Lokakuun äidit 2006 - 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja orvokki02
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

orvokki02

Vieras
LISTA
POJAT:

Äiskä >40 pojat 9.9 Aatu 2705 g 47 cm , 1 kk 3240 g, 50 cm, 2 kk 4680 g 54,6 cm, n. 3 kk 6030 g, 59,3 cm ja Beetu 1960 g 42 cm,1 kk 2680 g, 47 cm, 2 kk 4075 g, 51,5 cm, n. 3 kk 5445 g, 56,5 cm

Bahama 31 *poika 12.9 3300g 49cm
Nessu 33, *pojat 17.9, A/ 2370g 46,5cm, B/ 2370g, 47,5cm

Taika 29, *poika 26.9
0 kk 2985g 48 cm
1 kk 4050g 53 cm
2 kk 5700g 59 cm
3 kk 6700g 63 cm
4 kk 6830g 65 cm

maruska 28 *poika 28.9. 3630g 51,5 cm

Airi 28, *poika 29.9
0 kk 3340g 51cm
1 kk 4700g 55,8cm
2 kk 6080g 61cm
3 kk 6740g 63,4cm
4 kk 7655g 67 cm

Tuhina 28, *poika 2.10. 3825g 51,5 cm
akiram 29 *poika 2.10.06 2945g 48,5cm
Möhö 27 *poika 5.10.06 2900g 48 cm
Anette 27, *poika 6.10 3900g 53cm
Tirppana 32 *poika 6.10. 2870g 48cm
Orvokki 31, * poika 6.10. 3530 g, 50 cm
Ikionnellinen 27 *poika 14.10 3410g 50cm
_hilti_ 19 *poika 17.10 3620g 51cm
Tiffany *poika 17.10 3440g 49 cm
Lotta 32 *poika 20.10 3340g 51cm
Milla82 *poika 15.10. 2870g 48cm
Leisku *poika 21.10 4395g 54 cm

Anna 24 *poika 26.10
0 vk 3140g 50 cm
1 kk 4260g 54,5 cm
2 kk 4975g 58,5 cm
3 kk 5470g 60,2 cm

Aurora *poika 27.10
0 vk 3810g 51 cm
1 kk 5145g 60,3 cm (5½ vkoa)
2 kk 6125g 64 cm
3 kk 7335g 68,4cm (3 kk + 1vko)

ariel 69 *poika 28.10.
0 kk 4490g 56 cm
1 kk 5600g 60cm
2 kk 6300g 64 cm
3 kk 7125g 66,1 cm

lydia *poika 28.10 3010 g 50 cm

Mansikki *poika 29.10
0 kk 3770 g 51 cm
1 kk 4700 g 56 cm
2 kk 5640g 60 cm
3 kk 6130g 62,5 cm

Maija74 *poika 1.11 3530g 53 cm

TYTÖT:

Zuza 38,* tyttö 31.8 2530g 45cm

Kylie 27, *tyttö 22.9.
0kk 3740g 50,5cm
1kk 4590g, 53cm
2kk 5425g, 57cm
3kk 5895g, 60cm
4kk 6195g, 61,5cm

Peppi 35, *tyttö 26.9. 3450 g 50 cm
Johku 28, *tyttö 27.9. 2630g 47cm

Rintti 32 *tyttö 5.10.
0 kk 3545g/49cm
1 kk 4175g/54,5cm

Manna 31 *tyttö 8.10.06 3700g 50cm
Pinni 26, *tyttö 10.10 3840g 49 cm
Mamma -64, *tyttö 10.10.06 3290g 49cm
Kaneli 30 *tyttö 15.10 3312g 48cm
Annu -76 *tyttö 15.10. 3300g 51cm
Craviz 24 *tyttö 17.10 4600g 56cm
Ebba *tyttö 18.10 3800g 50 cm
Lisko *tyttö 29.10 3020g 47,5cm

Schatje *tyttö 31.10
0kk 2870g 48 cm
1kk 5100g 57cm (6vkoa)

Fantti *tyttö 06.11. 3188g 48 cm

Lalaa *tyttö 12.11
0 kk 4390g, 53,5 cm
1 kk 5680g, 59,2 cm

Hirveä pakkanen täällä, ei puhettakaan, että veisin lapset ulos. Pakkasilma ei tee hyvää pikkukeuhkoille etenkään jos siihen lisää nuo liikennepäästöt. Kaunistahan tuolla olisi. Nyt vaan sisäleikkejä... siinä onkin kuulkaa keksimistä.

Meillä muuten vauva myös katselee hetken aikaa jotain piirrettyä telkusta, ihanaa, oikeesti vähän helpottaa kun hetken siinä viihtyy. Mutta tämä kaveri ei nyt taas sitten tykkää kääntyillä. Ekaa kertaahan tuo kääntyi jo 2,5 kk iässä, mutta nyt ei sitten huvita taas yhtään. Täytyy yrittää houkutella. Mahallaan kyllä viihtyy jo tovin, yrittää vähän ryömiä ja tasapainotella laskuvarjohyppääjäasennossa. Meilläkin vauva nukkuu aika paljon, on hereillä yleensä max 8 tuntia vuorokaudessa.

Ihanaa lukea, että teidän joidenkin miehet tekee noin paljon kotitöitä tai ainakin että kiittää vaimoa niistä. Meillä tuo mies ei tee yhtään mitään kotihommia, ei mitään, eikä edes muista koskaan kiittää. Toisaalta tekee sitten niin paljon töitä, kahta kolmea hommaa päällekkäin, että eiköhän tässä olla aika tasoissa. Mutta kieltämättä tämä kotiarjen pyöritys, pyykit, astiat, ruuanlaitto, kaupassa käynti, siivous, koiran ulkoilutus, kahden lapsen hoito ym. on kyllä aikamoista - kuten tiedätte!

Nyt isompi jo huutaa, pitää mennä leikkimään.

Pikaisesti tiedustelisin.. eli muistan, että joku mainitsi minkä verran näiden nelikuisten paaperoiden ja piiperöiden pitäisi saada maitoa vuorokaudessa. Nyt vaan olen unohtanut sen.. eli muistaako joku?

Ja Craviz, siitä puurosta vielä: teetkö sitä illalla pulloon ns. kaksi välipala-annosta (siis sen välipala-annoskoon mukaan, joka siinä pakkauksessa on)? Mietin, että miten saan tarvittavan määrän, kun poju syö kuitenkin enemmän kuin sen yhden noin 1dl annoksen..

"Huh hellettä" sanoi jänis pakkasella :) Aamulla oli rapsakat -36 astetta, ei ole todellakaan ulkoiltu ja sen kyllä huomaa. Neiti on nukkunut sisällä vain tunnin pätkissä ja on aika kiukkuinen jo näin illasta. Huomenna koklaan nukuttaa sisälle rattaissa.

Meillä myös paras vauva-tv on frendit. Mulla on kaikki tuotantokaudet dvd:llä ja niitä onkin tullut nyt katsottua :) Etenkin tuo Joeyn ääni tuntuu olevan neidin mieleen kun aina pää kääntyy sen kuullessaan.

Jännetuppitulehdusta ei ole ollut, mutta kerran sylittely päivän jälkeen oli ranteessa mustelma! Nytkin on neidillä joku läheisyyden tankkausaika menossa. Tahtoisi olla sylissä ja nukkuakin vieressä. Huutelee heti kun näköpiiristä katoan.

Tuosta huutelusta tulikin mieleen, että onko teidän vauvolla joitain tiettyjä äänteitä tai huudahduksia joilla he teitä kutsuvat. Meillä kun neiti haluaa, että tulen luokse niin huutaa "äi äi äi" sitten jos en heti mene se muuttuu "ei, ei, ei, eiiiii" ja jos sekään ei tehoa niin alkaa kuulua kärsimätön "heiiii heiii heiii". Sen jälkeen alkaa vaan huutamaan niin kauan että pelastaja tulee. Ja tänään neiti sanoi selvästi koi-rraa, kun mentiin vaihtaa vaippaa :) Äitiä huvittavia yhteensattumia, kun koira oli siinä matkanvarrella. Hyvää oloaan ilmaisee sitten niillä kurkkuäänteillä kurnuttamalla :)

Jaahas, mies taas töissä ja minä jumissa kotona. Välillä kyllä tekis mieli jo ihmisten ilmoille! Mut toivottavasti viikonlopuksi pakkanen hellittää ja pääsen edes vähän shoppailee.

Nyt takkaa lämmittämään, että ei pääse pakkanen pirttiin.

Minä täällä taas. Esikoinen lähti miehen kanssa pihalle ja vauva vielä nukkuu.

On ollut kamala päivä. Tuon isomman kanssa. Eihän tämä tälle palstalle kuulu, mutta kun tuo poika on tässä koko ajan mukana tämän vauvan kera, niin ei siitä voi olla puhumattakaan. Sori, jos ette jaksa näitä mun marmatusviestejä. Kuten olen useasti maininnut, pojalla on aivan hurja uhmaikäkausi menossa. Nyt kun ei oo pariin päivään päästy ulos, niin seinäthän täällä kaatuu päälle. Tänään se on tehnyt kaikki mahdolliset ikävät jutut ja lisäksi on alkanut osoittaa mustasukkaisuuselkeitä vauvaa kohtaan. Mies kun tuli kotiin, purskahdin itkuun. Onneksi tajusi lähteä sen kanssa nyt pihalle. Mutta on niiiiin huonoäitifiilis kuin olla voi. Toivottavasti pakkanen lauhtuu, että päästään ulos huomenna. (tulipas mustanpuhuvaa tekstiä, mutta olo on väsynyt)

Yhdellä kädellä kirjoitan imetyksen ohessa suurimmat sympatiani, Orvokki! Me olemme kyllä ulkoilleet n. tunnin iltapäivällä juuri siksi että esikoisella olisi tekemistä - silläkin on alkanut kaksivuotisuhma, joka kohdistuu varsinkin minuun. Viime viikolla olimme kaikki flunssassa seinien vankeina, oli aika ajoin tukalaa... "Onneksi" tyttö on yleensä kipeänä säyseämpi ja jaksaa keskittyä kauemmin yhteen asiaan.

Meillä tosiaan ollaan ulkoiltu, varsinkin iltapäivällä oli loistava sää vaikka pakkanen nipisti poskia. Viktor nukkui aamupäivälläkin osan päiväunista ulkona (-21), kun jouduin pakkaamaan sen kärryihin. Itkuhälytin väsyi pakkaseen ennen poikaa.

Ääh, yhdellä kädellä kirjoittelu on rankkaa. Hyvää yötä kaikille!

Niin Orvokki, mua ei toisena kahden lapsen äitinä haittaa kirjoittelut esikoisesta, teenhän niin itsekin. Lapset ovat paketti ja kummatkin aiheuttavat omalla tavallaan äidilleen harmaita hiuksia...

Orvokille sympatit täälläkin- välillä tuntuu että kädet on niin täynnä tästä yhdestäkin.. tänään on meinaan nukuttu 2 x 30 min. päiväunet ja loppuaika oltu hereillä "äidin ilona". Yritin nukuttaa parvekkeelle, sängylle, pinnasänkyyn, vaunukoppaan - mutta ei kun ei. Ukko killittää silmät teevateina että mikäs leikki tämä on. Ja myönnän, että yritin niin sinnikkäästi nukuttaa, jotta olisin saanut vähän tätä iltaa myös itselle. Nyt on pinniksessä hiljaista - JES! Miehellä on taas iltaopetusta kahdeksaan, eli kotona vasta tunnin päästä.

Ja uskallan vielä kertoa, että meidän poika myös nukkuu parvekkeella (näilläkin säillä) kun sisällä ei yhäkään onnistu. Ja ollaan käyty myös ulkona.. Iltapäivällä täällä oli tosin pakkasta enää -15. Monessa ketjussa kun tällaiset ulkona nukuttajat teilataan täysin. Onneksi täällä ei :)

Hirrrveä syömä-himo, lähden siis penkomaan keittiön kaappeja. Iltapalaa, lehti ja sohvalle. Uudessa kotivinkissä oli taas juttua remontista ja alkoi tehdä mieli uutta tyyliä kotiin.. hmm, mitenköhän saisi taas tuon toisen puolikkaan ylipuhuttua.

Orvokille sympatiahali. mene nukkumaan ja anna aikaa itsellesi!

Me aloiteltiin kanssa vellin maistelu iltaisin. Nyt parin viime viikon ajan poika on heräillyt jopa 3 kertaa yössä syömään kun aikasemmin selvittiin yhdellä syötöllä. hyvin me varmaan oltais selvitty vielä rintaruokinnalla, mutta koitan auttaisiko vellin syöminen ettei tarvitsisi yöllä herätä niin montaa kertaa. toistaiseksi mennyt ihan hyvin. Ollaan sekoitettu maissivelliä maidon kanssa aluks 1:3 ja sitten 1:2. Soseita en kuitenkaan ajatellut vielä aloitella vaan ajattelin tällä ilta vellittelyllä jatkaa puoleen vuoteen asti tai kunnes neuvolasta annetaan käsky.

Luitteko muuten vauvalehteä..tuli mieleen että antaisitteko jonkun muun imettää lastanne. Esim. Siskonne tai parhaimman ystävänne?

Airi, onpas jännä kysymys, en ole tullut ajatelleeksikaan aikaisemmin. Mutta taidan olla niin lapsellinen, että en kyllä antaisi kenenkään muun imettää omaa poikaa. Tuntuisi tosi oudolta. Jos olisi ihan joku paniikkitilanne, mitään muuta ruokaa ei saatavilla tai oma maito jotenkin pilallista, niin pakon edessä.

Meillä poika nukkui kans parvekkeella puolitoista tuntia tänään, ihan oli lämpimänä kun nostin sisälle. Vaunun aukon pidin aika pienenä ja suojasin harsolla. Ja peruna-porkkana-sose on ihan suosikkia! Poika tarttuu kaksin käsin mun lusikkakäteen ja ohjaa lusikan itse ammollaan olevaan suuhunsa :)

Testattiin vauva-tv:tä joululomalla mummolassa, ja on kyllä ihan käsittämätöntä miten tehokkaasti se hypnotisoi niinkin pienen vauvan (silloin vähän reilut kolme kuukautta)! On se televisio ihmeellinen väline, ihan alkoi vähän ahdistaa kun toinen oli niin tohkeissaan...

Huomenna taas vauvakinoon! Hyvää yötä!

Niin ja Orvokille tosiaan teetä ja sympatiaa täältäkin! Meillä oli vielä viime kevääseen saakka koira (sairastui sitten syöpään) ja olen monta kertaa miettinyt, miten sitä pärjäisi edes tämän yhden vauvan ja koiran kanssa... Vaikka olisikin tosi ihanaa toisaalta, jos olisi koira!

Oltiin tänään mummolassa tuolla perähikiällä....Matkalla auton mittari näytti -38 ja olin koko matkan kädet ristissä että ooppeli ei jäätyisi matkalle!

Anton kääntyi tänään selältä vatsalleen! Näytti taidot mummolle kun mä olin käymässä kaverilla :/ Mummo oli myös saanut pojat nukkumaan sisälle jopa tunniksi ilman huutoa, mä onnistuin saamaan ne maate kymmeneks minuutiks ja huudon kanssa.

Oli kyllä muuten turha reissu: kaverini mielipide tänään oli että me ei tarvita apuja arkeen kun meillä on vaan kolme lasta ja ihan oma vika kun sattuu olemaan kaksoset. "Mitäs oot kersat tehny, oisit pysyny sinkkuna" - asenne. Myöskin tuolla perähikiällä on suorastaan pöyristyttävää jos lapsi viedään hoitoon jos äiti on kotona.
Sitten kunta vielä yrittää saada lapsiperheitä muuttamaan takasin kotikonnuille. Kuka tuonne haluaa kun asenne on 50-luvulta!

Orvokille sympatiat täältäkin. Täällä ilmottautuu myös pahaäiti... aamulla esikoista pukiessa hermostuin totaalisesti ja päästin sit ääneni pari oktaavia korkeammalle ja desipelejä tietty lisää myös... sit esikoinen tietysti kompastuikin vielä ja alahuuleen tuli haava... että jäi huono omatunto. Me lähdemme huomenna Tampereelle. Pakkaan esikoisen ja vauvan autoon ja toivon että nukkuvat koko matkan... kiva kuunnella parkua, jos vauva rupee huutamaan...

Meillä mies on aina ollut se siistimpi mutta osoittaa nyt taantumisen merkkejä. Minä täällä siivoilen joka päivä. Onneksi ei tarvi ruokaa laittaa. Mies hoitaa sen 99%sti.

Olin tänään jumpassa. Ihanaa, vaikka kunto on kyllä kuopalla.

Meillä nukutaan yössä yleensä 10h ja päivällä vähintään yhet pisemmät päikkärit. Nyt olen saanut viikon verran peitellä molemmat pojat ennen ysiä sänkyyn. Aivan ihanaa. Tosin vauva herää sit aamulla kuudelta, mutta on se oma ilta herätyksen arvoinen.

Nyt menen opiskelemaan kasvatusoppeja telkusta.

Huomena on jo kelpo ulkoilusää Orvokki! Ainakin me lähetään shoppailemaan...sinne pitää kävellä.
Tänään ykskaks muistin että sain anopilta joululahjaksi Lindexin lahjakortin. Olin ihan unohtanu ja oli siinä ettiminenki, mutta löyty.

Airi: Olen samoilla linjoilla Bahaman kanssa, että vain pakon edessä antaisin jonkun muun imettää omaa lastani.
Vasta parin viikon sisään olen alkanut tykkäämään imettämisestä. Ennen en löytänyt kunnon asentoa ja kaikki oli jotenki huonosti. Nyt ei enää satu ja on ihana olla tyytyväisen lapsen kanssa lähekkäin.

Meilläkään ei lapsi nukkunut kunnon päiväunia, mutta ei päässyt silti hirveästi väsymäänkään. Imetin joka kerta sängyssä pötköllään ja siihen poika sitten aina simahti. Nukkui noin tunnin pätkiä.

Nyt illalla lapsi oli ihan hyper-aktiivinen syötön jälkeen! Naureskeli, sätki ja rummutti pikku jaloilla hoitopöytää, kun yritin laittaa vaippaa ja yöpukua. Oli varsin huvittavaa.. Onneksi kuiten rauhottu saman tien kun viimein sain petiinsä.

Kuinka usein annatte ilmakylpyjä? Ja miten?
Minä laitan toisinaan pikkuhousut jalkaan ja pyyhkeen päälle makaamaan, jottei joka paikkaan roisku. Joskus ihan perinteisesti peppusilteen.
Tänään kun poikkeuksellisesti oltiin koko päivä kotona, sai olla vaipatta joka vaihdon jälkeen. Oppi uusia liikkeitä.. pisti jalkoja konttausasentoon että peppu oli pystyssä :D

Mies lähti ex-tempore työpaikan saunailtaan. Harmitteli illalla että olisikin halunnut lähteä, kun aiemmin ei edes ollut ajatellut asiaa. Annoin ihan hyvillä mielin mennä!
Ja on sitäpaitsi mukava toisinaan nukkua leveästi sängyssä..ilman kuorsausta. Tulee nimittäin vasta huomisiltana takaisin suht pitkän matkan takia.

Hyvää ötyä!

Orvokille ja Auroralle tsempit noiden uhmakkaiden kanssa. Ollaan paljon tekemisissä miehen veljen perheen kanssa, joilla myöskin kovan tahdon ja melkoisen uhman omaava neitonen. Aivan ihana ja meillekin tietysti kovin rakas, mutta koko ajan testataan kuka määrää, missä rajat kulkee jne. Serkkuvauvasta tyttö tykkää hurjasti, eikä ole ollut ollenkaan mustis. Sisaruksilla tilanne on tietysti erilainen. Mutta voin hyvin kuvitella millaista vääntöä teidän arjessa on kahden lapsen kanssa. Voimia ja pitkää pinnaa tarvitaan!

Vauva-tv? En ole moisesta kuullutkaan. Meidän töllöstä taitaa tulla vauva-tv:tä päivät läpensä, kun tyttö katsoisi sitä varmaan tuntitolkulla, jos vain antaisin. Ei tunnu vielä olevan kovin kriittinen tarjonnan suhteen :)

Minäkin luin tuon Vauva-lehden jutun toisen vauvan imetyksestä. Ei sitä omaa lastaan tosiaan toisen imetettäväksi antaisi ihan huvikseen. Helpompi olisi ajatella itse imettävänsä jonkun toisen lasta kuin toisin päin. Sitä haluaa niin lujasti pitää itse huolta omasta lapsestaan. Siitä tulikin mieleni, että olen äitiyden myötä huomannut miettiväni useampaan kertaan sitä, jos minulle tapahtuisi jotain... Miten arki järjestyisi, kuka vauvaa hoitaisi ja miten, hui! Ei se ehkä aivan suoranaista pelkoa ole, mutta jonkin asteista huolta kuitenkin. Onko kukaan muu kohdannut tämän suuntaisia ajatuksia?

Neidin iltapullo alkaa olla lopuillaan, taitaa olla meillä molemmilla uniaika.

Minä kanssa kauhistelin tuota imetysartikkelia. Sitten mietin että kenen antaisin imettää lastani. Kävisikö ns. kuka vaan? Tässä tulin ajatukseen että voisin ottaa vastaan jonkun toisen maitoa jos itse en sitä voisi antaa mutta suoraan rinnastako..? Ehkä ei. Ehkä voisin hätätapauksessa antaa jonkun tosi läheisen ihmisen esim. oman siskoni antaa imettää lastani. mietin myös Mikä olisi sellainen tilanne, jolloin voisin antaa lapseni jonkun toisen (vaikka siskon) imetettäväksi. Jos esim. Itse joutuisin syömään jotain lääkettä (sytostaatit tms) mikä siirtyisi vauvaan imetyksen kautta ja vauva olis esim. allerginen korvikkeelle. Tai jos multa ei maitoa tulisi ja korviketta ei olisi saatavilla. Eli toisin sanoen vain hätätapauksissa. mutta kyllä oli ajatuksia herättävä artikkeli. mikä siinä imetyksessä on sellaista että me äidit haluamme pitää sen vain äidin ja vauvan omana juttuna? Eikö sekin ole lasten hoitoa. annetaanhan me lapsemme hoitoon esim. siskollemme muutenkin. Mä en ole mikään imetysfanaatikko, mutta tuli kaikenlaisia ja erisuuntaisia ajatuksia mieleen. esim. jos tutkimukset osoittaa että äidin maitoa on parasta ravintoa lapselle, miksi kuitenkin valitsisin mielummin korvikkeen kuin imettäjän lapselleni jos maitoa yhtäkkiä ei tulisikaan. Ehkä siksi että laadukasta korviketta on saatavilla. Entä jos korvikkeen laatu olisi selvästi äidinmaitoa huonompi mitä tekisitte sitten? Jos antaisin lapsen jonkun imetettäväksi, niin sitten muuten en toivoisi kyseisen henkilön viettävän aikaa lapsen kanssa ettei lapsi kiinny tähän toiseen imettäjään enemmän kuin minuun. Siis oikeesti mua ihan kauhistuttaa kun sanon tuon ääneen. olenko oikeasti noin itsekäs että haluan omia lapseni. Eikö ole kuitenkin tärkeintä että lapsi tuntee olevansa rakastettu.

Ymmärrän Airin ajatuksia oikein hyvin. Ihan naurettavaa, nolottaakin kertoa, mutta minulle tuli "paha mieli" kun poika tykkäsi heti niin paljon vellistä. En ole enää korvaamaton. Iltaisin hän aina pitää itse pullosta kiinni, ja hymyilee aina syönnin välissä. Toki hymyilee aina välillä rinnallakin, mutta luulinkin sen johtuvan siitä että oman äidin maito on niin ihanaa. Imetys on kumman herkkä asia. Olihan sitä ennen vanhaan niitä imettejä-eukkoja jotka imetti omien lastensa jälkeen vauraan väen lapset työkseen.

Tänään jo leudompaa, -18. Heräsin vaan harmikseni väärällä jalalla ja kaikki ärsyttää. Se on niiiin ärsyttävää. Saa nähdä mitä tästä päivästä tulee!

Imetyksestä: Täällä yksi vieläkin itsekkäämpi äiti, en kyllä antaisi kenenkään imettää lastani, jollei Nooan henki riippuisi siitä (silloinkin varmaan pulloja löytyisi). Pullosta voisin antaa jos omaa maitoa ei tulisi, ei siinä mitään, mutta ei imetyksellä. No oikeastaan jos miehiltä imetys onnistuisi niin mies saisi kyllä imettää (ehkä :)) mutta kun ei onnistu niin ei...
Ollan muutenkin miehen kanssa aika omivia pojan suhteen, kun hän viihtyy niin huonosti toisten sylissä (osittain ehkä tekosyy :))
Eilen poika sai raivokohtauksen kirkolla, kun oli todella väsynyt eikä halunnut meidän syliin(sehän on selvä nukutus yritys), ja huusi sitten hetken vieraamman tädin sylissä, ja takertui sen jälkeen miehen syliin ja rauhoittui, se oli siis kuitenkin parempi vaihtoehto...

mutta nyt jatkamaan aamupalaa...

P.S. Kylie meillä myös kaikki tuotantokaudet... Selvästi Joey on myös pienten tyttöjen mieleen, ei vaan niiden isompien. Poika ei kyllä ole mitenkään erikoisen kiinnostunut kenestäkään erikseen, vaan ne tausta naurut taitaa viehettää.

Hmm, kyllä voisin antaa jonkun toisen läheisen imettää poikaa jos se olisi välttämätöntä - en siksi että se olisi jotenkin "kätsyä", voisi jättää kaverin hoitoon ja se imettäisi. Silloin korviketta ja pullo mukaan, kun kerran pojalle kelpaa. Mutta vaikka toinen appivanhempieni miniöistä kelpaisi, kun tietää että on "fiksu ihminen" jolla on hyvät elämäntavat yms.

Juotteko muuten alkoholia vaikka imetätte? Esikoisen kanssa mulla oli nollatoleranssi, mutta nyt olen löysännyt pipoa huomattavasti. Rintamaidossa on yhtä monta PROMILLEA alkoholia kuin veressäni (yleensä siis 0-0,3 juhlapyhien aikaan, sen verran vähän juon), ja sehän myös haihtuu samaan tahtiin kuin verestä. Eli voin juoda 1-2 lasillista siideriä tai lasillisen viiniä, kunhan vaan imetän ensin, enkä lypsä maitoja viemäriin.

Tuli mieleen, kun jääkaapissa on valkoviinipullo ja synttärit sekä ystävänpäivä tulossa... Vuosi sitten ystävänpäivänä tein myös plussatestin, niin se aika kuluu.

Joku kyseli vielä vauvakerhoista yms. Me tuskin käymme niissä, ei ole aikaa. Vauvauinnin aloitamme varmaan uudestaan parin kuukauden päästä jos päästään sisarusryhmään. Esikoinen kävi pitkään, mutta sairasteli paljon syksyllä joten peruttiin se.

Viktor pitää kohta ottaa partsilta sisälle, ennen kuin itkuhälyttimen patterit loppuvat. On ollut vajaan tunnin, se riittänee kun ulkona on -17...

Taika. lueskelin kanssa tota ketjua eilen. en edes viittinyt mennä kirjoittamaan omaa mielipidettäni. ohjekirjaäidit vs. boheemit äidit. (eikös näistä äiti-tyypeistä ollut joku testi vauvalehdessä ; mä en löytänyt itseäni sieltä ollenkaan kun taisin olla vähän kaikkea sekaisin). Eiköhän tuo ulkona nukuttaminen ole ihan lapsi kohtaista. toiset on jo ehtineet totuttaa lapsen kovaan pakkasilmaan ja osa ei.

Kannata nyt noista välittää..siis tuosta ketjusta. Kyse on siitä mihin totutetaan.
Noh, me ei olla käyty vaunuilemassa edes yli 15 asteen pakkasissa, mutta kaupoissa kyllä käyty, siis tyttö autoon jne. Kuten tänäänkin on tarkoitus...lue=pakko.

No täällä onkin nyt "vain" 18 astetta pakkasta.

Asia on tainnut unohtua jo ajat sitten, vähän sääli tuollainen ketju...
mutta on että riitelevät siellä, eivätkä tule esim tänne riitaa haastamaan. Tuli vaan mieleen se taannoinen vaunu/kauppojen käytävät tyyppi mieleen..
Se oli kyllä aika mielenkiintoista :)

Joo piti munkin käydä kattelemassa tota nukutuskeskustelua, mutta siellä olikin jo ehditty Bushin hallitukseen ja ilmastomuutokseen asti... Mä en ole kertaakaan nukuttanut tyttöä ulkona, joten pitäisköhän mennä räyhäämään mukaan :D Jokainen äiti tekee kuten parhaaksi näkee.

Ahdistus asunnoista! PItäs saada tämä oma myytyä ja uusi hankittua sieltä Porvoosta. Mies kaikki päivät ja illat töissä. Taitaa tuo vuokralle siirtyminen houkutella, olis helpoin ratkaisu ja pääsis tutustumaan kaupunkiin.

Ihanaa, satelee lunta!

Tyttö kovasti pönnistää itseään kyljelleen ja vielä täytyy auttaa loppurutistuksessa että kiepsahtaa mahalleen. Eilen sai ihan hullun kikatuskohtauksen kun isänsä sitä villitsi. Onneksi sen sain videolle!

Manna&Emma 4kk!!!! TÄnään siis nelikuukautissynttärit!

Yhteistyössä