Heippa taas täältäki! Ihanan samankaltaisia tuntemuksia ja oireiluja ollu muillakin. Oon parina yönä joutunu pissareissun jälkeen käymään yösyönnillä, ku alkanu oksettaa ku niiin nälkä. Yhden kerran on tarvinnut vasta oksentaa ja sekin liian mausteisen ruuan jälkeen. Nyt alkaa pikkuhiljaa muistaa, mitä ei kannattanu syyä ja mitä taas kannattaa.
Pahan olon saan iteltä pois syömällä näkkäriä! Tietty siihen mahd paljo täytteitä päälle, että on oikein mehukasta ja ravitsevaa. Joka välissä pitää juoda paljo vettä, että JOS oksennan, niin on mukavempi oksentaa.. Nyt siis on mullakin alkanu se ympärivuorokautinen pahoinvointi, joskaan ei läheskään yhtä pahana kuin aikaisemmissa raskauksissa. Olen tämän viikon ollut lomalla ja just tällä viikolla alko kunnolla pahoinvointi (7+5 nyt), joten hieman pelottaa huomenna lähteä taas töihin.. Missä välissä ja miten siellä syön tai oksennan, miten jaksan herätä aamuisin jne... Ja miten salakuljetan älyttömän määrän evästä..
Koko ajan pakko jotain vähän syödä, että verensokerit pysyy tasaisena, eikä ala oksettaa.. Te pahoinvoivat, kokeilkaa jotain saada kurkusta alas, että saisitte nälän pois, niin olokin saattas helpottua. Mun täytyy syödä pienissä erissä, kun ei kerralla paljoa pysty. Ja het syönnin jälkeen ei voi kovin paljoo liikkua tai panna pitkäkseen, vaan ensin pitää sulatella istuallaan ruokaa.
Mitenhän mulle tässä raskaudessa käy painon kans, aikaisemmissa oon oksennellu niin rajusti ja taukoamatta, että paino on vain pudonnut 20 viikolle asti. Nyt kun alko pahoinvointi näin myöhään ja näyttäs olevan toivottavasti enimmäkseen pahoinvointia eikä oksentelua, niin kun syön joka välissä ja koko ajan, enkä oksenna, niin varmaan paino alkaa kohisten nousta. Kun saisi vielä voimaa liikkua enemmän, että saisi nuo kaikki kalorit poltettua. Onneksi sentään ei tee sitäkään vähää mieli mitään makeaa, kuin joskus aiemmin.
Tsemppiä vielä kaikille oireinensa, onnea ihanista neuvola/ultra/doppleri kuulumisista ja tervetuloa uusille!
Minä32 & baby 7+5