Lokakuiset 2019

@Momon Tsemppiä nt-ultraan hurjasti!!<3

Minuakin jännittää jo oma nt-ultra.. Joudun jo nyt alkuraskaudesta sokerirasitukseen ja se ja äitipolin ultra-aika osuu samalle päivälle, 15.4. Tällä viikolla kävin sikiöseula-verikokeissa, tulokset saa kuulemma vasta nt-ultran jälkeen..

Minusta tuntuu, että aika menee edelleen aivan valtavan hitaasti.. Tänään on 10+4. Tällä viikolla olen alkanut tuntea jo kohtuni, joten kyllä siellä jotain kasvua ainakin tapahtuu! Ja omat vanhat housut alkaa puristaa.. Mutta en vielä haluaisi lähteä mammahousuostoksille..
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille! Tää on aika hiljainen palsta, varmaan kaikki kirjottelee facessa vilkkaammin. :)

Mä kävin maanantaina ekassa neuvolassa ja laskettuaika siirty neljällä päivällä eteenpäin.. Eli se oiski nyt 26.10. Neuvolassa tuohon ei laskettu lyhyttä kuukautiskiertoa, kuten nettilaskureissa. Eli mulla on nyt tasan 10 viikkoa täynnä.

Neuvolassa näky pikkunen epämääräinen möntti, jolla sydän löi. Heti tietty aattelin, että nyt se on jotenki epämuodostunu, ku ei siitä erota käsiä ja jalkoja. Mutta sehän oli vielä sillon niin pieni, viikkoja 9+3,että eikai sen ois pitäny sen kummemmalta näyttääkään.

Tänään sain varattua nt-ultraan ajan, se on jo parin viikon päästä! Jännittää... Meillä saa ne seulaverikokeiden tulokset vasta sen nt-ultran jälkeen.

Mulla on ollu nyt parin päivän ajan kuumetta ja ei oo oikeen tehny mieli syödä mitään. Sitten kun pitäny väkisin jotain syödä, niin alkaa ruuat nousee ylös ja sitte onkin örkitty. Onneksi vain muutamana päivänä. Mutta on se vaan karmeaa!!! Ja tää kokoaikainen olo myös...

Tsemppiä kanssasisarille!

-Minä32 (uus LA 26.10)
 
Tervetuloa uusille!

Eilen oli nt ultra ja kaikki hyvin. Seulonta tuloksia ei kuullut silloin ultrassa kun ohjelmassa vikaa...itkuhan siitä tuli kun olin niin pelännyt ja odottanut selvyyttä:(
Ihana kätilö soitti iltapäivällä ja kertoi tulokset ja niiden osalta kaikki hyvin.
Nyt olisi kiva liittyä fb ryhmään:love: kuinkas se menikään?(n)
 
@Minona , syyskuisista huutelen. Meillä kävi niin vuosi sitten, että turnerin syndrooma selvisi vasta viikolla rv 14, kun oli ultra. Vauva oli kauttaaltaan turvonnut ja kkm todettiin tuolla käynnillä. Kystia oli niskassa useita. Turner raskaudet päättyvät keskenmenoon yleensä rv 15 mennessä, jos ovat keskeytyäkseen. Mutta kyllä eläviä turnereita syntyy n. 15 Suomessa vuosittain. Ja tiedän yhden turnerilapsen, jolla ei ole ongelmia vaikka turneri diagnoosi onkin. Sitten yhden tiedän, jolla koko raskaus vaikutti todella huonolta turnerdiagnoosin jälkeen, mutta raskaus lääkärien ihmeeksi meni loppuun asti ja vauva syntyi, eikä tilanne ollutkaan niin paha mitä ultra oli antanut ymmärtää. Vauva toki oli turvonnut syntyessä, mutta voi nyt hyvin .Voimia sinulle päätöksen tekoon!

T. Enkeli tytön äiti
 
@Minona turnerit ovat kyllä pienempiä kuin normi lapset ja aikuisenakin jäät pieniksi vaikka saavat kasvuhormoonia. Ja kyllä mahassakin ovat pienempiä kuin normi vauvat.Seuraavat varmasti viikottain jos päätät jatkaa raskautta?
Mulla vauva oli pienempi kuin mitä viikkoja olisi ollut. Mutta täydelliseltä näytti muuten ja sykkeet kuultiin jo viikolla 8. Sydän taisi koitua meidän tytön kohtaloksi. Turnerithan ovat hedelmättömiä myös, jos selvityvät kohdun ulkopuolelle. Kuten sanoit, älylliseen kehitykseen turneri ei vaikuta. Siltä puolelta ovat ihan tavallisia lapsia. Itselle tuli suurena yllätyksenä vauvan menehtyminen vaikka diagnoosi lopulta saatiin. En siltikään uskaltanut ottaa seulontoja nytkään tai muuta, koska en kestä sitä itse henkisesti. En ole oikein toipunut tuosta tytön menetyksestä. Saatiin hänestä kuva muistoksi. Siitä ei pysty äkkiseltään sanoa mitään olisi vialla, mutta turvotuksen näkee selkeästi, jos osaa katsoa. Kätilö ja lääkäri näytti kuvasta.
 
Hei kaikille, onnittelut pienistä taimista ja voimia kellä raskaus ei ole edennyt onnellisesti :(

Olen seurannut keskustelua helmikuun plussasta lähtien, josko nyt uskaltaisi pikkuhiljaa aktivoitua, kun pari kertaa on pikkuinen jo ultrassa tervehtinyt. Hartaasti toivottua esikoista odotetaan siis 19.10 saapuvaksi, laittelen viestiä myös fb-ryhmään liittymisestä. Olot on nyt ollut parempaan päin, kuukauden päivät kului pääasiassa sohvan ja pöntön välillä horrostaen ja oksentaen :sick:
 
En oo hetkeen jaksanut käydä kirjottelemassa, huoli on ollut kova ja nyt alkaa onneksi näkymään valoa :)
Mulla alkoi viikko sitten verinen vuoto, hetki tämän jälkeen alkoi menkkamaiset kivut. Tätä ennen oli viikon ajan irronnut limatulppaa.
Soitin äitipolille ja pyysivät näytille aamulla. Otettiin kokeita ja pääsin ultraan, vauvalla kaikki hyvin ja hienosti sydän löi :love: ultrassa näkyi 4cm kohdunkaula jonka sisä- ja ulkosuu kiinni mutta keskellä kanavassa jotain tulossa ulos, todennäköisesti hematooma jota ei ultrassa ole aiemmin nähty. Vuotoa on edelleen vähän mutta limatulppaa ei ole irronnut enää :)

Pieniä liikkeitä tuntuu jo selällään ollessa, ens viikolla olen menossa uudelleen ultraan ja saapi nähdä onko poikana vielä pysynyt :love:

Miina & Pätkis 15+1 :barefoot:
 
Heippa. Täällä yksi myöhään liikkeellä oleva tulevan lokakuisen äiti. Olikos teillä joku salainen fb ryhmä, iisimpi oisi kirjoitella sellaisessa (kunhan on salainen ettei tää paljastu ). Meillä la 29.10, toinen lapsi.
 
Hei taas ja onnea kaikille uusille ryhmään eksyneille!<3
Ja voi @Minona olen niin niin pahoillani teidän tilanteestanne.. :''(

Täällä tulee tasan 12 viikkoa täyteen huomenna. Nt-ultraan on vielä kahdeksan päivää ja odotan sitä jo tosi kovasti! Ehkä sitten uskaltaa liittyä facebook-ryhmäänkin, jos kaikki on kunnossa, täällä kun on varsin hiljaista. Kerrotaan perheillekin vasta sen ultran jälkeen, jos tosiaan kaikki on hyvin. (Jännittää!)

Väsymystä on edelleen ilmassa. Samoin uniongelmia: herään lähes joka yö käymään pissillä ja monesti se tapahtuu aamuyöllä, jonka jälkeen en saa enää unenpäästä kiinni ja heräydyn, jolloin alkaa tuntua nälkää ja pahoinvointia ja on pakko nousta syömään.. :/ Toivon todellakin, että keskiraskaus toisi voimani takaisin!
 
Hei taas ja onnea kaikille uusille ryhmään eksyneille!<3
Ja voi @Minona olen niin niin pahoillani teidän tilanteestanne.. :''(

Täällä tulee tasan 12 viikkoa täyteen huomenna. Nt-ultraan on vielä kahdeksan päivää ja odotan sitä jo tosi kovasti! Ehkä sitten uskaltaa liittyä facebook-ryhmäänkin, jos kaikki on kunnossa, täällä kun on varsin hiljaista. Kerrotaan perheillekin vasta sen ultran jälkeen, jos tosiaan kaikki on hyvin. (Jännittää!)

Väsymystä on edelleen ilmassa. Samoin uniongelmia: herään lähes joka yö käymään pissillä ja monesti se tapahtuu aamuyöllä, jonka jälkeen en saa enää unenpäästä kiinni ja heräydyn, jolloin alkaa tuntua nälkää ja pahoinvointia ja on pakko nousta syömään.. :/ Toivon todellakin, että keskiraskaus toisi voimani takaisin!
Nuo yöjuoksut on kyllä viheliäisiä! Loppuraskautta odotellessa... :whistle: Herään vessaan ensimmäisen kerran 2-3h nukkumaanmenosta ja toisen kerran aamuyöstä, jolloin tosiaan vaikeaa enää saada unen päästä... Etenkin jos alkaa miettiä, että tunnin parin päästä pitää herätä töihin :unsure:
 
Facebook ryhmään haluvat voisivat laittaa toiveensa osotteeseen lokakuu2019@hotmail.com.

Mikäli uskot, että sinulla on kaimoja facessa, laita myös shotti omasta profiilistasi. Näin en lisäile ketä sattuu.. :D Pyydän sinut facekaverikseni, mutta vain ryhmäänlaiton ajaksi.

Ryhmään pidetään varmasti ovet auki niin kauan, että kaikki haluavat ovat valmiita tulemaan. Myös täällä pidämme keskustelua yllä :)

Heippa. Oon laittanut sinulle viestiä mahdollisuudesta liittyä tuonne fb ryhmään
 
  • Tykkää
Reactions: myslitys
Meilläkin oli tuo nt-ultra viime viikolla ja kaikki näytti oikein hyvältä :love: Eilen saatiin vielä postissa varmistus siitä, että noissa 21-/18-trisomian riskeissä ei ole mitään erityistä eli nyt alkaa ihan todella näyttää siltä, että meistä tulee lokakuussa vanhempia o_O Hullu fiilis kun jotenkin tähän saakka on täytynyt pitää mielessä se, että sikiöseulonnasta voikin löytyä jotain. Rakenneultraa sitten vain odotellessa <3
 

Yhteistyössä