Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Huhtikuussa 2010******

Pöh..minkä tähden sitä pitää mennä läräämään tuonne odotus puolelle?? :headwall: :headwall:
Välittömästi kun näkee noita rv36+ ja loppu häämöttää keskusteluja, pyörähtää vatsalaukussa parvellinen öttiäisiä ja ajattelee haaveilevasti, että voih...
HEHEH, vannon, että pidän itseni kurissa, ihan taatusti pidän, nyt on seuraavaksi siskon vuoro, pidän sapatti lomaa raskauksista :LOL:
 
Täällä aletaan olla pikkuhiljaa voiton puolella flunssan kanssa. Isompi menee nyt huomenna hoitoon pitkästä aikaa. Tämän flunssan lisäksi Jerelle on nyt tullut 2 hammasta alas. Eli sitten odottelemaan ylähampaita :D

Täällä pidetään paapelolle peukkuja isomman asunnon puolesta. Toivottavasti saatte sen :)

Ärsyttää kun naapurikunnassa (minne siis haluaisinkin muuttaa) on tosi harvoin tarjolla vuokra-asuntoja ja nyt olisi rivari kolmio, mutta se on kolmio... En minä nyt pienempään halua muuttaa kun sitten lapset joutuu samaan huoneeseen, ei sekään kivaa ole :(

Mä olin Jeren synnytyksen jälkeen sitä mieltä että tässä nämä lapset nyt on. Mutta nyt olen miettinyt sitä kolmatta :D Mies ei kyllä suostu siihen... Ja muutenkin jos ne ensi vuoden häät nyt pidettäisiin vaikka ensin, sen jälkeen sitten

:LOL:
 
paapelo: viela kerhosta: etusivulta paasee - siis taaltako? http://kaksplus.fi/keskustelu/ ?
Sori, olen vahan pohko..

Joo, kylla makin nyt olen alkanut tata pikkukakkosta miettimaan, vaikka lupasinkin ukolleni ettei puhuta aiheesta kun vasta sitten kun typykka on vuoden. Siis puhutaan.
Mulla on vaan sellanen ajatus takaraivossa etta haluaisin sen pikkukakkosen ennen kun taytan 34 eli kovin kauaa 1-vuotissynttareitten jalkeen ei pitais odottaa.. Ja kun taman ekankin tarppaaminen kesti.. Toisaalta, eipa tassa mikaan kiire ole enka ma edes tieda onko ukko ollenkaan suopea vielakaan. Tyton syntyman jalkeen oli ainakin muutaman kuukauden verran sita mielta ettei toista tule. Mutta han onkin hitaasti lampeavaa sorttia.

Kavin muuten toissa kaantymassa. Paljon muutoksia on tapahtunut ja meidan pikku firmalla menee nyt aikas hyvin - uusia toimistoja ollaan avaamassa Kakkois-Aasiaan jne. Mun pomo siirtyy muihin tehtaviin ja uudeksi esimiehekseni tulee mun jalkeen aloittanut tytto joka on n. 23-24-vuotias. Krhm..
On selvaa etta olen "kaytoksellani" eli siis jaamalla aippalomalle 8 kk ajaksi joka on siis TODELLA pitka aika taalla, tehnyt selvaksi ettei ura mua kiinnosta. Ei se nyt ihan niinkaan ole! Mutta jos aaripaat ovat uraohjus joka tekee 12 tunnin tyopaivia ja toisaalta kotiaiti, niin kylla ma enempi sinne kotiaidin suuntaan sitten asetun. Mutta asiahan ei tietysti olis niin mustavalkoinen ellen asuis tallaisessa yhteiskunnassa...

 
6kk neuvolassa käytiin eilen.
Painoa 9335g ja pituutta 72,5cm...Hyvin kasvaa ja kehittyy :)

Onnittelut täältäkin muillekkin ½vuotiaille... :wave:


Monitoimikone olis aika jees :whistle:
Tekasin tuossa pojalle 42purkkia kala ja lihasosetta pakkaseen, olis ollu huomattavasti helpompaa jos olis ollu monitoimikone käytössä :D

Talvicci ja "Unski" 6kk3pvä :heart:
 
Kerhoihin pääsee täältä:
http://kaksplus.fi/kerhot/

Löytyy sieltä Kaksplussan etusivulta myös, vähän alas rullaamalla. Kerhoon päästäkseen tarvitsee salasanan jonka saa kerhon perustajalta.

Aurinkoinen aamu,
ulos siis kunhan saadaan esikoinen ruokittua!
 
Huomenta!

Tiila olikin ehtinyt laittaa linkin kerhoon. Tosiaan, pitää haluamaansa kerhoon hakea perustajalta salasana, että pääsee mukaan höpisemään =)

Meillä oli vähän levottomampi yö. Samaa samaa vaan, onneksi nuo hampaat kun on tullut koko eturivi, niin sitten helpottaa. Tyttö kyllä nukkui yli seiskaan, jota ei ole pahemmin nähty viimeaikoina :D

Tänään pitäisi pyörittää tuo pojan huone. Siellä on leluja röykkiöksi asti, kun osa leluista on Iinan vauvaleluja ja osa pojan ja sitten pehmot, joita on ihmiset raahanneet :whistle:
Aika huoletta kyllä pistän tavaraa pois, varmaan kyllä kellariin laitan sellaisia, joilla poika ei leiki vielä ja osan annan siskon pojalle jahka saavat sen ihan oman kodin. =)

Aamulla olikin taas aika lumoava hetki isoveljen ja pikkusiskon kesken.
Poika heräsi vasta reilusti Iinan jälkeen ja Iina sitten yksin hääräsi tuossa ja tutki paikkoja. Veikka kun heräsi ja kävin avaamassa oven, meinasi Iina tikahtua ilosta ja kontti niin nopeasti, kuin suinkin osasi kohti veikan huonetta ja veikka taasen tuli innoissaan siskoaan vastaan :D :heart:
 
huomenta kaikille!!

tulin taas ilmoittautumaan että ollaan elossa :D Käyn lukemassa näitä juttuja päivittäin mutta ei aina ehdi kirjoitella. Tai jos on jotain kysyttävää niin usein joku on pohtinut samaa asiaa ja saan sitten vastauksen valmiiksi. Kyllä tämä on loistavaa vertaistukea!! kiitos ihanat! :heart:

Pyöriikö teidän lapsoset unissaan paljon?? Meidän poju on nyt ruvennut pyörimään ihan urakalla ja löytyy aamulla joko poikittain tai sitten ihan kokonaan eri suunnasta... ja jalat on usein pinnojen välissä (vaikka meillä on pinnasuojat). Luulisi tuon kuluttavan hirmuisesti energiaa kun pitää noin kovin hyöriä sängyssä. Tuleekohan nuo uudet jutut sitten uniin vai mikä tässä on syynä?

Meillä herättiin taas kuudelta joten ekoja päikkäreitä poitsu vetelee tuolla partsilla.

Soseita ollaan nyt syöty innolla ja puurot aloitettiin myös. Riisipuuro maistuu hiukan paremmin kuin kaurapuuro, laitan kumpaankin aina vähän hedelmä tai marjasosetta sekaan. Lihat aloitetaan vasta puolen vuoden iässä.

Pojulla on ihottumaa... toivottavasti tämä on vauva-ajan juttuja eikä mitään pysyvää. En ole huomannut että mistään ruoka-aineesta lisääntyy tai vähentyy. Neuvolassa olivat sitä mieltä että tyypillistä atooppista ihoa eli puhtaus ja runsas rasvaus on hoitona. Iho on välillä vähän parempi ja sitten taas välillä punottaa enemmän. Pojulla on sellaisia pieniä kuivia läikkiä käsissä ja jaloissa.

Mukavaa päivää kaikille!!!

Ruusu ja poju 5,5kk
 
ruusu:

Kuulostaa taiveihottumalta, joka yleensä (ainakin neuvolan mukaan ) menee ohi iän myötä.
Meidän pojalla on sitä. Alkoi ilmestymään lähempänä 1v ikää ja oli silloin 1v synttäreiden jälkeen pahimmillaan.
Nuo ihottuma läiskät olivat silloin isoja, todella kuivia, ja niitä oli siellä täällä.

Pojalla läiskät sijoittuivat yläselkään, kainalon liepeille, alaselkään, kyynärtaipeisiin ja polvitaipeisiin.
Missään vaiheessa poika ei niitä raapinut tms. mutta tahtoi kovasti niitä rasvattavan.

Nyt kun tuli 2v täyteen, on noita läiskiä enään yksi pieni läntti kainalon vieressä, yksi pieni kyynärtaipeessa ja muuta on kadonneet pois.
Ihon laatu on silti vielä kuiva, mutta luulen sen johtuvan enemmänkin talvesta, sillä on nyt alkanut tuntumaan paljon pehmoisemmalta taas.

Ja meidän tyttö pyörii nykyään paljon, vaikka on kapalossa...en tidä miten tyttö sen tekee, sillä kapalo on kyllä ihan paikoillaan ja silti tyttö on yleensä pää jalkopäässä aamulla kun haen :D
 
Ruusu81 Meillä myös poika pyörinyt aina tosi paljon unissaan, nukkuu vielä meidän sängyssä. Unipussi on käytössä koska peiton alla pysymisestä ei ole toivoakaan. :)

Meillä on molemmat pojat atoopikkoja ja kuvaamasi ihottuma kyllä kuulostaa juuri siltä. Meillä isommalla pojalla ihottuma alkoi 1,5-vuotiaana, pienemmällä muutaman viikon iässä. Talvi selvästi pahensi ihottumaa molemmilla. Hoitona hyvä hygienia ja perusrasvaus, tarvittaessa kortisonikuuri. Allergia- ja astmaliiton sivuilla on hyvät perusohjeet ja neuvolassa tietävät varmasti myös kun on niin yleinen vaiva. Tällaiset ihottumat yleensä on vain lapsuusiän vaiva, muistaakseni yleensä kouluikään mennessä paranee.

http://www.allergia.com/index.phtml?s=192
Tuossa vielä linkki ihonhoidosta.

Pikki ja pojat
 
Terve vaan!

Ihania ilmoja on nyt ollu, aurinko paistaa ja ihanaa!
Eilen oltiin okein pitkän kaavan mukaan ulkona ja kun tultiin kotipihaan vastaan käveli pulu. Siihen sitten meidän 1v11kk tuumas että KATO NORSU! Yritin oikaista että ei kun lintu, sitten meiän tyttönen iloisasti lauleli kokomatkan sisään NORSUULINTUUUUUUUU. Olishan se tietty voinu norsustakin mennä :D

Meillä on nyt toinen viikko kiinteiden maistelussa menossa. Peruna-porkkana maistu oikein hyvin ja suu auki odotti lisää, mutta nyt kun kyytipojaks tuli lihaa, niin ilme oli kyllä mitä yrmein ja irvistykset sen tasosia! Oikein inhonpuistatukset näytti tulevan, noo harjotellaaan lisää :)

Meillä pyöritään unissaan ihan kamalasti, löytyy millon mistäkin aamulla. Minä ja mies joudutaan nukkumaan kumpikin toisella patjanpuoliskolla kun tää pieni vie sen toisen kokonaan :D Nukutaan siis lattialla patjoilla. Tarkotuksena oli alunperin ostaa se sänky, mutta siirrettiin myöhemmäks ettei kenenkään meistä tarvi ainakaan sängystä pudota =)

Meillä ei viel hampaita näy, no mun tissit kyllä siitä kiittää! :D

Me ollaan päätetty että ei kyllä tehdä kolmatta kun mies vielä opiskelee ja mä haluisin jo töihin, kun kerkisin tekeen vaan sijaisuuksia ja yhden puolenvuoden pätkän tässä välissä. Esikoinen synty just viimesenä opiskelu vuotena ja sen vauva aikana sain opiskeltua loppuun ja sitten kun oli paperit kourassa, seuraava oli jo tulossa :) Mutta ihanaa kyllä että kerkisin valmistua! Äitille syntymäpäivien aikaan sanoin että katsos tyttäresi 20 vuotta, ammatti ja 2 lasta. Vaikka toisaalta mikäs kiire mihinkään on. Tarkotus olis kyllä kouluttautua vielä lisää joskus tässä. Mutta kuitenkin on kummaltakin välillä lipsahdellu että sitten kun se kolmas... minkähän laittais sille kolmannelle nimeks... jos meillä olis kolme lasta... No ehkä joskus sitten mutta nyt on parempi miettiä vaihteen vuoks järjellä. :D

Mä en ees uskalla mennä katteleen tonne odotuspuolelle, vaikka hetihän alko tekeen mieli kun paapelo siitä mainitsi. :D Oi olise sitten kuitenkin niin ihanaa aikaa ja vaikka synnytys sillon pelotti ihan hysteerisesti ja olohuoneessa itkin ja tärisin hysteerisenä kun vedet meni, niin tällä kertaa jäi kyllä niin hyvät muistot ( kiitos ihanan kätilön ) että lähtisin varmaan kyllä uudestaankin! =)

Paranemisia kaikille sairastelijoille! :)
Ja mukavaa päivää mammat!

Empsu ja tytöt
 
empsu:

:LOL: vai norsu, ihana :heart:

Itsellä on myös se ajatus, että nyt tarttee ajatella järjellä vaihteeksi, ei sydämellä.
Tahdon mennä nyt vuoden päästä sinne kouluun ja aloittaa puolipitkän tien kohti sitä kätilön ammattia, josta niin kovin haaveilen.

Sylikummini soitteli piitkästä aikaa tuossa viimeviikolla ja kyseli sitten minun tulevaisuuden suunitelmia ja hihkaisi oikein, kun sanoin opiskelevani kätilöksi. Ei lopu varmasti työt kesken ihan lähiaikoina ;)
No ei varmasti juu :D
Ja voisin melkein uskaltaa väittää, että tuo ala on ehkä kaikkein ymmärtäväisin ajatellen sitä asiaa, että jos tulee raskaaksi ja on jäämässä sitten töistä pois. Ei tarvitse pelätä toisten suhtautumista asiaan =)
Ja tuo ala on niin kirjava, että valinnan varaa löytyy vaikka ja miten paljon, ei siis rajoitu vain synnytys saliin vaan mahdollisuuksia on PALJON...
Ihan kun vai ajattelin tuota niin johan karkasi fiilistely lapanen käsistä :LOL:
 
Heissan!

Täällä yksi mamma ja yksi uneton tasan puolivuotias =) Ei siis neitiä nukuta taas millään. No, yöunet meni tosi hyvin: klo 19-7 yhdellä tutin antamisella ja yhdellä imetyksellä. Verrattuna muutamiin viime öihin loistava suoritus!

Talvicci 42 purkkia sosetta on aika mahtava määrä! :D

Empsu kaksi lasta ja ammatti kakskymppisenä on kyllä hieno homma - paljon olet saanut aikaan! :) Itselläni oli saman ikäisenä opiskelut alussa ja pääharrastuksena bileet ja pojat ;) Jos olisin siinä iässä raskaaksi tullut, en varmastikaan olisi lasta pitänyt, pakko myöntää. Ajatus lapsesta alkoi houkuttaa vasta lähempänä kolmeakymppiä. Muutenkin mun kavereista ensimmäinen taisi olla 27 vuotias, kun sai lapsen. Me muut ollaan sitten tultu hänen perässään :) Niin, ja tokihan se on myös kiinni siitä, onko miestä kuvioissa, jonka kanssa perheen voi perustaa, eihän sitäkään sovi unohtaa :LOL:

Tämä meidän neiti taitaa muuten kohta oppia istumaan... Nyt yritän viedä neitokaisen unille. Onnittelut muillekin puolivuotiaille! :flower:
 
Aivan ihana ilma ollut koko päivän. Olin hoitolapsen kanssa 2 tuntia puistossa, tyttö nukkui koko ajan. Kerittiin hakea poikakin kerhosta ennen kuin toinen heräsi. on menty jo pitemmän aikaa niin että tyttö nukkuu aamupäivällä sellaset 3 tunnin unet, iltapäivällä ottaa sitten vielä 1-2 tunnin unet. Aamut alkaa kyllä aikasin mutta kaikkea ei voi saada.

Itun emo: kurja juttu että tolleen "syrjivät" jos on äitiyslomalla.
Empsu: ihana "norsu", no onhan pulut ja norsut aika samanvärisiä :)

Meillä on nyt alettu pyörimään unissaan, tyttö löytyy vaikka mistä asennosta sängyssä aamulla.
Eilen tyttö alkoi nostella käsiään kontillaan ollessa, komeasti on aina toinen käsi pystyssä, etsii selvästi tasapainoa jotta pääsis konttaamaan.

Tyttö leikkii pojan kanssa paloautolla lattialla, omat vauvalelut ei tunnu enään kiinnostavan ollenkaan.


 
Onnea uusille puolivuotiaille! :)

Meillä harjotellaan vieläkin pelkästään konttausasentoa, ei liiku siinä mihinkään. Kovasti tyttöä kiinnostaa ihan kaikki ympärillä oleva, ja välillä tuntuu että se on apina eikä ihminen :D Saan vähän väliä pelastaa toisen roikkumasta tv-tasossa tai rahissa. Nostaa itseään ylös päin mutta ei onneksi vielä polviseisontaan tms asti.

Niialla on tuo leikkipesä, missä voi nyt vanhempana olla ilman lelukaarta ja tutkia reunoilla olevia juttuja. Siinä on melkein koko ajan kontillaan ja melkein syöksyi jo poiskin sieltä niin ei siihenkään voi jättää vahtimatta... Tuntuu että saa jo olla silmät selässä vaikka ei pääsekään eteen päin.
 
No nukahtihan se vihdoinkin!

Piti tuosta unissaan pyörimisestä kommentoida vielä, että kyllä meilläkin pyöritään nukkuessa, mutta erityisen ongelmallista meillä on nukahtamisvaihe, jolloin tyttö pyörii sängyssä, ryömii, roikkuu sängyn pinnoissa jne. vaikka olisi melkein nukahtamassa. Luonnollisesti sitten herää siihen, joten nukahtaminen on aika vaikeaa joskus. Unipussista ei ole mitään apua ja ollaan sitten tarvittaessa pidetty kättä tytön lantiolla, jotta ei pääsisi liikkeelle nukahtamisvaiheessa. Yleensä onneksi 5-10 minuuttia riittää!

Peppimamma huimat päiväunimäärät teillä! Oikeen kateeksi käy, vaikka meilläkin onneksi ollaan menty jo parempaan suuntaan ja tyttö nukkuu aamupäivällä vajaan tunnin ja iltapäivällä noin 2 h. Ei enää onneksi sellaisia pikkupätkiä kuin ennen, jolloin tuntui siltä, että tyttö on koko ajan vain väsynyt. Tietysti iän myötä unentarvekin vähenee.

On muuten iso helpotus, kun ollaan saatu aikaiseksi säännöllinen päivärytmi tytön kanssa. Nyt jälkikäteen tuntuu, että alkuaika oli yhtä haahuilua, eikä missään ollut mitään rytmiä. Kiinteiden syöminen oli selkeästi meillä se juttu, jolla sain päivärytmin aikaiseksi, pelkällä imetyksellä oltaisiin varmaan vieläkin siinä vanhassa kaaoksessa...
 
Ulpu: joo päivällä neiti kyllä nukkuu ihan mukavasti. Yöt meillä onkin sitten aika levottomia ja lyhyitä, eli nukahtaa n. 20.30 ja herää aamulla 6-6.30. Touhuaa vissiin niin paljon että siksi on päivisin väsyny. Oon kyllä tosi tyytyväinen että tyttö nukkuu päivällä hyvin. Poika ei aikoinaan nukkunu päivällä, unien pituus oli max 45 min joten siitäkin on kokemusta.

Huomasin tänään lehdestä että noi Minisun tipat vedetään pois markkinoilta. Niissä oli huomattu joku vika,ainakin säilyvyyspäivä avattuna puuttui. Jos niitä on kotona niin saa palauttaa valmistajalle ja korvaavat sen. Tarvii nyt sitten mennä hakeen tytölle jotain muita d- vitam. tippoja. Näinköhän suostuu jotain Jekovit:a ottamaan kun ne on niin pahanmakuisia. Tiedä sitten onko niissä jotain ihan vikaa vai uskaltaiskohan sitä käyttää ton avatun pullon loppuun.

 
Meillä on noita minisun tippoja... En kyllä tahtois vaihtaa niitä mihinkään muuhun merkkiin.

Niia oli kuuleemma ottanu pari pientä konttausaskelta meidän sängyllä ku olivat miehen kanssa siellä touhuamassa. Pian varmaan tekee sen sitten kovallakin alustalla :)
 
Meillä oli alkuun noi jekovit tipat käytössä mut poika alko niin pahasti irvisteleen niistä et vaihdoin toisiin. Nyt käytössä devitol ja ne menee hyvin ilman irvistelyjä alas. Noiden lisäksi menee relat.

Talvicci oli tekassu melkoisen määrän soseita pakkaseen. Eipähän tarvi joka päivä olla tekemässä :) Minun pitäs myös skarpata tuolla rintamalla. Sit ainakin lihat teen pakkaseen niinkuin esikoisenkin aikana. Nyt siel on vain porkkanasosetta. Bataatit odottaa jääkaapissa. Muuten olen joka päivä keitellyt aina tarjottavan. Joinakin päivinä syödään sit kaupan soseita et osaa niitäkin syödä, jos johonkin mennään niin on helpompi kuljettaa mukana.

Paapelo kuinka ison kevätsiivouksen teet? Me tänään neitokaisen ja miehen kans siivottiin ihan perussiivous. Aina se aloitus vain tökkii ja ei millään viitsis mut onhan se sit kiva, kun saa siivottua :) Nuo ikkunatkin pitäs alkaa kohta peseen..

Huomenna suunnataan poitsun kanssa 6kk neuvolaan. Mukava mennä ja saada tietää uudet mitat.

Onnea kaikille puolivuotiaille :flower:

Nipsulainen ja poitsu kohta 6kk (hui, kuinka se aika vierähtää..)
 
Talvicci huhhuh, reipas oot! =) Itse olen saanut aikaiseksi tehdä vasta porkkanasosetta pakkaseen. Tarkoitus olisi joku päivä oikein urakoida ja tehdä enemmän soseita.

Meillä on käytössä jekovit ja menee jo aika huomaamatta, kaippa poju sitten tottunut jo siihen. Karmeen makuista se kyllä on :x

paapelo juu taatusti töitä riittää tuolla alalla! Olikos sulla joku koulutus jo pohjalla...?

nöpötin ja pojanpallero

:heart:
 
Tavicille etusivulle tietoja:

Käytiin tänään 6kk-neuvolassa (itse asiassa 6,5kk): paino 8,930g ja pituus 68,8cm, eli nyt oli tullut molempia hyvin ja käppyrät palasi ka-käyrälle :) Ja iäksi mulle vois vaihtaa 25, se on tullut jo jokin aika sitten! Meillä siis vähän siirtyi neuvola ja seuraavan kerran mennäänkin jo ens kuun lopulla 8kk-lääkäriin kun kesäkuun alussa ei ollut aikoja! Ja terkkari kyseli sikainfluessarokotteesta, meinaako moni ottaa sen?? Kuulemma Helsingissä rokotetaan ainakin kesään asti.

Onnittelut kaikille puolivuotiaille ja uusia taitoja oppineille :flower:

Me palattiin vasta eilen reissusta kun paluulento Brysselistä ei päässytkään lähtemään perjantaina.. Matkattiin sitten täpötäysissä junissa ja laivoissa.. Mä olinki just aikasemmin jutellut miehelle, että harmittaa vähän kun en koskaan lähtenyt reilaamaan.. Hehheh! :D Eli jos joku kaipaa vähän extremeä kesälomareissulle niin ei muuta ku vauvan kanssa junaan ja Eurooppaan!! En siis oikeesti suosittele.....

Silona ja Oskari 6,5kk+ :heart:
 
huomenta!

kiitos tuosta linkistä, rupesin tuossa miettimään, onko tietoa mitkä pyykinpesuaineet olisi kaikkein parhaita ihon kannalta?? Käytättekö huuhteluaineita? me laitetaan vaan ihan tippa huuhteluainetta kun mun mielestä vaatteet jää koviksi jos ei laita ollenkaan.

Entäs perusrasvat? meillä on siis käytössä ihan erisan, nyt ollaan käytetty bebantenia (taimitensenytkirjoitetaan) ja sitten jos läiskät menee tosi punaiseksi niin ollaan laitettu kortisonia. Neuvolasta sanottiin että kortisonia voi käyttää esim 5pv kerrallaan ja sitten vähintään kahden viikon tauko. Itse olen vähän tuota kortisonia vastaan, kun tiedän mitä myrkkyä se on, mutta kun se on ainut mikä oikeasti auttaa... Itse olen sitkeän tulehduksen takia aikanaan syönyt 2,5 vuotta kortisonia + saanut piikkejä ja tulokset on nyt nähtävillä: hampaat melkein tippuu suusta, lantion luusto on heikentynyt. Sain kyllä myös niitä kalkkipiikkejä mutta kortisoni on vaan sellaista myrkkyä

Ollaan myös alettu käymään joka ilta pikaisesti kylvyssä tai suihkussa. ja poju nukkuu nykyisin vaippasiltaan kun meillä on sisällä todella kuuma (24-25 astetta) vaikka patterit on kiinni ja tuuletetaan joka päivä!! :(

Meillä on muuten myös nuo minisunit käytössä, pitää siis lähteä apteekkiin ostamaan jotain muuta. Tosin neuvolasta sanottiin että jos korviketta menee yli litra päivässä, ei d-vitamiinia tarvitse antaa kun maidossa on sitä. Myös jos syö soseita + korviketta niin neuvoivat antamaan sitten vähemmän kuin mitä annostus d-vitamiinissa määrää.

Ompas sateinen ja synkän näköinen päivä!! Mihin ihmeeseen se ihana kevät meiltä katosi??

paapelo: tosiaan terveydenhuoltoala on varmaan ainut ala missä ei työt lopu ihan äkkiä! Itse olen matkailualalla ja nyt on itse asiassa aika hyvä aika olla pois töistä. Ajattelin mennä takaisin vasta kun alkaa taas noususuhdanne ja jengillä on varaa matkustaa :D

Mukavaa päivää kaikille!!
 
Hei!

Olen kyllä käynyt lukemassa kirjoituksianne, mutten ole sannut aikaiseksi kirjoittaa.

Liikkuminen: Milja löysi yli viikko sitten konttausasennon ja hinaa itseään nyt siihen jatkuvasti. Keikkuu siinä, mutta mätkähtää usein ns turvalleen. Mahallaan pyörien liikkuu parketilla jonkin matkaa, kunnes jää jumiin. Usein myös käsinojassa työntää taaksepäin eli peruuttaa. Kun nyt hokaisi ton konttaamisen...Tai parempi ettei vielä. Esikko aikoinaan hakeutui kontatessaan AINA kissojen ruokakupeille ja ehti muutaman raksunkin napostella... :x Että näin on vielä rauha maassa ja äidillä aikaa olla vaikka koneella... ;)

Syöminen: Tästä juttelitte jokin aika sitten... Eli:
klo 8... puuro 1dl+ joitakin lusikallisia hedelmäsosetta+ 10-30ml maitoa nokkiksesta
klo 10.30... 120-160ml maitoa ->unille
klo 12.30...0,5-1prk lihasosetta+0,5prk hedelmäsosetta+10ml maitoa nokkiksesta
klo 15.30...120-160ml maitoa->unille
klo 17.30...1prk lihasosetta+0,5-1prk hedelmäsosetta+10ml maitoa nokkiksesta
klo 20...200-300ml velliä->yöunille

Ja nuo kellonajat on keskiarvoja eli usein puolen tunnin sisällä syödään. Siis jos laitoin klo 12.30 lounas, niin se voi olla joskus jo klo 12 tai vasta klo 13. Toivottavasti saitte selvää. Meillä ei siis eletä sekuntikellon kanssa, vaikka aika tarkka rytmi onkin. :LOL:

Ai niin, maissinaksuja ja banaania Milja syö. Bansku on aika kätevä, kun lusikalla vaan raapii, niin tulee valmista sosetta. Kohtahan tämä syö jo kuin me muutkin... :eek:

Rytmistä ja unista: No, ruokailurytmi tulikin jo esitettyä... :D unirytmi on nykyään useimmiten niin, että ekat unet kestää 1,5-2h ja toiset sen 1-1,5h. Ihan ok, vaikka toi 1h tuntuukin lyhyeltä. Yöunet on sen 11 h, joskus oli jopa 10h, kun herättiin klo 6.20... |O |O |O Tosiaan aamut on aikaistunu todella paljon. Itse en jaksaisi päivää aloittaa ennen klo 7...hyvä jos silloinkaan... :ashamed: ...mutta kun Milja herää, niin nukahtamaan ei valoisassa huoneessa enää saa. Pimennysrullaverho on, mutta pitäisköhän investoida pimentäviin sivuverhoihinkin ?

Mitäs muuta... Silona, kiva kun pääsitte kotiin, vaikka sitten pidemmän ja vaikeamman tavan kautta. Peppimamma, en ole kuullutkaan moisesta!!!! Täältä saa kyllä hyvin tietoa, kiitos! Onneksi juuri ostin Gefilus D-tippoja, kun Minisunit loppuivat.

Onnea kaikille puolivuotiaille, istuville, konttaaville, kuolaaville, ihanille lokakuisille! :flower:

Meidän oma puolivuotias kuolaa taas niin kovin, että taitaa ylähampaat olla tuloillaan, vaikkei mitään vielä näy. Kaiken lisäksi jäystää pehmokaniensa lurppakorvia niin antaumuksella... :heart:

Kisu ja tytöt
 
täällä rupeaa rs-virus olemaan jo voiton puolella eikä ole enää tarvinut lima-imuissa käydä,toivottavasti taudit olis nyt sairastettu vähäksi aikaa kun tuntuu että koko ajan on joku meillä kipeenä :|

Empsu , hieno suoritus olla 2-kymppisenä jo kahden lapsen äiti ja vielä opiskelutkin saatu loppuun :flower: itellä oli samanikäsenä myös jo 2 lasta mutta ammatista ei tietoakaan :D

no huh minkä sose-urakan talvicci tehnyt , riittää toviksi tommonen määrä.

meillä on menty melkein pelkästään kaupan purkeilla , jonkin verran oon kasvissoseita pakkaseen tehnyt mutta lihasoseita en vielä ollenkaan.

meillä käytetään pyykinpesuaineena bio luvil sensitiveä tai omo sensitiveä millä pestään koko perheen pyykit , huuhteluainetta en käytä ollenkaan kun kuivaan lasten vaatteet suurimmaksi osaksi kuivausrummussa niin se pehmentää vaatteet.

perusrasvana käytetään apo basea ( violetti ), imeytyy hyvin eikä jää liian tahmaiseksi.ostetaan aina apteekista semmonen kilon pumppupullo josta koko porukka käyttää,punasta bepanthenia laitan sitten rohtumiin ja pojan pyllylle jos tarve vaatii.

kutsu käy... :wave:

kaurisäiti ja pikku-isäntä :heart:
 

Yhteistyössä