkytys vähintään? Musta kun tuntuu, että tuo mun mies on jotenkin ahdistunut tästä perhehässäkästä. Ehkä on vaan väsynyt, kun tekee pitkää päivää töissä ja kotonakin pitäisi jaksaa. En tiedä sitten. Oon yrittänyt nyt olla kiltti vaimo, enkä ole sen niskaan juuri kaatanut omaa väsymystä kuin silloin kuin kuppi heilahtaa nurin (lue kerran päivässä yleensä...). Ehkä tämä tästä kun saadaan tuo pienimmäinenkin isommaksi eläjäksi. Eläjästä puheen ollen, meilläkin on tehty taas nukkumisenkka, kellon ympäri kahdella syötöllä. Ja eilen ne päiväunetkin olivat uskomattomat, ensin 5 tuntia, sitten vielä reilu tunti. Kokemukseni on, että mitä paremmin nukkuu päivällä, sitä paremmin usein myös yöllä (no, ei aina pidä paikkaansa, mutta usein kyllä). Toivotaan, että jatkuu, mutta mottoni näissä vauva-asioissa on: carpe diem. Koskaan ei tiedä millainen on seuraava päivä tai yö.

Yhteistyössä