Lokakuiset 2025 🍁

Meil just ekassa neuvolassa kaikkia perustietoja ja sai lappusia. Sain mukaan myös voimavarakaavakkeen mikä täytetään kotona. Verenpaine, paino, hemoglobiini. Meil ei ultrata neuvolassa ja sit jatkossa se on sitä painoa, verenpainetta, itse stiksataan pissa et ei oo sokereita tai valkuaisaineita. Sf-mittaa sit joskus aletaan mitata ja just sykkeitä kuuntelee. Mullahan on kyllä oma dobleri kotona 🤭 sain elokuisesta jo rv10+ kotona kuuluviin sykkeet kun neuvolassa vielä eivät saaneet. Viime raskaudessa mua ultrattiin polilla sit useammin kun oli raskausdiabetes ja sit tosiaan kerran ei neuvolassa löytäneet sykkeitä ni kävin polilla ja toisella kerralla oli jo rv 36 niin oli niin korkeat sykkeet et laittoivat Mut käyrille ja ultraan polille.

• Tykkää
Reactions: Havu89 ja eessi
vierailija
Mulla eka neuvolakerta on maaliskuussa ja se on etätapaaminen kun halusin iltapäiväajan ja ne oli ainoastaan sit noita etäaikoja.

Onneksi se eilisen paha olo on helpottanut mutta herkästi meinaa tulla kuvotusta. Appelsiinimehusta ja mandariineista on ollut paljon apua oloon.

Miten te muut saatte nukuttua? Mulla on jostain syystä lyhentynyt yöunet johonkin 5-6 tuntiin mutta toisaalta oon nyt sit nukkunut päikkäreitä ja levännyt paljon enemmän kuin ennen. Olisipa ihana että sais nukuttua kunnon 8-9 unet mutta jostain syystä herään ihan super aikaisin ja uni on rikkonaista.
Keltalilja

• Tykkää
Reactions: eessi
vierailija
Mä itseasiassa nukun tosi hyvin. Oma estrogeenituotanto loppu joskus viimevuonna 35 vuotiaana ja samalla aloin hulluna valvomaan ja tuli muitakin ikäviä oireita tietty. Siks varmaan onkin niin hyvä olo kun saa noita hormoneja.

-Iik

Valvon ja heräilen öisin 😅 aamulla ei saa nukuttua ja päivän on aivan tööt.. Toki tää viikko sairasteltu niin mielenkiinnolla ens viikkoon miten jaksaa töiden kanssa..

Tänään kanssa soittelin neuvolaan ja laskihan sit juuri menkoista.. Eka neuvola onkin sit jo kolmen viikon päästä 😄

Mun unirytmi on muuttunut tosi paljon. Väsyttää illasta jo seiskan aikaan ja herään aikaisin aamulla mikä on mulle tosi epätyypillistä 😅 heräilen myös herkästi yöllä. Tuleekohan tää koko raskaus oleen tätä 😆
pahoinvointi ei ole vielä saapunut paikalle, nyt siis vasta 5+0 että hyvin tuo vielä ehtii 😂

Mulla on taas nii kova väsymys et nukahdan illalla ysin jälkee ja sit herään kuudelta ku esikoine heräilee. Kun plussasin heräilin viikon öisin ja olin ihmeän pirteä. Unia nään hirveästi😮💨

Pientä etovaa oloa esiintyy varsinkin kun syömisestä on liikaa aikaa ja suussa on kamala maku aamusin(muistan nää molemmat myös esikoisesta). Kasvot kukkii varsinkin leuka alue. Tisseistä olen hyvin tietoinen kun kiristelevät mutta vähemmän kun esikoisesta.

Ootteko te kenellä on raskaus/raskauksia jo takana huomanneet että rinnat olisi vähemmän kipeät? Oon ymmärtänyt et näin voi olla ja joillain ei ees oireile toisessa raskaudessa?

Nyt 5+2 🥰

Eka neuvola maaliskuun puolenvälin jälkeen.

Mulla on taas nii kova väsymys et nukahdan illalla ysin jälkee ja sit herään kuudelta ku esikoine heräilee. Kun plussasin heräilin viikon öisin ja olin ihmeän pirteä. Unia nään hirveästi‍

Pientä etovaa oloa esiintyy varsinkin kun syömisestä on liikaa aikaa ja suussa on kamala maku aamusin(muistan nää molemmat myös esikoisesta). Kasvot kukkii varsinkin leuka alue. Tisseistä olen hyvin tietoinen kun kiristelevät mutta vähemmän kun esikoisesta.

Ootteko te kenellä on raskaus/raskauksia jo takana huomanneet että rinnat olisi vähemmän kipeät? Oon ymmärtänyt et näin voi olla ja joillain ei ees oireile toisessa raskaudessa?

Nyt 5+2

Mulla ei ole rinnat kipeät muuten, paitsi joskus kuopuksen tullessa syliin huomaan nänneissä arkuutta ja epämiellyttäviä tuntemuksia. Imetin häntä harvakseltaan iltaisin vielä tammikuussa, olin tehnyt jonkinlaisen lopettamispäätöksen ja siirtänyt hänet omaan sänkyyn päivää ennen kuin tämä raskaus tuli ilmi. Eli periaatteessa varmaan tulisi maitoa vieläkin, jos yrittäisi. Kuopusta odottaessa imetin läpi raskauden enkä muista, että rinnat olisivat kipeät olleet; loppupuolella lapsen huono imuote vaan teki siitä ikävän tuntuista.

• Tykkää
Reactions: Taikaakin
Mulla on taas nii kova väsymys et nukahdan illalla ysin jälkee ja sit herään kuudelta ku esikoine heräilee. Kun plussasin heräilin viikon öisin ja olin ihmeän pirteä. Unia nään hirveästi‍

Nyt 5+2

Mulla on taas olo, että rinnat on tässä raskaudessa kipeämmät kuin ekassa, mikä on hassua. Tosin voi olla, että en vaan muista oikein, miten meni ekassa raskaudessa. Rinnat on lähteneet kasvamaan, mistä en ole iloinen 🙈. Mulla oli jo ennen ekaa raskautta isot rinnat ja ne jäi raskauden jälkeen vielä kuppikokoa isommaksi. Nyt jos taas kasvaa niin ei hyvä 🙈. Noo, jos rinnat jää roikkumaan napaan asti niin kai niille voi tehdä jotain sit kun lapset on tehty.

• Tykkää
Oon jostain myös lukenut että tissien reagointi/kipuilu/kasvu raskauden aikana VOI olla positiivinen merkki siitä että imetys onnistuu. Ja sit taas päinvastoin. Itsellä ekassa raskaudessa rinnat tosiaan oli vähän kipeät koko raskauden, mutta eivät kasvaneet tai turvonneet merkityksellisesti..ja imetys jäi osittaiseksi kun maitoa ei tullut tarpeeksi. Eli olisiko yhteyttä🤔 toivon kyllä todella että saisin imetyksen onnistumaan toisen kanssa❤

Häiritsee ihan hirveästi tietyllä tavalla tää oireettomuus vaikka tässä todella ehtii vielä tulla ja ei ole vähentynyt vaan ei ole oikein alkanut ollenkaan🤣 tietyllä tavalla on tosi tyyni ja varma olo kyllä raskaudesta. Noh aika näyttää 🫣

Tsemppiä kaikille kenellä sitä pahoinvointia on ei sekään kyllä todellakaan mukavaa ole🤢

Oon jostain myös lukenut että tissien reagointi/kipuilu/kasvu raskauden aikana VOI olla positiivinen merkki siitä että imetys onnistuu. Ja sit taas päinvastoin. Itsellä ekassa raskaudessa rinnat tosiaan oli vähän kipeät koko raskauden, mutta eivät kasvaneet tai turvonneet merkityksellisesti..ja imetys jäi osittaiseksi kun maitoa ei tullut tarpeeksi. Eli olisiko yhteyttä toivon kyllä todella että saisin imetyksen onnistumaan toisen kanssa

Häiritsee ihan hirveästi tietyllä tavalla tää oireettomuus vaikka tässä todella ehtii vielä tulla ja ei ole vähentynyt vaan ei ole oikein alkanut ollenkaan tietyllä tavalla on tosi tyyni ja varma olo kyllä raskaudesta. Noh aika näyttää 🫣

Tsemppiä kaikille kenellä sitä pahoinvointia on ei sekään kyllä todellakaan mukavaa ole
Paljonko sulla olikaan nyt viikkoja? Mulla 7+3 ja kieltämättä itsestänin outoa tämä vähäoireisuus. Kuitenkin jotain oireita on eli ihan oireeton raskaus ei sentään.

Paljonko sulla olikaan nyt viikkoja? Mulla 7+3 ja kieltämättä itsestänin outoa tämä vähäoireisuus. Kuitenkin jotain oireita on eli ihan oireeton raskaus ei sentään.
Mulla o vasta 5+2🫣 joo ja mitä nyt luin ja muistelen niin ei mulla esikoisesta ollut oikee muuta kun tissikipu ja pientä etovuutta/pahoinvointia mikä alko(selkeämpänä) vasta oisko lähempänä 8 viikkoa

Eihän kaikilla tosiaa oo yhtään mitään oiretta tai tosi lievänä. Oliko sulla eka raskaus?

Mulla o vasta 5+2🫣 joo ja mitä nyt luin ja muistelen niin ei mulla esikoisesta ollut oikee muuta kun tissikipu ja pientä etovuutta/pahoinvointia mikä alko(selkeämpänä) vasta oisko lähempänä 8 viikkoa

Eihän kaikilla tosiaa oo yhtään mitään oiretta tai tosi lievänä. Oliko sulla eka raskaus?

Ei ole eka, on ollut hyvin monta synnytykseen johtanutta raskautta ja myös lähes yhtä monta varhaista keskenmenoa/kemiallista. Synnytykseen johtaneissa on ollut aina kunnon pahoinvointi jossain vaiheessa. Mutta tässä on ollut taas sellaisia muita oireita, joita noissa ei ole ollut, joten pistää miettimään, olisiko eri sukupuoli tms. Meillä on kaikkia todennäköisyyksiä vahvasti uhmaava määrä samaa sukupuolta olevia lapsia tähän mennessä. 🤭

Ei ole eka, on ollut hyvin monta synnytykseen johtanutta raskautta ja myös lähes yhtä monta varhaista keskenmenoa/kemiallista. Synnytykseen johtaneissa on ollut aina kunnon pahoinvointi jossain vaiheessa. Mutta tässä on ollut taas sellaisia muita oireita, joita noissa ei ole ollut, joten pistää miettimään, olisiko eri sukupuoli tms. Meillä on kaikkia todennäköisyyksiä vahvasti uhmaava määrä samaa sukupuolta olevia lapsia tähän mennessä.
Okei voi hyvin olla toinen sukupuoli tällä kertaa🙈 toki ehtii kyllä vielä tulla lisää oireita 🫣

Täällä vähän randomia nukkumisen kanssa 🙋🏼‍♀️ Nukahdan hyvin ja ajoissa (paitsi silloin kun en, yleisesti ottaen kyllä), mutta heräilen pissalle melko tarkkaan aina klo 02 ja 05. Seiskalta herään, ihan ilman kelloa. Viime yönä unet oli toosi levottomat 🤔 Tää olikin eka yö tässä raskaudessa, kun edes muistan näitä unia. Jos tää näin jatkuu, niin en kestä 😅

• Tykkää
Oon jostain myös lukenut että tissien reagointi/kipuilu/kasvu raskauden aikana VOI olla positiivinen merkki siitä että imetys onnistuu. Ja sit taas päinvastoin. Itsellä ekassa raskaudessa rinnat tosiaan oli vähän kipeät koko raskauden, mutta eivät kasvaneet tai turvonneet merkityksellisesti..ja imetys jäi osittaiseksi kun maitoa ei tullut tarpeeksi. Eli olisiko yhteyttä toivon kyllä todella että saisin imetyksen onnistumaan toisen kanssa

Häiritsee ihan hirveästi tietyllä tavalla tää oireettomuus vaikka tässä todella ehtii vielä tulla ja ei ole vähentynyt vaan ei ole oikein alkanut ollenkaan tietyllä tavalla on tosi tyyni ja varma olo kyllä raskaudesta. Noh aika näyttää 🫣

Tsemppiä kaikille kenellä sitä pahoinvointia on ei sekään kyllä todellakaan mukavaa ole
Mulla ei oo ollu tisseissä mitään tuntemuksia noissa kahdessa raskaudessa mitkä päätty lapsen syntymään. Esikoista imetin 1v1kk ja nyt kuopusta edelleen ja on nyt reilu 6kk. Et en tiiä oikein tuosta teoriasta et kipeys olis yhteydessä imetyksen onnistumiseen 🤔 mut voihan se olla. Mä valmistuin imetystukivanhemmaksi syksyllä, ni multa voi sit kysellä aikanaan jos tarvii jotain tukea yms. Musta tuntuu et tosi huonosti saa sairaalasta tai neuvolasta apua imetykseen ja sit todella monella loppuu imetys siihen kun ei saa apuja. Toki jokainen saa ruokkia lapsensa miten haluaa :) mulle itelle oli se imetys niin tärkeä et esikoisen kanssa käytin kaiken avun mitä sain kun hän ei vaan osannut syödä ekoihin viikkoihin. Saanko kysyä mistä arvelit et maito ei riittänyt vai oliks ihan selkeä et paino ei noussut? Ei tarvii vastata jos et haluu. Tuntuu vaan et nykyää myös tosi moni ajattelee et maito on loppumassa jos on esim tieheäimu ja vauva roikkuu tissillä koko ajan.

Mulla ei oo ollu tisseissä mitään tuntemuksia noissa kahdessa raskaudessa mitkä päätty lapsen syntymään. Esikoista imetin 1v1kk ja nyt kuopusta edelleen ja on nyt reilu 6kk. Et en tiiä oikein tuosta teoriasta et kipeys olis yhteydessä imetyksen onnistumiseen mut voihan se olla. Mä valmistuin imetystukivanhemmaksi syksyllä, ni multa voi sit kysellä aikanaan jos tarvii jotain tukea yms. Musta tuntuu et tosi huonosti saa sairaalasta tai neuvolasta apua imetykseen ja sit todella monella loppuu imetys siihen kun ei saa apuja. Toki jokainen saa ruokkia lapsensa miten haluaa mulle itelle oli se imetys niin tärkeä et esikoisen kanssa käytin kaiken avun mitä sain kun hän ei vaan osannut syödä ekoihin viikkoihin. Saanko kysyä mistä arvelit et maito ei riittänyt vai oliks ihan selkeä et paino ei noussut? Ei tarvii vastata jos et haluu. Tuntuu vaan et nykyää myös tosi moni ajattelee et maito on loppumassa jos on esim tieheäimu ja vauva roikkuu tissillä koko ajan.
Nää on näitä ku jostain lukee ja ajattelee et olisko yhteyttä🤭

Tietty saa kysyä! Mulla kesti sektion jälkee maidonnousu ja sairaalassa vauvan paino lasku 10% ja siitä asti oltiin lisämaidolla ja yritin/imetin useita kertoja 8-12 päivässä sekä 2-3kertaa pumppasin(en ikinä saanut kun max 20ml molemmista rinnoista yhteensä)

Neuvolassa ei sit paino noussut tarpeeksi ja lisättiin lisämaitoa..lopulta osittainimetin 5kk(ehkä 80% korvike 20% ÄM) ja veikkaa näin myöhemmin että osasyy oli että vauvan imuote oli huono, eikä hän ikinä kauan jaksanut keskittyä rinnalla. En saanut hirveästi apua kyllä neuvolasta ja en hakenut sitä myöskään itse kovin aktiivisesti. Imetyspettymys tuli mutta toisaalta olen iloinen että tein sen minkä sillä hetkellä pystyin ja osasin 🥰

Nää on näitä ku jostain lukee ja ajattelee et olisko yhteyttä

Tietty saa kysyä! Mulla kesti sektion jälkee maidonnousu ja sairaalassa vauvan paino lasku 10% ja siitä asti oltiin lisämaidolla ja yritin/imetin useita kertoja 8-12 päivässä sekä 2-3kertaa pumppasin(en ikinä saanut kun max 20ml molemmista rinnoista yhteensä)

Neuvolassa ei sit paino noussut tarpeeksi ja lisättiin lisämaitoa..lopulta osittainimetin 5kk(ehkä 80% korvike 20% ÄM) ja veikkaa näin myöhemmin että osasyy oli että vauvan imuote oli huono, eikä hän ikinä kauan jaksanut keskittyä rinnalla. En saanut hirveästi apua kyllä neuvolasta ja en hakenut sitä myöskään itse kovin aktiivisesti. Imetyspettymys tuli mutta toisaalta olen iloinen että tein sen minkä sillä hetkellä pystyin ja osasin
Hyvin oot kuitenkin jaksanut osittain imetystä 🥰 ja kokemuksesta se seuraavan imetys voi olla jo ihan erilainen. Ja nyt on kyl imetyksentuella rinnalla sovellus mistä saa mihin aikaa vaan vuorokaudesta tukea jos sitä tarvii. Suosittelen jo valmiiks et ennen synnytystä lypsää maitoa ruiskuihin. Mä ehkä vähän ylireagoin viimeks ku menin synnärille kauhee määrä maitoruiskuja mukana 🤭 mul oli se radi niin pelasin varman päälle et on sit tarvittaessa omaa maitoa siel jos tarvii vauvalle antaa.

Mulla siis esikoinen ei vaan alkanu synnytyksen jälkeen syömää, oli vissii niin rankka synnytys kun 2h4min ponnistin. Mut sitä neljä päivää yritettiin siel sairaalassa ja ei vaan saanut otetta ja syötyä, sillo aluksi sai sairaalassa kans pullosta (mikä oli kyl ehkä virhe, antaisin ehdottomasti jatkossa ruiskulla tai hörppyyttämällä) ja sit ku kotiuduttiin ni olin hätää kärsimässä ja se tilanne muutenkin oli ihan kamala, itkin vaan ku synnytys oli muka menny pieleen ja imetyskään ei onnistunut, kaikkialla vaan sain kuulla ennen synnytystä miten se vauva itse ryömii tissille ja alkaa syömään.. No ei alkanu. Meil kävi kotonakin joku imetysohjaaja sit auttamassa ja lopulta kyllä onnistu.

Kuopuksen kanssa sain sit onneks sen kokemuksen et syntymän jälkeen tosiaan ryömi sinne tissille ja alko syömään 😭

• Rakkaus
Reactions: eessi ja Taikaakin
Hyvin oot kuitenkin jaksanut osittain imetystä 🥰 ja kokemuksesta se seuraavan imetys voi olla jo ihan erilainen. Ja nyt on kyl imetyksentuella rinnalla sovellus mistä saa mihin aikaa vaan vuorokaudesta tukea jos sitä tarvii. Suosittelen jo valmiiks et ennen synnytystä lypsää maitoa ruiskuihin. Mä ehkä vähän ylireagoin viimeks ku menin synnärille kauhee määrä maitoruiskuja mukana 🤭 mul oli se radi niin pelasin varman päälle et on sit tarvittaessa omaa maitoa siel jos tarvii vauvalle antaa.

Mulla siis esikoinen ei vaan alkanu synnytyksen jälkeen syömää, oli vissii niin rankka synnytys kun 2h4min ponnistin. Mut sitä neljä päivää yritettiin siel sairaalassa ja ei vaan saanut otetta ja syötyä, sillo aluksi sai sairaalassa kans pullosta (mikä oli kyl ehkä virhe, antaisin ehdottomasti jatkossa ruiskulla tai hörppyyttämällä) ja sit ku kotiuduttiin ni olin hätää kärsimässä ja se tilanne muutenkin oli ihan kamala, itkin vaan ku synnytys oli muka menny pieleen ja imetyskään ei onnistunut, kaikkialla vaan sain kuulla ennen synnytystä miten se vauva itse ryömii tissille ja alkaa syömään.. No ei alkanu. Meil kävi kotonakin joku imetysohjaaja sit auttamassa ja lopulta kyllä onnistu.

Kuopuksen kanssa sain sit onneks sen kokemuksen et syntymän jälkeen tosiaan ryömi sinne tissille ja alko syömään 😭
Sullakin ollut vähän hankalampi alku esikoisen kanssa. Kiva et kuitenki lähteny imetys sujumaan avun kanssa❤

Kiitos vinkeistä! Pitää alkaa lypsäilee, ois ollu ihanaa antaa omaa maitoa sairaalassa. Toivottavasti toisen kanssa tulis vähän onnistuneempi matka imetyksen suhteen! Itsellä oli myös Radi ekassa raskaudessa

Mulla nousi esikoisen tapauksessa maito vasta sairaalasta pois päästyä (ja oltiin sairaalassa se 4 päivää tms.). Synnytyksen jälkeen sairaalassa sain muutaman millin ensimaitoa ja muuten annettiin pullosta äidinmaitoa. Hyvin onnistui täysimetykseen siirtyminen ja imetys vuoden ikään asti (jolloin lopetus omasta päätöksestä) :) . Lähinnä, että jos maitoa ei nouse ennen synnytystä niin ei siitäkään kannata ottaa stressiä ☺! Mä koitin esikoisen aikaan kotona, jos jotain maitoa saisin, eikä tullut mitään 😆. Ei korreloinut imetyksen onnistumisen tai maidon riittämisen kanssa. Ja tosiaan synnytyssairaaloissa saa myös sitä äidinmaitoa, mikä on kyllä tosi kiva ❤.

Aika oireetonta täälläkin vielä tällä hetkellä. Tänään illasta kesken syönnin piti käydä syöksee ruuat pois kun alko tehä pahaa ja sen jälkee ollut etova olo.. Rinnoista ei tietäisi mitään. Ainut mikä niin alamahalla välillä nippailee ja tuntuu millon mitäkin 🤭

Radi ollut täälläkin esikoisesta.. Jännää tuleekohan tähänkin raskauteen?
Ja imetys ei lähtenyt sairaalalla ollenkaan, vasta kotiin päästyä ja sairaalassa oltiin melkein 3vkoa synnytyksen jälkeen.. Sanoivat lääkärit että toisen kohdalla saa varautua samaan, jippii 🥴

• Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Imetys, hmm. Yllätyksiä voi aina tulla, ja sairaalan suhtautuminen ja tukikin tuntuu todella vaihtelevan aivan laidasta laitaan. Mulla kävi kuopuksen kanssa niin, että sairaalakokemus oli niin sietämätön, että pyysin täysin ennalta suunnittelematta päästä kotiin heti synnytyksen jälkeen. Niin sitten päästiinkin, ja kotona imetin häntä kuten kaikkia aiempiakin vauvoja, täysimetys ja ilman mitään lisämaitoja.

No, sitten meillä oli tarkastus sairaalassa 2 tai 3 vrk iässä (en enää muista), ja vauva oli sen verran keltaisuuden rajoilla ja lisäksi paino oli laskenut sen verran, että meidät määrättiin yön yli valohoitoon. Aivan joka käänteessä syyllistettiin siitä, että vauva on nälkäinen ja heti paikalla pitää ottaa lisämaidot käyttöön jne. Lopulta hermostuin yhdelle hoitajalle, joka taas aloitti tuon lisämaitolaulun, että aika monta vauvaa tässä on täysimetetty ja maitoa tulee enemmän kuin vauva jaksaa syödä, minkä lisäksi VAUVA KAKKAA TÄLLÄ HETKELLÄ KAHDEN TUNNIN VÄLEIN (tiheää kakkaamista kesti monta vuorokautta), joten miten ihmeessä mikään paino voisi tässä nousta. (Vauva oli lääkärikin mukaan oikein virkeä kuitenkin.) Sitten mulle tuotiin rintapumppu, ja lypsin sillä maitoa aina välissä, kun kerkesin, mutta muuten pidin vauvaa koko yön sylissä rinta suussa sen sinivalopatjan päällä. En edes vaihtanut itselle pyjamaa missään välissä, kun käytin kaiken energian siihen imetykseen ja lypsämiseen.

Seuraavana päivänä sitten syötin vauvalle ne omat lypsetyt maidot vielä ennen punnitusta, niin kuinka ollakaan, "paino on noussut hienosti" ja keltaisuuskin vähentynyt, joten rauhoittuvat ja päästiin kotiin. Myöhemmässä kontrollissa paino oli edelleen hieman naftisti noussut, mutta koska vauva voi selvästi hyvin, kontrollin tehnyt kätilö antoi ohjeeksi antaa jatkossa neuvolaan mennessä vauvalle sitä omaa lypsettyä maitoa juuri ennen punnitusta, niin ei tule sanomista turhaan.

Että koskaan ei tiedä, mitä vastaan tulee. Hyvin on lapsi kuitenkin kasvanut, ja täysimetyksellä mentiin ja sen jälkeen osittaisella vielä yli kaksivuotiaaksi.

• Tykkää
vierailija
Heippa kaikille!
Täällä plussatesti tehty 17.2. ja voi pojat ja tytöt, kuinka onkaan pää pyörällä😍 flo-appin Mukaan mennään nyt viikolla 3+6. Puolison kanssa olemme olleet vuosia ilman ehkäisyä, ja lapsettomuushoito prosesseja aloittelimme. Hoitoihin saakka emme siis ehtineet, eli tämä plussaus tuntuu TODELLA suurelta onnenkantamoiselta! Testin tein, kun alkoi verinen vuoto selvästi ennen kuukautisia. Tein uuden testin 20.2. ja viiva oli vielä vahvempi kuin aiemmassa.
Minulla ei ole ollut vuosiin luonnollista kiertoa, oletettavasti vaikean insuliiniresistenssin vuoksi. Parin vuoden aikana olen pudottanut painoa ja parantanut muutenkin elintapojani sekä syönyt metformiinia. Työ selvästi tuottaa tulosta!
Neuvolaan varasin jo ajan, mutta se on vasta huhtikuun alussa, mutta naistenpolilta tuli kehotus varata aika varhaisultraan viikolle 7.
Jännittää! Koko ajan haluttaisi tehdä testiä uudelleen, ja varmistaa että tämä on totta! Raskaus on ensimmäinen, ikää on 33 vuotta

-Haneli

vierailija
Milloin korviketta voi alkaa antaa jos haluis sen olevan suht satunnaista, max.ehkä kerran päivässä? Esikoisen imetys oli kamalaa, valtava ylituotanto ongelma. En herunut pumpuille yms enkä meinannut saada tukoksia käsin auki. Jos vauva söi vaikka 2h välein usein niin jos joku kerta olikin vaikka 4h niin jo oli tukos tississä. Maitoa joka paikassa, tuli suihkuamalla yms. Nyt jonkinlainen osittaisimetys tuntuis hyvälle vaihtoehdolle. Haluaisin, että ois mahdollisuus tissien puolesta olla imettämättä vaikka 6h jos on tarve. En myöskään ala imettämään talvella ulkona, miten tuo maito ees lämmitetään ulkona?

- Tikkunekku

Yhteistyössä