Lokakuiset 2021

vierailija
Ovulaatiosta ei tietoakaan, meillä on viimeiset 8-9 kuukautta yritetty tikuttaa ovulaatioo ja joka kerta näyttänyt negaa, olin aivan ihmeessäni kun raskaustesti näytti helmikuun alussa positiivista, vaikka koko tammikuun aikana ei saatu ovulaatioo näkymään missään testeissä.
Toivotaan että perjantaina näkyis ultrassa jo jotain enemmän.
Hyvinkin on voinut sitten ultran aikaan olla vähemmän viikkoja kun kuukautisista on laskettu. Minä kävin esikoisessa ultrassa kun tulin raskaaksi pillereistä huolimatta ja koska olin syönyt useamman liuskan putkeen niin raskauden kestosta ei ollut aavistustakaan. Ekassa ultrassa löytyi juurikin ruskuaispussi yms jotka vastasivat viikkoja 5+4 eikä alkiota. Seuraava ultra oli viikon päästä 6+6 ja sillon sit löytyi alkio sykkeineen.
Toivotaan että teilläkin pieni sitten perjantaina sieltä löytyisi sykkeen kera :)
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin
Mulle tuli isot raskausarvet ekasta raskaudesta. Ei niitä oikein voi estää vaikka miten rasvaisi. Olen oppinut elämään niiden kanssa. Olihan niiden syy kuitenkin paras :)

Jäin tänään kotiin ja pomo oli hyvin ymmärtäväinen. Vuoto ei ole onneksi lisääntynyt ja selkäkipu meni nopeasti ohi. Ihan hiukan vuotoa tulee pyyhkiessä. Toivottavasti se tulee jostain muualta kuin alkion luota. Huomenna soittelen neuvolaan ja kysyn pitäisikö olla pidempään sairaslomalla.
 
Mulla ei ole tullut raskausarpia, mut vatsa on aivan kamalan venynyt ja vatsalihasten erkauma on todella iso. En oo vielä läheskään sinut asian kanssa, mut yritän ajatella, että nää lapset on sen arvosia. Ehkä vielä joskus opin olemaan ylpeä kropastani. Nyt on lisäks lievä ylipaino, ei auta yhtään asiaa :D

oon yrittänyt syödä raskausdiabetes -ohjeiden mukaan, jos painoa ei tulisikaan niin paljon tässä raskaudessa.

olo on aika vellova, mitään ei tee mieli. Paitsi vettä! Ja sen jälkeen tulee aina kylmä ja huono olo :lol:
 
Käärmeinen
Normaalipainossa tähän odotukseen lähdettiin, tosin siellä ylärajoilla. Väsymys on pyörinyt vähän kuvioissa mukana mutta pahoinvointi lähinnä ihan hetkellisesti jos edellisestä ruokailusta on kulunut liian pitkä aika.. ja hyvä niin. Mun työt edellyttää jonkinlaista fyysistä aktiivisuutta ja meillä kun perheeseen kuuluu hevonen ja koira vielä lisäksi niin oikeastaan aika samalla 2-3h sykettä nostattavaa liikuntaa per päivä on pystynyt vielä "suorittamaan" ihan mukavasti.

Aiempaan raskauteen verrattuna (joka alkoi siis vajaa 8v aiemmin) painoa on ehkä pari kiloa enemmän mutta kuntokin on parempi kuin silloin ja toivottavasti pysyykin mahdollisimman pitkään niin että jaksaa kävellä, pyöräillä ja kantaa tavaroita. Esikoinen on aina ollut vilkas ja äärettömän liikunnallinen, ja parina edellisenä kesänä ollaan pyöräilty parhaimmillaan jopa 35km päivässä... Että siinä on mulle ainakin haastetta jos tämä kyytiläinen pysyy onnellisesti matkassa :-D
 
Käärmeinen
Ja edellisestä raskaudesta jäi hirveä määrä arpia, tosin ne on kyllä haalistuneet ajan myötä eivätkä enää sillä tavalla näy. Onkohan muuten mitään rasvaa millä voisi asiaa auttaa ettei arpia muodostuisi, ainakaan niin paljoa?
 
Hei kaikki! Varovaisesti siirryn kuumeilijoista tänne lokakuisiin. Meillä la 29.10. ja nyt olisi rv 5+3. Raskaus sai alkunsa inssistä, joten hedelmöitysajankohta on tarkkaan tiedossa.

Onko teillä ollut mitään vuotoja alkuraskaudessa? Mulla tänään seksin jälkeen tuli vaaleanpunaista verta paperiin. Vuoto loppui aika pian eikä sen yhteydessä ollut mitään kipuja. Mietin että onkohan normaalia vai meinaako keskenmenon riskiä?
 
Hei kaikki! Varovaisesti siirryn kuumeilijoista tänne lokakuisiin. Meillä la 29.10. ja nyt olisi rv 5+3. Raskaus sai alkunsa inssistä, joten hedelmöitysajankohta on tarkkaan tiedossa.

Onko teillä ollut mitään vuotoja alkuraskaudessa? Mulla tänään seksin jälkeen tuli vaaleanpunaista verta paperiin. Vuoto loppui aika pian eikä sen yhteydessä ollut mitään kipuja. Mietin että onkohan normaalia vai meinaako keskenmenon riskiä?
Oon ymmärtänyt että seksin jälkeen voi tulla hiukan verta. Kun verekkyys lisääntyy limakalvoilla. Ei välttämättä ole keskenmenossa
 
  • Rakkaus
Reactions: tokkurainen
Täällä useammallakin on ollut vuotoja. Itse luulin jo keskenmenon tulleen, kun vuotoa tuli kolme tuntia solkenaan hyytymien kanssa. Silti viime keskiviikkona yllätykseksemme sykkeellinen alkio löytyi ultrassa ja vastasi oikein hyvin viikkoja. Viikonloppuna jälleen pikkuisen vuotoa, mutta nyt ei mitään. Jännityksessä tässä mennään koko ajan, mutta uskon kaiken olevan ainakin toistaiseksi kunnossa. Pahoinvointi oli tänään aamulla niin pahaa, että oksensin eli ainakaan oireet eivät ole lieventyneet. Hyvä niin. Seksin yhteydessä vuoto on varmasti normaalia.
 
Mulla on nyt niin zombie olotila kyllä. Rv 6+2 ja väsyttää niin, että voisin nukkua koko päivän, kuvottaa ja huimaa. Tuntuu aivan karmealta aina välillä. Rinnat on myös tosi kipeät, jos niihin koskee. Minkälaisia oireita muilla? :)
 
Oksensin tänään ekan kerran, yay! Tästä se taitaa sit alkaa :/ Tuntuu tosi pitkältä seuraavat 3kk eteenpäin, kun etukäteen pelkää jo kokoaikasta oksentamista ja ällötystä. Muuten oireina järjetön väsymys ja arat nännit, ei oikein muut. Ja kamala maku suussa

Sain varattua ensimmäisen neuvolan kuun loppuun. Nyt on 6+0 ja sillon pitäis olla joku 9+.
 
Me saatiin hyviä uutisia varhaisultrasta, löytyi sikiö ja syke! Viikot vastasi sitä mitä pitikin eli 8+3!
huh! Niin helpottunut olo! Mua jännitti niin paljon ultrassa et olin jopa töykeä (kysymyksiin lyhytsanainen, ”en muista”) kätilölle, harjoittelijalle, sairaanhoitajalle (en tietänyt et siel on niin paljon porukkaa..)!! Sitten vasta pystyin rentoutumaan (avaamaan silmät) kun kätilö sai sanottua että syke löytyy. sain puhuttua itselleni ajan myös niptiin (viimeksi oli lääkäri suositellut), mutta sitä ennen vielä tällä viikolla neuvola!
 
”Olot” on nyt ainakin hetkellisesti vähän helpottuneet, ei ole niin pohjatonta väsymystä ja pahoinvoinnin kanssa pystyy kanssa elämään! Ehkä uutena oireena vois olla alaosaston semmosta juilimista, pientä kipua et jotain siellä tapahtuu!
 
Käärmeinen
Kahvihan oli pieninä määrinä sallittua.. mutta onko nykyisin yleistä luopua siitä kokonaan tai lähes kokonaan raskauden ajaksi? Olen koittanut vihkiytyä noihin kofeiinimääriin, esim kolajuomien suhteen... 2-3 kuppia kahvia menee viikossa ja suunnilleen 2-3 lasia kokista ja jotenkin huomaan et pyrkimys olisi olla juomatta kolaa mutta mieli tekee vähintäänkin viikonloppuna vähän maistaa. Yhden salmiakin söin lapsen askista vähän salaa ja niin pitkään pyörittelin sitä suussani, ai että oli hyvää :-D

Muuten tuntuu että alkaa ruokarajoitusten osalta helpottaa, ettei kokoajan himoitse jotain kiellettyä. Pahoinvointia ei ole oikeastaan kuin hetkellisesti jos ehtii tulla nälkä.. aiemmassa raskaudessa muistaakseni kyllä kärsin pahoinvoinnista lähinnä rv 9-13 välillä, etten heti alussa.

Rv 7+4 nyt, eka neuvola ensi viikon alussa.

Onko täällä muuten muita jolle koko raskaus on vielä vähän utopistinen ajatus? Jotenkin tuntuu etten usko ennenkuin ultrakuvassa näen... Sitten jos siellä on kaikki hyvin niin voikin suunnitella läheisille kertomista.
 
6+2 ja aamulla oksennettu kolme kertaa, nyt sain aamupalan alas ja olo on vähän parempi. Ostin mansikkakeittoa jääkaappiin, jos sillä saisi verensokerit pysymään vähän parempina pitkin päivää (epäilen).

Kahvia ei oo tehyt viikkoon mieli, joten kofeiinittomat paketit odottelevat nyt sit toista kolmannesta kaapissa. Paino on myös laskusuunnassa, kun ruoka ei uppoa. Hyvä vaan :D
 
6+2 ja aamulla oksennettu kolme kertaa, nyt sain aamupalan alas ja olo on vähän parempi. Ostin mansikkakeittoa jääkaappiin, jos sillä saisi verensokerit pysymään vähän parempina pitkin päivää (epäilen).

Kahvia ei oo tehyt viikkoon mieli, joten kofeiinittomat paketit odottelevat nyt sit toista kolmannesta kaapissa. Paino on myös laskusuunnassa, kun ruoka ei uppoa. Hyvä vaan
Tsemppiä oksenteluun!

Mulla taas oireet ovat kadonneet rintojen ja nännien kipua lukuunottamatta. Väsynyt toki olen vieläkin, mutta pahoinvointia ei ole ollut eilen eikä tänään juuri lainkaan. Alkoi taas pelottaa ja huolestuttaa onko kaikki hyvin.. :( Täällä siis nyt 6+4. Varhaisultra on onneksi maanantaina, jonka jälkeen tietää enemmän. :)
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin
Käärmeinen
Juu täälläkin välillä väsymys helpottaa vähän ja pääsääntöisesti ei pahaa oloa paitsi nyt parina päivänä olikin vähän.. eli oireet vaihtelee kyllä. Rinnat on turvoksissa ja arat, se tuntuu pysyvän. Kerro Paatuska sitten miten ultrassa meni.

Tänään 8+0. Nyt tuntuu että ehkä jaksankin odottaa sinne rv 11+ että pääsee np-ultraan. En ole siis alkuraskauden ultrassa käynyt. Näitä tasaviikkoja aina laskeskellessa.. kun tein positiivisen testin rv 3+6 niin ajattelin että sinne 12. viikolle on ikuisuus mutta ei ehkä olekaan.
 
Täällä oksennetaan ihan urakalla, paino on pudonnut nyt 2kg, kun mitään ei pysty syömään tai juomaan. Maanantaina pitää soittaa terveyskeskukseen, jos saisin lääkkeet mukaan hommaan. Oon kyllä jo omatoimisesti niitä ottanut eikä niistä isoa apua ole ollut :( tuntuu ikuisuudelta seuraavat 4-5 viikkoa, ennen kun mahdollisesti vois alkaa helpottaa edes vähän.

Esikoisen odotusaikana tästä olosta selvisi levolla, nyt kun on kaksi taaperoa tässä vieressä, niin aika rajoilla mennään. Neuvolaankin on vielä melkein kuukausi, vähän pitkä aika odotella sinne asti.

6+4, viimeksi oli vasta 7+ jotain kun oksensin koko päivän, tän päivän saldo on 6 kertaa ja kello on 11 :LOL:
 
Täälläkin tänään 8+0. Pahoinvointia on, mutta oksennusta ei nyt ole tullut. Tosi huono olo tulee heti, jos ei tasaisin väliajoin syö jotain. Todella monet hajut ällöttää ja tuntuu tosi voimakkailta. Ala vatsa on tosi turvonnut ja rinnat kipeät ja turvonneet. Parhaat välipalat tällä hetkellä ovat naposteluporkkanat, mandariinit, suolakeksit ja vauvan hedelmäsoseet. Kala ei mene ollenkaan.
 
Pitkään tätä sivusta seuranneena uskallan ehkä liittyä mukaan. Itsellä viikot 8+0 mutta vieläkin todella epätodellinen olo että oonko todella raskaana. Jätettiin ehkäisy pois marraskuussa ja helmikuussa plussasin.

Onko muilla unettomuutta? Ite nukun yleensä kun tukki mutta nyt rv 6 alkaen oon nukkunut todella huonosti ja saatan herätä joskus kolmen neljän aikaa ja olla hereillä useemman tunnin etten saa unta ja sitä ennen jo oon heräilly moneen kertaan. Itkua vääntäen pitää lähtee aamulla töihin rättivösyneenä
 
Käärmeinen
Pikkispokkis, mulla kans ajoittain sama. Illalla väsyttää ajoissa ja päivälläkin välillä väsyttää mut ajoittain yöheräilemisiä ja valvomista joka sitten lisää väsymistä. Ensi viikolla meillä alkaa arki toden teolla, vähän jännittää miten taas jaksaa...

Mulla kans epäusko ja huomenna pitäs mennä rv 8+2 ekaan neuvolaan, tuntuu vähän tyhmälle :-D
 
Enja93
Pahoinvointi on täällä vähän helpottanut, mutta edelleen usein 1-2krt/pv joutuu halailemaan pönttöä. aamuyöllä myös unettomuus vaivaa, yleensä nukun kuin tukki, mutta nyt herään aina viimeistään klo 5 ja en meinaa enää millään nukahtaa. Sitten kun nukahdan nukun jonnekin 8 asti, vaikka pitäisi herätä siinä 7 seutuun.

Mitenkä muuten np-ultraan saa ajan? Tuleeko se automaattisesti postitse kun neuvolasta ovat laittaneet lähetteen, vai pitääkö se varata itse jostain? Meni ihan ohi ensimmäisellä neuvolakäynnillä, että mitenkä tämä menikään.

Tänään käyty verikokeissa ja menossa nyt rv 9+1
 
vierailija
Pahoinvointi on täällä vähän helpottanut, mutta edelleen usein 1-2krt/pv joutuu halailemaan pönttöä. aamuyöllä myös unettomuus vaivaa, yleensä nukun kuin tukki, mutta nyt herään aina viimeistään klo 5 ja en meinaa enää millään nukahtaa. Sitten kun nukahdan nukun jonnekin 8 asti, vaikka pitäisi herätä siinä 7 seutuun.

Mitenkä muuten np-ultraan saa ajan? Tuleeko se automaattisesti postitse kun neuvolasta ovat laittaneet lähetteen, vai pitääkö se varata itse jostain? Meni ihan ohi ensimmäisellä neuvolakäynnillä, että mitenkä tämä menikään.

Tänään käyty verikokeissa ja menossa nyt rv 9+1
Se taitaa olla ihan paikkakunta kohtaista et miten sen ajan saa. Meillä laitetaan ekassa neuvolassa lähete ja seuraavana päivänä voi itse soittaa äitiyspolille ja varata ajan. Tai jopa samana päivänä jos neuvola on aamusta, että ehtii soitella sillon kun se äitiyspoliklinikan soittoaika on.
 

Yhteistyössä