*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Marraskuussa* *****...Viimeiset nyytit mahasta ulos...***** (Listaan päivitettävät tiedot yv:nä!!!)

Täällä on vietetty ihan ekaa isänpäivää:) Tein miehelle tosi hienon aamiaisen/brunssin skumppineen ja kakkuineen. Tai kakku löytyi eilen stockalta mutta kuitenkin:)

Meillä muuten se oksentelu loppui kuin vaihdettiin korvike tuttelista semperin korvikkeeseen. Samoin ilmavaivat loppui. Neuvolassa käydään tietty ens viikolla mutta ehkä se lääkärissä käynti ei ole tarpeen, 3 iltaan ei ole tullut oksennusta eikä erityisen runsaita pulautuksia.

Meillä ei nukuta ulkona muuta kuin vaunulenkeillä, näissä vanhoissa kerrostaloissa kun ei ole parvekkeita. Vaunulenkeillä tyttö kyllä nukkuu tosi hyvin:)

 
Meillä ollaan vielä kasassa ja kotona :(

Supistelee edelleen mut väli on nyt pidentyny.. Veristä limaa kyl tulee edelleen.

Isänpäivää vietelty vähän kuin odotellen et alkais tapahtumaan vielä enemmän.
Pitäis lähteä isän luona käymään mut jotenki en halua porukoille sano et tässä on kärvistelty jo eilisestä asti ku äiti sit soittelee perään tunnin välein et mikä tilanne on :LOL:

Sade-74 ja Nuppu 41+1
 
chilitin päässy lähtemään nyytin hakuun :wave:

Sade
Etköhän se sinäki pääse jo kohta kans nyytin hakuun, lupaavalta kuulostais :D

D-vitamiini tipoista...
Mä tuossa tutkailin noita vitamiini asioita. Joka paikasta löyty samaa tietoo että tuo d3 imeytyy huomattavasti paremmin ku d2 vitamiini. Ja sain käsityksen että suositeltas sitten just ennemmin tuota d3...
Löyty lehtijuttuki siitä kuinka neuvoloitten d-vitamiini suositukset ei ole ajantasalla... :whistle:

Meillä oli nuo jekovitit käytössä ja niissähän on alkoholia niin ei ole ihme jos niistä mahanpuruja joillekki vauvoille tulee...Ja ne on just tuota d2 vitamiinia.

Me nyt sitten kokeiltiin ettei eilen annettu noita tippoja ja tiettekö mitä? :D
PikkuMurikka nukku yön hyvin, ei huutanu ollenkaan!!! :) :flower:
Meillä se klo12-03 huuto johtu sitten ilmeisesti ihan noista d-vitamiini tipoista...
Pitää käyä ostaa sitä minisunia ku se tuntus olevan hyvä :)

Nyt antamaan tissiä ku toisella on nälkä...

*Talvicci ja PikkuMurikka 3vko1pvä*
:heart:
 
Talvicci kiitos vinkistä. Mäkin taidan käydä ostamassa esikoiselle noita Minisun Dropseja. Vauva syököön tuon Deetippa-pullon loppuun. Sitten siirryn antamaan samaa molemmille. En jaksa tiputella vauvan suuhun kuin yhden pullon noita Deetippoja, kun annostus on niin suuri (20 tippaa) ja puolet tulee kuolan kanssa samantien pihalle suupielistä.
 
Tuli tässä mieleen, kun pohdin (taas) tuota sikainfluenssaa, että mitäs jos mä sairastuisin niin pitääkö mun sitten lopettaa vauvan imetys ja muutenkin lastenhoito? Kukas niitä sitten hoitaa? En kuitenkaan haluaisi tartuttaa lapsia mistään hinnasta, mutta ei meillä ole isovanhempiakaan lähellä ketkä voisi siinä tapauksessa auttaa. Eikä ne varmasti haluaisikaan tulla tartuntariskin takia. Äh...
 
MB Suositus ilmeisesti olis että jatkais imetystä vaikka sairastuu.. Ja mielellään joku toinen hoitais muuten! Mitenköhän toi käytännössä onnistuis, jos mies ei saa töistä vapaata? Mä alan olla tosi stressaantunut koko asiasta ja ihan tosissaan pelkään vauvan puolesta :'(

Täällä vietetty kans miehen ekaa isänpäivää löhöillen ja isukkia hemmotellen
:) Ja poika päätti väläyttää eilen ekan hymyn!! Se on niin suloinen :heart:
 
Silona kiitos tiedosta. Joo mäkin oon ihan stressaantunu tosta sikainfluenssasta :( Meillä ei mies kuitenkaan saisi vapaata töistä. Pitäiskö jo ostaa joku suojanaamari apteekista, myydäänkö siellä sellaisia?? Että vois sit hoitaa lapsia se päässä. Tosin eipä siinä kai oikein hoideta lapsia, jos itellä on 40 kuumetta. Muistan kun olin alkavassa rintatulehduksessa esikoisen aikaan ja mulla oli päälle 38 kuumetta ja vauva itki niin ei paljon naurattanut..
 
Pieni poikamme näki päivänvalon tänään klo 3.44.
Painoa pojalla oli 3655g ja pituutta 48.5cm. Pipo 35 ja täyden kympin poika :)

Eli eilen alkoi ensiksi vuotaa veristä limaa ja pitkin päivää tuli harvakseltaan supistuksia.
Yhdeksältä illalla ne alkoi sit olee säännöllisiä ja tuli siis noin 10min välein kivuliaina...
Makoilin sohvalla ja katselin telkkua ja mietin mitä tehdä... Mies oli sitten nukkumaan menossa ja yritin itsekkin laittaa silmät kiinni, kunnes tuli supistus joka meinas viedä tajun ja sit sanoinkin ukolle että nyt kyl lähdetään. Sairaalassa oltiin n. 02.15 ja otettiin heti 20min käyrää ja sen jälkeen kätilö tutki kohdunsuun tilanteen, joka olikin jo 7cm auki :eek:
Siirryttiin saliin jossa keinuin keinutuolilla ja koitin jollain saada kipua helpottamaan joka alkoi siis käydä sietämättömäksi.. mutta olin päättänyt olla ottamatta lääkkeitä.
Mies lähti käymään tupakalla ja sanoin meneväni käymään suihkussa sillä välin. Suihkussa istuessani supistukset tiheni yhtäkkiä muutamaan minuuttiin eikä suihkusta ollut apua kipuihin joten kuivasin itseni ja menin sänkyyn. Mies tulikin samaan aikaan tupakalta ja heitin jyväpussin hänelle käteen ja käskin mennä lämmittää sen koska mua sattui. Oven mentyä kiinni tuli taas supistus ja tunsinkin jo tarvetta ponnistaa joten soitin kelloa... Kätilö saapuikin paikalle ja kohdunsuu oli täysin auki ja sain ponnistaa omien tuntemuksieni mukaan. Mies ehti juuri ja juuri takaisin huoneeseen :D Ponnistusvaiheen kestosta en tiedä vielä kun ei ole noita aikoja käyty läpi, mutta täytyy kyllä yhtyä kätilön sanoihin että poika vain suorastaan liukui ulos muutamalla työnnöllä. Synnytys meni tähän saakka aivan loistavasti, kunnes sitten tietenkin jonkun piti mennä vikaan... Istukka oli itsepäinen eikä suostunut irtoomaan ja tunnin runnomisen jälkeen mut nukutettiin ja vietiin kaavintaan.
Vuotoa oli 1600ml ja hemoglobiini laski 85. Olo kuitenkin nyt ihan hyvä kun saanut levättyä ja molemmat voidaan hyvin.



chilitin ja Pontus n. 15h :)
 
Onnea Chilitin varmaan mieleen jäävä isäinpäivä teillä =)

sikaflunssasta mun ymmärtääkseni vauvaa kannattaa ehdottomasti imettää jos äiti sairastuu siihen sillä silloin vauva saa äidinmaidon mukana vasta-aineita elimistöönsä. Tämä siis silloin jos äiti sairastuu ennen vauvaa mutta mitenhän rankka tauti on jos vauva sairastuu ensin, kun minun ymmärtääkseni vauva ei vielä itse tuota vasta-aineita ja jos äiti on terve niin ei niitä tule maidostakaan ja rokotuksen saa yli 6 kuukauden ikäiset :eek: mua kanssa mietyttää tuo lastenhoito jos tässä possuflunssa iskee, ehkäpä vauvan kanssa jotenkun pärjäisin mutta kun on tuo esikoinenkin joka vaatii lämpimät ruuat, ulkoilut ja kaikkea muutakin päivän aikaan, mies on yrittäjä joten voi olla ettei kärsi pitkään olla kotosalla ehkä pari päivää maximissaan.

nyt on alettava tekee ristiäiskutsuja etä saan postiin ensi viikolla :)
 
Moi mammat!
ja onnittelut taas uusille vauvaantuneille - mehan ollaan kohta kaikki nyttit sylissa! Jippii!

Terveisia Belgiasta jossa on vetta tullut viime viikon kuin aisaa.
Meidan Unna on aikas helppo prinsessa, syo ja kakkaa hyvin. Nukkuukin kivasti - herailee vain kaksi kertaa yossa, mutta pitaakin sitten sellasta elamaa etta! Siis ei itke vaan kiemurtelee ja ahkii ja kehittelee itselleen hikan. Me ollaan ukkelin kaa liian hermona nukahtamaan ku luullaan etta se pian nikeltyy siihen ahinaansa. No tama on kai nyt tottumiskysymys vanhemmille.

Meille tuli kutsu sinne rokutuksiin. Pitais menna tiistaina. Nyt olen henkisesti valmistautunut menemaan, mutta yks juttu mua mietityttaa: kun mut on rokotettu, kestaa viela parisen viikkoa ennenkuin roppa alkaa valmistamaan vasta-aineita jotka siis osittain siirtyvat sitten imetyksen kautta vauvalle. Mutta mites sitten ne kaks viikkoa siina valissa - mitas vauva silloin saa? Voiko siita rokotteen aineesta olla jotain haittaa vauvalle, siis ennen kun han saa mun vasta-aineitani?
Mita ootte mielta?


Taalla on ollut aikamoinen trafiikki siitakin huolimatta etta pyysin ettei liiaksi ihmisia kavisi. Aikas rankkaa kun on kahden kulttuurin tavat ja tilanne on uusi. Vaikka ma olin sanonut ukkelille etta en haluisi vierailijoita, oli sen vaikee muistaa sita siina isyyden ensi huumassa. Mutta nyt kai suurin vierailijarumba on mennyt ja vierailijat onkin bannattu aina torstaihin asti. Ihme stressinaiheita sita joutuukin kestamaan :)

 
Chilitin Onnea paljon :flower:

Ja Sade-74 on myös päässyt vauvan hakuun, ihanaa =)

Täällä menee hyvin, mitä nyt itelle taitaa olla flunssa tulossa. Saralla on mun hämmästykseksi tullut aivan selkeä rytmi tohon iltaan. Nyt vissiin jo viikko mennyt niin, et on valvonut illan, viimeistään puolen yön aikaan nukkumaan ja neljältä syömään ja viel siitä unta ainakin seiskaan. Päivät menee kyllä miten sattuu.

Mä en nyt oikeen ymmärrä, mut tissi ei sitten kelvannut yöllä eikä aamulla ollenkaan :eek: Taitaa imetys hiipua kasaan sitten neidin aloitteesta.

Mä en possuflunssaa sen kummemmin pelkää. Ollaan käyty Saran kanssa kaupassa ja muualla ihan normaalisti. Ei tietty missään hirveessä väen paljoudessa. Mä oon sitä mieltä, et jos se jostain meidän perheeseen tulee, niin kaikkein todennäköisintä on se, et mies tuo sen mukanaan töistä.

Kai se täytyy jatkaa siivoamista, kun tytyli nukkuu...

Missah ja Sara
 
Missah: Mä päätin nyt lopetella imetystä koska tuntuu että se menee vaan heikompaan suuntaan koko ajan. En varmasti saa päivässä tuotettua kuin aika surkean määrän maitoa. Se on joko ennestään vähentynyt tai neidin ruokahalu kasvanut, ei mihinkään kyllä riitä.
Vähän kurja olo siitä että meidän tytöstä tulee pullovauva nyt 4 viikon iässä sitten kokonaan mutta minkäs teet....

Mä en kanssa ihmeemmin pelkää sikainfluenssaa. Me ollaan ihan normaalisti liikuttu joka paikassa. Asutaan keskustassa joten ihmisiä ei oikeen voi välttää ja koska meillä ei ole autoa niin julkisilla mennään ellei ole ihan kävelymatka.
 
Niin se alko meilläkin arki kun mies alotti tänään työt. Joutu lopettamaan isyysloman pari päivää aikasemmin kun oli tarkotus kun hänen tuuraajansa sairastui. Oli se vaan mukavampaa kun oli toinen aikuinen tässä vauvanhoidossa kaverina, mutta eiköhän me kahdestaankin pärjätä täällä :)

Meillä on poika ottanut tavaksi ettei nukahda ennen kello yhtä yöllä. Se meinaa tuottaa vähän harmaita hiuksia sillä olisin itse jo kympiltä valmis nukkumaan. Ne vikat tunnit on tosi vaikea pysyä hereillä. Kyllä hän sitten nukkuu kun nukahtaa. Yöllä herää kolmen tunnin välein noin keskimäärin syömään ja kun nostan pojan pinnikseen niin uni jatkuu. Ei kauheasti siis kehtaa valittaa tosta myöhäsestä nukkumaanmenoajasta. Ehkä sekin siitä ajanmyötä aikaistuisi.
 
heippa!
Anteeksi en ole kerennyt käydä kattelemassa kenenkään kirjoituksia... meillä ei ole konetta kotona... se on rikki :( joten nopskaa käyn tässä kaverin luona!

Onnea kaikille vauvansa saaneille! vielä taitaa joitain odotella vauvaansa :)

Meille syntyi Sunnuntaina 25.10 klo.13.39 Suloinen poitsu:) Painoa oli 3880g ja pituutta 50cm Py oli 35cm :heart:
 
Heippa kaikille!!

Valittelin täällä viime torstai aamuna, että olo on kuin ei olisi ollenkaan raskaana ja ettei tämä vauva ikinä synny.. Taisi olla tyyntä myrskyn edellä, koska to iltana alkoi kovat supistukset ja
Meille syntyi perjantai aamuna rv 41+1 klo: 04.03 täydellinen kymmenen pisteen "taikinatyttö" (isän antama hellittelynimi) :heart: :heart: :heart: Mitat tytöllä olivat 3160g, 49cm ja pipo 35cm. Eilen pääsimme kotiin ja nyt kaikki aika on mennyt pientä ihmettä ihastellessa. Kirjopittelen myöhemmin synnytyskertomusta.

Santtu ja taikinatyttö
 
Onnea chilitin!
Onnea Henspu!
Onnea santtu!

Flora juu kyllä se vauvan nukkumaanmenoaika siitä aikaistuu pikkuhiljaa. Meillä esikoinen alkoi joskus 3kk iässä aikaistaa nukkumaanmenoa, kun sitä ennen meni aina järjestään 23-00 välillä yöunille. Tällä toisella ei kyllä ole vielä mitään rytmiä. Joskus laitan unille kasin jälkeen, jolloin herää silloin kun itse olen menossa nukkumaan ja saattaa valvoa tunnin verran vielä. Joskus taas valvoo illat.

Äh, mun töistä tytöt raportoi koko ajan lisää sikainfluenssatapauksia :( Onneks en oo töissä!
 
Miljoonasti onnea teille kaikille vauvan saaneille! :flower: =) Pikkuhiljaa alkaa olla kaikilla käärö sylissä.

Olipa hyvä kun täällä tuli puhetta d-vitamiineista, nimittäin järkytyin itse kun maistoin Jekovit tippoja! Hyi hitto mikä maku ja niissä on sitä alkoholiakin. Vaihdankin tänään tosiiin tippoihin, josko vaikka masuvaivatkin helpottais.

Myös me ollaan tänään ekaa kertaa vaavin kanssa kahdestaan kotona. :heart: Hieman jännitti, mutta ollaan pärjätty hyvin. On se kyllä kummallista, kuinka kaikki pienetkin asiat nyt jännittää.

Onkos muilla ollut ongelmia maidon pumppauksen kanssa? En saa millään maitoa tulemaan kunnolla, käytössä on Aventin käsikäyttöinen pumppu. Eilen pumppasin puoli tuntia, ja saldona oli vaivaiset 20 ml. Täytyy varmaan alkaa antamaan korviketta tarpeen vaatiessa, jotta voisin joskus käydä edes kaupassa yksin.

Voi että kun voi pieni vauva ollakaan ihana!! Kyllä se vaan toisaankin on niin, että oma lapsi on se kaikkein ihanin ja suloisin, vaikka sitä en etukäteen osannut ajatella. Jaksan katsella ja ihmetellä pienokaisen kasvoja ja ilmeitä ja tuoksua vaikka kuinka monta tuntia päivässä. :heart: Miten elämä voikaan olla ihanaa! Vaikka mitään ei ehdi tehdä nyt loppuun, enkä edes muista aina syödä. Mutta ei se haittaa kun on tuollaisen palkinnon saanut! :heart:

heketsi + poika 16 vrk :heart:
 
Nonni.. Jokohan mä alan olemaan viimesiä, joka ei oo vielä vauvaantunut. :D Mut todella paljon onnea niille jotka on! :)

Tänää oli yliaikaiskontrolli.. Keskiviikkona uudestaan äitiyspolille tsekkaa tilanne ja viimeistään PERJANTAINA 13 PV sitten käynnistellää.. ÄÄÄ! Just niin mun tuuria kyllä. :D

HEinu ja poitsu 41+5
 
Isot onnittelut kaikille vauvan saaneille!

D-vitamiinista: tosiaan Jekovit maistuu aivan kauhealle mutta meillä ainakin lapset ovat siitä mausta tykänneet. itse en siitä alkoholimäärästä ole huolissani sillä sitä on tosi vähän, ja se on siellä sen vuoksi että d-vitamiini on rasvaliukoinen eikä siis liukenisi pelkkään veteen. Me ei olla vielä aloitettu tippoja, tänään mies tuo apteekista.

Täällä on päivät menny ihan mukavasti. Mies lähti tänään töihin, pitää sitten loput isyyslomasta myöhemmin. Aamusta oltiin sitten puistossa ja tyttö nukkui reilut 2 tuntia vaunuissa. Ulkona ollaan nukutettu kerta päivässä, muuten sisällä, vielä on nukkunu molemmissa paikoissa ihan mukavasti.
Terveydenhoitaja kävi vasta tänään kotikäynnillä, eipä siinä mitään. Painoa oli neidillä nyt 4350g, sellasella vanhanaikaisella "kalavaa'alla" punnittuna.

Possunuhasta ei oo terkkari puhunut mitään, joten täällä kai tulkitaan ettei synnyttäneet kuulu riskiryhmään. Meillä yks teineistä kuuluu riskiryhmään, la oli rokotusmahdollisuus, ei onneksi lähdetty kun siellä on ollu monen sadan ihmisen jonot. Täytyy nyt selvitellä että miten sille sais rokotteen, ei toi jonottaminen oikein innosta. Tautia on jo muutamassa tuttavaperheessä ollut ja on kestäny heillä ainakin tosi pitkään ( 1,5 vkoa) ja ovat olleet tosi kipeitä, onneksi ovat kotihoidossa pärjänneet.

Mutta nyt pojan kanssa leikkimään kun tyttökin vielä nukkuu.

Peppi ja tyttö 14 vrk
 
Paulah Oon huomannut myös saman, maitoa ei tule enää niin paljon kun aikaisemmin, tasaisesti vähentynyt. Näin tää meni nyt, jos seuraavan kanssa paremmin.

heketsi Ei tuu multakaan maitoa käsikäyttöisellä pumpulla juuri ollenkaan :/ Käsin kun kokeilee, niin tulee. Oon ihmetellyt kans, et missä vika.

Onnea uusille vauvaantuneille :flower:

Mä nautiskelen tässä päivä kahvia ja Sara nukkuu ulkona vaunuissa. Meillä masu vaivat vähentynyt paljon. Tänäänkin neiti ollut kovin tyytyväinen ja on kyllä niin eri lapsi, kun ei mahaa väännä eikä käännä. Eli meillä Rela tipat tuntuu toimivan.
 
Onnea chilitin, Henspu ja santtu! :flower:

Sade pääsi sitten nyytin hakuun :wave:

Pitää nyt lähtee siivomaan ja syömään.
Kaveri aiko tulla PikkuMurikkaa kattomaan vissiin...
Ei ole vielä kertaakaan nähny ku on ite sairastellu niin ei ole voinu käyä...

*Talvicci ja PikkuMurikka 3vko2pvä* :heart:
 
Mä en saa käsikäyttösellä kyllä mitään pumpattua, enkä kyllä käsinkään. Mulla on Ainun sähköinen ja se on tosi hyvä, PAITSI se ääni mikä siitä lähtee on ihan järkky. Ei voi kattoa telkkaria samaan aikaan kun pumppaa. Nyt mulle on tulossa Aventin sähköpumppu. Mä pumppaan yleensä kerralla semmosen 50ml, eli ei nää mun pumppaamat maidot pelkästään pojalle riitä vaan pitää antaa tuttelia sitten myös. Harmittaa kun ei imetys meillä onnistunut ja mulla ei koskaan maito noussu kunnolla. Sinnittelen nyt vielä viikko kerrallaan ja koitan pumpata sen mitä irti saan. Kaitpa ne vasta-aineet ainakin edes jossain määrin sitten välittyy. Näin haluan ainakin uskoa.

Mun isoäiti on tosi rasittava etten taida häntä haluta kauheasti nähdäkään. Koko ajan inttää että pojalla on nälkä, anna sille tissiä jne. Oon yrittäny sanoa ettei mun maito riitä, poika ei osaa oikein tissistä ottaa kun meidän alku oli mitä oli. Pahotan mieleni tosta aina vaikka ei pitäis, mutta nää hormoonit...Taitaa vaan hänelle oikean äitiyden mittari olla se että imettää :( Ja jos jaan teille vielä lisää hänen kommenttejaan niin oli anopille sanonut kun olivat nähneet sattumalta kaupungissa että "oli se onni että heille se lapsi tuli kun eihän avioliitto ole mitään jos ei ole lapsia!". Voi luoja jos me oltais kärsitty lapsettomuudesta ja tommosen ois suustaan päästänyt. Ja muutenkin! Argh, olen vähän pahalla päällä, sori :ashamed:
 

Yhteistyössä