LOKAKUUN 2o1o LAPSUKAISTEN ÄIPÄT*** Helmikuussa

Moikka!

Tervetuloa kaikki uudet plussanneet :heart:

Mun maha on täynnä perhosia!!! Pari tuntia aikaa alkuraskauden ultraan ja jännitän niin etten viime yönä juuri nukkunut...
Tänään viikkoja tasan 5, tiedän olen hätähousu, mutta takana keskenmeno joten haluan selvyyden ettei kyseessä ole kohdunulkopuolinen tai tuulimuna.. Saamieni tietojen mukaan nää pitäis pystyä pois-sulkemaan jo näillä viikoilla, toivottavasti!

Tulen illemmalla kertomaan, miten kävi... JÄNNITTÄÄ!! :|

 
Lara- katoin et olit päivitelly tota syyskuistenkin pinoa. :) Nii mietin vaan et mäkin voisin kyl päivittää tätä jos sä et ehdi kahta pitää pystyssä.

Hoikkalori, tuus sit heti kertoo kuulumisia!! :heart:

Uusille tervetuloa!! :flower: Kiva nähdä täällä erityisesti tuttuja kuumeilijoita!

Tänään VÄSYTTÄÄ... Ei jaksais mitään. Ootan vaan et mies tulee kotiin ja pääsee vähän lepäilemään. Onneks neiti on ollu tosi kiltti vaikka päikkärit jäikin lyhyiks. Sen kyllä arvas kun noustiin vasta 8 aikaan tänään aamulla ylös. Ihanaa oli kun sai nukkua pitempään koko porukka!

Nyt täytyy lähtee ruoanlaittoon, oon ollu tehokas tänään väsymyksestä huolimatta, ihanaa kun on siistiä! Kivaa iltaa kaikille! :)



:heart: : mama-L & Salme, 5+2!
 
Hieno uusi pino...kiitos Lara!!!!

Onnea uusille plussanneille!!!! =)

Mä en ole vielä soittanut neuvolaan...pitää vaikka huomenna soittaa...niin ja sitä alkuraskauden ultra aikaa yksityiselle voisi toki kysyä, kiinnostaisi kyllä kovasti nähdä!!

Kultasiipi...............ensimmäinen.............25v..........KSKS
 
Täällä epämääräistä veristä vuotoa... Kävin lekurissa ja siellä ei oikein tullut mitääs selvyyttä, huomenna uudestaan...

(jos jotakuta kiinnostaa niin pitemmät selitykset syyskuisissa...)

Tulen sitten huomenna kertomaan lisää....
 
Taidan siirtyä takavasemalle.

Tänään oli alkuraskauden ultra josta sain diaknoosin paperille:"kohtu rvfi, nähdään yksi intrauteriininen amnionontelo,ruskuaispussi,ei sikiökaikua." ja kaupan päälle kysta vasemalla joka voi estää ovulaation. :"C Pitäisi olla rv 6+6, mutta on mahdollista että pitkän kiertoni vuoksi viikkoja on vähemmän. Ja siksi pieni toivo että sydänääniä vaan ei vielä näkynyt. Mahdollisuuden tuulimuna 50%-50% normaali raskaus. Kaksi viikkoa niin uudestaan tarkistamaan, jos ei näy sydänääniä niin ei ole toivoa. Ja joutuu kaavintaa tms.

Pitkät kaksi viikkoa tulossa, ja toivo on aikalailla menetetty :'( :'( :'( :'( :'(

Joten vetäydyn taustalle.
 
Lara-, toivottavasti selviää tilanne parhainpäin ja saat huomenna selkeempää infoa! :hug:

Taikamyrsky: Voi että. Kamalasti tsemppiä ja jaksamista sinne! :hug: Ei kannata vielä kuitenkaan toivoa menettää! Voihan hyvin olla että viikot on pienemmät. Eikä kai syke välttämättä vielä 6+ viikoillakaan ultrassa näy? Epätietoisuus on tietysti kaikkein pahinta. :/

 
Taikamyrskylle paljon voimia! :hug:

Minulle voisi listaan laittaa:

Murmu..................esikoinen............22v......... Hyvinkää

ja La 10.10

Mä kyllä pelkään aika hirveästi keskenmenoa. Mutta pakko yrittää vähän nauttiakkin tästä riemusta:) Toivotaan kovasti kaikille onnes!!!!!!! :heart: :heart: :heart:

Menisi nyt vain aika nopeasti eteenpäin, että saisi viikkoja lisää! Minulla raskausoireita löytyy aika lista vähistä viikoista huolimatta, onkohan normaalia!?!?!
Väsyttää, päätä särkee, huono olo, närästää, nipistelee...?!

Toivoo Murmu rv 4+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taikamyrsky:
Taidan siirtyä takavasemalle.

Tänään oli alkuraskauden ultra josta sain diaknoosin paperille:"kohtu rvfi, nähdään yksi intrauteriininen amnionontelo,ruskuaispussi,ei sikiökaikua." ja kaupan päälle kysta vasemalla joka voi estää ovulaation. :"C Pitäisi olla rv 6+6, mutta on mahdollista että pitkän kiertoni vuoksi viikkoja on vähemmän. Ja siksi pieni toivo että sydänääniä vaan ei vielä näkynyt. Mahdollisuuden tuulimuna 50%-50% normaali raskaus. Kaksi viikkoa niin uudestaan tarkistamaan, jos ei näy sydänääniä niin ei ole toivoa. Ja joutuu kaavintaa tms.

Pitkät kaksi viikkoa tulossa, ja toivo on aikalailla menetetty :'( :'( :'( :'( :'(

Joten vetäydyn taustalle.
Tietääkö kukaan voisinko päästä julkisella puolelle tarkistukseen? Pitäisikö soittaa neuvolaan? Voisko hormonien nousua jotenkin mitata tai verrata tai jotain? Tietääkö kukaan? Alkaa olla niin epätoivo olo :'( Et kun jotenkin sais selyyden nopeammin että meneekö kesken/tuulimuna. Et ei turhaa toivoisi :'(

 
Taikamyrsky: Tottakai pääset julkiselle puolelle! Soita omalle lääkärille tai neuvolaan heti aamusta! Mun pitäis olla jo 6+1 mutta ultrassa ei näy ketään! Että niin.
Sull voi ihan hyvin olla viikot vaan vähemmän kun 6+6.
 
Pahoittelut Laralle ja Taikamyrskylle, älkää vielä menettäkö toivoa!!!!!
Lara: Toivotaan että saat selvyyden tilanteeseen!!!

Taikamyrsky: Soitin just itse yksityiselle alkuraskauden ultraan niin siihen puljuun mihin oon menossa ei oteta ennen ku viikkoja VÄHINTÄÄN 7, ja silloinkin voi olla että sydänääniä ei välttis näy, ja jos sulla vielä mahdollisesti pitemmän kierron vuoksi pienemmät viikot niin ne ei vielä näy!! Soita huomenna neuvolaan, niiden pitäs kyllä keksiä jotain... ja yksityiselle voi mennä aina koska siitä maksetaan =)

Paljon voimia teille molemmille.... toivotaan että kaikki menee hyvin!!!! :hug:
 
Taikamyrsky: Mulla seurattiin raskaushormooniarvoa verestä viimeksi kun olin raskaana (raskaus meni kesken) Samana päivänä kun soitin, sain ajan lääkärille joka teki sisätutkimuksen ja lähetteen labraan, jossa kävin joka toinen pvä. Minulla arvot ei nousseet, joten huonosti kävi :( Saat varmaan selvyyden nopeammin, kun soitat heti aamulla omaan Tk:hon. Älä heitä vielä toivoa hukkaan, jos sulla aiemmin ollut pitkä kierto, voi hyvin olla että raskausviikot on pienemmät :hug:

Laralle myös pitelen peukkuja että kaikki olisi hyvin :hug:

Tänään kävin siellä alkuraskauden ultrassa: Viikot tosiaan ultrankin mukaan tasan 5, ei ole kohdun ulkopuolella ja raskauspussi näkyi. Selvää näkymää sikiöstä lääkäri ei saanut, mutta ei ollut huolissaan koska viikkoja näin vähän. Minullakin on huojentunut olo, koska kaikki viikkojen mukaisesti normaalisti. Toki, voihan olla että jotain vielä sattuu ja että kyseessä voisi olla tuulimunakin, koska materiaalia pussin sisällä ei näkynyt. En kuitenkaan huolehdi nyt, koska lääkäri sanoi olevan täysin normaalia :heart:

Torstaina mennään esikoisen kanssa puolitoista-vuotis neuvolaan, jossa taidan varailla jo itselle ensimmäistä neuvola-aikaa :heart:

Nyt telkkarin ääreen..
 
16.10.2010 R u u s u t a r h a...........................................................23v. ..............HYS

:flower: Liityn myös tänne. Tänään aamulla saatu plussa :heart: Kolmas lapsi tulossa :heart:

Toivottavasti Laralla ja Taikamyrskyllä on kaikki kunnossa :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taikamyrsky:
Taidan siirtyä takavasemalle.

Tänään oli alkuraskauden ultra josta sain diaknoosin paperille:"kohtu rvfi, nähdään yksi intrauteriininen amnionontelo,ruskuaispussi,ei sikiökaikua." ja kaupan päälle kysta vasemalla joka voi estää ovulaation. :"C Pitäisi olla rv 6+6, mutta on mahdollista että pitkän kiertoni vuoksi viikkoja on vähemmän. Ja siksi pieni toivo että sydänääniä vaan ei vielä näkynyt. Mahdollisuuden tuulimuna 50%-50% normaali raskaus. Kaksi viikkoa niin uudestaan tarkistamaan, jos ei näy sydänääniä niin ei ole toivoa. Ja joutuu kaavintaa tms.

Pitkät kaksi viikkoa tulossa, ja toivo on aikalailla menetetty :'( :'( :'( :'( :'(

Joten vetäydyn taustalle.
Anteeks kun mä näin tuppaan, mutta esikoisen aikaan meilläkin etsittiin noita sydän ääniä pitkillä kantimilla. Ja Just pitkän kierron päätteeksi. Ensin ei näkynyt ultrassa mitään, vaikka viikkoja piti olla jo 6+, sitten näky ehkä ruskuaispussi, sitten ruskuaispussi, sitten ehkä sydämen syke ja sitten viimein, pitkääkin pidemmän piinan jälkeen vahva pieni sydän. Joten älä vielä luovuta. Ruskuaispussi on kuitenkin jo nähty, eli parinviikon päästä siellä todennäköisesti sykkii pieni ja vahva sydän :hug:
 


LOKAKUUN 2o1o LAPSUKAISTEN ÄIPÄT*** Helmikuussa



syys-lokakuun vaihde:

Lara-...........................................esikoinen..........21v...............KHKS
Taikamyrsky................................toinen...............26v...............KOKS

1.10.

Sutinaa.......................................toinen....................................KOS
Emmabella................................................................................KOKS

3.10.

heikku..........................................toinen...............24v..............NKL
mama-L.......................................toinen................22v..............KSKS
Juon Kahvini Miten Sattuu...........toinen................27v..............TAYS
limeee........................................esikoinen............20v..............TYKS

4.10.

Nipsuliina83................................toinen................27v. .............LS
Smurfi.................................................................... 26v.............OYS
Kätsy.........................................esikoinen.............22v..............NKL/KOS
Virtanen.....................................toinen..................30v..............MKS

5.10.

Hoikkalori...................................toinen..................30v..............KSKS
P123..........................................................................................

6.10.

puskajussi.................................neljäs.................... 38v.............

7.10.

HayLina.....................................esikoinen...............25v............
Sara80.......................................toinen...................29v............LKS

8.10.

Kultasiipi....................................esikoinen..............25v.............KSKS

9.10.

PieniRunotyttö..........................kolmas...................27v.............TYKS

10.10.

Aisla...........................................toinen..................30v..............KOS
Murmu.......................................esikoinen..............22v...............

11.10

Lilein........................................kolmas...................27v.............SATKS
Pirkkis......................................toinen....................30v.............KSKS

12.10

Cleopatra.............................toinen.......................34v.............TAYS

16.10.

R u u s u t a r h a.................kolmas......................23v..............HYS

x.10./ vielä ilman LA:ta

Auroora................................toinen.......................23v............
Neila........................................................................................
pokermama..........................esikoinen..................21v............



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
kirjoitetaan nyt olemassa olosta vähä tänne.

Lara ja taikamyrskylle iso :hug: Toivotaan et kaikki olis siltikin kunnossa!

Tervetuloa kaikki uudet joukkoon.

Meillä on sairastettu ja itse ollut huonossa kunnossa. Mahaan sattuu välillä jokainen askel ja liike. yököttää kaikki. mitään ei tee mieli syödä. Maha on turvoksissa kuin jalkapallo. jep-
Tää oon niin kaikki uutta mulle. Vaikka toinen onkin kyseessä. mut tuntuu että ei muista mitä reilu 2,5v sitten on ollut. On vähä vaikea keksiä vaatetta et anoppi ei sais tietää mitää viel.
muutamille olen jo kertonut kun en vain ole voinut olla enää hiljaa.

Eka neuvola on vasta 22.2. et silloin varmaan tietää enemmän. Synnyttään meen VKS.

Kiitos päivittäjälle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-L:
Lara- tein nyt ton listan ja voit kyl kopsailla tosta etusivulle jos jaksat/haluat. :) Mut siis edelleen jos pyörit enempi siellä syyskuisissa niin mä voin päivittää tätä pinoa.
Mulle on ihan sama! Yleensä on ollut tapana, että päivitys on vaan etusivulla, eikä sitä laiteta enää muille sivuille. Sitten kun odottajia on hirveesti ja jotkut tippuvat kyydistä ja uusia tulee myöhäsemmillä viikoilla niin on kaikista kätevintä, että on aina etusivulla.
Toivottavasti huomenna selviää jotai tästä minunkin raskauden kestosta, kun se voipi olla, että LA menee kokonaan lokakuulle.
En sitten tiedä kummassa pinossa olen...
Mutta ei mulla ole suurta intohimoa päivittää, että kyllä sä voit sen tehdä jos haluat. :)
Kiitos kuitenkin, kun keräsit uudet mukaan listaan, en nyt oliskaan jaksanut siihen keskittyä! :)

Vai mitä muut on mieltä, tuleeko päivitys usein vai pelkästään etusivulle?
 
Lara- siis meinasin toki et etusivulle siirrettäis toi :) Ei kai siinä kauheesti järkee oo et joka sivulla on aina uudet. Mut mä voisin pistää sit vaikka huomenna uuden pinon pystyn ja alkaa päivittää, teen sen ihan mielelläni, pääset säki vähän helpommalla ku ei oo ku yks pino. =)
 
Huomenta..
Taikamyrsky kyllä se syke sieltä vielä löytyy :saint: :saint: Voimia jaksaukseen
Lara Älä vielä menetä toivoa, kaikki kääntyy hyväksi. Vuodot ovat kuitenkin suht yleisiä alkuraskaudesta :hug:
Mun mielestä ton päivityksen voisi tehdä pitkin matkaa. Mä ainakin hyppään samantien sille sivulle, mihin viimeeks on jääny, niin ois kiva nähä noi päivitykset sitten matkan varrelta. Oon ainakin tykännyt, että se on toiminut hyvin noissa muissa pinoissa, missä on aiemmin kuumeillu.
Ja oikeestaan hyvä, kun on kaks päivittäjää. Jos on kiireitä, niin toinen voi hoitaa. Minen tiiä mittän koko päivityshommasta, mutta käsitän että se on vain kopiointia ja sitten muutetaan mitä tarvii..
Joo.. Täälläkin pakoillaan anoppia nyt, ettei se saisi heti tietää. Sekun on niin salapoliisina nyt kyttäilly ja koko ajan höpisee. Näkee enneunia ja nappailee vinkkejä kaikesta, vaikka haukotuksesta. Hauskaahan tuo on, tosin se tossa joulun aikana kauhisteli että eikai me enää..
Nyt se ois niin innossaan.. Ota siitä selvää :LOL: :LOL:
Kahdelle ystävälle oon kertonut, mutta jotenkin ei haluaisi hehkuttaa. Kun on vielä pitkä matka edessä. :|
Nyt tietty vuokranantaja duunissa kyseli kesälomista, olin aikonut pitää heinä-elokuussa, mutta taidan aikaistaa. Käy kukkaron päälle olla niin kauan ilman rahaa, äitiysrahat kun tulevat kuun lopulla. Olisin sitten kaksi kuukautta ilman palkkaa. Nyt oon ehkä lomalla alkukesästä ja teen rennosti loppukesän mammikseen asti.. Kunhan sinne asti päästään. Joteskin tyhmää, kun joutuu tarkkaan miettimään jo nyt.. :saint:
Sitten ois laskettelureissua, kieltäydyin.. En viiti lähtee rymyämään rinteeseen huonoilla taidoilla. Sit jo tytöt töissä kysy tähän paikalliseen mäkeen joku vkl, lupauduin lähtee. Keksin sitten jonkun hyvän verukkeen ;) ;)
No tää vatsan turvottelu kyllä paljastaa reilun parin viikon päästä jo kaiken. Onneks on toi väljä tunikamuoti B) Sopii piilotteluun =)
Joku tossa kertoi noista himoistaan, tossa maxissa on aspartaamia ja siitä on aika ristiriitaisia tutkimustuloksia sikiöhaitoista. Kannattaa olla varovainen. Ainakin jos ihan himoikseen juo..
Mukavaa päivän jatkoa kaikille. Voikaa "paksusti"
:heart: 5+0 :wave:
 

Yhteistyössä