*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Sara on sitten sitä mieltä, et äitin ei tarvii tehdä muuta ku viihdyttää häntä... =) On ollut jo kolme tuntia hereillä ja kattelee vaan... Hetken viihtyy yksinään, mut sit syliin. Milloin tuota pikkuista voi alkaa lattialla pitämään???

Pinkkimieli Mulla käynnistys päätös tuli suurimmaksi osaksi mun hillittömän väsymyksen takia. Valitat vaan tarpeeksi, niin luulis alkavan tekemään jotain. Tosin mä en enää ikinä halua käynnistystä, ellei aivan pakko :kieh:

Täällä eilen peitto heilu, ja oli oikein mukavaa eikä sattunut yhtään :D :D :D

Mä en sit sinne neuvolaan soittanut, ku unohdin laittaa kellon soimaan. Nukuttiin kymmeneen asti... Taidan käydä itse hakemassa apteekista ne tipat.

Missah ja Sara
 
Missah, en tiedä onko tohon sit jotain yleistä suositusta, mutta kyllä mä ainakin omia vauvojani oon pitänyt jo siis ihan pienenä peiton päällä lattialla tuijottelemassa leluja.. Tosin kannattaa eka tutkia ettei sinne lattiatasoon tule mistään vetoa ettei vauva tuu kipeäksi. Mutta riippuuhan tuo tietty vauvastakin et miten viihtyy, kun ainakin meillä on kaikki 3 viihtynyt itsekseen jumppalelua tuijottaen lattialla hyvinkin :)

Nyt vaan ei taida tulla mitään lattialla pitämisestä, kun tuo meidän reilu 1v monsteri juoksee villinä lelujensa kanssa paikasta toiseen ja työntelee milloin mitäkin keinuhevosta omasta huoneesta olkkariin.

Täällä on 5 km pyörälenkki tehtynä, ja tuli käytyä samalla kaverilla kahvillakin.. Oli kyllä ihanaa nähdä pitkästä aikaa jutella välillä muidenkin kuin oman miehen tai naapurin kanssa.
Kävin prismasta ostaa itselleni 2 rintsikat, toiset oli tavalliset ja sit yhdet kaarituettomat imetysliivit.. ajattelin että ne on mukavammat näin kotioloissa ainakin, ja voi pitää yölläkin kun ei kiristä - jos esim tarvii liivinsuojia käyttää runsaan maidon tulon takia.

Aaaah, mä niin odotan innolla sitä ensimmäistä yötä kun saa nukkua "kunnolla".. Siis tarkoitan nyt niinkuin mahalteen ja ilman näitä kaikkia kipuja ja vessassa ravaamisia.. Se on niin luksusta :heart: Mä ainakin oon ollut sen ensimmäisen yön jälkeen kuin uudelleen syntynyt kun on saanut nukkua kerrankin hyvin, vaikka nyt vauva pitääkin syöttää siinä välissä. Ja oih, kohta pääsee sheivaamaan jalatkin.. Sekun ei ole onnistunut hetkeen kun jalan nostamisen wc-pöntön päälle on jotain ihan kamalaa...

chilitin ja poju 39+6 (huomenna poksuuuuu viikot, jeeeee laskettuaika vihdoin)
 
Vauvan yöunet:

Voi ihan hyvin antaa nukkua niin pitkään ja paljon kuin vauva itse tahtoo, jos paino nousee =)
Meilläkin vedellään pitkiä unia ja kun herätään, niin sitten syöpötellään =)

Maidon tulon tasaantuminen:

Normaalistihan sanotaan, että ekan tehoimukauden jälkeen tasoittuisi..eli parin viikon jälkeen noin keskimäärin, mutta mutta...jos omaa suihkutissit, se ei välttämättä koskaan tasoitu...sanoo allekirjoittanut jolla kokemusta...mutta kyllä sen verran sentään tasoittuu, ettei ihan tulvi enään vaan pitää pari kertaa yössä vaihtaa litimärät liivinsuojat, muttei sentään paidat kastu :whistle:

Nyt syöttämään vaavia :wave:

paapelo+poju+Tyty-I
 
Meilläkin tyttö on nukkunut yöllä helposti 5 tuntia putkeen. Nyt kylläkin 2 yötä menny ihan eri rytmissä...Tyttö valvoo yöllä ja nukkuu päivällä, huoh...

Mä nyt vielä jatkan tuota maidon riittämis- juttua. Kun siis tuntuu että tyttö ei millään saa tarpeeksi! En vaan sitten tiedä että onko hänellä tosiaan nälkä vai haluaako vaan imeä jotankin. Mistä sellasen erottaa? Kun siis syötän tyttöä, niin ehkä 5 min päästä hän lopettaa, kääntää pään ja irrottaa tissistä. Tai nukahtaa. No sitten nostan hänet pystyyn ja hän alkaakin hamuamaan ja syömään käsiään ja kitisee eikä ollenkaan ole tyytyväinen. No annan hänen sitten imeä lisää. Ja taas sama rundi, hän lopettaa ja alkaa kitinän. Mietin ensin että ehkäpä maitoa ei vaan tule, mutta kokeilen aina, että tuleeko rinnasta jos vähän puristan niin aina tulee ihan kunnolla. Eli rinta ei ole tyhjä, mutta tyttö ei vaan ole tyytyväinen. Mitä oikein pitäisi tehdä? Oon ihan hämmentynyt tilanteesta :|

Tänään tuli tytölle taas oikein kunnon yökkäyskohtaus, kesken unien. Tällä kertaa perään tuli oikeen kunnon puklu, vaikka normaalisti ei puklaa lähes ollenkaan. Itse aina pelästyn tuota yökkimistä, kun kuulostaa ja näyttää niin väkivaltaiselta, ihan kuin tyttö tukehtuisi. Tyttöä ei kyllä tunnu haittaavan :)

Minäkin nukun sellaisen kosteussuojakankaan päällä :) Muuten menis lakanat uusiks aika usein. Liivinsuojat on aivan totaalisen litimärät aamulla. En ole yöllä jaksanut vaihtaa... Minäkin odotin sitä aikaa, kun voi taas nukkua mahallaan, mutta enhän nytkään voi kun silloin maito pursuaa rinnoista ulos :) Siis edelleen kyljellään pakko nukkua. Tai nyt voi nukkua jo selällään.

Mäkin oon koittanut pitää tyttöä lattialla peiton päällä. Hän viihtyy siinä välillä hetken, mutta jostain syystä ei ollenkaan mahallaan. Kun laitan hänet mahalleen, hän alkaa "ryömiä" ja sitten kai turhautuu kun ei pääse mihinkään. Jalat vispaa ihan hulluna vähän aikaa ja sit alkaa kauhea kitinä ja puhkuminen. Selällään myös hädet ja jalat vispaa, mutta naama pysyy peruslukemilla :)

Minkälaista ääntelyä teidän muiden vauvat pitää? Meillä tyttö lähinnä vaan ähisee ja örisee :) Välillä pääsee ihme vingahduksia. Hän ei itke kunnolla lähes ollenkaan. Naama kyllä vääntyy, mutta ääntä ei pääse helpolla.

Pinkkimieli: Voitkan aina silittää verhot uudestaan :) Tai käydä koko vaatekaapin läpi, heh... Neljäs S kolmen seuraan. Kokeillaan jos tulee lisää lapsia :)

hemari ja tyttönen 2vk 5vrk (Kohta 3 viikkoa!!)
 
Hemari: kokeile kestoja muutaman viikon päästä uudelleen, jospa sitten istuvat vauvalle paremmin. Meillä on toiminut kestot ihan hyvin tän aikaa kun kotona ollaan oltu. Minä laitan keston ja jos mies vaihtaa vaipan niin laittan kertiksen. Kyllä sekin vielä noihin kestoihin siirtyy kunhan neiti vähän kasvaa. Toivottavasti miehesi osallistuu pikku hiljaa enempi vauvanhoitoon. Meillä mies oli alkuun tosi varovainen kun toi edellinen syntyi ( oli hälle eka lapsi) mutta kun vaan kehoitin hommiin ja olin siinä tukena niin reippaasti oppi ja osallistui,

Isot onnittelut kaikille vauvaantuneille!

Sitten vähän synnytyskertomusta. Eli 26.10 oli aika varattu yliaikakäynnillle. 23.-24-10 välisenä yönä heräsin puol yhden aikaan ekaan supistukseen, niitä tuli alkuun 20 min välein. Kahden maissa nousin ylös, istuksin kiikkutuolissa ja neuloin sukkaa, supisti n. 7 min välein mutta eivät käyneet kovin kipeää. Neljän maissa menin sohvalle pitkälleen ja siinä supistukset sitten laantuivat. Seittemän jälkeen nousin ylös ja pystyssä ollessa supisti 5 m in välein, istuessa 10 min välein, tuntuivat mutta eivät olleet pahoja. Puolen päivän jälkeen supistuksia tuli alle 10 min välein istuin tai seisoin mutta edelleen olivat välit epäsäännöllisiä ja kivut aika pieniä. Kahden jälkeen menin nukkumaan ja supistukset laantuivat.
Neljän aikaan supistuksia alkoi tulla säännöllisesti ja tekivät jo hieman kipeää. Viiden maissa menin kuumaan suihkuun puoleksi tunniksi, helpotti kummasti. Klo 17.45 piti eka kerran käyttää ääntä kun supistus teki kipeää, mies vei kuopuksen siskolleen. Klo 18.15 lähdettiin kohti sairaalaa, supisti 5 min välein ja kipu symfyysissä oli kova. Klo 18.30 oltiin sairaalassa, kohdunsuu 5 cm auki, jokaisella supistuksella mua oksetti. Alkututkimusten jälkeen sai vesiperäruiskeen ja kun vessasta selvisin niin menin ammeeseen lillumaan. n. klo 20 oksensin supistuksen jälkeen ja olo helpottui. Klo 20.30 halusin jotain helpotusta, kohdunsuu oli 7 cm auki ja sain pcp-puudutuksen. Se vei kivulta suurimman terän mutta symfyysikipu yltyi aivan hirveäksi. Reilun puoli tuntia sitä kipua jaksoi ja sitten pyysin spinaalipuudutuksen. Sen sain klo 21.30 ja taivas aukesi, ei mitään kipua. Klo 22.00 kätilö tutki, auki 9 cm, puhkaisi kalvot ja laittoi oksitosiinitipan. Olin edelleen aivan kivuton. Klo 22.30 olo oli edelleen hyvä, kätilö lisäsi hieman tippaa ja pyysi soittamaan jos tulee jotain tuntemuksia. Torkuin hetken ja klo 22.55 soitin kelloa, oli paineentunnetta alapäässä. Kätilö tutki, vauvan pää oli jo tulossa. 2 min ponnistus kyljellään ja tyttö syntyi, sai 9 pistettä ja pääsi heti masun päälle köllimään. Alapäähän ei tullut mitään vaurioita.

Kaiken kaikkiaan synnytyksestä jäi hyvä mieli vaikka en luomuna loppuun asti mennytkään. Kotiin olisin halunnut sunnuntaina mutta kun vauvalla oli veriryhmävasta-aineita niin piti keltaisuutta seurata se pari päivää.

Tässä kotosalla on vauvan kanssa mennyt hyvin. Neiti jaksaa valvoa sellaisen tunnin pätkän ennen unia. Tänään otti aamupäivällä 4 tunnin unet. Yöllä on herännyt 2-3 tunnin välein. Maitoa tuntuu olevan rielusti, hieman olen pahimpia pingoituksia lypsänyt pois, jotta saa paremman otteen.

Neuvolasta tulevat kotikäynnille vasta 6.11. Ainakin ennen täällä on vain puhuttu d-vitamiinista, itse on apteekista sitten pitänyt käydä hakemassa. Meillä on muilla ollut käytössä Jeovit-tipat kun ovat vesipohjaisia joten eiköhän ne tule samat haettua tällekin.

Meidän teini on sairas, on yskinyt sunnuntaista, eilen valitteli kurkkukipua ja kuumettakin oli 38.3°. Sain huomiselle lääkäriajan kun kuuluu possunuhan riskiryhmään. Kuulemma luokalta on yksi sairastunu ja toisellakin epäillään. Ja pojan päiväkodissakin on yksi tautiin sairastunu.

Peppi ja tytsi 5 pv
 
Tsemppiä Nanalle kontrollikäynnille!! Niin ja Pinkkimielelle ja Himpsulille kans, toivottavasti alkaisivat käynnistelemään ja pääsisitte vauveleiden kanssa kotiin!

Hyvä vinkki pinkkimieli, taidan kokeilla myös silittämistä :LOL: Täällä ollaan valmiina ottamaan kaikki keinot käyttöön!! Huomenna poksuu 40+0

Neuvolassa on tänään käyty ja kaikki oli ihan normaalisti. Painoa taas tullut viikossa kilo lisää. Sf-mitta oli hieman tippunut joten vauva ilmeisesti laskeutunut entisestään vaikka onkin jo pitkään ollut laskeutunut ja tuloillaan. Joten ilmeisesti supistukset ovat jotain alakerrassa tehneet!! :)

Santtu 39+6
 
Onpa aika mennyt nopeasti kotona ollessa. En ole paljon ehtinyt tännekään lukemaan. On useamman sivun luku-urakka edessä. Kirjoitan nyt välillä ja luen sitten. Ei nyt taida paljon kommentoitavaa olla. Seuraavalla kerralla sitten.

Onnittelut tasapuolisesti kaikille vauvan saaneille! :heart:

Tässä vähän synnytyskertomusta.

Sunnuntai-iltana 18.10.09 mentiin normaalisti nukkumaan klo 22.00 jälkeen. Klo 23.00 heräsin, kun alavatsalla tuntui outoa kivistelyä. Yritin nukkua uudestaan, mutta sama kivistely tuntui hetken päästä uudelleen. Silloin mietin, että onko nämä nyt niitä supistuksia. En ollut mitään kipua tuottavia supistuksia ennen tuntenut. Sitten aloin katsomaan kellosta kuinka usein niitä tulee. Ensimmäisen puolitoista tuntia supistuksia tuli noin 10 minuutin välein. Klo 00.45 supistuksia alkoi tulla tiheämmin, väli oli 5 minuuttia. Siinä sitten mieskin heräsi, kun kärvistelin sängyssä. Siinä sitten seurailtiin mihin tilanne kehittyy. Vähitellen supistukset alkoi tuntua kipeämmiltä. Klo 04.00 kirjauduttiin sairaalaan sijaan. Ensin otettiin käyrää ja supistusten tulemista seurattiin. Sitten tehtiin sisätutkimus. Kohdunkaula oli hävinnyt ja kohdunsuu oli 2 cm auki. Siinä sitten vähitellen siirryttiin synnytyssaliin odottelemaan. Sain kaurapussin helpottamaan oloa. Oli niistä vähän apua. Supistukset tuntuivat aina vain kivuliaimmilta. Klo 08.00 tutkittiin kohdunsuun tilanne, edelleen vain 2 cm auki. Koska muuta kivunlievitystä ei ollut tässä vaiheessa saatavilla, meni kylpyyn. Siellä oli rentouttavaa olla. Taisin hetken nukkuakin siellä ollessani. Kun tulin pois kylvystä sen jälkeen tarkistettiin kohdunsuun tilanne, olin 4 cm auki. Olin jo aikaisemmin sanonut, että haluan epiduraalin. Kätilö ehdotti kalvojen puhkaisua ja epiduraalin laittamista. Olin aika kipeä tässä vaiheessa. Gynekologi puhkaisi kalvot, joka ei ollut kivulias toimenpide. Anestesialääkäri tuli aika nopeasti ja epiduraali oli laitettu klo 09.50. Olo tuntui heti paremmalta. Tunsin supistukset selkäpuolella, mutta ne eivät tuntuneet ollenkaan kivuliailta. Klo 11.00 laitettiin Oksitosiinitippa, koska supistukset alkoivat vähän heiketä. Tipan ansiosta supistuksia tuli tasaiseen tahtiin. Klo 13.00 kohdunsuu oli 6 cm auki. Oksitosiinitippaa nopeutettiin tässä vaiheessa. En tuntenut edelleenkään kipuja. Klo 14.00 kohdunsuu oli 8 cm auki. Klo 15.10 kohdunsuussa oli vain vähän reunaa jäljellä. klo 15.30 kohdunsuu oli täysin auki ja alkoi siis ponnistusten harjoittelu. Klo 16.00 tunsin paineen tunnetta alhaalla ja kivut alkoivat vähitellen lisääntyä. Kätilö tunsi jo vauvan pään, mutta vielä piti jaksaa ponnistaa. Tässä vaiheessa ei tiedetty, minkä kokoinen vauva oli. klo 16.10 kätilö teki episiotomian, joka helpottaisi vauvan ulostuloa. Klo 16.20 alkoi varsinainen ponnistaminen. Vauva tuli vähitellen alaspäin, mutta omat voimat alkoivat jo loppua. Kohtu oli painanut palleaan, joten hengittäminen tuntui työläältä. Sanoin tässä vaiheessa, että vauva ei tule ilman apukeinoja pois. Halusin, että vauva autettaisiin imukupilla pois. Voimat oli jo aika vähissä. Kätilö soitti päivystävän gynekologin, joka ei vastustanut imukupin käyttöä, koska huomasi minun olevan jo aika väsynyt. Mies oli onneksi koko ajan tukena ja turvana. Klo 16.50 kiinnitettiin imukuppi ja vauva syntyi kahden supistuksen aikana imukupin avustettuna. Tuntui tosi kipeältä. Klo 17.00 syntyi paksu tummatukkainen, suloinen tyttö vauva. Painoa 4325g, pituus 54 cm ja päänympärys 34 cm. Jälkeiset tuli tosi nopeasti pois. Vuotoa ei tässä vaiheessa paljon ollut. Sain vauvan heti rinnalle, joka tuntui tosi hienolta. Mies sai leikata napanuoran. Kätilö ompeli episiotomiaa. Siinä vaiheessa huomasin, että itselläni ei ollut kaikki kohdallaan. Sanoin vain, että nyt pyörryn. Koko ajan kuulin, mitä tehdään, mutta silti olin vähän muussa maailmassa. Vähitellen aloin virkoamaan. Sitten selvisi, että oli vuotanut 1000 ml episiotomiasta, sen vuoksi olo olokin vähän heikko. Klo 19.15 päästiin siirtymään osastolle. Osastolla vauva pääsi vielä illalla rinnalle, mutta oli narisevainen ja kitiseväinen ja hengitys oli vähän raskasta. Kaikki ei tuntunut olevan nyt hyvin. Lastenlääkäri kävi katsomassa vauvaa ja otti tarkkailuosastolle tarkkailuun ainakin yön yli. Kätilö olisi joka tapauksessa ottanut vauvan yöksi hoiviinsa, että sain nukkua. Mutta vauva siirrettiin klo 21.30 tarkkailuosastolle. Olin tietysti peloissani, että mikä vauvalla on. Mies tuli osastolle katsomaan minua ja päästiin klo 10.00 katsomaan vauvaa. Vauva oli aamulla oksentanut runsaasti ruskeaa, kuivanverensekaista möhnää. Häntä oli myös imetty. Sitten hänen vointinsa oli parempi. Hänelle oli laitettu tippa ja monitoriseuranta. Verikokeita oli otettu yöllä. Lastenlääkärin mukaan kyse ei ollut infektiosta. Vauvalla oli myös pää kipeä imukupin aiheuttaman "mustelman" vuoksi. Hän sai kipulääkettä. Myöhemmin selvisi, että vauva oli niellyt verta synnytyskanavasta syntyessään. Hänen vointinsa oli päivällä jo paljon parempi. Hän sai pullosta maitoa. Joka hoitojen yhteydessä harjoiteltiin myös imemistä rinnasta.

Itseltäni otettiin aamulla Hb, joka oli 69. Sain kaksi yksikkö punasoluja ja aloitin rautatabletit. En jaksanut itse mennä katsomaan vauvaa, vaan mies toi pyörätuolilla. Mies oli aamulla katsomassa vauvaa ja kävi välillä töissä ja tuli taas illalla seurakseni.
Torstaina otetuissa verikokeissa CRP oli 25 ja Bil 160. Vauva oli vähän keltainen. Vaikka CRP oli vähän koholla, ei lääkäri nähnyt aihetta aloittaa antibiootti, koska ei ollut mitään infektioon viittaavaa. CRP nousu johtui varmaan päässä olevasta mustelmasta ja sen kudosvauriosta. Torstaina vauva pääsi viereeni osastolle. Se hetki tuntui tosi ihanalta. Perjantaina kontrolloitaisiin vielä CRP ja Bil. Perjantaina oli lastenlääkärin tarkastus. Silloin kaikki oli hyvin päästiin kotiin. Alku oli vähän hankalaa, mut nyt kaikki on hyvin. Itsekin pystyn istumaan jo paremmin, koska episiotomia ei ole enää niin kipeä.

Huomenna tulee viikko, kun ollaan oltu kotona vauvan kanssa. Arki on lähtenyt sujumaan kohtalaisen hyvin. Päivisin vauva on kahdesta kolmeen tuntiin heräille. Öisin herää pari kertaa syömään. Nukkuu reilun kolmen tunnin pätkiä. Tänään aamulla nukkui neljä tuntia. Yösyöttöjen välillä saattaa jäädä touhuamaan sänkyynsä. Taistelee vähän unta vastaan. En tiedä johtuuko vatsavaivoista. Ei kuitenkaan itke.

Mulla maito on riittänyt hyvin. Välil tuntuu, et tulee liikaakin. Eilen kävi th kotikäynnillä. Vauvan paino oli ylittänyt syntymäpainon. Saatiin D-vitamiinitipat, joita pitäisi ensi viikolla alkaa antamaan. Th:n mukaan maidon tulon pitäisi tasoittua parin viikon jälkeen. Saa nähdä miten on.

Nasuli08+"Milla"
 
hemari:

En tiedä, mutta kuulostaisi tehoimukaudelta minusta, sehän tulee ensin 2vrk iässä, sitten pari kolme viikkoisena jne. riippuu vähän vaavasta ja siitä mitkä on hänen maidon tarpeensa sinun tuotantoosi nähden. Eli jos vaikuttaa ihan ähkyltä tai ei kunnolla ime, niin silti kannattaa katsoa muutama päivä..tuttiakin voi tarjota, mutta ei kannata liian herkästi kuitenkaan sitä tarjota...mutta tuossa sinun kuvailemassasi tilanteessa varmaan itse tarjoaisin.

Täältä tulee vähän kummastelua...
Minullahan tuo jälkivuoto oli jo loppu muutamia päiviä tai tuli ihan vain rusehtavaa tippaa silloin tällöin...nyt eilen oli himpun verran ns. menkka jomotusta ja tänään taas tulee ihan veristä vuotoa, ei seulana, mutta samalla tavalla kuin olisi menkat :whistle:
Mietinkin tässä, että eihän nyt hyvänen aika tässä sentään menkat alkanut...vuoto ei haise, ei ole kuumetta tai lämpöä eikä alavatsaan särje....tai sitten se mitä oli vielä jäljellä tulee vauhdilla pois...tiedä tästä kropasta taas :whistle:
 
santtu- samoilla päivillä mennään ja täälläkin tosiaan hinku olis päästä jo nyyttiä hakemaan =) Saattoi tietty tuossa silityksessä vaikutusta olla tuolla verhojen laittamisella, kun jouduin ravaamaan emännänjakkaralla ylös-alas 12kertaa ja mulla ei todellakaan ole koivet missään hyvässä kunnossa kun tätä ylipainoa nyt on jo yli 40kiloa.

pinkkimieli ja pallopää 39+6

Siis tänään kyllä on supistellut enemmän kuin muina päivinä :D Josko yöllä pääsisi vauvan hakuun vaikka vielä onkin säännöllisen epäsäännöllisiä nämä. 9.35 9.50 10.10 10.50 11.50 12.07 12.17 12.29 13.29 15.07 15.28 15.41 15.53 17.37 Näiden suppareiden lisäksi tuntuu pientä tuikkimista lähes jatkuvasti tua jossain alhaalla. Oliskohan mein vauva niin viisas ja tekis poikkeuksen sääntöön ja syntyis laskettunapäivänä =)
 
Iltaa mammat!

ONNEA taas kaikille vauvan saaneille :flower: :flower:

JAKSAMISTA meille kaikille vielä odottaville, enää ei todellakaan pitkään! :heart: :heart:

Kauheana oon viime päivien sisällä käynyt lukemassa palstaa, mutta kirjottanut en ole, tuntuu ettei masussa mitään tapahtunut sitten viime viikon. Supistuksia tuli tiistai yöllä ihan säännöllisesti pari tuntia, alettiin kellottelemaan ja 4-5 min oli väli. Päätin vielä nopeasti suihkussa käydä ja sitten ajattelin soitella synnärille niin eiköhän ne siihen tyssännyt. Sittenmin ei ole supistuksia säännöllisesti ollut. Ikävä kyllä vain säännöllisen epäsäännöllisesti. Alamasua ja selkää taasen on alkanut hirveänä jomottamaan menkkamaisesti ja vihlonta on palaillut.

Tiistaina aamulla oli sitten neuvola toisella terkalla, oma on viikon lomalla. Menin sinne ja oli sovittu että tämä toinen neuvolatäti varaa ajan keskiviikoksi polille. Menin sitten sisään ja tämä neuvolatäti iloisesti totesi ettei mitään aikoja ala varaamaan niinkuin oltiin polilla lääkärin ja neuvolassa oman terkan kanssa sovittu. Ei edes kuunnellut sydänääniä multa saatika sitten tehnyt mitään. Ihmetteli vaan miksi mulle oli aika varattu. Lähdin sieltä sitten tippa linssissä ja ihan shokissa pois. Ei mikään nautinnollinen käynti. Nyt sitten odotellaan vaan että oma terkka tulee maanantaina takaisin ja että se katsoo että kaikki ok ja varailee ajan polille ya-kontrolliin ja käynnistykseen, jos mitään ei ole tapahtunut. Mieli ollut pari päivää siis tämän takia vähän maassa, olin odottanut, että saa tietää missä mennään.

Nyt kun vauva on jo myöhässä niin sovittiin mun äidin kanssa, että tulee tänne lauantaiksi. Sovittiin että hän töistä kaksi tai kolme viikkoa lomaa, tilanteesta riippuen, ja on nyt loppuodotuksen ja minin ensimmäiset viikot täällä, talon toisessa päässä olevassa asunnossa. Odotan lauantaita kun kuuta nousevaa, äidin olen viimeksi heinäkuussa nähnyt ja ollaan todella läheisiä. Edes jotain piristystä neuvolakäynnin vastapainoksi! =)

Tulipas nyt omanapainen viesti, en jotenkin osaa vaan nyt mitään kommentoida! Pahoittelut.

Pikkis ja mini 40+5


PS. Hemari, jaksamista miehen kanssa, kyllä se siitä alkaa pikkusta hoitamaan, kunhan saa vaan rohkeutta lisää. Ihana kuitenkin kuulla, että oli jo vähän pyytämättä tehnyt, voin vain kuvitella tunteen! :)
 
Meille syntyi ihana tytto 28.10. myohaan illalla kalvojen puhkaisun, oktisosiinitipan ja viimeiseksi "en ainakaan ota epiduraalia"-puudutuksen jalkeen :) Siihen mennessa oli tullut karvisteltya suppareiden kanssa keskiviikko-aamuyosta klo 1.00 asti.

Belgialaisittain meidan tyton nimi julkistetaan heti: se on Unna Aina Angnesca. Ja han on hurmaava :) :heart: :heart: :heart:
 
Nyt en vähään aikaan mun siskoa näe ku sen työpaikalla jyllää sikaflunssa :(
Ja miehen veljen lapsella on kans se vissiin...
Vähän ahistaa jos se meille tulee...
Ei taija uskaltaa kauppaan lähtee vauvan kanssa...

Käytiin tänään ekaa kertaa ulkona PikkuMurikan kanssa :)
Pikasesti käytiin samalla testaamassa vaunuja ku käytettiin koiraa kusella... Toinen vaan nukku koko reissun vaunuissa, ei tainnu edes tajuta että ulkona käytiin :LOL:

Inhottava vaan että mulla oli selkä jo ihan likomärkä ku päästiin ovesta ulos...
Tajuton hiki koko ajan! :eek: Ihanat hormoonit :LOL:

*Talvicci ja PikkuMurikka 1vko5pvä* :heart:
 
Itun emolle onnittelut tytöstä :flower:
Ilmotteletko sitten tarkempia tietoja ku kerkeet ja jaksat :)


Tuossa kattelin etusivun listaa niin siellä näytti olevan VL- ja Milla85 joista ei ole kuulunu aikoihin...
Vauvat lienee jo syntyny ku lasketuista ajoista on jo niin kauan aikaa...
 
Itun emolle onnittelut prinsessasta :flower: :D

Jee bongasin tänään limatulpan. Näytti ihan liian vahvalle ananaskiisselille :LOL: Sori vaan jos on jonkun herkkua. Supistuksiakin on edelleen epäsäännöllisesti. Josko jo tänä yönä pääsisin minäkin nyytin hakuun :D

pinkkimieli ja pallopää 39+6
 
:wave: Hei taas, pikaiset kuulumiset: 26.10. klo 11.38, rv 40+2 jäi laitokselle n. 9kg, tilalle saatiin tyttö 3654g, 51cm, py 34,5 ja mahdottoman suuri määrä rakkautta ja kaksi onnellista vanhempaa :heart:

Palailen myöhemmin kun ehdin kahlata pinoa läpi :whistle: tänään siis kotiuduttiin

Piki ja tyty 3,5vrk :heart:
 
Onnea vauvan saaneille! :flower:

Paapelo: Mulla alko menkat esikoisesta reilu viikko siitä kun jälkivuoto oli loppunu, ei taatusti ollu jälkivuotoo sillon enää. Selvät menkat ja siitä ne sitten tulikin säännöllisesti vaikka kuinka imetti. Tais elimistö jo kerjätä uutta pullaa uuniin :LOL:

Pinkkimielellellä lupaalta kuulostaa jo =) Tsemppiä kaikille odottaville loppumetreille!

Mä nukun myös vuoratussa pedissä, niin se maito suihkuaa että vaavikin on kokoajan tukehtua ja sitten itkee hyvin loukkaantuneen olosena kun ei menny imasut ihan niinkun piti vaan väärään kurkkuun :)

Mukavaa yötä!

Empsu
 
Onnea syntyneistä pienokaisista :flower:

Tulin vaan lukemaan kuulumisia mutta pakko kommentoida Iitun emolle prinsessan nimestä että ihanan nimen olette valinneet, meidän kuopus on myöskin Unna :heart:

Sade-74 ja Nuppu 39+5
 
Onnea uusillle vauvoille :flower:

Tsemppiä pinkkimielelle, toivottavasti pääset vauvanhakuun vielä tämän päivän puolella. Ja siitä ananaskiisselistä, mun suurinta herkkua se ei ole mutta ei sitä kyllä tämän jälkeen tartte syödäkään kun miettii että miltä se näyttää :LOL:

Mä olen taas ollu viidestä asti hereillä... Ei vaan tule uni enää jos on kerran herännyt. Mutta ei se mitään parin tunnin päästä on lähtö sinne yliaikaiskontrolliin valittamaan ja sen kyllä teen huolella jos meinaa käännyttää mut vielä kotiin. Kaveri vaan sanoi etteivät kuulemma ota käynnistykseen suoraan sieltä ajalta vaan käskevät tulla uudelleen joku toinen päivä ja sinne pitäis sillon mennä 7-8 aikaan aamulla, ettei hän ainakaan usko että käynnistäisivät tämän nyt :( Mutta mä en edelleenkään ymmärrä mitä järkeä on jatkaa raskautta joka on kestänyt jo 42 viikkoa ja mulla on huono olla jo tän mahan kanssa...

Mutta palailen asiaan, toivottavasti seuraavaksi sitten kun vaavi on sylissä :heart:

himpsuli ja 42+0!!
 
himpsuli tsempit myös sulle kontrolliin. Toivottavasti kuitenkin ottaisivat jo käynnistykseen tänään.

Täällä vielä yhdessä kasassa, vaikka oon nukkunut supistuksilta peräti 20 minuuttia. Äippäpoli aika on reilun tunnin päästä. Saas nähä tuunko enää tänään kertoon kuulumisia.

pinkkimieli ja pallopää
 
Huomenta!

Täällä POKSUU 40+0 :) :) :)

Täällä taas hyvin nukuttu yö, jos ei laske viittä vessakäyntiä =)

Pinkkimielelle ONNEA kontrollikäyntiin, kuullostaa kyllä ihan siltä että tulet vasta vauvelin kanssa kotiin!!! :flower:

Niin ja kaikille Onnea uusista vauvoista!! :flower: :flower: :heart:

Santtu 40+0
 
Tänään laskettuaika :heart: :heart:

Juuri palailin neuvolasta kotiin :) Pontuksen painoarvio on 3800-3900 noin niinkuin käsikopelolla, että on siis pienempi kuin edelliset.

RR 128/77
Hb 116
kohdunpohjan korkeus 35 (sama kuin reilu viikko sitten)
vauvan syke 134
oma paino - 1.5kg edellisestä kerrasta (kokonaisuudessa raskauden aikana lähtenyt nyt 3kg)
vauva oikeinpäin ja sitten vaan odotellaan että pääsis tositoimiin :)

pinkkimielelle tsemppiä, toivotaan että kuullaan seuraavan kerran sulta vauvauutisia :heart:

chilitin ja pontus 40+0 :heart:
 

Yhteistyössä