LOKAKUUN ÄIDIT 2006-2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me päätimme suosilla pitää ristiäiset vasta tammikuun puolella, kun kaikki vieraat tulee noin 200 km päästä. Se joulun alku tuntui jotenkin liian kiireiseltä. Ja nimi on päätetty, mutta kummeja ei. Meillä mies ei sano mitään taas siihen. Ja ongelmallista on, että haluaisin siskoni kummiksi, mutta en hänen miesystäväänsä (eivät kihloissa eivätkä aviossa, mutta kolmisen vuotta yhdessä kuitenkin ja aikovat ostaa yhteisen asunnon, joten en kai voi perustella sillä, että eivät ole tarpeeksi vakiintunut pari). Mutta ajatus tästä miesystävästä lapseni kummina on vaan sietämätön... Saa nyt nähdä mitä tässä tekee...

Orvokki; mun koiran nimi oli Voltti! :D Ihan hyvä nimi siis sekin.

Ja olen kyllä vähän samaa mieltä siitä, että hyvin nukutut päiväunet johtaa hyviin yöuniin. Meillä eppuli nukkuu yleensä noin yhteen mennessä yhdet päikkärit, sitten seuraavat pidemmät noin kolmesta eteenpäin ja ne saattaa joskus venyä jopa seitsemään. Sitten yöunille väsymyksestä riippuen yhdeksän - yhdentoista välissä. Ja nyt katkesi tuo piiiitkien yöunien putki meilläkin, viime yönä "vain" 22.30 - 05.00.

Nyt sitten ulos ennen kuin tulee taas pimeä. Kivaa loppuvikkoa kanssaäideille!

Orvokki, sama vika täällä nimen arvonnassa. Miten olisi Varma Voitto? Tänään keksin nimen Roima Rutaus pojan prutkutellessa. Varasin eilen kirkon ja kirkon alakerrasta kahvittelutilan. Lydian tavoin mekin pidämme ristiäiset vasta tammikuussa. Pyysin sitä jouluhässäköiden takia. Meilläkin valtaosa vieraista tulee Helsingistä.

Juu, Lydia, luota omaan vaistoosi. En aikoinaan pyytänyt siskoni miestä (edes miestä) esikoisen kummiksi. Ei sitä ratkaisua kukaan ihmetellyt. Tosin kolme muuta kummia oli jo valittu. Kaikki he olivat sinkkuja ja siskoni tuli neljänneksi. Siskoni erosi riitaisasti miehestään kolme vuotta sitten. Meillä on myös vasta kaksi kummia sovittuna. Toinen eronnut ja toinen seurustelee...

Meidänkin pomo kutsuu...

heh heh meidän kissan nimi on Watti, joten kävisi hyvin Bahaman koiran kaveriksi.

Orvokki: Hesarissa oli jokunen aika sitten juttua miesten masennuksesta synnytyksen jälkeen. Se on kuulema kovin yleistä, mutta asia josta ei puhuta. Ensin kova odotus ja sitten että tässäkös tämä olikin.

Nimijuhlien leipomiset jatkuu. Pienet juhlat, mutta paljon kuitenkin puuhaa. Huomenna lähden taas korjaamolle molle molle. Nyt vain hakemaan autoon lastikiinnikettä joten ei tarvitse tappelemaan mennä ;-) Vauva jää vanhemmilleni siksi aikaa hoitoon kun välttämättä halusivat. Onhan se kiva mennä katsomaan autokaupan nuoria, mukavia miehiä. Tällä hetkellä kun ilot ovat niin vähissä niin kaikki irti ;-)

Fantti

Meilläkin ristiäiset/nimiäiset/mitäniistänyttuleekin pidetään aikaisintaan tammikuussa. Pienimuotoiset juhlat tulossa joka tapauksessa, kutsutaan korkeintaan kummit+meidän vanhemmat, ei ajateltu kutsua sisaruksiakaan (paitsi jos ovat kummeja). Uskontosuunta ja kummit ovat vielä hakusessa. Nimi sentään alkaa hahmottua. Tähän asti vauvan yleisin kutsumanimi on ollut "Pomo". Pomoja taitaa olla tällä palstalla useampikin...

Ja tuohon kummiasiaan Lydialle: Mun koulukaverin mies on yhden lapsen kummi, koulukaveriani ei pyydetty kummiksi. Ovat asuneet yhdessä tosi monta vuotta. Mun mielestä pariskunnan molempia osapuolia ei tartte pyytää kummiksi.

Meidän vauva on ollut pari päivää aika sekaisin: huutaa, nukkuu 5 min, huutaa 2 min, nukkuu 10 min, huutaa 1 min. nukkuu 7 min. huutaa 2 min....Aina joutuu hyssyttämään huudosta uneen. Tällaista oli toissapäivänä illalla 2 tuntia, eilen illalla 2,5 tuntia ja tänään ennen päiväunia 1,5 tuntia. Mistäköhän on kysymys? Onko kellään ollut samanlaista? Miehen suku on tulossa viikonloppuna kylään ja osa jää yöksikin. Toivottavasti vauva osaa olla vieraskorea.

Lalaa

Enpä ole ehtinyt kirjoittaa. Meidän tyttö ei enää nuku ja vain syli kelpaa. Rankkaa.

Lalaa: meillä oli samaa silloin kun tytön vatsavaivat alkoivat n. 3-4 viikon iässä.

Ja 5,5 vkon iässä alkoivat itkukohtaukset kun oli raukka niin väsynyt ja aina heräsi kun pieru kaihersi mahassa.
Nyt tyttö reilu 6 viikkoa ja huomenna mennään ekan kerran vyöhyketerapiaan. (Relat, Cuplatonit ja kaikki kokeiltu ->ei tehoa)

Onko täällä kellään vatsavaivaisia vauvoja? Tuntuu että kukaan ei ainakaan valita...(EI sillä että pitäisi!)

Ebba

Anna 82: synnytyksestä on kohta 2kk ja koko ajan olen käyttänyt terveyssiteitä vuodon takia. Istukka oli irronnut täydellisenä eikä tikkejä tullut kuin yksittäisiin repeämiin 3kpl. Silti vuodon tosiaankin pitäisi loppua viikon päästä. Jos ei lopu niin joudun ultraan, jossa katsotaan mikä siellä vuotaa.
Hassua, että kun toissapäivänä kävimme jälkitarkastuksessa niin nyt ei sen jälkeen ole tippaakaan vuotanut! Taisi kohtu säikähtää sen verran :)

Mistähän saisi mukavia kummeja? Oma veljeni kieltäytyi, no ihan ok, annoin luvan todellakin harkita asiaa ja kieltäytyä jos tuntuu liian isolle vastuulle. MIehen veli huokaisi kysymisen jälkeen, että sehän tietää taas rahanmenoa! Hänellä on jo yksi kummilapsi. Kyllä vähän harmittaa kun luulin, että heille tämä olisi kunnia-asia ja vieläpä mieluinen.
No, kysyn parasta ystävääni, toivo lepää nyt hänen harteillaan, että saadaan rakastava kummi. Vai odotanko liikaa? Itse olisin otettu jos joku arvioisi minut sellaiseksi, jonka arvomaailmaa haluaisi lapselle jaettavan. No en kuulu kirkkoon, joten virallista kummia minusta ei tule koskaan.

Vauvan lonkka ultrattiin eilen ja se on kunnossa. Eli on "kiinnittynyt" paremmin. Samaan aikaan polilla tapasimme vauvan, joka oli 6 viikkoa vanha ja painoi jo 6kg! (söi kahden tunnin välein)Tsiisus! Se tytsä oli 3700g syntyessä eli sama kuin meidän tyttö. Meidän bebsku ei paina vielä viittäkään kiloa. Sille oli vielä annettu minun mielestä vielä karmea nimi...

Nimistä sen verran, että ei olla vielä täysin päätetty, mutta kyllä etunimeä olisi vaikea enää mielessään muuttaa. Vauvalla on monta lempinimeä. Minusta paras on tuo Choco Chanel! Siihen kun lisää perussuomalaisen sukunimen niin on koomista!

Otin eilen kivoja fotoja bebskusta, taidan laittaa niitä Yahoolle. Olisi kiva nähdä teitä muitakin "isompina"! Aion fotarilla ja Freehandillä vääntää joulukortin. Postimerkeistä luovuttiinkin.

Mulla edelleen on jäänyt 10 kg! Ei laske sitten millään. Miten sillä imetyksellä muka saa painon laskuun?! Kauheat punaiset raskausarvet (näyttää ihan karhun raapaisuilta) pakaroissa ja punaisia mustelmia reisissä ja pohkeissa. Mulla on muutenkin paljon verenpurkaumia ja katkenneita suonia jaloissa joten ne näyttää nyt aika kauheilta.

OrvokkI: tavataan vaan Ompussa joku päivä. KÄyn sen sun numeron niin voidaan reaaliajassa olla yhteydessä.

Manna ja Choco Chanel

Lydialle: eihän sen sun siskon miesystävän tartte kummi olla, vain siskosi! Edellisessä kirjoitin näistä meidän kummiongelmista. MIes saa selvittää veljensä kanssa että haluaako se TODELLA olla kummi. Ei tartte olla sen takia ettei ilkeä kieltäytyä!

Yhteistyössä