Polvilumpiosta lähtee alaspäin joku "juttu", mikä se on?? Se äsken muljahti jotenkin, enkä pystynyt liikuttamaan jalkaa

• Viestiketjun aloittaja APUA???
  • Ensimmäinen viesti
APUA???
vasta kun siitä kohdasta painoin niin muljahti takaisin ja jalkaa pystyi taas liikuttamaan. MITÄ KÄVI???

Monesti käy noin, jokusen kerran on polvi mennyt hetkellisesti pois sijoiltaan, mutta se on muljahtanut itsestään takaisin, kun olen kaatunut maahan, tämä tapahtui ihan kun makasin kyljelläni sohvalla, sattui kovasti ja kesti hetken, että pääsin istumaan (puristin polvea kovasti)

ap
En mä vaan tiedä, ennenkin on noin käynyt ihan kun makaan kyljelläni, sitten kun pääsen istumaan ja saan jotenkin jalan lattialle (kokoajan puristan lumpiota, siis sitä plottia) sitten tunnen kun siellä jokin muljahtaa. Joskus kun olen ihan lattialle kaatunut, on ollut kyllä monta päivää sen jälkeen niin kipeä polvi, ettei ole voinut kävellä, nyt ei mitään :eek: vähän vain hassun tuntuinen

Pitäisköhän ihan lääkärille mennä, ois vaan kiva tietää ensin, mitä tuo mahdollisesti on

Huom
Minulla menee aina välillä lumpio pois paikoiltaan ja veikkaan, että siitä on sinullakin kyse. Polvi on siis leikattu ja nivelsiteet ovat löysät.
Se on tosi kumma tunne.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Minulla menee aina välillä lumpio pois paikoiltaan ja veikkaan, että siitä on sinullakin kyse. Polvi on siis leikattu ja nivelsiteet ovat löysät.
Se on tosi kumma tunne.
mutta siis itse lumpio ei muljahtanut takaisin, vaan sen alapuolella oleva juttu muljahti, tunsin kädellä kun puristin lumpiota, ettei vain mene pahemmin (tai en olisi jalkaa saanut muuten liikutettua mihinkään suuntaan)

ap
no nyt on lääkärille varattu aika. Tätä on nyt niin monta kertaa tapahtunut et parempi hoitaa kuntoon. Onneksi ei ole pitkään aikaan enää mennyt niin pahasti, ettei kävelemään ole pystynyt. Silloin olin ylipainoinen, nyt normaalipainoinen

xxx
Alkuperäinen kirjoittaja veikkaaja:
oiskohan eturistisiteessä jotain vikaa? Eikös se ole siinä edessä alempana?
Kyl nyt kannattaa lekuriin mennä, ettei vaan alkais arpeutua sun polves :/
Eturistiside on sisällä polvinivelessä. Ap:n tapaus tuntuisi patellan sijoiltaan menolta.

ap
mikä tuo patella on? Voiko oikeasti mennä ihan sijoiltaan pelkästään maatessa?
Sohvalla makasin kyljelläni, juuri samassa asennossa meni viimeksikin, silloin tosin kesti kauemmin, että sain muljahtamaan takaisin.
En tiennyt silloin mitä olisi pitänyt tehdä, joten meinasin silloin soittaa ambulanssin, että tulevat laittamaan.

Nyt onnistui sikäli nopeasti, että tiesin miten jalan saa lattialle ja mistä kohtaa pitää painaa

Lääkäriaika meni tosi pitkälle, joten ois kiva vähän tietää edes suuntaa mitä tuo voi olla ja miten voin ehkäistä, ettei mene enää uudestaan.

Osaako joku sanoa, mitä mulle aiemmin on tapahtunut, kun ihan maahan kaaduin enkä pariin päivään pystynyt kävelemään sen jälkeen??? Menikö silloin sitten lumpio?? Telkkarissa nähnyt, että se on jäänyt pois paikoiltaan, minulla meni itsestään silloin takaisin, mutta oli PIRUN kipeä sen jälkeen

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ********:
Patella on latinaa ja tarkottaa sitä polvilumpiota.
ok, kiitos!

Voisko olla niin, että aiemmin kun teki tosi kipeää, se meni kokonaan pois paikoiltaan ja nyt vain osittain ja siksi ei niin kovasti tee kipeää???

Itsekseen meni silloin joskus kauan sitten takaisin, mutta puoleen tuntiin en noussut lattialta ylös ja pariin päivään en sillä jalalla kävellyt. Nyt viimeisen 2v aikana on mennyt vain noin, että olen saanut painettua takaisin eikä satu enää sen jälkeen, joskus on menossa, mutta jalkaa liikuttamalla estän sen. Joskus kävellessä tuntuu kuin jokin painaisi ja pitää hetki puristella polvea ettei enää satu

Yhteistyössä