LOKAKUUN 2o1o LAPSUKAISTEN ÄIPÄT*** Helmikuussa

:D Mä en tajua miksi sä otat nokkiis? Katoin et kokoajan tuppaa lisää porukkaa ja mitään ei päivity etusivulle (monet oisit saanu suoraan vanhastakin pinosta) ja sä juttelet pelkästään syyskuisissa?

Vähän ehkä turhaa tehdä uus?

Mä tein jo tänne, ja oli aikamoinen homma.

Mä oon itekkin päivittäny ennen näitä pinoja ja yhdessäkin on jo aika paljon hommaa! Siks ajattelin et sä et vaan ehdi pitää kolmea pystyssä ja ihan auttamismeiningillä tässä mentiin mut ilmiselvästi nyt närästää jostain kohtaa.

edit: Ja ennenku tein edes koko pinoa niin kysyin kyllä sulta, sä et vaan vastannu mulle mitään.
 
Jahas raskaushormonit pöllyää tässä pinossa :LOL: !!
Ei se mittään,ei se mittään..jos mama-L on nyt päivittäny ni jätetään se silleen,turha enään on muutella mittään :D

Mutta joo,täällä tasasen tahdikasta menoa..neuvolaan odotellessa joka 22.2..
Ja KS09:kin oli näköjään piipahtanu täs pinos,mä jo ehdin luulla että tärppäsi,mut sitte vaan oli käyny..

Pahoittelut kellä on nyt vaikeeta,kyllä kaikki kääntyy vielä parhain päin :hug:
 
mama-L Ymmärrän..saahan sitä nyt päivitellä,ei siinä mittään,mutta jos tosiaan on niin että monia muitakin pinoja on jo kerrakseen mitä päivitellä,ja kun Lara on ilmoitellut jo esim.Aktiivisissa kuumeilijoissa et ei jaksa päivittää ja palstailua aikoo vähentää,niin ei kai nyt luulis haittaavan jos otat tämän hommaksesi..?

*pöllyää,pöllyää*

Ei vaan,ihan relax ja tolleen. :heart:
 
Kiitos kaikille tsempistä :heart:

Soitin heti aamulla neuvolaan. Sieltä luvattiin selvittää josko ne saisivat ajan gynenpolille tarkistukseen et ei tarvi mennä yksityiselle. Nyt sitten oottelen puhelua tämän päivän aikana että saako sitä kautta järjestettyä. Neuvolassa ihmeteltiin miksei lääkäri suoraan laittanut lähetettä polille. No se on varmaan raha kysymys, kun heiltähän menee maksava asiakas. Sapettaa silti. Enkä itse tajunnut edes kysyä siinä tilanteessa, kun en tiennyt että niin voi tehdä.

Omat olot on kyllä aika nolassa, onneksi on tuo esikoinen niin ei voi jäädä sängyn pohjalle. Raskaus oireetkin on ihan kadonneet, niin ei tässä voi pelätä kuin pahinta :'( Toisaalta kun vain saisi selvyyden niin ei tarvisi pelätä koko ajan. Vaikka ei sekään varmaan helpota, tietokun lisää tuskaa, varsinkin jos se on se huono uutinen, mitä luulen olevan :'(

Tuli meileen kun täällä joku varmaan osaa sanoa!
Kun en itse osaa laskea nyt yhtään eli, lekuri sanoi eilen että olisi rv6+6. Lasku kaavana viimeset menkat 16.12 ja 28pvän kierto. :attn: Mutta mulla kierto voi olla 30-36 päivää! Ja arviolta heittäisin tärpin käyneen 1.1-6.1 välillä,tai pakko se on silloin olla ;) Mutta Mikä viikko mulla nyt on? Että olisinko pienemmillä viikoilla ja näkyisi tosiaan vain se ruskuaispussi kinnittyneenä?!? Toivoa vaan jostain anelen :ashamed: Kertokaa arvon naiset jos tosta sepostuksesta nyt jotain saitte selvää.
 
Heippa kaikille! :)

Täällä odotellaan esikoista, ikää on 29v. ja LA ilmeisemmin 1.10.10... SATKS olisi sairaala.
Plussasin 25.1. Muutaman päivän oli ollut jo olo, että menkat alkavat hetkenä minä hyvänsä, mutta koska niitä ei kuulunut, tein testin. Aika huima olo kun plussa tuli heti! :eek:

Lasta oli suunniteltu ja ajateltu mutta oli todella yllättävää, että tärppäsi ensimmäisestä yrityksestä, lääkäri kuitenkin minulle aikoinaan jo sanonut, että lapsen saaminen olisi ehkä haastavaa. Olen siis sairastanut vakavasti teini-iässä. Kunpa se nyt pysyisi kyydissä :ashamed:

Väsymys on ollut HURJAA, eilen olin ratsastamassa (oma hevonen) ensimmäistä krt viikkon, ja nukahdin jo ennen kahdeksaa illalla sohvalle! Aamulla ei silti ollut levännyt olo, koska vessassa saa käydä moneen kertaan yön aikana..
 
Taikamyrsky sähän olisit sillon 5+6 viikon ja 6+5 viikon välillä noilla kiertopäivillä tällä hetkellä kun menkat oli sulla 16.12.Joo ja kiertopäiviksi ottaa sen 35 maksimissaan jos hedelmöityksen vika päivä on mielestäsi ollut sillon 6.1.

Jos haluut viel itse kattoo niin täs laskin: http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/


Onnea uudelle tulokkaalle raskaudesta, eli Tuike81:lle! :flower:
 
Huonoja uutisia ultrasta.

Alkio maksimissaan rv5, näkyi vaan 1cm sikiöpussi ei muuta.
Munasarjoissa (?) ollut kysta suurentunut, halkaisija 6,5cm.
(on joko kysta, hematooma tai keltarauhanen...)
Kivut ja vuodot johtunu siitä, kaks viikkoa sitten ollut 4cm halkaisijaltaan, eli kasvua todella nopeasti.
Tänään hCG seula, katsotaan mihinpäin se liikkuu ja maanantaina ultrataan...

Mitä todennäkösemmin tuulimuna ja jos ei alkio kasva niin tiistaina tähystykseen tai leikkaukseen selvittämään mikä tää mahoton möykky mun munasarjoissa on...

Ja vaikka maanantaina sieltä löytyis terve alkio niin raskauden ennusteet huonot sen kystan (?? tai mikälie) takia...


:'( :headwall: :ashamed: :snotty: :'( :'(

mama-L: anteeksi jos en halua tuhlata palsta tilaa ja jättää turhia ketjuja roikkumaan.
mä en hermostunu, johan sanoin, että voit päivittää.
saat samalla poistaa mut pinosta, kiitos.
 
Kiitos heikku! :hug: Tollasta laskuria en ole vielä löytänytkään.

Lara- : Eipä ole sanoja millä lohduttaa, tää on niin väärin. Musta ainakin tuntuu kun oma ruumis pettäisi ja nauraisi päin naamaa samalla. Voimia :hug:
 
Taikamyrsky, mulla on nyt viikot 5+3 ja oletettu hedelmöityminen tapahtui 10.1. Voi hyvinkin olla mahdollista että viikkoja olikin ultrassa paljon oletettua vähemmän. Oon ollu neuvolassa aikoinaan töissä ja siellä ei edes sinne 8+ viikoille annettu vielä ultria mielellään just sen takia ettei tuu turhia pettymyksiä jos onkin pienemmät viikot. Aikamoista venäläistä rulettia noi varhaisultrat... Ja törkeästi käyttäytyi lääkäri kun ei laittanu suoraan lähetettä. :kieh: Ei kannata menettää toivoa vielä! :heart:

Lara-, eiks sun kuitenkin kannattais ootella niitä tuloksia vielä vähän ennenku lähet pinosta pois?

Teen kohta uuden pinon ja laitan linkkiä tänne sitten. Pystyn päivittää helpommin tosiaan ja sinne etusivulle sit samantien.

mama-L :heart: Salme, 5+3
 
kiitos heikku! :heart:
Täytyy sanoa, että olipas ilo löytää tällainen palsta, missä voi lukea toisten ajatuksia ja kertoa omia avoimesti. Niin alussa kuitenkin ollaan, etten uskalla monille tätä vielä kertoa.

Noista raskausoireista sen verran, että väsymyksen lisäksi on rinnat todella arat (huomasin varsinkin eilen ratsastaessa) ja nukkumista vatsallaan se myös häiritsee.

Olen myöskin hyvin itkuinen ja herkkä. Luin eilen raskauskiekosta että vauvan pää ja raajat alkovat hahmottua viikolla 6, sekä kehittyvä sydän alkaa lyödä- ja pillitin aivan hervottomasti töissä :D Onneksi olen omassa huoneessa, niin en pelästyttänyt työkavereita!

Keskenmenoa pelkään kovasti.. veljen vaimo menetti vauvansa syksyllä viikoilla 23 ja se oli aivan kauheaa.. Lopetin tupakoinnin ja sen aiheuttaman stressin pelkään vaikuttavaan pienen alkion kehitykseen. Parempi tietysti niin, kuin tuplata keskenmenoriski tupakoimalla.

 

Yhteistyössä