LOKAKUU 17

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aino

Vieras
3.10 jenny, esikoinen, SKS
**2.10 Poika 3620 g ja 51 cm**

3.10 mami79, kolmas tulossa, OYS

4.10 Tilla, esikoinen, KYS
**30.9. Tyttö 3020 g ja 47 cm**

4.10 bonnie, esikoinen

6.10 nanna, esikoinen, TAYS

7.10 Hyrrä, esikoinen, KÄTILÖOPISTO
**3.10 Poika 4060 g ja 51 cm**

10.10 leonie, esikoinen
**12.10. Tyttö 2690 g ja 46 cm**

12.10 NauNau, esikoinen, TAYS
**13.7 syntyi Poika, 1314 g ja 41 cm**

12.10 Matu, esikoinen, KOKS

12.10 Äippä, esikoinen, LKS
**1.10. Poika 3280 g, 49 cm**

13.10 tipsu, esikoinen

14.10 Nuppu, esikoinen, JORVI

15.10 Mimmu, esikoinen, TAYS

15.10 Minna, kolmas tulokas
**6.10. Poika 3810 g ja 49,5 cm**

16.10 Iitu, toinen tulokas, PHKS

17.10 Kate, esikoinen
**20.9 Tyttö 1475 g ja 41 cm**

17.10 Kissa, esikoinen

20.10. Lness, esikoinen, Kättäri

20.10. joopajoo (Anna), esikoinen, Naistenklinikka

21.10 Ruska, esikoinen

22.10 Heluna, esikoinen, Jorvi
**Tyttö 11.10, 3520 g ja 51 cm**

23.10 aino, esikoinen, P-HKS

23.10 murmeli, esikoinen,

24.10 Nipsu, esikoinen, TAYS

26.10 Susk_baa, esikoinen, OYKS

27.10 Minni, esikoinen, JORVI

27.10 Kiiwi, esikoinen KYS

28.10 Minde, esikoinen, SALON SAIRAALA
**19.10. Poika, 2750 g ja 49 cm**

29.10 Meikku, esikoinen

31.10 Pipsa79, esikoinen, HYKS

Ja taasen uusi lista.

Nyt täytyy sanoa, että suoraan sanoen VITUTTAA kun täällä ei saa omia mielipiteitään sanoa, ilman että joku omaa elämäänsä vailla oleva idiootti tulee kommentoimaan.

Lapsenkasvatushan on sellainen asia, mistä varmasti saa aikaiseksi riidan ihan koska tahansa.
Ehkä täytyisi oikeasti vaan pitää omat mielipiteet ominaan eikä edes kommentoida sitä, että JOSSAIN HELVETIN KIRJASSA LUKEE JOTAIN YÖSYÖTÖISTÄ!!!

Menee hermot.

Aino,

Mun mielestä täällä ollaan ihan hysteerisiä välillä, jos joku ei tee / sano/ ajattele just niin kuin ""hyvän äidin"" pitäsi tehdä tai ajatella.

Joku imettää vuoden joku vaan kuukauden mutta eiköhän me kaikki vauvamme hoida ja ruoki. Sama tohon yösyöttöön ja nukutukseen. Mä yritän ainakin nukuttaa vauvan sänkyyn, enkä totuttaa siihen, että koko ajan ollaan siinä kylki kyljessä hyysäämässä. Jos lapsella on turvallinen olo, se voi nukkua itekseenkin. Tietenkin pitää katsoa, että minkä luonteinen vekara on tulossa. Mutta jos joku toinen tekee toisella tavalla, se on ihan yhtä hyvä.

Kukin perhe tavallaan.

Täällä ollaan vaan niin mustavalkoisia asioista ja heti tulee sontaa niskaan ,jos sattuu olemaan eri mieltä kuin ""perusaäidit"" on.

Häntä pystyyn Aino! Täällä myös kärvistellään yliaikaisena, tuntuu kuin yksi päivä olisi kuukauden pituinen.huh!

Missä ne supistukset on.....?

Kiitos Tipille kannustuksesta.. tässä kohtaa hermot on muutenkin välillä tiukalla ja sitten raivostuttaa kun joillekin ihmisille vain se oma tapa on ainoa oikea tapa toimia..:/

Kun tämän KIRJAN MUKAAN josta siskoni puhui, jos lapsi syö tarpeeksi hyvin päivällä, hänen ei ole tarvetta syödä enää yöllä. JOten Bonnie, jos sinusta tuntuu että lapsesi saa tarpeeksi ravintoa vaikka nukkuu 6 tuntia putkeen yöllä niin tomit niin. Minä uskon että meistä jokainen osaa omaa lastaan hoitaa parhaalla katsomallaan tavalla.

Ja tässä opuksessa oli kyse lapsen temperamentin muodostumisesta, kuinka esim. yösyötöt saattavat tehdä lapsesta temperamenttisemman kuin se että saisi nukkua koko yön putkeen.
Ja vähän kyseenalaistinkin tätä asiaa siinä viestissä jossa asiasta kirjoitin..
Otettaisiin asiasta kunnolla selvää ennenkuin käymään moralisoimaan, mutta hyvin sai joku tämänkin illan pilattua.

Ja jos en halua totuttaa lastani nukkumaan vieressäni enkä halua totuttaa häntä ""keinuttelu-nukahtamiseen"" niin usko että se on lapseltani pois mitenkään päin missään asiassa.

Mutta, meidän ketjulaisille ja Tipi, oikein hyvää vointia teille ja vauvoillenne, nukkuu he sitten vieressä tai ei;)

aino 40+4

4.10 bonnie, esikoinen
**15.10 Poika 3300 g ja 49,5cm**

**5.10 Poika 3580 g ja 50 cm**

10.10 leonie, esikoinen

**13.7. Poika, 1314 g ja 41 cm**

**15.10. Poika 4160 g ja 54 cm**

13.10 tipsu, esikoinen
**15.10. Tyttö 3400 g ja 50 cm**

13.10 Leppis,
**17.10. Tyttö 4640 g ja 52 cm**

17.10 Kate, esikoinen

17.10 Kissa, esikoinen

21.10 Ruska, esikoinen

**11.10 Tyttö, 3520 g ja 51 cm**

**17.10. Tyttö, 3500 g ja 48 cm**

29.10 Meikku, esikoinen

4.10 bonnie, esikoinen
**15.10 Poika 3300 g ja 49,5cm**

**5.10 Poika 3580 g ja 50 cm**

10.10 leonie, esikoinen

**13.7. Poika, 1314 g ja 41 cm**

**15.10. Poika 4160 g ja 54 cm**

13.10 tipsu, esikoinen
**15.10. Tyttö 3400 g ja 50 cm**

13.10 Leppis,
**17.10. Tyttö 4640 g ja 52 cm**

17.10 Kate, esikoinen

17.10 Kissa, esikoinen

21.10 Ruska, esikoinen

**11.10 Tyttö, 3520 g ja 51 cm**

**17.10. Tyttö, 3500 g ja 48 cm**

**19.10. Poika, 2750 g ja 49 cm**

29.10 Meikku, esikoinen

Jotain positiivista täälläkin.

Eilisen illan kärvistelin aika kovissa alavatsakivuissa, sattui samalla lailla kun kuukautisissa. Ravasin vessassa varmaan vartin välein, koko ajan hätä.
Yhden aikaan yöllä huomasin että alkoi tulla veristä limaa, sitä on nyt tullut siitä lähtien ja alavatsa on kipeänä..
Supistuksiksi en näitä kumminkaan tunnista vielä.

Limatulpan irtoamisestahan saattaa mennä vielä pitkäänkin synnytykseen mutta tapahtuupa edes jotain!!:)

aino 40+5

Tsemppiä vaan...ehkä se siitä alkaa pikkuhiljaa..täällä taas ilmeisesti tihkuu lapsivettä...alkoi kanssa tuossa yöllä. Siihen asti on tullut vain limaa välillä. Seurailen tilannetta ja täytyy varmaan soittaa sitten sairaalaan jos alkaa tulla enemmän.
Kävin vielä neuvolassa eilen ja oli tullut melkein 2kg kolmessa päivässä hehheh...eli ehkä se riippui siitä, että oli hieman talvisemmat vaatteet päällä...ei sitä ihan syömällä saisi noin paljon aikaiseksi. Ja just kun edellisellä viikolla oli lähtenyt kilo...harmin paikka.

Eilen sitten neuvolassa sanottiin, että jos ei lasta ala kuulumaan niin soita sunnuntaina sairaalaan ja he alkavat seurannan siellä. Nyt onkin 8pv yli ja sitten sunnuntaina on vasta se maaginen 10pv johon asti täällä odotellaan ennenkun edes annetaan ekaa yliaikakontrollia.

Pakko seurailla näitä jännittäviä hetkiä aina välillä, vaikka itse synnyttänyt jo muutama kuukausi sitten. Tosin vauvakuume olisi taas...

Nuo limaiset vuodot on mulla tulleet jo synnytyksien käynnistyttyä, että lähellä taidatte kumpikin olla:-) Lapsiveden tihkuessa ainakin Tyksissä joutui sitten jo osastolle odottelemaan. Jos siis epäilee, niin kannattaa hyökätä vaan äippäpolille. Saa siinä samalla tilannekatsauksen, vaikkei vettä siten oliskaan. Lapsiveden kyllä tunnistaa; siinä on semmonen makeahko haju ja usein vähän vaaleanpunertava väri.

Hengessä mukana:-)

No sullahan se vasta alkaa jännät paikat olemaan!! Kuinka kauan lapsivettä on turvallista tihkua?

En tosiaan vieläkään odottele ihmeitä tapahtuvaksi, oon jostain lukenut että sitä veristä limaa saattaa tulla ja synnytys käynnistyä vasta kahdenkin viikon kuluttua ja siinä vaiheessa meillä on jo käynnistetty.

Mutta ah niin onnellinen olo, että edes jokin merkki siitä että vauva olisi syntymässä, vaikkei sitten syntyisikään niin silti helpottaa oloa:)

Tsemppiä Annalle josko lähtö tulisi pian!!:)

aino 40+5

Moi!

Mäkin valvoin ja jännittelin viime yön supistusten kanssa (taas). Supistusten väli heitteli 5-15min välillä. Mutta nythän ovat taas vähän rauhoittuneet, tosin tulee edelleen harvakseltaan. Jos se tässä viikonlopun aikana vaikka.... Toivossa hyvä elää.

Äsken kävin taas neuvolassa kun piti mennä tarkistamman sitä painoa ja verenpaineita. Pissa oli puhdasta. Verenpaineet edelleen hiukan koholla, mutta ei liikaa ja painokin oli keskiviikosta laskenut 600g. Eli sillä saralla kaikki taitaa olla ihan kunnossa. Nouvolan tätikin tokaisi mun lähtiessä, että toivottavasti ei enää näissä merkeissä nähdä, vaan ens kerralla olis vauva jo maailmassa :-)

Jänniä hetkiä ja tsemppiä!!! :-)

Ja onnitteluja uusille äideille!!!

Meikku ja touho 39+6

Anna, Aino ja Meikku, teillä kaikillahan kuulostaa tosi lupaavalta! Voi teitä onnellisia! Joko teitä on alkanut jänskättämään?

Tänne ei mitään uutta. Ei supistuksia, ei lapsivettä, ei mitään. Ainoa, mikä nyt ehkä saattaisi viitata lähenevään synnytykseen, on se, että vauveli ei enää potki niin kamalasti. Potkii kyllä, on koko ajan ollut mahdoton potkimaan, mutta verrattuna esim. siihen, kuinka paljon potki viikko sitten, niin vähennystä on tapahtunut. No, tuskin se mitään kuitenkaan merkkaa. Olen jo asennoitunut, että joudun ravaamaan sairaalassa yliaikaiskontrolleissa ja lopulta ne käynnistävät. Jos tuo Ainon 42+2 pitää paikkansa, meillä olis käynnistys sitten ensi keskiviikkona. No, tänään on viimenen neuvola ja huomenna sitten eka kontrolli sairaalassa.

Mä olen kuullut, että käynnistetty synnytys olis kivuliaampi kuin itellään käynnistynyt. Onko kellään mitään mielipidettä? Mua pikkasen pelottaa tuo käynnistys. Synnytys ei sinänsä, mutta käynnistys... Jos jollain olisi jotain kommentoitavaa, kuulisin mielelläni.

Kissa 41+4

..Mistäs täällä nyt on tapeltu..? :(

No sellaisen voisin kertoa että mulla alkoi synnytys juuri tuolla lapsiveden tihkumisella,alkoi yöllä,ei supistuksia..Eli kannattaa käydä mahd.pian näytillä sen tulehdusriskin takia..vaikka ei vielä supistelisikaan.Mulla vesi oli kirkasta ja tuoksui..hmm spermalta!(Mielenkiintoista mutta totta)Että ei muuta kuin alkkareita haistelemaan ;)Mä jouduin osastolle ja seuraavana aamuna käynnisteltiin,tytsy syntyi samana päivänä.

Tsemppiä!!!

Ps.mulla käynnistyksen jälkeen alkoi heti tosi kivuliaat supistukset ja aika vauhdilla siitä rupesi paikat avautumaan.
Sen käynnistyksen ""rajuudesta"" en voi sanoa mitään kun en ole aikaisemmin synnyttänyt,että en tiiä mihin verrata.
Mutta eihän se mukavalta tuntunut..

Kissalle: Mulla käynnistettiin ja mielestäni ihan OK juttu. Kyllähän supistukset sattuivat hirveästi (mutta niinhän niiden kuuluukin!), petidiini ei auttanut yhtään mutta loppujen lopuksi synnytin ilman epiduraalia eikä niistä kivuista jäännyt mitään pahaa mielikuvaa näin jälkeenpäin ajateltuna. Mun lääkäri sanoi että käynnistetty synnytys ei ole ""luonnollista"" kivuliaampi, ihmisillä on vain sellainen mielikuva.
Eihän mulla ole mihin verrata mutta kuitenkin, en pelkäisi käynnistystä etukäteen. Hyvä puoli: Olet siellä ammattilaisten ympäröimänä etkä kotona miettmässä että pitäisikö lähteä jne.

Hei,
Jospa minäkin jo hieman kykenisin tuosta synnytyksestäni kertoilemaan.
Eli tasan laskettuna päivänä mulla oli neuvola, jossa verenpaineen huomattiin olevan koholla ja valkuaista virtsassa. No th laittoi minut sieltä sitten sairaalaan näytille ja sinne reissulle myös jäin. Lääkärin mielestä tilanne oli sen verran kypsä, että hän päätyi siihen, että aletaan käynnistelemään synnytystä. No sen päivän olin sitten oksitosiini- tipassa, tämä sai kyllä aikaan supistuksia, mutta ei sellaisia, jotka olisi kohdunsuulle vaikuttaneet.
Jouduin sitten osastolle yöksi ja seuraavana päivänä lääkäri totesi, että pidetään käynnistyksen suhteen välipäivä ja katsotaan alkaako mitään tapahtumaan omillaan. Se päivä meni sitten sairaalassa supistuksia kytätessä ja käytävillä ravatessa siinä toivossa, etä supistukset jotain saisivat aikaiseksi. Koko päivän supistuksia tuli aikalailla säännöllisesti 10minuutin välein.

No iltaa kohti supistukset sitten tiheni ja koveni siihen malliin, ettei nukkumisesta ainakaan tullut yhtään mitään.
Yöllä hoitaja sitten totesi minun olevan 4cm auki ja lähdettiin synnytyssalia kohti. Siinä vaiheessa oli tosi epätodellinen olo, että nytkö minä tosiaan olen synnyttämässä=)
Synnytyssalissa pääsin sitten kuumaan suihkuun, mikä ehkä hitusen lievitti kipua. Tämän jälkeen soitin jo mieheni paikalle ja heiluin säkkituolin ja ilokaasun voimin(jolla en tosin huomannut olevan mitään vaikutusta). Vieläkin kivut olivat suht siedettävät. Tässä vaiheessa kätilö alkoi ehdotella epiduraalia ja pian lääkäri sitä tulikin laittamaan. Ei ollut kovin mukavaa kärvistellä paikallaan supistusten kourissa, vielä kun homma onnistui vasta toisella pistolla. Mutta tämän jälkeen tulikin sitten autuus..ei kipua lainkaan!! Sain torkuttuakin pikku pätkiä aina välillä. Kone piirsi supistuksia, mutta mitään en tuntenut. Haittapuolena tässä epiduraalissa oli se, että jalat menivät ihan veltoiksi ja puutuneiksi.. Siinäpä ei paljon sitten tarvinnut miettiä missä asennossa ponnistaa kun sen aika tulee. Tosin muuhun asentoon tuskin olisin jaksanutkaan rueta kuin puoli-istuvaan.

Avautumisvaihe kestikin sitten n.12 tuntia ja junnattiin paikallaan aika pitkään, ilman edistystä kohdunsuulla. Viimein kätilö oli jo kutsumassa lääkäriä paikalle katsomaan tilannetta kun totesikin lopulta edistystä tapahtuneen ja kohdunsuun olevan 8cm auki. Tässä vaiheessa supistukset alkoivat jo ilmoitella taas olemassaolostaan ja aloin tajuta, että ei tästä ihan näin helpolla taideta päästäkään. Pian koski jo tosi paljon enkä tiennyt miten päin olisin ollut. Yritin taas ilokaasuakin ottaa, mutta kipu vain yltyi.

Pian sainkin luvan alkaa ponnistaa ja siitä se todellinen urakka alkoikin. Sellaista kipua en osannut mitenkään etukäteen odottaa ja ponnistaminenkin tuntui kamalan vaikealta. Kätilö kehotti ponnistamaan aina vaan pidempään ja pidempään ja minusta tuntui, että pää rajähtää ja happi loppuu. Ponnistusvaihe kestikin sitten vähän reilun tunnin ja lääkärikin oli jo paikalla siltä varalta, että olisi imukuppia tarvinnut. Välillä meinasi totaalisesti usko loppua ja olisn halunnut luovuttaa, mutta kätilöt ja mies jaksoivat vaan kannustaa, mikä sai minutkin jaksamaan. Viimein tunsin kuinka vauvan pää oli jo tulossa ja siinä vaiheessa ponnistaminenkin oli jo helpompaa ja halusin vain lapsen äkkiä maailmaan. Pian kuuluikin ensimmäinen parkaisu ja pieni tyttövauva nostettiin rinnalle. Ja voi kuinka se oli lämmin ja pieni ja niin ihana. Isä leikkasi napanuoran ja pian kylvettikin tytön. Mulle jouduttiin leikkaamaan eppari, mutta imukuppia ei onneksi tarvittu.

Kaiken kaikkiaan vaikka olikin raskas kokemus niin silti ihan uskomaton ja tuntuu vieläkin epätodelliselta, että meillä on ihana ja terve tyttö. Synnytysalissa olin vielä sitä mieltä, että tälläistä kipua en toiste halua kokea ja teki pahaa kuunnella kun toisesta salista kuului kamala huuto(siellä oltiin vielä ponnistelemassa), mutta nyt olisin valmis kaikkeen uudelleenkin. On se palkinto siitä urakasta kuitenkin sen verran mahtava.

Nyt neiti on parin viikon ikäinen ja kaikki on lähtenyt ihan mukavasti sujumaan. Tosin unet on jääneet vähiin, kun tyttö ei tahdo oikein öisin nukkua. Mutta jospa sekin asia tässä ajan kanssa muuttuu (toivotaan).
Tuntuu itsestä kyllä aika omituiselta kun ei enää ole sitä isoa mahaa. Peilistäki katsoo ihan eri näköinen ihminen. Nyt vasta huomaa miten paljon niitä turvotuksia olikaan. Kilot on kyllä jo varmaan lähteneet ainakin suurinpiirtein kun peilistä itseään katsoo (kotona ei ole vaakaa..). Tuntuu, että imetys vie ne aika nopeasti kun kuitenkin syön lähes koko ajan=)

Mutta onnea kaikille koitokseen, joilla vielä synnytys edessä.

tipsu ja pikku prinsessa

haa...mulle tuli jo uskonpuute, että jos se ei olekaan lapsivettä kun ei ole pinkkiä eikä haise mitenkään makealle...vaan just tuollaista kun mitä sä kuvasit...luulin jo, että no niin mulla on jotain uutta mummotautia taas eli virtsankarkailua mutta kun se tosiaan ei tunnu tulevan virtsarakosta vaan sieltä itsestään...kiitos siis murmeli...ehkä mä nyt kuitenkin sit soitan sinne polille vaan kysyäkseni mitä paras tehdä.

Olen tässä siirrellyt talvivaatteita varastosta vaatekaappiin ja mietin, että pitäskö kenties kuitenkin patistaa miestä vaihtaan ne talvirenkaat tänään töiden jälkeen. Meillä ei ole kuin 1.5km sairaalaan eikä täällä ole tällain päivällä liukasta, mutta jos lähtö tulee yöllä niin se ylämäki sairaalaan voi ollakin haaste.

Joku kyseli noista Rela-tipoista. Rela tipathan on maitohappobakteeria, ei sinänsä ilmavaivalääkettä Eli jos vauva nielee ilmaa ja saa siitä vatsanväänteitä niin maitohappobakteerit eivät auta, esim Cuplaton sitä vastoin helpottaa oireita hajoittamalla niitä ilmakuplia.

Minä itse syön maitohappobakteerit itse ja vauva saa ne siten maidosta (kaksi kärpästä yhdellä kapselilla...). Syön niitä allergianehkäisytoivossa, mutta suojaavat toki ainakin joiltain suolistovaivoilta.
Täällä Sveitsissä kaikki imettävät naiste juovat teetä, jossa anista, fenkolia ja kuminaa. Tämän teen pitäisi ennaltaehkäistä ilmavaivoja.

En osaa sanoa mikä meidän pikkutyttöä itkettää, musta tuntuu että kulttuurishokki, eli ikävä kohdun mukavaan ympäristöön. Itkuun kun auttaa kantoliinassa kantaminen ja kaikenmaailman heiluttelu ja hölskyminen. On vanhemmilla lihakset jumissa ja kekseliäisyys kukoistaa. Kaikki vauvathan nielevät ilmaa huutaessa ja siten helposti aina luullaan että vaivat ja itku johtuvat suolistosta.

Meillä on ollut jo viiko niin että minä nukun eri huoneessa vauvan kanssa että mies saa yöllä rauhan. Ei toivoakaan nukuttaa pikkuista eri huoneeseen, ainoa varma keino nukkua on antaa nukahtaa imetykseen. Putkeen tyttö kyllä nukkuu 6 tuntia ja joskus ylikin. Mun koti-kätilö sanoi että voi antaa nukkua 8 tuntia putkeen jos vauvalla nousee paino ja se syö muuten hyvin.

Meillä tullut painoa yli puoli kiloa noin kahdessatoista päivässä: Ihan kauhea kiri päällä!

Joopajoolle:Minäkin tosiaan kuvittelin sen olevan vain vähän nestemäisempää valkovuotoa ja yllätys olikin aika suuri kun kätilön tutkiessa sitä lorahtikin oikein kunnolla,ettei ollu epäilystäkään etteikö vettä olisi..Minulla oli vain neuvolakortti mukana että eikun mies tavaroita hakemaan!
Jos se sinulla vettä on niin ne sit ottaa useammatkin verikokeet josta selvittävät ettei ole tulehdusta,neuvona sulle:pese nyt alapäätäsi useasti,jos vielä kotona olet!
Synnytys saattaa käynnistyä itekseen vrk kuluessa jos ei sit vauhditetaan.Tsemppiä sulle,ilmoittele miten kävi.
Outoa kun minäki koko ajan kuvittelin sen olevan vaal.pun.mut se ilmeisesti on vaan jos siihen sekoittuu verta,limatulppaa tms.

Hei vaan!
Täällähän tapahtuu itse kullekin. :) Tänään oli neuvola ja sain ajan äitipolille. Tiistaina aletaan käynnistellä kun mulla on näitä kipuja ja vaivoja. Eli kannattaa aukaista suunsa neuvolassa jos tosiaan vaavi ei ymmärrä syntyä. ;) Nyt on kyllä kauhean rento olo kun ei tarvi enää stressata että millon se tulee. Vaikka voihan tuo vkonloppuna yllättää. Saas nähdä. On kyllä hieman usko mennyt että tulisi itekseen.
Joo mutta nyt syömään ja päivälevolle. Terkka käski nukkua, johon sain onneksi lääkkeet niin en ole sitten rättiväsynyt kun meen sinne polille. :) Ihanaa kun asiat rullaa.
Ja tsemppiä kaikille ja kovasti supistuksia niitä toivoville. :D

Susk_baa rv 40+2

On se niin väärin että kaupunkikohtaisesti vaihtelee noin hirveästi nämä jutut;)

Mun oloni ei ilmeisesti oo ollut tarpeeksi huono, itkinhän mä siellä neuvolassa vain 20 minuuttia ja kerroin kun ei sohvaltakaan pääse itse ylös kun koskee niin kovin mahaan. Mutta se 42+2 ja siinä pysyy.
Että ei auta täällä marinat.

Ymmärrän tietysti asian siltä kannalta, että käynnistäminen on aina lapselle rankempaa kuin luomusynnytys, ainakin lääkärin mukaan.. Muuten ei asiasta tietoa.

Mutta tsemppiä kaikille loppukuun ähisijöille ja onnea tuleviin koitoksiin itsekullekin!!

Minä odottelen josko jotain tapahtuisi, illalla saunomaan;)

aino 40+5

No niin, nyt tuntuu jo typerältä aiempi ruikutukseni kipeänä KOTONA makailusta, joudun itse nimittäin tunnin sisään lähtemään SAIRAALAAN makoilemaan, eikä suinkaan synnytyksen takia... laittoivat mut taas neuvolasta tänään Jorviin verenpaneen takia, ja siellä ne halus mut ainakin yhdeksi (ellei useammaksikin!) yöksi seurantaan!!! Ei tämä ainakaan vielä ihan raskausmyrkytykseltä näytä, pissa ok mutta verenpaine aika korkea ja päätä särkee vähän :(

Voitte uskoa että ketuttaa, mielummin sitä täällä kotona makoilisi ja nukkuisi omassa sängyssä!!! No kai tämä on vauvan ja mun parhaaksi, mutta silti... Jospa ne vaikka alkuviikosta sitten käynnistäisi synnytyksen jos eivät päästä kotiin, mä en ainakaan suostu makaamaan siellä 42+2 asti (siihen vielä yli 2 viikkoa aikaa!!!)

t. Minni + Jamppa rv 40+1

Ainolle: Mulla meni kaksi päivää tuosta verisestä vuodosta kun tyttö oli sylissä, tsemppiä!!! Myös kaikille muille poksahtaville täällä pidetään peukkuja pystyssä!!!

Kateellisena lueskelin muuten noita viestejä että vauva nukkuu 6 tuntia putkeen... Viime yönä me herättiin tunnin välein... Meillä on muuten nuo rela-tipat auttaneet vähän vatsan väänteisiin vaikka ovatkin vain maitohappobakteereita.

Voi että mä Heluna toivon, että mullakin alkaisi supistella sitten vaikka huomenna jos toi pari päivää pätisi täälläkin:)

Nyt kuitenkin olo ollut ihan jees, pari supistusta tullut tänään mutta ei mitenkään erityisen kipeitä.
Outoa vihlontaa tuntuu jalkojen välissä silloin tällöin ja selkä on kipeänä.

En tosiaan vieläkään jaksa uskoa että tästä mihinkään synnyttämään oltaisiin ihan äkkiä lähdössä mutta olishan se mukava yllätys:)

Mutta nyt unille.

aino 40+5

Huomenta!
Olipa mukava nukkua pitkästä aikaa kunnolla,
vaikka pää olikin hieman sekaisin yöllisellä vessareissulla. Melko tehokkaita pilsuja. :S
Kyllä nuo Ainon oireet kuulostaa aika lupaavilta. Taitaa tulla vkonlopun aikana lähtö. :)
Täällä ei muuten olotilassa muutosta. Tänään lähdetään miehen kans käymään ""mummulassa"", eli mun ispän ja äipän tykönä. Ja illalla vietetään oikein laatuaikaa kahdestaan. Viimeinen yhteinen vkonloppu... *snif* (siis jos kaikki menee suunnitelmien mukaan...)
Joo mutta nyt kahville ja miestä herättelemään. ;)

Susk_baa 40+3

Huomenta!

Täälläkin vielä ollaan kotosalla. On ne supistukset taas laantuneet, höh! Lantiota ja alaselkää kyllä koskee koko ajan ihan kiitettävästi, MUTTA! Eilen oli jo toiveikas olo, että lähtö tulisi viikonlopun aikana, mutta nyt ei enää niin ole. Nukuttua sain minäkin onneksi ihan mukavasti :-)

Tänään on nyt sitten se laskettu aika. Tähän päivään saakka luulin säästyneeni niiltä raskausarvilta, mutta arvatkaapa mitä huomasin kun tuossa heräsin?! Sinnehän niitä on yön aikana vatsan toiseen sivuun ilmestynyt. Pah! Aika vähän onneksi, vielä, toivottavasti ei tule lisää.

Annalle varmaan on tullut lähtö, jos sitä lapsivettä jo tihkuili? :-)

Aamupalaa taidan mennä haukkaamaan.

Meikku ja touho 40+0