Siis musta tuntuu, että mun työkaveri katsoo mua oudostiHuh. Tasan viikko ultraan. Jännittää jo, ei se että onko pieni elossa vaan jos on jotain vialla. Mun äiti kävi tänää kylässä ja en muistanu laittaa hupparia päälle. Katto mua vähän oudosti, toivottavasti ei tajunnu mitäänoon ihan super ylpee miten oon onnistunut olemaan hiljaa tästä raskaudesta. Mähän yleensä kerron tälläset asiat tyyliin kaikille mahdollisille
![]()
Hei ja terveloa joukkoon.Hei kaikille
Oon lueskellut teidän juttuja täällä taustalla mutta ehkä nyt uskallan liittyä ihan kunnolla teidän seuraan.
Onko keltään otettu verikokeella sitä hcg arvoa? Mulla ollut menkat viimeksi 16.1 ja sen perusteella raskaus olisi jo aika pitkällä mutta maanantaina ultrassa ei vielä näkynyt kuin suurentunut kohtu joten menin verikokeisiin ja sain tuloksen 29150 u/l. Nyt olen koittanut googlettaa kuumeisesti millä viikoilla mahdollisesti olisin
Mun kierto on ollut kaikkea 20-50 päivän väliltä joten aivan tosi vaikea arvioida viikkoja. Onneks taas maanantaina on ultra nii saajaan toivottavasti selville![]()
Hei, ja tervetuloa. HCG arvo 29 150 on sen verta korkea, että HCG:n nousua kuvaavien taulukkojen mukaan sinun pitäisi olla vähintään viikolla 6 (kuukautisista laskettuna) ja todennäköisesti jopa pidemmällä. Viikolla 6 pitäisi sikiön näkyä jo ultrassa ja 6+3 eteenpäin on syke jo nähtävissä viimeistään tyypillisesti. Jokainen meistä on toki yksilö ja toivottavasti seuraavassa ultrassa jotain jo näkyy, mutta omaan korvaan kuulostaa valitettavasti tuulimunalta. En sano tätä pahalla tai ilkeyttäni vaan, että siihenkin vaihtoehtoon osaa varautua. Toivotaan kuitenkin parasta ja tsemppiä seuraavaan ultraanHei kaikille![]()
Oon lueskellut teidän juttuja täällä taustalla mutta ehkä nyt uskallan liittyä ihan kunnolla teidän seuraan.
Onko keltään otettu verikokeella sitä hcg arvoa? Mulla ollut menkat viimeksi 16.1 ja sen perusteella raskaus olisi jo aika pitkällä mutta maanantaina ultrassa ei vielä näkynyt kuin suurentunut kohtu joten menin verikokeisiin ja sain tuloksen 29150 u/l. Nyt olen koittanut googlettaa kuumeisesti millä viikoilla mahdollisesti olisin![]()
Mun kierto on ollut kaikkea 20-50 päivän väliltä joten aivan tosi vaikea arvioida viikkoja. Onneks taas maanantaina on ultra nii saajaan toivottavasti selville![]()
Tätä juuri ihtekki oon miettinyt. Onneks pääsen maanantaina uusiksi ultraan ja jos siellä ei vieläkään näy mitään saan lähetteen naisten polille missä sit lääkäri kahtoo. Nyt vaan täytyy koittaa olla ajattelematta asiaa sen enempää.Hei, ja tervetuloa. HCG arvo 29 150 on sen verta korkea, että HCG:n nousua kuvaavien taulukkojen mukaan sinun pitäisi olla vähintään viikolla 6 (kuukautisista laskettuna) ja todennäköisesti jopa pidemmällä. Viikolla 6 pitäisi sikiön näkyä jo ultrassa ja 6+3 eteenpäin on syke jo nähtävissä viimeistään tyypillisesti. Jokainen meistä on toki yksilö ja toivottavasti seuraavassa ultrassa jotain jo näkyy, mutta omaan korvaan kuulostaa valitettavasti tuulimunalta. En sano tätä pahalla tai ilkeyttäni vaan, että siihenkin vaihtoehtoon osaa varautua. Toivotaan kuitenkin parasta ja tsemppiä seuraavaan ultraan.
Ei ollut meidän neuvola täti huolissaan vielä koska mulla kävi 23 syntyneen kans sama että luultiin olevan nii pitkällä että näkyisi ultralla vaan ei ollutkaan ja silloinkin ultrattiin viikon päästä uusiks ja sillon vasta näky alkio ja sykeHei ja terveloa joukkoon.
Toivottavasti seuraavassa ultrassa jo näkyy jotakin. Yksittäinen hcg arvo ei sinällään kerro mitään. Olen ehkä lukenut että jos arvo on yli 2000 niin kohdussa pitäisi kyllä näkyä jotakin. Itsellä ei kokemusta mulla on näkynyt rv 5+6 alkio ja syke ja hcg ollu sillo 1000 luokkaa.. mutta nämähän ovat yksilöllisiä ja jos ei ultrassa oltu vielä huolissaan niin toivoa on.
Just näin. Ei kannata liikaa stressata asiaa mihin ei voi vaikuttaa.Tätä juuri ihtekki oon miettinyt. Onneks pääsen maanantaina uusiksi ultraan ja jos siellä ei vieläkään näy mitään saan lähetteen naisten polille missä sit lääkäri kahtoo. Nyt vaan täytyy koittaa olla ajattelematta asiaa sen enempää.
Mulle sanottiin, että viikossa pitäisi tulla tulokset ja sanoi, että soita neuvolaan jos ei viikossa kuuluNt ultrassa kaikki ok. Niskaturvotus oli 2,4mm ja sanoi sen olevan ihan normaali. Katotaan hälyttääkö seula ja tehdäänkö nipt itse.
Päädyin kuitenkin et vois hakea ehkä vakuutusta nyt. Koitin kysyä asiakaspalvelijalta että voinko hakea kun ultra tehty MUTTA ei ole laskettu verikokeen kaa yhteen. Ei osannut sanoa ja ohjees oli kai heillä että ultran jälkeen. Lähdin täyttää tota ja kysyttiin olenko käynyt, kyllä, sitten että todettiinko kromosomipoikkeavuus. No, ei tokikaan kun ei ole tuloksia. Eli pitääkö nyt oottaa nää ja kauankohan kestää? Ärsyttävää kun ei osannut sanoa se työntekijä puhelimessa. Liekkö muutenkaan väärti ottaa kun maksais fennia ja if joku KAHDEKSANSATAA vuodessa!!! Et ottaisko sitten syntymän jälkeen. Ees omavastuuta ei saa 100€ enää!
-tikkunekku
Kävitkö katoamassa ipanasta? Jos se on käytössä teillä. Mulla oli esikoisesta siellä kätevästi riskiluvut laitettunaAnteeks viestitulva, mutta nyt tuli kirje ettei downista oo riskiä. Onneksi. Mutta tuleeko nää muut sit myöhemmin? Kun eikö oo ne kaks muuta trisomiaa tuossa seulonnassa ?
-Tikkunekku
Mulla nt 9.4. niin sen jälkeen voisin liittyäLoin nyt Whatsapp ryhmän (community). Ryhmään voi liittyä linkin kautta, jonka jaan yksityisviestillä . Muutamat laittoivatkin jo viestiä . En laittaisi mielelläni linkkiä yleiseen jakoon, että ei tule ulkopuolisia. Kaikki Lokakuiset täältä lämpimästi tervetulleita !
Kiva Tikkunekku, että sait jo tuloksia! Mä tosiaan itse odottaisin (ja odotan) riskiluvut ja Niptiin meen vasta jos on korkeat (korkea riski). Ja kerran se rekisteröityminen vain kirpaisee .
Joo en mäkää usko. Mietin vaa tota vakuutusta. Siinä puhuttiin vaan onko niskaturvotus mitattu ja ultrassa käyty, onko poikkeavaa. Kai siinä sanottais että pitää olla ne riskiluvutkin sitten tiedossa jos ne haluaisi ne. Ärsyttävän epäselvää. En kyl tiedä jätänkö vaa täyttämättä koko selvityksen kun sehän ei ilman sitä tuu voimaan ja kokeillaan sit uusiks kun syntyy. Tietty jos keskosena tulis ni ei sais tuota, mutta keskosen seuranta lienee julkisella kumminki. Toi tonni vuoteen on vaan aivan hävytön hinta ja maksut lähtis rullaa jo nyt vaikka mua ei edes vakuuteta.Tikkunekku, mun käsittääkseni muiden seulottujen trisomioiden riskiä nostaa, jos sekä HCG ja pappa matlalat. Sulla ei kumpikaan ollut matala, joten en usko, että sulla on kohonnut riski muihinkaan trisomioihin .