*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Helmikuussa 2010* (Tarkastakaa tietonne!!!)

Flora :hug: :hug: :hug:

Nopsasti luin teidän jutut läpi, enkä nyt muista mitä piti kommentoida.

Sara on edelleenkin sairaalassa. Mä oon ollut kokoajan Saran kanssa siellä, mutta nyt tulin yöksi kotiin. On henkisesti aika rankkaa ja väsyttävää olla siellä pienessä huoneessa. No, Sara on alkanut paranemaan ja tänään syönytkin itse. Eli lopetti syömisenkin lauantaina ja nenämahaletkulla on maidon saanut. Korvetulehdus hänellä on myös ja siihen saa antibiottia. Nyt jo huono omatunto, kun pikkuisen jätin yksin sinne :ashamed: Meillähän menee myös niinkin mukavasti nää jutut, et mun mies tuli lauantaina kans flunssaan ja mä uudestaan maanantaina. Eli koko porukka tällä hetkellä kipeenä.

Nyt miehen kainaloon ja sitten nukkumaan. Tuun paremmin kommentoimaan kunhan tää arki palautuu normaaliksi.
 
Paranemisia Saralle ja voimia muulle perheelle!

Pohdiskelin tässä nyt iltojen iloksi poskien punoitusta. Meillä on jo muutaman viikon ajan iltaisin posket helottanut enemmän ja vähemmän. Aamuisin ei juuri ollenkaan. Olen itse liittänyt tämän kuolaamiseen ja nyrkkien hinkaamiseen suun alueella, koska silloin tämä suunnilleen alkoi ja on juuri tuolla suun kohdalla poskissa ja leuassa. Toki varmasti myös kuiva huoneilma ja pakkanen vaikuttaa tällaisiin. Rintamaidolla meillä mennään ja kiinteitä ei ole vielä aloiteltu. Olen iltaisin laittanut bebanthenia tai jotain perusvoidetta riippuen punoituksen määrästä ja se on kyllä hyvin auttanut. Aloin nyt kuitenkin pohtimaan, kun tänään punoitus oli jotenkin runsaampaa, että mistä sitä tietää, ettei kyse ole mistään allergiasta tms. Onko muut huomanneet vastaavaa vai pitäisikö alkaa tarkemmin pohtia, mikä punoituksen aiheuttaa? Luonnonkumitutti meillä on nyt hetken ollut käytössä. Alussa oli silikooninen, mutta punoitus siis alkoi ennen tutin vaihtoa. Niin ja poika ei näytä mitenkään niihin reagoivan.
 
Täällä herättiin syömään kun vika erä alko, ja samat on tunnelmat, HYVÄ SUOMI!! :D

Missah: Mulla on kokonaan menny ohi, että Sara on sairaalassa. Pikaisia paranemisia teille kaikille, etenkin pikku Saralle. :hug: Ja tosiaan eniten autat tyttöä, kun olet itse levännyt ja hyvissä voimissa niin jaksaa olla iloinen lapsen nähden.
 
huomenta!

HYVÄ SUOMI!!! :D Täälläkin herättiin aamulla peliä katsomaan.

Saralle pikaisia paranemisia! Meilläkin poitsu on vähän kipeän oloinen, kuumetta mittasin yöllä vähän yli 38, annoin supon ja poitsu rauhoittui nukkumaan, pitää seurailla tilannetta tartteeko lääkäriin lähteä... Mies on ilmeisesti vatsataudissa, toivottavasti se ei tartu meihin muihin.. Oliko täällä joku jo sairastanut sen noro-viruksen?? mitä oireita siinä olikaan? Mietin vaan että oiskohan tuo nyt meillä ja voiko se tulla vauvalle ilman varsinaisia vatsaoireita eli nostaa pelkän kuumeen?

Matkakuume on kova täälläkin päin, suosittelen kaupunkikohteista Amsterdam, Lontoo, Köpis, (pariisi on kiva mutta mun mielestä siellä ei pärjää jos ei osaa yhtään ranskaa..). Me ollaan kans suunnittelemassa kevääksi koko perheelle pientä kaupunkilomaa, varmaankin sadannen kerran päädymme (minä päädyn) Lontooseen kun se on mun ykköskohde euroopassa! Oon käyny siellä toistakymmentä kertaa, mutta aina se jaksaa yllättää!

syksyllä meinataan lähteä jenkkeihin kun vietän silloin vuosilomani (elo-syyskuussa) ja silloin saan vielä asianmukaiset alennukset reissuista, hoitovapaalla ei firman etuuksia sitten voi käyttää, pakko se on mennä vielä kun halvalla pääsee :LOL:

Mukavaa päivää kaikille!
 
Ruusu: Mulla oli noro muutama vuosi sitten. Alkoi väsymyksellä ja vilulla mitä seurasi vatsakipu ja ripuli. Sen jälkeen alkoi se tyhjentyminen molemmista päistä yhtäaikaa. Ja aina ennen vessaan menoa sattui mahaan. Tämän jälkeen nousi kuume.

Lontoo on kyllä ihana, mutta kallis. Sinne mäkin veisin meidän perheen jos vaan ois rahaa...
 
Alley: kiitti noista tiedoista! Pitää tosiaan seurata tuleeko pojulle ripulia vai onko tämä pelkkä flunssa...

Tänä päivänä Lontoo ei ole suomalaiselle kallis, mun mielestä sellasen 2 yötä hotellissa sis lennot saa alle 300 eurolla/hlö ja punnan kurssi on niin alhainen että se on melkein yks yhteen euron kanssa, euroja käyttävälle siis edullinen! Mut joo halvempia ovat nämä keski-euroopan maat!
 
No ei toi sit ois paha jos löytäis kivan hotellin noin halvalla. Mut aikasin täytyy varailla, jos haluaa edulliset lennot. Hmm, pitäisköhän alkaa säästämään reissua varten :) Ne Lontoon nähtävyydet on niin ihania, aina tulee käytyä samoissa paikoissa eikä koskaan oo tylsää.
 
vink vink: kandee käydä kattoo esim area.fi - siel on alle 300 euron jopa 3 vrkn lontoon paketteja, silleen et lennot on 177 eur/aik + kaks tai kolme yötä hotellissa, loppuhinta jää alle kolmen sadan. Ne hotellit on siel bayswaterin alueella, mut siit on vaa pari metropysäkkii Oxford streetille :D Nimenomaan ne Lontoon nähtävyydet on ihania, mä oon aina käyny ne samat vanhat + joka kerta jonku uuden paikan. Mut tykkään kyl ihan vaan kävellä siel ees taas :D
 
Saralle pikaisia paranemisia! Tosi kurja juttu:(

Tuosta matkakohdekeskustelusta: Mun suosikit Euroopassa ovat Pariisi ja Barcelona, kuten monilla muillakin täällä. Mun kokemus Pariisista on se, että englannilla pärjää ihan hyvin, ei ole mitään ongelmia ollut. Ja Barcelona on ihana paikka myös, oon näissä molemmissa käynyt monta kertaa. Yksi ihana on myös Venetsia, siitäkin huolimatta että siellä on niin paljon turisteja. Ja Rooma toki. Mutta ehkä noi kaksi ensiksi mainittua olis mun suosikit. Mä en jostain syystä oli kova Lontoo-fani vaikka onhan se hyvä shoppailupaikka.

Mulla on tänään 30v synttärit:) Mies toki kivan aamiaisen skumpalla ja lahjaksi sain lahjakortin kasvohoitoon ja vartalohoitoon sekä godivan suklaarasian ja samppanjapullon. Tosi kivat:) Varmaan tehdään vielä illalla jotain ja myös mun perhe on tulossa kylään. Mutta oon myös suuntaamassa pk-seutulaisten mammakahveille:)


 
Paulah:
PALJON ONNEA :flower: :flower:

Ja hehheh tuota tyttöä, se on oikeasti ihan hömiäinen...hällä on niin paljon tarinaa. Oikein kovaan ääneen huutaa tuolla lattialla: JÄJJÄJJÄÄ TÄTTÄTTÄÄ BABABABA BRRRRRRRR (viimeinen ääni tulee pärinästä ) :Laugh:
Ja eilen sain tytön nauramaan ihan hysteerisesti (eka kerta koskaan), kun sanoin vain IIINNA :D
Ihanaa, toisesta on kuoriutumassa varsinainen persoona :D

Tänään mennään ottamaan niitä tatskoja =)

Mutta nyt menoksi jatkamaan aamu juttuja :wave:
 
Hemari: hyvä etä tulee tarkistettua tuo silmäasia.

Missah: paranemisia Saralle! sairaalassa olo käy kyllä äidinkin voimille, hyvä että käyt välillä kotona nukkumassa.

Poskien punoituksesta: tytöllä punotti posket tosi pahan näköisesti n kk sitten. ite epäilin että johtui nyrkkien syömisestä ja kuolan levittämisestä pitkin poskia, selvästi olivat myös pahemmat kun oli kova pakkanen. Meillä on myös tosi kuiva huoneilma mitä vielä takan polttaminen kuivattaa. Epäilin myös allergiaa, kun siihen on taipumusta suvussa. Nyt posket on selvästi paremmat, mutta tyttö myös syö käsiään hieman vähemmän. Ite aattelen että jos on allergiaa niin kyllä sitä ihottumaa alkaa sitten tulla muuallekin iholle.

En tiiä mikä vatsapöpö meillä jyllää, osa on siis oksentanut, pojalla on lämpöä, isompi valittelee mahaa kipeäksi, miehelläkin oli lämpöä. Voi hyvin olla noroa. Tytöllä ei ole vielä ollut pahoja oireita, kakkaa tosin useammin kuin normaalisti, ja pulauttelee vähän. Tosiaan poika ei eilen oksentanut ollenkaan, oli nuutunut, eikä ruoka maistunut, viime yönä alkoi jälleen oksentaa. Teinikin oli pari päivää oksentamatta mutta nyt taas petipotilas. maitohappobakteereja on otettu ja kohta meen hakeen apteekista rela-tippoja tolle neidille.

Paulah: ONNEA!

Neiti kääntyi eilen eka kerran vatsalta selälleen ihan tarkoituksellisesti. Selältä vatsalleen kääntyy edelleen vain vasemman kyljen kautta, oon yrittäny houkutella kääntymään myös oikean kyljen kautta mutta ei siitä tykkää, jos ite käännän oikean kautta niin pistää oikein vastaan. Kamala puheripuli on neitiin iskenyt, hirmuisesti juttua tulee ja päristelynkin on oppinut. Eilen katteli mua ihan hölmönä kun juttelin samanlaisilla ääntelillä takasin.

Peppi ja tyttö 4 kk 1 pv

 
missah yritä myös itsekkin levätä :hug: tiedän tuon tunteen kun on huono omatunto kun ei ole kokoajan vauvan luona,meillä poitsu on pariin otteeseen ollut sairaalassa enkä voinut olla öitä siellä ja aina kun olin pojan luona sairaalassa niin oli huono omatunto kun en ollut muitten lasten luona kotona ja kun olin kotona niin oli huono omatunto kun en ollut sairaalassa,on todella raastavaa :( toivottavasti pikkuinen sara toipuisi nopeaan ja saisitte neidin pian kotiin :hug:

kiitos kaupunkiloma-vinkeistä !! toi Amsterdamkin kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta, kiitos ruusu vinkistä,tartteekin käydä kattomassa tuolta sivuilta noita matkoja =)
meillä ei mies haluu pariisiin just sen takia kun meinaa että ne molottaa siellä vaan ranskaa eivätkä halua ymmärtää enkkua ollenkaan :D paulahinvinkkaaman venetsian olinkin unohtanut kokonaan.Lontookin kyllä houkuttais....ähhh,tarttee vissiin vetää pitkää tikkua matkakohteesta :LOL: tai kun nyt ensin osaisin päättää mennäänkö ja raaskinko jättää lapset hoitoon :D
mites noissa matkavarauksissa yleensä on,saako paljonkin havemmalla jos jättää varauksen viimetippaan ja kyttää äkkilähtöjä esim viikon varoitusajalla vai kannattaako varata hyvissä ajoin ?? ei siis olla reissattu tukholmaa ja tallinnaa pitemmällä koskaan joten ihan ummikkoja ollaan tossa matkailussa :eek:

paulahille lämpimät synttärionnittelut :flower: :flower:

empsu just noin minäkin sanoin 15v sitten että nää lapset onkin sitten tässä ( tyttö kohta 16v ja poika 15v , 10kk ikäerolla ) ja nyt näitä onkin sitten jo 2 pientä lisää :LOL:

*kaurisäiti ja pikku-isäntä 4,5kk* :heart: :heart:
 
Terve pitkästä aikaa!

Olen monen muun tavoin käynyt lueskelemassa melkein päivittäin, mutta kirjoittaminen on jäänyt kun on useimmiten poika sylissä kun näitä juttuja luen...

Meillä on edelleenkin paljon masuvaivaa ja muutenkin poika on aika vaativa temperamentiltaan. Seuraa vaatii koko ajan hereillä ollessaan ja tylsistyy hyvin nopeasti! On oppinut kääntymään selältä mahalleen eikä juurikaan makaile enää selällään lattialla ollessaan. Kovasti yrittää ryömiä, mutta hermot menee siinäkin samantien kun ei pääse eteenpäin. :) Yöt on meillä jonkin verran parantuneet, mutta herkästi menee hulinoinniksi milloin minkäkin syyn takia. :D

Poskien punoitusta on meidän pojalla ollut kuusiviikkoisesta asti. Esikoisella on myös atooppinen iho, mutta hänellä ei poskissa ole koskaan ollut mitään. Koska tällä meidän pienemmällä on myös hyvin herkkä vatsa, pääsimme allergiatesteihin jotka kaikki näyttivät nollaa. Eli ei pitäisi olla mitään ruoka-aineallergiaa taustalla. Ja lisäksi olen dieetannut kaikki yleisimmät allergianaiheuttajat, ei ollut vaikutusta ihoon eikä masuvaivoihin. Tuo kuolaaminen ja nyrkkien syönti todellakin pahentaa ihottumaa, putsaaminen ja tiuhat rasvaukset auttaa ainakin meillä. Välillä olen laittanut mietoa kortisonivoidetta yöksi.

Missahille jaksamista! Sairaalassa on hyvä hoito, kyllä se kannattaa käydä kotona nukkumassa niin jaksaa paremmin olla sitten päivisin pienen tukena. Siellä sairaalassa kuitenkin heräilee koko ajan kun hoitajat käy lääkitsemässä ja tarkkailemassa vointia, itse en nukkunut montaa hetkeä kun poika oli parikuisena myös korvatulehduksen takia osastolla.

Paapelo Iina taisi olla myös tällainen hieman touhukkaampi yksilö, varmaan sen takia kasvu hidastunut? Ja teillä ei vissiin öisin montaa kertaa syödä? Meillä myös tuohon pojan syömiseen nähden oli tullut aika vähänlaisesti painoa viime neuvolassa. Ja yölläkin syödään vielä 2-3 kertaa kun tissi on ainut mihin nukahtaa herättyään. Terkan mielestä ei vielä olisi ollut syytä aloittaa kiinteitä, mutta aloitin ne kuitenkin jo nelikuisena koska on niin vatsavaivainen ja täytyy edetä TODELLA hitaasti niiden kanssa. Ja varmasti puolivuotiaana tarttis saada jo energiaakin lisäruuasta kun on tuollainen viuhtoja tuo poju. :D Tosi hitaasti olen ottanut uusia makuja ja määriäkään ei uskalla paljoa kerrallaan nostaa. Tällä hetkellä menee noin purkki päivässä, 1/2prk kasvista ja 1/2prk hedelmää. Seuraavaksi olisi ajatuksena tuohon kasvikseen lisätä hitunen possua, saa nähdä miten menee. Syöminen itsessään sujuu hyvin, poika nauttii siitä ja kaiken on syönyt mitä on tarjottu.

Ja sitten vielä viimeisimmät mitat (28.1.):
4kk Paino 6765g, Pituus 65,5cm ja py 43,7cm

Pikki ja pojat kohta 5kk ja 2v5kk
 
Hip ja hei,

Paulah paljon paljon onnea synttäreiden johdosta! :flower: :flower:

Missahilla jaksamisia, yritä saada levättyä itsekin. Ja Saralle pikaista paranemista! :hug:

Meillä on ollut uusien taitojen täyteinen viikko =) Viime viikolla meillä alettiin kiljumaan, lujaa! Aluksi neiti oli vähän hämillään kiljumisesta nyt vaan kiljuu kiljumisen ilosta. Kiljuu itsensä hengähdyksiin ja sitten hyvät hekotukset päälle :D Hömppä. Eilen sitten opittiin kääntymään selältä mahalleen!!! yay. No eiköhän tämä mamma ollut kampaajalla ja isi soittaa että arvaa mitä Fria kääntyi. Se on ihana että just silloin kun on pois niin toinen mokoma kääntyy, no eipä isikään ollut nähnyt, oli juuri lämmittänyt Frian maitoa :D No nyt koko aamun on esitellyt uutta taitoa :heart: :heart:

Alettiin myös antamaan kiinteitä. Taas yöllä syödään kolme kertaa niin ajateltiin että aloitetaan niin saadaan kohta illalla tankattua jotain muutakin masuun. Aloitettiin terkan suosituksesta puurolla, sanoi että saa lisättyä annoskokoa helpommin ja pitää nälkää paremmin. Täällä ainakin myydään puuroja jotka saa aloittaa 4kk iässä, miten siellä? Fria syö hienosti, avaa suunsa ja maiskuttelee puuroa! :heart: Masukaan ei ole näyttänyt vaivaavan, joten ehkä ensi viikolla voisi aloittaa antamaan illallakin. Montako kertaa te annatte päivässä kiinteää?

Jotain muutakin oli kerrottavana mutta en millään muista mitä.

Nyt makaroonilaatikkoa masuun.

Pikkis ja Fria 3 kk 3vkoa
 
Aurinkoista päivää täältä pohjosesta B) :wave:

Paulahille onnittelut 3kymppisistä :flower:

Nyyti
Meijän pojat on näköjään aika samankokosia.
Kiinnostaiski että minkä kokosia vaatteita teillä käytetään? :)

Missah :hug:
Jaksamisia sinne...Varmasti tuntuu pahalta jättää pikkunen sairaalaan mutta kyllä siellä osataan hoitaa hyvin...
Hienoa että Sara voi jo pikkusen paremmin, toivottavasti toipuu pian ja pääsee takasin kotiin äitin ja iskän syliin!

Hm...Mitähän muuta piti kommentoija :whistle:

No myöhemmin sitten lisää jos mieleen vielä tulee... :)


Ai niin meillä poika käänty tänään kolmesti mahalta selälleen mut en tiiä oliko vahinko... Jää nähtäväks :whistle:

Niin ja eteenpäin kovasti kans yritetään päästä...
Pylly nousee ja jalat menee välissä melkein konttaus asentoon...
Alustalta pääsee melkein pois ku aikansa vitkuttelee ja pungertaa...

*Talvicci ja "Unski" 4kk1vko1pvä* :heart:
 
Tääl taas pikana kirjoittelen - tuntuu, ettei oikein kerkiä koneelle nykyisin (mistähän se johtuu...)

kiinteistä onko kenelläkään muilla yhtä hankalaa tuo kiinteiden aloitus? meillä poju on toista viikkoa saanut kiinteitä ja joka kerta tuntuu yhtä hankalalta. suuhun saan kyllä ruokaa,mutta sitten vain pyörittelee ruokaa suussa, suu oikein isolla auki ja osa tulee ulos ja osan sitten irvistellen nieleksii tai kakistelee... (joka kerta sama homma).
Mietin että pitäisinkö taukoa vai olisiko että sitkeys palkitaan.....

Kommentteja kiitos!!!
 
Heipä hei!

Juu, tyttö on kova menemään ja heilumaan, mutta nyt ei ole tullut kohta 2kk juuri mitään painoa ja kun tämä oma painokin on suoraansanottuna romahtanut älyttömän pieneksi, niin en yhtään epäile, ettäkö olisi kroppa pistänyt rasvanluovutuksen maitoon hyllylle.
Soseita meillä kyllä syöty kunnolla jo 1kk. Mutta maitohan on silti se pääasiallinen ravinnon lähde vielä pitkään. ITse epäilen suuresti, että omat rahkeet riittäisi vielä 5kk.

Ihan tosiaan hitaasti aloitettiin nyt tänään totuttamaan tyttöä korvikkeen makuun...saanut pikku maistiaisia pullosta ja ihan ok se maistui. Tosin ei siis osaa imeä siitä pullosta, vaan puree tuttiosaa :D
Jos tuossa 2vk päästä olevassa painokontrolli neuvolassa laskusuhdanne jatkuu, niin sitten aletaan enemmän tarjoamaan pulloa, johon pumppaan omaatuotantoa sekaan kunnes oppii jutun juonen.

Ja eipä tässä omassa olemuksessa ja omassa kunnossa ole tosiaan paljon hurraamista...pelkkää luuta ja nahkaa olen ja uskokaa, olen syönyt KAIKKEA ja paljon.
Laskeskelin silloin, että kulutan päivässä n.3000 kaloria ja sen mukaan söinkin ja vähän herkkuja päälle, mutta paino pysyi silti vain nippanappa paikallaan. JA nyt, kun oli tuo flunssa ja imetin reilummin, iski katastrofi kroppaan ja ne pari kiloa putosi heti :/
Ja nyt oikein ahdistaa ajatellakaan, minkä homman joutuisin tekemään, että saisin painon ylös, jos jo sen edellisen lukeman pitäminen paikallaan vaati niin paljon syömistä :ashamed:

No juu, eipä tässä.
Hyvin meni kuitenkin ja tavoitteeni imettää niin kauan kuin se on kummallekkin hyväksi toteutui.
Ei maailma tähän kaadu, hyvillä mielin voin pulloa tytölle antaa tämän hienosti sujuneen imetyksen jälkeen, vaikka haikeaa se toki on, mutta ei jää mitään hampaankoloon, kuten esikoisen vauva-aikana =)
 
Aku
[/b]Amky meillä esikoisen kanssa aikanaan soseisiin totuttelu oli ihan super hankalaa ja kesti kauan.Alotettiin pikkuhiljaa 4kk iässä ja oikeastaan tossa 7-8 alkoi vasta tosissaan ottaa tulta alleen.Emmi yökki ihan hulluna ja tosiaan sylki ruuat pihalle,oikeastaan hedelmätkään ei maistuneet sen paremmin.Eli ei vaan hiffannut mistä oli kyse.Lopulta kärsivällisyys palkittiin ja tyttö oppi syömään,tosin seuraava kompastuskivi oli karkeampaan ruokaan siirtyminen :/

Tän kakkosen kanssa ollaan nyt pari viikkoa testailtu ja syö paljon paremmin kuin siskonsa aikanaan.Toki määrät on vielä pieniä,mutta syö ja maistelee kuitenkin mielellään.Jopa niin mieluusti et maitomäärät vähän mietityttää et juoko riittävästi :/

Toiset vaan tajuu homman jujun heti ja toisilla kestää kauemmin.En osaa sanoa mitä sun tulis tehdä jatkaa vai pitää taukoa.Siitä ois varmaan monenlaista mielipidettä ja yleisin tuntuu olevan se et 4kk on vielä niin pieni et pärjää maidollakin.Mutta tosiaan teet kuten parhaaksi näät,meillä aikanaan sinnikkyys palkittiin lopulta =)

Tsemppiä sinne harjotuksiin :hug:
 
Talvicille ihan pikainen vastaus! Meillä on jo hyvän aikaa käytetty 74cm vaatteita. Musta tuntuu, että jatkuvasti saa vaihtaa isompiin. Ei nuo taida kauaa enää mennä :) Mitä teillä pidetään?

Kiitos poskien punoitukseen vastanneille. Jotenkin uskon, että johtuu näistä pakkanen, kuiva huoneilma, kuola ja nyrkkien hinkaaminen. Ehkä se reagoisi jotenkin muutenkin, jos kyse olisi allergiasta. Seuraillaan siis.
 
Missahin Saralle pikaisia paranemisia ja kaikille muillekkin kipeille! =)
Meillä ollaan jo voiton puolella! Jee, jos nyt sitten hetki oltais terveenä edes :D

Paulahille onnittelut! =)

Kaurisäiti: Joo saatan löytää itteni synnäriltä sen 15 vuoden päästä uudestaa kyllä, kavala kavala vauvakuume :)

Meillä on oikee kuolaava papupata, höpöttelee ihan hirveesti ja matkii äänteitä, puolisokin kuunteli että nyt se sano ihan varmasti ÄITI! Mä luulen että ei nyt ihan viel kumminkaan :) Hienosti jo kääntyileekin ihan. Hampaita oottelen kyllä kovasti jo, niin se kuolaa että luulis kohta tulevan.

Meilläkin posket punotteli kovilla pakkasilla ja epäilen kanssa et toi jatkuva kuolaaminen ja sen levittäminen ympäri naamaa vaikuttaa kanssa.

Että on ihana seurata kun noi meiän neidit touhuaa keskenään niin kovasti että. Sisko työntää tuttia suuhun ja paijaa ja saa toisen kikattamaan ihan hervottomasti kyllä, tosi ihanan kuulosta! Meillä pikkuneiti onkin kyllä oikee hekottelija :)

Rauhallista yötä mammat!

Empsu
 
Väsynyttä huomenta!

Meille rantautui sitten RS-virus. Eilen käytiin mehiläisessä lastenlääkärin vast.otolla. Kauhea yskiminen ja lima on toisella ja välillä hengitys alkaa vinkua eli ahdistaa. Nyt hengitellään 4 tunnin väleinympäri vuorokauden avaavaa lääkettä babyhalerilla ja toivotaan, että tilanne laukeaa kotona ja vältytään sairaalareissulta. Hieman ottaa äitillä voimille, kun pitää herätä yölläkin lääkettä antamaan ja muutenkin nukuu huonosti, kun vahtii toisen hengitystä vähän väliä. Sisu on kyllä nyt sit nukkunut mun vieressä ja mies nukuu olkkarissa.

Posket on meilläkin usein punaiset. Hankaaminen ja jatkuva kuola + pakkaset varmaan tekee. Lisäksi luulen, että Sisu on perinyt multa atooppisen ihon, joten sekin meillä varmaan vaikutta.

Meillä on nyt maistettu bataatin lisäksi perunaa. Hieman huonosti maistuu nyt nuo kiinteät kun tuli tuo tauti. Mutta jospa sit alkas mennä paremmin kun on toivuttu.

Barbapörrö ja Sisu :heart: 4 kk ja 3 viikkoa ja vähän päälle :)
 

Yhteistyössä