*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Onnea kaikille vauvautuneille!

Marsupilami: Tosi kiva kuulla että rinnat on jo paremmat.

Me ollaan tytön kanssa edelleen täällä osastolla. Tänään hänelle tehtiin selkäydinpunktio, mutta se ei onnistunut. Huomenna sitä yritetään uudestaan. Voi pikkuista kun pistellään... Kyllä itku tulee äidille :'(

Nyt kaiken muun lisäksi mies on tullut kipeäksi, eikä pääse meitä katsomaan. Mulle on ilmaantunut outoja rakkuloita mahaan, lääkäri veikkasi herpestä, mutta koska mulla ei ole sitä ollut koskaan, niin tosi epätodennäköistä. Kuitenkin pistivät tytölle menemään 3kertaa vuorokaudessa herpeslääkkeen varoiksi. Tänään tehdään jossain välissä nieluviljely tytölle, niin katsotaan onko hänellä herpes. Itse en yhtään usko mihinkään herpekseen...

Tyttö oli tänään vähän laiska syömään, niin mut pistettiin kokeilemaan rintapumppua. Olipa ihme vekotin... Sellainen oikeen kunnon järeä sähkökäyttöinen. Oli siinä tehoa, rinnat tyhjeni kyllä. Mutta kyllä sitä maitoa sitten tulikin :) On tosi omituista, että rinnoista tulee ihan todella maitoa! Kuka se olikaan kun sanoi itseään lehmäksi, sellainen olo täälläkin =)
Ei kyllä ollut mikään kovin ihana kokemus tuo pumppaaminen. Kyllä vähän teki kipeää.

Ei me taidetakaan päästä huomenna vielä kotiin kun tehdään se punktio :'( Minä kun niin toivoin että olis päässy. En yhtään jaksaisi olla täällä. Henkilökunta on kyllä mukavaa ja nyt saan pitää tyttöä sylissä ihan niin paljon kuin haluan, mutta kyllä malttamattomana odotan kotiarkea. Harmi vaan että mies on nyt tosi kipeenä, voi olla että senkin takia joudutaan olemaan kauemmin täällä. Mullakin kyllä on kurkku kipeenä, mutta taistelen tautia vastaan. Siihen ei kyllä yhtään auta se, että täällä ei saa hetkeäkään nukuttua. Yöt menevät ihan ohi. Silloin kun oma vauva olisi sikeässä unessa, niin joko jossain toisessa huoneessa joku lapsi parkuu, tai sitten juuri silloin pitää mitata verenpainetta sun muuta... Silmäpussit on leuassa asti kohta.

Olipas nyt valitusta. Pakko vaan saada vähän purkaa ja jakaa ajatuksia muille. Sukulaisille en ollenkaan jaksa vastata puhelimeen enkä ole jaksanut ottaa yhtään vieraita vastaan. Mutta tänne on kiva vuodattaa :)

hemari ja tyttönen 1vk 1vrk
 
peppimamma juu kyllä mä jatkoin sen geelin antamista, mutta en kyllä tosiaankaan saanu mitään ohjetta rintojen hoitoon?! Yllätys... se lääkäri oli muutenkin tosi tympeä. No pitää kysellä lisää ens viikon neuvolassa.

hemarille iso halaus. Kyllä tänne saa valittaa :)

Sopraanolle, kisumisulle, skyelle ja Paulahille onnittelut! Sorry jos en muista onnitella kaikkia nimeltä, noita vauvauutisia kun tulee koko ajan niin paljon :)
 
:flower: :flower: ISOT ONNITTELUT KAIKILLE VAUVAUUTISISTA! :flower: :flower:

Ja Hemarille ja tytölle paljon tsemppiä! :hug:

Niin se kuukausi vaan lähenee loppuaan. Ja jännitys tiivistyy... En kyllä vieläkään tajua koko asiaa, että meillä on pian ihka oma lapsi. Asia on jotenkin yhtäaikaa ihana ja pelottava. Hormonit myllertää kovasti mieltä. Eilen pillitin melkein koko päivän ja aivan hirveä väsy koko ajan. Voi että kun olo ja fiilis paranisi niin voisi lähteä reippain mielin synnyttämään!

heketsi + poikavaavi 38+3 (saapi nähdä meneekö marraskuun puolelle...)
 
Oih, vauvoja tupsahtaa maailmaan mieletöntä vauhtia! Onnittelut taas kaikille! :flower:

Ehkäpä se omakin vuoro tulee, vaikka alkaa jo vähän ahdistaa tämä odottaminen. Nyt mennään rv 40+6, eikä oikeastaan mitään tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä. Limatulpaa irtoillee ja suoli tyhjenee, mutta siinä kaikki. Pakko myöntää, että LA:n jälkeen odottaminen on mennyt paljon pitkäveteisemmäksi. Tosin viikonloppu on sujunut silti ihan mukavasti, ollaan rakkaan kanssa puuhasteltu kotihommia, kokattu & leivottu ja käyty ostoksilla & leffassa. Ensi viikolle jos kehittelisi vielä treffejä ystävien kanssa.

Supistuksia ja oikein kipeitä tänne kiitos! :D
 
Onnittelut kaikille Vauvautuneille, teitä alkaakin olemaan jo aikas paljon!! :flower:

Täällä odotellaan vielä omaa vuoroa! En olisi uskonut että näin sanon kun olen ollut niin malttamaton vauvan syntymän suhteen mutta nyt toivon ettei vielä syntyisi koska eilen alkoi kurkku tulemaan kipeäksi ja samaa vaivaa tänäänkin ja olen vuoroin hikoillut ja palellut.. Toivottavasti tästä flunssasta selviäisi säikähdyksellä ja menisi pian ohi!! Tämä oli nyt vaan omaa napaa, mutta pakko oli purkaa..

Santtu 38+2
 
Sopraano: isot onnittelut!

MB: kokeilepa laittaa vaikka sitä puolukkamehua rinnanpäihin, saat pois sammaksen jos sitä sattuu niissä olemaan.

Hemari: :hug: Kovasti jaksuja! Toivotaan että teillä pienen olo paranee ja pääsette kotiin.

Täällä ei mitään uutta. Esikko on kuopuksen kanssa pihalla. Itellä ei oikein ole mitään tekemistä. Eilen kun en muutakaan keksiny niin leikkasin isompia vaippoja jo valmiiksi, ei tarvi sitten kun ommella kasaan kun tarvitaan. ostin muka 18 vaippaan kankaat mutta nyt näyttää että saan tehtyä ainakin 24 vaippaa. Hyvä niin, riittävät pitemmälle eli ei varmaan tarvi koko vaippa-aikana ostaa kun muutamaan kankaat.

Jospa sitä jotain tekemistä taas keksii...
Peppi
 
Onnea vauvautuneille :flower: :flower: :flower:

( . ) täällä edelleen yhdessä kasassa ja yhtäkään supistusta en ole tuntenut, vaikka oon tän päivän riehunut. Imuroin koko kämpän, pesin lattiat ja yhden ikkunankin puunasin puhtaaksi, mutta ei siltikään mitään. Saunonut olen joka toinen päivä, eikä siitäkään mitään hyötyä ole ollut. Ainoa millä jotain saa aikaan on kävely, mutta silläkin vain muutaman hassun nipistävän supparin ja lisäksi tietty kipeämmät liitoskivut :( Turhauttavaa siis.

Huomenna taas neuvolaan heti aamusta, mutta sekin taitaa olla yhtä tyhjän kanssa.


pinkkimieli ja pallopää 38+2
 
Hei viela vauvojaan masussaan hautovat - loysin tallasen mielenkiintosen linkin joka nayttaa mitka akupisteet auttavat synnytyksen alottamisessa ja toisaalta myoskin kipujen lievittamisessa. Youtube videot samassa: http://acupuncture.rhizome.net.nz/Acupressure/induce.aspx

Siis niille joita kiinnostaa :)

Ja onnea taas jakautuneille :flower:
 
Onnittelut taas vauvautuneille! :heart: :heart: :flower:

Kiitokset synnytyskertomuksista, niitä on aina mukava lukea.

Vieraista sairaalassa: Paljon olisi halukkaita tulemaan meitä katsomaan, mutta mulla on vähän toisenlaiset suunnitelmat. Appi ukon vaimokkeen tyttärelle sanoin jo et en halua heitä sairaalaan. Muutenkin haluaisin vain ihan lähimmät sukulaiset sinne, en edes tuota vaimoketta, kun on niin sählä eikä meidän ajatukset oikein kohtaa joka asiassa. Tulkoon muut sitten kotiin niin voivat auttaa koirien lenkityksissä ja ruuan laitossa/siivoamisessa, että saadaan itse levättyä ja keskittyä pieneen. En muista oliko se täältä joku kun sanoi että sanoo kotiin tuleville sukulaisille, että ei ole mitään asiaa kylään ilman ruokatarpeita :) Tätä aion noudattaa.

Supistukset jäi sitten siihen eiliseen... Tänään tein koiran kanssa varmaan tunnin lenkin ja sain vain jalat kipeiksi. Nyt sitä ois kyllä valmiimpi menemään synnyttämään niin ei varmaan tuukkaan seuraavia ennen kuin ollaan reilusti yliaikaisia :D
 
Ei sais aina sekaantua kun ei tänne kuulu, mutta ajattelin kommentoida tuota sammaksen hoitoa. Pienten vauvojen sammasta hoidetaan sokeroimattomalla puolukkamehulla tai sitruunamehulla. Jos vauvalle määrätään 2,5 vkon ikäisenä Dactarin-geeliä niin voisin olettaa että kyseessä yleislääkäri. Dactarin geeli on helposti maksa-arvoihin vaikuttava lääke ja tuo 6 kk ikä on ihan alaikäraja. Noin pienten vauvojen sammaksen toteaminen muutoinkin aika hankalaa, usein heillä maito kertyy kielen päälle paksuksi kerrokseksi. Ammattini puolesta neuvoisin hoitamaan vauvan sammasta vain puolukka/sitruunamehulla, omat rinnanpäät voi käsitellä samoin. Tämä konsti turvallinen, jos kyseessä ei sammas olisikaan. Sammas ei ole vauvalle haitallinen.
 
Iltaa mammat!

ONNEA kisumisu, skye, Sopraano ja Talvicci vauvauutisista :heart: :heart: :flower: :flower:

Marsupilami hienoa että imetys on lähtenyt taas sujumaan!

Hemarille edelleen paljon paljon :hug: ja jaksamista! Toivotaan, että poikaystävä paranee pian ja mahassasi olevat näpyt eivät ole herpestä tai muuta ja että pääsette pian kotiin pikkuisen kanssa! :hug:

Mutiaiselle kiiitos vinkistä, pitääpä kiinnittää asiaan huomiota kun oma vuoro tulee!

TanjaKK täällä on pää kiinnittynyt, mutta pikkuinen työntää kyllä peppua keskeltä oikealle sivulle. Myös täällä jalat ja kädet heiluu kun heinäseipäät ja tuntuu että mini tulee kyljen läpi!

Paulah puhui mielialoista miten muilla jo synnyttäineillä? Millaisella mielellä olette? Heketsi sanoi myös olevansa pelonsekavissa tunteissa, vauvaa odottaa, mutta tuleva pelottaa. Täällä sama olo. Aina välillä on niin innoissaan ottamassa jo vauvaa vastaan ja odottaan kun kuuta nousevaa ja sitten yhtäkkiä tulee ihan ihme ajatuksia päähän ja alkaa tuleva pelottamaan.

Tänne ei mitään uutta. Supistelu jatkuu, kipua on tullut vähän enemmän tänää. Kolmas ässä taisi vähän tehota! :D Supistuksia tullut iltaisin jo viisi päivää mutta kun herää aamulla niin supistukset ohi ja maha vaan jatkaa kovettumista. Tänäänkin nämä varmaan lopahtaa siihen kun nukahtaa :kieh: Eilis yö meni meillä ihan susille. Heräsin kolmen neljän aikaa ja puoli viisi kyllästyin pyörimiseen ja aloin katsomaan frendejä. Ehkä kuuteen asti katsoin kunnes sain unta taas. Kuuden jälkeen uni oli katkonaista ja tänää olo ollut aika kuollut!

Nyt hetkeksi sohvalle vattuteen ääreen ja sitten nukkumaan,

Pikkis ja mini 39+1
 
Hei!
Onnea taasen vauvautuneille:heart:

Kävimme iltapäivällä hakemassa pojan siskon luota, matkaa reilu tunti yhteen suuntaan. Teki mieli vähän kotoa pois, kun kohta ei enää niin mennäkään:)
Minulla on ollut jotain outoa olotilaa alapäässä eilisen, harkkareihinkin on tullut hiukan jo potkua! No tuolla siskolla alkoi menkkamaiset kivut olemaan aika kovia. Kun lähdettiin ajamaan kotiin, alkoi supistella enemmän. Koko kotimatkan vihloi ja supisteli, välillä väli oli 5 minuuttia, usein seitsemästä yhdeksään. Pääsin käymään matkalla vessassa, ja kävi niinkuin arvelinkin, että kun sain molemmat hädät pois, supistelu hidastui.

Nyt supistusten väli on ollut yhdeksästä kahteenkymmeneen minuuttiin. En usko, että tästä vielä mihinkään tänä yönä lähdetään. Mies lähti töihin ja me löhöillään pojan kanssa sohvalla ja katellaan telkkaria :)

pikkis, tsemppiä, kyllä kuulostaa siltä, ettet sinä joudu montaa yötä ja päivää kärvistelemään :wave:

hammaskeiju, kiitos tiedosta:)
 
Iltaa,
paljon onnea taas kaikille vauvautuneille :flower:

Ja kiitoksia kaikile vastauksista!!

Tällä kanssa taas supistellut muutaman tunnin sen kivan ässän jälkeen, tuntuu oikein että vauva punkee alaspäin, huippua kun jotakin tapahtuu :)

Hemarille hurjasti tsemppiä, toivottavasti pian selviää mikä teillä vaivana, niin saavat sitten hoidettuakin! Täytyy kyllä kiittää että on syntynyt suomeen ja täällä niin hyvä hoito vauvoilla ja äideillä!

TanjaKK 38+5
 
Iltaa mammat :wave:

Onnittelut kaikille nyyttinsä noutaneille :flower:
Tänne ei mitään uutta, kovasti jo lähtöä odotellaan mutta kun ei minkäänlaista tuntemusta oo ilmaantunut :ashamed:

NaNa84 ja "Hilma" 39+0 :heart: :heart: :heart:
 
HEMARI!! :hug: :hug: :hug: On varmasti raskasta ja stressaavaa, yritähän jaksaa, kyllä tilanne siitä korjaantuu, ihan varmasti..

ONNEA KAIKILLE NYYTIT SYLIIN SAANEILLE!!!!!!!

En saanu unta, vähä jopa jännittää. Nyt olis sitte se käynnistys aamu, toivon ettei montaa pilleriä tarvi.. eilen juoksin kans kaupunkia pitkin kun hirvi, ihmiset oli varmaan aivan monttu auki et mikä ihmeen piirin potilas mä oon.. pari kunnon supparia sain aikaan ja mä senku kirin tahtia ja kovensin nappikuulokkeiden äänitasoa.. :LOL:

jos nyt ehdin vielä aamulla niin lyön repun selkään ja marssin sairaalaan jalan, ei tästä nyt oo montaa kilometriä, ehkä 5. sairaala isolla mäellä niin tulis ainaki alotettua sillai reippaasti. ja sairaalas ei paljon makoilla, eli taas sama portaiden ramppaus edes, edelliseltä se oli kaikista tehokkainta.

NYT SE TENAVA ULOS JA SASSIIN :kieh:

kaikilla varmaan elämä kääntyny aika omaa napaa kohti, vaikka luen kaikkien tekstit niin silti jotenki vaan menee ohi..
 
ihanaa,lisää vauvoja.ONNEA!!!!
ite en varmaan synnytä koskaan :/ Perjantaina kohdunkaulaa jäljellä 2cm ja auki 2cm mut sisäsuu napakasti kii.huomena taas neuvola...supistuksistakin on kipu lähtenyt pois...

Joku kyseli toissynnyttäjien sairaalassa olo aikaa ja itse oon päättänyt etten suostu oleen ku vuorokauden jos kaikki on hyvin.Mua vain ahistaa niin siellä olo.

sammakseen voi käyttää myös sitruunanmakuista kivennäisvettä vauvalle ja omiin liiveihin sitruuna viipaleet.Aluksi voi kirvellä,mut parantaa myös rikkinäiset rinnanpäät.

nyt mua huudellaan kahville,palailen

unihiekka 41+3,plaah
 
hammaskeiju kiitos paljon, että tulit kertomaan mielipiteesi! Mä olen ihan samaa mieltä, vaikka ammatillista taustaa en omaakaan asiassa. Jotenkin vaan on koko ajan ahdistanut laittaa tuota geeliä noin pienelle. Olen tässä juurikin lähdössä kauppaan ostamaan puolukkamehua ja sitruunaa eli lopetan nyt ainakin toistaiseksi geelin käytön. Kyseessä oli tosiaankin yleislääkäri (viimeinen kerta kun mennään yleislääkärille muutenkin, oli niin tympeä tapaus) Ensin meille sitä geeliä kyllä suositteli neuvolan täti. Pitääkin ihan mielenkiinnosta kysellä neuvolassa tällä viikolla mikä meidän oman terkan kanta on, kun viime viikolla oli sijainen. Kiitos myös Unihiekalle vinkistä!
 
Talvicille ja perheelle lämpöiset onnittelut!

justiina-09: Sama homma täällä, koiran kanssa tehty lenkkejä lähes juoksuvauhtia ja salillakin on tullut treenattua crosstrainerilla siihen malliin, että muut on katsoneet kauhuissaan. Mulla liikunta on ainoa, joka aikaansaa suppareita. Toivotaan, että sulla sujuu käynnistys nopsasti & helposti ja saat pienen nyytin pian syliin. :)

Paulah: Onko teillä käytössä Bumgeniuksen yhdenkoon vaippa vai joku pieni koko? Mun tekisi mieli tilata noita yhdenkoon taskuvaippoja, menisivät sitten koko vaippaiän. Niissähän on kätsyt neppari- ja kuminauhaviritykset, joilla kokoa saa säädettyä. Mietin vaan, että sopivatko tosiaan jo ihan pienelle.

Tänään päätin, etten enää tuskaile odottamisen kanssa, vaikka nyt rv 41. Käteväähän tämä on, että pieni on vielä kyydissä. Aion lähteä vähän shoppailemaan, jos jotain pientä vauvantarviketta löytyisi ja itselle vaikkapa joku kiva oloasu kotona hengailuun. Eilen heräsi pieni toivo, kun illalla supisteli säännöllisesti. :D
 
Talvicille isot onnittelut! Onpas Uuno ollut pitkä poika.

Tänne ei mitään uutta, ei supistuksen supistusta ole tullut. Ei auta liikkuminen, saunominen eikä mikään muukaan. No, kuopus syntyi 41+1, poika 41+2, ja tyttö 41+2 joten jospa ke tai to tapahtuisi jotain.

Kävin eilen kirpparilla ja tein "suuret" ostokset. Kuopukselle 2 collegepaitaa ja vauvalle potkarit ja 2 kokopukua, hintaa tuli yhteensä 1,1 ?. Kummasti vaan hinnat vaihtelee myyjillä, toiset pyytää muutamia kymmeniä senttejä ja toiset monta euroa saman kuntoisista vaatteista.


Mutta nyt lähdetään kuopuksen kanssa ulkoileen

Peppi ja tytsi 40+6
 

Yhteistyössä