LOKAKUUN 2007 MAMMAT, HERHILÄISTEN HÖMPÄT VKO10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mileko35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Hitto vieköön... nyt kun näin L-S:n tääl niin muistin että mun piti penkoa niitä vaatteita :ashamed: Muistuta minuu jos ei ala mitään täältä päin kuulumaaan |O

No onhan tohon kesäkuuhun vielä aikaa... :D Mä muistutan toukokuussa, niin tiedetään kokookin vähän paremmin.. :saint:
Mulla vaan tuli mieleen, että saattaishan joku muukin prinssin äippä haluta ottaa niitä vaatteita....

Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Hitto vieköön... nyt kun näin L-S:n tääl niin muistin että mun piti penkoa niitä vaatteita :ashamed: Muistuta minuu jos ei ala mitään täältä päin kuulumaaan |O

No onhan tohon kesäkuuhun vielä aikaa... :D Mä muistutan toukokuussa, niin tiedetään kokookin vähän paremmin.. :saint:
Mulla vaan tuli mieleen, että saattaishan joku muukin prinssin äippä haluta ottaa niitä vaatteita....

Paineita, paineita :whistle: no joo pitää ryhdistäytyä ja kattoa mitä tuolla vielä on...

Alkuperäinen kirjoittaja henkka81:
Alkuperäinen kirjoittaja henkka81:
täälä ollaan tuutis :wave: :wave:

:hug:

mulla meinaa tissi räjähtää ja toi ukko ei oo nälkänen :whistle: :/ |O |O

kumpaahan ukko tarkoitit :whistle:

:laugh: :laugh: :laugh: no tota pienempää.....isolle mitään tissiä anneta :whistle: :D

Kylläpä tekikin hyvää nukkua... Nukuin kuin tukki tossa sohvalla pari tuntia... Nyt on kyllä ihan sekaisin, mutta jos jaksais illalla vähän paremmin...

Katjanalle(?) laitoin sähköpostia.
Tuutis En unohda, lupaan sen.

Jaaha, meillä herätäänkin just päikkäreiltä, joten lisää myöhemmin...

Nyt vaan pikana apua taas kuviin haluisin, illalla muuten paremmin. Elikäs kun tuolla aijaassa olikohan nyt Tuutin avulla yhden kuvan sain tuonne kerhoon aikanaan laitettua, niin nyt muut tiedostot on liian isoja? Mitä voi tehdä? Tai mitä muuta kautta voi laittaa kuvia kuin toi aijaa? Jos siis jotain helposti neuvottavaa :ashamed: .

Mä innostuin, kun kerhon puolelle kysyttiin kotikuvia, laittakaa, laittakaa. Mäkin voisin jonkun, jos osaisin :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
täälä kans tämänpäivänen miehenkoulutus- tehtävä suoritettu! lähetin sen äsken hakeen mulle makuunista leffan ja sitten pizzerian kautta kotiin (saa ottaa tällä kertaa lätyn myös itselleen). jos tehtävä suoriutuu moitteitta ja ukko on pian takasin kyseisten tuotteiden kanssa niin enkös minä sillon oo ansainnu muutaman tunnin herkutteluhetken vaan itselleni? onhan tuossa ollu mulla kova tekeminen että saan sen tollalailla toimimaan...että kai tästä jotain kiitosta saa?!? ;)

TIIPII: Joo kyllä, jos olet noin paljon nähnyt vaivaa, niin kyllä olet EHDOTTOMASTI kiitoksesi ansainnut.
Itse en ole vielä 11 vuoden aikana saanut miestäni opetettua noin hyville tavoille, lähinnä täällä ollaan vielä siinä oman reviirin haku- tilanteessa, esim. juuri sängyssä omalla puolella pysymistä, ei saa vallata koko sohvaa.. tms..
Luulen että tämä aikanani hankkimani mies on hiukan hankalaa rotua, tuntuu oppivan nuo käskyt ja komennot hiukan hitaasti..Olisi pitänyt silloin hankkimisvaiheessa paremmin kysellä sen kasvattajalta neuvoja.. ;)

kävin LillaStina kerhossa katsomassa kuvia teiän kotoa, olen joskus ollut siellä kotibileissä tai jossain, ja ne oli juuri alakerrassa..muistankohan mä ihan oikein?? Meinaa olla siitäkin jokunen vuosi aikaa..

:laugh: Kuvankäsittelyohjelma :ashamed: ?! :laugh: . En ole ikinä käyttänyt :kieh: . Eli minkäs nimisiä niitä on, niin sit ehkä osaisin sanoaa minkäniminen meillä on. Voi heko, mä oon tosi tyhmä näissä. Nyt ei oo ukkokaan kotona, se tietty tietäs ja voisinhan mä siltä kysyä apua, mut se vaan jää ja jää aina.

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
:laugh: Kuvankäsittelyohjelma :ashamed: ?! :laugh: . En ole ikinä käyttänyt :kieh: . Eli minkäs nimisiä niitä on, niin sit ehkä osaisin sanoaa minkäniminen meillä on. Voi heko, mä oon tosi tyhmä näissä. Nyt ei oo ukkokaan kotona, se tietty tietäs ja voisinhan mä siltä kysyä apua, mut se vaan jää ja jää aina.

mä ny tehny niiku tuutis neuvo..elikkäs kun avaat kuvan siihen kuvien ja faksien esikatseluun,niin sieltä painat sellast Paint ohjelman nappulaa mikä avaa se ohjelman...siitä sit yläreunasta kuva ja venytä ym...sit laitat siihen prossaks vaik 50 ja 50

:laugh: :laugh:
Millä ohjelmalla sä katsot niitä kuvia siellä omalla koneellasi?

Dirlittan isäntä käski sanoa, että oltiinko sitä niin kännissä? Olet ollut juuri tossa huoneessa joskus vuonna yksi ja kaksi... :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:

:laugh: :laugh:
Millä ohjelmalla sä katsot niitä kuvia siellä omalla koneellasi?

Dirlittan isäntä käski sanoa, että oltiinko sitä niin kännissä? Olet ollut juuri tossa huoneessa joskus vuonna yksi ja kaksi... :laugh: :laugh:

hahaa..no en TIETENKÄÄN niin kännissä.. :laugh: :laugh:

Olen vaan jo niin vanha :laugh:

Muistin mä sitten ihan oikein, tuli heti sellainen muistikuva kun sen kuvan avasin!

Rontti täss on ny jonkunlainen ohje...

Lataa osoitteesta http://picasa.google.fi/ Googlen Picasa
kuvankäsittelyohjelma. Ohjelma on suomenkielinen ja helppokäyttöinen.
Picasan ohjeet ovat englanniksi mutta nekin ovat sellaiset, että
huonommallakin englannin taidolla pitäisi pärjätä.

Kuvien pienentäminen Picasalla tapahtuu seuraavasti:
1. Valitse kuva, jonka haluat pienentää
2. Paina alareunassa olevaa Vie painiketta tai sitten valitse valikosta
Tiedosto - Vie kuva kansioon.
3. Valitse Muuta kokoon ja valitse sopiva pikseli koko. En pysty
kertomaan suoraan mikä on oikea pikseli koko mutta kokeilemalla ja
erehtymällä saat kuvan oikean kokoiseksi, jotta se menee Aijaa.com
palvelusta läpi.
4. Kuvien laatu kannattaa pitää Automaattisena
5. Ei muuta kuin paina OK ja Picasa muuttaa kuvan koon ja avaa ns.
Vienti kansion automaattisesti, johon Picasa vei muutetun kuvan.

Täällä neuvoja odotellessa :) . Sain yövieraat lähetettyä matkoihinsa, mukavaa oli. Ja siivottuakin sain :whistle: , hullu minä, muka aina vieraitten jälkeenkin siivottava. Joten ei kai ihme, että siivoomisesta ei tule loppua |O :ashamed: .

Hyviä juttuja teillä täällä miehistä, vai siis koirista ;) :laugh: . On ne sellaisia peiton hilaajia ym rotjakkeita :heart: :headwall:

Kiitti muuten Henkka sunkin ohjeesta, mä en vaan oikein taas tajuu :laugh: , mihin mun pitäs eka mennä, että löytäsin ton Paintin :laugh: . Kai mä hei voisin ite hiukan enemmän näitä juttuja tutkia tossa koneella, kun aina vaan kysyn ja odotan helppoa tietä :ashamed: . Ehkä on tarkotettu, että mä en osaa noitten kuvien kanssa, niitä voi sit alkaa sateleen jos opin :kieh: :whistle: .

Meillä ei vielä hampaista tietoakaan, noilla aiemmilla lapsilla ekat hampaat tuli 8kk iässä, että jospa tälläkin vasta vähän myöhemmin. Nyt muuten kaikki kolme kattelee lastenohjelmia :ashamed: . Odotetaan, että sais isukkikin tulla välillä kotiin, josko saunaan päästäis |O . Meillä oli muuten viimeksi suihkuhuoneessa vauva auton kaukalossa istumassa ja kattelemassa, saatiin saunoa koko perhe :) . Ja vauvakin tuntui oikein viihtyvän :) . Kehun nyt tässä, niin tänään ei saunominen varmaan onnistu :headwall: . Vähän niin kuin Heidin liian aikasin nuolasut :o .

Meillä muuten kanssa yöllä just tollasta puoliunessa itkua ja räyhäämistä ja korvan haromista (musta haroo ihan muuten vaan, ei korvien tai hampaiden takia). Eikä siitä itkusta yleensä tuu loppua ennen kun tisulle pääsee. Sit vasta rauhotutaan |O .

Henkka muuten, joko sä rähjähdit vai huoliko ukko tisun :kieh: ? On muuten kaamee tunne, kun on ihan täynnä maitoa. Meillä toi akkeli on nyt sen verta kova syömään, että tätä tunnetta ei viime aikoina ole tarvinnut kärsiä :kieh: . Huolehtii vauva äidistä |O .

Lillastiina :hug: , kiitos :) . Menee yrittämään hän, kun noi vaan nyt viihtyis tuolla lastenohjelmien parissa :whistle: . Katotaan, en takaa, että osaan :laugh:

En mä sitä antanut :laugh: Toi oli suoraan lainattu isännän tekemästä ohjeesta... :whistle: ;) Minä osaan vaan käyttää tota mikä mulla on... onneksi meillä on toi tietokone nörtti kotona...

hmmmmphhh....ärrinpurrin grrr.....nyt vasta kotiutu ukonkutale ja eikö tuo vetele hirsiä tuolla sohvalla voi perkele! *murisee hän*
taidan painua pellolle ennenkuin räjähdän!!! :headwall:

ebaystà tààllà myòs yksi koukkuun jàànyt! Tuli sieltà ostettua vòità, leikkimatto annikalle, huudettua kilpaa ties mistà :D Ja nyt sitten lòysin tàmàn joka ratkaisee myòs dogtorin katto ongelman :D http://cgi.ebay.co.uk/Fisher-Price-Rainforest-Jumperoo-K7198_W0QQitemZ160213948968QQihZ006QQcategoryZ2990QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Monenlaista räjähtämisvaaraa täällä siis :kieh: . Kiitos siis Lillastiina sun miehelles ;) . Menkääs nyt joku kerhoon kattoon, saatteko mun kuvakokeilua auki. Sinne kun joku kuva niin kuin ois mennyt, mut meidän kone ei sitä avaa :headwall: . Älkää hermostuko muhun, kyl mä vielä opin ja oon sit hiljaa :kieh: ja laitan aina ja aina vaan kuvia :laugh:

Yhteistyössä