Heipä hei!
Ihan super hauskoja ja iloisia kuvia
:heart:
Huh, olen ihan naatti. Oltiin koko päivä pojan kanssa kahden liikkeellä.
Ensin me mentiin t
utkimusmatkalle, elikkä tutkimaan, mitä ötököitä löydetään ja mitä uutta putkahtelee maasta esiin, sekä tutkimaan meidän vieressä oleva Pirunpelto (eli jääkauden jälkeen syntynyt merenranta kivikko, joka siis jo kuivunut tottakai )
Sieltäkin löytyi vaikka ja mitä kivaa, kun tongittiin.
Sitten mentiin katsomaan joka keväistä vesiputousta, joka syntyy meidän korkealle kalliolle sulavesien ansioista ja kaatosateella myös..se oli TODELLA jännä pojasta ja äitikin tottakai oli yhtä haltioitunut, kuin 4v pikkutyttönäkin
Sitten mentiin äidilleni ja syötiin soppaa siellä, jonka jälkeen kaapattiin siskonpoika harjoittelemaan kengillä kävelyä ulos ja paahdettiin leikkipuistoon toviksi.
Sitten siskonpoika kotiin ja me alettiin tallustaa kotiin kera suunnattoman uhma ja väsyitkun. Mutta lopulta kaikki olikin taas ihan hyvin, kun poika näki isin ja siskon ja pääsi päikkäreille =)
Kohta jatketaan miehen kanssa multien vaihtoa, kun on näitä jätti rehuja, joita en saa itse enään siirrettyä yksinäni
Eli toiminnan täyteinen päivä ja että onkin ollut ihana päivä. Meidän mittari näytteli +15C asteen lämpötiloja, mieletöntä B)
Ja pikaseen sormiruoasta vielä:
Eli itse olen ajatellut niin, että kun lapsi on tottunut vaikkapa nielemään karheaa puuroa tai vaikkapa niitä valmissoseissa olevia isompia paloja (alk.8kk ) voi jo hyvin antaa esim. tuoreraastetta syödä itse, tai jotain muuta pieneksi leikattua pupellettavaa. Maissinaksuja voi antaa hyvin jo aiemminkin, kun se sulaa suuhun.
Pojan kanssa hitti oli kierrepastat. Keitin ne vähän ylikypsäksi, jotta oli pehmoista kunnolla ja niitä herra sitten jyysti...tosin oli hänellä jo 4 hampua, mutta eihän ikää ollut edes 8kk vielä läheskään silloin, eikä kaueasti niitä hampaita käyttänyt puremiseen, enemminkin otti paloja puristamalla huulet yhteen
Oliskohan ollut sen 7kk kun alkoi oikeasti purra paloja ruoasta, sitten tarjosinkin tuon kunniaksi keitettyjä porkkanoita sormiruoaksi
No mutta, nyt pitää taas mennä, ei sovi nyt lorvia, kun energiaa on