Lokakuiset 2025 🍁

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hopeanopea
  • EnsimmĂ€inen viesti EnsimmĂ€inen viesti
Onko muilla raskaus vaikuttanut nukkumiseen? Monethan sanoo, ettĂ€ alkavat nukkumaan katkonaisemmin jo heti alkuraskaudesta, mutta mulla on kĂ€ynyt toiste pĂ€in 😅. Olen nukkunut jotenkin todella syvÀÀ unta. Kollega myös sanoi eilen, ettĂ€ nĂ€ytĂ€n levĂ€nneeltĂ€ 😂. En tiedĂ€ vaikuttiko sitten se, ettĂ€ raskautta odotti niin paljon ja nyt kun se alkoi niin rentoutui. Vai nukkuuko sitĂ€ vaan paremmin, kun keho tarttee enemmĂ€n lepoa. Niin tai nĂ€in niin syvĂ€ uni on ihanaa đŸ€€

Onko muilla raskaus vaikuttanut nukkumiseen? Monethan sanoo, ettÀ alkavat nukkumaan katkonaisemmin jo heti alkuraskaudesta, mutta mulla on kÀynyt toiste pÀin . Olen nukkunut jotenkin todella syvÀÀ unta. Kollega myös sanoi eilen, ettÀ nÀytÀn levÀnneeltÀ . En tiedÀ vaikuttiko sitten se, ettÀ raskautta odotti niin paljon ja nyt kun se alkoi niin rentoutui. Vai nukkuuko sitÀ vaan paremmin, kun keho tarttee enemmÀn lepoa. Niin tai nÀin niin syvÀ uni on ihanaa

Mulla on kĂ€ynyt pĂ€invastoin. 😅 Ennen plussaa ihmettelin, ettĂ€ miksi herĂ€sin jo klo 5 ja olin ihan pirteĂ€. Paras oli, kun uni loppui klo 4, herĂ€sin ja vetĂ€sin iltavuoron normaalisti töissĂ€ ja silti olin ihan iskussa. Testiin tullut plussa sittemmin selitti tĂ€n sekoilun. 😂 Normaalisti siis nukun kuin pikkupossu yhteen putkeen. Nyt nenĂ€ on enemmĂ€n ja vĂ€hemmĂ€n tukossa ja herÀÀn joka aamu ennen klo 7.

Mulla on kÀynyt pÀinvastoin. Ennen plussaa ihmettelin, ettÀ miksi herÀsin jo klo 5 ja olin ihan pirteÀ. Paras oli, kun uni loppui klo 4, herÀsin ja vetÀsin iltavuoron normaalisti töissÀ ja silti olin ihan iskussa. Testiin tullut plussa sittemmin selitti tÀn sekoilun. Normaalisti siis nukun kuin pikkupossu yhteen putkeen. Nyt nenÀ on enemmÀn ja vÀhemmÀn tukossa ja herÀÀn joka aamu ennen klo 7.
MĂ€ luulen, ettĂ€ tÀÀ on se normaalimpi ilmiö 😆!

• TykkÀÀ
Reactions: Zelina
TÀÀllÀ plussa eiliseltÀ <3 Takana 5v ivf-hoitoja, joten todella odotettu pienokainen! Ihan kÀsittÀmÀtöntÀ, ettÀ nytkö tÀmÀ onnistui!?

Mun olo on tosi kurja, kun sairastuin flunssaan ja raskaus aiheutti hyperstimulaatio-oireita. KÀvin siksi jo heti eilen ultrassa ja kontrolli ens viikolla. Ens viikolla voisi nÀkyÀ jo alkiopussi. Neuvolaan soitan sit kontrollikÀynnin jÀlkeen, jÀnnittÀvÀÀ!

Me ei miehen kanssa kerrota kuin vasta rv12, ellei joku meidÀn lÀheinen hoidoista tietÀvÀ osaa aiemmin kysellÀ. Toivotaan, et saataisi yllÀttÀÀ sit vÀhÀn varmemmilla viikoilla kaikki lÀheiset :)

huh, mitÀ tunnemyllÀkkÀÀ! Kiva pÀÀstÀ jakamaan ajatuksia tÀÀllÀ. Kaksplussa on mulle ihan vieras, löysin tÀnne kun etsin vauva-aiheisia juttuja.

- Nim. ee

TÀÀllÀ plussa eiliseltÀ <3 Takana 5v ivf-hoitoja, joten todella odotettu pienokainen! Ihan kÀsittÀmÀtöntÀ, ettÀ nytkö tÀmÀ onnistui!?

Mun olo on tosi kurja, kun sairastuin flunssaan ja raskaus aiheutti hyperstimulaatio-oireita. KÀvin siksi jo heti eilen ultrassa ja kontrolli ens viikolla. Ens viikolla voisi nÀkyÀ jo alkiopussi. Neuvolaan soitan sit kontrollikÀynnin jÀlkeen, jÀnnittÀvÀÀ!

Me ei miehen kanssa kerrota kuin vasta rv12, ellei joku meidÀn lÀheinen hoidoista tietÀvÀ osaa aiemmin kysellÀ. Toivotaan, et saataisi yllÀttÀÀ sit vÀhÀn varmemmilla viikoilla kaikki lÀheiset

huh, mitÀ tunnemyllÀkkÀÀ! Kiva pÀÀstÀ jakamaan ajatuksia tÀÀllÀ. Kaksplussa on mulle ihan vieras, löysin tÀnne kun etsin vauva-aiheisia juttuja.

- Nim. ee
Ihanaa, aivan valtavasti onnea đŸ„°đŸ„°! Ja tervetuloa mukaan!

Mun tĂ€ytyy sanoa, ettĂ€ itse tykkÀÀn parista syystĂ€ 2+:sta ja sitĂ€ kautta muodostuvista ryhmistĂ€: ensinnĂ€kin porukka on yleensĂ€ pienempi, jolloin ihmiset oppivat tuntemaan toisiaan ja on helpompi jakaa asioita. Vs. esim. Facebookin yli tuhannen hengen ryhmĂ€t. KyllĂ€ mĂ€ sinne jĂ€ttiryhmÀÀn kanssa liityn, mutta en mĂ€ siellĂ€ ala jakamaan mun henk.koht. juttuja yli tuhannelle ihmiselle 😂. Ja en muutenkaan oo iso fani sille, miten noissa isoissa ryhmissĂ€ yksi ÀÀnekĂ€s joukko on se, joka kehuu omien lapsien lahjakkuutta ja aiheuttaa siten paineita muille.

Sit toinen kiva juttu on, ettÀ 2+ keskustelusta voidaan siirtyÀ esim. varhaisultran jÀlkeen joko FB ryhmÀÀn tai whatsappiin, jolloin keskustelu helpottuu (jos siis muitakin kiinnostaa tÀllainen). TÀmÀhÀn on tiukasti kielletty esim. Vau foorumilla ja bannit tulee, jos ehdotat keskustelun siirtÀmistÀ muualle. Ainakin esikoisen tapauksessa meillÀ on vielÀkin suht aktiivinen Whatsapp ryhmÀ ja ollaan nÀhnyt myös livenÀ muutamia kertoja.

MissÀ pÀin muuten muut asuu :)? MÀ asun pk-seudulla eli HUS alueella, jos synnytystÀ miettii.

Tervetuloa mukaan!

Unet lĂ€hti mullaki menee katkonaisiks jo ennen plussaa 😂

ItellĂ€ sama, ettĂ€ ekan aikaan pieni kaksplussan kautta tullut ryhmĂ€ fb oli tosi kiva. Isoihin liityin, mutta niissĂ€ meno on vĂ€hĂ€n mitĂ€ on
 MenepĂ€ sanomaan, ettĂ€ teet jotaki vĂ€hĂ€n sinnepĂ€in niin hirvee riita 😂. En koskaan semmosiin kirjoittele, luen kyllĂ€.

MĂ€ oon kans HUS-alueelta. Ootko Hopeanopea miettinyt yhtÀÀn missĂ€ synnyttĂ€isit? Mulla hirveĂ€ trauma Espoosta ja en usko, ettĂ€ pystyn enÀÀ siihen ympĂ€ristöön menemÀÀn. Naikkarista oon kuullut hyvÀÀ itse synnytyksestĂ€ ja perhepesĂ€hotellista, kauhukokemuksia osastolta ryhmĂ€huoneissa. PerhepesÀÀn en varmaankaan tuu pÀÀsemÀÀn. PitÀÀ ottaa puheeksi neuvolassa, ettĂ€ mihin ihmeeseen sitĂ€ sitten menee
 HyvinkÀÀlle 😂? PitkĂ€ ajomatka.

-Tikkunekku

Tervetuloa mukaan!

Unet lĂ€hti mullaki menee katkonaisiks jo ennen plussaa 😂

ItellĂ€ sama, ettĂ€ ekan aikaan pieni kaksplussan kautta tullut ryhmĂ€ fb oli tosi kiva. Isoihin liityin, mutta niissĂ€ meno on vĂ€hĂ€n mitĂ€ on
 MenepĂ€ sanomaan, ettĂ€ teet jotaki vĂ€hĂ€n sinnepĂ€in niin hirvee riita 😂. En koskaan semmosiin kirjoittele, luen kyllĂ€.

MĂ€ oon kans HUS-alueelta. Ootko Hopeanopea miettinyt yhtÀÀn missĂ€ synnyttĂ€isit? Mulla hirveĂ€ trauma Espoosta ja en usko, ettĂ€ pystyn enÀÀ siihen ympĂ€ristöön menemÀÀn. Naikkarista oon kuullut hyvÀÀ itse synnytyksestĂ€ ja perhepesĂ€hotellista, kauhukokemuksia osastolta ryhmĂ€huoneissa. PerhepesÀÀn en varmaankaan tuu pÀÀsemÀÀn. PitÀÀ ottaa puheeksi neuvolassa, ettĂ€ mihin ihmeeseen sitĂ€ sitten menee
 HyvinkÀÀlle 😂? PitkĂ€ ajomatka.

-Tikkunekku
MĂ€ synnytin esikoisen Naikkarilla ja itse salissa toiminta meni ihan ok, mutta vuodeosastolla oli kyllĂ€ osittain villi meininki. Jouduin ekan yön olemaan jaetussa huoneessa, joka sit onneksi muutettiin vaan meidĂ€n huoneeksi (toinen Ă€iti pÀÀsi hotelliin). Mulla oli paha kohtutulehdus ja antibiootit tuli aina myöhĂ€ssĂ€.. Ja ei meinattu pÀÀstĂ€ kotiin, kun mulla oli verenpaine koholla raskausmyrkytyksen takia ja iso osa hoitohenkilökunnasta oli liian kokematonta, ettĂ€ olisivat uskaltaneet tehdĂ€ pÀÀtöstĂ€. Onneksi vuoroon tuli lopulta kokenut teho-osaston kĂ€tilö, joka ihmetteli mitĂ€ me siellĂ€ vielĂ€ hillottiin 😂. Mutta tosiaan Naikkari ei houkuta, kun uudelleensynnyttĂ€jĂ€nĂ€ joutuu todennĂ€köisesti jakamaan huoneen..

HyvinkÀÀ voi olla vaihtoehto, mutta mua ei yhtÀÀn innosta se heidÀn imetyssertifikaatti, joka tarkoittaa, ettÀ "lisÀmaitoa saa vaan lÀÀketieteellisistÀ syistÀ". MÀ en todellakaan ala katselemaan, ettÀ vauva kuivuu, jotta sairaala voi todeta kuinka taas ei tarvittu lisÀmaitoa. Ja mÀ siis imetin mun esikoista vuoden eli ei mitÀÀn imetystÀ vastaan. MÀ en vaan pidÀ siitÀ, ettÀ vauvojen terveys riskeerataan jonkun sertifikaatin takia, kun noita vakaviakin vaaratilanteita on raportoitu nÀistÀ sertifikaatin omaavista sairaaloista. En tiedÀ oisko meno sit rauhoittunut uutisoinnin myötÀ..

Olin itse asiassa miettinyt Jorvia.. Saako kysyÀ tarkemmin, miksi et itse haluaisi Jorviin?

Siis just tollasta oon kuullut naikkarista. Mukava maata maha leikattuna sÀngyssÀ jossai ryhmÀhuoneessa eikÀ ketÀÀn vois vÀhempÀÀ kiinnostaa ja lapsi kirkuu vieressÀ. No en toki tiedÀ meniskö nyt sit kiireelliseen sektioon.

Sain todella törkeÀÀ kohtelua Espoossa, samoin mies. Traumat molemmilla. Mun kipuja ei otettu todesta eikÀ huolta vauvasta, pitkittivÀt sektiopÀÀtöstÀ ja lapsi saikin jonkun taudin sitten kun kesti nii kauan vesien menosta. Siis puhuivat kuin pikkulapselle ja olivat ihan hirveitÀ!!! Siis en voi sietÀÀ tÀmmöstÀ, ettÀ puhutaan pÀÀlle, tiuskitaan, vttuillaan yms. He on töissÀ siellÀ ja heillÀ ei oo mitÀÀn oikeutta puhua asiakkailleen/potilailleen tommoseen sÀvyyn. Toki jokunen kiva kÀtilö oli joukossa myös. Vastasyntyneiden lastenosastolla oli kyllÀ ihanat hoitajat. Synnytyksen jÀlkeen osastolla oli kiirettÀ, mutta hoito ihan ok. Et sillain varmasti Espoo yleisesti ottaen parempi, mutta mua ahdistaa se ympÀristönÀ kun viimeksi kÀvi noin. Mietin meneekö synnytys taas pieleen siksi ettÀ oon ahdistunut ympÀristössÀ, vaikka tiedostan et nÀÀ kÀtilöt, lÀÀkÀrit jne voi olla töissÀ vaikka sitten siellÀ hyvinkÀÀllÀ.

-Tikkunekku

• Vau!
Siis just tollasta oon kuullut naikkarista. Mukava maata maha leikattuna sÀngyssÀ jossai ryhmÀhuoneessa eikÀ ketÀÀn vois vÀhempÀÀ kiinnostaa ja lapsi kirkuu vieressÀ. No en toki tiedÀ meniskö nyt sit kiireelliseen sektioon.

Sain todella törkeÀÀ kohtelua Espoossa, samoin mies. Traumat molemmilla. Mun kipuja ei otettu todesta eikÀ huolta vauvasta, pitkittivÀt sektiopÀÀtöstÀ ja lapsi saikin jonkun taudin sitten kun kesti nii kauan vesien menosta. Siis puhuivat kuin pikkulapselle ja olivat ihan hirveitÀ!!! Siis en voi sietÀÀ tÀmmöstÀ, ettÀ puhutaan pÀÀlle, tiuskitaan, vttuillaan yms. He on töissÀ siellÀ ja heillÀ ei oo mitÀÀn oikeutta puhua asiakkailleen/potilailleen tommoseen sÀvyyn. Toki jokunen kiva kÀtilö oli joukossa myös. Vastasyntyneiden lastenosastolla oli kyllÀ ihanat hoitajat. Synnytyksen jÀlkeen osastolla oli kiirettÀ, mutta hoito ihan ok. Et sillain varmasti Espoo yleisesti ottaen parempi, mutta mua ahdistaa se ympÀristönÀ kun viimeksi kÀvi noin. Mietin meneekö synnytys taas pieleen siksi ettÀ oon ahdistunut ympÀristössÀ, vaikka tiedostan et nÀÀ kÀtilöt, lÀÀkÀrit jne voi olla töissÀ vaikka sitten siellÀ hyvinkÀÀllÀ.

-Tikkunekku
Tikkunekku, milloin sulla oli esikoisen synnytys, jos saa kysyÀ :)? Jossain Internetin keskustelupalstalla oli kommentti, ettÀ Espooseen olisi tullut paljon uutta ihanaa vÀkeÀ. MitÀ kauempana historiassa kokemus on, sitÀ todennÀköisemmin henkilökunta on vaihtunut. IhmisethÀn sen kulttuurin pitkÀlti tekee.

Tikkunekku, milloin sulla oli esikoisen synnytys, jos saa kysyÀ ? Jossain Internetin keskustelupalstalla oli kommentti, ettÀ Espooseen olisi tullut paljon uutta ihanaa vÀkeÀ. MitÀ kauempana historiassa kokemus on, sitÀ todennÀköisemmin henkilökunta on vaihtunut. IhmisethÀn sen kulttuurin pitkÀlti tekee.

Pahimpaan k-aikaan, huhhuh niitĂ€ rajoituksia 😂. Toki ihmiset varmaan vaihtuneet, mutta noihin tiloihin liittyy vaan niin paljon negatiivista muistoa ja jos on tosi turvaton olo niin synnytys voi siksi olla vaikea. No pitÀÀ katsoo, enhĂ€n oo kĂ€ynyt vielĂ€ varhaisultrassa 😂. Liikaahan nĂ€itĂ€ ei pitĂ€s suunnitella, ei vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ mahdu siihen sairaalaan mihin haluaisi.

-Tikkunekku

Tosi ikĂ€vÀÀ kyllĂ€, kun ihmisillĂ€ on kurjia kokemuksia. 🙄 Kertoo just paljon siitĂ€ työkulttuurista ja myös siitĂ€, kun laitetaan liian ahtaalle, niin pinna alkaa kiristÀÀ, hoitohenkilökunnalla siis. Tulipahan tuo itekin huomattua, kun polilta Ă€sken kĂ€tilö soitti takaisin. HĂ€nen mielestĂ€ ei nyt ole mitÀÀn hĂ€tÀÀ tĂ€ssĂ€ ja todennĂ€köisesti mulla on kuukautiset alkaneet. Sanoinkin, ettĂ€ on kyllĂ€ kohta 4-kymppisen elĂ€mĂ€ni pisimmĂ€t kuukautiset! đŸ€Ł Ei kyllĂ€ ihan heti tule mieleen, milloin olisi tullut vuodettua silkkaa verta 1.5 vk putkeen ja suttua saman verran ennen sitĂ€. Eli todennĂ€köisesti tĂ€ssĂ€ nyt sitten on keskenmeno pÀÀllĂ€, mitÀÀn hyytymiĂ€ ei ole tullut, mutta ei kait sitĂ€ aina tuukaan varsinkaan, jos on ihan alussa. Nappia siis vaan naamaan ja ensi viikolla soitto uudelleen, ettĂ€ mitĂ€s tehtĂ€isiin vai tehdÀÀnkö mitÀÀn, taaskaan. Ainahan sitĂ€ tietysti toivoo, ettĂ€ olisi yksi niistĂ€, jotka vaan vuotavat lĂ€pi alkuraskauden, mutta saapi nĂ€hdĂ€.

• Surullinen
Reactions: Hopeanopea
Tosi ikÀvÀÀ kyllÀ, kun ihmisillÀ on kurjia kokemuksia. Kertoo just paljon siitÀ työkulttuurista ja myös siitÀ, kun laitetaan liian ahtaalle, niin pinna alkaa kiristÀÀ, hoitohenkilökunnalla siis. Tulipahan tuo itekin huomattua, kun polilta Àsken kÀtilö soitti takaisin. HÀnen mielestÀ ei nyt ole mitÀÀn hÀtÀÀ tÀssÀ ja todennÀköisesti mulla on kuukautiset alkaneet. Sanoinkin, ettÀ on kyllÀ kohta 4-kymppisen elÀmÀni pisimmÀt kuukautiset! Ei kyllÀ ihan heti tule mieleen, milloin olisi tullut vuodettua silkkaa verta 1.5 vk putkeen ja suttua saman verran ennen sitÀ. Eli todennÀköisesti tÀssÀ nyt sitten on keskenmeno pÀÀllÀ, mitÀÀn hyytymiÀ ei ole tullut, mutta ei kait sitÀ aina tuukaan varsinkaan, jos on ihan alussa. Nappia siis vaan naamaan ja ensi viikolla soitto uudelleen, ettÀ mitÀs tehtÀisiin vai tehdÀÀnkö mitÀÀn, taaskaan. Ainahan sitÀ tietysti toivoo, ettÀ olisi yksi niistÀ, jotka vaan vuotavat lÀpi alkuraskauden, mutta saapi nÀhdÀ.
Jos toi verenvuoto vaan jatkuu niin kyllĂ€hĂ€n se pitÀÀ jossain vaiheessa ultrata, ettĂ€ mistĂ€ kyse.. Onko sulla mahdollisuutta kĂ€ydĂ€ yksityisellĂ€ ultrassa? Tietty ultrassa on se, ettĂ€ ollaan vielĂ€ aivan super aikaisilla viikoilla, ettĂ€ jotain voi nĂ€hdĂ€ mutta paljon varmaksi ei voi sanoa kĂ€sittÀÀkseni.. Toivotaan, ettĂ€ ei ole mennyt / menossa kesken. Keskenmenossa HCG:n poistumista voi kaiketi seurata tekemĂ€llĂ€ myös raskaustestejĂ€, mutta on sekin aika raastavaa alkaa tekemÀÀn testiĂ€ testin perÀÀn tossa tilanteessa. Oon pahoillani, ikĂ€vĂ€ tilanne 💔

Viimeksi muokattu:
  • TykkÀÀ
Pahimpaan k-aikaan, huhhuh niitÀ rajoituksia . Toki ihmiset varmaan vaihtuneet, mutta noihin tiloihin liittyy vaan niin paljon negatiivista muistoa ja jos on tosi turvaton olo niin synnytys voi siksi olla vaikea. No pitÀÀ katsoo, enhÀn oo kÀynyt vielÀ varhaisultrassa . Liikaahan nÀitÀ ei pitÀs suunnitella, ei vÀlttÀmÀttÀ mahdu siihen sairaalaan mihin haluaisi.

-Tikkunekku
Joo siis kunhan nyt edes nĂ€kisi, ettĂ€ onko siellĂ€ ketÀÀn kyydissĂ€ 😂. Myöhemmin ehtii sit murehtia monia asioita. Ja mulla on sellainen olo, ettĂ€ jossain vaiheessa ainakin HUS alueella oli suunnitteilla, ettĂ€ olisi vain yksi numero, johon soitetaan kun synnytys alkaa ja sieltĂ€ sit ohjataan eteenpĂ€in.. En tiedĂ€ onko tĂ€llainen vielĂ€kin suunnitteilla vai ei.

Tosi kurja tilanne Zelina 💔. Mutta kai niiden nyt on ultrattava ennen kun annetaan mitÀÀn nappeja?! Voihan se olla joku hematoomako se on vai mikĂ€ osalla vuotelee paljonkin. Onko sulla mahdollisuutta kĂ€ydĂ€ yksityisellĂ€?

-Tikkunekku

Tosi kurja tilanne Zelina . Mutta kai niiden nyt on ultrattava ennen kun annetaan mitÀÀn nappeja?! Voihan se olla joku hematoomako se on vai mikÀ osalla vuotelee paljonkin. Onko sulla mahdollisuutta kÀydÀ yksityisellÀ?

-Tikkunekku
KyllĂ€ mĂ€ tĂ€ssĂ€ harkitsen vahvasti yksityisellĂ€ kĂ€ymistĂ€, jos nĂ€yttÀÀ siltĂ€, ettĂ€ vielĂ€ ensi viikolla ovat sitĂ€ mieltĂ€, ettei tĂ€lle tarvii mitÀÀn tehdĂ€. Kuitenkin lapsettomuushoitojenkin takia olisi kiva tietÀÀ, ettĂ€ mikĂ€ homma. TiedĂ€ milloin sitten voi lÀÀkkeet aloittaa, jos tÀÀ olisi km. EhkĂ€ ens viikolla sit ollaan viisaampia. 😅

Voi miten kurjan kuuloinen tilanne. KyllĂ€ pitkÀÀn kestĂ€nyt vuoto laittaa huolestumaan ettĂ€ mikĂ€ tilanne. Menisin oman mielenrauhan kannalta yksityiselle ultraan jos eivĂ€t suostu muuten ultraamaan. Voimia paljon ja toivotaan parastaâŁïž

Ja joo siis tosta unesta.. oon plussasta lĂ€htien herĂ€nnyt joka aamu viimeistÀÀn viideltĂ€! JĂ€rkkyĂ€ đŸ€Ł .. ja sitten oon toisaalta ihan valmis menemÀÀn nukkumaan joskus klo 19.30. đŸ€Ł unet on outoja ja katkonaista.

Sitten on sellaista ihan vetÀmÀtöntÀ ja vÀsynyttÀ oloa. Toisaalta ei ihme kun tÀÀ nukkumisen laatu on mennyt tÀllaiseksi.

Keltalilja

• TykkÀÀ
TÀÀ kaksplussan chatti on kyllĂ€ ollut ihan parasta vertaistukea. 👍 Koen luontevammaksi jutella tÀÀllĂ€ raskausasioista kuin esim jossain mega isossa fb ryhmĂ€ssĂ€.
Oon kans pk-seudulla.
Keltalilja

• TykkÀÀ
Nyt kun oon joutunut (pÀÀssyt) asioimaan yksityisellĂ€, niin en voi kuin lĂ€mpimĂ€sti suositella kaikille 💝 toki rahaa se vaatii
 me ollaan tultu kohdatuksi niin eri tavalla, kuin julkisella. Vaikka ennen yksityiselle menoa mulla ei siis ollut edes pahaa sanottavaa julkisesta, mutta melkoinen upgreidaus tuli silti kun siirryttiin olosuhteiden pakosta yksityiselle.

joten Zelina, mee ihmeessĂ€ yksityiselle jos arveluttaa đŸ«¶đŸŒ

- ee

• TykkÀÀ
MĂ€ nyt poistunut tĂ€stĂ€ ketjusta. Valitettavasti meni kesken, ei voinut erehtyĂ€ asiasta, kun nĂ€ki ulos tulevan raskausmateriaalin. 😐 NĂ€in vĂ€hĂ€n ounastelinkin, kun raskaus alkoi niin epĂ€varmasti vuotamisella suoraan. Toivottavasti lykĂ€stÀÀ tulevaisuudessa. Kiitos kaikille tuesta ja onnea odotukseen jokaiselle! đŸ„°

• Surullinen
MĂ€ nyt poistunut tĂ€stĂ€ ketjusta. Valitettavasti meni kesken, ei voinut erehtyĂ€ asiasta, kun nĂ€ki ulos tulevan raskausmateriaalin. 😐 NĂ€in vĂ€hĂ€n ounastelinkin, kun raskaus alkoi niin epĂ€varmasti vuotamisella suoraan. Toivottavasti lykĂ€stÀÀ tulevaisuudessa. Kiitos kaikille tuesta ja onnea odotukseen jokaiselle! đŸ„°
Voi ei, mĂ€ olen pahoillani 💔. Voimia tĂ€n asian kanssa ja kaikkea hyvÀÀ jatkoon!

• TykkÀÀ
Oho, jÀi nimmari Àskeisen lopusta pois..

Hei olisko teillĂ€ kokeneemmilla Ă€ideillĂ€ jotain do’s and don’t -tyyppisiĂ€ vinkkejĂ€ ekakertalaiselle? Raskaudesta on paljon tietoa, mut yllĂ€ttĂ€vĂ€n vaikeasti löydettĂ€vissĂ€! LĂ€hinnĂ€ ruokarajoituksia oon sieltĂ€ nyt katsellut.

LĂ€hinnĂ€ itseĂ€ mietityttÀÀ, mitĂ€ kaikkea pitÀÀ ottaa huomioon? Ja kyllĂ€, oon just se suorittaja koska en halua et otan mitÀÀn ylimÀÀrĂ€isiĂ€ riskejĂ€ 🙈

- ee

Moikka kaikille, mÀ nyt kans tuun tÀnne höpöttelee vaikka epÀvarma olo onkin. Tein sen pos testin tÀllÀ viikolla dpo9 ja siis rv oli vasta 3+3 mÀ lasken ite noi ovulastiosta koska ihan paskaa laskea edellisistÀ kuukautisista ja vielÀ 28 kierrolla, mulla se heittÀÀ viikolla. Mulla löytyy kaksi lasta ennestÀÀn 4/20 ja 8/24
Eka ajattelin et kolmas joskus vuoden pÀÀstĂ€ aletaan yrittÀÀ mut sit aloin miettii et en ehkĂ€ menis töihin tĂ€ssĂ€ vĂ€lissĂ€ ja annettiin sit heti mahdollisuus. Mulla alko menkat 6viikkoa synnytyksestĂ€ vaikka vauva oli tĂ€ysimetyksellĂ€. Ja mĂ€hĂ€n otin tĂ€mĂ€n viestinĂ€ universumilta ettĂ€ pitÀÀ koittaa saada lisÀÀ lapsia đŸ˜…đŸ©·

Mulla oli tuon elokuisen kanssa ihan hirveÀ keskenmenon pelko kÀvin useassa ultrassa ja sit ku aloin kuulee sykkeet doblerilla ni kuuntelin niitÀ joka pÀivÀ ja usein. KÀvin sit pelkopolilla juttelee tÀstÀ ja kyllÀ se sitten helpotti. Mulla on 2021 vuodelta 3keskenmenoa ja kaksi vielÀ sen jÀlkeen.

Nyt tosiaan edelleen pelottaa ja teen hulluna noita testejÀ. MÀ kovasti toivon et pÀÀsen neuvolan kautta ultraan. Oon ehkÀ vÀhÀn törkeÀ mut aion sanoa et ei oo tietoa raskauden alkamisen ajankohdasta, Mulla on ollu tosi eri mittaisia kiertoja tÀssÀ ja yks alkuraskauden keskenmeno. Mut katsotaan miten ne suhtautuu ja oon kyl varannut ajan varhaisultraan yksityiselle parin viikon pÀÀhÀn. Elokuisesta kÀytiin 5+6 ja sillo nÀky jo syke.

Mulla oireita nyt vaihtelevasti ja pahoinvointia on aaltomaisesti pitkin pÀivÀÀ.

MÀ oon etelÀ-karjalasta pieneltÀ paikkakunnalta ja meil on Lappeenrannassa ihana synnyttÀÀ, mun esikoisen synnytys oli vÀhÀn vaikea ja en ollut siihen tyytyvÀinen mut kuopuksen synnytys oli jotain ihan uskomatonta, jotenki olin heti sen synnytyksen jÀlkeen et tÀÀ oli ihanaa. Odotan vaan et pÀÀsen vielÀ kerran sen kokemaan. MÀhÀn imetÀn vielÀ tuota elokuista ja nyt jotenki alkanut tuntua vastenmieliseltÀ vaikka haluaisin kyllÀ imettÀÀ vuoden. Musta tuntuu epÀonnistumiselta antaa korviketta, painin nyt tÀn asian kanssa. Etenkin kun olen imetystuen imetystukiÀiti niin jotenkin ristiriitaista.

• Rakkaus