Lokakuiset 2021

@Kuumeilija40 tervetuloa! :) mä en vielä ole soittanut, haluaisin odottaa varhaisultraan, mut se on 7.+ joten pitää varmaan varata etukäteen. Vaikka ei haittaisi jos ensikäynti jäisi välistä :D ei siellä kuitenkaan tapahdu juuri mitään.

Nännit on tosi arat, tuntuu kurjalta suihkun jälkeen kuivata kun kaikki hiertää. Ja väsyttää ihan pirusti. Nytkin makaan jo sängyssä ja alan pian unille.
 
@Kuumeilija40 tervetuloa! mä en vielä ole soittanut, haluaisin odottaa varhaisultraan, mut se on 7.+ joten pitää varmaan varata etukäteen. Vaikka ei haittaisi jos ensikäynti jäisi välistä ei siellä kuitenkaan tapahdu juuri mitään.

Nännit on tosi arat, tuntuu kurjalta suihkun jälkeen kuivata kun kaikki hiertää. Ja väsyttää ihan pirusti. Nytkin makaan jo sängyssä ja alan pian unille.
Mulla on tosi vähän vielä oireita. Välillä iskee kuvotus mutta muuten on ok olo. Siksi mä koko ajan mietin että nyt tämäkin menee kesken. Ainoa asia että tuntuu kuin kohti ois hiukan pyöristynyt. Välillä tuntuu golf pallo alavatsalla.
 
Mä tuun tännekin kun plussa tuli ja laskettu aika on 3.11. mutta se on niin lähellä lokakuuta että voi syntyä lokakuussa.

Missä vaiheessa ootte soittaneet neuvolaan? Mä odottelen vielä ainakin viikon ennen kuin soitan. Kun eihän sinne pääse kuin jossain RV 9 tai jotain.
Mä oon jo varannut neuvolan. Ajattelin eka odottaa varhaisultraa, mutta sitten ei olis varmaan enää saanut aikoja. Mulla on laskettu aika ilmeisesti suunnilleen 24.10. Varhaisultran oon varannut rv 7+1. Se on 8.3. Ja neuvola tuosta ultrasta n. Viikon päästä rv 8+2.

Onnea sulle plussasta! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Tänään käyty varhaisultrassa. Ultraan oli mentävä aiemmin, koska viime keskiviikkona rupesin vuotamaan verta todella paljon hyytyminen kanssa. Olin aivan varma keskenmenosta. Vuoto kuitenkin loppui kolmen tunnin päästä ja tämän jälkeen tuli vain vähän vuotoa paperiin useamman päivän ajan. Tälle päivälle saatiin yksityiseltä aika. Ihmetykseksemme syke löytyi ja alkio oli jopa hiukan isompi kuin päivät (6+4). Kohdussa ei näkynyt syytä vuodolle. Lääkäri epäili vuodon tulleen eri kohdasta kuin missä alkio oli. Nyt toivotaan kovasti ettei tule enempää tällaisia tilanteita ja raskaus jatkuisi normaalisti.

Tervetuloa kaikille uusille!
 
Hei, mulla on ensi viikolla varhaisultra ja neuvola. Niin jännittävää! Ikinä ennen odottanu näin paljoo et loppuis loma! Soitin neuvolaan muistaakseni 6+jotakin kun halusin saada sellaisen ajan joka olis töiden ja lasten haun yms. kannalta sopiva. Jos soittaa sinne kauheen ”myöhään” ei välttämättä ole itselle niin sopivia aikoja jäljellä...

Mites muiden oireet? Mulla alkaa olla olot aika hurjat, tää väsymys on ihan loputon ja samoin pahoinvointi, vielä onneks ei ole oksennus tullut. Jotkut hajut on ihan hirveitä, paistettu ruoka on ihan hirveetä.. kyllä tää tästä! ❤
 
vierailija
Minä oon jokaisessa raskaudessa soittanut neuvolaan heti muutaman päivän päästä kun oon plussannut. Tällä kertaa kävi niin et olin just edellisenä iltana tehnyt testin ja seuraavana päivänä neuvolasta meidän th soitti minulle kuopuksen asioissa ni kerroin sitten hänelle siinä samalla raskaudesta ja varailtiin aikaa :D

Täällä on oireina oikeastaan vaan kamala väsymys ja jatkuva jano ja suun kuivuus. Välillä hetkittäin etoo. Mutta jos menee samalla kaavalla kun aiemmissa raskauksissa ni kohta se pahoinvointi alkaa kunnolla ja kestää muutaman viikon. Edellisissä siis pahimmat oireet on ollu viikot 7-11 ja sit on helpottanut. Nyt on menossa rv 6+2.
 
Enja93
Eilen kävin varhaisultrassa ja onnekseni siellä näkyi pieni tyyppi ja vahva syke.❤ la varmistui 11.10. Eli nyt on 7+3. Aivan niinkuin itsekin olin laskenut.

Muutaman päivän ollut aivan järkyttävää pahoinvointia. Ei paljon ole pystynyt kotoa poistumaan, kun pitänyt vessassa juosta ja ei oikein ole mikään pysynyt sisällä. Nyt onneksi jo toista päivää pelkkää kuvotusta. Väsymys myös todella kova, voisin nukkua vaan kokoajan.

Oletteko kertoneet vielä läheisille odotuksesta vai pidättekö salassa varmemmille viikoille asti?
 
Oon kertonut muutamalle kaverille ja mun äidille. En tykkää pitää salaisuuksia ja toisaalta on kiva saada tukea, jos tuleekin keskenmeno.

Tänään on ollut jo selkeää kuvotusta, ihan koko aamun. Vielä tämä on ihan siedettävää, mut en usko, että jää tähän. Edellisissä oksensin monta kertaa päivässä about puoliväliin asti. Viimeisimmässä oli lääkkeet käytössä ja niillä onneksi vältin sairaalan.


5+2
 
  • Surullinen
Reactions: Annamaija 76
Mä en ole uskaltanut kertoa vielä kenellekään. Tekisi mieli kyllä kertoa, mutta en uskalla vielä.. :( Olen ajatellut varhaisultran jälkeen kertoa läheisilleni JOS siellä kaikki näyttää hyvältä :)

Mulla ollut myös kuvotusta nyt lähipäivinä ja tänään enemmän kuin aikaisemmin. Nännit myös mulla tosi kipeät. Väsymystä myöskin siten, että oon ysin aikaan aina jo nukkumassa :D
 
Itellä jatkuvaa väsymystä, voisin nukkua ihan kokoajan. Rintoja aristaa ja nyt ruvennu kiristää vattasta silleen pikkasen. Erityisesti paistetun ruuan haju ottaa jotenki tosi pahasti nenään. Muuten ei juurikaan mitään oo ja helpolla oon tähän asti päässy

7+3
 
Pahoinvointia on, mutta vielä ei ole tullut ylös asti. Tänään työnsin pari kertaa lunta kolalla ja sen jälkeen iski heikotus. Tuli ihan kylmähiki ja oli mentävä lepäämään. Mulla vissiin sokerit heittelee jotenkin nopeasti, jos olen fyysisesti aktiivinen ja sitä on tapahtunut jo ennen raskautta. Nyt täytyy koko ajan ottaa jotain purtavaa, että selviää seuraavaan ruokaan ilman heikotusta. Olen yrittänyt keksiä terveellisiä purtavia, joita tekisi mieli, mutta se on vähän hankalaa. Onko teillä muilla mielessä joku suht terveellinen välipala, joka voisi maistua? Nyt olen mennyt lähinnä mandariineilla ja suolakekseillä.

Kerrottu ollaan joillekin ihmisille eli parhaille ystäville, jotka tiesivät hedelmöityshoidoista. Puolison perheelle myös ja joillekin työkavereille. Muiden kanssa odotellaan seuraavaan ultraan ja kerrotaan sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin
Mulla on edellisissä raskauksissa ollut lasten smoothiepusseja sängyn vieressä, ne puurot on myös ihan hyviä (varsinkin pirkan rukiinen puolukka, maistuu ihan vispipuurolta). Muita mieleentulevia on hedelmät, raejuusto, riisikakut, vihannekset, rahka, jugurtit.
 
  • Tykkää
Reactions: Mysteerio
mäkin kävin keskiviikkona varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin. sillon oli tasan 7+0 ja la 13.10

mulla on ollu energiat jotenki tosi vähissä. ja pitäs jaksaa touhuta 2.5veen esikoisen kanssa.
maanantaina takasin töihin ja vähän jännittää miten mä tän pahoinvoinnin kans siel pystyn olee
 
  • Tykkää
Reactions: Mysteerio
Mua pelottaa. Alkoikohan keskenmeno? Tänään aamulla ei tullut mitään verta tms. Mutta nyt kävin vessassa, pyyhkiessä paperiin tuli rusehtavaa verta. Pelottaa, että vuoto pahenee ja muuttuu punaiseksi. :( Minulla on käytössä lugesteronit.
Oikea kylki ja alavatsa on olleet kipeät aamusta saakka ja veri paperissa pelästytti. Ultrallakaan ei vielä varmaan mitään nähtäisi/kuultaisi (rv 5+5). Olen nyt täällä itkenyt tovin ja en tiedä miten minun pitäisi toimia.. :(
 
Mä oon elellyt hiljais eloa täällä plussaamisen jälkeen, kun tuntui että kaikki keskenmeno puheet kasvatti jo ennestään olevaa pelkoa. Tänään olin ekassa ultrassa 7+2 ja kyllä sielä syke löytyi❤. Tiedän, että ei vieläkään mitenkään varmoilla vesillä olla, mutta silti ahdistus helpotti. Hirveän kuumottava tilanne, kun mun virtsarakko oli niin pahasti tiellä, että ala teitse ei meinannut ensi löytyä koko kohtua. Vähän haettiin suuntaa vatsan päältä katsomalla ja vessa reissun jälkeen sitten löytyikin oikea reitti ja voi sitä helpotuksen määrää.

Tällä hetkellä oksennus lentää monta kertaa päivässä ja voisin vaan nukkua päivät läpeensä, mutta hoen vaan, että kyllä se palkitaan kun vauvan sitten joskus saa syliin. Tsemppiä kaikille muillekin odotukseen
 
Enja93
Mä oon elellyt hiljais eloa täällä plussaamisen jälkeen, kun tuntui että kaikki keskenmeno puheet kasvatti jo ennestään olevaa pelkoa. Tänään olin ekassa ultrassa 7+2 ja kyllä sielä syke löytyi. Tiedän, että ei vieläkään mitenkään varmoilla vesillä olla, mutta silti ahdistus helpotti. Hirveän kuumottava tilanne, kun mun virtsarakko oli niin pahasti tiellä, että ala teitse ei meinannut ensi löytyä koko kohtua. Vähän haettiin suuntaa vatsan päältä katsomalla ja vessa reissun jälkeen sitten löytyikin oikea reitti ja voi sitä helpotuksen määrää.

Tällä hetkellä oksennus lentää monta kertaa päivässä ja voisin vaan nukkua päivät läpeensä, mutta hoen vaan, että kyllä se palkitaan kun vauvan sitten joskus saa syliin. Tsemppiä kaikille muillekin odotukseen
Mulla myös ei meinannut ensin löytyä kohtua lainkaan. Oli jotenkin erikoisessa asennossa kuulemma. Lääkärin ilme oli jo aika vakava, ja näki että miettii missä vaiheessa sanoo, että ei täällä ketään ole. Onneksi kuitenkin pienen hakemisen jälkeen asukas löytyi ja kaikki oli hyvin.

Me ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja muutamalle ihan läheisimmälle ihmiselle. Sitten seuraavan ultran jälkeen laajemmin ystäville.

Jotenkin koko ajan on pelko, että menee kesken. Aina kun tuntee että jotain valuu housuun, iskee paniikki, että tuleeko verta. Onneksi kyse ollut vain valkovuodosta tähän asti.

Onko muilla nenä jatkuvasti tukossa? Niistäessä tulee kuivunutta verta. Tosi ärsyttävää kun ei henki kulje kunnolla.

7+5
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin
Iski ihan törkeä väsymys. Oli pakko ottaa sairaslomaa. En meinannut hereillä pysyä. Kävin kaupassa ja pää lyö tyhjää . Ajan kuin humalainen. Lisäksi menkkamaista vihlontaa alavatsassa. Toivottavasti kaikki on hyvin. Jouduin kertoo pomolle jo nyt raskaudesta kun ihmetteli mun loman pituutta. Miten ootte ajatellut töissä kertoa? Esikoisen kanssa tein niin että nt ultran jälkeen vasta
 
@Paatuska toivotaan, että on harmitonta vuotoa ❤ Mulla esikoisen raskaudessa vuosi vähän väliä about puoleen väliin asti. Ekat vuodot olivat jo ennen kiinnittymistä ja siitä tiputtelu jatkui todella pitkään. Ootko kuinka pitkään käyttäny lugesteronia? Ja kuinka monessa kierrossa? Mietin vaan, kun sen yksi vähän harvinaisemmista sivuvaikutuksista on verinen vuoto ja yleisiin kuuluu kohdun krampit.

Kuvotus jatkuu, vähän ehkä kovempana mut edelleen siedettävää :) Oon tyytyväinen, että oon kotona vielä tuon 1-vuotiaan kanssa, niin ei tarvitse tsempata töissä/hakea saikkua :D

Tsemppiä väsymykseen @Kuumeilija40, aika aikasin sullakin alkoi oireilut :( ❤
 
Mua pelottaa. Alkoikohan keskenmeno? Tänään aamulla ei tullut mitään verta tms. Mutta nyt kävin vessassa, pyyhkiessä paperiin tuli rusehtavaa verta. Pelottaa, että vuoto pahenee ja muuttuu punaiseksi. Minulla on käytössä lugesteronit.
Oikea kylki ja alavatsa on olleet kipeät aamusta saakka ja veri paperissa pelästytti. Ultrallakaan ei vielä varmaan mitään nähtäisi/kuultaisi (rv 5+5). Olen nyt täällä itkenyt tovin ja en tiedä miten minun pitäisi toimia..
Mulla on tullut muutaman kerran hieman pyyhkiessä verta. Soitin meidän yksityiselle lapsettomuusklinikalle ja ne sieltä sanoi, että hoitoalkuisissa raskauksissa vuoto on enemmän sääntö kuin poikkeus. Luget kai ainakin tekee limakalvoista niin ohuet ja herkät, että ihan sieltäkin voi vuotaa pieniä määriä. Kun se veri sekoittuu ulos valuvaan Lugeen, niin se näyttää enemmältä kuin onkaan. Mulla oli myös rv 7+3 todella runsasta vuotoa ja tuli ihan hyytymiäkin. Olin varma, että meni kesken, mutta vuoto loppui kuin seinään ja käytiin sitten ultrassa varmistamassa ja kaikki oli hyvin. Nyt ei ole taas viikkoon tullut mitään. Tsemppiä sulle! Tiedän, että on tuskaista odottaa ja pelätä. <3
 
@Paatuska toivotaan, että on harmitonta vuotoa Mulla esikoisen raskaudessa vuosi vähän väliä about puoleen väliin asti. Ekat vuodot olivat jo ennen kiinnittymistä ja siitä tiputtelu jatkui todella pitkään. Ootko kuinka pitkään käyttäny lugesteronia? Ja kuinka monessa kierrossa? Mietin vaan, kun sen yksi vähän harvinaisemmista sivuvaikutuksista on verinen vuoto ja yleisiin kuuluu kohdun krampit.

Kuvotus jatkuu, vähän ehkä kovempana mut edelleen siedettävää Oon tyytyväinen, että oon kotona vielä tuon 1-vuotiaan kanssa, niin ei tarvitse tsempata töissä/hakea saikkua

Tsemppiä väsymykseen @Kuumeilija40, aika aikasin sullakin alkoi oireilut
Meillä on kyllä ollut muutto viimeisen viikon. Niin se voi osittain selittää väsymyksen. Tänään saatiin vihdoin muutto valmiiksi.
 
@Paatuska toivotaan, että on harmitonta vuotoa Mulla esikoisen raskaudessa vuosi vähän väliä about puoleen väliin asti. Ekat vuodot olivat jo ennen kiinnittymistä ja siitä tiputtelu jatkui todella pitkään. Ootko kuinka pitkään käyttäny lugesteronia? Ja kuinka monessa kierrossa? Mietin vaan, kun sen yksi vähän harvinaisemmista sivuvaikutuksista on verinen vuoto ja yleisiin kuuluu kohdun krampit.

Kuvotus jatkuu, vähän ehkä kovempana mut edelleen siedettävää Oon tyytyväinen, että oon kotona vielä tuon 1-vuotiaan kanssa, niin ei tarvitse tsempata töissä/hakea saikkua

Tsemppiä väsymykseen @Kuumeilija40, aika aikasin sullakin alkoi oireilut
Mulla on tullut muutaman kerran hieman pyyhkiessä verta. Soitin meidän yksityiselle lapsettomuusklinikalle ja ne sieltä sanoi, että hoitoalkuisissa raskauksissa vuoto on enemmän sääntö kuin poikkeus. Luget kai ainakin tekee limakalvoista niin ohuet ja herkät, että ihan sieltäkin voi vuotaa pieniä määriä. Kun se veri sekoittuu ulos valuvaan Lugeen, niin se näyttää enemmältä kuin onkaan. Mulla oli myös rv 7+3 todella runsasta vuotoa ja tuli ihan hyytymiäkin. Olin varma, että meni kesken, mutta vuoto loppui kuin seinään ja käytiin sitten ultrassa varmistamassa ja kaikki oli hyvin. Nyt ei ole taas viikkoon tullut mitään. Tsemppiä sulle! Tiedän, että on tuskaista odottaa ja pelätä. <3
Mulla on ollut luget käytössä nyt kohta kuukauden. Tää oli eka OI-kierto, joten ei oo niistä kokemusta ennen tätä kiertoa edes ollut. Voi olla mahdollista, että limakalvot vuotaa nimittäin valuvan lugen seassa sitä rusehtavaa vuotoa oli. Toivon todella, että olis niin ja pikkuinen pysyisi mukana <3 ultraan aikaa vielä 10pv. Kiitos tsempeistä :)
 

Yhteistyössä