Bataattisosetta ei taida saada kaupasta valmiina? Taidan mennä ostamaan bataattia, kun sitä ei olla vielä kokeiltu, ja sitä kuuluvat kaikki kehuvan. Ja jos siihen kesäkurpitsaa laittaisi sitten seuraavaksi sekaan. Luumua syötiin joku aika sitten, mutta siitä ei Hilma tykännyt. Aamupuuro aloitettiin joku aika sitten, tattaripuuroa. Vatsavaivoja oli jo ennen sitä, niin tuskin se siitä johtuu...? Ja vaikutti viime kakkauksen perusteella siltä että oli jonkun verran pehmentänyt sitä kakkaa, niin taidetaan jatkaa sillä tattaripuurolla vielä.
Itun emo Nokkamukista vielä, että mä kans ostin sellasen Nubyn nokkamukin, eikä Hilma tiennyt mitä sillä pitäis tehdä. Ostin sitten sellasen ilman venttiiliä olevan "vanhanaikaisen" ja se olikin hyvä. Vettä Hilma siis siitä pelkästään juo. Tykkäsi siitä tosi paljon, ja alkoi heti itse kallistelemaan siitä vettä suuhunsa. Varmaan nyt kun tietää mikä sellainen muki on, niin kohta voisi se venttiilimukikin kelvata.
Hilma liikkuu kierimällä kovasti. Jotenkin näyttää välillä että osaisi ryömiäkin, mutta pyörimällä pääsee nopeemmin, niin käyttää sitten sitä
Laitoin pistorasioihin tulpat, kun rapistelee siellä suunnalla kovasti
Hoitovapaalle jään äitiysloman jälkeen, vuoden loppuun asti oon töihin ilmoittanut olevani pois. Todennäköisesti jatkan sitä vielä sen jälkeenkin. Mutta varmaksi ei osaa sanoa. Mies on sen isäkuukauden kotona kesällä, en oikein ymmärrä miten se nyt sitten menee, en jaksa syventyä yhtään mihinkään kelan juttuihin :ashamed:
Hilman 6kk neuvolamittoja (taas näin myöhässä, kun tulee sunnuntaina jo 7kk)
9720g, 67,1cm ja päänymp. 45,4cm
Noihin mittoihin oli vasta muutamana päivänä soseita maisteltu.
Me aloitettiin kestovaippailu uudestaan! Oon aika tyytyväinen itseeni, kun sain ommeltua muutaman taskuvaippakuoren. Ei oo mitenkään päätoimista, mutta ollaan paljon useempi vaippa nyt käytetty kun sillon alkuaikoina, nyt sopivat vähän paremmin. Innostuin uudestaan kun ostin kirpparilta yhden AIO-vaipan ja kokeilin sitä. Huomasin että vaipan ympäri ei kannatakaan tehdä tikkausta, sillälailla vaippa on pehmeämpi ja istuu paremmin. Ja nyt kun Hilma kakkaakin harvemmin, niin on ihan erilaista kuin silloin kun maitokakkoja tuli monta kertaa päivässä. Ja siitäkin oon tykännyt, kun mielestäni kestovaipan kanssa pissa ei haise pahalta. Toisaalta kertakäyttövaipan kanssa on vähän varmempaa ja voi haistamalla housujen päältä todeta onko pissaa tullut vai ei.
Hilma vierastaa nyt kaikkia muita paitsi mua ja isäänsä. Tuntuu että se on muille ihmisille kauhee ongelma, isovanhemmille ja toiselle tädille perheineen ainakin! Että olis jotenkin epänormaalia semmonen vierastaminen.
Siisteydestä keskustelitte joku aika sitten. aika monilla imuroidaan useesti. Meillä kun se on mun miehen kotityö, ainut sellainen, niin sitä tapahtuu tosi harvoin. Ehkä kerran kuussa. Mua ärsyttää se kun pölyä leijailee kauheina tuppoina kun jotain tavaraa siirtää. Mutta odotan edelleen sinnikkäästi että mieskin huomais tämän saman asian! Se rupee aina monta päivää ennen imurointia puhumaan siitä imuroinnista, niinkun se auttais jotain... Mä en senkään takia tykkää imuroida, kun yleensä rikon aina jotain jos imuroin! Mulla palaa pinna sitä imuria kiskoessa tosi herkästi. Tavaraakin meillä on nykyään ihan tajuttomasti pitkin poikin. En vaan kertakaikkiaan ehdi siivota missään välissä. Silti oon ihan fanaattinen siitä asiasta, en haluu kutsua ketään käymään ennenkuin kaikki on ihan tip top. Usein jos joku tulee meille, lappaan kaiken tavaran tänne tietokonehuoneeseen ja laitan oven kiinni. Mua alkaa kamalasti ahdistaa kun joku kattelee tarkkaan mun kotia. Tiedän, ihan turhaan! Moni varmasti ei kiinnitä kyläillessään huomiota mihinkään sotkuihin, ja vaikka silmät pysähtyy johonkin kirjahyllyn pölyiselle tasolle, niin voi olla ettei se niitä pölyjä siinä edes katso. Mulla on yks kaveri jota en mielellään kutsu kylään, sen jälkeen kun kertoi jostain kaveristaan kuinka sillä oli lattialistojen päällä pölyä! Kenellä ei olis lattialistojen päällä pölyä joskus (no sillä kaverillani itsellään ehkä ei ollut)
Anoppini on myös yksi tällainen tapaus, ainakin nykyään. Oli auttamassa mieheni siskon muutossa, ja sen jälkeen kertoi meille kuinka paljon pölyä siellä oli. Kuulemma jonkun kaapinkin päällä oli pölyä! Hyvänen aika, tavatonta!! :kieh: Tuli tosi ikävä fiilis siitä. Näkispä meidän pölyt! Eikä kai kukaan joka tietää kohta muuttavansa, siivoo jotain kaapinpäällisiä kerran viikossa, kun ite en ainakaan siivoo niitä juuri muutenkaan!
Aurinkoisen päivän jatkoja!