*Lokakuun `09 Mahanpyöriäisistä Vauvautuneet Maaliskuussa 2010*

Hei!
peppimamma, kiitti kun vastasit lastenvaatekerhoasiaan :)
Tilasin sen kirjan, jota täällä joku kehui, "Pehmeä matka höyhensaarille" Kiitos vaan vinkistä :) Tilasin vielä leivontakirjan, jonka sai hintaan 9,90. Sitä kehuttiin jossain lehdessä, joten uskalsin tilata. Jospa sitten uudessa kodissa leipoisin taas enemmän :)
Huomasin muuten joku aika synnytyksen jälkeen, että mullahan on linea negra :D Jotenkin huvittavaa, kun tiirailin mahaa raskausaikana enkä erottanut sellaista. Taisi olla vaan niin himmeä, ettei näkynyt venyttyneessä vatsassa.

Jokohan kohta alkaisi helpottamaan tämä hiustenlähtö! Niitä on siis joka paikassa, mun hiuksiani!
Ovatko muut törmänneet ongelmaan, että vauva puree rintaa? Meillä se on ihan joka kerta, kun on saanut mahaansa täytettä, alkaa pureminen. Toivottavasti menee ohi, kun suurimmat kutinat ikenissä helpottaa. Haikeeta vaan, kun imetys ei ole enää samanlaista, nyt irrotan vauvan heti rinnalta, kun on hörppinyt mahan täyteen. Mä olen tykännyt hirveästi imetyksestä =) Mulle tulee jotenkin rento ja rauhallinen olo, kun imetän. Liekö imetyshormonit tehdä tuota? Eräs ystäväni sanoi samaa.
Siitä tulikin mieleeni, paapelo, miksi lopetat imetyksen? En ole ehtinyt seurailemaan keskusteluja hirveän tiivisti, oon tainnut missata, jos olet kertonut siitä =) Kiva kuulla teidän tytön kehitysaskeleita :)

Meillä mies osallistuu paljon vauvan hoitoon, samoin koko kodin hoitoon ja ruuanlaittoon. Yöt hoidan minä ja tietty imetyksen. Mies tekee kaikkea muuta yhtä paljon kuin minäkin, miten omilta töiltään ehtii. Hän kylvettää meillä aina vauvan. Toivottavasti Hemari saat miehesi mukaan hoitamaan pientä. Uskon, että hänkin saisi siitä paljon :)

Meidän vauvalle kelpaa nyt tutti! :eek: Kokeilin eilen, kun tuo ien vaivaa niin kovasti ja on tämänkin päivän tykännyt makoilla paljon paikallaan ja luputtaa tuttia. Laitoin äsken kolmansille päikkäreille, kun ovat jääneet niin lyhyiksi.
Meilläkin on omassa makkarissa pimennysverho eikä taidettais tulla ilman sitä toimeen.

Nyt kalakeiton tekoon, joten moi vaan kaikille =)
 
Hope:

No osasyynä on raju painon putoaminen, johon ei auta mikään..siis edelleen putoaa ja huomasin myös, että korreloi selkeästi esim.tiheän imun kausina, jolloin painoa putoaa nopeammalla viikko vauhdilla.
Toinen syy on ihan oma-aika, siis minun oma ja miehen kanssa yhteinen aika.
Ei olla mihinkään päästy ihan rennosti olemaan 6kk, kun tyttö ei ole pulloa huolinut sitten mitenkään ja aina stressi persiissä käyty tosi nopeaan jossain ja kiireesti kotiin imettämään.

Aion siis vielä pumpata maitoa niin kauan kuin sitä vain tulee =)

Niin ja oma virstan pylvääni on 6kk ja vajaan 2vk päästä tyttö 6kk täyttääkin :D
 
5kk neuvolan tiedot: 66cm ja 7700g. Kehuja tuli taas, hienosti kehittyy ja neuvolan täti veikkasi tytön lähtevän ihan pian liikkeelle. Mä en ollut neuvolassa tällä kertaa, mies oli ja se hieman harmitti että hän oli mennyt mainostamaan syömistä suuremmaksi ongelmaksi kuin se onkaan. Mieheni on välillä vähän dramaattinen:) Nella kyllä syö, on vaan vähän nirso ja ihan kaikki ei kelpaa. Mutta juuri esim hörppi puoli purkkia jogurttivalmistetta ihan hetkessä.

Miehen osallistumisesta: No, tästä on moneen kertaan puhuttu eli meillä mies hoitaa lähes tasavertaisesti mun kanssa. Jos tilannetta pitäis kuvata niin ehkä mulle 60% ja miehelle 40%, ihan siksi että mä huolehdin enemmän vaateostoksista ja ruuista. Samoin kuin Alleylla, meillä sektion takia miehen osallistuminen lähti hienosti käyntiin kun sektiopäivänä en päässyt sängystä ylös ja tulevinakin päivinä tarvitsin apua. Mies vietti ekat pari tuntia tytön kanssa mun ollessa heräämössä heiluttelemassa varpaitani puudutuksen takia.

Parempi tosiaan ehkä jättää mies hetkeksi kahden vauvan kanssa niin saa rauhassa hoitaa ilman mitään "suorituspaineita"? Jos näin pitkään on ollut kovastikaan osallistumatta niin saattaa oikeesti jo hieman jännittää yrittää äidin katsellessa vieressä.

 
Komppaan muita, reippaasti vaan mies mukaan vauvanhoitoon! Ja äiti itse silloin sivummalle, jolloin isän on pakko pärjätä. Kun itsevarmuutta tulee, niin eiköhän oma-aloitteisuuttakin löydy. Meillä mies hoitaa lasta aktiivisesti, oon tosi tyytyväinen tilanteeseen. Mä olin synnytyksen jälkeen niin romuna, etten myöskään pystynyt hoitamaan vauvaa, joten mies oli päävastuussa vauvanhoidosta. Ihan tulee haikea olo, kun niitä hetkiä muistelee. :heart:
 
Onnea paapelo teille pulloilun onnistumisesta :)

Mä lopetan imetyksen viimeistään Jeren ollessa 6kk ja syy siihen on se että synnytyksen jälkeen mulla todettiin päässä psoriasis ja nyt se on levinnyt toiseen rintaan ja kyynärpäihin. Lääkkeitä joudutaan nyt vähän sumplimaan tuon imetyksen vuoksi. Sen jälkeen kun lopetan imetyksen niin päästään vähän paremmin katsomaan lääkitystä.

Meillä miehen osallistuminen Jeren hoitoon on aika vähäistä vielä mutta isomman pojan hoitaa melkein kokonaan, sillä hän ei pidä äidistä tällä hetkellä yhtään :D Kaipa se vaihe jossain kohtaa ohi menee, toivottavasti... Teen kyllä aamuisin niin että kun vien isompaa hoitoon niin tahallani jätän puhelimen kotiin ja viivyn reissullani ainakin puoli tuntia :D Saa ainakin juoruta hoitajan kanssa rauhassa, muuten toinen olisi soittelemassa perään kokoajan...

Nyt seuraamaan Pakoa, tulen sitten huomenna taas pärisemään sen sossu puhelun jälkeen ;)
 
Apua!!! Meiltä on kadonnut kiltti ja rauhallinen lapsi johonkin ja tilalle tullut rutkuttava mutkuttava neiti känkkäränkkä :/ Tätä vissiin jo yli viikko jatkunut, en käsitä mikä ihme Saraa vaivaa. Pakko varmaan käyttää lääkärissä, jos on noi korvat on sit vaikka tulehtunut.

Imettämisestä.... Mähän en kauan imettänyt, mutta silti melkein joka päivä se tulee mieleen ja kaipaan sitä.

Me käytiin eilen neuvolassa. Saran 5kk mitat on paino 7795g ja pituus on 66,5cm Kovasti kehui taas Saraa. Mun sydäntä lämmittää eniten se, kun joku sanoo, että Sarasta näkee, että on tyytyväinen lapsi :heart:

Puuroja ollaan nyt aloitettu syömään, ja neuvolassa sanoi, että lihat vasta sitten myöhemmin. Niin, ja kakka ongelmaa löytyy täältäkin, just sellaista muovailuvaha kakkaa tulee :|

Mies hoitaa Saraa siinä missä minäkin. Välillä on päiviä jolloin hoitaa enemmän kun minä. Mä päätin jo raskausaikana, että en mene viereen neuvomaan, vaan saa suoriutua miten itse parhaimmaksi näkee ja hyvin on mennyt :heart: On mulla vaan ihana mies ja Saralla rakastava ja ihana isä :heart:

Ja vielä tohon hiusten lähtemiseen, multa on varmaan nyt jo kuukauden lähtenyt ihan hirveesti hiuksia ja nyt alkaa jo vaikuttamaan paremmalta. Se on niin inhottavaa, kun niitä löytyy ihan joka puolelta. Onneks leikkasin ennen synnytystä yli puolet pituudesta pois. Ne hillittömän pitkät karvat joka puolella olis vielä ärsyttävämpiä.

Sara nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa ja tulee nukkumaankin vielä pitkään.

Missah ja Sara 5kk
 
Missah: mukava kuulla teidän saamat ohjeet ihan saman ikäisen lapsen ruokailuun, etenkin kun teilläkin on pulloruokinta. Mä en tosiaan tänään ollut paikalla joten oon kuullut mieheltä terkkarin ohjeet. Mä vähän vaan ihmettelen kun oli kuulemma painostanut, että ei saa hetkeen antaa hedelmää lainkaan jos kasvisten syönti takkuaa, ihan pian pitäis syödä 5 ateriaa päivässä... ja oli kysellyt että miten lihasoseet maistuu, mikä oli musta outoa, kun Nella pari päivää sitten vasta täytti 5kk, tuskin osaisin vielä sanoa tuohon mitään. Ja viimeksi juuri puhuttiin ruokavaliosta ja sain ne kasvisruokaohjeet. Jotenkin oudolta kuulosti, ehkä terkkari paimensi miestä vähän enemmän kuin olisi paimentanut mua, mä kävin hänellä kuitenkin koko raskauden ajan.

Mutta ihan oman järkeilyn mukaan siis mennään, kuten ennenkin:) Hassua, kun tää oli painottanut kovasti proteiinien aloittamista. Kaupan pöperöissä esim kaurapuurossa on enemmän proteiinia kuin peruna-kalasoseessa joten eipä tuon kanssa mitään hätää ole... ja 5-6kk on muutenkin se suositus, ehtiihän tässä kun toinen juuri täytti 5kk.
 
Aargghh!! Menee hermo tämän flunssan kanssa :kieh: Pojan nuha on onneksi parantunut, mutta omani jatkuu ja vaan pahenee koko ajan. Kurkku niiiin kipee,että en kestä. Onneksi oon saanut levätä ja kun mieskin on nyt kotona työttömänä niin hän hoitaa poikaa enemmän.

Imetyksen kestosta joku puhui.. Itse olen ajatellut imettää niin kauan kun tuntuu että maitoa hyvin tulee ja pojalle se maistuu :) Ehkäpä niin kauan kun poika reilu 1v.. Pulloakin olemme harjoitelleet, juuri sen vuoksi että olisi helpompi joskus miehen kanssa lähteä jonnekin tuulettumaan,kun pulloruokinta onnistuisi. Mutta aika hankalaa se on. pienempänä poika söi aina pullosta sairaalassa, ja tissille vasta sen jälkeen vähän tankkailemaan. Mutta sitten kun tissille oppi kunnolla niin pullosta ei enää osannutkaan.

nöpötina ja poju :heart:
 
Nonniin!

Tyttö saatu myös unten maille.
Luulisin, ettei ainakaan nälkäänsä huuda ihan heti, söi meinaan taas aika ruhtinaallisesti.

0,5dl puuroa jossa 1/4 prk hedelmää
100ml pullosta maitoa ja parit nukahtamis imasut tissistä, eli jos veikata pitää, niin varmaan jotain 50ml :D
Sitten kun sylissä heijailin uneen ja supisin unijuttuja korvaan ja tyttö sitten simahti huomasin tytöllä uuden unijutun.
Tyttö pulisi parit "sanat" ja sitten hekotteli ja taas parit "sanat" ja sitten kuului vain tuhinaa :heart:
Ja ihan oli kanttuvei sammuneena, aika hellyyttävä :D

Mutta nyt painun itsekkin punkkaan, jos vaikka tuo yö onkin hankalampi tai sitten parhaassa tapauksessa nukun itse paremmin kuin aikoihin (voihan sitä aina toivoa, eikös? ) :D :wave:
 
Iltaa!

Meilläkin mies hoitaa neitiä todella paljon. Mies on ottanut tehtäväkseen kylvettämisen ja iltatoimet ja yleensä kun tulee töistä niin vaatii että saa pitää ja leikkiä Frian kanssa :heart: Täytyy myöntää että aluksi tuli sanottua joistain asioista, mutta suu visusti kiinni niin kaikilla on parempi mieli. Hän osaa hoitaa kaiken mutta juurikin omalla tavalla :D

Mulla on alkanut kans järkyttävän paljon hiuksia. Kokoajan on selkä ihan täynnä karvaa! :kieh:

Me aloiteltiin kiinteät 3,5kk+ ja masu alkoi kovenemaan. Aluksi meni vähän kovemmaksi ja aloin antamaan vettä vielä lisäksi. Eikä mitään apua. Nyt sitten kokeiltiin luumua, joka sai mahan ihan kivikovaksi ja neidin kiukkuiseksi. Toissa iltana väänsi naama punaisena kakkaa ehkä 5 min ja aikaan saannos oli pieni kikkare ja verestävä pylly. Eilen sitten itkettiin ja kakattiin 10 min ja saatiin kovat paukut ulos. Koko perhehän siinä itki sitten kun oli niin raukka toinen. Soittelin sitten lääkäriin ja lopetetaan kiinteät nyt ja annetaan masun olla. Tänään ollaan menty taas maidoilla ja neiti ollut oikea päivänsäde. Saa vaan nähdä miten täällä taas syödään yöllä. Huh.

Pakko muuten kysyä kun täällä on noita 4kk puuroja ja joka puolella sanotaan että niitä voi antaa. Mutta sitten taas vellit on 6kk ja niitä ei suositella aikaisemmin. Teillä sitten sanotaan ettei ennen 5kk puuroja ja vellit ok jopa ennen 4kk. Millaista puurot sitten on siellä? Täällä tämä "puuro" siis yhtä pieni rakeista kuin esim maitojauhe ja vähän aikaa oltuaan muuttuu velliksi.

Huomenna ensimmäinen vauvauinti. Ihanaa!!! Tätä on odotettu kuin kuuta nousevaa. Ja muistinko viimeksi kertoa että löysin suomalaisesta seurakunnasta ihanan perhekerhon jossa on alettu käymään. Ihan superia nähdä muita suomalaisia perheitä!!!

Nyt täydelliset naiset.

Pikkis ja Fria kohta 4,5kk
 
Moi,
meilla tyton hoito on aika lailla mun kasissa. Tietty imetyksen takia nain ja siks, etta neiti ei suostu ottamaan pulloa. Kylla mies vaipat vaihtaa JOKA kerta kun pyydan, mutta on se niin etta ma olen se oletus hoitaja ja aina pitaa erikseen pyytaa. Kovin han tyttoa rakastaa ja huolehtii mutta.. Kauheen pitkajanteista se kiinnostus ei nayta olevan - siis lapsen kanssa "leikkimiseen". Hyvin pian - n. 5 minuutin paasta, han laskee jo tyton leikkikehaansa, sen sijaan etta laulattaisi ja leikittaisi aktiivisesti. Mutta on tassakin jo parannusta tapahtunut - musta vaan tuntuu ettei han osaa olla noin pienen kansa luontevasti ja tarvitsee lapselta viela vahan enemman sellasta selkeaa vastavuoroisuutta niin johan alkaa kiinnostaa.

Hei, miten mun tulis toimia sitten kun tyton ollessa 8kk meen takas toihin. Oletan siis etta meilla syodaan jo hetelmia/vihanneksia/puuroa/lihaakin, mutta mita juomaksi? Haluan imettaa aamulla ja illalla jos vaan huolii viela ainakin 1-vuotiaaksi, ehka ylikin, mutta entas paivalla? Vettako vaiko korviketta? Meilla kun on taa pullo ongelma...
 
Aku
Hip hei,huomenia tännekkin!
Jospa kerrankin kerkeisin kirjottaa pidemmälti enkä vaan mitään pikakommenttia.Tänään ois Iinan 5kk neuvola.Jännää saada uusia mittoja =) vaan saapa nähdä antaako rokotuksia kun meillä on se ab-kuuri ja nuhaa edelleen :/

Se on jännää Paapelo miten noi muksut aina välillä yllättää joissain asioissa.Sitä on asennoitunu että saa tapella hullun lailla mut kaikki meneekin kun rasvattu =) tsemppiä vaan sine ja eiköhän se hyvin mee.

Päikkäreistä oli juttua.Meillä Iina nukkuu 3 jos on normipäivä.Eli aamutorkut 30-45min päivä-unet 2-3h ja iltatorkut 30-45 min.Tosin saas nähä hakeeko nyt uutta rytmiä kun on pudottamassa yhen yösyötön pois ja aikaistamassa aamua tunnilla,mikä tarkottaa sitä et meillä noustaan klo.6 |O voi siis olla että tuo jättäis ne iltatorkut pois ja menis aikasemmin yöunille.Ainakin toivon niin koska 9h yöunet on aika lyhyet...

Kiinteet maistuu ihan hyvin nykyään,tosin tossa kipeenä ollessa tietysti takkusi.Kerralla menee 0.5-1prk ruokaa ja hiukan hedelmää jälkkäriks =) Maidon menekki onkin romahtanut täysin :| en ollut aiemmin huolissani kun tuo söi yöllä 2x200ml mut nyt tosiaan näyttäs et se toinen syöttö jää pois...Päivällä maitoa menee korkeintaan nukkumaan mennessä ja sekin yleensä pienen kiukuttelun säestyksellä :( Eli meillä tehdään puurot maitoon jotta sais sitä hiukan menemään.mikä on hassua niin vesi maistuu neidille par emmin kuin hyvin =) eli onneksi tuskin nestehukka iskee.

jaahas nyt toi aamuvirkku ois valmis aamutorkuille. :wave: palaan mittojen kera!

-Aku
 
Meillä myös mies hoitaa poitsua siinä missä minäkin, toki hän käy päivisin töissä niin iltaisin ei jää montaa tuntia aikaa, mutta osallistuu silloin iltaisin vauvan hoitoon. Mies hoitaa myös iltapesut meillä. Sitten viikonloppuisin mulla on liikuntamenoja, joten miehen tehtäväksi jää olla kotona pojun kanssa (ihan mielellään hän onkin vauvan kanssa) ja mies herää joko la tai su aamulla aikaisin niin mä saan nukkua pitkään. Eli mun mielestä osallistuu ihan kiitettävästi vauvan hoitoon. Kotityöt on sitten eri asia :D Tai tekee kotitöitä, mutta mun pitää hänelle kertoa että mitä tehdään, kyllä hän sitten ryhtyy toimeen, muuten ne tuppaavat unohtumaan. Kun mä täällä päivisin teen minkä kerkiän ja loput tehdään sitten illalla yhdessä.

Meillä kans vedellään nyt ekoja päikkäreitä kun herättiin seiskalta. Päiväunet on lyhentynyt huomattavasti, nykyään nukutaan keskimäärin 30 min ja päikkäreitä on 3 kpl.. Välillä saattaa nukkua tunnin mutta useasti tosiaan vain tuon puolisen tuntia. Mites muilla?? Ja nykyään ei ole väliä nukkuuko partsilla vai sisällä, pituus on sama. (paitsi jos ollaan lenkillä, saattaa nukkua silloin pidempään).

Ajattelin nyt ensi viikolla tosissaan aloitella noitten soseitten kanssa kun mun mielestä maitoa menee jo ihan huimat määrät, neuvolatätin mielestä oli ihan normaalia että poju vetelee noin 1l - 12dl päivässä maitoa. Oli puhetta että ensi kuussa katsotaan noita sosejuttuja sitten neuvolassa, mutta ajattelin aloitella vähän aiemmin jo maistelulla.

Ei tänne taas muuta ihmeellistä, sais nuo pakkaset loppua jo, alkaa jo pikkasen ärsyttää...

Mukavaa päivää kaikille!

Ruusu
 
Meillä unien pituus vaihtelee suuresti. Riippuu päivästä paljonko nukkuu, maanantaina nukkui 2x1h ja 2x0,5h. Eilen sitten 1x3,5h+torkut päälle... Nyt ei saa ulos unille ni nukkui tuolla sängyssä ehkä 15min... Äsken laitoin ja nyt jo kuuluu pöpötystä :D
Yleensä pituus on n.2h.

Tietääkö joku ompelukoneista jotain? Yritän tehdä vaippoja ja siksak menee ihan kuralle. Aloittaa ihan hyvin ja sitten tikistä tulee tosi löysää. Kone on ihan toimiva, mutta vanha. Kankaita mulla on ommeltavana 3 päällekkäin eli 1 froteeta, 1 coolmaxia ja tukikankaana 1 flanellia.

Meillä ollaan nyt 2 päivää syöty 3 kertaa päivässä soseita ja tänään tuli se muovailuvahakakka... Aion siis antaa vettä soseen kanssa. Voiko sitä antaa niin paljon ku menee ja vähän soseiden välissäkin, jos maistuu. Ja tuttipullosta niinku maitokin? Maitoahan meillä ei mee kovin paljon päivässä. On pitäny jo monena päivänä pitää päiväkirjaa et tietäis missä mennään. Soseiden kanssa kun maito ei maistu, puol tuntia kun pitää taukoa ni sit saattaa mennä, tai jos on väsy ja käymässä unille.
 
Huomenta

Tuli oikein keväinen olo kun vein isompaa poikaa hoitoon niin aura-auto kolisteli pihalla :D

Meillä noi päikkärit ovat kanssa noin 30min mittaisia, hyvällä tuurilla saattaa nukkua tunnin. Eli lyhyitä pätkiä täälläkin nukutaan. Mutta olemme onneksi aika paljon reissussa niin nukkuu sitten autossa tai vaunuissa pidempään jos kävellään.

Itun emo: Korviketta antaisin kyllä vielä tuon ikäiselle juomaksi. Siihen pullo ongelmaan niin koittakaa nokkamukia, sellaista pehmeä nokkaista tai sitten tuttipulloihin laitettavia nokkia. Jos onnistuisi. Ja harjoitelkaa sitä pulloilua vaan ahkerasti :)
 
Jee, meilla osataan kaantya selalta mahalleen! Tata harjoteltiin jo yolla. Mun mies on pahassa yskassa ja nukkui alakerrassa ettei herata meita ja me tyton kanssa meidan jattivuoteessa. Mut tytto taisi harjotella tata uutta taitoa yollakin, koska ma herasin aamuyon tunteina kyyhottamasta ihan sangyn laidalta..pikku jattilainen :heart:

himpsuli: joo tarvii nain tehda - mun mies on niin vahan kotona etta siks se pulloharjottelu on jaanyt mulle eika se tietystikaan toimi kun ois tissit tarjolla :)

ja taitaa meillakin hampuja olla tulossa..puree enempi tissia ja jotenkin riehakkaasti puree kaikkea liikkuvaa ja liikkumatonta.

Ma luulin etta nain pienet nukkuin koko ajan - onks taa vaan joku kausi taas. Tuo tytto nukkuin ennen 2 pitkat paikkarit ja nyt se herailee koko ajan vaunuistaan kitisemaan. Unta tulee kuitenkin per paiva vahintaan se 2h katkeamatonta unta.Mutta taa ei nuku kuin vaunuihin paikkareiks - miten opettaa nukkumaan sisalla?

Ja piti viela elvistella etta meille on luvattu huomiseks 16 astetta! Tuli se kevat belgiaankin siis! Tata on taallakin odotettu - yleensa lampimat alkaa jo helmikuull.Ja viime viikolla oli viela pakkasta.. etta climate change ja sillee...
 
Huomenta!

Yö meni perus känkkäyksen siivittämänä. Nyt on sitten seuraavaksi vuorossa unikoulu, mutta ei vielä, kun on nyt tämä yksi suuri muutos kehissä, joten ei toista samaan aikaan. Ja tuo konttauksen harjoitteleminenkin sekoittaa tytön unia itsessäänkin, joten tiedä sitten...tai no, kun sen oppii, sekoittuu pakka entisestään.
Ei sen kummempaa koulua tarvitse, kuin se, että nukkuisi rauhallisesti koko yön omassa punkassaan.
Nythän ei osaa enään 2 syötön jälkeen jäädä nukkumaan itsekseen, vaan haluaa viereen ja ei nuku oikeasti juuri lainkaan loppuyönä...tai nukkuu, mutta herää havittelemaan lutkutettavaa 10-20min välein |O
Eli stoppi tälle ja nyt kun on selkeästi ihanteellinen aika tytölle opettaa uusia tapoja, niin pitää käyttää tilanne hyödyksi.

Enempää en ehdi kirjoittaa, kun pitää lähteä pojan kanssa päiväkerholle leikkimään =) :wave:
 
Heippa mammat! Ai että mitä ilmoja tääl lahes päin! Aurinko paistaa ja on niin keväistä että! Ihana ulkoilla kyllä.

Mulla lähtee tiettekö kanssa omat hiukset päästä :D joka paikassa on hiuksia!

Mä en tiijä kauanko aijon imettää, esikoista siis imetin n 4kk ja tän kanssa on nyt menty täysimetyksellä, on ne lapset niin erilaisia, esikon kanssa ei onnistunu ollenkaan. Mutta varmaan viimestää vuoden vanhana jo ainakin lopetellaan, ja varmasti ehkä jo aiemmin.
Ja joo meillä pikkunen puree tissiä, oikein tarraa kiinni ja kiskasee päätä taaksepäin, auts!

Onnea kaikille uusista taidoista ja saavutuksista. :flower: Meillä syödään yöt läpeensä ja uusia taitoja ei viimekerran jälkeen oo tullukkaa, kuulostipas iloiselta =) Mutta hyvä siis ei mitään yllätyksiä vaan tätä samaa päivästä toiseen :)

Empsu ja tytöt
 
Niin paljon tullu juttua että pitää ihan ajatuksen kanssa myöhemmin lukee ne... :whistle:

Eilen illalla palattiin reissusta. Oltiin yks yö hotellissa, lähinnä semmonen ostosreissu oli.
Ikeassa käytiin ku kaikenlaista tarpeellista tarvittiin meijän kotiin :) Lauri sai kans vähän uutta vaatetta isommassa koossa.
Illalla hotellissa poitsun nukahettua mies sitten yllätti...
Seuraavana päivänä käytiin ostamassa kihlat! :heart:

Nyt pitää mennä, mulla on parturiin meno yheksi :wave:

*Talvicci ja "Unski" tänään tasan 5kk*
:heart:
 
Onnea Talvicci!! :flower: :flower:

Täällä käyty aamulla verikokeissa jälleen, kaamee reissu oli :'( Poika huusi ja näytettä ei meinattu saada otettua. Onneksi sitten viimein se saatiin,ettei ollut hukkareissu.Raasu oli sitten jälkeenpäin niin väsynyt että nukahti heti kun laitettiin turvakaukaloon ja autoon.Labran täti sanoi,että on kyllä voimakas poika,kovasti pisti hanttiin kun piti kättä pitää aloillaan.Lisäksi vierasti tätä labrantätiä , onneksi oltiin miehen kanssa siinä vieressä niin oli tuttuja kasvoja sentäs paikalla.

nöpötin ja poika 7kk :heart:
 
Käytiin tytön kanssa aamusta lastenlääkärillä sen sinistelyongelman vuoksi. mitään sivuääniä ei sydämestä kuulunut. Sinistely on luultavasti vaan siitä että on suonet lähellä ihon pintaa ja kun innostuu enempi niin virtaus kasvaa. No, kontrolliin mennään kuitenkin 2 kk:n päästä. Kyllä helpotti omaa oloa. Samalla otettiin tytöstä painoja pituus, nyt on kasvanut ihan mukavasti.

Hiuksia on täällä lähtenyt jo reilun kuukauden. Niitä on joka paikassa, ja näkyvät tosi hyvin kun ovat tummia ja pitkiä. Toivottavasti kohta loppuis.

Talvicci onnea!
Alley: onko langankireydet kohdallaan? Kannattaa katsoa myös alalangan kireys. Muuta ei oikein osaa sanoa.

Meillä on unirytmi nyt hiukan muuttumassa, ottaa aamupäivällä pienet unet, 30 min, sitten puoeln päivän jälkeen pitkät unet, 2-2,5 t, ja sitten vielä illalla tirsat. Tosin sitten kun johonkin mennään autolla muuttuu rytmit taas täysin. Välillä oikein harmittaa kun toinen joutuu kulkemaan matkassa, mutta pakko noita isompiakin on kuskata.


Mun olis tarkotus täysimettää tonne 6 kk:n ikään ja sitten vielä jatkaa lähemmäs yhtä vuotta. Mutta kattoo nyt, edellisiä oon imettänyt n 9 kk, sitten ovat itse vierottuneet, pojan kanssa lopetin imetyksen kun olis oma ruokavalio mennyt niin tiukaksi. Ja oon tykänny tosi paljon imettää.

Jaahas, kutsu kuuluu.
 
unirytmi : meillä nukutaan aamu-unet noin 1½ tunnin päästä heräämisestä ja ne on kestoltaan noin 30 min-40min , ja aamupäivällä klo 12 menee ulos tai verannalle vaunuihin nukkumaan ja nukkuu pitkät noin 3-4 tunnin päiväunet. iltatorkuille menee about 17-17.30 ja nukkuu noin 30-45 minuuttia.
nyt on pakko myös hehkuttaa että poitsu meni eilen yöunille JO 20.30 =) aikasemmin kun kerroin täällä että ottaa siihin aikaan vielä tirsat ja käy varsinaisille yöunille 22.30 niin eilen illalla aateltiin että kokeillaan nyt VIELÄ KERRAN jos nukahtaisikin jo tuolloin ihan yöunille ja tsädäm näin kävi :D havahtu kyllä siinä 23 aikoihin kerran ja vähän kitisi mutta annoin vaan tutin ja jatkoi tyytyväisenä unia.

hiuksia lähtee täälläkin päästä ihan hillittömästi,niitä on ihan joka puolella,varsinkin vessan lattialla.inhottava myös kun pesee tukkaa niin märkiä pitkiä hiuksia kietoutuu sormien ympärille ja joka paikkaan.sais jo loppua tää sulkasato tai kohta ei oo yhtään karvaa päässä jäljellä :D

kaurisäiti ja pikku-isäntä :heart: :heart:
 
Joo tukka putoo täälläkin, mutta näin on kyllä joka kevät huolimatta siitä, onko tullut vauvaa vai ei...minussa on varmaan joku elukkageeni, kun kesän jälkeen tukka aina paksuuntuu/tuuhentuu (vertaa talviturkki ) ja kesäksi varisee pois :LOL: :LOL:

Tyttö juo pullosta edelleen kuin unelma. On tämä hassua, kun vain viikko sitten tarjosin pullosta kokeeksi omaa maitoa ihan tilkkasta niin ei sitten millään osannut/halunnut ja nyt vetää kuin kokenutkin konkari ja pitää jopa virkeänä pulloa ihan itse :D

Huomasin myös, että pumppu on täysin hyödytön vekotin minulle. Eilen ja tänään yritin pumpata sillä 30min ja saalis oli naurettavat 40ml :kieh:
Sitten tuossa äsken heitin vesilintua mokomalla (viskoin kaapinperukoille ) ja aloin lypsää käsin ja kas kas, tuli sellaiset herumisrefleksit päälle, ettei oikeastaan tarvinnut paljon lypsyliikettäkään tehdä ja saalis 5min jälkeen 140ml!! :whistle:

Mutta nyt pitää mennä tekemään noita tukiviritelmiä tuleville köynnöksille...aikainen lintu madon nappaa, kun noilla "köynnöksillä" on mittaa vasta 10cm :LOL:

paapelo+poju+Iina 5,5kk 3pv :heart:
 
Onnea Talvicci :heart:

Mulla on myös ihan tajuton hiustenlähtö. Tai ehkä se on hieman jo laantumaan päin, mutta onneksi tuota tukkaa on paljon ennestäänkin kun tuntuu että ihan hirveitä määriä sitä on lähtenytkin. Jatkuvasti saa pyydystää hiuksia pojan käsistä ja suusta...Tähän toisaalta osasyynä se että äidin hiuksia on niin kiva kiskoa :D

Me alotettiin tänään puuronsyönti. Ostin sitä Muksun riisipuurojauhetta ja sai nyt aamulla muutamia lusikallisia. Ihan hyvin näyttää sekin uppoavan. Hirveä ruokahalu kyllä tuolla pojalla tuntuu olevan. Tänään söi ensin Piltti-purkillisen bataati- ja kesäkurpitsasosetta ja jälkiruoaksi puoli purkkia päärynää. Sekään ei vielä riittänyt vaan vielä meni maitoa 2dl. Tuntuu itseasiassa että tuo soseiden syönti vaan lisäisi ruokahalua..No, antaa pojan syödä kun ruoka maistuu.

Meillä taidetaan tehdä hammasta. Viime yönä oli aika itkuinen ja katottiin aamulla niin ikenessä näkyy ihon alla valkoista. Kalvaa myös suuta jatkuvasti ja kuolaa tulee hirveästi. Pikkusen oli myös lämpöä äsken kun mittasin. Piti laittaa ylimääräisille päikkäreillekin. Voi äidin pientä raasua :(

Muuten meidän arki on aika kiireistä. Isän kuolema ja tuleva perunkirjoitus on tuonut tullessaan kaikkea ylimääräistä hommaa. Onpa kiva muuten olla pojan kanssa pankissa kun sille iskee kyllästyminen ja hirveä kiljunta alkaa :LOL: Onneksi mies pääs tänään mun mukaan pankkiin niin sai pideltyä poikaa. Pankkivirkailijoilla oli viime viikolla hauskaa kun poika vähän avasi äänijänteitään, mutta mua ei kyllä sillä hetkellä naurattanut :D Se vähän harmittaa tässä kaikessa kiireessä että pitää poikaa riepotella mukana koko ajan. Oon koittanu pitää tietyistä päivärutiineista kiinni kyllä, mutta väkisin tulee semmoinen olo että onko tää ihan oikein häntä kohtaan. No, kohta pitäis helpottaa kiireet ainakin vähän.

Ootan huomista kovasti. Oon jo pitkään haaveillu että olis kiva päästä laulamaan kuoroon. Viime viikolla otin yhteyttä yhteen kuoronjohtajaan ja sain kutsun tulla huomenna mukaan treeneihin. Ihanaa :heart:
 

Yhteistyössä