LOKAKUUN 2007 MAMMAT, Herhiläisten surinat vko9

Susa: täällä joku neuvoi jokin aika sitten, että kannattaa antaa ennen ruoka-aikaa ensin tissiä ettei maidontuotanto vähene. Minä olen niin tehnyt joka kerta ennenkuin annan kiinteää ja meillä onneksi poika suostuu vielä syömään tissiä, pulloa ei huoli ollenkaan. Ajattelin vaan, että jos sulle meni tuo neuvo ohi ja jos sinulle imetyksen jatkuvuus on tärkeä, niin kannattaa tehdä juuri niin päin että ensin tissi. Meillä syödään kaksi kasvis ateriaa päivässä ja ennen nukkumaan menoa hedelmää. Ja Aatu herää kerran yössä tissittelemään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ruusumaria:
Kyllä mä Ilonasta Eetulle kerroin jo silloin lauantaina :) Eikä omaisuudella ole mitään väliä kunhan anoppi on mukava!!
Ruusumaria varota Eetua vähän, että Ilona osaa olla vähän itsepäinen (lue "minä itse") typykkä (toihan ei siis ole äidiltä perittyä...)kuten kuvasta huomaa


Täällä oli puhetta noista aurinkolaseista.. Minä ostin typylle huuto.netistä (..yllätys..) tällaiset Baby Band`it merkkiset arskat (on vielä pikkusen isot...)


 
Tehän ootte ollu ahkeria taas! Jos on aamupäivän pois täältä, niin menee ikuisuus, että saa hännän kiinni...

Käytiin ottamassa toinen satsi Rotarixia tuossa päivällä. Mulla kaatu hiki päältä, kun melkein juoksujalkaa piti mennä neuvolaan, että ehittiin päivystystunnilla sinne. Soitin nimittäin sitä kierukka-aikaa ja sain sen jo huomiseksi, jee jee!

Essille maistuu parhaiten soseista bataatti-maissi, on makeaa ja huonoiten menee alas peruna. Se puistattaa ja yökkäyttää :$ Parsakaali oli aluksi yök, mutta nyt menee sekin alas... Ja oon ollut huono äiti (toki, kun oon alle 30 ja vielä eka lapsi kyseessä) ja aterialla on voinu olla kolmekin makua samassa soossissa.

Makeista soseista tähän mennessä parasta on ollu persikka-banaani, mutta me ei olla maiteltukaan vielä kuin ruusunmarjaa, mangoa ja tuota.

Ja aaaaah, tänään tallille kahlaamaan Arto-hevosen kanssa hankeen :D
 
herranjestas... ettekö te oo lukenu tai kuullu et 3kk vauvoille syötetty hedelmä sose voi johtaa 1 tyypin diabetekseen... :kieh: äiti äskön kerto... ei oo mulla eikä mun sisaruksillakaan.... siinä teille taas tilastoja... en tiiä mistä on lukenu mut tollasta on jossain väitetty...pyh sanon minä...*menee kaivamaan sosetta Siirille*
Meillä on kans siirillä lampaantalja... mummo sen siirille toi... se on tollanen erilainen (oisin halunnu sellasen minkä saa ikeasta siis pehmosen) mis on lyhyt karva ja sellanen karheempi... voi pestä 40 koneessa. mut ajaa ihan saman asian.
Nyt on parturissa käyty... eipä tuo oikein mikskään muuttunu... etuhiukset on lyhkäsemmät.
Mä ostin Siirille robin hoodista Lassien toppapuvun...mut ei sitä voi käyttää ku kovilla pakkasilla on meinaa niin lämmin. lindexin pöllö toppapussukka on kova sana meillä... melkeimpä sitä ollaan pelkästään käytetty...kiitos teidän jotka siitä hehkutitte... äippäpakkauksen pukua ei olla käytetty kertaakaan... vissiin pitäis käyttää ettei jää kaappiin homehtumaan. tuossa kuva ostamastani puvusta

Ainiin henkka siiri tykkäis oikein rinssistä.... ;)
 
noist soseista vielä =)
meilvedetään tos kuvassa maissia ruusunmarjalla höystettynä :LOL: :LOL:
no ku se pelkkä maissi ei oikein maistunu ( siis ilmeet oli kamalia) :LOL: ja pakko oli jotain makeeta saada joukkoon....yllättävän hyvin sopii keskenään ku itekki maistoin :D
meil syödään yleensä kerran päivässä soseita ja silleen,et puol purkkia vihanneksia ja puol hedelmää sit päälle....joskus pelkkää banaani persikkaa,ku ei oo mitään litkua...niin helppoo syöttää......ja muulloin sit tissiä
 
Santti Olisinkohan lukenut saman eilisestä lehdestä. Että alle 4kk annettu marja- tai juuressose lisäisriskiä. Liitty jotenkin niiden sisältämään sokeriin. Mutt tutkimukset on tutkimuksia ja ei niistä kannata hysterisoitua. Varsinkin, kun joskus noi tulokset on vaan yhteenvetoja, jotka saattaa jopa vääristää tutkimusta, kun ei tiedetä miten tutkimus on tehty.

Muistuu mieleen yks tutkimus, jossa osoitettiin että suuren määrät vitamiineja rauhotti väkivaltaisia vankeja ja vähensi rikoksen uusinta riskiä. Lehdissä puhuttiin vaan, että hedelmien syönti vähentää väkivaltaisuutta. No, hedelmät sisältää vitamiineja, mutta ei ole silti ihan sama asia.
 
4kk neuvolassa käyty!

dogtor:ihan suotta en uhonnu että pestään anttonin mitat mennentullen! siis jos totta puhutaan niinrimaa hipoen isompi jässikkä meillä,painossa kyllä hävitään mut muuten aika samankokoset pojat on!
7800/67,5/42,8 :heart:

pää ei nouse selältään lähtiessä kovin hyvin niin saatiin lähete fysioterapeutille,niin päästään oikeita lihaksia vahvistamaan!


:wave:
 
antton nukkuikin tosi pitkät päikyt,30min,johtuikohan siitä ku annoin pe-po velliä?yäytyy mennä tutkimaan tilastoja josko niistä syy selviäis :LOL: no onneks isi tuli kotiin,mutta sekin oli ostanu väärän lampun vessan valoon,meil oli siel hieno disko valo,kunnes koko vessa pimeni,onneks en ollu istunnolla ku se pamahti,ois saattanu pönttökin haljeta siinä säikähdyksen lomassa :LOL: no olipa taas fiksu juttu :LOL:
 
Kiinteistä: Meillä aloitettiin luumulla (vastoin suosituksia jo jotain 3kk iässä :eek: , en muista ikää ihan tarkkaan. Tuo luumu ihan sen vuoksi, kun ei tullu kakkaa :/ ). Nyt sitten olen antanut maissia, eka vellinä ja nyt jo soseena, ja ollaan maisteltu ruusunmarjaa ja mustikkaakin :) Tänään maistettiin perunaakin ja tuo poika näyttää syövän vaikka pikkukiviä, niin tykkäs :LOL:

Meillä ollaan yks kaks vissin joteskin singahdettu pituutta, kun pieniä vaatteita saapi koko ajan olla laittamassa pois :/ Nyt menee pääosin 68cm vaatteet, muutama vielä reilu kokoisia 62cm, ja 70cm vaatteita.
 

Yhteistyössä