Lokakuun äidit 2006 - 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja orvokki02
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hello!

Airin imetyskyssäriin: Luin myös samaisen jutun Vauva-lehdestä ja kyllä se tuntui hieman kummalliselta ajatukselta. Mutta EHKÄ voisin harkita asiaa jos toinen imettäjä olisi oma sisko (jota minulla ei edes ole :D).

Juu toi ulkona nukuttamisketju on kyllä jo kaiken huippu. Kävin lukeisemassa ja puistelin täällä päätäni. Me on nukuttu -15 asteen pakkasessa n. tunti. mulla on vaunuissa mittari sisällä ja silloin vaunussa on pakkasta -5 astetta. Ja kylmemmälläkin ollaan käyty hakemassa posti (n. 200m/suunta) niin, että vaunun aukon edessä on harso. Mutta hyvinhän tuo tyttö nukkuu sisälläkin. Aamulla nukkui 2 tuntia ja nyt nukahti taas omaan sänkyyn.

Nyt taas sinne postin hakuun... pitää topata kaikki vaatteet päälle mitä löytyy -28! Neiti saa nukkua sen aikaa yksin.

Loppujen lopuksi hauskaa luettavaa! Jotku ihmiset on todella riidanhaluisia ja ilmeisesti etsivät eri keskusteluryhmistä aihetta tappeluun. Onhan seki tapa purkaa omia patoutumiaan..

On kyllä nätti ilma! Aurinko paistaa ja lunta sataa..
Käytiin kävelyllä ja poika koisii makkarissa. Meillä on onnistunu vielä hyvin unen jatkaminen vaikka vaunuista siirtääkin pois. Nyt pakkasista johtuen olen käyttäny oikeaa paksua vauvan makuupussia vaunuissa enkä siksi ole voinu kantaa kopassa vaan sylissä.
Kun tultiin jätin vaunut makuupusseineen alas (lukittujen ovien taakse), nukkuva lapsi kainaloon ja 3 kerrosta rappuja ylös. Ja tyytyväisenä jatkaa uniaan :)

Aurora: Aika lailla samoilla linjoilla olen. Siiderin tai lasin viiniä olen juonut, kun tosin promilleista on kyse. Raskausaikana olin nollalinjalla ihan omasta periaatteesta.

Naapurissa pikku-vauva itkee..kuulostaa kuin kissa naukuisi.
Kuinkahan lujaa meidän pojan raivoaminen kuuluu :S kun tuokin kuuluu nuin selvästi?..

Tsemppiä Orvokki, Aurora, Tirppana ja muut useampien lasten kanssa touhuilevat. Kyllä se hermoa varmasti kiristää..

Oli kyllä outoja tunteita herättävä artikkeli se imetysjuttu. En oikein tiedä miten suhtautua asiaan. Omaa vauvaa en antaisi toisen imetettäväksi jos ei henki olisi kyseessä ja kuten Hilti mainitsikin, niin varmaan pulloja löytyisi siinäkin vaiheessa viimeiseen asti =) On se vaan sen verran intiimi asia.

Meidän poika on nukkunut ulkona näilläkin säillä. Pakkasin vaunuihin lampaantaljan ja pojan makuupussiin. Aukon edessä on peitto (ilmarakosen jätin.). Poika on ihan lämmin, kun otan sen pois. Naama ei punota ja on ihan lämmin sekin, joten en usko, että keuhkoihinkaan sitä kaikkein kylmintä pakkasilmaa joutuu. Meillä on kyllä aika suojaisa parvekekin, joten sinne ei tuule. tietenkin käyn katsomassa poikaa vähän väliä, enkä luota itkuhälyttimeen pakkasen takia. Nukutuskeskustelussa saisin varmaan haukut niskaani..

Hilti: Onnea asunnon etsintään, siitä se lähtee!

Aurora: Olen joskus juonut siiderin, ja pitänyt sitten tauon imetyksessä. Parissa tunnissa pitäisi haihtua alkoholit verestä, näin neuvolassa ovat sanoneet.

Olikos se Lalaa kuka jutteli edellisessä ketjussa vauvan olemattomista rytmeistä? Ei meilläkään mitään säänöllisyyttä ole. Tai juuri kun luulen rytmin löytyneen, niin taas mennään seuraavana päivänä aivan eri tavalla. Varsinkin, jos on jotain menoja, niin päiväunet menee ihan sekasin. No, ehkäpä se siitä..

Pullataikina kohoamassa, leipomaan!

Hiphei ja terveiset Turusta!

Oltiin Mummin ja Papan luona "hoidossa" ja nyt taas kotona omissa nurkissa. Ihanaa oli, mut kivaa on myös olla kotona!

Paljon juttuja taas, sain tän ketjun onneksi luettua ja samoilla fiiliksillä mennään teidän kaa. Mukavaa. Tsempit Orvokille, hyvä että näytät fiilikset, mäkin pyrin avautumaan tarpeeksi usein, ni sit sitä taas jotenkin jaksaa. Jännää, miten itkeminenkin jotenkin helpottaa ja puhdistaa mielen. Hyvä niin.

Mä en kyllä antais muiden imettää pikkuista, vaan jos ei mitään muuta vaihtista olis. tai ehkä voisin mun hyvän mammakaverin antaa imettää, hänen kanssa kun on jaettu ilot ja surut ja kaikki muutkin. Mut siis tosiaan vaan, jos mä en jostain syystä pystyis ja pulloja/korviketta ei olis lähimaastossa.

Hassua muuten toi ulkonanukuttamis-ketju, joillakin on kova tarve olla niin hiisin mustavalkoisia. Eiköhän kaikki tee tavallaan ja varmasti suurimmasta osasta tulee ihan terveitä muksuja. Vähän jopa huvittaa ja sitten vielä toi ilmastopolitiikan mukaan tempaaminen, heheheheh.

Oltiin muuten viime viikolla neidin kanssa ihotautiläkärillä ja ainakin pikkuinen on atoopikko. Oltiin sit verikokeessa torstaina ennen lähtöä. Ottivat SUONESTA VEREN, huiiiiii! Siis ihan sellaisella kunnon piikillä kädestä!!! Mä olin varma et se otetaan kantapäästä ja tuli melkein itku, kun näin sen piikin ja sittn vaan koitin olla rauhallisena ja pidellä pikuista sylissä kun ne sitä piikkiä työnsivät tuonna käteen. Neiti oli onneksi tosi ok, parahti itkuun kyllä, mut lopetti heti kun näyte oli otettu. Äitiä tais kylmätä enemmän. Tänään saatiin tulokset ja näyttäis siltä, et ainakaan verikokeen perusteella maito/muna/viljat -allergiaa ei ole. Hyvä uutinen! Mut miten on, pitääkö nyt sitten vielä tehdä se ihokoe? Kumpi on siis herkempi, ihokoe vai verikoe? Orvokki, miten teillä ne silloin näkyi esikoisen allergioita tutittaessa?

Nyt neiti kitisee tuolla tuulikaapissa, ja eikun heijaamaan...

Pinni ja pikkuinen 2 päivää vajaa 4 kk

Hei ja kiitos.

Kiitos teille, että ootte olemassa! Ootte tsempanneet niin ihanasti. Eilen illalla olin vaan niin väsynyt ja tuli ihan kamala olo. Heti helpotti jo se, että sain tänne kirjoittaa ja purkautua ja että tuo isompi hetkeksi meni miehen kanssa ulos. Nyt on jo paljon parempi olo ja pakkanenkin on jo lauhtunut (täällä alle -10). Aamulla olikin muskari ja sen jälkeen mentiin Tapiolaan hoitamaan pankkiasioita. LÄhtö oli taas aikamoinen, sekä miehen että mun autot oli vielä sen verran jäässä, että piti odotella että lämpiävät. Ja vielä herättiin n. klo 8.45 ja muskari alkoi jo klo 9.45, niin voitte kuvitella miten pipot ja tumput viuhahtelivat eteisessä! Pankissa meni järkyttävän kauan, luulin, että isompi saa slaagin, mutta olikin tosi hienosti (osaa se sentään yleisillä paikoilla käyttäytyä ;) ja vauva nukkui. Avattiin vauvalle tili ym. ym. Sitten kruunattiin retki lihapiirakoilla ja Tiimarikäynnillä. Pitäisi saada ristiäiskiitoskortitkin joskus tehtyä...

Meillä vauva on nukkunut muuten tuulikaapissakin tosi hyvin. Ja yöllä vaan se yksi syöttö, ihanaa! Ei siis vielä aloiteta vellejä tai soseita. Mutta pitäisi tuota vaan saada aktivoitua, se kun ei jaksa nyt kiinnostua tuosta kääntymisestä, vaikka on taitonsa jo näyttänyt. Syö vaan käsiänsä ja varpaitansa KOKO ajan. Pitäiskö sittenkin sitä liharuokaa ajatella ..?

Pinni, meillä ei näkynyt lainkaan verikokeessa, mutta iholla näkyi. Viljat eivät näkyneet kummassakaan, mutta vasta niiden poisjättäminen paransi oireet. Että ota sitten niistä selvä. Kuulema vauvoilla tyypillistä, ettei näy oiekin missään, mutta silti oireilee. Nyt paloi vauvalta hihat, pittää männä! Mutta kiitos teille vielä, tuli hyvä mieli kun voi jakaa ;).

Niin piti vielä sanoa, että vauva tv on löytänyt asiakaskuntansa meilläkin! Poika tuijotti sitä halioissaan jo alle 1 kk. ikäisenä.

Meillä on nyt testattu pojalta prick-testeinä maito, muna, viljat, kala, koira, ym. en muista kaikkia. Mikään niistä ei noussut siellä vastaanotolla ollessa, mutta kananmunan kohta alkoi punottaa illalla kotona ja käden toinen puoli tuli täyteen rakkuloita.. Joku siis allergisoi.

Jotain allergiaa kuitenkin on, siitä kertoo ihottuma. Samaten aina kun poika imee, sen silmien ympärille tulee välittömästi punaiset laikut ja punaisuus leviää nopeasti koko naamaan. Kaippa ne tästä selviävät.

pakko kommentoida:

Vauvateevee: meidän vauva on tv:n suhteen kaikkiruokainen. Kaikki käy eikä tuijottamiseen kyllästy varmaan koskaan. Huh. Joudun jo nyt säännöstelemään lapsen tv:n katselua!

Alkoholi & imetys: Olen pari kertaa juonut 1-2 lasia glögiä, viiniä tms. En ole lypsänyt enkä katsonut kellosta aikaa seuraavaan imetykseen, Olen imettänyt ehkä 1-2 tunnin päästä. Oletteko muuten käyneet vaunujen kanssa Alkossa?

Pakkanen ja vauva: kävin eilen kaupassa vauvan kanssa 5 min kävelymatkan päässä, ulkona -21. Tänään -18 ja menin autolla noin 10 min. matkan vauvan kanssa. Kylmää kyytiä koska meidän autosta hajosi lämmitys viikko sitten. Jee!

Vauvan nukutus ulkona-keskustelu: mun mielestä ihan hullua että joku nukuttaa vauvaa eteisessä ulko-ovi auki, olipa ilmastonmuutosta olemassa tai ei. Meinasin itsekkin kommentoida sinne ketjuun, mutta muut ehtivät ensin. Haa, nyt kyseinen keskustelu on levinnyt tähänkin ketjuun.

Isommat sisarukset: Mun mielestä on hauska lukea palstalta myös isompien lasten kuulumisia. Tietää vähän mitä on tulossa uhmaikäisten kanssa, mutta myös miten ihania juttuja lasten suusta tulee kun ne oppivat puhumaan (muistan Orvokin odotusajalta "meille tulee muumipeikko"-jutun)

Herkut: jotenkin jäi mieleen että Taikan lähikaupassa oli Fazerin Runebergin tortut 1€/pakkaus. Nam. Lähdenkin syömään.

Jääköön ........... ........ kommentoimatta :)

Samaten täällä on välillä naukkailtu lasi jos toinenkin, mutta en ole pumppaillut pois "hukkaan". Sisko soitti aikoinaan esikoistaan imetystukeen (oli pikkujouluaika) ja siellä sanottiin että harvoinpa terve, vastuuntuntoinen imettävä äiti sen verran juo, että pois pitäisi pumpata. Eli lasi-pari mahtuu kyllä imettävänkin "juomalistalle". Ja että silloin kun on sellainen olo, että kykenee hoitamaan vauvaansa kuten normaalistikin, niin kykenee yleensä imettämäänkin.

Mutta nyt IDOLS! Nuori hevipoika jatkoon!

Oho, sattui kömmähdys, en huomannut että se oli Pinni! Anteeksi hirveästi, ei todellakaan ollut tarkoitus hyökätä kimppuun henkilökohtaisesti!!! Kuten jo yllä kirjoitin niin sitä asiaa oli mielestäni kommentoitu jo ihan tarpeeksi siinä ketjussa. Itse asiassa se ketju oli mennyt jo ihan överiksi. No eipä tuo minun kömmähdykseni selittelemällä parane, sorry. Meillä ei pakkasilla joka tapauksessa voi pitää ovia auki koska tuulikaappiin tulisi varmaan vauvan kaveriksi pari spurgua lämmittelemään.

Tuli muuten vielä mieleen vieraan vauvan imetyksestä: naapurin emäntä (joka oli mummoni paras kaveri) on aikoinaan imettänyt minun isääni kun mummolla ei ollut paljon maitoa.

HIH..Pari spurgua lämmittelemään :D Hiukan hyvä....

Jännä kommentti taas joltain meiltä joka ei uskalla nimeään edes paljastaa...no en kommentoi mitään, jätetään kaikille mietittävää!

Meillä ei olla ulkoiltu nyt pariin päivään. Kaupassa ollaan käyty, siis kannettu tyttö lämpimään autoon ja ajettu suoraan parkkihalliin auto jossa on siis aika lämmin, eli pakkasissa ei olla kärvistelty, mikä minua kyllä harmittaa, alkaa nuppi leviämään kun tarttisi kunnon kävelylenkin. Täällä tänään taas -21 pakkasta.

Jumppakin olisi tänään..turha vain mennä sinne, ei ne fanaatikot sinne kuitenkaan ilmesty tällaisilla pakkasilla. Niin moni tulee sinne aina vaunujen kanssa...
No sitten ensi kerralla taas. Ollaan siis käyty synnyttäneiden äitien jumpassa jonne voi ottaa vauveliinin mukaan, on tosi ihanaa.

Taidan siis lähteä tänään Ideaparkkiin shoppailemaan !!

JES Ari meni jatkoon. Ja se Piano man oli loistava :) Eli idols-hehkutusta siis, jos joku ei eilen katsonut. Kauheeta kun melkein joka ilta olisi joku mitä pitäisi katsoa; täydelliset naiset, pako, idols. On mulla huvit; kun vauva simahtaa, pöllähdän sohvan pohjalle ja katson telkkaa ja syön. En edes "ehdi" valokuvia liimata. Kiireistä tämä kotiäidin elämä!

Ulkona näyttää hienolta, eikä pakkastakaan ole kuin -14 eli alan valmistautua ulos lähtöön. Eilen vaunuttelin lumisateessa kierrätyskeskukseen ja takaisin, ja sain sieltä kaksi liukuria ilmaiseksi. "Laskettelua" siis tiedossa :) Mukavaa viikonloppua itse kullekin!

En ole lukenut vauva-lehteä, enkä nukuttamis-ketjua.

Imetys: teoriassa antaisin ehkä äitini imettää lastani, jos hän olisi terve, eikä saanut sytostaatteja yms. Onhan minusta puolet hänestä, paljon enemmän kuin esim. siskon kanssa. Ja jos henki olisi kyseessä, kuka tahansa (suht. terve) saisi imettää, ei mitäään pulloja tarttisi.

Alkoholin kanssa olen ollut nyt rennompi. Imetyksen jälkeen olen saattanut juoda pullon kaljaa tai siiderin. Kerran olen juonut pari lasia viiniä, jolloin yksi imetys meni pakkasesta. Periaatteessa olen sitä mieltä, että voisi juoda ihan hyvin siiderin ja imettää saman tien, mutta käytännössä en niin tee.

Tsempit Orvokille ja kaikille uhmiksiensa kanssa taisteleville. Mulla kävi hyvä tuuri tuon neidin kanssa, kun yksi uhma meni viime kesänä ohi, nyt on ollut pitkään sellainen "ihana äiti" vaihe, että kyllä täälläkin taas joku päivä räjähtää. Meillä minä joudun raahaamaan neitiä ulos, viihtyisi vaan sisällä leikkimässä.

Ei olla paljon ulkona oltu ja vauva on nukkunut sisällä. Mies pitää to-pe talvilomaa, minä pääsin eilen rauhassa hammaslääkäriin. Kiva mies. Muttei ollut kovin kiva, kun makasi sohvalla, kun minä puunasin kämppää keskiviikon lastenvaatekutsuja varten.

Millako se kyseli ilmakylvyistä? Meillä poju makoilee vähän joka välissä paljaspeppusillaan muutaman minuutin vaipanvaihdon välissä. Ja kestovaippojen kanssa sitä tapahtuu usein. Yleensä iltaisin ennen yöpuvun laittoa annan olla tuossa taitellun harson päällä paljaspeppuisena mahallaan, kun silloin treenaa jalkoja, vaipan kanssa vaan tönöttää jäykkänä.

Meillä poju menee nykyään ysin pintaan yöunille ja aamulla heräilee kasin pintaan. Ihana rytmi. Viime yönä taidettiin syödä kaksi kertaa, vaiko kolme, en ole ihan varma.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Lotta ja poju 3 kk 3 vko

Meillä vaikuttaisi rytmit muuttuneet... nyt viikon verran poika on nukahtanut jo kymmenen maissa, ja nukkuu 9-10. Rupeaa kyllä kitisemään ensimmäistä kertaa jo puoli kahdeksalta/kahdeksalta mutta nukutan hanät vielä näillä kitinöillä uudestaan, olen huomannut että poika jää muuten väsyneeksi ja sitten on koko päivä yhtä kitinää.
Ilmakylpyjä meillä otetaan joka vaipanvaihdon yhteydessä pikku pätkä ja vähintään kerran päivässä yksi pidempi pätkä jolloin, sitten mennäänkin sängylle makoilemaan missä on ihn kunnolla tilaa olla.

Juomis juttuun minun on kai turha vastata kun ole koskaan juonut eikä kiinnostakaan...
Joten en siis tämän imetyksenkään takia ole aloittanut :)

Nyt poika heräsi...
_hilti_

Olin jo pakkaamassa lasta ulos lähtöä varten kun tarkistin pakkasmittarin. Vielä -18 ja kulutellaanki nyt vähä aikaa kotosalla. Poika nakuilee viltin päällä ja potkiskelee vimmatusti!

Ois kysymyskin.. Perinteisestihän vauvan sänkyä nostetaan toisesta päästä, mutta käytättekö jotku jo tyynyä pään ja selän alla? Viime yönä/aamuna nimittäin meidän lapsi ähelsi kovasti ja jatkuvasti heräsin siihen. Mikä lie syynä valvomiseen.
Noin kuuden aikoihin kun syötin, otin sitten viereen nukkumaan samalle tyynylle. Siinä tykkäsi olla ja nukahti saman tien. Helpottaahan se kai hengitystäkin.. jos flunssaa.
Rohkenisiko jo pistää tyynyn pinnasänkyyn tukemaan selkää?

Lalaa: Olen miettinyt alko-juttua. On ollut tarve joskus joulun alla käydä viinipullo alkosta, mutten ole kehannut mennä vaunujen kanssa. Niinpä mies on sitten käynyt..

Luin lehestä, että sille uutisoidulle savonlinnalaiskusipää %¤#/U/% -miehelle annettiin vaan 3 vuotta vankeutta! Pää ois voitu pistää poikki.. Toivottavasti sattuis edes isoja ja karvasia sellikavereita!

Alotanpa uudestaan lähtövalmistelut!..

Pakkanen senkun jatkuu ( aamusella oli -27) joten ukot nukkuu taas sisällä. Toisaalta hyvä että tuli nämä pakkasjaksot niin oppivat nukkumaan myös sisällä. Ei tartte sitten reissussa yms. ihmetellä miksei noi nuku.
Huomenna ois tarkoitus lähtee Tuuriin. Otetaan vauvat mukaan, esikko menee mummolaan yökylään. Se saa siellä sitä huomiota mitä se täällä ei saa niin paljoo.

Oon yrittänyt antaa vauvoille iltaisin riisipuuroa. Anton tykkää mutta Jooa ei...hän haluaa vellipullon....
On muuten hauska kattoo nyt kun Anton kääntyy mahalleen, miten Jooa selvästi "tarkkailee" kääntymistekniikkaa. Se pötköttää sitten vakavana Anton-äheltäjän vieressä ja sitten kun kääntää Jooankin mahalleen niin voi sitä riemun päivää!

Imetys: teoriassa antaisin ehkä äitini imettää lastani, jos hän olisi terve, eikä saanut sytostaatteja yms.

Hei!

Onko jollain tietoa sytostaattien vaikutuksesta...ei mulle vaan oo kukaan mitään koskaan sanonut. Sain sytostaatteja Hodgkinin tautiin ja pikkukakkonen (reilu 3kk) menee täysimetyksellä...

Sorde nyt vaan, mutta mistä ihmeestä tuo outo alias .......... ...... keksi, että mä nukuttaisin vauvaa välikössä ulko-ovi auki??????? Kommentoin vaan siellä ulkonanukuttamisketjussa sitä, että voi siellä välikössä nukuttaa, mutta ei sen ulko-oven tarvii auki olla. Meillä on ovet visusti kiinni ja patteri vaan termostaatilla niin, että lämpötila välikössä ehkä normaalin 18 asteen sijaan onki noin 9. Hasua miten asiat täällä vääristyy joidenkin kommenteista. Melkeimpä otan jo herneet nenään minäkin, pah. Mutta toisaalta en viitsi. Lalaa, et siis ollut mitään huomannut väärin, no worries, joku muu vaan säheltää. Se siitä.

Jatkan talon lämittämistä takan avulla, vieläkin tuo viheliäinen pakkanen paukkuu...

Niin ja kiitos Orvokki kommentoinnista, neidille varmaan tehdään vielä se ihoaltistus. Ihottuma tuntuis ehkä vähän rauhottuneen, tiedä häntä.

Pinni

Eilen yritin kuunnella sitä Idols-Arin esiintymistä, mutta Emma huuti taas iltahuutoaan. En tajua mikä sille aina tulee, kun ei saa laittaa pitkälleen, ei imettää, eikä syliinkään helposti rauhoitu. Ja usein se on just torstai, juuri ennen Lostin alkua.

Alkoholiin suhtaudun näin vanhemmiten paljon tiukemmin. Kerran olen juonut lasillisen viiniä mutta lypsin maiodn pois ja annoin pakastettua. Eipä tuota ole enää kaivannut ollenkaan kun nautiskelu loppui jo raskautta suunnitellessa.
Hilti: et ole jäänyt mistään paitsi kun et ole juonut!

Uskaltaiskohan ulos tytön kanssa kun on "vain" -15 astetta. Mekin ollaan sisällä oltu koko viikko, mitä nyt kaupassa autolla käytiin.

Ehkä teen siivouksen viikonloppua varten. Ois noita ompeluideoitakin niin paljon. Too much sewing, too little time!

Viikonloppuja kaikille!

Tilta: ei mitään tietoa asiasta, heitin vain. Suurempi juttuhan tässä meidän tapauksessa olisi, että äitini on ollut kantasoluhoidossa Non-Hodkiniin, eli vauva ei saisi vasta-aineita oikein mihinkään. Äitini aloittaa kohtapuolin saman rokotusohjelman kuin pieni lapsenlapsensa juuri aloitti.

Nautihan vain imetyksestä ja ihanasta vauvastasi, älä kehitä mörköjä olemattomasta heitostani. Todella ihanaa, että olet saanut lapsen rankkojen aikojen jälkeen.

Lotta

Täyty tulla kommentoimaan noita sytostaatteja. Eli itellä on reuma ja sytostaatit hoidossa mukana. Sytostaatit on kielletty imetyksen aikana ja tosiaan ennen raskautta! Lääkitys tulee lopettaa n. 3 kk ennen yrityksen aloitusta ja tosiaan, sitten vasta voi alottaa sytostaatit, kun on lopettanut imetyksen. KAnnattaa siis selvittää, mikä vaikutus voi olla, jos olet nyt käyttänyt ko. lääkettä. Eli ennen raskautta, raskauden aikana ja imetyksen aikana tulee olla ilman ko. lääkkeitä.

Kävin hieman vikuilee tuolla odotus-palstalla ja siellä jo tulevat lokakuun äidit listautuivat. Nostalginen olo tuli itsellekin.

Vuosi sitten näihin aikoihin mies lähti ostaa itselle olutta ja mulle sidukkaa. Tein siinä kuitenkin varalta raskaustestin, kun menkat oli myöhässä. Kaks viivaa oli kyllä niin ylläri! PMMP:n keikka menikin sitten ihan selvinpäin, mutta pääpyörällä kuitenkin :) Ja mies silitteli mun masua ja oli sitä mieltä, että lähdetään pian kotiin kun tupakansavu ei oo hyväksi... Ja nyt saa sitten hoitaa tuota ihanaa-pikku-pirpanaa!

Alkoholista: Mulla ei oo ollut imetyksen aikana nolla-toleranssi. Olen juonut esim. sauna-siiderin (ehkä 3 koko aikana) ja joskus ruoan kanssa lasillisen viiniä. Mutta olen ajoittanut juomisen niin, että olen imettänyt juuri ennen sitä, joten alkoholi on kyllä suurimmaksi osaksi tai jopa kokonaan ehtinyt poistua ennen uutta imetystä. Esim. saunan jälkeen on seuraavaan imetykseen ollut 10 tuntia, niin ihan hyvällä omalla tunnolla olen sen yhden nauttinut.

Jaahas huomenna shoppailee, täällä pakkasukko hellitti jo.

Sytostaateista minulla ei ole tietoa, ihmeellistä kyllä, jos hoitava lääkäri ei ole ymmärtänyt ohjeistaa sinua, tilta. Onnea minunkin osalta vauvastasi.

Orvokki, en kyllä yhtään ihmettele, jos väsyt. Mielestäni yhdessä ainoassa lapsessa uhmaikäisenä oli jo kylliksi haastetta. Sen ikäinen kaipaa myös paljon aktiviteetteja. Olisiko ihan hullu ajatus viedä vanhempi lapsi päivittäin vaikkapa 2-4 tunniksi hoitoon tai johonkin kerhoon?

Epeli heräsi

Heips!

Kiitti asiallisista kommenteista tuosta sytostaatista. Lotta: oon tosiaan vähän yliherkkä aiheelle, joten siksi lähdin mörköjä kehittelemään. Hoidoista on jo vuosia aikaa, enkä koskaan ole kuullut, että sytostaatit voisivat vaikuttaa myöhemmin esim.imetykseen, enkä ole hoksannut asiaa kysellä. Neuvolapapruissa kyllä lukee, että ko. sairaus on ollut, joten luulis, että neuvolatäti olisi osannut tällaisessa asiassa neuvoa, jos imettämisestä jotain vaaraa olis ollut. Se siitä siis.

Muuten on ollut mukava lukea teidän juttuja...itse olen vain lueskellut niitä tähän asti,mutta nyt kun tartuin näppäimistöön niin esittäydynpä myös eli laskettu aika oli 20.10. mutta typy syntyi 2.11. Esikoinen on nyt 2,5vee pikkumies,jota uhma ja pikkusiskon syntymän aiheuttama tunneryöppy ovat pyöritelleet viime kuukaudet...

Tuossa edellä mansikki2 ehdottelee isomman lapsen viemistä hoitoon tms. sama kävi itselläkin mielessä, kun esikoinen ehti tottua kaveriseuraan perhepäivähoitajalla, ja nyt tylsistyy kotona. Soitin jo päivähoidon ohjaajalle ja kysyin hoitopaikkatilannetta, hän käski täyttää hakupaperit. En ole saanut aikaiseksi ja taitaa jäädä...pari kertaa viikossa leikkikavereiden kanssa ei kyl tekisi pahaa, mutta en ole jäämässä kovin pitkäksi aikaa kotiin, joten ehkäpä tuo ehtii hoidossa olla myöhemminkin...

Yhteistyössä