Lokakuiset 2025 🍁

Tikkunekku, tuliko sulla ne riskiluvut labratulosten alle vai minne omassa kannassa? Mä en vielä löytänyt riskilukuja, mutta elättelen toiveita, että tänään tulisi :) . (PS. lämmin suositus wa ryhmälle, kivasti lähtenyt siellä keskustelu käyntiin 🥰)

vierailija
Tikkunekku, tuliko sulla ne riskiluvut labratulosten alle vai minne omassa kannassa? Mä en vielä löytänyt riskilukuja, mutta elättelen toiveita, että tänään tulisi . (PS. lämmin suositus wa ryhmälle, kivasti lähtenyt siellä keskustelu käyntiin )
Ne oli kannassa labrakohdassa! Soitin sit sinne sikiötutkimuspaikkaan et yks minusta puuttuu, sano että se kolmas trisomia on samassa ku se 18 eli ei riskiä. Täyttelin vakuutushakemuksen menemään, katotaan miten käy. Eli tuo 18 ja oliko se 13 se toinen niin 1:100 000 riski.

Mun pitäs rekisteröityä asap 😂

-Tikkunekku

Mä oon ollut hiljainen täällä, kun iski hirveä ahdistus onko kaikki hyvin ja otin etäisyyttä raskausjuttuihin. Eilen kävin mielenterveyteni takia ultrassa 10+5 ja siellä kaikki hyvin ❤ On ollut vähän ajoittaista pientä vuotelua ja nyt taisi syykin selvitä eli mulla on tässäkin raskaudesta istukka kohdunsuun päällä. Hän otti myös kantaa siihen, että tällä hetkellä niskaturvotusta ei näkyvissä, toki aikaiset viikot, mutta on kuulemma epätodennäköistä, että yhtäkkiä nousisi siihen hälyttävään 3mm. Yritän nyt sitten huokaista helpotuksesta ja jotenkin alkaa nauttiakin tästä matkasta.

Huutelen / muistuttelen täällä vielä, että Whatsapp ryhmä löytyy kanssa, jonne kaikki tervetulleita vaihtamaan ajatuksia 🤗. Hyvin on keskustelu lähtenyt rullaamaan ja se varmasti syynä, kun tää 2+ puoli hiljentynyt.

@Sofiika sanoikin, että tulee nt-ultran jälkeen.

Villivadelma, Aleksandra ja Vuokko84, @heidi1990 ja kaikki Lokakuiset laittakaa viestiä, jos wa ryhmä kiinnostaa :) .

• Tykkää
Reactions: Sofiika
vierailija
Huutelen / muistuttelen täällä vielä, että Whatsapp ryhmä löytyy kanssa, jonne kaikki tervetulleita vaihtamaan ajatuksia . Hyvin on keskustelu lähtenyt rullaamaan ja se varmasti syynä, kun tää 2+ puoli hiljentynyt.

@Sofiika sanoikin, että tulee nt-ultran jälkeen.

Villivadelma, Aleksandra ja Vuokko84, @heidi1990 ja kaikki Lokakuiset laittakaa viestiä, jos wa ryhmä kiinnostaa .

Kiitos kutsusta ♥ minä ajattelin liittyä ryhmään lokakuun loppu puolella, kun olen käynyt ultrassa 😊

Onko kukaan käynyt papa kokeessa raskaus aikana? Mulla oli tänään. Ajan varasin jo ennen raskautta ja en kehdannut perua kun on joskus ollut muutoksia ja neuvolasta oli sitä mieltä, että voisin käydä. Tietenkin pelottelin itseäni keskenmenoriskillä kun kohdun suuta ronklataan. Nyt papan jälkeen on ollut tuntemuksia kohdulla ja klassisesti paniikki päällä.
Onko muilla hyviä rauhottavia kokemuksia alkuraskauden aikana otetusta papasta?

/Villivadelma

Vierailija
Kiitos kutsusta ♥ minä ajattelin liittyä ryhmään lokakuun loppu puolella, kun olen käynyt ultrassa 😊

Onko kukaan käynyt papa kokeessa raskaus aikana? Mulla oli tänään. Ajan varasin jo ennen raskautta ja en kehdannut perua kun on joskus ollut muutoksia ja neuvolasta oli sitä mieltä, että voisin käydä. Tietenkin pelottelin itseäni keskenmenoriskillä kun kohdun suuta ronklataan. Nyt papan jälkeen on ollut tuntemuksia kohdulla ja klassisesti paniikki päällä.
Onko muilla hyviä rauhottavia kokemuksia alkuraskauden aikana otetusta papasta?

/Villivadelma
Jaa missähän liene ollut ajatukset kun lokakuun loppupuoli jo mielessä 🤭 siis voisin liittyä ryhmään HUHTIKUUN loppupuolella kun olen käynyt ultrassa 😂

vierailija
Villivadelma, mä jo mietin, että aika myöhään jätät ryhmään liittymisen 😂 Mutta siis itellä ei oo kokemusta papasta raskauden aikana, mutta mulla on kyllä ollut niitä tuntemuksia aina sen jälkeen muutenkin :eek: Eiköhän oo ihan normaalia! Ei kait ne tekis niitä raskauden aikana, jos se olis vaarallista!

-aa

Aika hauskasti, mäkin mietiin että kylläpäs villivadelma malttaa liittyä myöhään 🤭

Voi stressi. Kävin tänään sielä naistenpolilla ja ultrauksen aikana lääkäri kysyi että mullako on ensiviinolla tulossa nt-ultra. Sitten kirjoitti mulle flagyl comp puikon kun vähän valkovuoto erilaista. No sit aloin tutkiin että mitä ohjelapus sanotaan raskauden aikaan käytöstä siihen niin oli että ei saa käyttää ekan kolmanneksen aikana ja se Ab mitä siinä on niin menee istukasta läpi vauvaan.. 😱 Nii nyt sit sain itteni stressaamaan että näkikö se lääkäri siinä ultrassa jo jotain kamaluuksia niskaturvotuksesta... En jaksa odottaa ens viikkoon nt-ultraa. Ja en ainakaan uskalla ottaa noita puikkoja käyttöön.. 😭 Lopuksi kysyin että kuinka uskallan töihin kun vuotelee, niin sit se sanoi että eihän me voida mitenkään ehkäistä jos raskaus menee kesken.. Järjen juoksu... Mutta yrittikö se laittaa menemään kesken jos näki niskaturvotuksessa jotain? Apua

Aika hauskasti, mäkin mietiin että kylläpäs villivadelma malttaa liittyä myöhään 🤭

Voi stressi. Kävin tänään sielä naistenpolilla ja ultrauksen aikana lääkäri kysyi että mullako on ensiviinolla tulossa nt-ultra. Sitten kirjoitti mulle flagyl comp puikon kun vähän valkovuoto erilaista. No sit aloin tutkiin että mitä ohjelapus sanotaan raskauden aikaan käytöstä siihen niin oli että ei saa käyttää ekan kolmanneksen aikana ja se Ab mitä siinä on niin menee istukasta läpi vauvaan.. 😱 Nii nyt sit sain itteni stressaamaan että näkikö se lääkäri siinä ultrassa jo jotain kamaluuksia niskaturvotuksesta... En jaksa odottaa ens viikkoon nt-ultraa. Ja en ainakaan uskalla ottaa noita puikkoja käyttöön.. 😭 Lopuksi kysyin että kuinka uskallan töihin kun vuotelee, niin sit se sanoi että eihän me voida mitenkään ehkäistä jos raskaus menee kesken.. Järjen juoksu... Mutta yrittikö se laittaa menemään kesken jos näki niskaturvotuksessa jotain? Apua
En usko, että on nähnyt mitään kauheeta, varmasti olisi sanonut jos näin olisi. Lääkäri ei varmasti vaan tietänyt, että lääkettä ei saa käyttää raskauden aikana. Toi flagyl comphan on se peruslääke, jolla yleensä aina aloitetaan emätin tulehdusten hoito, joka on myös typerää, kun ei se sovellu kaikkiin tulehduksiin (mulla tästä kokemusta). Mut olipa ikävän oloinen lääkäri. Varmasti kaikki on ensi viikon ultrassa hyvin 🥰

• Rakkaus
Reactions: Sofiika
vierailija
Hei kiitos kutsusta WhatsApp-ryhmään! Ois kyllä ihana kuulla sitten, miten kaikkien raskaus etenee, mutta harkitsen vielä, kun WhatsApissa tulee vietettyä muutenkin vähän liikaa aikaa päivässä. Katson vielä! 🤗Ens viikolla ois meillä ultra. Huh, on ollut pitkää odotusta. Olo ei vielä oikein meinaa helpottaa. Kyllä oksentelen välillä vieläkin, ja paha olo koko ajan, mutta ehkä jo ihan se terävin pahoinvointi saattaa olla takanapäin.

Tsempit edelleen kaikille!

- Aleksandra

Olin tänään menossa ottamaan sen tyhjennys pillerin vai mikä on nii sairaalan gyne kätilö ei vielä sitä antanut koska sano ettei oo ihan varma onko tuulimuna ku näki et jotain oli alkanut kohtuun ilmestymään. Aikasemmin ei näkynyt mitään. Odotetaan nyt viel epätietoisena 2vk 🙄

Mitä muuten @Keltalilja lle ja @Havu89 lle kuuluu ? Jos olette siis vielä kuulolla täällä
Oon käyny välillä aina lukemassa mitä teille muille kuuluu, en vain ole kauheasti jaksanut osallistua nyt keskusteluun kun ollut kaikennäköistä kiirettä joka suuntaan 😅
Mukavasti on kyllä alkuraskaus mennyt. Välillä unohdan edelleen että ylipäänsä olen raskaana 😅 oireet on hyvin vähäisiä, viime aikoina ollut enemmän jomotuksia kohdussa ja kerran viiltävämpi kipu kun nousin autosta. Toivon, että nämä kuuluu asiaan. Kaikki on niin uutta kun esikoista odotan. Viikkoja on nyt 11+6. Ensi viikon tiistaina olis nt ultra mikä alkanut vähän jo jännittää 🫣.
Onko teillä muilla muuten näkyny omakannassa labratulokset? Mulla ei näy vaikka kävin jo viime viikon ke. Meneekö niissä normaalisti näin kauan vai voiko olla että ne tulokset ei oo vaan siirtyny sinne? 🤨

vierailija
Niskapoimu-ultrassa käyty, sikiö kuollut about viikolla 11. Eli matala pappa-tulos (89) oli hyvin suuntaa antava ongelmista. Toivotan teille kaikille ihanaa ja sujuvaa raskautta ❤
-Vuokko84

Yhteistyössä