*Lokakuun `09 Mahanpyöriäisistä Vauvautuneet Maaliskuussa 2010*

Meillä aloitettiin puurot riisipuurolla ja nyt ollaan syöty tuota kaurapuuroa, Muksun.

heketsi:
Voisikohan tuo känkkäys olla ihan sinulle kohdistettua pientä mielenosoitusta?
Josko kun olet poissa ihan oikeasti, ei tätä ongelmaa olekkaan. Tytön kanssahan on usein juuri näin ollut, kun harjoiteltiin pulloilua. Minulle sai raivarit jos edes kehtasin esitellä pulloa, mutta kun olin poissa ja isä hoiti, oli kuin enkeli pullon tai nokkiksen kanssa.

Ja meillä on myös niin, että päivisin tyttö ei juurikaan maitoa juo, edes tissistä, vaan painottuu iltaan ja yöhön ne isommat satsit.

Ai hurjaa.
Minun siskonpoika täyttää ensi viikolla 1v :heart: Iso mies jo :D
JA viikon päästä tyttö on jo 6kk :eek: Olen siis edelleen niin järkyttynyt, että on jo mennyt PUOLIVUOTTA siitä kun tuo syntyi...kun omasta mielestäni siitä ei ole kuin hetki :ashamed:
Nopeasti aika menee ja kun sitten yhtäkkiä huomaan eleleväni keskikesää, ei olekkaan kuin pari kuuta ja tyttö on VUODEN!!

No juu, taidan alkaa lähtemään ulos...aika kostea ilma, kun mittari näyttää +5C...onneksi tiet on pääosin niin hyvin aurattu, että asfaltti paistaa suureksi osaksi joka paikassa pääteitä =)
 
Itun emo: lapset ovat yksilöitä, ja syövät niin monta kertaa vuorokaudessa kuin on tarpeen. Esikoinen jätti yösyönnit 9 viikon ikäisenä, eli nukkui siitä alkaen 8-11h yöunet. Tämä kuopus syö edelleen kerran tai kaksi yössä, pisin unipätkä on ollut 8,5h (alle kymmenen yötä on tällaista ollut) mutta yleensä syö 4-5h välein. En alkaisi hyvin kasvavaa lasta ainakaan herättämään siksi että pitäisi syödä.

No miten AINA pitää heti mennä, kun pääsee kirjoittamisen alkuun, morjens!
 
hemari , oon itekkin miettinyt että mitäköhän lie lääkärit tekis tai miten tutkisi jos ei rupee pituutta tarpeeksi kasvamaan, painoo olis paljon helpompi kasvattaa jos sitä ei tulis mutta ei kai lasta oikein venytettyäkään saa :D

Esimerkkinä " Noniin, äiti kuorii perunoita, tämä on peruna ja se kasvaa maassa ja maistuu kuule herkulle kun sen keittää ja laittaa päälle vaikka soossia. JA nyt äiti laittaa tiskikoneen pyörimään, sitten saadaan astioita, joista sitten syödään ettei tarvihte kökkösiltä syödä, vaikkei toki niin tehtäisikään ja jatkuu PÄLÄPÄLÄPÄLÄ"

REPS :LOL: toi on ihan kuinmun suusta,selitän kanssa kaiken aikaan lapsille ja isäntä ja teinit sitä välillä kommentoikin kun saatan niillekin selittää välillä että..äiti menee nyt vessaan kattokaa te vaan telkkaria sillä aikaa , äitillä ei mene kauaa :LOL:

mä ostin sitä piltin päärynäpuuroa paketin ja maistatin sitä toissailtana ekaa kerran pojalle ja kauheet puistatukset sai aikaan :D no hukkaanhan sitä ei heitetä , ja eilen lisäsin siihin joukkoon persikkasosetta reilusti ja heti uppos paremmin =) toinen paketti on sitä puhtipuuroa,toivottavasti se uppois paremmin,ainakin hedelmäsoseen voimalla =) näitten maistatuksien ja pakettien jälkeen siirryn ns.normaaliin kaurapuuroon ja muihin hiutaleihin jotka tarvittaessa hienonnan ennen keittoa jos ei muuten uppoo karkeempana.

nyt ruuan laittoon... :wave:

kaurisäiti ja pikku-isäntä 5kk ja rapiat :heart: :heart:
 
heketsi meilläkin on ihme pullotorjuntaa ilmassa, ei raivareita, mutta se ei vaan kiinnosta. Olin keskiviikkona aamupäivän töissä, ja mies oli kotona tytön kanssa. Poissaollessani tyttö söi 4,5 h aikana vaivaiset 30 ml pumpattua maitoa ja puoli purkkia sosetta. Maito ei vaan pullosta kelvannut. Arvatkaa vaan oliko nälkäinen ja tissillä koko iltapäivän sen jälkeen? Ostin nyt pulloihin nokkaosan, jolla ajattelin aloittaa hörpytysharjoittelut, jos ei tuttipullo ala taas kiinnostaa.

Pikkis meillä noita iltaraivareita tulee myös silloin tällöin, eikä niihin muu auta kuin se, että antaa tytölle "muuta mietittävää" viemällä sen valoisaan. (meillä tyttö tykkää mm. tuijotella kirjahyllyä) Tuntuu, että tyttö ei niinä iltoina yksinkertaisesti "halua" nukkumaan. Olen ollut havaitsevani, että liittyy a) liian lyhyisiin päiväuniin b) erityisen touhukkaaseen päivään tai c) kakkaamattomuuteen.

Silona, me ajateltiin aloittaa riisipuurolla. (itse asiassa huomenna, kun sunnuntaina tulee 5 kk täyteen) Sitten myöhemmin kaurapuuroa ja vehnä kehiin viljoista ihan häntäpäässä vasta.

Miten muilla muuten nuo liha/kalasoseet? Oletteko ottaneet / aiotteko ottaa 5 kk:n iässä maisteltavaksi? Itse ajattelin mennä kasviksilla 6 kk:n ikään saakka.
 
Me alotettiin Muksun riisipuurolla kolme päivää sitten puurojen syöminen. Tarkotus oli odotella vielä jonkin aikaa, mutta mä toivon että tolla puurolla saatais joku tolkku iltasyömisiin maidon osalta. Hyvin uppoo puuro niin kuin kaikki muukin mitä tähän asti on syötetty.

Meillä on vähän nuhaa ja yskä. Öisin ei pahemmin yski, mutta päivisin kyllä. Ihme juttu, eikös yleensä öisin se yskä enemmän vaivaa, ainakin itellä näin. Vähän normaalia kiukkuisempi on, mutta virkeä ja ruoka maittaa.
 
Täälläkin pälpätetään ihan samalla tavalla kuin teillä muillakin :D

Jere maistoi tänään lihaa, täytyy katsoa miten massu kestää. Näytti ainakin maistuvan :) Ajattelin noin viikon päästä koitella sitä puuroa, katsotaan nyt ensin että miten masu tuon lihan kestää. Ei viitsi montaa uutta ruoka-ainetta kerrallaan, vaikkakin esikoisen kanssa niin teinkin ja onneksi mistään ei tullut mitään... ja kaupan ruokia täälläkin syödään, ne ovat maistuneet meijän pojulle hyvin.

Olen odotellut että koska meille tuon Jeren kanssa tulee se "vaikea" vaihe, hän on nimittäin niin kiltti ja aurinkoinen koko ajan. Nukkuminen on alusta asti sujunut hyvin ja nukahtaa itsekseen sänkyyn. Eli oikein unelma vauva :D Ihan toista kuin tuo isoveli on ollut/on edelleenkin haastava tapaus. Päivisinkin naureskelee vain. Eli kun tähän tulee muutos niin putoan kovaa ja korkealta :LOL:

Mutta nyt suunnittelemaan kauppalistaa ja kauppailemaan...
 
Marsupilami: Täällä vähän sama fiilis... Mulla ei ois ikinä tullu niin paljon maitoa, kun ne näytti siinä. Vähän tuli huono äiti fiilis, kun ei oo pystyny hetkeekään olla täysimetyksellä. Tavallaan ei harmita mut melkeen viikottain mietin, mitä ois pitäny tehdä toisin et ois päässy korvikkeesta eroon. Mut ei kai mennyttä voi muuttaa ja tyttö voi ihan hyvin ilman imetystäkin...
 
HEI HOI kaikki ketkä syöttää jo puuroja lapsilleen: huomasitteko uutisen iltasanomissa?

Hometta lasten puurojauheessa
19.03.2010 12:28

Oy Semper Ab vetää markkinoilta tuotteen Maidoton puurojauhe, riisiä ja banaania. Päätös koskee valmistuserää, jonka parasta ennen -päiväys on 13.10.2010. Valmistuserän näytteissä on havaittu pieni määrä hometta.

Tuote on pakattu 300 gramman pahvipakkaukseen, jonka sisällä on foliopussi. Puurojauhe on valmistettu Espanjassa, ja sitä on myyty Keskon ja S-ryhmän myymälöissä.

Kuluttajia pyydetään hävittämään pakkauksen sisältö sekajätteen mukana ja palauttamaan tyhjä pakkaus omien yhteystietojen kera osoitteeseen Oy Semper Ab, Asiakaspalautus, PL 80, 02631 Espoo. Postimaksua ei tarvita.

Muuta: mua kans vähän harmittaa tuo imetys ja sen melkein kokonaan loppuminen, mutta minkäs teet. Tai välillä tulee sellainen haikea olo että ois ollu kiva imettää vähän pidempään, kun meillä imetetään enää vain öisin. Tämä johtuu noista rintaraivareista (huoli tissiä vain tosi väsyneenä) ja siitä on tullut pysyvä ilmiö..

Mukavaa viikonloppua mammoille!
 
Jes, ekan kerran sain neidille uppoamaan purkin verran ruokaa! Olkoonkin että hedelmää. Nyt ihan lähiaika syödään niitä, mitä tiedän neidille kelpaavan eli tietyt hedelmäsoseet, piltin kasvissoseet, jogurttivalmisteet ja puuro runsaan hedelmäsoseen kera. Laajennetaan, kunhan nää alkaa sujua hyvin....

Mun täytyy sanoa, että mua ei harmita imetyksen epäonnistuminen. Mulle ei jäänyt siitä tahimisesta kovinkaan positiivinen fiilis. En välttämättä toisen lapsen kanssa ala koko touhuun laisinkaan. Oon tyytyväinen, kun vastuuta on tältäkin osin saanut jaettua ja esim mun hormonitoiminta on ollut ennallaan jo pitkään. Puolensa ja puolensa toki mutta henk.koht. olen tyytyväinen. Tyttö ei edes kertaakaan ole ollut sairaana eikä mitään allergioita ole ilmennyt, hyvin on mennyt siltäkin osin.

 
Heketsi, meillä ei oikein kelpaa kun äiti. Parku tulee aina kun katoon näköpiiristä. Ja siitä pulloraivarista mietin että jos hän kuitenkin söis yöllä paremmin puolinukuksissa, ainakin meillä rintaraivareissä syöminen onnistu aina yöllä puoliunessa ja päivällä sitten kikkailtiin ja sitten saa iskä päivällä keksiä mistä sen maidon antaa. =)

Mua ei harmittanu että imetys meni ihan penkin alle esikoisen kanssa, mutta nyt kun imetys on onnistunu niin jälkikäteen kyllä ehkä vähän harmittaa, ehkä sillonkin kun olis vaan yrittäny tarpeeks. Ehkä mun olon sai sillon huonoks toiset IMETTÄVÄT superäidit jotka katto mua ja mun pullovauvaa kauhusta ja inhosta vapissen. Äidit osaa kyllä olla tosi kamalia toisilleen! Aina vertaillaan omaa ja lapsen paremmuutta nähden toisiin, pöh :$

Meillä kanssa mä hölpötän lapsille kun papupata, mutta enää ne ei kato niin pitkään jossain kaupassa kun on se vajaa 2vee esikoinenkin mukana, niin ne luulee vissiin et sen kaa keskustelen syvällisiä päivän ruokalistasta. Sillon saan enemmän katseita kun oon pelkän pikkusen kanssa ja pölpötän sen kanssa, niinkun se muka jotain vastailis. Näytän varmaan idiootilta!
:LOL:

Ja niin oli söpö kuva tuol toisella sivulla! :)

Rauhallista yötä mammat! =)

Empsu
 
Nopea kommentointi: Puuroista me aloitettiin kaurapuurolla, sitä suosittelivat neuvolasta, on kuulemma hellä vatsalle.

Meillä kun ei vieläkään syödä perunaa, kun on sitä ummetusta, niin kaupan lähes kaikissa soseissa on perunaa!
Joten itse täytyy kaikki soseet väsätä, reissussa kun ollaan niin Aten kasvissoseet on kyllä yksipuolisia, maissia ja porkkanaa, Kukkakaali aiheuttaa masuvaivoja. Ja muuta en siis ilman perunaa olevaa ole kaupasta ainakaan löytänyt.
Lihaa ei olla aloitettu vielä, niitä kun kaupassa katoin että oisko ilman perunaa, niin muutaman muksu tuotteen löysin, mutta niissä oli tomaattia ja muutakin mitä ei olla vielä kokeiltu...
Vinkkejä ottaisin vastaan että mitä kasvissoseita vois tarjota porkkanan ja bataatin lisäksi?? Kukkakaali ei siis sovi ja epäilen ettei myös parsakaali, en sitä kyllä ole kokeillut.
Nyt nukkumaan, hyvät yöt kaikille!
 
Tosiaan kaupan soseissa melkein kaikissa on sitä perunaa, ellei sitten ole joku pasta sose mutta niissä on yleensä sitä tomaattia sitten, hmm.. Mä en ainakaan osaa auttaa.

Kyllä mäkin kaupassa vauvalle höpisen ja ihmiset katsoo ihan kummissaan että kenelle höpötän ja kyselen että mitäs tehtäis ruuaksi ja mitä kaupasta ostettaisiin... Kysyin Jereltä kerran että ostetaanko perunoita? Joo ostetaan vaan. Niin joku pappa kuuli sen ja sanoi mulle, älä kuule tyttö vielä ala itsekses höpisemään julkisilla paikoilla, se on soveliasta vasta sitten kun olet näin vanha kun minä :LOL:
 
Heh, tajusin just että perunaa en ole vielä pojalle antanutkaan. Pitäis vissiin sitäkin kokeilla. Pelkään vaan että menee masu kovaksi kun siihen on pojalla ollut taipumusta. Porkkana esim kovetti vatsan aivan kivikovaksi kun tyhmä äiti antoi liian isoja annoksia. Nyt kun saa vähemmän niin ei ole ongelmaa.

On melkoinen ruokahalu ollut tänään pikkumiehellä nuhasta ja yskästä huolimatta. Lähemmäs kaksi litraa meni korviketta ja 3 pilttipurkillista sosetta + vähän riisipuuroa. Iltaisin tuntuu maito maittavan parhaiten, eikä siinä mitään, hyvä kun maittaa. Ainut ongelma on se, että se tietää yöllisiä vaipanvaihtoja kun tuo maitomäärä alkaa puskemaan pissana ulos. Se sitten herättää pojan nykyään vähän turhan tehokkaasti :| Meillä on nyt öisin käytetty Liberon 5.sta. Päivisin riittä nelonen. Ei tuo vitonenkaan yöpissejä pidä, mutta ehkä vähän paremmin kuitenkin.

Minä juttelen myös pojalle kokoajan, varsinkin jos ollaan vaan kahdestaan. Kaupassa myös tulee pojalle puhuttua ts. ääneen mietittyä. Mä puhun myös koirille niin en ole ajatellut että siinä ois mitään outoa :LOL:

Nojoo, kai se ois paras kömpiä sänkyyn jos poju taas heräilee kuuden jälkeen niin kuin parina aamuna tällä viikolla...
 
Kiitoksia onnitteluista! :D
En nyt ihan synttäreinä sormusta sormeen saanu, ku neki oli eilen... :)
Jos sitä muutaman vuojen sisällä pääsis häitä viettämään :)
Aikasemmin oon jo katellu ja hoksinu muuten miten ihania hääpukuja netistä löytyy, eikä ole hinnallakaan pilattu :)

Imetyksen kestosta...
Mä en ole silleen ajatellu mitään tiettyä aikaa...Mennään eteenpäin ja katotaan mitä tulee...
Täysimetyksellä mentiin 4kk ikään saakka, sitten alotettiin maistelemaan soseita.
5kk neuvolassa tuliki huomattua ettei meillä pelkkä tissimaito olis millään riittäny...

5kk neuvolassa tosiaan käytiin eilen...Tosi vähän tosiaan oli tullu painoa ja pituutta :|
Nyt painoa 8565g ja pituutta 71,0cm (4kk 8470g ja 69,5cm)
Puuroja saahanki alkaa antamaan ja lihaa kans :)

Nyt kutsu käy, pitää mennä... :wave:

*Talvicci ja "Unski" 5kk2pvä* :heart:
 
Pakko käydä vielä pikaisesti!

Soittelin hoitajalle päivällä ja neuvoi menemään lääkäriin. Päiväunet oli ihan tosi katkonaiset ja ruoka ei maistunut ollenkaan 7-15 meni yht 70ml. No kun päästiin sairaalaan neiti tuntui kuumalta ja kuumetta oli 38,5 sekä itkuinen neiti. 5 tuntia siellä vietettiin, virus infektio eli ei mitään lääkkeitä. Puhuttiin samalla neidin masusta ja saatiin peräpuikko(ehkä suomeksi?) ja toinen samalainen kotiin viikonlopulle. Valtavan läjän kakka neiti sai ahdettua ulos puikon jälkeen, ehkä nyt tukos vähän helpottaa. Lääkäri totesi samaa mitä olen BVC tantalle yrittänyt sanoo että ummettaa paljon. Antoi annostuksen levolacista, oltiin jo sitä kaappiin ostettu ja sanoi että nimenomaan kannattaa hedelmiä syödä, toisin kuin bvc täti neuvoi. Nyt siis selvisi iltakiukkujen syy! Ihanaa tietää että oli oikeasti joku vialla!

Nyt suihkun kautta nukkumaan.

Pikkis
 
Pikkis: Hienoa, että saitte pienen ummetuksen helpottamaan ja kiukkujen syy selvisi. Jotenkin järkeen käyvältä kuulostaa että saa antaa hedelmiä, kun niissä on kuitenkin kuituja ja se pitää vatsan toimimassa.

Rouva-77: Ootko kokeillu kesäkurpitsaa? Meillä on sose listalla bataatti, porkkana, maissi ja kesäkurpitsa. Näistä otan sitten mieleiset ja sulatan ateriaksi. Nyt on kyllä syöty perunaakin, kun se tuntuu jo sopivan mahalle. Aiemmin siitä tuli paljon ilmaa likan masuun. Parsakaalia kokeiltiin, mutta voi olla ettei ihan sopinut. Varmaan ens viikon alussa kokeillaan uudestaan. Kukkakaalin oon tarkotuksella jättäny myöhemmäksi, kun on perunan ja parsakaalinkin kanssa ollut ongelmia. Haluan että tytön maha on valmis siihen niin kokeillaan kun täyttää 5kk.

Kyllä täälläkin jutellaan tytölle ja koiralle. Oon tottunu koiralle puhumaan paljon esim lenkillä eri komentoja ja selviämään ongelmatilanteista kommunikoimalla, kun mieheni menee tuppisuuna aina eteen päin. Siksi ei tunnu oudolta jutella Niialle täällä sisällä. Saatan myös jutella koiralle ihan muutankin kuten lenkillä jos on kurja ilma niin ksyn että onko vähän kurja ilma tai paleltaako sua tms :) Niiahan on alkanu kauheesti juttelemaan kaupassa, se pöpöttää lähes taukoamatta ja naureskelee siinä istuimessa. Mies kun on vähän arkajalka noiden kanssa niin nolostelee äänekästä lasta. Niia oli eilen kuulemma pelästyttänyt jonkun miehen kun oli yht'äkkiä alkanu höpöttää kovalla korkeella äänellä :D
 
Heips!

Jaahas, jos ehtisi kirjoittaakin lukemisen lisäksi...*sormet ristissä* :LOL:

Talviccille onnittelut kihlautumisen johdosta! :flower: :heart:

Sisävaatteet: Miljalla on body, housut ja sukat. Kylmimpinä päivinä on ollut lisäksi collegepaita ja villasukat. Lattialla on aika viileää.

Nukkuminen: Miljalla on sekä päiväunet että yöunet lyhentyneet. Yöllä nukkuu vajaa 12h ( klo 20- vajaa 8) ja päivällä 2 päikkärit kumpikin kestoltaan 1,5h. Ja ihan pari viikkoa sitten nukkui vielä päivällä kahdet megaunet kestoltaan 2,5h kumpikin. Nyt ei enää nukuta vissiin niin paljoa... :/ Ja yöt on ollut viikon verran varsin rikkonaisia. Ölisee ja mölisee sängyssään ja tuttia saa käydä antamassa ainakin 3 krt, mutta viime päivinä sen 6-8krt yössä... |O |O |O Toivottavasti on väliaikainen juttu. Hampaita ei tunnu olevan tulossa eikä mitään uuttakaan ole opittu. No, pitää yrittää muistaa, että nää useimmiten on väliaikaisia juttuja, vaikkei tietty väsyneenä jaksa aina olla rauhallinen ja järkevä/looginen. :ashamed:

Vauvalle höpöttäminen: Miljan kanssa kun ollaan kahdestaan kaupassa, niin puhua pöpötän koko ajan. Kotonakin puhun tosi paljon, itse asiassapaljon enemmän kuin esikoiselle aikoinaan. Olikohan tuo vähäinen puhe syynä siihen, että aika kauan sai puhetta odotella. Selviä sanoja ja lauseita (esim. äiti tuo, anna maito ) tuli vasta lähemmäs 2 v. :eek:

Syöminen: Ruokahalu on melko hyvä. Kaupan soseita meillä syödään ja hyvin maistuvat. JOpa peruna-parsakaali, jonka haju saa aina yökkäämisrefleksin mulla aikaan. :whistle: Soseita menee: lounaalla 1/2 prk kasvista ja 1/3-1/2 prk hedelmää; päivällisellä 1/2prk kasvista ja 1/3-1/2 prk hedelmää. Kasvikset maistuu tosi hyvin, että niiden määrää vois ehkä alkaa lisätä. Maitoa menee joku 5dl päivässä, mutta juottaa saa, jottei kakka mene ihan kiveksi. ja juohan tuo vielä aamu- ja iltavellin (kumpikin 2 dl). Lihaa ei olla vielä aloiteltu. Ensi viikolla aloitetaan puurot Muksun riisipuurolla, jonka aion tehdä Tutteliin ja johon laitetaan tarpeen mukaan hedelmäsosetta silmäkkeeksi. Sen olen huomannut, että jos muistetaan juottaa useasti maitoa ja syötetään reilusti hedelmää, niin kakka ei mene ihan kovaksi.

ON: Vauvauinnissa on nyt käyty helmikuun lopusta asti ja kivaa on. Milja katselee totisena menoa, muttei onneksi itke eikä hermostu sukelluksista. Yksi ryhmän vauvoista alkaa heti valittaa kun joutuu veteen. Ei ole sellaista suoraa itkua, vaan sellaista nyyhkytystä. On se varmaan ikävää, kun vauva ei tykkää uida. Toivottavasti Milja tykkää tulevaisuudessakin ja alkaisi jopa nauraa uidessaan. Nyt tosiaan vaan totisena möllöttää ja syö nyrkkiään... :heart:

Jotain muutakin oli juteltu, mutten just nyt muista ja jos alan sivuja selailemaan, niin tää teksti katoaa bittiavaruuteen... :kieh: Nimim. kokemusta on...

Hyvää viikonloppua kaikille! :heart:

Kisu ja tytöt
 
Hei vaan.

Minäpä repäisin eilen ja lähdin viihteelle :D Oli kyllä tosi kivaa ja ihanaa oli muutenkin, kun ei tarvinnut stressata ollenkaan tytön maidonjuonnin kanssa =)

Voisilmä puuroon:

Varmaan on tarkoittanut ihan margariinia, en tohtisi uskoa jotta VOITA käskisivät laittamaan :D
Ihan taitaa olla yleinen ohje, kun pojankin kanssa suosittelivat rasvalisää päiviin, että saisi vähän enemmän energiaa kun on niin kova menemään.
Yleensä laitan ruokaan 1tl öljyä ja puuroon sitten voisilmän (margariia ) =)

Tyttö nukahti eilen vähän työläämmin, mutta lopulta sitten sammui kun silittelin otsaa ja pyörittelin hänen hiustupsujaan :D Oli niin suloinen, kun nukahti hymy kasvoillaan :heart:

Rutiinit:

Meillä on alusta saakka ollut sama rutiini tytön kanssa.
Tai siis sama rutiini kuin pojan päiväohjelma, niin on helpompi ja sattumalta tytön oma rytmi noudatteli alusta saakka tätä.

Eli aamulla kun herätään, vaihdetaan vaippa ja ollaan nakusena viipeltämässä ainakin 30min. Siinä välissä ehdin juoda aamukahvit kivasti. Sitten leikitään hetki vielä yhdessä ja aamupalalle koko poppoo.
Sitten taas hetki häärätään ja kun tyttö on valvonut 2h iskee häneen väsy ja juodaan maidot ja painutaan unille.
Tässä samassa lähdetään aina ulos ja tyttö nukkuu 3-4h.

Kun herää saa heti ekana maitoa ja sitten vaipat taas vaihtoon ja saa ilmakylpyillä niin pitkään kuin viihtyy, jolloin saan tehtyä ruoan ja siistittyä paikkoja.
Ja sitten syödään taas koko poppoo.

Seuraavat unet tyttö nukkuu yleensä aina klo 15.30 lähtien ja nukkuu 1-2h.

Ja kun herää on taas leikkiä ja höyrytystä oikein urakalla iltaa kohden.

Sitten illalla aloitan nukkumaan meno rituaalit klo. 19.30.
Syödään iltapala ja mennään iltapesulle tai kylpyyn jos on kylpypäivä. Sitten juodaan ensin maitoa nykyään pullosta ja rauhoitutaan siinä hetki.
Sitten tyttö jää vaippasilleen ja laitan kapaloon ja mennään pimeään makkariin syömään tissit tyhjiksi, käydään koppaan ja känkätään pikku tovi ja sammutaan.

Sitten alkaa autuas hiljaisuus :D

Vähän pitkän kaavan mukaan tuo nyt tuli selostettua, mutta lukee ken jaksaa :D

Nyt menen kölläämään sohvalle =)
 
Myola: Mä todella toivon terkkarin tarkoittaneen margariinia, en olisi niin varma... onko muuten margariinia suolatonta? Mä en aina niin luota näiden ravitsemustietoon. Oon kuullut muiltakin näitä "voita ja kermaa"-juttuja ja itse sain raskausaikana ohjeen syödä proteiinin takia paljon kananmunia, vaikka kaltaiseni lakto-ovo-vege voi syödä vaikka papuja, soijaa, tofua, rahkaa, juustoa.... ei lopu vaihtoehdot kesken mutta terkkari keksi vain nuo munat.
 
Luulisi tarkkoittaneen margariinia, mutta tiedä sitten kuitenkaan että mitä tarkoittavat :D

Oltiin tänään miehen siskon 30v juhlilla, sellaisilla lapsille suunnatuilla naamiaisilla :D Ihan kivaa oli mutta kyllä meille miehen kanssa aika ulkopuolinen olo siellä tuli. Ei ole oikein mitään juteltavaa niiden kanssa, edes miehellä ei ole mitään sanottavaa sukulaisilleen... Ja eihän meitä ikinä olla huomioitukaan missään... Aika ikävä tilanne, mutta minkäs teet...

Oi paapelo on päässyt viihteelle :D Meidän on miehen kanssa 2vkoa pitänyt mennä elokuviin ja syömään, hänen äitinsä on luvannut pojat ottaa, mutta keksii aina kivoja tekosyitä ja sysää meidän sopimukset kumoon jos miehen sisko tarvitsee lapsenvahtia. Mua ottaa päähän ihan hulluna mutta mies ei voi sanoa sille naiselle yhtään mitään. :kieh:

Äh, meidän merirosvokapteeni juoksee täällä vieläkin näköjään, pitää mennä laittaa se takaisin sänkyyn.
 
Joo, eiköhän margariinissa ole suolaa, ainakin jos käytetään samaa kuin muu perhe käyttää. Leivontaa varten saattaa erikseen olla suolatontakin olemassa, ainakin voita on. Mä aion käyttää oliiviöljyä vauvalle, sitä me muutenkin käytetään kaikessa ruuanlaitossa. Tosiaan, tuskin se nyt mitenkään haitallista on, vaikka margariinia antais. Jännä vaan siinä mielessä että muuten on suositusten vastaista antaa vauvalle ruokaa, jossa on suolaa.

Tää meidän neiti ei syö puuroa, ei vaikka "puuro" on enimmäkseen hedelmäsosetta. Höh:(
Etenkään tää kaura ei kelpaa, riisi kelpasi paremmin.
 
oon kyllä kuullut että öljyä suositellaan lisättäväksi vauvan soseisiin esim.½-1 tl annokseen jos ei paino kunnolla nouse mutta että oikein voita :D ja itse oon ymmärtänyt että öljy-lisää laitettaisiin itse valmistettuihin soseisiin kun eiks kaupan pilteissä ja bonissa ole jo lisättynä öljyä ?? vai onks ne vasta niissä lihasoseissa ja 8kk-1v soseissa??

kiva että paapelo on päässyt käymään viihteellä,kyllä se kummasti aina piristää =)
meilläkin ois 2 leffalippua jotka tarttis käyttää pois kun vanhenee kohta,voiskin mennä isännän kanssa ja kävis vaikka syömässä sen jälkeen.

meillä oli ihan superhuono yö,poitsu rupes 3 aikaan kiukkuamaan eikä meinannut rauhoittua sitten millään,vihdoin kun sai kunnon pierut pihalle niin nukahti,tais eiliset kukkakaalisoseet käydä masun päälle,kun syötin molemmilla sosekerroilla kukkakaalia,tästä viisastuneena en sitä siis enää tee :D

rouva77 kantsii kokeilla myös esim. kesäkurpitsaa,maissia,avokadoa.noista tekee eri variaatioita niin saa kivasti vaihtelua.

kaurisäiti ja pikku-isäntä :heart:
 
Huomenta!
Pikaseen kirjoitan, kun tyttö menee kohta unille.

Eli margariineissa on kyllä suolaa ja ainakin meille sitä suositeltiin vasta lähempänä 1v ikää ja sitä ennen öljyjä, rypsiöljy on kuulemma parempaa kuin oliiviöljy, mutta jos ei rypsiöljyä ole, niin ihan yhtä hyvin sekin käy =)

Yö meni aika kivasti taas.
Tyttö nukahti vähän 21.00 jälkeen ja heräsi ekan kerran puolenyön aikaan. Joi maidot pullosta ja nukahti. Seuraava herätys oli sitten vähän ennen puoli viittä ja heräsi tähän päivään taas vähän jälkeen seitsemän =)
Eli kaksi syöttöä on yössä.
Kokeilin huvikseni miten tykkäisi syödä pönkältä, eli siis pullo tuettuna ja nukahti alta aika yksikön tällä systeemillä. Eli taidan ottaa tuon pönkän käyttöön yö aikaan. Sitten käyn vain noutamassa tyhjän pullon pois ja takaisin nukkumaan =)
 
ai niin,pojalla on nyt muutamana päivänä tullut kroppaan sinne tänne semmosia finnin näköisiä näppylöitä,siis punainen näppylä jossa pieni valkoinen keskus,tietääkö kukaan mitä noi vois olla?? oisko ihan hikinäppylöitä tai jotain? niitä on jossain kohtaan rykelmänä ja sitten on myös ihan yksittäisiäkin.

-kaurisäiti-
 

Yhteistyössä