*Lokakuun `09 Mahanpyöriäisistä Vauvautuneet Maaliskuussa 2010*

Vanhempainvapaasta vielä: Joo, totta että jos vanhempainvapaan käyttäjä on vanhempainvapaan aikana töissä niin saa minimipäivärahan. Kannattaa kuitenkin toisen olla kotona, turha varmaan vapaita kenenkään on jättää käyttämättä (itse kyllä jätin äitiysvapaan alusta 3 viikkoa käyttämättä ja minimipäiväraha maksettiin työnantajalle). Varmasti mies voi tarvittaessa siirtää lomaa, poissaolonhan määrä on molemmilla tavoilla sama joten tuskin sillä on merkitystä. Ja perhevapaathan on ihan lakisääteinen oikeus, kunhan pari kuukautta ennen ilmoittaa niin kyllä niitä voi pitää.
 
Iltapäivää!

kaurisäiti:

Ei tarvitse laittaa mitään skaalauksia, itse en ole ikinä niihin koskenut ja samalta kuvat näyttää, kuin omissa tiedostoissakin :D

Tyttö on nukkunut tänään päikkäreitä tosi huonosti. Tai ekat oli ihan normi pituiset 2h päikkärit, mutta nuo toiset kesti hädintuskin 1h ja nyt tahtoi taas lepäämään. Ja mistä huomaan, että tyttö kaipaa unia on se, että tytön kulmakarvojen iho menee ihan punaiseksi aina, sama juttu pojallakin :D Tuonne sänkyynsä laitaoin ja annoin pullon ja otti sen omiin käsiinsä ja alkoi juomaan ja kaiketi sammui. Menen kyllä tuossa viimeistään seiskalta herättään, ellei ennen sitä herää itse.

Meillä on nyt noudatettu tosi säntillistä rytmiä paitsi tänään nuo yhdet huonommat päikkärit ja nämä väliunet.

Eli herätys klo 7.00.
Aamu unet 9.00.
Herätys 11.00.
Toiset päikkärit 14.00.
Herätys 16.30-17.00 (normaalisti )
Yöunille 20.00.

Huomenna menen äitini kanssa shoppaamaan :D
Mennään hakemaan siskonpojalle synttärilahjoja ja vähän muutakin. Mies toimii meidän "hovikuskina"...manaa tuossa, että menen kyllä omille menoille siinä välissä, sinne teidän mukaan kauppoihin ei tulisi hullukaan :LOL:

Ja minä raukkaparka olen ihan pulassa noiden taimieni kanssa...iso osa on köynnöksiä, jotka kasvavat voimakkaasti, eli käytännön esimerkkinä niin, että kun 2pv sitten näkyi mullan pinnassa taimen söpö lenkki niin nyt ovat jo 10cm pitkiä :kieh:
Onneksi käytiin eilen hakemassa 3 säkkiä multaa, niin pääsen laittamaan laareihin nuo isoimmat roikaleet :D

Varjele...Iina on 6kk sunnuntaina :eek:
Ja ei enään ole oikeasti mikään vaava. Jos yritän pitää sylissä, alkaa vaan venkuilla ja nauraa höröttää, kurottelee joka paikkaan kun kaikki on niin kiinnostavaa ja jos annan haleja, niin pärisyttää kauheat kuolat paidalle :D
Voi voi, miksikäs se aika niin lentää??

Keväistä torstain jatkoa kaikille =)
 
Kamalasti olette kirjoitelleet, että puolet olen jo unohtanut mihin piti kommentoida.

Mutta ainakin noista Aventin pulloista, meillä ei ole vuotanut pullot. Pari kertaa on vuotanut, kun olen laittanut huolimattomasti kiinni. Ovat toimineet kyllä tosi hyvin täällä.

Meillä isompi poika on tällä hetkellä perhepäivähoidossa ja nyt hain hänelle siirtoa päiväkotiin kun ikää on jo 4 vuotta. Sitten laitoin postiin Jerelle hoitohakemuksen... Syyskuun 1 päivä hän hoitoon jo menisi :( Pakko töihin on mennä...

En ole meidän astioita edes tutkinut että onko sellaisia mitkä sisältäisivät tuota kyseistä ainetta. Sehän on niin täällä että mitään eikä mistään saisi syödä tai mitään ylipäätänsä tehdä jos pelkäisi kaikkia sairauksia sun muita... Kaikesta voi saada jotain. En nyt tietenkään ala ehdoin tahdoin mitään myrkkyjä syötä kenellekään, mutta en ala hysterisoida tälläisesta asiasta :)

Täälläkin heräillään siinä seitsemän aikoihin ja hetki höpötellään ja syödään ja sit takaisin unille. Suurin piirtein 9 asti sitten nukutaan.

Me ollaan alettu maistelemaan lihaa, niin mä alotin ihan naudanlihalla. En tiennyt että siihenkin on jotain suosituksia...

Nyt alkaa meidän häät, sitä katsomaan :)
 
Bisfenolista tuttipulloissa ja lasten muoviastioissa yms...
Näköjään osasin aikasemmin sen oikein hienosti kirjottaa :D

Niin mä löysin bebesifon sivuilta listan niistä tuotteista jotka on turvallisia käyttää...
Siinä oli liuta tuttejaki yms. En vaan jostain syystä sinne pääse niin en voi linkkiä laittaa...
Mut jos nyt oikeen muistan niin turvallisia tuotteita on ne joissa on kierrätyssymbolin sisällä numero 1, 2, 3 tai 5...

Se lautanen oli joku nallepuh lautanen jonka pojan kummitäti osti, numero 7 löytyy pohjasta...Ajattelin että lämmintä ruokaa en siitä kyllä tarjoa, jos ei muuta niin hiekkalaatikko leluks laittaa sen...

Joskus aikasemmin oon tuosta joskus kuullu mut nyt nous esille taas näköjään...
En mäkään sen kummemmin ala tässä hysterisoimaan jos joku niin luulee mut en kyllä tieten tahtoen ala kyseisiä tuotteita käyttämään...

Vanhempainvapaasta ja isäkuukaudesta yms...
Mä oon varmaan jotenki niin tyhmä että en ihan pysy kärryillä noissa...
Onkohan meillä kannattavaa että mies pitäis isäkuukauden...
Eikö se päiväraha määräydy samojen tulojen mukaan ku isyyslomanaikanen raha?
Eikö mun piä sen aikaa sitten mennä töihin tai jotain?
Selittäiskö joku fiksumpi mulle tuon isäkuukauden pitämisen?

Mies piti sen isyysloman sillon ja jos se haluais pitää isäkuukauden niin mikä aika vanhempainvapaasta sen pitäis pitää,viimeset 12pvä:kö? Ja minkä perusteella se sais minkä määrän niitä ylimääräsiä päiviä? Ja oliko se nyt niin että niitten päivinen pitämisen voi siirtää piettäväks viimestään tän vuoden loppuun asti, vaikka mulla vanhempainvapaa loppuu heinäkuussa?

Kuten huomaatte, oon ihan pihalla :whistle: :LOL:
Tajuskohan tuosta mun kirjotuksesta yhtään mitään :ashamed:

*Talvicci ja "Unski" 5kk1vko1pvä* :heart:
 
Mulla ei oikein oo nyt mitään kommentoitavaa, kunhan tulin tähän pörräämään :)

Meillä esikoinen syö ihan oikeilta lautasilta ja oikeilla välineillä, niin ei oo paljon muovilautasia käytössä, paitsi mukeina. Ja pikkunen ei syö viel muutakun tissiä joten sekään ei muovivälineitä tarvii, siis muutakun tuttia. Sitten 6kk olis tarkotus alottaa ne kiinteet, odotan sitä päivää ihan paniikissa, sitten mulla ei enää oo vauvaa kun se syökin jo muutakun maitoo. Tulee varmaan muutamat kyyneleet tirautettua :/

Meillä osataan hienosti peruuttaa, mutta eteenpäin ei viel mennä. Herätään aamulla 8aikaan, täällä näkyy olevan näitä aamuvirkkuja enemmänkin ja vieläkin virkumpia kun meiän neiti :) ja meillä myös niinkun paapelolla, kun kulmakarvojen iho alkaa punottaa niin sitten väsyttää :D

Rauhallista yötä!

Empsu
 
Meillä oli eka kestovaippa yö ja mies oli vaipattanut tytön. Olin ite illalla koiran kansa treeneissä ni mies laittaa torstaisin nukkumaan. Kaikki oli menny ihan mainiosti ja ohjeen mukaan vaipankin laittanut. Tyttö oli unessa kun tulin, mutta yöllä sitten tuli levottomampi hetki ja mies vain sanoi, että en laittanut sille niitä villahousuja, ettei tule niin kuuma, kun vaikutti jo niin lämpimältä illalla. Kysyin sitten että mitä laitoit kosteussuluksi vaipan päälle, eikä vastannut enää mitään.Sitten vain villahousuja hakemaan :D Onneksi oli niin imukykyinen vaippa, että ei ollu vahinkoa päässyt käymään. Kommelluksien kautta siis ihan onnistunut yö :)
 
Huomenta!!!!
Pikapikaa kertomaan, myöhemmin luen teidän kuulumiset.
EILEN oli pojalla ekat kiukut! Isäntä ei ollut huomannut että jätkä otti muovipussin käteen pöydältä, ja sitten kun sitä alettiin ottamaan hältä pois, niin kunnon poru tuli :D Ja ihan selkeästi suuttui siitä kun ei saanutkaan pitää pussia :heart: Kasvaa pikkuinen :heart:
 
Isä kuukausi: mikäli mies käyttää vanhempainvapaan 12 viimeistä arkipäivää , 2 viikkoa käytännössä, jatkuu vanhempainvapaa 12 ylimääräisellä arkipäivällä eli 2 viikolla. Eli tämä ns. isäkuukausi. Mies saa toki pitää enemmänkin kuin viimeiset viikot:) Meillä esim mun mies pitää lähes puolet koko tästä 10kk setistä. Korvaus on omien tulojen mukaan ja sama kuin isyysvapaalla. Tuota siirtämistä en ole selvittänyt mutta siitä taisi kyllä tulla ohjeet.
Yleisesti ottaen valtiovalta on jo vuosia tehnyt töitä sen eteen, että miehet pitäisivät enemmän perhevapaita eli reippaasti vaan miehet kotiin, vanhempainvapaalle tai mikä ettei hoitovapaalle!

Moni ajattelee ettei ole varaa siihen, että mies on kotona mutta kannattaa oikeesti laskea onko näin. Meillä esim on 1000e palkkaero mutta ne vaikutukset on häviävän pienet kun huomioidaan verotus jne. Ehkä jokunen satanen hävitäään mutta meistä tää on täysin sen arvoista:) Suosittelen!

Niin, ja isäkuukauden aikana äiti voi olla vaikka vuosilomalla ellei ole töissä. Alkuperäinen idea on ollut, että isä kantaa itsenäisesti vastuuta lapsesta mutta tääkin on ihan mahdollista että toinen pitää lomia samaan aikaan.
 
huomenia kaikille!

meillä on myös aamuvirkku täällä, poju on ruvennut heräämään joka aamu klo 06!!!!! grrrrrr.... aloittaa sellaisen höpötyksen, yritän siinä vielä hetken levätä, mutta viimeistään puoli seitsemän sitten noustaan ylös. No meillä mennäänkin sitten jo klo 19 nukkumaan. Toivoisin vaan että nukkuisi vaikka seitsemään, olisi vähän inhimillisempi aika nousta :D

Pojua ei enää omat lelut kauaa jaksa kiinnostaa, ollaankin nyt siirrytty sitten keittiövälineisiin eli muovikipot, kupit ja lastat on huippusuosittuja täällä!! :LOL: Mietittiinkin, että pitäisikö pojulle hankkia jotain "isompien" leluja?? Milläs teillä muilla yleensä leikitään?? Meillä on siis vain noita helistimiä ja pehmoleluja tällä hetkellä + yksi soiva nalle ja pehmokirja. Pojua kiinnostaa tietysti myös kaikki aikuisten jutut eli kännykät, kaukosäätimet, kamerat tms.. ja hermo menee jos ei niitä saa! taitaa olla aikamoinen tekniikan ihmelapsi tuo meidän poju, noin pienestä pitäen jo tekniset vempaimet kiinnostaa :D

Soseista ollaan nyt maisteltu, aloitin perunalla, sit ollaan maisteltu porkkanaa ja nyt on menossa kukkakaali. Peruna pelkästään ei uppoa, mutta peruna-porkkana tai peruna-kukkakaali menee. Ja hedelmistä on päärynä ja persikka-banaani kokeiltu. Ei ole tullut mitään oireita. Mitäs kaikkea sitä saikaan nyt kokeilla alkuun???

Eipä tänne muuta ihmeellistä, samaa rataa kuin ennenkin! Paitsi että musta tulee ekaa kertaa TÄTI!!!! Sisko ilmoitti että hän saa syksyllä vauvan.. :heart: toivotaan että kaikki menee hyvin ja saadaan pojulle leikkikaveri!

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Ruusu ja Sampo 4kk 3vko (noin)
 
Heipsis hei! Mä oon ollut niin syventyneenä noiden siemenien ja taimien kimpussa, että palstailu hetkeksi unohtunut. Mulla on kasvamassa vaikka mitä. Keväällä voi vaan ihmetellä, mihin kaikki mahtuu :LOL:

Meillä on käytössä muovilusikoita ja joitain lautasia, enpä ole ikinä kuullut, että niissä jotain myrkyllistä olisi. Nytpä tiedän senkin =) Tosin ite en ala niitä kyllä karsia pois käytöstä, en jaksa uskoa, että niistä mitään tulee. Jotenkin usko on kova siihen, että ei täällä myytäisi sellaisia tuotteita, mistä normaali käytössä olisi vaaraa.

Mun pitäis kans päivähoitohakemus viedä.... Surku on laittaa Sara hoitoon noin pienenä, mutta ei auta. Elokuun lopussa se päivä tulee olemaan. Mä pidän lomat heti äitiysloman perään, eli 5 viikkoo saa niillä siirrettyä töiden aloitusta.

Ei noi puurot meinaa hirveen hyvin upota tytylle, mutta sitkeesti oon vaan antanut, niin viikon päästä maistuu jo hyvin. Eiks se nin mee, että tarvii monia maistelu kertoja, että tottuu makuun. Mä oon julma äiti :LOL:

Sit noista soseista.... Eli voiko noissa tyhjissä piltti purkeissa pakastaa soseita? Sara vetää jo ihan hirveitä määriä, niin tuntuu hullulta tehdä noihin jääpalamuotteihin. Kasvissoseet maistuu paljon paremmin kun hedelmäsoseet Saralle. Lihan aloitan vasta puolen vuoden iässä. Käydään noi puurot nyt eka läpi.

Missah ja Sara
 
Marsupilami
Teijän poika on nyt sitten iso poika :D

Paulah
Hm...Meillä on se tilanne että mies opiskelee (saa päivärahaa) ja mä saan sitä vanhempainrahaa. Periaatteessa saattas kyllä olla kannattavampaa jos mies olis kotona tuon isäkuukauden... Siinä vaan on semmone homma ettei mulla ole työpaikkaa oottamassa eli ei ole mitään pitämättömiä lomia :( Tuossa ollaan selkeesti ajateltu musta vain niitä vanhempia joilla on vakipaikka alla...
Pitäis kyllä käyä ihan kelassa kysymässä ja ottamassa selvää lisää tuosta...
Se vaan tosiaan askarruttaa että ku jos mies on kotona niin en mä raaskis vielä pois kotookaan olla pojan luota :eek:


Kurina kuuluu makkarista, tais poitsu herätä... :wave:

Talvicci

 
Päivähoitohakemukset pyörii täälläkin mielessä... Hui kauheeta kun aika rientää!

Meillä ei edelleenkään pullo kelpaa. :( Kauheet raivarit tulee heti, ja varsinkin jos minä olen poissa paikalta. Eiköhän tämä ole vain joku vaihe, pitää vaan sitkeästi yrittää. Onneksi juo sentään edes hörpyttämällä. Ongelmana on edelleenkin yöt, jolloin vauva vaatii imemistä, joten silloin ei hörpytys tule kuuloonkaan. Eli mun pitää nyt sitten vaan olla aina paikalla, niin pojalla on mitä imeä.

Talvicci, jos jaksat etusivulle päivittää uusia mittoja: 5kk 72 cm ja 8445g. Meidän "pikku"vauvat onkin aika samankokoiset! =)

Mulla menee hermot neuvolakäynteihin. Ne on jotenkin niin turhauttavia kun mihinkään ei saa kunnon käytännön neuvoja. Melkein kaikkeen on aina vastauksena "sellaista se on", " kyllä se siitä", "ei sille oikein voi mitään" yms. Raivostuttavaa! Mutta onneksi on tämä meidän ihana palsta, josta saa 100 kertaa parempia neuvoja! :heart:

Neuvokaapas te kaikki innokkaat siementenidättäjät ja rehunkasvattajat: mikä olisi helppo ja nätti kukkanen, jota voisin alkaa esikasvattamaan kesää varten? Sellainen kukka, joka olisi näyttävä pihalla ruukuissa ja kestää auringonpaistetta. Olis niin kiva kun olis kerrankin jotain itse kasvatettua, eikä aina jotain puutarhamyymälöistä ostettuja orvokkeja. :flower:

heketsi ja poika 5kk :heart:
 
Talvicille päivitettävää:
Tyty 5kk

Pituus 64, paino 7105, pää 42.

Tytylle ei myöskään tuttipullo kelpaa. Ei maistu pumpattu eikä korvike, hylkii tuttiosaa. Enpä siis kotoa poistu kai ainakaan kuukauteen vielä.. Jospa tuo yösyönnit joskus lopettaisi. Kiinteitä ehkä aloitellaan parin viikon päästä, hurjaa!! Vauvasta tuleekin jo iso :heart:
 
Missah: mä olen pakastanut soseita tyhjiin pilttipurkkeihin. Jääpalamuotteihin jos pakastan niin saa antaa kerralla niin monta palasta ettei siinä ole mitään järkeä. Uusia makuja olen pakastanut ensin jääpalamuotteihin niin ei tule kerralla sitten annettua liikaa.

Pojalla on yhtäkkiä pidentynyt valvomisaika päikkäreiden välissä. Vielä kuukausi sitten hyvä jos jaksoi kahta tuntia valvoa. Nyt menee joskus jopa 4 tuntia ennen päikkäreitä. Meillä on menny tässä sairastellessa päikkärirytmi vähän sekaisin. Pitää koittaa korjata asia tulevalla viikolla.

Huomenna minä ja mies lähdetään viettämään omaa aikaa ja mummi sekä ukki tulee poikaa hoitamaan :) Ollaan varattu hotellihuone ja illan ohjelmassa on mm. leffa ja illallinen. Ihanaa päästä vähän rentoutumaan, vaikka tiedän että poikaa tulee hirveä ikävä. Viime ajat on vaan ollu niin rankkoja että tämä pieni paussi tulee tarpeeseen.
 
missah , voi pakastaa pilttipurkkeihin, ei vaan laita sosetta ihan piripintaan asti vaan jättää hiukan vajaaksi kun lasi laajenee pakkasessa niin ei sitten halkea siellä.kannattaa ottaa aina edellisenä päivänä jääkaappiin sulamaan seuraavan päivän ruuat ettei laita jäisenä mikroon sulatukselle ( kokemusta on ja halkesi purkki :D ) tai joskus oon ottanut aamusella huoneen lämpöön sulamaan ja kun sulanut sen verran että purkista irtoo niin laittanut sitten mikroon sulatukselle.

-kaurisäiti-
 
Talvicci: Tuo on ihan totta ja tiedossakin aika yleisesti eli nykyinen perhevapaasysteemi ei ihan vastaa tilannetta työmarkkinoilla. Siinä on ajateltu että äidilläkin on vakituinen työsuhde alla ja isolla osalla naisista ei kuitenkaan ole. Erityisen iso ongelma tää on akateemisilla aloilla. Ja perhevapaiden jakaminen on tosiaan aika teoreettinen mahdollisuus mikäli äidillä ei ole työpaikkaa, minne palata.

Te, jotka ootte fb-ryhmässä, käykääs kurkkaamassa, pari kivaa kuvaa tän päivän treffeiltä!
6kpl lokakuisten vauvoja ikuistettuna:)
 
Heipä hei!

Heti alkuun pahoittelen, että tulee suureksi osaksi omaa napaa, kun en mitenkään nyt ehtinyt kuin selailemaan kirjoitukset läpi :ashamed:

Lelut:

Meillä tyttö leikkii palikoilla, joita viskoo pitkin lattioita ja paahtaa perään, helistintä riepottaa kanssa, mutta RAKKAIN lelu, on sellainen elektroninen kapine, jossa on kolme nappia ja niistä kuuluu lauluja, ajoneuvojen ääniä ym. kivaa. Sen kun antaa aamulla tai milloin vain, niin tyttö vetää ihan kierrokset päälle ja kiljuu ja suorastaan hyökkää lelun kimppuun ja viihtyy sen kanssa helposti putkeen 30min.

Oikeat raivarit:

Meilläkin tyttö sai tänään aamulla sellaiset loukkaantumis raivarit.
Hän oli saanut käsiinsä pojan mehua sisältävän nokkamukin, jonka mies oli laittanut pojalle aamulla (oma tekoista ja sokeritonta mehua ). Tyttö sitten lutkutti tuota niin hartaasti ja kun olin ottavinani sitä häneltä pois, oikein MULKAISI minua silmät palavana ja alkoi huutaa kitarisat punaisena ja tuijotti minua...no pakkohan se oli antaa takaisin, ei sydän mitenkään hennonnut toisen mieltä nyt noin kovin pahoittaa ja tosiaan kun oli omatekoisesta kyse, niin mikäpä siinä sitten :LOL:

Meillä oli tosi hyvä yö.
Tyttö meni nukkumaan kuin enkeli taas klo 20.00 ja 21.30 vein toisen pullollisen maitoa hänelle. Sen jälkeen heräsin SIKEÄSTÄ UNESTA (en muista milloin olisin ollut niin sikeässä unessa ) klo 3 yöllä kun tyttö itki aika kovaa ja nopsaa hain kaapista maitoa ja sitten tyttö nukkuikin 8.00 asti aamulla.

Näky oli tosi huvittava aamulla, kun menin hakemaan tyttöä unenpöpperössä.
Poika oli siinä pinniksen reunalla jakkaran kanssa ja nauratti tyttöä ja höpisi hälle niitä omia pulinoitaan ja tyttö siellä sängyssä kontillaan kikatteli ja jokelteli iloisena takaisin :D
Kummatkin siis olivat ihan rauhassa, joten en tiedä miten kauan siellä olivat pulisseet kun nukahdettiin miehen kanssa sohvalle eilen, kun katsottiin leffaa. Mitä metkuja nuo vielä tulevatkin keksimään, taitaa olla niin, että tämä mamma joutuu tovin päästä alkaa herätä varmuudeksi jo kello 5.00 että on varmasti hereillä ennen kuin kumpikaan lapsista havahtuu uuteen päivään :D

Huomenna on ne siskon pojan synttärikemut ja me jäädään pojan kanssa yöksi ja mies on Iinan kanssa. Tulee varmasti mukavaa ja sitten sunnuntaina poika menee siskon kanssa virpomaan =)

Mutta nyt pitää taas mennä :wave:

paapelo+poju+Iina 2pv vajaa 6kk :heart:
 
Perhevapaista: tosiaan tuntuu että on suunniteltu niin että äidillä on paikka mihin palata. Itse palaan töihin isäkuukauden ajaksi koska mielestäni on tarkoitus että isä hoitaa sen ajan vauvaa eikä niin että koko perhe lomailee silloin. Tuttu pariskunta vietti 3 viikkoa isäkuukaudesta kanarialla, joten voihan sen niinkin käyttää.
Talvicci: voithan sä kokeilla jos saisit keikkahommia isäkuukauden ajaksi, ja työttömyyskorvaukseen olet silloin oikeutettu jos töitä ei ole.

Oon siinä samaa mieltä että olis hyvä jos isätkin pitäis enempi perhevapaita mutta hieman se on hankalaa näin kun haluaa imettää. Mulla on 3-vuorotyö joten edes se että imettäis ennen töihin menoa ja sitten sen jälkeen on hieman hankalaa kun töitä voi olla mihin aikaan vuorokaudesta tahansa. Tuntuu ainakin että jos olis 8-16 töissä niin vauvakin oppisi äkkiä että tissiä on tarjolla tiettyyn aikaan. Meillä myös talous sanelee sitä kumpi on enempi kotona, mies kun tienaa 2000 ? enempi kuussa niin siinä nämä vapaat kyllä tuntuu.

leluista: tyttöä kiinnostaa tällä hetkellä kaikki muut jutut kuin omat lelut, pojan duplot ja muut tavarat olis ihan pakko saada käsiin. Pallo on nyt otettu esille ja sen perässä jaksaa ryömiä vaikka kuinka kauan.

Poika oli eilisen kovassa kuumessa ja tänään on sitten ollu tytön vuoro. Ihme tauti kun mitään muuta ei ole ollut kuin kova kuume.

Peppi ja tyttö
 
Flora-79 ja kaurisäiti, kiitos vinkeistä :flower: Seuraavat soseet pakastan sitten noihin purkkeihin. On paljon kätevämpää =)

heketsi, mulla on ihan samat fiilikset neuvola käynneistä. Vastaukset on ihan samoja, "sellaista se on, voi voi, kyllä se siitä". Ärsyttää. Mä en vielä osaa suositella kyllä mitään kukkia, ku tää eka kerta ku noita kokeilen...

Sara on kans erittäin kiinnostunut muista tavaroista kuin omista leluistaan.... Kaukosäädin on ihan ykkönen :LOL:

Meillä mennään nykyään nukkumaan jo ennen ysiä ja aamulla herätään seiskan pintaan. Käy mulle oikein hyvin ja ihan ite Sara muutti rytmiään. Mä oon ite alkanut jostain syystä heräämään tosi aikaisin aamulla, välillä jo puol kuusi hereillä. Vaikuttaa varmaan tää kevät. Pimennysverhot ostin makkariin, on ihan loistavat. =)
 
Tänään ollut mukava päivä, oon käynyt ystävän kanssa vaunuilemassa kaupungilla, ostoksilla sekä kahvilla piipahdettu. H&M:stä ostelin pojulle mm. kengät :D Aika lutuiset!

Aamupäivällä taas huomasin, että kyllä se vielä edelleen vaan on tuo porkkana-perunasose meidän poitsun lempparia. Niin hienosti sitä jaksaa kärsivällisesti syödä, ja onhan se aivan hyvääkin omasta mielestänikin, ainakin kun vertaa esim kaupan maissisoseeseen ja peruna-parsakaaleen.. :whistle:

Poika on eilen ja tänään haronnut toista korvaansa,eilen niin että haittasi jopa nukkumaan menoa. Sitten kurkattiin sinne taskulampun kanssa niin reilusti vahaa oli ainakin jota sitten varovasti kokeiltiin ottaa pois,mitä hyvin sai. Sen jälkeen rauhoittui kyllä, mutta tänään ollut samaa juttua. Mitähän lie on...Kun ei niinkään korvatulehdukselta vaikuta, kun ei tosiaan oireile kuin näin illasta.. :|

nöpötin ja poju :heart:
 
Meillä esikoinen haroi aina korvaansa väsyneenä. Monta kertaa tuli tehtyä turha lääkärikäynti kun luulimme korvatulehdukseksi. Oppisi sitten ajan kanssa että mikä on väsy hieronta ja mikä kipu :)

Tänään taas ollut oikeen vauhdikas päivä. Meillä oli miehen siskon tytöt hoidossa pari tuntia. Tuli kyllä vahva tunne että neljää lasta en ainakaan halua :D Mulla ei kestäisi hermot jatkuvasti sitä menoa ja meteliä... Nostan hattua kyllä niille ketä jaksaa.
 
Huomenta :wave:
Meillä heräilty ennen seitsemää,syöty aamupuurot ja mustikkasoseet + vesihörppyjä.Poika treenaa hupituttia,laitoin sen tuollaisella "tuttinarulla" kiinni vaatteeseen, että ei koko ajan ole lattialle tippumassa. Sen vuoksi oikein opetellaan tuota tuttia, koska meidän pojuhan syö peukaloa tutin sijasta. Ja se on mennyt aika mahdottomaksi! Peukko on lähes koko ajan suussa. Mietittiin että varmasti jatkossa (ehkäpä ainakin) on helpompi vierottaa tutista kuin peukalosta.. Näin ainakin luulisi, sillä eipä peukkua voi noin vain poiskaan heittää :D
No saapi nähdä oppiiko. Pikkuvauvana osasi syödä tuttia. Sekin taito kyllä unohtui sitten samalla kun tuttipullosta juominen, kun tissille oppi kunnolla.
Kovasti tuo tutti kyllä kiinnostaa ja itse sitä pyörittelee käsissään ja vie suuhun. Tutteja meillä onkin jos jonkinlaista, jos edes niistä joku kelpaisi.

Mutta nyt teetä-->

nöpötin ja pojanpalleroinen :heart: :heart:
 
huomenia!

tässä olisi TALVIKKI päivitettävää neuvolasta!!!
paino pituus pipo
4kk 6520g 62,4cm 41,8cm
5kk 7150g 64,8cm 43,4cm

täällä ei vieläkään käännytä selältä mahalleen mutta toiste päin eli mahalta selälleen muutama ilta sitten varmaan kymmenisen kertaa saman tien kun käänsin aina mahalleen.

soseita kovasti harjotellaan syömään vaihtelevin tuloksin. ikenet lyödään kiinni kun ei maistu enään. vettäkin sai mutta se sylkästiin niin äkkiä ulos suusta niin maitoa saa vastaisuudessakin juoda. harjotellaan mukista juomista aina ruuan kanssa tippa pohjalle niin ei haittaa sotkut!

Ja 5kk:n kunniaksi tein raskaustestin ja positiivistä näytti! niin että meitin neidistä tulee isosisko marras joulukuun vaihteessa jos ja kun kaikki menee hyvin!

että näin täällä odotellaan kevättä ja vähän jo loppuvuottakin mutta nautitaan keväästä ja kesästä ensin.

solmu&nika& vaaveli 5+1vk
 
SOLMULLE MAHTAVAN SUURET ONNITTELUT PLUSSATESTIN JOHDOSTA :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :heart:

heketsi:

Tarkoitatko auringon paisteella paahdetta, eli että paistaa kuumasti koko päivän, vai paistaako vain osan päivää?

Jos on paahteinen paikka, voisi keskipäivän kukat olla hyviä, ovat tosin työläitä.
Sittenhän olisi köynnös tai pensaskrassit. Ne on todella helppoja ja ne voi vaikka tuikata suoraan ulos ruukkun multaan toukokuussa ja sitten vain katsoo että pysyy kosteana ja ne itää itsekseen. Voi myös esikasvattaa, mutta kannattaa aloittaa vasta ensi kuun puolen välin jälkeen, sillä kasvavat nopeasti. =)

Nyt pitää mennä kauppaa. Kahdelta on ne synttäripirskeet siskonpojalla. Sitten me jäädäänkin yökylään :D
 
Onnea Solmu plussasta! :flower: =) Taidat olla ensimmäinen meistä lokakuisista, joka on uudelleen raskaana, ellen ihan väärin muista.

Korvien haromisesta: luin jostain, että korvien harominen sekä kasvojen ja otsan raapiminen ovat vauvan väsymisrefleksejä, eli ei aina tosiaan ole korvatulehduksen merkki. Meillä tyttö raapii joskus oikein väsyneenä otsaansa, näyttää aika ikävältä... :/ Refleksi katoaa sitten iän myötä.

Kyselin tuolla toisessa ketjussa kokemuksia vauvan kanssa etelään reissaamisesta, kun meillä olisi matka suunnitteilla ensi kesäksi. Lähinnä mietityttää siis kuumuus, auringoltahan voi suojautua. Sinne ei ole tullut oikein vastauksia, joten kyselen nyt teiltä, joilla on jo useampi lapsi, onko teillä kokemuksia reissuista vauvan kanssa? Sitten aloin myös miettiä sitä, miten meidän neiti siellä sitten 8-9 kk:n iässä viihtyisi, kun on oletettavasti siinä vaiheessa jo niin liikkuvainen tapaus, että haluaa konttailla vaan ympäriinsä. Tuskin jaksaa kovin pitkään rattaissakaan maisemia vaan tähystellä. Ei oikein tulikuumalla hiekkarannalla voi ympäriinsä konttailla...



 

Yhteistyössä