Lokakuiset 2025 🍁

vierailija
Täällä nyt 9+3 ja pahoinvointilääkkeet on auttanut tosi hyvin, joten päivät on vähän helpompia. Mä toivon tyttöä mut luulen et mulle syntyy vaan poikia, kaksi on siis jo ennestään.

Löysin 8+6 sykkeet mut tänää en löytänyt, vähän jännittää..

-Heidihuu

• Rakkaus
Reactions: Taikaakin
vierailija
Mulla on vähän tyttöfiilis, kaksi tyttöä on jo ennestään. Mutta sukupuolella ei väliä. Nipt-seulassahan ne kromosomit sit selviää, niin aika aikaisin on jo sitten oletettu sukupuoli tiedossa.

-Vuokko84

• Tykkää
vierailija
Heidihuu, en mäkään saanut ihan joka päivä niitä kuulumaan ainakaan kovin helpolla. Eiks noista vähän varotellakin, et on vähän kaks piippunen juttu, että joskus voi olla vaikea löytää se ääni ja sit iskee paniikkia vaikka mitään hätää ei olisi 😬

Vuokko84, mut eikös se NIPT oteta vaan jos on jtn syytä epäillä jotain? Siis tarkoitan, että ei oo automaatio. Vai oonko käsittänyt väärin?

-aa

• Tykkää
Täällä pahoinvointia tullut lisäksi. Väsymys ja rintojen arkuus on mukana.
Nyt olis omien laskujen mukaan 8+0 ja huomenna eka neuvola.. Toisaalta kiva et on jo huomenna kun tää olo alkaa vaan pahenee. 😱
Netis olis pitäny täytellä kaikki mut en jaksanut. Aikaa käyntiin varattu 90min et kerkiää hän tos kaikki käydä läpi.. 😱

• Tykkää
Muaki tuo Nipit mietityttää..oon itse Varhan alueelta ja ymmärsin et täällä otetaan jos haluaa nykyään🤔

Heidihuu: mäkin oon saanut hyvin hyvin kaukasesti kuulumaan sykkeet mutta ei todellakaan joka pvä 🙈 esim eilen ei mut tänään kuulu. Eihän niitä kai suositella et näin aikasin ees kuuntelis

Joo siis yllätyin et kuulu edes vielä, kun on tota massaa jonkun verran.. Ja siis mullahan ei viime raskaudessa neuvola löytänyt edes rv12 niitä sykkeitä koitti sillo aivan liian alhaalta ja ei uskonut vaikka sanoin et ite oon löytänyt ylempää. Laittoivat mut sillo päivystyksenä äitipolille ja saate sanoilla "käy nyt tarkistamassa jos siel nyt jotain vielä sattuisi olemaan" kaikki oli sillo kunnossa, tässä raskaudessa päätin et en todellakaan lähde sinne tarkastaa jos se törttö neuvolan täti ei löydä sykkeitä ja maksa siitä 66 euroa :D

Mulle siis toi tuo helpotusta kun kuuntelen ja löyty ne sykkeet sit kuitenkin. Tässä alussa etenkin niin kun lopulta löytyy ne sykkeet ni helpottaa. Muuten on nyt ollu luottavaisempi olo raskauteen kun edellisessä, se meni jo ihan sairaaksi se mun huoli ja saatoin kuunnella tosi monta kertaa päivässä niitä sykkeitä, sit pelkopolilla kävin juttelee tästä keskenmenon pelosta ja kyllä se siitä sitten helpotti joskus rv20

• Tykkää
Joo siis yllätyin et kuulu edes vielä, kun on tota massaa jonkun verran.. Ja siis mullahan ei viime raskaudessa neuvola löytänyt edes rv12 niitä sykkeitä koitti sillo aivan liian alhaalta ja ei uskonut vaikka sanoin et ite oon löytänyt ylempää. Laittoivat mut sillo päivystyksenä äitipolille ja saate sanoilla "käy nyt tarkistamassa jos siel nyt jotain vielä sattuisi olemaan" kaikki oli sillo kunnossa, tässä raskaudessa päätin et en todellakaan lähde sinne tarkastaa jos se törttö neuvolan täti ei löydä sykkeitä ja maksa siitä 66 euroa

Mulle siis toi tuo helpotusta kun kuuntelen ja löyty ne sykkeet sit kuitenkin. Tässä alussa etenkin niin kun lopulta löytyy ne sykkeet ni helpottaa. Muuten on nyt ollu luottavaisempi olo raskauteen kun edellisessä, se meni jo ihan sairaaksi se mun huoli ja saatoin kuunnella tosi monta kertaa päivässä niitä sykkeitä, sit pelkopolilla kävin juttelee tästä keskenmenon pelosta ja kyllä se siitä sitten helpotti joskus rv20
Ompa erikoista et on lähetetty tossa vaiheessa päivystykseen!

Ymmärrän tuntemukset ja pelot oon ollut ihan samallainen esikoisen aikana. Nyt toivon kanssa et ei menis yhtä neuroottiseksi oman mielen sisällä.

vierailija
Hei oonko nyt ihan hakoteillä, että tohon seulontaverikokeeseen voi mennä vielä 11+6 ei 10+6? Tänään 10+5. Mietin jos kävisin perjantaina, koska tiiän että en voi olla kattomatta tuloksia ja ultraan se 2,5viikkoa… Eli haluisin mahdollisimman myöhään mennä.

Jäin nyt töistä pois kun oon niin done tämän olon kanssa. Huimaakin jotenki ja mietin josko neuvolasta sais vaikka hb-mittauksen (tuskin onnistuu kun kaikki tuntuu olevan niin vaikeeta).

-Tikkunekku

vierailija
Hei oonko nyt ihan hakoteillä, että tohon seulontaverikokeeseen voi mennä vielä 11+6 ei 10+6? Tänään 10+5. Mietin jos kävisin perjantaina, koska tiiän että en voi olla kattomatta tuloksia ja ultraan se 2,5viikkoa… Eli haluisin mahdollisimman myöhään mennä.

Jäin nyt töistä pois kun oon niin done tämän olon kanssa. Huimaakin jotenki ja mietin josko neuvolasta sais vaikka hb-mittauksen (tuskin onnistuu kun kaikki tuntuu olevan niin vaikeeta).

-Tikkunekku
Huslabilla ainakin näin että viimeistään 11+6

Meillä ei edes tule täällä Etelä-Karjalassa nuo tulokset näkyviin kantaan tai mihinkään, just sen takia et pelkkiä verikokeita ei voi tulkita oikein ite.

-Heidihuu

vierailija
Huslabilla ainakin näin että viimeistään 11+6

Meillä ei edes tule täällä Etelä-Karjalassa nuo tulokset näkyviin kantaan tai mihinkään, just sen takia et pelkkiä verikokeita ei voi tulkita oikein ite.

-Heidihuu
Viimeks menin innoissani tyyliin heti ja siinä sitten ehtikin panikoida tuloksia kun ne tosiaan tuli kantaan 🥲. Joo huslabissa käyn, hyvä jos ehtii tässä myöhemmin. Olo niin nuutunut että ei millään nyt alkuviikosta jaksaisi. Toivon, että tää lepo nyt auttais kun alan olee rehellisesti sanoen jotenkin masentunut. Mikään ei kiinnosta ja en jaksa edes yrittää miettiä kivoja tekemisiä yms kun olo aiheuttaa haasteita. Huomenna taitaa pyörähtää seitsemäs vai kahdeksas viikko kun on ollut jokaikinen päivä huono olo.

-Tikkunekku

vierailija
Joo siis yllätyin et kuulu edes vielä, kun on tota massaa jonkun verran.. Ja siis mullahan ei viime raskaudessa neuvola löytänyt edes rv12 niitä sykkeitä koitti sillo aivan liian alhaalta ja ei uskonut vaikka sanoin et ite oon löytänyt ylempää. Laittoivat mut sillo päivystyksenä äitipolille ja saate sanoilla "käy nyt tarkistamassa jos siel nyt jotain vielä sattuisi olemaan" kaikki oli sillo kunnossa, tässä raskaudessa päätin et en todellakaan lähde sinne tarkastaa jos se törttö neuvolan täti ei löydä sykkeitä ja maksa siitä 66 euroa

Mulla kävi samallalailla. Neuvola täti ei löytänyt sykkeitä ja vuotojen takia laittoi sit eteenpäin.Mut siellähän se oli reippaana. Ite olin kyllä onnellinen siit et laittoi eteenpäin.. 😄

vierailija
Neuvolassa käyty ja siis voi... Viime viikolla maksoin ihan liikaa varhaisultrasta ja nyt aamulla neuvolassa oli ultra.. Ihana et oli näki taas pienen reippaan sykkeen ❤
Ultrasta pino lippuja ja lappuja joukkoon 5 vkoa nt ultraan ja viikkoa ennen pitää käydä verikokeissa. Onko muille tullu neuvolasta täytettäväksi lappu jossa kysellään perheen voimavaroista? Esim. Onko nykyinen koti riittävän kokoinen koko perheelle?

Nyt on hyvä mieli kuitenkin. Ihanaa päivää kaikille!

• Rakkaus
vierailija
Neuvolassa käyty ja siis voi... Viime viikolla maksoin ihan liikaa varhaisultrasta ja nyt aamulla neuvolassa oli ultra.. Ihana et oli näki taas pienen reippaan sykkeen
Ultrasta pino lippuja ja lappuja joukkoon 5 vkoa nt ultraan ja viikkoa ennen pitää käydä verikokeissa. Onko muille tullu neuvolasta täytettäväksi lappu jossa kysellään perheen voimavaroista? Esim. Onko nykyinen koti riittävän kokoinen koko perheelle?

Mulle tuli kauhee kasa noita lomakkeita ja mun mielestä se voimavaralappu piti täyttää vaan jos esikoinen? Pitääki kaivella nuo tuolta oliko joku nyt sit joka piti täyttää, tuli myös jostain tutkimuksesta paperi mutta en taida osallistua. Ei oo riittävän kokoinen koti ja se jos mikä stressaa… Nyt ei kyllä olla myymässä ja kuormittaa ajatuskin jos välissä pitää mennä vuokralle. Ihanaa kun sulla ultrassa kaikki hyvin ja sait neuvolan kautta ultran ❤. Täällä niillä ei oo ees ultraa 😂.

-Tikkunekku

• Rakkaus
Reactions: Sofiika
vierailija
Neuvolassa käyty ja siis voi... Viime viikolla maksoin ihan liikaa varhaisultrasta ja nyt aamulla neuvolassa oli ultra.. Ihana et oli näki taas pienen reippaan sykkeen

Me saatiin se lomake vaikka onkin jo mun kolmas ja miehen toinen, tääl annetaan se kaikille vaikka siinä lukeekin et esikoista odottaville. Musta se on ihan hyvä kaavake sen avulla saa miehenkin kanssa puhuttua asioita, toki nyt kyl täytin sen ihan vaan ite ku edellisestä on niin lyhyt aika et ei meil oo mikää muuttunut

-Heidihuu

• Tykkää
Reactions: Sofiika
vierailija
Heippa "pitkästä aikaa"! On ollut surullista lukea keskenmenoista. Toivon ja rukoilen heille voimia kestää sitä. Tuskin enää seuraavat ketjua..

Ihana on sen sijaan ollut kuulla teidän varhaisultrista! Itsehän en nyt sellaiseen mene, ja vasta viikolla 14 on ultra sairaalalla. Samalla kerralla otetaan myös kaikki alun veri- ja pissanäytteet mukaan lukien NIPT. Onpa erilaisia käytänteitä alueista riippuen. 🤔Mulle sanoivat, että nyt ei ole niin tarkkaa enää, kun on tuo NIPT. Neljän aikaisemman kohdalla ajankohta on ollut tärkeämpi, koska on ollut se NP. Tiedä näitä...🫣

Itsellä pahoinvointi on välillä aika kaameaa (RV 9+1), ja aamuisin haluaisin vain jäädä sänkyyn, mutta neljä tyyppiä tarttee äitiä ja pitää liikkeessä. 🤪Koitan keksiä ohjelmaa että sais ajatuksia muualle ja syödä käytännössä kokoajan. Siis normaalin viiden aterian rytmi on nyt viisi ateriaa ja jokaisen välissä 1-2 välipalaa. Siten pahoinvointi pysyy aisoissa; ei häviä, mutta ei ylly kauheaksi. Oksentelen silloin tällöin, ehkä joka toinen päivä. Onneksi en ole töissä, joten Tikkunekku todellakin hakisin sinuna saikkua. Kahden raskauden aikana olen ollut joko koko- tai osa-aikaisesti, ja kummallakin kerralla jouduin hakea sairaslomaa. Toisella kerralla, kun palasin, oksensin monta kertaa työpaikalla ja jouduin lähtemään kesken pois, joten ei ole häpeä ottaa saikkua.

Kiva kun saa täällä vähän vertaistukea, kun ei ole vielä myöskään kellekään lerrottu. Ihmisten ilmoilla pitää vaan tsempata ihan toosi paljon! 😄

- Aleksandra

vierailija
Harmi, Hopeanopea, että siellä ei saa. Jotenkin olin ihan siinä luulossa, että tuo muutos on valtakunnallinen. Onko joillain alueella siis edelleen tuo NP?

Niin, ja tikkunekulle vielä! Oksentelu ei todellakaan ole pelkkä mittari saikulle. Voi olla hirveää pahoinvointia ja silti oksentaa vaikka vain 1-2 kertaa viikossa..

Tänne tuleekin hurjasti viestejä, onpa kiva! 🙏🏻 Nyt kun en ehdi kokoajan seurata palstaa, niin on useita viestejä kerralla luettavana. Tää on kyllä uskomattoman hyvää vertaistukea, kun ei raskaudesta juuri voi vielä kenenkään kanssa puhua.

Paitsi, nyt perjantain jälkeen, kun päätettiin kertoa meidän kummankin omille perheen ❤ Saatiin viime viikolla siitä vikasta varhaisultrasta niin paljon voimaa ja uskoa tulevaan, että uskallettiin nyt viimein kertoa, vaikka NT-ultra onkin tulossa vasta huhtikuun alkupuolella. Uutiset otettiin tosi lämpimästi vastaan, kuten arvelinkin! 🫶🏼

Joku tuolla kyseli sukupuolifiiliksiä. Mulla oli jostain syystä alkuun pitkään tyttöolo, mutta nyt siirtynyt hiljalleen poikaoloon. Mitäänhän en asiasta tiedä, koska esikoinen tuloillaan, mutta tää täysin fiilispohjaista 😂 Meille ei oo sukupuolella mitään väliä, mut olispa ihana päästä jo ostelemaan kaikkea söpöä vauvalle ❤ Nyt oon ostellut vaan tosi neutraaleja vaatteita kirppikseltä, kun oon siellä kierrellyt hypistelemässä.

Täällä nyt 9+5 ja vointi oikein hyvä. Oireet vain hyvin lieviä. Öisin en saa edelleenkään nukuttua, mutta jaksan päivät kuitenkin aika kivasti.

• Tykkää

Yhteistyössä